:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Hali!
Fisi ha gondolod, ossze hozhatsz egy cikket a fenyezesrol, par keppel, szivesen kiteszem az oldalra.
bye
HyGy
Hali!!
Szabgab!!
NA neked írok elöbb mert már lógtam ezzel,csak lusta vagyok írni és gondoltam elfelejted!?:))
A szimmeriget akár melyik jobb csapágy boltban meg kéne hogy tudd venni!!
HA Kalocsán kapható akkor a világ bármely eldugott zugában is!!!:)) Amilyen szar az alkatrész stb ellátottság itt nálunk!!!
A kis kuriózum meg csak annyi lett volna, hogy anno a fékmunkahengerem azért lett egy jobb tömítettségűre cserélve, mert szaki szerelőm azt mondta ha egyszer szét lesz szedve+ a magyar karmantyú lesz belerakva az többé nem lesz jó!!? Csak csodálkoztam hogy nem akarja szétszedni a régit hanem egyben cserélte! Ő ahogy a szavaiból kivettem, nem nagyon ajánlja a szétszerelést, legalább is nagyon óvatosan! Inkább "tesztelt" nekem egyet a bontott fékhengerei közül?!! Ez csak ilyen kis piti apróság volt, nem is akartam leírni ezért akartam elsunnyogni!
Na Dino Mester!!!
Először is néhány alapfogalom- festőpisztoly, és fújom- bocs fújod!
Bocs!
A fényezés mint olyan nagyon tág fogalom, ha mindent le akarnám írni Neked akkor tele lenne az Mz topic!:)))
Vegyük sorba, ahogy írtad!
Kompresszor: lényges ha lehet akkor olajmentes legyen megelőzendő a koszos, olajos levegőből adódó problémákat! Kondenzvíz legyen leengedve rendszeresen!!! Márka nem annyira lényeg jó az Einhell, T.I.P., most látta mvalami Panthert is metros újságban. Ha mégis olajos a kompresszor akkor lecsapató, olajkiválasztó kötelező!
Festékszóró pisztoly: sokat kínlódok az elektromos Boschaimmal, ezért nemrég beszereztem egy Schneider Mini- Variot. Hát igaz csak 10 rongy volt, de kb. 3x kellett szétszedni összerakni mire úgy porlasztott ahogy kell!! De jó lett!! Persze a Sata....
Itt is inkább a rutin és a kézügyesség a mérvadó mint a márka. De sokat számít persze egy minőségi stukker!
Kb. 3 bar jó, de ez inkább már a pisztoly finomságával van összefüggésben! Pl. MIni vario elég jól porlaszt 1 baron is de 2 jobb. Túl nagy nyomás nem jó mert összeszedsz minden koszt ahogy felveri a levegő!!! A festékmennyiségnek, levegőnyomásnak, keresztmetszetnek nagyon összhangaban kell lennie!!!! Ezt próbálgatással kitapasztalással tudod legjobban megtanulni!
Buda Primer...
Na ezt hagyd meg inkább a kerítésfestésre!!!!:))) Jó alaphoz jó alapozó kell és ezek a töltőalapozók családjában találhatóak!!!
Jó márka a Body is de kevés pénzért ( kb. 5000 ft/l) a legjobb a Green ti Filler 5: 1- a Lechlertől!!! Kétkomponensű tehát ne zsugorodik számottevően, 600- as vízes papírral üvegre" tudod csiszolni!!! Ami rákerül az tükörfényes lesz!!:)) Persze ha jól fújod!! :p
Festék ha jót akarsz akkor Urki systemtől ne legyen szarabb és ha lehet 2 komponenű!! Igaz erre oda kell figyelni de nagyon jó kemény rétget alkot! Persze az egyik legjobb a Glasurit potom kb. 60 ezer/kg áron.. :)
Mitől szemcsés??
