:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Apámtól kaptam egy "MZ-be való" Champion gyertyát,de beleraktam bátyám ETZ-jébe.
Majd megvizslatom,hogy arra mi van írva..
byee
Ahoj!
Hol sikerült championt lönöd? Elmennék azt vennék egy raklappal.
Üdv,
Pali
Azért a szigetelőcsőr kialakítása is fontos,mert van,amelyiknél kevésbé,van amelyiknél jobban kinyúlik a menet végéből (pl NGK-nál a P betűs)
byee
Hat azert a menethossz mast is befojasol. :) Mert pl ha hosszabb betekered es nem erli el a dugot. Akkor noveled a kombressziot, de nem tul jotekonyan. :)
bye
HyGy
Én már kezdek kicsit fejre állni ettől a gyertyás dologtól, kissé összezavarodtam:))
A lényeg,hogy 14*1,25-ös legyen, a menethossz szerintem csak annyira befolyásol,hogy akkor a legjobb,ha belóg a középpontba és ott ad szikrát,ideálisabb az égés.
(Véletlenül se essünk abba a hibába,hogy elérje a dugattyút!:))))
De hogy ez mennyi,arról gőzöm sincs:)
byee
Sziasztok!
Visszatérnék a gyertya témára. A gyertya konverziós táblázat szerint abban a tartományban, amit be lehet tekerni az ETZ-kbe (14 mm-es menetátmérő 12,7 mm-es menethosszal), az NGK-ban 6-os és 7-es, a BRISK-ben 12, 14 és 15-ös számmal jelzett gyertyák vannak. Az hogy melyik szám mekkora hőértéknek felel meg, nem tudom. Csak valaki írta, hogy az NGK-nál a 8-as felel meg a 260-nak. Akkor most vagy csak kihagyták a táblázatból, vagy nem is gyártanak ebben a méretben ilyen hőértékű gyertyát, vagy mégsem a 8-as lesz a 260-as hőértékű.
Továbbra is ajánlom a Champion L82YC-t. Amikor utoljára vettem, 500 Ft körül mozgott az ára (tavaly).
Üdv!
A dobféket én is lecseréltem tárcsásra,a jobb fék6ás (maaj vmikóóó) ill a kisebb forgó tömeg miatt:-)
Ha bármiben tudok segíteni,szójj!
byee
A nagyszervíz alatt értem az új elsőkereket, új telókat, mivel a dobféket unom, mert sohasem akar fogni. Szar úgy, ahogy van. Motorfelújítást is kap a télen, sőt, lehet, hogy a hátsó rugóstagok is fel lesznek újítva. Úgyhogy remélem nem lesz eredménye az állatkodásnak. Amúgyis az esésem után szétnyílt az első felni (a 8-ason kívül), tehát a futóműfelújítás kell.
De Fisi, nyugodj meg. Ez volt az 1. és utolsó alkalom, a felújított motrot sajnálnám, de 1szer megérte, mert élmény volt
Üdv Gexxx
Tegnap voltam motorozni. De jóóóól esett!!
Megpróbáltam megkeresni azt a gyertyát,amit a múltkor dühmben jó messzire elhajítottam,de úgy látszik arany kezem van,nem találtam meg!!:-)
Dawe!
Ennek igazán örülök!!!!!
Engem néha elkap,hogy +hajtsam a gépet,de az nálam csak és kizárólag aszfalton történhet: menni amennyit bír:)
byee
Sziasztok!
Tudjátok mi lett a babrálásaim eredménye???
(Gyujtás,gyertya,kábelek,karbi...stb)
A Gép PÖCCRE indul!!!
Tudjátok mi ez? Na, EZ a vak szerencse!
(De azért NAGYON SZÉPEN KÖSZÖNÖM a jó tanácsokat. Ha nem lennétek még most is tolnám!!! KÖSZI)
Ui:Köszi
Üdv:Dawe
Ja!!!
És szoktuk hajtani is őket!!!!
Fisi
Hali Gexxx!!!
Igen állat vagy!!! :)))
Jó ez csak vicc volt de kissé komoly is!!! Minek kell szerencsétlen Tz- ket ilyen helyeken tönkretenni???
Én még földútra (!!!!) sem nagyon viszem a gépet ,annyira sajnálom!!! Na persze h csak állatkodni akarsz vele..
