:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Megjöttünk Lengyelországból!
Lényeg, hogy kicsit számolgattam, hogy mit ettek a gépek. Az út 2633 km táv, így volt pár km az ETZ 251 és TS 250/1 összehasonlítására.
Normál főút 50-90 km/h között 4l/100 km körül mindkét motor, TS kicsit több, de nem lényegesen, volt olyan is, hogy 300Km-re deciliterre egyformát tankoltunk.
Azután autóút több száz kilométeren át, 100-110 közti utazóval: TS:6,5 l ETZ:4,6 l
Kicsit meglepő. Biztos azért, mert a TS ment elől és törte az utat! :-D
Vagy ér valamit a csatos karbi, meg az egyéb fejlesztések...
Azért ez nem ennyire egyszerű.
Az úszószint elsősorban az alsó tartományban szegényíti a keveréket.
Nekem most az alsó tartományban túl van szegényítve, de a felső tartományban még dús. Ha azt akarom lejjebb venni a fúvóka méretet kell csökkentenem, vagy lejjebb engedni a tűt, de a tű befolyásolja a teljes karakterisztikát tehát minden máshol elrontja a jó beállításokat.
PErsze lehet vaktában játszani a karbival, néha bejön, de egyszerűbb ha tudom mit csinálok ;-)
ólvasgatom miket irtok a fogyasztás csőkkentésről én régen ugy csináltam hogy az uszo szintet csőkentetem és nem ment többet 115nél de igy volt a legjobb a fogyasztása .
Mondjuk lehet hogy belerakok egy drótot a fúvókába, de csak annyit hogy ne csökkenjen a végsebesség. Kíváncsi vagyok most már hogy mennyire tudom levinni a fogyasztás.
A teljesítmény kárára történő fogyasztás csökkentésnek nem vagyok híve. Az ugyan az mintha nem húznám a gázt. Inkább a minden tartományban hatékony működés amit üdvözítőnek tartok...bár a kocsimnál meglazítottam a gázbowdent, hogy ne tudjam annyira nyomni :) de csak azért mert bejáratós.
Most az enyém is antituning, kis terhelésen kifejezetten röcögve jár annyira elszegényítettem, de a felső tartományban meghagytam.
A gondom, az, hogy képtelen vagyok 100kmet elmenni 70-80, mert annyira kényelmesen ugrik 90-ig. Pedig 70-et még szegény keverékkel megy, szóval biztosan a fogyasztás is jó lenne.
Azt hiszem én rasszista vagyok. Legalább is a távolkeletieket nagyon utálom. Hondához vettem gyújtáskapcsolót, erre néhány kapcsolás után szétugrott az egész, szóval nem csak az MZ-hez csinálnak hulladékot. Sajnos a gyári alkatrészek ésszerűtlenül megfizethetetlenek. Azért az Opelhez tudnak normális minőségű alkatrészeket gyártani ésszerű áron, akár noname után gyártásban is. Motorokhoz miért nem?
Tudtam, hogy téged csak említeni kell!
;) Köszi a gyors választ!:))))!
Gyula-Tervben van véve?
Elvileg ott lesz sok Dél-Alföldi Mz-és, Troster, s reményeim szerint én is...
Jó társaság, jó programok,...
Hű de mennék már, végre kiszabadulnék innen!
Teknőc
Az enyém erősen piszkálva van (antituning), de vannak széria közeli gépek, főleg 300-as hengerrel, és/vagy bing karbival amik 80 km/h alatt 3,5 körül kérnek és igencsak tudják szedni a lábukat ha kell min. 110-es utazóval.
Ő itt a szaki ebben..Sztem.
De legjobb vele beszélni.
Bocsi a fél mondat eltűnt az előbbi hsz.-ból.
Teknőc
Ajánlom Perec gépét, ha itt Délen akarsz szétnézni.Ő a nagy fogyasztási
Orosháza tájéka.. -De legjobb tőle kérdezni;)...
Benne van rendesen, a mostani átlaga 3,9L/100km. Ez nem semmi!
Teknőc
Üdv az mz-ések között!;):))))!
űdv vettem ma egy 251es etzét aránylag jó állapotban van bambi keze álltal 300cm a müszerei nem eredetiek a tőbit majd meglátjuk a forúmon a roszalo irás sem tántoritott el .
út Km óra állás Fogyasztás Benzin (l)
316 44420 3,2 10,11
318 44738 3,4 10,81
320 45058 3,1 9,92
312 45370 3,4 10,73
317 45687 3,5 11,08
353 46040 3,1 10,86
317 46357 3,5 11,13
Én a 4,5öt sokallom, enyim valószínűleg jelen beállításokkal nem is menne 100 fölé, de nekem ez számít h egy tankból nyugodtan számoljak ~320 km-t :)
Ha tudsz mutatni egy valóan kevesebbet fogyasztó ETZ 250est, azért leutazok hogy megnézzem. :D
Ja, az is reális fogyasztás, ettől van lefelé is, fölfelé is eltérés, csuklótól, vezetőtől, beállítástól függően.:)
De a középérték valóban 4,5-5 l/100km a negyedliteres mz-nek. A nyolcadliteresé 3,2-3,6 L/100km körül van.:)))!
