:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hali srácok
Van valakinek tapasztalata ETZ-re szerelt IZS csepptankkal kapcsolatban, ugyanis venni akarok 1et, de nem tom, hogy hogyan fog rajta kinézni és hogy hogyan kellene felrögzíteni
Ja, és töltsétek a fórumokat, mert haldoklik az oldal ilyen szempontból
Nem volt ma vmi nagy forgalom...
Remélem azért,mert mindenki gurult!!:)
Ezen a 7en 7köznap a Discovery-n d.e. 9:55-től vagy egy műsor,amiben egy 1942-es Harley-t restaurálnak és azt mutatják be.
Ha jól vettem ki,jövő 7en pedig egy szintén veterán Triumph Bonneville-t.
Aki ráér,érdemes belenézni...
Egy szerintem gyönyörű új Triump Café Racer:
http://totalbike.hu/motorhirek/?main:2003.11.26.&156041
Reklám vége!:)
byee
hali!
teljesen igazad van!én sem szoktam agyba-főbe verni.de ha felújítási célzattal "esek" neki , akkor nem számít egy kis tekeredés a főtengelyen mivel az is szét lessz szedve.
tomóka
Mondom hogy nem neked szántam :)
Egyébkén a címzett Tike volt, csak lusta voltam megkeresni az ő bejegyzését. De a túratéma mindenkire vonatkozik, részletek a megfelelő topicban
Bocs, nem neked szántam.
Korábban volt szó lángheggesztős kupplungoperálási módszerről, odavágó a téma
Bocs
az a Csemó nem Csemó hanem Csemő
Asszem olyan palackos izé van az egyik haverom faterjának. Ha nem mászik le szombaton, elviszem neki vasárnap. Kösz. (Ja, figyeled a túra topicot, tervezek (tervezünk ) 1 túrát Csemóbe. Tőletek nincs is olan messze (szerintem max 60 km). Jösz ha lesz?)
Szerintem a RELAX a továbbfejlesztett változata a DELUX-nak:))))))
Mond6ni, én meg Szolnoktol keletre 10km Szajol:)
Hello
Olvastam a tesho által megadott oldalon a Ribizli nevű egyénnek egy 150-es Relax ETZ-je van. De mi az a RELAX???
Hihi ez teccik ;) csak nehogy en is ki rakjam a 100-as skodamra. :)
Hát ha figyelembe veszem, hogy a főtengelyt (tengelyirányban) egyáltalán nem szabad ütni, sőtt még kocogtatni se, akkor nem biztos, hogy ez a kalapács jó ötlet!
hali!
ez roppant érdekes!én mindíg így rakom fel a kuplungot /melegítve/.ennek ellenére gond nélkül le tudom szedni.
álitólag a kalapács mindennek használ.
tomóka
Találtam 1 magyar MZ-s oldalt,akit érdekel:
http://www.extra.hu/aceshigh/
Van ott a fórumban egy idézet,nagyon bejött:
"Egy CSAK-os Skodás srác S 100-asán van egy idevágó felirat : LEHET, HOGY ÖREG, DE LEGALÁBB KI VAN FIZETVE!"
Kicsit érdemes beqkkantani..
byee
Ha összerakásnál hideg-meleg játék volt,akkor szétszedésnél fordítva is működnie kellene a dolognak,nem??
Ha azt mondom, hogy Jászkarajenő, akkor kisegítettelek? (Szolnokól délre 20km)
Hello Attila!
A nagyfater esztergályos volt, tőle tudom, hogy az ilyen cuccot úgy rakják össze, hogy a tengelyt hűtik, a furatot melegítik.Tehát ELVLEG ha az ember megtudja oldani, hogy hűti a tengelyt, a kuplungot melegíti, akkor nem kell az a flex. Hangsúlyozom ELVILEG!
hi!
Lánghegesztő cuccos, 1 sárga + 1 kék palack+ némi kábel:)
Ezzel bizti meg tudod melegiteni.
Egyébként helyileg merre vagy????
tike.
