:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Valószinű a kormány-nyak ment el, vagy maga a váz görbe, de ez semmiképpen nem normális.
Sziasztok!
Akkor mi van, ha az ETZ250 első kerék és a telók egyenesen áll, de a kormány az kicsit balra? görbe a váz? a két kerék picit más vonalban van.
Köszönöm a tippet.
Egy 1984-es példányt találtam a könyvtárban ami a TS 125-ről tartalmaz szerelési leírást, de egy másik könyvtárban megtaláltam az 1989-es kiadást is. Bizonyára segítségemre lesz. Továbbra is keresem a Javítási kéziönyv ETZ 125 típ. motorkerékpárokhoz c. kiadványt amit e honlap szakirodalom menü alatt találtam, de sajnos 250-es típusra szól. Szinte biztosnak tűnik, hogy van 125-ös típusra is. Azt végignéztem, nagyon jónak tűnik, teljes részletességgel ír a javításról.
Mészáros Ferenc, Moldvai Tibor:
Hogyan javíthatom a motorkerékpáromat?
Az enyém '89-es kiadású,az elején egy Yamaha XV,rajzolva:)
Tartalom:
-Babetta 210
-ETZ 125,150,250
-Jawa 350/638-5
-Simson SR 51 B 2-4/1, SR 50 B 4, S 70, SR 80
-Velorex 562/03
-Riga 22-02
-MZ Superelastic oldalkocsi
Részletesen:
-Babetta 210
-Riga 22-02
-ETZ 125,150,250
Ezen kívül rengeteg keleti típus beállítási adatai (pl Schwalbe, ES, TS, CZ, Jawa, IZS...)
Én a városi könyvtárból "szereztem",anno 196 Ft volt,amúgy a Műszaki Könyvkiadó gondozásában jelent meg.
byee
Köszi a segítséget, utánajárok a könyvtárakban. Ez a könyv csak az ETZ szerelését írja le, vagy több típussal foglalkozik egyidejűleg?
Ez a könyv nekem is megvan fénymásolva, tényleg jó, de milyen könyvtárban lehet ilyeneket találni, mert és ismerőstől kaptam kölcsön?
Ez a könyv nekem is megvan és nagyon jóóóó!!!!
Könyvtárból származik,csak vhogy évekkel ezelőtt elfelejtettük visszavinni...:)
Neked a
"Hogyan javíthatom a Motorkerékpáromat?"
című köny kéne!!!!
Nekem megvan, de sajna olyan a formátuma hogy nem lehet szkennelni!!
Teljes 125- 150 szerelés benne van a szükséges segédszerszámok elkészítési rajzával együtt!!!!
Próbáld megnézni könyvtárban!!!
Fisi
Köszi a tanácsot, de a szakirodalom menű alatt nem találtam meg az igazit. Egy német szerző "MZ hogyan tovább" c. könyve sajnos régi a TS 125, 150, 250.-es típ. tartalmazza. A használati utasítás viszont kevés szerelést nem tartalmaz. Találtam viszont szerelési kézikönyvet 250.-ös típushoz, ami első látásra nagyon jó lenne. A teljes cím Javítási kézikönyv ETZ 250 típ. motorkerékpárokhoz. Ebből keresek 125.-ös típusra. Ha valaki tud segíteni akkor azt nagyon köszönöm.
Nálunk hétfőn esett az első jelentősebb hó. Első dolgom: Elő a TS 125- öst, ki az udvarra (jogsi híjján) tükörszoftos gumival. Háromnegyed óra után azért megtem be, mert elfáradt a bal kezem (a kuplungos). K... jó volt!!!
A bal oldali menü alatt nézd a szakszervíz link alatt. Van ott minden, mi szem-szájnak és motornak ingere.
Más:
Azt tudom, hogy sokan felújítanak manapság, de van valaki, aki izzítja a vasat?
