:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Próbáld meg ezt, én is csak a telefonszámot találtam: 06-20-395-6219.Azt sem tudom ki ez, de állítólag ő felújít.
De kihúzni sem nehezebb, mint összenyomni.
Tudtommal nem gáz,ha a szár visszacsúszik,mert a teló húzóirányban csillapít,a nyomóirányú erőhatásokat a rugó veszi fel...
Vélemény?
Atilla?:))
Már a műszakin is majdnem megb@sztak miatta. Mikor a szárat felhúztam a szár magától visszacsúszott. Egy pumpa nagyobb ellenállást tanusít. Lehet, hogy megpróbálok szimeringet cserélni, de nem hiszek a sikerben, mert a szár kotyog, a szimeringet még nem tudtam kivenni, de próba cseresznye. Az az igazság, hogy nem is igazán foglalkoztam vele.
Február 2.-án kimegyek Szolnokra a veteránbörzére szétnézni, hátha kapok valamit olcsóért (azt mondják, hogy az MZ cuccokat dobálják az ember után :)
Esetleg jön valaki?
Ajánlanám figyelmetekbe a magyarországi importőr hivatalos honlapját:
http://www.mz-motor.hu/
Gexxx,ennek igazán örülünk!!
Mi a baj a hátsó lengéscsillapítóval??
Az új tudtommal majd' 10 rugó/db.
A sztori:
December 30.-án úgy döntöttem, hogy átmegyek a kocsmába meginni 1 pohár sört (jól kezdődik). mikor beléptem megláttam 1 ismerős fickót, aki már elfogyasztott 1-2 MZ-t. Az elején tanácsokat is adott, de akkor az nem jött össze. Addig dumáltunk, hogy kötöttünk egy fogadást: Ha leszedi fél óra alatt, akkor jövök neki 10 üveg sörrel (lealkudtam 1 rekeszről). Másnap átjött, leköszörültük a főtengely végét, hogy ne nyírja a lehúzócsavart, az említett lehúzócsavart is kicseréltem, majd atrakció: Lehúzó felcsavar, spanol-kalapáccsal ráüt a csavar végére-spanol... A harmadik kalapácsolás után megadta magát (kb 3 perc - vesztettem). Az egész történetben az a poén, hogy én is így csináltam, csak akkor kisebb felületen feküdt fel a lehúzócsavar, ezért alakult így a dolog. De megvan, és ez a lényeg, már csak a sört kell kifizetnem, de erre való a diákhitel :)
Van esetleg vhol vkinek vmilyen táblázatszerűsége, ahol le van jegyezve, hogy a blokkba milyen csapágyak kellenek? Thanx
"LESZEDTEM A KUPPLUNGOT a gépemről."
Na mesélj már, hogy sikerült!!!! :)
tike.
Hali srácok, kipihentétek az ünnepek fáradalmait?
Lenne 1-2 kérdésem
1. Ez a gyújtóizémizé mennyibe kerül?
2. A Jawa és ETZ első kerékben ugyanannyi küllő van (össze lehet-e hozni a JAWA felnit az MZ kerékaggyal)?
3. Nem tudtok véletlenül jutányos áron ETZ hátsó lengéscsillapítót? (vagy lehet javítani valahogy?)
Köszönöm, várom a reakciókat.
Ja, és még valami: Örömmel tudatom, hogy 3 hónap kínkeserves szenvedések után LESZEDTEM A KUPPLUNGOT a gépemről. Kösz a korábbi tippeket.
Csak 8 volt felett mukodik. Eddig meg nem talaltam olyat ami ez alatt mukodott volna sajnos.
bye
HyGy
hi!
Ha jol emléxem, nem müxik 6V-al:(
Akkor én is rendeltem volna még 1et a ts-be is...
tike.
És ez van 6v-osban is? Mer ha igen akkor lehet hogy van rá egy vevő. Szal jobb lesz tőle a Trophym?
Eleg sok embernek eleg regota ez van. :) Csak en innen pecsrol szoktam postazni. :) Es ismerem a sracot akitol a pesti srac kapja.
bye
HyGy
Hi!
Nekem ez van a mociban:) Jol bevált, amiota megvan, nem volt gond vele. Már csak 1 hallos gyujtás kellene...
tike.
