:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Atilla!
Tévedsz! A hőértéket nem lehet az alapján +állapítani,hogy mennyire lóg ki a középelektróda!!
Ugyanis annak teljes hossza számít és nem mindig ugyanott kezdődik bent!
Éjti?:)
Csak az ad6 1értelmű képet,ha pl bedux 1 drótot és leméred,hogy befelé milyen hosszan húzódik a szigetelőcsőr!
Pl az NGK-nál az előrenyúló szigetelőcsőrt a "P" betű jelzi. Ez jobb,mert közelebb gyújt a középponthoz! (Szerintem)
Nem ragozom,érted te úgyis:)
byee
Hali!
A régi Isolator tuti jó volt, de már ilyet sehol se kapni úgyhogy muszáj valamit találni helyette. Nekem a DENSO nagyon bevált a 250-es TZ-ben. A típusa: W22FS-U. A 260 as zsír új Isolatorral már kb 800km után alig akart beindulni a gép és az alapjárat is sz'r volt. A gyertyát kivéve öntisztulásnak se híre se hamva, full fekete volt. Sebaj, gondoltam túl nagy a hőérték (a németek biztos elszámolták magukat ezért írtak elő 260-ast), vettem tehát egy 225-öst na ez már 1000 km-t is kibírt, majd ismét kezdődött. A gyertyát kivéve egészséges őzbarna gyertyakép tárult elém, ennek ellenére a motorom még sem szerette az Isolatort. Ekkor került beszerelésre a Denso melynek hőértéke kb a 260-as Isolatornak felel meg. Azóta semmi probléma nem volt, már több mint 10ezer km-t mentem vele gond nélkül.
Üdv mindenkinek! Mikor lesz már végre nyár?!
Hello
Mberek nem értem! Az nem úgy van, hogy ha a középelektróda jobban kilóg az a kissebb hőértékű gyertya, ha kevésbé lóg ki akkor nagyobb hőértékű?
Vagyis ha az hosszabban kiáll akkor egyszerűen csak kissebb hőértékű gyertyáról van szó!
Vagy van olyan is aminek az elektródája ugyanaz, csak a menethossza tér el? Se nem rövid, se nem hosszúmenetes?
Üdv attila
Maga a menet volt hosszabb,vagy a kinyúló szigetelőcsőr a középelektródával??
szoval elmondom mit is ér a hosszabb gyertya, tapasztalatbol
szal csak uj DENSO volt otthon ami robogoba valo volt, teccettek a ráirkált dolgok, az isolator mellé tettem, hát 4 mm el hosszabb volt
becsavarom, lenyomom, elforog a dugo
minden oké
megyek vele, naon szuper, rakom 3ikba, 7500 ön a mutato, orulok a fejemnek tok jo, ( 8 ig van az ora )
4-5 ben má nem volt jo, valszinu a benzin-levego dolog miatt...
én azt mondom, rakjatok bele nyugodtan hosszabb gyertyát,
izé, 150 es ETZ, keresek hozzá erős és konnyö főtengelyt meg dugot meg miegymást, aki tud szoljon, azé mer a hideginditos befecskendezés készul...
Nem tudom, hogy hogy álltok a dologhoz, de már unom azt a gyertya témát. Ebből már mindenki ki tudja venni, amit akart. Írjatok inkább jó kis sztorikat, vagy vessetek fel más témát. Például az én gépemről még mindig nem jött le a kupplung (már 2 hónapja szenvedek vele hétvégenként).Erre reagáljatok, mert már ott állok, hogy fogom a flexet és levágom valahogy
Üdv: Gexxx
Hello!
A tablat en kutattam fel annak idelyen es nekem is hianyzott belole a hoertek. De elvileg ez a hoertek valami keleteuproai szam kint mintha maskepp szamoztak volna. Boltban is kerdeztem tobben is fogalmuk sincs rola. :)
Viszont ha tudod egy gyertya hoerteket akkor ossze tudod valogatni a tablabol a helyettesitoket.
Szerintem Championt millió helyen lehet venni,nem hiszem,hogy ez probléma lehet!!:)
Jó ez a gyertyakonverziós táblázatt itt az oldalon,csak kár,hogy hiányoznak a hőértékek. Bár gondoltam már rá,hogy bem1ek az 1ik boltba és rákérdezek!!:)
byee
Sziasztok!