Ez most azért ugrott be, mert ma az Eggggyetemem előtt láttam parkolni egy 250-est (baszott hideg és erős szél volt, meg valami hószerűség is esett. Gyalog is szétfagytam, meg alig bírtam felmenni egy kis emelkedőn, annyira csúszott). Vannak még fanatikusok
1988-as évjáratu ETZ 125-ös mocihoz keresek szerelési könyvet, leírást. Ha tudtok kérlek segítsetek.
Most nem penyózásból mondom, de: megvettem a cuccokat a motorhoz, csomó mindent kaptam gyáriban!!
-gyári henger
-gyári dugó
-gyári gyűrűk
-gyári csapszeg, tűgörgő
-gyári csapágyak (DKF)
-gyári (török) szimmering
ezt mind az Ó utcában, bár a gugót az utolsót vittem el.
üdv.
NE menjetek budaörsre szimmeringért, csak a takesz magyar van.
Ha gyári,akkor el fog férni,nem lesz gond:))
A bowdent úgy vezesd,hogy sehogy ne feszüljön,ne csípődjön,ne törjön és teljesen balra vagy jobbra fordított kormánynál se legyen útban semminek...
A légyeg az, hogy nem férnek el a jelenlegi, rövidebb kormánycsövön a cuccok..
Ezért szereztem egy gyárit, remélem, azzal nem lesz baj. A kuplungbowdennek hol kellene elmennie a kartól?
Infomaker!
Nem igazán értem a felvetésedet,de a markolatoknak a kormány szélén kell lenni..
Hátsó rugóstag..
Nincs megadva pontos olajmennyiség,ez igaz,mert több kell a szereléshez,mint amennyi bent fog maradni!
Ugyanis színültig kell tölteni a tartályt,majd folyamatosan és lassan beleengedni a csillapítóegységet,ami persze így ki fogja nyomni a felesleget!! (Kell alá vmi tálca,doboz).
Az a lényeg,hogy így,ha teljesen benyomod a csillapítót,nem marad levegő a tartályban!
Ami meg kifolyt vissza lehet tölteni a flakonjába ill. kiméricskélni,hogy mennyi is lett felhasználva:)
Egy teló,ha nem vagy túl gyakorlott,kb 1 óra.Leginkább attól függ minden,hogy a csillapítóegységet hogyan tudod szétbontani a célszerszám nélkül. Szeretnék erről egy cikket,de nincs digitgépem,hogy képek is legyenek hozzá:(((((
byee
Hi,
épp a kormányrudammal szívok.
Most az a baj épp, hogy az előző tulajnak valami tuning rúd volt fent, tehát rövidebb volt, mint kellene, és a jobb oldali féktartály bal oldali része, ahol belemegy a fékcső, szóval ott hozzáér a kilométerórához, a bal oldalon meg a kuplungbowdent nem tudom merre vinni, mert belemegy a kuplung kar jobb vége, ahol a csavar van a ford.mérőbe...
Most szereztem egy gyári kormányrudat, a kérdésem az lenne, hogy a két végén a gázkart és a bal markolatot ütközésik rá kell húzni? utána minden elfér frankón?
Vagy nézd meg az oldalamon a török főtengely szimmeringet!! Az is faja, igaz csak szimpla ajkú,és 600 ft/db körül van az ára, de ennél gyáribbat nem kapsz!:)
Szintén a Huber & Társától szereztem még nyáron.
Fisi
Gexxx, én Budaörsrön veszem, duplaajkú német valami 560 ft/darab.
Hello
Hát tényleg jó nagy ökörség, de mint írtam a ragasztós "felújítás" után nem volt vele gond.
Hogy őszinte legyek ez kb 12-13 éve történt így gőzöm nincs mennyibe kerülhet, nekem ingyen csinálták.
A srác papírgyárban dolgozott, onnan hozta.
De ez a sima faipari barkácsragasztó lesz! Fehér, sűrű és kb 1/2 kg os kiszerelésben lehetett beszerezni, de láttam már ilyesmit tubusban is.
Szóval nekem bejött, felelősséget persze nem vállalok a dologér, de ha már amúgy is kuka érett a teleszkóp ki lehet próbálni, 1-2 ével biztos kitolható a hátsó telócsere! (Első teleszkóppal nincsenek tapasztalataim, de oda én nem raknám!)