Azért érdekes dolgok ezek nem??
Mi itt kínlódunk villamerevítővel, kerékcentírozással stb., egyesek meg minden gond nélkül esnek kelnek a gépükkel!!?
Nem akarok vészmadár lenni, de ne csodálkozz, ha ezek után már lőttek az egyesfutásnak, meg ha szitálni fog az eleje (jó esély van rá) akkor se nyavalyogj!!!
Fisi
Halihó srácok
Azt észrevettem, hogy mindenki szíve csücske a saját vasat, de hajtani nem szoktátok őket? (Vagy csak én vagyok ilyen állat?) Multkor például én kivittem a gépet pár haverommal együtt egy agyagbányába. Ott volt esés-kelés, de a gépek feltünően jól bírták (Jawa 350-638, ETZ250, 2 db ETZ125, HondaCBR500), bár a Jawa sértődős volt.
Nekem sem sikerült kinyírni a 250-est, hiába az volt a célom, mivel úgy is teljes motorgenerált kap. Fel is vettük videóra az egészet, ha bedigitalizálom és érdekel titeket, megpróbálhatjuk ide is feltenni (hogy ezt nem szabad csinálni).
Ja, az a ki*aszott kupplung nem jön le a főtengelyről. Ha van ötletetek, hogy hogy lehet lecsalogatni (lehúzó már szétment, horgászcsalira nem harap :) ), akkor SEGÍCCSETEK.
És írjatok jó kis MZ-s (és egyéb szocimotoros) sztorikat
Üdv: Gexxx
http://kep.tar.hu/tesho77
Fisi te "édes"!:)
Hol láttál te oat,hogy én leírtam volna,hogy van vmim is a kep.tar-on??!!
Amúgy van,de még nem akartam a nagyközönség elé tárni,mert még alaqlóban van,csak néhány képpel a kezdetekről... és az is baromira idegesít,hogy Feldolgozás alatt,mert egynémely kép bazi méretű és rákattolva elveszik az élvezet..
Viszont a képaláírásokat ajánlom!!!!:-)
Szívemből beszélsz!
Nekem sajnos ujra kell festenem a vázat is.
A tank témába csak annyit hogy én is épp egy rozsdás TL pancsi tankot restaurálok! Rozsda=kivül-belül,fent-lent,elöl-hátul....stb!
Ui:Majd megnézem én azt a lábtartó alatti részt!!!!
Üdv:Dawe
Teshokám!!!!
Te "drága"!!:-)))
Hogy a f..ba nézzem meg a képeidet a kep.tar- on ha jelszóval védett????
Fisi
ETZ RULEZ FOREVER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:))
Fisi
Tegnap este láttam 4 MZ-t átgurulóban a városon,épp kifelé mentek... de jó volt látni és hallani őket!!
Hali Dawe!!!
Köszi a dícsérő szavakat... :) jól esett!!!:))
A moci váza így néz ki persze polírozni is szoktam ahol hozzáférek!!! Persze a lábtartó alja már nem ilyen szép... :))
A mocit anno 7000 km- el vettem egy öreg papától, ezért ilyen, de ezt már az oldalamon is leírtam.
Fisi
Szia Fisi!
Egyenlőre még nem voltam otthon de holnap reggel megcsinálom!
És akkor boldog leszek!
Más: Az MZ-d vázát újrafestetted vagy ilyen yó áll.-ba vetted?!
Üdv:Dave
ui:Telleg nagyon jól néz ki a vasad!
bocsi, BP7HS.
A Champion mien árban van?
mzoli szerint a Champion L82YC jó bele,de ez ha jól emléxem a B7HS-el egyezik meg.
Ha pedig a 8-as a 260-as hőértékű,akkor nem a legtutibb...
Ez az tesho!!:))
Próbáld csak ki a 14- est!!
Nekem jobb volt a gyertyaszínképem az új karbival Briskkel, mint az NGK- val!!
Ennek ellenére kiváló minőségűek az NGK- k!!! Csak hát most nem igazán találták el mi kell egy öreg szoci gépnek- na és aztán ki nem sz..ja le??:))) _Blues Company után szabadon... :)))
Én még a Championt próbálnám ki, hátha ötvözi az Ngk- és a Brisk jó tulajdonságait??!!
