:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Sokáig úgy tudtam,hogy a szépségért szenvedni kell,de úgy tűnik a jó fékhatásért is!:)
A tartály nekem is folyat,az új karmantyú már megvan (nem az a sz@r utángyártott,hanem jó),viszont a legnagyobb problémám,hogy a tárcsa egyenetlenül fut,azon agyaltam,hogy mivel szét lett szedve és lefestettem,talán a csavarok húzásával jutok majd vmire..
Hello
Én annyit szívtam a tárcsafékkel, hogy inkább viszaraktam a dobot.
Időrendi sorrendben valahogy így történt:
Elösszőr nem fogott,
majd sok sok javítás után nagyon fasza lett,
azután el kezdett ereszteni és lemarta a tankról a festéket,
majd sok sok javítás után nagyon fasza lett,
Azután elkezdett az tartály teteje alatt szivárogni (meg mindenhol), ez már nem mart le semmit.
majd sok sok javítás után nagyon fasza lett,
Egyszer csak barátnőm fia esett vele egy olyan közepeset, ettől a felni kicsit meghorpadt, olyan 50 körül szitált tőle a gép, de nem volt veszélyes, így ezt hagytam a francba.
Majd elkezdett olyat csinálni, hogy ha gyorsan húztam be a fékkart akkor jó volt, ha lassan akkor markolatig beesett és persze semmit nem fogott.
Ekkor borult el az elmém, és amúgy is ment a gép műszakira, úgyhogy visszaraktam a dobféket.
Mindezt a tárcsaféknek egy fél év alatt sikerült megtennie. (a felniről mondjuk nem a tárcsafék tehet, de ez is közbejátszott a cserénél)
A dobot meg felszabályoztattam, a pofákat hozzá csiszoltam, és ha az ember izomból behúzza még meg is lehet állni vele. (Persze a tárcsa sokkal jobban fog, ha éppen nincs semmi baja)
Ezen a felni is jó, úgyhogy marad a dob.
Bár a gyerek nagyon pedzegeti, hogy ő tárcsát szeretne rá, de szenvedjen vele ő. (jövőre vizsgázik, akkor övé lesz a moci.)
Egyébként a tárcsával, és a féknyereggel semmi gond nem volt, csak a markolatnál a fékhenger és a tartály (meg az az egész megoldás) az nagyon beteg.
Üdv Attila
Ha bármiben tudok segíteni,szólj!!
Az enyém is fog fogni,de ilyen időjárási körülmények között nem tudok nekiállni:(((
Egyenlőre ennyi, majd ha minden összejön, akkor a túrán megszakértjük a dolgokat. Egyébként ha sikerül elintézni 1 kerékfűzetést és nem idegesít fel jobban a kupplung, akkor az én gépem is tárcsafékesként ébred fel a téli álmából. Remélem nekem fogni is fog, de azt nem hiszem, hogy a mostani dobféknél szarabb lenne. Annál semmilyen fék nem lehet szarabb. De nézzük optimistán: Nekem az ETZ-n ABS van :)
Hy Gexxx!
A motorom már csak VOLT dobfékes!!:)
Az 1. szomotoros túrára lettem kész az átalakítással és azóta már tárcsás (látni a Galériában)!
A fékhatás azonban egyenlőre még nem éri el még a dobfékét sem,ha jobb idő lesz,vagy egy fűtött garázs,majd nekiállok rendesen megcsinálni...addig csak optikai tuning a tárcsa:))
A tárcsás képek azért nincsenek még fent,mert időrendi sorrendben akarom feltenni a képeket és néhány szép kép még szkennelésre vár.......:-(((
Mit szeretnél még tudni?
byee
Hali Tesho
Örömmel vettem észre a kep.tar-os képeiden hogy te is a dobfékes ETZ-sek családjába tartozol. Nem mesélnél 1 kicsit a gépről?