A Champion gyertyát még Baján vettem, ott a Szabadság utcában van egy kis bolt. Valamilyen Laci a tulaj neve. Nagyon rendes tag, hetente járt Pestre és mindent megszerzett, szerintem korrekt áron.
Próbáltam kimondottan gyertyát gyártó cégeg honlapjain a hőértékkel kapcsolatosan infót szerezni, de teljes kudarc. Mivel én már leraktam a motort, nem nagyon járok boltok közelében sem. Pedig lehet az lenne a megoldás, hogy náluk csak van valamilyen táblázat ezzel kapcsolatban. Persze az is lehet, hogy főleg valami márkaboltban csak rá van írva a dobozra, milyen géphez való, a hőértékről meg azt sem tudják, mi fán terem.
Abban szerintem is lehet valami, hogy ha túlságosan belelóg a gyertya a hengerbe (de még nem éri el a dugattyút) telemegy minden kosszal a menete, ami nem használ a kitekeréskor a hengerfejben található menetnek. Az ezzel lecsökkent komresszió-tér és így megnövelt komresszió-viszony meg tök elenyésző, nem hiszem hogy észrevehető teljesítmény növekedést okozna!
Sziasztok!
Whooops,te L82YC-t írtál!
Kezdek újra összezavarodni...:)
Na, szemrevételeztem a bátyáméba rakott gyertyát: Champion L87YC,tehát jó!
Majd tavasszal +látjuk,hogyan muzsikál!!:)
byee
Nem ér bele a dugóba se!!!!!:-)
Ez eddig OK,de mint írtam, a túlnyúló szigetelőcsőr lehet a megoldás!
A Brisk-em ilyen,az NGK-m viszont nem!
A táblázatban viszont nem láttam BP8HS gyertyát,pedig azt hiszem az lenne az igazi,vagy az azzal megfelelő más gyártmány!:)
byee
És arra még nem gondolt senki hogy beleér a dugóba?????
Fisi
szevasztok!
ha a gyertya menethossza nagyobb mint a hengerfejbe fúrt menet a túllógó rész bekokszosodik és kitekeréskor szétbassza a menetet!
Ez itt kérem a 100. hozzászólás...
MZ forever!!
Apámtól kaptam egy "MZ-be való" Champion gyertyát,de beleraktam bátyám ETZ-jébe.
Majd megvizslatom,hogy arra mi van írva..
byee
Ahoj!
Hol sikerült championt lönöd? Elmennék azt vennék egy raklappal.
Üdv,
Pali
Azért a szigetelőcsőr kialakítása is fontos,mert van,amelyiknél kevésbé,van amelyiknél jobban kinyúlik a menet végéből (pl NGK-nál a P betűs)
byee
Hat azert a menethossz mast is befojasol. :) Mert pl ha hosszabb betekered es nem erli el a dugot. Akkor noveled a kombressziot, de nem tul jotekonyan. :)
bye
HyGy
Én már kezdek kicsit fejre állni ettől a gyertyás dologtól, kissé összezavarodtam:))
A lényeg,hogy 14*1,25-ös legyen, a menethossz szerintem csak annyira befolyásol,hogy akkor a legjobb,ha belóg a középpontba és ott ad szikrát,ideálisabb az égés.
(Véletlenül se essünk abba a hibába,hogy elérje a dugattyút!:))))
De hogy ez mennyi,arról gőzöm sincs:)
byee
Sziasztok!
Visszatérnék a gyertya témára. A gyertya konverziós táblázat szerint abban a tartományban, amit be lehet tekerni az ETZ-kbe (14 mm-es menetátmérő 12,7 mm-es menethosszal), az NGK-ban 6-os és 7-es, a BRISK-ben 12, 14 és 15-ös számmal jelzett gyertyák vannak. Az hogy melyik szám mekkora hőértéknek felel meg, nem tudom. Csak valaki írta, hogy az NGK-nál a 8-as felel meg a 260-nak. Akkor most vagy csak kihagyták a táblázatból, vagy nem is gyártanak ebben a méretben ilyen hőértékű gyertyát, vagy mégsem a 8-as lesz a 260-as hőértékű.