Na kb. 100 dologtól!! Fontos a festéket jól megszűrni!!! Lehet kb. 50 ft/db áron papírtölcséres szűrőt is kapni, de ha nincs akkor jó a muterod harisnyája is, csak nehogy háború legyen belőle!!:)))
Fontos a megfelelő festék/ oldószer arány is!!! Ha végképp nem megy végy egy DIN- poharat és lődd be kb. 16- 20 Dinesre az anyagot!! Kétkomponensűnél vigyázz arra hogy az edző is hígít!!
Ha ez kilőve akkor még:
A helység abszolút pormentes legyen!!! Kamrát felseperni, leportalanítani- utána kissé belocsolni (kissé!!), mindent bevinni, és bezárkózni!! Anyuci, barátnő, kutya- macska vadászpuskával eüldözni!!!:)))
DE!!!
?Mielőtt beviszed az alkatrészeket erőteljesen zsírtalanítani, és PORTALANÍTANI!!! Ezt a kamrán kívül lefúvató pisztollyal, vagy nem szabályos de ha megmosod a kezed denszessszel nitróval inkább ne!- kézzel is ecsettel is!
HA bent vagy a kamrában ( persze a sufni is az ha kinevezed!!), akkor még a fújás előtt levegős pisztollyal megjátszhatod azt is hogy csak a levegőt megnyitva lefújod a kis pöszlékeket a kezeddel gyengéden megsimítva a felületet közben!! A ruhád is legyen tiszta!!
NA ezek inkább "hardweres" hibák és nézzük a technikait!!:)
Porzásos, rücskös akkor lesz, ha nem megfelelően van hígiva az anyagod, ekkor kapsz "narancsos" felületet- illetve akkor is ha túl vastagon fújsz, de akkor inkább megfolyik! Porzásos pedig lehet a túl nagy nyomástól is, mert ilyenkor már szinte szárazon ér a felületre a festék és nem tud elsímulni, kevés a festékszemcse az anyaghoz képest! Aztán lehet még a nem egyenletes pisztolyvezetéstől is, egyenletesen vezesd a pisztolyt, és figyelj az alkatrész oldalainak összefüggéseire is!
PL.: Etz tankot szemből fújod eleje- akkor vigyázz arra hogy ha túlzottan "kihúzod" oldalra akkor "ráporol az oldalának első harmadár is tehát ott már mattabnak fogod érezni, látni a fényét a lakknak usw...
Lehet túl gyorsan párolgó oldószer is a ludas!! STB, STB,STB,STB,STB,STB,STB,STB,STB,STB,STB,STB....
Nem olyan egyszerű dolgok ezek!!
Na tudod akkor mirror fine ( kb. 2000- es) vizes polírpapírral csiszold el finomra, és után a polírozd fel!!! De szigorúan csak a fényezéstől számított kb. 1- 1,5 hónapra!!! Addigra rendesen ki tud párologni az oldószer a lakkból, esetleg ha nagyon sürgős a dolog akkor 3 hét, de az értékek szigorúan 20C°- ra vonatkoznak!!!
Na "csak" ennyi lenne dióhéjban! :)))
Fisi
Valaki mondja meg nekem, hogy miért lesz szemcsés, amit festek. 24 literes kompresszorral, meg egy kis festőpisztojjal festek (nem tecsós minőségű). Buda Primer alapozót fújok mostanság.A festék mennyiségének Kb 3/4-edét teszem a festékhez(próbáltam többet is, kevesebbet is). Kb 3 barral festek (próbáltam többet is, kevesebbet is). Úgy fúlyom, hogy ahol fényes, oda már nem fúlyok többet. Eddig úgy csináltam, hogy lefestettem, megcsiszoltam, lefestettem, megcsiszoltam...
steelheart6
Nekem a volt TS 250-esemmel volt ilyen benzinelfogyásos dolgom. Szerintem próbáldd ,meg az úszókat úgy beállítani, hogy legyen nyakig a karbi. Menetközben a benzincsappal tudsz játszani, ha egyáltalán megy. A benzinszűrőt (ha van) szerintem a próba ideje alatt vedd ki.
