hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 19. péntek 
Emma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

Infomaker
válasz erre | email2004-01-08 12:08:08
Hi,

épp a kormányrudammal szívok.

Most az a baj épp, hogy az előző tulajnak valami tuning rúd volt fent, tehát rövidebb volt, mint kellene, és a jobb oldali féktartály bal oldali része, ahol belemegy a fékcső, szóval ott hozzáér a kilométerórához, a bal oldalon meg a kuplungbowdent nem tudom merre vinni, mert belemegy a kuplung kar jobb vége, ahol a csavar van a ford.mérőbe...

Most szereztem egy gyári kormányrudat, a kérdésem az lenne, hogy a két végén a gázkart és a bal markolatot ütközésik rá kell húzni? utána minden elfér frankón?
sorszám: 280 (4319)

 
 
fisi
válasz erre | email2004-01-07 20:24:08
Vagy nézd meg az oldalamon a török főtengely szimmeringet!! Az is faja, igaz csak szimpla ajkú,és 600 ft/db körül van az ára, de ennél gyáribbat nem kapsz!:)
Szintén a Huber & Társától szereztem még nyáron.

Fisi
sorszám: 279 (4307)
(előzmény: Infomaker, 2004-01-07 12:10:56)

 
 
Infomaker
válasz erre | email2004-01-07 12:10:56
Gexxx, én Budaörsrön veszem, duplaajkú német valami 560 ft/darab.
sorszám: 278 (4293)
(előzmény: Gexxx, 2004-01-07 10:18:03)

 
 
Atilla
válasz erre | email2004-01-07 10:52:32
Hello

Hát tényleg jó nagy ökörség, de mint írtam a ragasztós "felújítás" után nem volt vele gond.
Hogy őszinte legyek ez kb 12-13 éve történt így gőzöm nincs mennyibe kerülhet, nekem ingyen csinálták.
A srác papírgyárban dolgozott, onnan hozta.
De ez a sima faipari barkácsragasztó lesz! Fehér, sűrű és kb 1/2 kg os kiszerelésben lehetett beszerezni, de láttam már ilyesmit tubusban is.
Szóval nekem bejött, felelősséget persze nem vállalok a dologér, de ha már amúgy is kuka érett a teleszkóp ki lehet próbálni, 1-2 ével biztos kitolható a hátsó telócsere! (Első teleszkóppal nincsenek tapasztalataim, de oda én nem raknám!)

Üdv Attila
sorszám: 277 (4291)
(előzmény: fisi, 2004-01-06 21:53:06)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-01-07 10:18:03
Jó reggelt vietnam!

Lenne 1 kérdésem, mégpedig hogy hol lehet JÓ szimeringeket venni 250-eshez?
sorszám: 276 (4290)

 
 
Infomaker
válasz erre | email2004-01-07 09:06:14
Nemrég vettem a motort, mondjuk tudtam, hogy kicserélek rajta mindent kívül belül. Az meglepett, hogy ezek a fogaskeréken is hiányoznak fogak..Gondolom, valaki befeszített neki, úgy akart ellentartani..Na mindegy, az új kb. 3000 ft, csak gondoltam, hátha van valakinek bontott.

Köszi a címet!
sorszám: 275 (4286)
(előzmény: Gexxx, 2004-01-06 23:44:40)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-01-07 07:35:55
Akkor biztosan szét lehet szedni, ha ti mondjátok. De mennyi idő alatt szedtetek szét 1-et? Meg mivel? Meg hogyan?
sorszám: 274 (4285)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-01-06 23:48:57
És még 1 kérdés még így a mai nap végére:
mennyi olajat (ragasztót) adjak neki? A szerelési kk.-ben nem találtam semmit, csk hogy kell a csillapításhoz. De mennyiségről szó sem volt
sorszám: 273 (4282)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-01-06 23:44:40
"egy aranykezűnek hála"

Ezt kifejtenéd?
sorszám: 272 (4281)
(előzmény: Infomaker, 2004-01-06 22:39:56)

 
 
tesho
válasz erre | email2004-01-06 23:11:37
Atilla,te már annyit segítettél,hogy a részletekre már nem is emléxel!?:)))
sorszám: 271 (4276)
(előzmény: Atilla, 2004-01-06 19:39:22)

 
 
fisi
válasz erre | email2004-01-06 22:54:24
Huber és tsa Kft.