Teknőc
Hát, igen! Akkor nékem a fogyi ott volt 4,8/100km-en a Szolnoki úton, 90-es utazóval főleg, hogy én mentem elől... ja, nékem is 15/48 meghajtás.
Fogyott rendesen a benya, horpadt befelé a tank....
Véleményem, kár volt annyira zavarni, no, de már mindegy.
Szerintem a kis ts 70-85 km/h között érzi jól magát, főleg 125-130 kg terhelésnél, síkon. Ekkor a max. fogyasztási érték 80-as utazónál 3,7-3,8 L/100km. Legalább is nálam.
Persze, ki mint vet, úgy arat.;)
Teknőc
De én 250esről beszélek. Az nemigen szokott 4.5 lityivel elmenni.
80 alá én sem engedem a kis TS-t :D inkább 90 és országúton mindig húzom a csutkát ami 100-ba is belehajlik 15-ös lánckerékkel. 4,5liter fogyasztással :)) végülis ezt várjátok az ETZ-től is.
Túlkímélitek a jószágokat, 80-85tel én is járkálok kisTSsel is, sőt mult évben Szolnokra 90es utazót mentünk úgy h Teknőc vezetett elől 150es TSsel... :)
Nem is vágyok rá, csak egy jobbra, de ez egy szélmalomharc.Nekem is az utazóm 80-85, soha nem mentem vele tartósan mondjuk 100-al.Nekem is a realitás a 4,5 lityi/90+megbízhatósági, melyet hellyel közzel teljesít is.
Ne is vágyj csatosra. Nem annyival jobb mint amennyivel érzékenyebb. Imád az alapjáratinál eldugulni. Volt már hogy ez a dugulás a főfúvókára is átterjedt. Néha ott dugul el ahol a főfúka tartó össsze van kötve az alapjáratival. Onnan elég nehéz kifújni a koszt.
Jó, olyan sokszor nem robbantam le emiatt, de kétszer háromszor fél órát pucoltam az út szélén . De én köztudottan peches vagyok.
Előnyét nem nagyon éreztem a csatosnak. Legalábbis amikor maximális teljesítményre kalibráltam. A visszafogott állapotot viszont könnyebben és jobb hatásfokkal értem el. De gondolom te nem 4.5 litert evő de max 90el menő jószágot akarsz.
Nem csatos, hagyományos, mondjuk az enyémben is utángyártott új súbertű van, és nem rossz vele.Ma megint néztem egy végsebességet, 89km/h bringaórával gps-el belőve!Na ez szép, megyek haza meggyújtom!Hazafele menet az óra csak ötvenig mért, utána megállt. Hoppá, elemcsere, utána gps a zsebbe, tesztút, 122km/h hirtelen izomból, nem órákig nyagattva, fos kipuffal, 18-as lánckerékkel, 110kg balansszal.Na így már jó!:)
KisTSávó!
TIPP: CSERÉLJ SÚBERTŰT!
Nekem segített, pedig a szidott utángyártott tűt tettem bele.
Értem én de nekem a gyárival 6körül eszik és egyszerűen nem lehet elszegényíteni alul annyira hogy jó legyen. Egyébként neked csatos van?
Így igaz, maradjon a csörgő-zörgő gyári téma, az én fogyasztásom is csak azért lett emberbarát, mert a tajvani szarból csak a ház maradt meg, a többi minden gyári benne, tehát már ez is csak varacskolás.Így sem tudom használni vele a katonai kiput, mert azzal már brutál sokat eszik, pedig normál karbinak nem kellene ennyire érzékenynek lennie egy kipuffra.
Hali!
NE VEDD MEG AZ UTÁNGYÁRTOTT CSATOST!!!
Akkor már a kopottás gyári is jobb, vagy NÉMET BING, még ha drága is!
Bocsi hogy itt is szórom az igét, de vasárnap jöttünk meg a Duna deltából, egyik kolléga ennek a nagyszerű taiwani szarnak köszönheti, hogy kb. 40ezerrel többet itatott meg a motorral mint a többiek. BEÁLLÍTHATATLAN.
Bambit is megkérdezheted.
Sziasztok!
Írtam pár napja , hogy a gép nem megy 3000 alatt és 5ödikben. Ma benéztem a gyujtás felőli dekni alá mert onnan folyik az olaj csak pontosan nem tudom, hogy honnan. Ekkor gondoltam megszámolom a lánckerék fogainak számát. Ötödszörre is 20 fogat sikerült megszámolnom :D Kértem is gyorsan Jaky16-tol egy 19eset és visszatért a ménes 5ösbe is :D Azért nem tép le magáról de legalább gyorsul már. Ja és tudok utángyártott, új csatos karbit 250esre 5rugóért. Szerintetek megéri?
Ja tényleg. A zsiguli is fele annyit fog mutatni. A 4 henger 4 ütem, fordulatonként kétszer gyújt. Az MZ fordulatonként egyszer, de ha már úgy is szétszeded, szerintem át lehet alakítani.