PeetAir nem csinalt ilyen fuleket. Siman fogtak :) azt rautottek szerintem.
bye
HyGy
Húztam neki kettő hete.Elvittem a téli zsállására,jól le is fagyott a tököm most szedhetem a felfázás elleni gyógyszert.
Húznám-húznám, de nem megy
1. a moci tőlem kb 130 km-re van
2. Egyébként is széjjel van robbantva
3. Megfelelő ruházat is kellene
Itt nálam most éppen esik az eső és viharos szél fúj..
Ki húzta neki mostanában az MZ fülét?
Gexxx!
Biztos az alkohol teszi,amit legurítottál,a "da" angol szleng!!!:)
Bár ezt nem szokták tanítani,ez csak ragad:))
byee
Bocsássatok meg a tudatlanságomért, de erre a 150-esre nem jöttem volna rá (a "da"-ról az orosz IGEN jutott eszembe, de gondolom te német névelőre gondoltál. De az nem DAS? Nem tom biztosan, angolt tanítottak nekem)
A tankról annyit, hogy azt pestről veszem (ha lesz üzlet), onnan viszem haza, szóval akkor tudom odanézni, ha már az enyém. De nem gáz, megoldom valahogy. A srác azt mondja, hogy olyan, mint Bizse Gábor ETZ-jén van (szoci.motoros.hu-->cikkek-->2002-11-05). Ha meg lehetetlen feltenni (mint a kupplungomat levenni :), amire nem nagy esélyt adok, akkor neki/eladom vkinek.
De ha valakinek volt dolga ilyenekkel, akkor várom a tapasztalatokat (pl.: Peetair, Bizse G. .......)
Üdv: Gexxx
Buny Testvérem,mi már fél szavakból is megértjük egymást:)
Tesho csak arra célzott, hogy ő volt a 150.hozzászóló. Egyébként Peetairnek Pannónia van fenn, szerintem, ha a tank végén lévő felfogatást, illetve a két gumibakra felcsúszó füleket meg tudod oldani, akkor szerintem nagy akadálya nincs. Azért előtte nézd "oda",így legalább látod kb. milyen lesz a végén. Lehet, hogy a tank jó, csak a motoron nem tudod úgy elhelyezni, hogy jól nézzen ki, ezért kell először "oda nézni".
?????????????????????????????????????????
Hali srácok
Van valakinek tapasztalata ETZ-re szerelt IZS csepptankkal kapcsolatban, ugyanis venni akarok 1et, de nem tom, hogy hogyan fog rajta kinézni és hogy hogyan kellene felrögzíteni
Ja, és töltsétek a fórumokat, mert haldoklik az oldal ilyen szempontból
Nem volt ma vmi nagy forgalom...
Remélem azért,mert mindenki gurult!!:)
Ezen a 7en 7köznap a Discovery-n d.e. 9:55-től vagy egy műsor,amiben egy 1942-es Harley-t restaurálnak és azt mutatják be.
Ha jól vettem ki,jövő 7en pedig egy szintén veterán Triumph Bonneville-t.
Aki ráér,érdemes belenézni...
Egy szerintem gyönyörű új Triump Café Racer:
http://totalbike.hu/motorhirek/?main:2003.11.26.&156041
Reklám vége!:)
byee
hali!
teljesen igazad van!én sem szoktam agyba-főbe verni.de ha felújítási célzattal "esek" neki , akkor nem számít egy kis tekeredés a főtengelyen mivel az is szét lessz szedve.
tomóka
Mondom hogy nem neked szántam :)
Egyébkén a címzett Tike volt, csak lusta voltam megkeresni az ő bejegyzését. De a túratéma mindenkire vonatkozik, részletek a megfelelő topicban
Bocs, nem neked szántam.
Korábban volt szó lángheggesztős kupplungoperálási módszerről, odavágó a téma
Bocs
az a Csemó nem Csemó hanem Csemő
Asszem olyan palackos izé van az egyik haverom faterjának. Ha nem mászik le szombaton, elviszem neki vasárnap. Kösz. (Ja, figyeled a túra topicot, tervezek (tervezünk ) 1 túrát Csemóbe. Tőletek nincs is olan messze (szerintem max 60 km). Jösz ha lesz?)