Sziasztok!
Köszi a segítséget a szimeringgel kapcsolatban! Csak tavasszal akarom megcsinálni, amikor előveszem újra a vasat.
Viszont találtam egy érdekes dolgot a www.ladaclub.hu oldalon. A CPI gyújtásról van szó. A hagyományos gyújtótrafó helyére kell beszerelni, méretben pont akkora. Előnyeit a cikkben felsorolják (stabilabb feszültség minden fordulatszám-tartományban, kisebb áramerősség folyik át a megszakítóknál, ezért az nem ég be, stb), érdemes elolvasni. Egy pesti srác szerzi be Pécsről, novemberben 2000 Ft-ért árulta. Lehet érdemes lenne kipróbálni.
BÚÉK mindenkinek!
Köszi.
Az ütés nem túl nagy sztem, kb.:5cm hosszan egypicit beljebb van a ráf széle.A 10-12ropi egy "picit"soknak tünik és még be is kell küllöztetni.
Biztos ,hogy nem javítható?
És hogy tudd melyiket érdemes:
http://kep.tar.hu/fisi/index.phtml?aid=27614199&pid=3992570
Bár van aki itt is a dupla ajkasra esküszik...
Fisi
Hi!
25x72x7
Leveszed a deklit, kábelek le, generátor le, a szim biztositó gyűrűjét ki, majd kiveszed a szimet, mehet bele az uj:)))
cselek: ha a generátor tartocsavarját kivetted, ugyanoda csavarj be 1 jo hosszu asszem M10es csavart, ez lehuzza a generátort a főtengelyről.
Sztem ennyi:)
Ha vmi nem ok, irj!
tike.
Sziasztok!
Meg tudná nekem mondani valaki, hogy pontosan milyen méretű szimering kell a 250-es ETZ-nek a főtengelyére a gyújtás felöli oldalon? Úgy tudom, ezt simán lehet cserélni a generátor leszerelése után a motor széthúzása nélkül. Ha valaki már csinált ilyet, röviden leírhatná a folyamatot és az esetleges cseleket a szívások megelőzése érdekében. Előre is köszönöm!
Boldog új évet mindenkinek!
Hali!!!
Végül is igaza van Teshonak!!
HA az eredeti selyemfényű feketére akarod visszamajszkolni, vagy egyéb félfényesre nyugodtan csinálhatod így! Egy retuspisztoly, más nevén légecset még jobb erre a melóra mint egy hagyományos nagy stukker!
Kézzel is kísérletezhetsz, de ahhoz nagyon sok gyakorlat kell hogy egy szórt felület látszatát keltse!!!!
Ha nagyon precíz akarsz lenni, akkor inkább küllőztesd ki, DE CSAKIS SZAKEMBERREL!!!!
Fisi
JA!!
Horpadt felnit nem nagyon tudod kiütni már, főleg ha nagy az ütés!!!
Inkább cseréld!!! Nem túl sokból (asszem 10- 12 ezerből) már zsír új felnit lehet kapni!!!
Hali!
Én nyár elején fújtam le az első kereket,de ezért nem fűztem ki!
A küllőkről könnyen lakaparható a festék,de -így utólag- egyszerűbb,ha a küllők tengely felöli végét leszixallazod,mert utólag ott nehezebb vakargatni..
byee
Hali!
Nekem is lenne egy kérdésem kerékkel kapcsolatban:A hátsó ráfom meg van ütve.A kerék 16"-os. Mivel lehetne kiegyengetni?
Szio!
Ha van türelmed hozzá,hozzákezdhetsz. Nem egyszerü feladat, mivel ki kell centirozni utána a felnit, meg ugy csavargatni a küllőanyákat, hogy ne üssön a ráf. Na nem oké nagyot lehet szállni vele. Szitál, ráz, tojás alakú lesz. stb....
Szval érdemes olyanra bizni, aki már csinált ilyet4
Én az első agyra hátsó ráfot fűzettem, met igy rámegs a 120/70-es gumi is, és nem fogja meg a tárcsafék a gumit olyan könnyen!
dio
Valaki mondja meg nekem, hogyan kell kereket újraküllőzni, meg hogy nehéz-e? Ezt azért kérdezem, mert a kerékagyakat is le akarom festeni.