De melyik a Championból a 260- as???:))
Fisi
U.I.: Dawe!!!
Hogy megy a keret felrakás???
Fisi!:)
Ha az NGK-nál a 8-as felel meg a 260-as hőértéknek,akkor az a Brisk-nél 14-es (B8HS = N14C)
Tehát az általam eddig használt Brisk N15Y és N15YC az NGK BP6H és BP6HS-nek felel meg,a lényeg,hogy 6-os hőérték,ami szeintem nagypn alacsony!!!
Tehát azt hiszem N14C-s gyertyát kéne vennem..
Naa,van már aki kezdi elveszteni a fonalat??:))
Most látom,némely 7-eshez is 14-es van írva... naaa,majd kibogozom vmikor:)))
byee
Itt egy képhogy tisztábban láss!!!
http://kep.tar.hu/fisi/images/pic3490118.jpg
Fisi
Hali Dawe!!!!
Hát van elég sok kép fent az oldalamon, onnan ha jobban megnézted volna látnád a dolgot...
Szal, nem kell semmi féle fül, hanem:
- összerakod a keretet, ha rám hallgatsz akkor úgy csinálod ahogy én, és rögtön önbiztis anyákkal csavarod össze!!! Így csak egyszer kell meghúznod, és nem lesz vele több baj!!
a, verzió: A motor vázán annyi módosítást kell eszközölni, hogy a kipuff tartó helyére rakod az első tartócsavarok egyikét, és a kipuff tartó vasnak ez elé kell fúrnod egy lyukat!!
b,: nem fúrsz lyukat, hanem a kipuff tartót a helyére rakod vissza, csak az eddigi külső hely helyett ugyanide csavarod vissza csak a váz belseje felé!! Mert ugye kívül már a keret foglalja a helyet.
A másik oldalán a váznak nincs gáz, mer ugye ott szabad a lyuk?!! Ott csak simán felrakod! Önbiztis anyák!!!!!!!!!!!!!
Elértél az érdekesebb elgondolkodtatóbb részéhez a dolgoknak!!!??:))))
A keret eleje már fent van de mi a fene fogja megtartani ezt az egész vackot kérdezhetnéd???!!! Hátul nincs hová csavarni???? Ne aggódj!!!
A megoldás az amit a képeimen látsz!! És a kapaszkodó tartó bilincsek!!!!
Első és legfontosabb dolgod PONTOSAN kimérni a kereten a bilincs tartó csavarok helyét!!! Itt a keretet át KELL fúrnod legalább 6- os (10- es anyának való) csavarnak megfelelő lyukkal!!! Tudom vékonynak látszik kurvára, de nem lesz vele baj!!! Ezek után ide egy akkora csavar kell hogy a bilincsen is átmenve az egészet egyben meg tudd húzni!!! Ha bírsz rakhatsz két anyát is egymás mögé, de a kipuff felöli oldalon asszem nekem már nem volt annyi helyem, hogy oda betegyek még 1- et...
Magyarán a kapaszkodó tartó bilincsek tartják a kereted hátsó részét amint kivetted a szavaimból?!
Itt megint két verziód van!:)))
a, a kapaszkodó nehezen fér el, ezért vagy kiszeded mielőtt a fentebb leírtakat megcsinálod, vagy
b, az én verziómat csinálod, betolod- ütöd a kapaszkodót addig amíg csak lehet! Így nem veszik el ez a fontos (túrán ahogy látod oda tudsz gumipókot akasztani stb..) alkatrész.
Csavarok meghúz, és kész!!!:)))
Azonban még egy gondolat!!
Ha akarsz majd rakni rá oldaldobozokat amilyenek nekem vannak akkor a kipuff tartódat s alakban majd meg kell hajlítanod!!! De ezt csak akkor ha majd akarsz rakni rá ilyent...
Fisi
Köszönöm Fisi!
Nagyon faja a géped!!!
Megtaláltam amit kell!
(A tartószerkezetet egy füllel kell a vázhoz erősiteni!? Már csak olyan fület kell szereznem!)
Juj! A lyukat te furtad az állványba?
üdv:Dawe
Hali!!
Tesho!!!
A B8HS a 260- asnak megfelelő, az NGK katalógus szerint. De minke kínlódsz vele, mondom hogy lustább lesz tőle!!!