Én miután rákattintottam a képeket teljes méretben meg tudtam nézni.
Hello
Nekem is olajos szokott lenni. (nem folyik, csakpont annyi, hogy a kosz szépen beletapad, és akár naponta is lehetne mosni)
De azon a túrán Tesho és Czövi nekem mutatták meg a megoldást, úgyhogy hazamentem és meg is oldottam.
Én Czövi módszerével lefelé vezettem és az akksi, + a porlasztó csöveivel összekötegeltem.
Az eredmény teljes siker! :-)
Úgyhogy Czövi motorja mögött áll az a gyönyörű sárga-kék ETZ :-) (kép4), na már azon is csővel van megoldva a szellőzés!
Üdv Attila
Hali Fisi!
A munkahenger témához ígértél még valami érdekességet. És nem nyilatkoztál, hogy hol vetted a duplaajkú szimmeringet.
Köszi.
A képtáramban található képeket lekicsinyítettem normálisan látható méretűre ill. feltettem még 3 képet.
byee
Jééé,én voltam a 200. hozzászóló!!:)
Találtam képeket az említett szellőzésről:
kep1
kep2
kep3
Ill Czövi motorján hasonló megoldás,csak fémből csinálva az eredti gumi dugó helyett és a blokk alá vezetve:
kep4
Jó nézelődést és sas szemeket!!!:)
U.I.: A legnagyobb meglepetésemre az átlátszó gumi csőben még soha nem találtam 1 cseppnyi olajat sem!!
byee
http://kep.tar.hu/tesho77
Nincs levédve,biztos eltévedtél:)
Amúgy amint lesz időm,kicserélem a képeket kisebbekre!! Majd szólok,ha kész..
Ha az előírt menyiség van benne,akkor nem ömlik,de vékonyabb csíkban folyhat az olaj,ami összekeveredve az út porával "retek" formájában nem szép látvány...és minden motorozás után -ha nincs minden nap tisztítva- csak még mocskosabb lesz!
Bátyám 150-ese is ugyanúgy folyat az előírt 6 dl-el is!!
Még vmi! Ha jóval szint alatt van az olaj,akkor is kicsaphatja ha meg van kergetve,hiszen odabent a fogaskerekek stb miatt össze-vissza fröcsköl az olaj!!!
byee
Eloszor is udv mindenkinek, hiszen ez az elso "iromanyom" ide.
Szia!
Tudom, hogy mar reg megvalaszoltak mar a kerdesedet, (+ kezdokent nem is akarok "eszoszto" lenni) de leirnam, hogy en PONTOSAN ugy jartam, mint Te.
Vegigneztem mindazokat, amiket itt javasoltak, bar akkor meg nem olvastam ezt a forumot. Murphy torvenye alapjan utoljara neztem meg az aksit. Hat persze, hogy a "jo oreg" volt a hibas, rovid uton megvaltunk egymastol :-)
Ha legkozelebb ilyen hibam lesz, most mar tudom, hogy hova kell eloszor nyulnom...
Udv:
Doki
U.I.:Bocs a "szakallas" temaert.
Hát izzadó Mz blokkot láttam- látok is hiszen az enyém is izzad mint minden rendes Mz!
De olyat még nem láttam hogy csatakos lenne a kifolyt olajtól!!!! Ott szerintem igencsak baj van!!
Kíváncsi leszek tavasszal az enyémre, mert a hajtókar csere után faján össztömítgette a szerelő a blokkot kíváncsi leszek.. Úgy is motorpucevával kezdem a szezont!!:))
Fisi
Ha nem láttál ilyet, akkor abban a blokkban nem is volt olaj :)
Az én 250-esemet is lehetett volna minden nap takarítani az olajtól
Bazzge Tesho!!
Már megint rossz oldalra mentem, vagy már megint üldözési mániában szenvedsz??:))))
Miért van levédve a képtárad??? Mintha pár héttel ezelőtt nem let volna???!