Bp.
Telefon:061 283 42 39 vagy
061 421 01 27
sorszám: 270 (4275)
(előzmény: Infomaker, 2004-01-06 22:39:56)

 
 
Infomaker
válasz erre | email2004-01-06 22:39:56
Hi!

Van valakinek egy eladó kuplung nagy fogaskereke? 68 vagy hány fogas..

Az enyém fogatlan :)) egy aranykezűnek hála.

Bp lenne OK.
sorszám: 269 (4274)

 
 
fisi
válasz erre | email2004-01-06 21:53:06
Hát az én hajam is égnek áll!!!!

Ilyen ökörséget sem hallottam még, és még működött is????!!!:)
Ha faipari barkács ragiról van szó, akkor egy Mz- re való kb. 1 ezres....

Fisi
sorszám: 268 (4270)
(előzmény: Atilla, 2004-01-06 19:39:22)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-01-06 21:46:53
És ez kb mennyibe kerül?
sorszám: 267 (4269)
(előzmény: Atilla, 2004-01-06 19:39:22)

 
 
Atilla
válasz erre | email2004-01-06 19:39:22
Hello
Tesho
Miért ez a THX?
Én segítettem a telószerelésben?
Erre nem emléxem! De ha igen akkor szivesen! :-)

Nekem volt egy MZ-m aminek a hátsó telójába egy haver barkács ragasztót rakott olaj helyett.
(Nem vicc, szivességből megcsinálta a telókat sima fehér sűrű barkácsragasztóval!!!!)
Hajam égnekállt mikor megtudtam, de nagyon fasza lett, sokkal sűrűbb mint az olaj, jól csillapít még a kikészült telóban is, és ha a kotyogás miatt a szimmeringnél mégis kijön akkor a levegő hatására megköt. :-)
És utánna már nem folyik többet. :-)
Hihetetlen, de kb 2 évet motoroztam vele, és úgy is adtam el, nagyon bejött!
Ha a teleszkóp ugyis eldobós akkor próbáljátok ki, annyit megér!

Üdv Attila
sorszám: 266 (4266)
(előzmény: tesho, 2004-01-06 16:24:18)

 
 
tesho
válasz erre | email2004-01-06 16:24:18
A hátsó telóban már én is cseréltem szimmeringet,tehát meg lehet csinálni (mégegyszer THX Atilla!)
A szimmering méretet nem tudom fejből,de boltban adtak frankó dupla élű rugósat!
Célszerszám nélkül is lehet,fő a lelemény!!!

byee
sorszám: 265 (4260)
(előzmény: Gexxx, 2004-01-06 11:59:51)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-01-06 11:59:51
Nekem már a célszerszám kellene. De nekem is csere lesz. Talán a Szolnoki börzén találok valamit. Szerintetek más gyártmányé nem kompatibilis vele?
sorszám: 264 (4254)
(előzmény: Atilla, 2004-01-06 10:32:30)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-01-06 11:32:50
Honnét lehet olyan körmös célszerszámot szerezni?
sorszám: 263 (4253)
(előzmény: Atilla, 2004-01-06 10:32:30)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-01-06 11:32:11
Gexxx!
Nekem is mozog oldalirányban. Meg én próbáltam levenni (letekerni) a csavart, de nem jött le. A végén már hidegvágóval és kalapáccsal püföltem, de semmi. Meg nekem sem csillapított semmit. Szerintem új lesz helyette.
sorszám: 262 (4252)
(előzmény: Gexxx, 2004-01-05 20:02:58)

 
 