Jó az a Brisk!!!:)))
Maradj ennél!!!
Dawe!!!!
Mi ez a Krauser koppincs???? Dobozról van szó, vagy a tartó keretről????
Menj az oldalamra- kep.tar.hu/fisi- és ott nézz körül!!!
Fisi
Helló Mindenkinek!
Tegnap vettem az ETZ-mre egy "krauzer" utángyártatmányt és sehogyan sem lehet feltenni, csak ha csinálok hozzá valamilyen "Távtartót" ami gyakorlatilag 1 vaslap füllel!
Ti nem tudtok valami "korrektebb" megoldást?
Bár az igazat megvallva szeretek barkácsolni! Meg azt csak és csináltam! (Lehet hogy szar de az ÉN szarom!)
Tehát várom az észrevételeket, tapasztalatokat!
Üdv:Dawe
ui: A Devil's Börzére(11.29) ugye mindenki jön?! Csak mert már jó volna tudni hogy ki kicsoda! Nem?
Van vkinek arról pontos infója,hogy az NGK-nál melyik szám felel meg a 260-as hőértéknek?
Gyanúm szerint a 7-es vagy a 8-as,de konkrétan??
üdv mindenki!
Szeretnék egy-két szót én is mondani. Ugyan már az MZ-mben NGK van, de még mindíg megvan az eredeti gyári Isolatorja is. Amit a szerszámos tatyómban őrzök, mint "szerencsehozó gyertyát", de mellette azért van még egy NGK B8HS is, mert ugye a szerencse forgandó. :D
Némi NGK kódfejtés:
Vegyük pl az NGK BPR6ES-11
B=Menetátmérő,emelkedés (14*1,25)
-ez az ETZ mérete is
P=Előrehúzott szigetelőcsőr
-szerintem ez jó,mert jobban az égés középpontjába teszi a középelektródát
R=Zavarszűrő ellenállás -:)-
6=Hőérték (2 alacsony-14 magas)
E=Menethossz (19mm)
S=Elektróda kialakítása
11=Elektróda hézag (1,1mm)
Sziasztok!
Nekem gyertyában a Champion L82YC jött be eddig nagyon. Simán elment vele 10 ekm-et minden gond nélkül. Egyébként a szakirodalom menüben van egy gyertya táblázat. Ebből kinézve, ezzel a gyertyával a következők azonos hőértékűek: N.G.K. BP7HS, BRISK N14YC, BERU 5BU, K.L.G. F85CP. Azt persze nem tudom, hogy ezeknek a gyertyáknak vajon pont 260-as a hőértéke-e (ami gyárilag elő van írva), mert ez ebből a táblázatból nem derül ki. A már korábban említett BRISK N15YC szintén benne van, csak más sorban, tehát biztos más a hőértéke. Viszont olyan hogy BRISK N14C, nincs is benne. Az Isolatort szerintem is el lehet felejteni.
Szóval szerintem a Champion nagyon jó, bátran ajánlom mindenkinek!
Úgy látszik,hogy ezek a Brisk-ek csak lehasználtan, qkázva működnek,de akkor tökéletesen!:))
Nálam most is jól műxik az a régi,de a középelektródából már alig van vmi,annyira elhasználódott & csak azért cseréltem ki anno újra,mert már alig volt benne anyag & féltem,hogy bármikor elfogy6 a középelektróda:)
byee
B8HS az enyem is. De az van ezzel az NGK dologgal, hogy a boltos kulon felhivta a figyelmemet, hogy most vegre tudott szerezni eredeti NGK-t es most vegyek ha akarok jo gyertyat. Densom volt, azzal sem volt semmi baj de azert vettem es azota is az az NGK-van benne.
Hibatlan. A denso pedig a tarcsi. Szal ezzel a 2 gyertyaval nem felek elindulni.
Briskel en is hasonloan jartam mint tesho. Simsonom volt meg mikor kb. 2 honapig szoptam az isolator gyertyak miatt. Eccer epp indultam otthonrol, utcank felenel leall a moci. Pont jott HyGy es kukaztunk egy gyertyat a skodaja csomitartojabol. Eme volt az utott kopott brisk gyertya amivel addig motoroztam amig el nem adtam a szimot. Utanna viszont a TZ-bol 2 ujat is ki kellett dobnom. Ekkor jott a kepbe Denso, majd NGK. Ezek az en gepemben tok egyforman viselkednek.