Fisi
Szia Tesho!
Hát qrvára érdekes dolgok ezek!! Én még egy ilyen etz- vel sem találkoztam, ami olajat lődözött volna a szellőzőn keresztül??!!
Lehet a tiétek lökhajtásos?:P
Normális állapotban max olajködnek szabad lennie semmi másnak!! Nekem kissé izzad ott kb 3 havi hajkurászás után kis olajpára van ott semmi több!!! Mármint 3 havonta nézve, még mielőtt valaki azt hiszi hogy 3 hónapot használtam a gépet össz- visz... :Đ
És abálom neki rendesen néha! :)
Fisi
Szabolcs!
Nekem is ETZ-150 van,a véleményem a következő:
Az én gyári könyvem 6 dl olajat ír elő,elméletileg ha semmi olaj nem volt a blokkban,akkor a csavar furatánál meg kell jelennie,de
-"a motor leállítását követően 10-15 perc elteltével végezzük az ellenőrzést,ez alatt az olaj lefolyik a ház faláról és így a tényleges mennyiségre kapunk adatot"
Tapasztalatom szerint,hiába van benne az előírt mennyiségű olaj,ha minél jobban hajtod a motort,annál több olajat fog kinyomni a szellőzőfuraton (az olaj ugye melegszik,tágul,habosodik, "mozog"..)
Én a következő megoldást 5löttem ki:levágtam a blokk tetején lévő szellőzőt elzáró gumiqpak tetejét (kb 1 centit). Vettem kb 25-30 centis benzincsövet,amit éppen bele lehet felülről szorítani a gumidugóba!
A csövet felvezettem a tank alá és odaszixallagoztam a seb.mérő spiráljához!
Azóta tökéltesen működik,nem folyik ki 1 csepp sem,a csövön megfelelően szellőzik!
A szoctúrán meg is mutattam, Czövi 250-es blokkján hasonló megoldás volt.
Végül nem elhanyagolható,hogy a cső szükség esetén a fék légtelenítéséhez is tökéletesen használható!:)
byee
Hali Fisi!
Az a helyzet, hogy a 25-ös hengerrel ez a remus cső nagyon király volt, a motor kb 110et vitte. Stabilan. A gyári csővel megy szinte egyátalán nem egy, gyári beállításokkal sem mióta 50-es lett. Kb. harmadikban fogy el neki az üzemanyag. Ja és egy idősebb szakember (aki valamikor sokat MZ-zett TS250, ES125, ETZ250) is látta már, először a főtengely szimmeringre gyanakodtunk, de ennek cseréje után sem lett jobb. Ja de van amikor jó. Egyik nap nagyon f***án ment, a következő napon kb 10edik rugásra indult, és ezeket a tüneteket produkálta. Erre még senki nem tudott értelmeset mondani.
-Lehet hogy az én motoromat nem lehet 150-essé alakítani?????
Azért kösz, majd mégegyszer mindent végigjátszok. Hát nem tudom.
Olcsó benzint!!!
Steelheart6!!!
Jesszus maris!!!:)) Szerinted az a Remus dob biztos hogy Mz Trophyra lett optimalizálva????? Szerinted hány mérnöknek fordult meg a fejében hogy erre egyszer valaki sportdobot akar rakni??? Nem gondolod hogy ez a sok kavirc (100 -as főfúvóka stb..) már magában is egy jó recept ahhoz hogy így viselkedjen a motorod ahogy most teszi???
Miért nem próbálsz mindent teljesen gyári értékekre állítani a gyárilag ajánlott fúvókákkal stb. és úgy megpróbálni a beállítást?? JA és gyári dobbal??!!
Az Mz- amúgy sem alapjárat bajnokok! Esetleg nem szedték ki a felömlőidet stb. rendesen??? Ettől is lehet, de sok minden mástól is! Nem akarom ismételni magam de vidd el szakemberhez is!! Exapósom anno ugyanígy átalakítatta a 125- ét, és gyári cuccokkal ment mint a barom, jó nem 130- at, de amit megadtak gyárilag neki azt hozta.