Továbbra is ajánlom a Champion L82YC-t. Amikor utoljára vettem, 500 Ft körül mozgott az ára (tavaly).
Üdv!
A dobféket én is lecseréltem tárcsásra,a jobb fék6ás (maaj vmikóóó) ill a kisebb forgó tömeg miatt:-)
Ha bármiben tudok segíteni,szójj!
byee
A nagyszervíz alatt értem az új elsőkereket, új telókat, mivel a dobféket unom, mert sohasem akar fogni. Szar úgy, ahogy van. Motorfelújítást is kap a télen, sőt, lehet, hogy a hátsó rugóstagok is fel lesznek újítva. Úgyhogy remélem nem lesz eredménye az állatkodásnak. Amúgyis az esésem után szétnyílt az első felni (a 8-ason kívül), tehát a futóműfelújítás kell.
De Fisi, nyugodj meg. Ez volt az 1. és utolsó alkalom, a felújított motrot sajnálnám, de 1szer megérte, mert élmény volt
Üdv Gexxx
Tegnap voltam motorozni. De jóóóól esett!!
Megpróbáltam megkeresni azt a gyertyát,amit a múltkor dühmben jó messzire elhajítottam,de úgy látszik arany kezem van,nem találtam meg!!:-)
Dawe!
Ennek igazán örülök!!!!!
Engem néha elkap,hogy +hajtsam a gépet,de az nálam csak és kizárólag aszfalton történhet: menni amennyit bír:)
byee
Sziasztok!
Tudjátok mi lett a babrálásaim eredménye???
(Gyujtás,gyertya,kábelek,karbi...stb)
A Gép PÖCCRE indul!!!
Tudjátok mi ez? Na, EZ a vak szerencse!
(De azért NAGYON SZÉPEN KÖSZÖNÖM a jó tanácsokat. Ha nem lennétek még most is tolnám!!! KÖSZI)
Ui:Köszi
Üdv:Dawe
Ja!!!
És szoktuk hajtani is őket!!!!
Fisi
Hali Gexxx!!!
Igen állat vagy!!! :)))
Jó ez csak vicc volt de kissé komoly is!!! Minek kell szerencsétlen Tz- ket ilyen helyeken tönkretenni???
Én még földútra (!!!!) sem nagyon viszem a gépet ,annyira sajnálom!!! Na persze h csak állatkodni akarsz vele..
Azért érdekes dolgok ezek nem??
Mi itt kínlódunk villamerevítővel, kerékcentírozással stb., egyesek meg minden gond nélkül esnek kelnek a gépükkel!!?
Nem akarok vészmadár lenni, de ne csodálkozz, ha ezek után már lőttek az egyesfutásnak, meg ha szitálni fog az eleje (jó esély van rá) akkor se nyavalyogj!!!
Fisi
Halihó srácok
Azt észrevettem, hogy mindenki szíve csücske a saját vasat, de hajtani nem szoktátok őket? (Vagy csak én vagyok ilyen állat?) Multkor például én kivittem a gépet pár haverommal együtt egy agyagbányába. Ott volt esés-kelés, de a gépek feltünően jól bírták (Jawa 350-638, ETZ250, 2 db ETZ125, HondaCBR500), bár a Jawa sértődős volt.
Nekem sem sikerült kinyírni a 250-est, hiába az volt a célom, mivel úgy is teljes motorgenerált kap. Fel is vettük videóra az egészet, ha bedigitalizálom és érdekel titeket, megpróbálhatjuk ide is feltenni (hogy ezt nem szabad csinálni).
Ja, az a ki*aszott kupplung nem jön le a főtengelyről. Ha van ötletetek, hogy hogy lehet lecsalogatni (lehúzó már szétment, horgászcsalira nem harap :) ), akkor SEGÍCCSETEK.
És írjatok jó kis MZ-s (és egyéb szocimotoros) sztorikat
Üdv: Gexxx
http://kep.tar.hu/tesho77
Fisi te "édes"!:)
Hol láttál te oat,hogy én leírtam volna,hogy van vmim is a kep.tar-on??!!