Mit szerezzek? Az az izé hogy néz ki és mit csinál?
hi!
Vhonnan szerezz disszut, azzal jol felmelegited, a kuplungnak alátámasztasz két vésővel, bronzkalapáccsal meg adsz a tengelynek. Nehogyá ne jöjjön le:)))
tike.
Olcsó láng!!:))
Bemész a legközelebbi Praktikerbe- Metroba- vagy Tescoba, és vegyél egy hőlégfúvót!! Kb. 3000 ft!! És nem égetsz vele semmit össze, nem kell félni hogy kigyulladsz stb, és az a kb. 5- 600 C° biztos elég a főtengelyednek is!!
Fisi
Hali Attila
Kösz a tippet, én is valami ilyesmit hallottam. Montak még olyasmit is, hogy felsavazták. Most még 1 hét múlva, mikor otthon leszek megpróbálom felmelegíteni, hogy ne kelljen flexelni, ígéretet már kaptam kupplungra is és főtengelyre is, de azért nem baj, ha nagyjából egyben marad. Majd szólok ismerősöknek, hogy essünk neki, csak még "lángot" kell szereznem, mert ugye anyám nem díjazná, ha a konyhában ügyködnék vele.
Hello
Találkoztam egy ismerősömmel, aki szerintem a környék legjobb MZ szakembere. (Egyébként autószerelő, de világ életében MZ -vel járt)
Szóval ő azt mondta, hogy látott már ilyet, ez akkor szokott előfordulni, ha felmelegítik, és melegen teszik fel a kuplungot.
Azt mondta, sajnos ilyenkor a főtengelynek mindenképp vége, nem lehet úgy leszedni hogy használható maradjon.
Ezért a legegyszerűbb módszer a leghatásosabb. Vagyis fogsz egy nagy méretű (népi nevén) flex-et és főtengelyestől levágod. Majd új főtengely- új kuplung. De azt is mondta, ha van blokkod nem érdemes szarakodni vele, a szám a másik oldalba van, dobd ki az egész blokkfelet! (Bár ez szerintem elég drasztikus megoldás!)
Hát ennyi, de elég szarul hangzik, én csak nagyon végső esetben tenném ezt!
Üdv Attila
Már bosc hogy iylen későn kapcsolódom bele a gyertya, azon belül az elektróda témába, de én úgy tudom, hoyg az ún. hosszúelektródás (tehát jobban kilóg) az 4üteműbe való, a 2 ütemű hamar túlmelegszik vele és kopog csörög.
Hali Tesho
A kupplungszerelés kezdeténél, mikor már láttam, hogy nem lesz 1szerű helyzet, belenéztem a szerelési kk-be, de okosabb nem lettem, max azzal, hogy már rég le kellett volna jönnie, mivel nem ír semmiféle brutális módszert (lehúzó fel, fezsítőcsavar be -->kupplung le (nálam: felhúzó fel, csavar be --> csavar szétnyíródik, főtengely vége törik)). Adtam neki szerelőolajat, próbáltam a csapágylehúzót, fakalapácsot, hagytam megfeszítve állni, hátha a napi hőmérsékletingadozás segít, de nem nyert.
De kösz az ötletet
Csinalj egy uj tablazatot. Ezeket neten talaltuk hosszas kutato munkaval ha tudsz jobbat ami pontosabb johet.
Tudom Gexxx,hogy unod a gyertyás témát,de qplung ügyben nem tudok segíteni. Megnézted itt a Szakirodalomban a anyagokat? Biztos van vmi szerelési segédlet!!
Arra viszont nem esküdnék meg,hogy a 8-as a 260-as hőértékű... A többi stimm:)
Újra átböngészve a táblázatot,azt hiszem hibás..
Boltban katalógusból kinézve az ETZ-150-be (tehát a testvéreibe is gondolom) KONKRÉTAN az NGK B8HS való.
NGK B 8 H S
B= menetátmérő, emelkedés (14*1,25)
8= hőérték (260)
H= menethossz (12,7)
S= elektróda kialakítása
Tehát ezek alapján van némi összevisszaság a táblázatban:)
Kezdek még jobban elbizonytalanodni...hát már semmi sem szent?