Valaki mondja meg nekem, hogyan kell kereket újraküllőzni, meg hogy nehéz-e? Ezt azért kérdezem, mert a kerékagyakat is le akarom festeni.
Boldog karácsonyt és újévet mindenkinek!
(Bocs, hogy utólag, de a technika ördöge.)
Hali!
Jol sejted, a félfényes = selyemfenyu. Inkabb az altalad irt kifejezes a szabalyosabb.
Fisi
Hello
De a "félfényes" talán még jobb!
Bár itt nekem selyemfényűről beszéltek, de az szerintem ugyanaz lehet, mint az általad írt "félfényes"
Mindíg mattra szerettem volna fényezni a gépeket, nem tetszik ha nagyon csillog. De még gyerekcipőben jár a dolog, festékboltossal még nem beszéltem, csak a helyi alkoholista festővel, aki egyébként nagyon szépen dolgozik, ha ott állsz fölötte és nem hagyod inni. :-)
Üdv Attila
Gyakorlatilag ahogy anno itt Kalocsán körülnéztem azt mondta a festékboltos srác, aki a festékeket- lakkokat keveri ki számgéppel- hogy félfényes lakkot is tud kikeverni, az arányt ő határozza meg! Tehát mivel a félfényes+ fényes lakk keveréke 1:1 arányban van matt lakk!!
A kétkomponenesű nagyon jól bírja a benzint, de persze nem úgy hogy hagyod rajta száradni 1 napig hanem letörlöd ha véletlen ráfröccsent!!!
Egyébként szerintem ha a csávó meg tudná oldani hogy 2k- ben félfényest- mattot tudna kevertetni akkor nem kéne lakk sem rá!!
Szerintem igencsak meg lehet oldani, de azért nézz utána!
Egyébként miért matt sárga?? A félfényes nem lenne jó???
Fisi
Hello
Ez a lakk dolog engem is érdekelne, le szerettem volna fújatni a mocit matt sárgára, a másikat meg matt bordóra, de azt mondta a festő, hogy a matt festéken igencsak meglátszik ha benzines lesz (pl tank). Kéne rá valami lakk, de olyn lakkot nem tudott mondani a festő amitől garantáltan ugyanolyan matt marad. :-(
Van olyan matt festék amire nem kell lakk, és bírja a benzint?
Vagy olyan lakk ami matt?
Üdv Attila
Sztem most már csak a karbin kell 1 kicsit állítani a levegő-üzemagyagkeverék csavarral (nem tom a hivatalos nevét, de gondolom tudod, hogy miről magyarázok), és az alapjárati csavarral (ha van).
Sok sikert és öltözz fel rendesen, mert rohadt hideg van odakinn (lehet, hogy a hideg miatt indul nehezen)
Kellemes karácsonyt és bulldog új évet kívánok minden MZ-snek és egyéb márkákat lovaglóknak, lehet hogy már csak jövőre "találkozunk"
Hi!
Nekem a is Tz akkor indult ilyen nehezen, amikor nagyon szegény keveréket kapott.
tike.
Hali srácok!
Ez a festéses cikk tényleg nem lenne rossz, de ha nincs időd Fisi, majd megoldjuk máshogy. Na a Trophymon meg téemkáztam ma egy fél estét, mostmár menetközbe semmi gond, a gyertyakép mint a nagykönyvbe ("sárgásszürke, homokszínű"), csk alapjárat nincs, meg kb 15dik rugásra indul. De húz mint az állat, veszi a gázt, meg hát jól is megy. Nem tudjátok, mit lehetne ezzel kezdeni?????
E=MZ^2
Megint nem konnyu a dolog!
Ahany fajta festek annyi fele keppen viselkedik másfajta lakkal stb.
Kétkomponensűt hülyeség lakkozni, ha fényesebbet akarsz próbáld meg felpolírozni!!
Örök érvényű szabály: ha lehet minden festéket csak a saját a gyártó által hozzárendelt anyagokkal keverjünk, fedjünk át stb!