Amúgy van,de még nem akartam a nagyközönség elé tárni,mert még alaqlóban van,csak néhány képpel a kezdetekről... és az is baromira idegesít,hogy Feldolgozás alatt,mert egynémely kép bazi méretű és rákattolva elveszik az élvezet..
Viszont a képaláírásokat ajánlom!!!!:-)
Szívemből beszélsz!
Nekem sajnos ujra kell festenem a vázat is.
A tank témába csak annyit hogy én is épp egy rozsdás TL pancsi tankot restaurálok! Rozsda=kivül-belül,fent-lent,elöl-hátul....stb!
Ui:Majd megnézem én azt a lábtartó alatti részt!!!!
Üdv:Dawe
Teshokám!!!!
Te "drága"!!:-)))
Hogy a f..ba nézzem meg a képeidet a kep.tar- on ha jelszóval védett????
Fisi
ETZ RULEZ FOREVER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:))
Fisi
Tegnap este láttam 4 MZ-t átgurulóban a városon,épp kifelé mentek... de jó volt látni és hallani őket!!
Hali Dawe!!!
Köszi a dícsérő szavakat... :) jól esett!!!:))
A moci váza így néz ki persze polírozni is szoktam ahol hozzáférek!!! Persze a lábtartó alja már nem ilyen szép... :))
A mocit anno 7000 km- el vettem egy öreg papától, ezért ilyen, de ezt már az oldalamon is leírtam.
Fisi
Szia Fisi!
Egyenlőre még nem voltam otthon de holnap reggel megcsinálom!
És akkor boldog leszek!
Más: Az MZ-d vázát újrafestetted vagy ilyen yó áll.-ba vetted?!
Üdv:Dave
ui:Telleg nagyon jól néz ki a vasad!
bocsi, BP7HS.
A Champion mien árban van?
mzoli szerint a Champion L82YC jó bele,de ez ha jól emléxem a B7HS-el egyezik meg.
Ha pedig a 8-as a 260-as hőértékű,akkor nem a legtutibb...
Ez az tesho!!:))
Próbáld csak ki a 14- est!!
Nekem jobb volt a gyertyaszínképem az új karbival Briskkel, mint az NGK- val!!
Ennek ellenére kiváló minőségűek az NGK- k!!! Csak hát most nem igazán találták el mi kell egy öreg szoci gépnek- na és aztán ki nem sz..ja le??:))) _Blues Company után szabadon... :)))
Én még a Championt próbálnám ki, hátha ötvözi az Ngk- és a Brisk jó tulajdonságait??!!
De melyik a Championból a 260- as???:))
Fisi
U.I.: Dawe!!!
Hogy megy a keret felrakás???
Fisi!:)
Ha az NGK-nál a 8-as felel meg a 260-as hőértéknek,akkor az a Brisk-nél 14-es (B8HS = N14C)
Tehát az általam eddig használt Brisk N15Y és N15YC az NGK BP6H és BP6HS-nek felel meg,a lényeg,hogy 6-os hőérték,ami szeintem nagypn alacsony!!!
Tehát azt hiszem N14C-s gyertyát kéne vennem..
Naa,van már aki kezdi elveszteni a fonalat??:))
Most látom,némely 7-eshez is 14-es van írva... naaa,majd kibogozom vmikor:)))
byee
Itt egy képhogy tisztábban láss!!!
http://kep.tar.hu/fisi/images/pic3490118.jpg
Fisi
Hali Dawe!!!!
Hát van elég sok kép fent az oldalamon, onnan ha jobban megnézted volna látnád a dolgot...
Szal, nem kell semmi féle fül, hanem:
- összerakod a keretet, ha rám hallgatsz akkor úgy csinálod ahogy én, és rögtön önbiztis anyákkal csavarod össze!!! Így csak egyszer kell meghúznod, és nem lesz vele több baj!!
a, verzió: A motor vázán annyi módosítást kell eszközölni, hogy a kipuff tartó helyére rakod az első tartócsavarok egyikét, és a kipuff tartó vasnak ez elé kell fúrnod egy lyukat!!
b,: nem fúrsz lyukat, hanem a kipuff tartót a helyére rakod vissza, csak az eddigi külső hely helyett ugyanide csavarod vissza csak a váz belseje felé!! Mert ugye kívül már a keret foglalja a helyet.