Üdv Attila
Jó reggelt vietnam!
Lenne 1 kérdésem, mégpedig hogy hol lehet JÓ szimeringeket venni 250-eshez?
Nemrég vettem a motort, mondjuk tudtam, hogy kicserélek rajta mindent kívül belül. Az meglepett, hogy ezek a fogaskeréken is hiányoznak fogak..Gondolom, valaki befeszített neki, úgy akart ellentartani..Na mindegy, az új kb. 3000 ft, csak gondoltam, hátha van valakinek bontott.
Köszi a címet!
Akkor biztosan szét lehet szedni, ha ti mondjátok. De mennyi idő alatt szedtetek szét 1-et? Meg mivel? Meg hogyan?
És még 1 kérdés még így a mai nap végére:
mennyi olajat (ragasztót) adjak neki? A szerelési kk.-ben nem találtam semmit, csk hogy kell a csillapításhoz. De mennyiségről szó sem volt
"egy aranykezűnek hála"
Ezt kifejtenéd?
Atilla,te már annyit segítettél,hogy a részletekre már nem is emléxel!?:)))
Huber és tsa Kft.
Bp.
Telefon:061 283 42 39 vagy
061 421 01 27
Hi!
Van valakinek egy eladó kuplung nagy fogaskereke? 68 vagy hány fogas..
Az enyém fogatlan :)) egy aranykezűnek hála.
Bp lenne OK.
Hát az én hajam is égnek áll!!!!
Ilyen ökörséget sem hallottam még, és még működött is????!!!:)
Ha faipari barkács ragiról van szó, akkor egy Mz- re való kb. 1 ezres....
Fisi
Hello
Tesho
Miért ez a THX?
Én segítettem a telószerelésben?
Erre nem emléxem! De ha igen akkor szivesen! :-)
Nekem volt egy MZ-m aminek a hátsó telójába egy haver barkács ragasztót rakott olaj helyett.
(Nem vicc, szivességből megcsinálta a telókat sima fehér sűrű barkácsragasztóval!!!!)
Hajam égnekállt mikor megtudtam, de nagyon fasza lett, sokkal sűrűbb mint az olaj, jól csillapít még a kikészült telóban is, és ha a kotyogás miatt a szimmeringnél mégis kijön akkor a levegő hatására megköt. :-)
És utánna már nem folyik többet. :-)
Hihetetlen, de kb 2 évet motoroztam vele, és úgy is adtam el, nagyon bejött!
Ha a teleszkóp ugyis eldobós akkor próbáljátok ki, annyit megér!
Üdv Attila
A hátsó telóban már én is cseréltem szimmeringet,tehát meg lehet csinálni (mégegyszer THX Atilla!)
A szimmering méretet nem tudom fejből,de boltban adtak frankó dupla élű rugósat!
Célszerszám nélkül is lehet,fő a lelemény!!!
byee
Nekem már a célszerszám kellene. De nekem is csere lesz. Talán a Szolnoki börzén találok valamit. Szerintetek más gyártmányé nem kompatibilis vele?
Honnét lehet olyan körmös célszerszámot szerezni?
Gexxx!
Nekem is mozog oldalirányban. Meg én próbáltam levenni (letekerni) a csavart, de nem jött le. A végén már hidegvágóval és kalapáccsal püföltem, de semmi. Meg nekem sem csillapított semmit. Szerintem új lesz helyette.
Hello
Szimering?
Szóval ha levetted a rugót, akkor a teleszkóp tetején lévő csavart (ami közepén megy át a szár bele a teleszkópba) kitekered, ha nincs célszerszámod (olyan körmös izé kell hozzá) akkor finoman körbe kell ütögetni, ha kicsavartad hosszában szét kell csúsznia az egész telónak, mert más nem fogja! Ennyi.
Ja és ha az említett csavar benne figyel és mégis kotyog akkor a ott baj már nem kicsi, és tényleg nincs sok értelme javítgatni mert ereszteni fog.