Fisi
A festék az a sima flakonos felrázandó golyós izé volt,a neve...ööööööö...
A festésnek semmi baja,a benzin csak a lakkot bántotta!!
Jobb lett volna,ha inkább hagyom a lakkot a fenébe? Vagy milyen lakk a jó?Lehet,hogy megint nekem kell nekiállni...
Drága barátaim!!!
Így is minden nap éjfélig- fél egyig fent vagyok, másnap meg mint mosott sz@r a munkahelyen!! Nincs erre időm! De ha kell telón segítek akinek nagyon kell, egy- két jótanáccsal!!
Fisi
Pedig jó lenne, ha rászánnád magad, mert én is le akarom fújni a "vadi új" csepptankomat, meg a légszűrőházat, akksifedelet. Az előző festést hajtógázosflakonosszaranyagból intéztem el, olyan is lett.
Úgyhogy tollat ragadj és írj!!! :)
Hali Tesho!Hát a billentyűzetem kb. 5 éves tehát nem nyert!!:)) NAgyobb baj hogy a Tomb Raider: The Angel Of Darkness nem akar tekerni a Voodoo 3 kártyámon!!! De mi a jó francot rakjak egy Abit BH6- os Intel BX440 chipsetes alaplapba???
A festék azért jött le mert nem 2 komponensű volt, hanem egykomponensű vacak, vagy Schulleres akrilt láttam még sec/ perc alatt így meghalni!
Fisi
U.I.: azér sem vesztek rá a cikkírásra!!:))
Fisi!
Fogadjunk,hogy klaviatúrát kértél Karácsonyra!!!:-))
Az én festésem (anno) egész jól sikerült,a gáz ott kezdődött,hogy a lakkot,amivel lefújtam,lemarta a benzin és ettől elcsunyult az egész:((
Most fejből nem tudom,hogy milyen lakk volt..de én is támogatom HyGy ötletét a cikkel kapcsolatban!!
byee
Hali Hygy!!
Hát egyszer majd ha nagyon ráérek akkor talán, de sajna nem vagyok prifi fényezőmester, csak az exapósom (ő autófényező volt) által tanítottakat tudom megosztani veletek, meg amit én tapasztaltam össze!! De lehet hogy majd összeszedek egy cikket valamikor, de nem hinném hogy olyan sokakat érdekelne a dolog??!!
Fisi
Hali!
Fisi ha gondolod, ossze hozhatsz egy cikket a fenyezesrol, par keppel, szivesen kiteszem az oldalra.
bye
HyGy
Hali!!
Szabgab!!
NA neked írok elöbb mert már lógtam ezzel,csak lusta vagyok írni és gondoltam elfelejted!?:))
A szimmeriget akár melyik jobb csapágy boltban meg kéne hogy tudd venni!!
HA Kalocsán kapható akkor a világ bármely eldugott zugában is!!!:)) Amilyen szar az alkatrész stb ellátottság itt nálunk!!!
A kis kuriózum meg csak annyi lett volna, hogy anno a fékmunkahengerem azért lett egy jobb tömítettségűre cserélve, mert szaki szerelőm azt mondta ha egyszer szét lesz szedve+ a magyar karmantyú lesz belerakva az többé nem lesz jó!!? Csak csodálkoztam hogy nem akarja szétszedni a régit hanem egyben cserélte! Ő ahogy a szavaiból kivettem, nem nagyon ajánlja a szétszerelést, legalább is nagyon óvatosan! Inkább "tesztelt" nekem egyet a bontott fékhengerei közül?!! Ez csak ilyen kis piti apróság volt, nem is akartam leírni ezért akartam elsunnyogni!
Na Dino Mester!!!
Először is néhány alapfogalom- festőpisztoly, és fújom- bocs fújod!
Bocs!
A fényezés mint olyan nagyon tág fogalom, ha mindent le akarnám írni Neked akkor tele lenne az Mz topic!:)))
Vegyük sorba, ahogy írtad!
Kompresszor: lényges ha lehet akkor olajmentes legyen megelőzendő a koszos, olajos levegőből adódó problémákat! Kondenzvíz legyen leengedve rendszeresen!!! Márka nem annyira lényeg jó az Einhell, T.I.P., most látta mvalami Panthert is metros újságban. Ha mégis olajos a kompresszor akkor lecsapató, olajkiválasztó kötelező!