Köszi a tippeket!
Az előgyujtás dologban tudnátok okositani egy kicsit?
Tudjátok! Hogy? Vagy ne babráljam?
Köszi!Üdv:Dawe
Fisi!
Nekem a legjobban a Brisk N15Y-al megy.
Legutóbb viszont olyat kaptam,hogy Brisk Super N15YC -ez volt a 15Km-es:)
Az Isolator régen tényleg jó volt,ma már semmire sem jó,nálam ha működött is egyáltalán,akkor max 80Km-t.
Peet!
Az említett márkákból melyik típusok?
Tudtommal (katalógusból) NGK-ból a B8HS a jó. Nálam mégsem húzta sokáig:)
Lehet abban vmi,hogy a Brisk-nél ki kell fogni...az egyikkel 1,5 évig mentem úgy,hogy már használtan lett beletéve (egy rakás hulladékból kotortam ki),a középelektródája már teljesen elvesztette az éleit,de most visszatettem,mert azzal mindig m1!!
Aztán volt az,ami a 2. túrán kb 15 km után megadta magát,ugye:) Pedig ugyanolyan volt!!!
Itt 500 Ft körül van darabja..
De lehet előgyujtáshiányis.
Peetair!!!
Igazad van!! Az Isolator régen a legtutibb gyertya volt az Mz- be, Simsonba, de amióta átvette a Beru egy kalap szar!!! Nem égnek ki krendesen, a szigetelés tövébe (szerelőm szerint) lerakódik a benzin színezéke(??) és leszigetel 'oszt meghal!!:(( Állítólag gáz feletti kiégetéssel meg lehet ezt a hibát szüntetni, de azért érdekes....
DEnso: nem tudom.
NGK: nekem eredeti japán de akkor is lusta tőle a motor!!!
Brisk ali(j)as Pal :)))
Na ezt én sem hittem először!!! Régen a Palok nagyon nem muzsikáltak a Tz- kben Simókban most meg... :)))
Én idáig 3- at vettem de mindegyik jó (bár egyet használok csaq, a többit csak megszikráztattam), nekem az Isolator halt meg mindíg 1- 3 hónap alatt (persze az új gagyi, a régik 5- 6 évig is elmentek!!!!).
Ja!!! Tesho!!!
A gyertya típusa Brisk N 14 C
Fisi
haat lehet elvileg az is de inkabb szimeringek szoktak lenni vagy tanal aksi vagy nincs rendes kompressziod. :) De lehet a gyertya is rosz. :) Csereld ki azt kiderul nem tul draga.
Hi!
Épp csak olvasgattam a hozzászólásaitokat amikor eszembe jutott hogy megkérdem a szakik nem-e lehet egy kicsit a gyertya bűne a berugásranemindulcskhabetolom hibácska?
Szóval Szakik?
Üdv:Dawe
Gyertya teren a kovetkezok a tapasztalataim:
Denso : tokeletes
NGK : szinten tokeletes
Brisk : Van amelyik jo, van amelyik nem, szal ki kell fogni.
Isolator : Ez csak gyertyanak latszo targy. Legalabbis manapsag. 10-20 eve meg kiraly volt allitolag.
Ami meg fontos, hogy mindenbol az eredetit kell megvenni. Tehat NGK-bol is csak az a jo ami made in japan, nem vmi koppintas.
Amikrol meg jokat hallottam de sosem probaltam az a Champion.
Amelyik mukodik az jo de kb az ujaknak a fele rosz...
Brisk nekem sem jött be az Izsben, ellenben ugyanolyan hőértékű Isolatorral ment, mint az olajozott ménkű.
Csövi!
Maci
Ahoy!
Valami lehet benne, hogy leszolta. Eddig sok MZ-s sracot hallottam, hogy milyen franko a Brisk. Ellenben nekem a jawa-ban igencsak nem vált be. Ezen kívül a srác, aki segített felújítani a motorom, ö is elszidta a Brisket (meg még jó pár Jawa-s szaki is). Nem tudom, hogy mitöl van ez, nem értek a termodinamikához, csak a villanyhoz. Egyébkén Jawa-ba a Champion ami nagyon frankón bevállt.
Üdv,
Pali
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|