Atilla
válasz erre | email2004-01-06 10:32:30
Hello

Szimering?
Szóval ha levetted a rugót, akkor a teleszkóp tetején lévő csavart (ami közepén megy át a szár bele a teleszkópba) kitekered, ha nincs célszerszámod (olyan körmös izé kell hozzá) akkor finoman körbe kell ütögetni, ha kicsavartad hosszában szét kell csúsznia az egész telónak, mert más nem fogja! Ennyi.
Ja és ha az említett csavar benne figyel és mégis kotyog akkor a ott baj már nem kicsi, és tényleg nincs sok értelme javítgatni mert ereszteni fog.
Üdv Attila
sorszám: 261 (4251)
(előzmény: Gexxx, 2004-01-05 20:02:58)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-01-05 20:02:58
Addig én is eljutottam.
Ott van alatta a szimering, amit nem tom, hogy hogyan kell kivenni. Ennyi a javítási lehetőség a szerelési kk. szerint is. Ha leveszitek a rugót, akkor nektek is kotyog a szár (oldalirányba)? Mert nekem igen. Nem is kicsit. Ezért félek a szimeringcserétől, mivel ha ez bibi, akkor a szimeringet úgy is hazavágja kb 10 km után-->fröcsög az olaj és ismét nem csillapít semmit.
sorszám: 260 (4245)
(előzmény: Atilla, 2004-01-05 18:56:46)

 
 
Atilla
válasz erre | email2004-01-05 18:56:46
Hello

Hogy ne lehetne javítani, a tetején a 2 fél műanyagot szétszeded, így a rugó lejön róla. Azután a tetején (ahol a teló szár belemegy) ki lehet csavarni , de csak óvatosan, mert érzékeny a cucc!

Üdv Attila
sorszám: 259 (4241)
(előzmény: tike, 2004-01-05 16:49:01)

 
 
tike
válasz erre | email2004-01-05 16:49:01
Hi!
Az én infom szerint javithato, fater azt mondta, szét lehet szedni, ha rájövünk hogy, majd leirom.

tike.
sorszám: 258 (4239)
(előzmény: Dino, 2004-01-05 15:01:10)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-01-05 15:01:10
Gexxx!
Utolsó információim szerint házilag nem javítható a hátsó lengéscsillapító, a gyárban az utolsó művelet az aljának a ráheggesztése.(nem 100%)
sorszám: 257 (4238)
(előzmény: Gexxx, 2004-01-04 13:33:34)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-01-05 14:57:43
Nekem veszmprémben a Jutasi úton azt mondrták, hogy 4000 ft/db.
sorszám: 256 (4237)
(előzmény: tesho, 2004-01-04 13:05:23)

 
 
tesho
válasz erre | email2004-01-05 12:43:15
Gexxx!

Azért maradtál le,mert direkt nem a MZ topicba írtam a dolgot!:))
Röviden: dec. 25.-én meghalt az alsó hajtókar-csapágy és felnyomta az összes anyagot egészen a hengerfejig,tönkretéve a dugattyút,még a gyertya is fémfröcskölt lett. Kezdett gyengülni,majd hirtelen beállt a hátsó kerék,szerencsére egy lassabb kanyarból kijövet,tehát remélem,hogy a főtengelynek nem lett komoly baja.
Bátyám ugyanígy járt nyáron,a Művészetek völgyéből hazafelé jövet.:)
Fúrni kell + új dugó,főtengely-felújítás...
A qton tankolt keverékre gyanaxom,mert valszeg az olajat kispórolták és nem kapott elég kenést a csapágy.
Most pihen,a berúgókart meg sem lehet mozdítani..
sorszám: 255 (4234)
(előzmény: Gexxx, 2004-01-04 22:16:19)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-01-04 22:16:19
Tesho

Mi történt a hajtókarral? Lemaradtam a sztoriról
sorszám: 254 (4223)
(előzmény: tomóka, 2004-01-04 19:06:26)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-01-04 22:13:37
Köszönöm széken
sorszám: 253 (4222)
(előzmény: tomóka, 2004-01-04 19:06:26)