Még meg kell mérnem pontosan...nem tom, de először ráállok a zsiguli barkácsra, most van hozzá kedvem.
Ma már a bringaórát betettem a gyári kmórába:)
Gondoltam rá, hogy zsiguliét szétmókolom, most úgy is szabin vagyok ráérek vele játszani, vannak itthon donor darabok is.Kérdés, hogy a zsiguli mérő ugyanannyit mutat-e, anno Trabantra raktuk rá, és fele annyit mutatott (kétütem-négyütem, dupla annyi jel, már nem emlékszem mért, de csak a felét mutatta).Na majd kipróbálom vele.
Nem is vészes.
Mekkora van az MZ-ben 52mm-es?
http://www.olcso.hu/arak/fordulatsz%C3%A1mm%C3%A9r%C5%91
Miért nem teszed a zsiguli belsőt az MZ tokjába? Lehet kapni mindenféle méretű fordulatszám szabályzót, de elég drágák. A LED-eset nem javaslom mert erős fényben nem jól látszik, vagy sötétben vakít. LCD vagy analóg kijelzés aminek van gyakorlati értelme.
Valakinek van tippje elektronikus fordulatszám mérőre?Van olyan gépkocsi tipus ami belemegy az Mz tartójába.Semmi féle képpen nem szeretném alakítani a gyári konzolt, rácsavarozni, mert így van szép Mz-s eleje.Sajnos a zsiguli műszer nagyobb átmérőjű.Gondolkodok még olyanban is, hogy valaki legyárt ledes, az is szuper lenne, kivéve Sub-ee.
Igen, piszok nagyot reccsen, nyikkan a gumi, bömböl a motor. Amikor vettem a kihagyott néhány alkatrész közé az üresjárati rögzítő golyó is beletartozott... 4.-be vagy 5.-be ugorva azért sokkal kisebbet reccsen, mint 2.-ba, meg azért kapott rögzítést, hogy ne ugráljon.
Ilyen szempontból előnyösebb az autók nem szekvenciális váltója, azt könnyen ki lehet dobni üresbe.
Lejtő előtt a láncot leszedve még kevésbá fékez :-)
Plusz nem melegszik a váltó olaj és nem kopik a kinyomó csapágy.
Ilyen nagy fordulatszám különbségnél csak kerreg de nem lehet betenni, csak gázfröccsel, vagy ha lelassult a motor.
Volt Jawam, és szerelés közben párszor gondoltam arra hogy ezek miért nem tudtak szétszedni valami normális motort mielőtt nekiálltak váltót tervezni ;-)
Ilyen vacak az MZ? A Jawán három üres is van! Gyárilag! X)))
Ügyeljetek rá, hogy be ne ugorjon menet közben sebességbe, mert akkor RECCCS!!
Valamelyik nap én is kipróbáltam. Gond nélkül be tudom tenni üresbe a 3-4 között én is a TS-t. Tényleg jó, de nem vettem észre különbséget a sima behúzott kuplunghoz képest. Persze hosszabb leejtőnél jobb, mert nem kell tartani.
Keri!
Köszönöm a biztatást, a segítséget, a múlt héten széthúztam a blokkot és beraktam az üreset a 4.-5. közé.
Valamivel kisebb bevágást ejtettem, így nem olyan egyszerű fentről kapcsolni, mint a sima üreset, de 4.-ből már oké, ha túlszaladt.
Hátrányát nem tapasztaltam, a 4->5, 5->4 váltás ugyanolyan sima maradt.
Még nem használtam sokat, csak városban párszor, de akkor jól vizsgázott!
Nem olyan kényelmes, mint a körváltó, mert kigurulva 20 körül ideje átmenni a normál üreshez N->4->3->2->N.
Elvileg hamarosan komolyabb teszt következik országúti szakaszokon és Horvátországban, igazi leállított, majd -remények szerint- könnyedén újra beugrasztott motoros vitorlázással.
Igaz. :-)
Emellett érdemes abból is kihozni a lehető legtöbbet, ami van.
Jó és egészséges is, az , hogy megmozgatod a kreatív fantáziádat. Én is szoktam. Csak nálam a végeredmény a fogyasztáscsökkentésre mindíg egy 125 4T lesz.
És egy szabadonfutó a hátsó kerékbe, guruláshoz.
Mármint a porlasztó előtt, aporlasztó és a légszűrő közt. A fals a porlasztó után van. :-)
Gondolkoztam azon is. Gázbevezetés a szívócsőbe. De lehet veszélyes, ha lecsökken a beáramló kenőolaj mennyisége.
Közelállandó terhelésre fordulatra be lehetne állítani. Fokozatosan csökkenteni az olajmennyiséget, és mikor tönkremegy, akkor tudjuk, hogy ennél több kellett volna neki :-)
Ilyet is szokott csinálni a motor ha falsot szív :)
Még egy ötlet a fogyasztáscsökkentő világbajnokság dobogós helyezéséhez: ugyanazon fúvókák esetén a keverék szegényíthető, ha a porlasztó előtt beépített ventillátorral plusz levegőt juttatunk a motorba.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|