A másik oldalán a váznak nincs gáz, mer ugye ott szabad a lyuk?!! Ott csak simán felrakod! Önbiztis anyák!!!!!!!!!!!!!
Elértél az érdekesebb elgondolkodtatóbb részéhez a dolgoknak!!!??:))))
A keret eleje már fent van de mi a fene fogja megtartani ezt az egész vackot kérdezhetnéd???!!! Hátul nincs hová csavarni???? Ne aggódj!!!
A megoldás az amit a képeimen látsz!! És a kapaszkodó tartó bilincsek!!!!
Első és legfontosabb dolgod PONTOSAN kimérni a kereten a bilincs tartó csavarok helyét!!! Itt a keretet át KELL fúrnod legalább 6- os (10- es anyának való) csavarnak megfelelő lyukkal!!! Tudom vékonynak látszik kurvára, de nem lesz vele baj!!! Ezek után ide egy akkora csavar kell hogy a bilincsen is átmenve az egészet egyben meg tudd húzni!!! Ha bírsz rakhatsz két anyát is egymás mögé, de a kipuff felöli oldalon asszem nekem már nem volt annyi helyem, hogy oda betegyek még 1- et...
Magyarán a kapaszkodó tartó bilincsek tartják a kereted hátsó részét amint kivetted a szavaimból?!
Itt megint két verziód van!:)))
a, a kapaszkodó nehezen fér el, ezért vagy kiszeded mielőtt a fentebb leírtakat megcsinálod, vagy
b, az én verziómat csinálod, betolod- ütöd a kapaszkodót addig amíg csak lehet! Így nem veszik el ez a fontos (túrán ahogy látod oda tudsz gumipókot akasztani stb..) alkatrész.
Csavarok meghúz, és kész!!!:)))
Azonban még egy gondolat!!
Ha akarsz majd rakni rá oldaldobozokat amilyenek nekem vannak akkor a kipuff tartódat s alakban majd meg kell hajlítanod!!! De ezt csak akkor ha majd akarsz rakni rá ilyent...
Fisi
Köszönöm Fisi!
Nagyon faja a géped!!!
Megtaláltam amit kell!
(A tartószerkezetet egy füllel kell a vázhoz erősiteni!? Már csak olyan fület kell szereznem!)
Juj! A lyukat te furtad az állványba?
üdv:Dawe
Hali!!
Tesho!!!
A B8HS a 260- asnak megfelelő, az NGK katalógus szerint. De minke kínlódsz vele, mondom hogy lustább lesz tőle!!!
Jó az a Brisk!!!:)))
Maradj ennél!!!
Dawe!!!!
Mi ez a Krauser koppincs???? Dobozról van szó, vagy a tartó keretről????
Menj az oldalamra- kep.tar.hu/fisi- és ott nézz körül!!!
Fisi
Helló Mindenkinek!
Tegnap vettem az ETZ-mre egy "krauzer" utángyártatmányt és sehogyan sem lehet feltenni, csak ha csinálok hozzá valamilyen "Távtartót" ami gyakorlatilag 1 vaslap füllel!
Ti nem tudtok valami "korrektebb" megoldást?
Bár az igazat megvallva szeretek barkácsolni! Meg azt csak és csináltam! (Lehet hogy szar de az ÉN szarom!)
Tehát várom az észrevételeket, tapasztalatokat!
Üdv:Dawe
ui: A Devil's Börzére(11.29) ugye mindenki jön?! Csak mert már jó volna tudni hogy ki kicsoda! Nem?
Van vkinek arról pontos infója,hogy az NGK-nál melyik szám felel meg a 260-as hőértéknek?
Gyanúm szerint a 7-es vagy a 8-as,de konkrétan??
üdv mindenki!
Szeretnék egy-két szót én is mondani. Ugyan már az MZ-mben NGK van, de még mindíg megvan az eredeti gyári Isolatorja is. Amit a szerszámos tatyómban őrzök, mint "szerencsehozó gyertyát", de mellette azért van még egy NGK B8HS is, mert ugye a szerencse forgandó. :D
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|