Fisi
Hali!
Kösz a tippeket srácok, de a Hogyan tovább MZ könyv nekem is meg van, a főfúvókám 100-as, és 150-es karbi+szívócsövem van. Na erre mondjatok valamit! Ja és mióta a sportkipufogót föltettem (nam kisipari hanem REMUS) azóta jobb lett. És nagyobb gáznál jó, csa alapjáraton nem. És falsot sem szív, mert szilikonos tömítőpasztával csináltam meg minden tömítést!
Széles Utat minden MZ-snek. Ádám
Hali!
A felirat mar honapok ota fent van,pedig allitolag mar feldolgoztak a kepeket!?
Csak kattints ra nyugodtan,es akkor bejonnek! A munkahenger temahoz meg majd este egy erdekesseg.
Fisi
És még féktémában kérdeznék.
Új föfékhenger, eredeti dugattyú,új karmantyú és szimmering -> folyik.
Szétszed.
Új dugattyú (pofára más, mint az eredeti), új karmantyú (török), más szimmering -> ereszt. Egyébként príma a fékhatás. Az új szimmering (Nagykörösi út) sokkal könnyebben ment a helyére, mint az elözö (futár bolt).
A fékkar viszont láthatóan elöször radiális irányban mozdítja meg a dugattyút, csak azután indul el befelé.
Lehet, hogy túl nagy a dugó és a fékhenger közti hézag?
A megadott címen a képek helyett
"Feldolgozás alatt" felirat létható.
Másnak is?
És hol lehet venni ilyen szimmeringet?
Nem baj, neked elnézzük :)
Természetesen a két érték az közül a bal oldali a 125, a jobb a 150, de nem tudok formázni itt és kissé furán jött ki a hsz.- em ahogy elnézem!??:))
Fisi
Még mindíg nem érted teljesen!
A karbinak a házból kiképzett szívócsonkja- amire a szívócső megy- is nagyobb!! Tehát szívócsövet hiába raksz rá ha a karbin a csonk kisebb ill. nagyobb!! No!!
A könyv pedig a következőket írja:
125- ös 150- es
főfúvóka: 87 92
tűfúvóka: 65 65
indítófúvóka: 70 75
alapjárati fúvóka: 35 40
részterheléstű típusa: C3 C3
Schubertű állás:
2- 3 bejáratás alatt 2- 4 bejáratás
3. horony alatt 4.horony
de mindenkor a gyertyakép a mérvadó!
Alapjárati csavar helyzete:
125 150
1- 2 fordulattal nyitva 2-3 ford.
Tüzelőanyag magasssága az úszóház felső élétől: 14 mm mindkettőnél
A könyv letölthető a Szakirodalom mappából itt ezen az oldalon, csak kell egy kis tinta hozzá mire kinyomtatod- mivel 192 oldalas. De azért érdemes volt a nyomtatómat nyüstölni, mivel baró ötletek leírások is vannak benne!!!:))
Fisi
Ja, és sztem nem kell az egész karbit cserélni, mert lényegi különbség nincs a 2 között, elég a főfúvókát és a szívócsövet cserélni. Mit ír a könyv a TS fúvókákról és schubert-tű beállításáról?
Hát nem kell bele 3 decivel több olaj az biztos!!! Nem lesz jobb tőle+ plusz a motor is nehezebben dolgozik!!! De mivel azt irod hogy kevés olajnál is csinálta ezt így még a sebváltó szellőzők dugulása is szóba jöhet, de nem igazán értek ehhez a dologhoz!