Üdv Attila
Addig én is eljutottam.
Ott van alatta a szimering, amit nem tom, hogy hogyan kell kivenni. Ennyi a javítási lehetőség a szerelési kk. szerint is. Ha leveszitek a rugót, akkor nektek is kotyog a szár (oldalirányba)? Mert nekem igen. Nem is kicsit. Ezért félek a szimeringcserétől, mivel ha ez bibi, akkor a szimeringet úgy is hazavágja kb 10 km után-->fröcsög az olaj és ismét nem csillapít semmit.
Hello
Hogy ne lehetne javítani, a tetején a 2 fél műanyagot szétszeded, így a rugó lejön róla. Azután a tetején (ahol a teló szár belemegy) ki lehet csavarni , de csak óvatosan, mert érzékeny a cucc!
Üdv Attila
Hi!
Az én infom szerint javithato, fater azt mondta, szét lehet szedni, ha rájövünk hogy, majd leirom.
tike.
Gexxx!
Utolsó információim szerint házilag nem javítható a hátsó lengéscsillapító, a gyárban az utolsó művelet az aljának a ráheggesztése.(nem 100%)
Nekem veszmprémben a Jutasi úton azt mondrták, hogy 4000 ft/db.
Gexxx!
Azért maradtál le,mert direkt nem a MZ topicba írtam a dolgot!:))
Röviden: dec. 25.-én meghalt az alsó hajtókar-csapágy és felnyomta az összes anyagot egészen a hengerfejig,tönkretéve a dugattyút,még a gyertya is fémfröcskölt lett. Kezdett gyengülni,majd hirtelen beállt a hátsó kerék,szerencsére egy lassabb kanyarból kijövet,tehát remélem,hogy a főtengelynek nem lett komoly baja.
Bátyám ugyanígy járt nyáron,a Művészetek völgyéből hazafelé jövet.:)
Fúrni kell + új dugó,főtengely-felújítás...
A qton tankolt keverékre gyanaxom,mert valszeg az olajat kispórolták és nem kapott elég kenést a csapágy.
Most pihen,a berúgókart meg sem lehet mozdítani..
Tesho
Mi történt a hajtókarral? Lemaradtam a sztoriról
hali gexxx!
a főtengelytől haladok "hátra".
a zárójelbe tett adat pl:(c3) a csapágy illesztési pontosságát jelöli.
-kuplung nyomólap 1db 16005 mélyhornyú
-tengelykapcsoló működtető 1db 6302(c3)
-főtengely csapágy 2db 6306(c4-c3)
-a primerhajtás nagy fogaskereke alatt
1db 6204(c4) vele szemben 1db 6203(c4)
-második váltótengely ball oldal 1db
6203(c4) jobb oldal 1db 6304(c4)
tomóka
Hali skacok!!!
Na 2 nap Babetta szerelés után újra itt vagyok!!!:))
Vettem ugyanis munkábajárásra egy 2 sebességes Bóbitát! A recept a régi, egy öreg nénitől 2333 km- el!!!:)))
Na itt világosodtam meg másodszor!!!!
Gyerekek!!!
Idáig is útáltam a Jawakat, de ez most csak megerősödött!!! Ilyen idétlen, ótvar, gyenge mgoldásokat ritkán látni!! Ehhez képest egy Simson egy csúcstechnika komolyan mondom!!! Idétlen egy karbija van az biztos!!! Mit szívtam vele??!!!
Na a gép amúgy jó állapotban volt, csak ki kellett pucolni a karbit+ az egészet lemosni.
Hát a blokkot csak kétszer kellett... De érdekes, az olajcupák végül is egy blokkot rejtett?!!:)))
Tesho!!!
Drága barátom! Mi történt veled?? Olvastam a másik topicot!! Hajtókar beszart?!! Na ezért nem tankolok kúton, vagy ha igen akkor tisztát és bekeverem magamnak!!!
Mindenkinek baleset és műszaki hiba mentes Újévet!!!
Fisi
Akkor szimmering... amúgy nem ördöngősség a cseréje.
da 250. :-)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|