Ajánlom mindenkinek a kísérletezgetést & döntsön mindenki belátása szerint!:)
byee
Sziasztok!
Tudom, valaki már unhatja ezt a gyertyás témát, de még egy adalék! Sokan írtátok, hogy NGK-ból a 8-as számú jelzés felel meg a 260-as hőértéknek. Azt is írták páran, hogy nekik a B8HS jelzésű gyertya vált be az NGK-ból. Csakhogy a táblázat szerint ennek a gyertyának 12 mm-es a menetátmérője, nem 14 mm! A menethossz stimmel az általam favorizált Champion L82YC-vel (12,7 mm). Többféle hengerfej létezik? Mert nekem a 84-es évjáratú 250-es ETZ-be tuti 14 mm-es menetátmérőjű gyertya kell, gyári könyv szerint az Izolator M14-260-as van megadva. Lehet a 251-es ETZ-nek a hengerfejébe 12 mm-es menetátmérő van már?
Várom a válaszokat, sziasztok!
Ok! Értem, ezek szerint rosszul tudtam!
Egyébként van otthon még a trabantos-MZ-s korszakomból jófajta régi isolator. (még 2db "új" van)
És marha jók, soha nem volt gond velük.
Ha elfogy a készlet és tényleg ilyen szar a helyzet mint írjátok, akkor lehet hogy én is gondba leszek a gyertyákkal!
Atilla!
Tévedsz! A hőértéket nem lehet az alapján +állapítani,hogy mennyire lóg ki a középelektróda!!
Ugyanis annak teljes hossza számít és nem mindig ugyanott kezdődik bent!
Éjti?:)
Csak az ad6 1értelmű képet,ha pl bedux 1 drótot és leméred,hogy befelé milyen hosszan húzódik a szigetelőcsőr!
Pl az NGK-nál az előrenyúló szigetelőcsőrt a "P" betű jelzi. Ez jobb,mert közelebb gyújt a középponthoz! (Szerintem)
Nem ragozom,érted te úgyis:)
byee
Hali!
A régi Isolator tuti jó volt, de már ilyet sehol se kapni úgyhogy muszáj valamit találni helyette. Nekem a DENSO nagyon bevált a 250-es TZ-ben. A típusa: W22FS-U. A 260 as zsír új Isolatorral már kb 800km után alig akart beindulni a gép és az alapjárat is sz'r volt. A gyertyát kivéve öntisztulásnak se híre se hamva, full fekete volt. Sebaj, gondoltam túl nagy a hőérték (a németek biztos elszámolták magukat ezért írtak elő 260-ast), vettem tehát egy 225-öst na ez már 1000 km-t is kibírt, majd ismét kezdődött. A gyertyát kivéve egészséges őzbarna gyertyakép tárult elém, ennek ellenére a motorom még sem szerette az Isolatort. Ekkor került beszerelésre a Denso melynek hőértéke kb a 260-as Isolatornak felel meg. Azóta semmi probléma nem volt, már több mint 10ezer km-t mentem vele gond nélkül.
Üdv mindenkinek! Mikor lesz már végre nyár?!
Hello
Mberek nem értem! Az nem úgy van, hogy ha a középelektróda jobban kilóg az a kissebb hőértékű gyertya, ha kevésbé lóg ki akkor nagyobb hőértékű?
Vagyis ha az hosszabban kiáll akkor egyszerűen csak kissebb hőértékű gyertyáról van szó!
Vagy van olyan is aminek az elektródája ugyanaz, csak a menethossza tér el? Se nem rövid, se nem hosszúmenetes?