De itt egy idézet az "MZ Hogyan tovább?" könyvből:
"A szükségesnél több olaj
Vegyük tudomásul, hogy rossz szolgálatot teszünk a motornak, ha az előírt olajmennyiséget belátásunk szerint megnöveljük. Ebben az esetben a tengelykapcsolóra fékként hat. Ezenkívül megvan az a lehetőség, hogy a többletolaj a házon levő szellőzőfuraton, ill. a 250 típusoknál a tengelykapcsoló tokoshuzaljának alsó befogórészén keresztül kifolyik. Ezt az olajat a menetszél felkapja és egyebek között a hátsó gumiabroncsra, kerékpántra stb. viszi. Hogy ez mit jelent, azt minden motorkerékpáros el tudja képzelni."
Szal csak ennyit tudtam segíteni, remélem ez is egy nagyon picit segített?? Egyébként vidd el szerelőhöz majd ő megnézi mi lehet vele.
Fisi
Hi!
Egyszerű a dolog, az olajnak valszeg nem volt ideje átfolyni a blokk bal oldalába, ezért kezdett el később folyni az olaj. Javitsatok ki ha tévedek...
tike.
"az ETZ szakirodalom külömbséget tesz vmi szívócsőátmérőben is, de erről gőzöm sincs, hogy mi lehet"
Egyszerű!! A nagyobb hengerhez nagyobb torokátmérőjű karburátor is kell, a szívócső pedig a karbit és a hengert löti össze ugyé... :))
A Ts- eknél- a Trophynak is úgy tudom ugyan az a karbija, mivel a Ts a Trophy utódja szinte ugyanazzal a blokkal, karbival stb- pl a 125- ösnek BVF 22N 1-3- as karbija van 22 mm- es torokátmérővel, a 150- esnek pedig BVF 24N 1-1- es 24 mm- essel!!! Tehát ez is egy fontos szempont!!!!
Fisi
Sziasztok!
Most vettem egy gyönyörű 150-es ETZ. Lecseréltem az olajat mert az elég sz*r volt. Feltöltöttem új, minőségi olajjal. A könyv 0,5l olajat ír, én beleöntöttem kb 0,7-0,8l olajat mire elkezdett az olajellenörző csavarnál csöpögni. A motor vízszintes helyzetben volt. Elmentem tettem vele egy kört és ha 4500 fölötti fordulaton hajtom akkor az olajbeöntő gumi fedőn keresztűl, amin van egy kis nyílás középen, ott kilőkte az olajat. Az lenne a kérdésem, hogy ez az miatt lehet, hogy túl sok benne az olaj? De amikor annyi olaj volt benne, hogy a olajszintellenőrzőn még döntött motornál se folyt az olaj, akkor is ugyan úgy kinyomta az olajat. Most akkor mi lehet a probléma?
Segítségeteket előre is köszönöm!
A hengercserével együtt jár a főfúvóka cseréje is, legalábbis ez így van ETZ-nél. (125cc-100as f. , 150cc-120as f.). Sztem ez van trophy-nál is, utána kellene nézni szakirodalomban, v +kérdezni valakit. Nézted az oldal letöltései között? (az ETZ szakirodalom külömbséget tesz vmi szívócsőátmérőben is, de erről gőzöm sincs, hogy mi lehet, de nem is kell ilyenekkel foglalkozni 250es ETZ-nél (az enyémnél))
Szval: FÚVÓKACSERÉRE FEL!!! :))
Hali srácok!
Tud valaki segíteni azon, ha a 125-ös Trophym a 150-essé alakítása után nem akar menni. Olyat produkál, mintha elfogyna a benzin a karbiból. Szivatóval meg megy.
Széles utat minden MZ-s nek!
Nekem is volt ilyen bajom, hogy ha lassan húztam be a kart nem fogott. Vettem bele új tömítést + syimmeringet és jó is lett.
Nekem is volt ilyen bajom, hogy ha lassan húztam be a kart nem fogott. Vettem bele új tömítést + syimmeringet és jó is lett.