Szerintem a RELAX a továbbfejlesztett változata a DELUX-nak:))))))
Mond6ni, én meg Szolnoktol keletre 10km Szajol:)
Hello
Olvastam a tesho által megadott oldalon a Ribizli nevű egyénnek egy 150-es Relax ETZ-je van. De mi az a RELAX???
Hihi ez teccik ;) csak nehogy en is ki rakjam a 100-as skodamra. :)
Hát ha figyelembe veszem, hogy a főtengelyt (tengelyirányban) egyáltalán nem szabad ütni, sőtt még kocogtatni se, akkor nem biztos, hogy ez a kalapács jó ötlet!
hali!
ez roppant érdekes!én mindíg így rakom fel a kuplungot /melegítve/.ennek ellenére gond nélkül le tudom szedni.
álitólag a kalapács mindennek használ.
tomóka
Találtam 1 magyar MZ-s oldalt,akit érdekel:
http://www.extra.hu/aceshigh/
Van ott a fórumban egy idézet,nagyon bejött:
"Egy CSAK-os Skodás srác S 100-asán van egy idevágó felirat : LEHET, HOGY ÖREG, DE LEGALÁBB KI VAN FIZETVE!"
Kicsit érdemes beqkkantani..
byee
Ha összerakásnál hideg-meleg játék volt,akkor szétszedésnél fordítva is működnie kellene a dolognak,nem??
Ha azt mondom, hogy Jászkarajenő, akkor kisegítettelek? (Szolnokól délre 20km)
Hello Attila!
A nagyfater esztergályos volt, tőle tudom, hogy az ilyen cuccot úgy rakják össze, hogy a tengelyt hűtik, a furatot melegítik.Tehát ELVLEG ha az ember megtudja oldani, hogy hűti a tengelyt, a kuplungot melegíti, akkor nem kell az a flex. Hangsúlyozom ELVILEG!
hi!
Lánghegesztő cuccos, 1 sárga + 1 kék palack+ némi kábel:)
Ezzel bizti meg tudod melegiteni.
Egyébként helyileg merre vagy????
tike.
Mit szerezzek? Az az izé hogy néz ki és mit csinál?
hi!
Vhonnan szerezz disszut, azzal jol felmelegited, a kuplungnak alátámasztasz két vésővel, bronzkalapáccsal meg adsz a tengelynek. Nehogyá ne jöjjön le:)))
tike.
Olcsó láng!!:))
Bemész a legközelebbi Praktikerbe- Metroba- vagy Tescoba, és vegyél egy hőlégfúvót!! Kb. 3000 ft!! És nem égetsz vele semmit össze, nem kell félni hogy kigyulladsz stb, és az a kb. 5- 600 C° biztos elég a főtengelyednek is!!
Fisi
Hali Attila
Kösz a tippet, én is valami ilyesmit hallottam. Montak még olyasmit is, hogy felsavazták. Most még 1 hét múlva, mikor otthon leszek megpróbálom felmelegíteni, hogy ne kelljen flexelni, ígéretet már kaptam kupplungra is és főtengelyre is, de azért nem baj, ha nagyjából egyben marad. Majd szólok ismerősöknek, hogy essünk neki, csak még "lángot" kell szereznem, mert ugye anyám nem díjazná, ha a konyhában ügyködnék vele.
Hello
Találkoztam egy ismerősömmel, aki szerintem a környék legjobb MZ szakembere. (Egyébként autószerelő, de világ életében MZ -vel járt)
Szóval ő azt mondta, hogy látott már ilyet, ez akkor szokott előfordulni, ha felmelegítik, és melegen teszik fel a kuplungot.
Azt mondta, sajnos ilyenkor a főtengelynek mindenképp vége, nem lehet úgy leszedni hogy használható maradjon.