Üdv attila
Maga a menet volt hosszabb,vagy a kinyúló szigetelőcsőr a középelektródával??
szoval elmondom mit is ér a hosszabb gyertya, tapasztalatbol
szal csak uj DENSO volt otthon ami robogoba valo volt, teccettek a ráirkált dolgok, az isolator mellé tettem, hát 4 mm el hosszabb volt
becsavarom, lenyomom, elforog a dugo
minden oké
megyek vele, naon szuper, rakom 3ikba, 7500 ön a mutato, orulok a fejemnek tok jo, ( 8 ig van az ora )
4-5 ben má nem volt jo, valszinu a benzin-levego dolog miatt...
én azt mondom, rakjatok bele nyugodtan hosszabb gyertyát,
izé, 150 es ETZ, keresek hozzá erős és konnyö főtengelyt meg dugot meg miegymást, aki tud szoljon, azé mer a hideginditos befecskendezés készul...
Nem tudom, hogy hogy álltok a dologhoz, de már unom azt a gyertya témát. Ebből már mindenki ki tudja venni, amit akart. Írjatok inkább jó kis sztorikat, vagy vessetek fel más témát. Például az én gépemről még mindig nem jött le a kupplung (már 2 hónapja szenvedek vele hétvégenként).Erre reagáljatok, mert már ott állok, hogy fogom a flexet és levágom valahogy
Üdv: Gexxx
Hello!
A tablat en kutattam fel annak idelyen es nekem is hianyzott belole a hoertek. De elvileg ez a hoertek valami keleteuproai szam kint mintha maskepp szamoztak volna. Boltban is kerdeztem tobben is fogalmuk sincs rola. :)
Viszont ha tudod egy gyertya hoerteket akkor ossze tudod valogatni a tablabol a helyettesitoket.
Szerintem Championt millió helyen lehet venni,nem hiszem,hogy ez probléma lehet!!:)
Jó ez a gyertyakonverziós táblázatt itt az oldalon,csak kár,hogy hiányoznak a hőértékek. Bár gondoltam már rá,hogy bem1ek az 1ik boltba és rákérdezek!!:)
byee
Sziasztok!
A Champion gyertyát még Baján vettem, ott a Szabadság utcában van egy kis bolt. Valamilyen Laci a tulaj neve. Nagyon rendes tag, hetente járt Pestre és mindent megszerzett, szerintem korrekt áron.
Próbáltam kimondottan gyertyát gyártó cégeg honlapjain a hőértékkel kapcsolatosan infót szerezni, de teljes kudarc. Mivel én már leraktam a motort, nem nagyon járok boltok közelében sem. Pedig lehet az lenne a megoldás, hogy náluk csak van valamilyen táblázat ezzel kapcsolatban. Persze az is lehet, hogy főleg valami márkaboltban csak rá van írva a dobozra, milyen géphez való, a hőértékről meg azt sem tudják, mi fán terem.
Abban szerintem is lehet valami, hogy ha túlságosan belelóg a gyertya a hengerbe (de még nem éri el a dugattyút) telemegy minden kosszal a menete, ami nem használ a kitekeréskor a hengerfejben található menetnek. Az ezzel lecsökkent komresszió-tér és így megnövelt komresszió-viszony meg tök elenyésző, nem hiszem hogy észrevehető teljesítmény növekedést okozna!
Sziasztok!
Whooops,te L82YC-t írtál!
Kezdek újra összezavarodni...:)
Na, szemrevételeztem a bátyáméba rakott gyertyát: Champion L87YC,tehát jó!
Majd tavasszal +látjuk,hogyan muzsikál!!:)
byee
Nem ér bele a dugóba se!!!!!:-)
Ez eddig OK,de mint írtam, a túlnyúló szigetelőcsőr lehet a megoldás!
A Brisk-em ilyen,az NGK-m viszont nem!
A táblázatban viszont nem láttam BP8HS gyertyát,pedig azt hiszem az lenne az igazi,vagy az azzal megfelelő más gyártmány!:)
byee
És arra még nem gondolt senki hogy beleér a dugóba?????
Fisi
szevasztok!
ha a gyertya menethossza nagyobb mint a hengerfejbe fúrt menet a túllógó rész bekokszosodik és kitekeréskor szétbassza a menetet!
Ez itt kérem a 100. hozzászólás...
MZ forever!!
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|