Fisi,nem vagy egyedül,csak még mindig be vagyunk ájulva!:))
Jók a képek,lehet,hogy majd én is beszerzek egy ilyen tömítést,bár most van 1 jó minőségű krmantyűm is:)
byee
Na nem tétlenkedtem felraktam a szimmering képét, meg egy két mást is az oldalamra! Remélem tudtam segíteni??
http://kep.tar.hu/fisi
Fisi
U.I.: tök jó egymagamban topikolni!!:))))
Na ezen hozzászólás után elmegyek egy helyesírási leckére!!! :))
Fisi
Hali skacok!!
NA én is hozzá szólok a féktémához + már Gexxx is hiányolt a másik topicon... :)))
Kraven!!!
Úgy tűnik mostanában csak 1- et érteni tudok veled!!:P
A tárcsa öszehasonlíthatatlanul jobb mint a dob!!!
Persze az elrettentő példák- lásd Attila- mindíg vannak de hozzáértéssel+ jó alapanyagokkal ez kiküszöbölhető!!!
Igen anno én is fényeztettem újra tankot karmantyú miatt- jó sokáig fent volt a lakk kb 1 hét!!! :((
Akkor azt mondta a aszerelőm, ne vegyek bel magyar karmantyút mert szar az egész- és igaza is volt!!! Egy bontott nem eresztő munkahengert raktam rá, ami bírta vagy 1,5 évig!! Aztán elkezdett ereszteni... Persz hogy az akksi fedelem bánta 4 kicsi pötty egymás alatt, ez ma is látható (persze a javítás helye, mert a tank után egy nagyon kis fokkal sötétebb zöldet kevertek az ebadta festékboltban- grrrr), de nem vészes és retuspisztolllyal javítottam össze van polírozva- úgyhogy korrekt.
Mit csináljunk?? Volt ez után anagy kérdés??!!! Persze a magyar gagyi karmantyú nem jöhetett szóba, de közbe jött a vakszrencse egy haver képeben!!!!!
a MEGOLDÁS (AKI ÁLL ÜLJÖN LE!! tUTI MEGBÍZHATÓ A DOLOG!!)) Na????
Dupla Ajkas Szimmering!!!!!!!!!!!!! Most nézteteke egyet hmm???
A mérete 10* 20* 7 es Jelölések még rajta:
NAK TC 10 20 7 és egy kis 3- as.
Na erre mondta azt minden öreg MZ guru hogy ez nem jó stb- az eredmény???? Már jó 3 éve benne van!!:)))) És egy szemernyi olaj nem jött még ki (le is kopogom gyorsan)!!!! Azóta többeknek ajánlottam ezt és bejött mindenkinek!!!
Amúgy semmi más baj nem volt vele, dee én mindíg szerelővel csináltatom, én inkább nem nyúlok bele- mégis csak 2 ember élet rajta...
Fisi
Egy kis ízelítő a 2004-as MZ naptárból,zenei aláfestéssel:
http://www.mz-girls.de/
Hello
Hát igen van köztük egy apró külömbség, csak annyi hogy a tárcsafék fog, a dob meg nem fog :-)
Üdv Attila
Nekem volt egy alkatrésznek való ETZ-m,tehát minden különösbb gond nélkül ki tudtam cserélni a kereket,ill a jobb telószárat stb..
Üdv!
Ha hozzászólhatok: Mindenki nyugodtan álljon neki, mert összehasonlíthatatlan a két fékrendszer. Ha jó alapanyagból dolgoztok egyszerűbb tartósabb és hatásosabb féket kaptok. Persze vannak elrettentő példák, de ez közel sem a konstrukcióé, sokkal inkább az adott alkatrészé.
Ha megtehetitek ne fűzzétek át a kereket, inkább vegyetek egy tárcsás kereket (vagy tárcsát és kereket)...