 
 
tomóka
válasz erre | email2004-01-04 19:06:26
hali gexxx!

a főtengelytől haladok "hátra".
a zárójelbe tett adat pl:(c3) a csapágy illesztési pontosságát jelöli.
-kuplung nyomólap 1db 16005 mélyhornyú
-tengelykapcsoló működtető 1db 6302(c3)
-főtengely csapágy 2db 6306(c4-c3)
-a primerhajtás nagy fogaskereke alatt
1db 6204(c4) vele szemben 1db 6203(c4)
-második váltótengely ball oldal 1db
6203(c4) jobb oldal 1db 6304(c4)

tomóka
sorszám: 252 (4219)
(előzmény: Gexxx, 2004-01-03 21:02:12)

 
 
fisi
válasz erre | email2004-01-04 19:04:00
Hali skacok!!!

Na 2 nap Babetta szerelés után újra itt vagyok!!!:))
Vettem ugyanis munkábajárásra egy 2 sebességes Bóbitát! A recept a régi, egy öreg nénitől 2333 km- el!!!:)))
Na itt világosodtam meg másodszor!!!!
Gyerekek!!!
Idáig is útáltam a Jawakat, de ez most csak megerősödött!!! Ilyen idétlen, ótvar, gyenge mgoldásokat ritkán látni!! Ehhez képest egy Simson egy csúcstechnika komolyan mondom!!! Idétlen egy karbija van az biztos!!! Mit szívtam vele??!!!
Na a gép amúgy jó állapotban volt, csak ki kellett pucolni a karbit+ az egészet lemosni.
Hát a blokkot csak kétszer kellett... De érdekes, az olajcupák végül is egy blokkot rejtett?!!:)))

Tesho!!!

Drága barátom! Mi történt veled?? Olvastam a másik topicot!! Hajtókar beszart?!! Na ezért nem tankolok kúton, vagy ha igen akkor tisztát és bekeverem magamnak!!!
Mindenkinek baleset és műszaki hiba mentes Újévet!!!

Fisi
sorszám: 251 (4218)
(előzmény: tesho, 2004-01-04 18:03:20)

 
 
tesho
válasz erre | email2004-01-04 18:03:20
Akkor szimmering... amúgy nem ördöngősség a cseréje.

da 250. :-)
sorszám: 250 (4217)
(előzmény: Gexxx, 2004-01-04 15:58:57)

 
 
Buny
válasz erre | email2004-01-04 17:32:50
Próbáld meg ezt, én is csak a telefonszámot találtam: 06-20-395-6219.Azt sem tudom ki ez, de állítólag ő felújít.
sorszám: 249 (4216)
(előzmény: Gexxx, 2004-01-04 15:58:57)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-01-04 15:58:57
De kihúzni sem nehezebb, mint összenyomni.
sorszám: 248 (4215)
(előzmény: tesho, 2004-01-04 14:16:29)

 
 
tesho
válasz erre | email2004-01-04 14:16:29
Tudtommal nem gáz,ha a szár visszacsúszik,mert a teló húzóirányban csillapít,a nyomóirányú erőhatásokat a rugó veszi fel...

Vélemény?
Atilla?:))
sorszám: 247 (4213)
(előzmény: Gexxx, 2004-01-04 13:33:34)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-01-04 13:33:34
Már a műszakin is majdnem megb@sztak miatta. Mikor a szárat felhúztam a szár magától visszacsúszott. Egy pumpa nagyobb ellenállást tanusít. Lehet, hogy megpróbálok szimeringet cserélni, de nem hiszek a sikerben, mert a szár kotyog, a szimeringet még nem tudtam kivenni, de próba cseresznye. Az az igazság, hogy nem is igazán foglalkoztam vele.
Február 2.-án kimegyek Szolnokra a veteránbörzére szétnézni, hátha kapok valamit olcsóért (azt mondják, hogy az MZ cuccokat dobálják az ember után :)

Esetleg jön valaki?
sorszám: 246 (4212)
(előzmény: tesho, 2004-01-04 13:05:23)

 
 
tesho
válasz erre | email2004-01-04 13:07:02
Ajánlanám figyelmetekbe a magyarországi importőr hivatalos honlapját:

http://www.mz-motor.hu/
sorszám: 245 (4211)

 
 
tesho
válasz erre | email2004-01-04 13:05:23
Gexxx,ennek igazán örülünk!!