Festékszóró pisztoly: sokat kínlódok az elektromos Boschaimmal, ezért nemrég beszereztem egy Schneider Mini- Variot. Hát igaz csak 10 rongy volt, de kb. 3x kellett szétszedni összerakni mire úgy porlasztott ahogy kell!! De jó lett!! Persze a Sata....
Itt is inkább a rutin és a kézügyesség a mérvadó mint a márka. De sokat számít persze egy minőségi stukker!
Kb. 3 bar jó, de ez inkább már a pisztoly finomságával van összefüggésben! Pl. MIni vario elég jól porlaszt 1 baron is de 2 jobb. Túl nagy nyomás nem jó mert összeszedsz minden koszt ahogy felveri a levegő!!! A festékmennyiségnek, levegőnyomásnak, keresztmetszetnek nagyon összhangaban kell lennie!!!! Ezt próbálgatással kitapasztalással tudod legjobban megtanulni!
Buda Primer...
Na ezt hagyd meg inkább a kerítésfestésre!!!!:))) Jó alaphoz jó alapozó kell és ezek a töltőalapozók családjában találhatóak!!!
Jó márka a Body is de kevés pénzért ( kb. 5000 ft/l) a legjobb a Green ti Filler 5: 1- a Lechlertől!!! Kétkomponensű tehát ne zsugorodik számottevően, 600- as vízes papírral üvegre" tudod csiszolni!!! Ami rákerül az tükörfényes lesz!!:)) Persze ha jól fújod!! :p
Festék ha jót akarsz akkor Urki systemtől ne legyen szarabb és ha lehet 2 komponenű!! Igaz erre oda kell figyelni de nagyon jó kemény rétget alkot! Persze az egyik legjobb a Glasurit potom kb. 60 ezer/kg áron.. :)
Mitől szemcsés??
Na kb. 100 dologtól!! Fontos a festéket jól megszűrni!!! Lehet kb. 50 ft/db áron papírtölcséres szűrőt is kapni, de ha nincs akkor jó a muterod harisnyája is, csak nehogy háború legyen belőle!!:)))
Fontos a megfelelő festék/ oldószer arány is!!! Ha végképp nem megy végy egy DIN- poharat és lődd be kb. 16- 20 Dinesre az anyagot!! Kétkomponensűnél vigyázz arra hogy az edző is hígít!!
Ha ez kilőve akkor még:
A helység abszolút pormentes legyen!!! Kamrát felseperni, leportalanítani- utána kissé belocsolni (kissé!!), mindent bevinni, és bezárkózni!! Anyuci, barátnő, kutya- macska vadászpuskával eüldözni!!!:)))
DE!!!
?Mielőtt beviszed az alkatrészeket erőteljesen zsírtalanítani, és PORTALANÍTANI!!! Ezt a kamrán kívül lefúvató pisztollyal, vagy nem szabályos de ha megmosod a kezed denszessszel nitróval inkább ne!- kézzel is ecsettel is!
HA bent vagy a kamrában ( persze a sufni is az ha kinevezed!!), akkor még a fújás előtt levegős pisztollyal megjátszhatod azt is hogy csak a levegőt megnyitva lefújod a kis pöszlékeket a kezeddel gyengéden megsimítva a felületet közben!! A ruhád is legyen tiszta!!
NA ezek inkább "hardweres" hibák és nézzük a technikait!!:)
Porzásos, rücskös akkor lesz, ha nem megfelelően van hígiva az anyagod, ekkor kapsz "narancsos" felületet- illetve akkor is ha túl vastagon fújsz, de akkor inkább megfolyik! Porzásos pedig lehet a túl nagy nyomástól is, mert ilyenkor már szinte szárazon ér a felületre a festék és nem tud elsímulni, kevés a festékszemcse az anyaghoz képest! Aztán lehet még a nem egyenletes pisztolyvezetéstől is, egyenletesen vezesd a pisztolyt, és figyelj az alkatrész oldalainak összefüggéseire is!