Ezért a legegyszerűbb módszer a leghatásosabb. Vagyis fogsz egy nagy méretű (népi nevén) flex-et és főtengelyestől levágod. Majd új főtengely- új kuplung. De azt is mondta, ha van blokkod nem érdemes szarakodni vele, a szám a másik oldalba van, dobd ki az egész blokkfelet! (Bár ez szerintem elég drasztikus megoldás!)
Hát ennyi, de elég szarul hangzik, én csak nagyon végső esetben tenném ezt!
Üdv Attila
Már bosc hogy iylen későn kapcsolódom bele a gyertya, azon belül az elektróda témába, de én úgy tudom, hoyg az ún. hosszúelektródás (tehát jobban kilóg) az 4üteműbe való, a 2 ütemű hamar túlmelegszik vele és kopog csörög.
Hali Tesho
A kupplungszerelés kezdeténél, mikor már láttam, hogy nem lesz 1szerű helyzet, belenéztem a szerelési kk-be, de okosabb nem lettem, max azzal, hogy már rég le kellett volna jönnie, mivel nem ír semmiféle brutális módszert (lehúzó fel, fezsítőcsavar be -->kupplung le (nálam: felhúzó fel, csavar be --> csavar szétnyíródik, főtengely vége törik)). Adtam neki szerelőolajat, próbáltam a csapágylehúzót, fakalapácsot, hagytam megfeszítve állni, hátha a napi hőmérsékletingadozás segít, de nem nyert.
De kösz az ötletet
Csinalj egy uj tablazatot. Ezeket neten talaltuk hosszas kutato munkaval ha tudsz jobbat ami pontosabb johet.
Tudom Gexxx,hogy unod a gyertyás témát,de qplung ügyben nem tudok segíteni. Megnézted itt a Szakirodalomban a anyagokat? Biztos van vmi szerelési segédlet!!
Arra viszont nem esküdnék meg,hogy a 8-as a 260-as hőértékű... A többi stimm:)
Újra átböngészve a táblázatot,azt hiszem hibás..
Boltban katalógusból kinézve az ETZ-150-be (tehát a testvéreibe is gondolom) KONKRÉTAN az NGK B8HS való.
NGK B 8 H S
B= menetátmérő, emelkedés (14*1,25)
8= hőérték (260)
H= menethossz (12,7)
S= elektróda kialakítása
Tehát ezek alapján van némi összevisszaság a táblázatban:)
Kezdek még jobban elbizonytalanodni...hát már semmi sem szent?
Ajánlom mindenkinek a kísérletezgetést & döntsön mindenki belátása szerint!:)
byee
Sziasztok!
Tudom, valaki már unhatja ezt a gyertyás témát, de még egy adalék! Sokan írtátok, hogy NGK-ból a 8-as számú jelzés felel meg a 260-as hőértéknek. Azt is írták páran, hogy nekik a B8HS jelzésű gyertya vált be az NGK-ból. Csakhogy a táblázat szerint ennek a gyertyának 12 mm-es a menetátmérője, nem 14 mm! A menethossz stimmel az általam favorizált Champion L82YC-vel (12,7 mm). Többféle hengerfej létezik? Mert nekem a 84-es évjáratú 250-es ETZ-be tuti 14 mm-es menetátmérőjű gyertya kell, gyári könyv szerint az Izolator M14-260-as van megadva. Lehet a 251-es ETZ-nek a hengerfejébe 12 mm-es menetátmérő van már?
Várom a válaszokat, sziasztok!
Ok! Értem, ezek szerint rosszul tudtam!
Egyébként van otthon még a trabantos-MZ-s korszakomból jófajta régi isolator. (még 2db "új" van)
És marha jók, soha nem volt gond velük.
Ha elfogy a készlet és tényleg ilyen szar a helyzet mint írjátok, akkor lehet hogy én is gondba leszek a gyertyákkal!
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|