Kraven, aki két éve építette át a fékét és azóta nincs semmi gondja
Nem tom miért, de nekem a dobfék csak akkor fogott vmit, ha esős volt az idő. Meg mindig tök fekete lett a ferrodol a pofán. Ha megcsiszoltam, akkor fogott 1 ideig, de nem lehet minden héten kiszedni a kereket, csiszolgatni, visszatenni. Én optimistán állok hozzá az átalakításhoz. (egy jawa-s haverom, mikor ment vele azt mondta, hogy alig bírt vele +álni )
Sokáig úgy tudtam,hogy a szépségért szenvedni kell,de úgy tűnik a jó fékhatásért is!:)
A tartály nekem is folyat,az új karmantyú már megvan (nem az a sz@r utángyártott,hanem jó),viszont a legnagyobb problémám,hogy a tárcsa egyenetlenül fut,azon agyaltam,hogy mivel szét lett szedve és lefestettem,talán a csavarok húzásával jutok majd vmire..
Hello
Én annyit szívtam a tárcsafékkel, hogy inkább viszaraktam a dobot.
Időrendi sorrendben valahogy így történt:
Elösszőr nem fogott,
majd sok sok javítás után nagyon fasza lett,
azután el kezdett ereszteni és lemarta a tankról a festéket,
majd sok sok javítás után nagyon fasza lett,
Azután elkezdett az tartály teteje alatt szivárogni (meg mindenhol), ez már nem mart le semmit.
majd sok sok javítás után nagyon fasza lett,
Egyszer csak barátnőm fia esett vele egy olyan közepeset, ettől a felni kicsit meghorpadt, olyan 50 körül szitált tőle a gép, de nem volt veszélyes, így ezt hagytam a francba.
Majd elkezdett olyat csinálni, hogy ha gyorsan húztam be a fékkart akkor jó volt, ha lassan akkor markolatig beesett és persze semmit nem fogott.
Ekkor borult el az elmém, és amúgy is ment a gép műszakira, úgyhogy visszaraktam a dobféket.
Mindezt a tárcsaféknek egy fél év alatt sikerült megtennie. (a felniről mondjuk nem a tárcsafék tehet, de ez is közbejátszott a cserénél)
A dobot meg felszabályoztattam, a pofákat hozzá csiszoltam, és ha az ember izomból behúzza még meg is lehet állni vele. (Persze a tárcsa sokkal jobban fog, ha éppen nincs semmi baja)
Ezen a felni is jó, úgyhogy marad a dob.
Bár a gyerek nagyon pedzegeti, hogy ő tárcsát szeretne rá, de szenvedjen vele ő. (jövőre vizsgázik, akkor övé lesz a moci.)
Egyébként a tárcsával, és a féknyereggel semmi gond nem volt, csak a markolatnál a fékhenger és a tartály (meg az az egész megoldás) az nagyon beteg.
Üdv Attila
Ha bármiben tudok segíteni,szólj!!
Az enyém is fog fogni,de ilyen időjárási körülmények között nem tudok nekiállni:(((
Egyenlőre ennyi, majd ha minden összejön, akkor a túrán megszakértjük a dolgokat. Egyébként ha sikerül elintézni 1 kerékfűzetést és nem idegesít fel jobban a kupplung, akkor az én gépem is tárcsafékesként ébred fel a téli álmából. Remélem nekem fogni is fog, de azt nem hiszem, hogy a mostani dobféknél szarabb lenne. Annál semmilyen fék nem lehet szarabb. De nézzük optimistán: Nekem az ETZ-n ABS van :)
Hy Gexxx!
A motorom már csak VOLT dobfékes!!:)
Az 1. szomotoros túrára lettem kész az átalakítással és azóta már tárcsás (látni a Galériában)!
A fékhatás azonban egyenlőre még nem éri el még a dobfékét sem,ha jobb idő lesz,vagy egy fűtött garázs,majd nekiállok rendesen megcsinálni...addig csak optikai tuning a tárcsa:))
A tárcsás képek azért nincsenek még fent,mert időrendi sorrendben akarom feltenni a képeket és néhány szép kép még szkennelésre vár.......:-(((
Mit szeretnél még tudni?
byee
Hali Tesho
Örömmel vettem észre a kep.tar-os képeiden hogy te is a dobfékes ETZ-sek családjába tartozol. Nem mesélnél 1 kicsit a gépről?
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|