PL.: Etz tankot szemből fújod eleje- akkor vigyázz arra hogy ha túlzottan "kihúzod" oldalra akkor "ráporol az oldalának első harmadár is tehát ott már mattabnak fogod érezni, látni a fényét a lakknak usw...
Lehet túl gyorsan párolgó oldószer is a ludas!! STB, STB,STB,STB,STB,STB,STB,STB,STB,STB,STB,STB....
Nem olyan egyszerű dolgok ezek!!
Na tudod akkor mirror fine ( kb. 2000- es) vizes polírpapírral csiszold el finomra, és után a polírozd fel!!! De szigorúan csak a fényezéstől számított kb. 1- 1,5 hónapra!!! Addigra rendesen ki tud párologni az oldószer a lakkból, esetleg ha nagyon sürgős a dolog akkor 3 hét, de az értékek szigorúan 20C°- ra vonatkoznak!!!
Na "csak" ennyi lenne dióhéjban! :)))
Fisi
Valaki mondja meg nekem, hogy miért lesz szemcsés, amit festek. 24 literes kompresszorral, meg egy kis festőpisztojjal festek (nem tecsós minőségű). Buda Primer alapozót fújok mostanság.A festék mennyiségének Kb 3/4-edét teszem a festékhez(próbáltam többet is, kevesebbet is). Kb 3 barral festek (próbáltam többet is, kevesebbet is). Úgy fúlyom, hogy ahol fényes, oda már nem fúlyok többet. Eddig úgy csináltam, hogy lefestettem, megcsiszoltam, lefestettem, megcsiszoltam...
steelheart6
Nekem a volt TS 250-esemmel volt ilyen benzinelfogyásos dolgom. Szerintem próbáldd ,meg az úszókat úgy beállítani, hogy legyen nyakig a karbi. Menetközben a benzincsappal tudsz játszani, ha egyáltalán megy. A benzinszűrőt (ha van) szerintem a próba ideje alatt vedd ki.
Én miután rákattintottam a képeket teljes méretben meg tudtam nézni.
Hello
Nekem is olajos szokott lenni. (nem folyik, csakpont annyi, hogy a kosz szépen beletapad, és akár naponta is lehetne mosni)
De azon a túrán Tesho és Czövi nekem mutatták meg a megoldást, úgyhogy hazamentem és meg is oldottam.
Én Czövi módszerével lefelé vezettem és az akksi, + a porlasztó csöveivel összekötegeltem.
Az eredmény teljes siker! :-)
Úgyhogy Czövi motorja mögött áll az a gyönyörű sárga-kék ETZ :-) (kép4), na már azon is csővel van megoldva a szellőzés!
Üdv Attila
Hali Fisi!
A munkahenger témához ígértél még valami érdekességet. És nem nyilatkoztál, hogy hol vetted a duplaajkú szimmeringet.
Köszi.
A képtáramban található képeket lekicsinyítettem normálisan látható méretűre ill. feltettem még 3 képet.
byee
Jééé,én voltam a 200. hozzászóló!!:)
Találtam képeket az említett szellőzésről:
kep1
kep2
kep3
Ill Czövi motorján hasonló megoldás,csak fémből csinálva az eredti gumi dugó helyett és a blokk alá vezetve:
kep4
Jó nézelődést és sas szemeket!!!:)
U.I.: A legnagyobb meglepetésemre az átlátszó gumi csőben még soha nem találtam 1 cseppnyi olajat sem!!
byee
http://kep.tar.hu/tesho77
Nincs levédve,biztos eltévedtél:)
Amúgy amint lesz időm,kicserélem a képeket kisebbekre!! Majd szólok,ha kész..
Ha az előírt menyiség van benne,akkor nem ömlik,de vékonyabb csíkban folyhat az olaj,ami összekeveredve az út porával "retek" formájában nem szép látvány...és minden motorozás után -ha nincs minden nap tisztítva- csak még mocskosabb lesz!
Bátyám 150-ese is ugyanúgy folyat az előírt 6 dl-el is!!
Még vmi! Ha jóval szint alatt van az olaj,akkor is kicsaphatja ha meg van kergetve,hiszen odabent a fogaskerekek stb miatt össze-vissza fröcsköl az olaj!!!
byee
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|