Mi a baj a hátsó lengéscsillapítóval??
Az új tudtommal majd' 10 rugó/db.
sorszám: 244 (4210)
(előzmény: Gexxx, 2004-01-03 21:02:12)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-01-03 21:02:12
A sztori:

December 30.-án úgy döntöttem, hogy átmegyek a kocsmába meginni 1 pohár sört (jól kezdődik). mikor beléptem megláttam 1 ismerős fickót, aki már elfogyasztott 1-2 MZ-t. Az elején tanácsokat is adott, de akkor az nem jött össze. Addig dumáltunk, hogy kötöttünk egy fogadást: Ha leszedi fél óra alatt, akkor jövök neki 10 üveg sörrel (lealkudtam 1 rekeszről). Másnap átjött, leköszörültük a főtengely végét, hogy ne nyírja a lehúzócsavart, az említett lehúzócsavart is kicseréltem, majd atrakció: Lehúzó felcsavar, spanol-kalapáccsal ráüt a csavar végére-spanol... A harmadik kalapácsolás után megadta magát (kb 3 perc - vesztettem). Az egész történetben az a poén, hogy én is így csináltam, csak akkor kisebb felületen feküdt fel a lehúzócsavar, ezért alakult így a dolog. De megvan, és ez a lényeg, már csak a sört kell kifizetnem, de erre való a diákhitel :)


Van esetleg vhol vkinek vmilyen táblázatszerűsége, ahol le van jegyezve, hogy a blokkba milyen csapágyak kellenek? Thanx
sorszám: 243 (4204)
(előzmény: tike, 2004-01-03 20:25:40)

 
 
tike
válasz erre | email2004-01-03 20:25:40
"LESZEDTEM A KUPPLUNGOT a gépemről."
Na mesélj már, hogy sikerült!!!! :)

tike.
sorszám: 242 (4202)
(előzmény: Gexxx, 2004-01-03 10:55:33)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-01-03 10:55:33
Hali srácok, kipihentétek az ünnepek fáradalmait?

Lenne 1-2 kérdésem

1. Ez a gyújtóizémizé mennyibe kerül?
2. A Jawa és ETZ első kerékben ugyanannyi küllő van (össze lehet-e hozni a JAWA felnit az MZ kerékaggyal)?
3. Nem tudtok véletlenül jutányos áron ETZ hátsó lengéscsillapítót? (vagy lehet javítani valahogy?)

Köszönöm, várom a reakciókat.

Ja, és még valami: Örömmel tudatom, hogy 3 hónap kínkeserves szenvedések után LESZEDTEM A KUPPLUNGOT a gépemről. Kösz a korábbi tippeket.
sorszám: 241 (4195)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-12-31 10:54:18
Csak 8 volt felett mukodik. Eddig meg nem talaltam olyat ami ez alatt mukodott volna sajnos.

bye
HyGy
sorszám: 240 (4165)
(előzmény: steelheart6, 2003-12-31 01:43:05)

 
 
tike
válasz erre | email2003-12-31 02:06:50
hi!

Ha jol emléxem, nem müxik 6V-al:(
Akkor én is rendeltem volna még 1et a ts-be is...


tike.
sorszám: 239 (4164)
(előzmény: steelheart6, 2003-12-31 01:43:05)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2003-12-31 01:43:05
És ez van 6v-osban is? Mer ha igen akkor lehet hogy van rá egy vevő. Szal jobb lesz tőle a Trophym?
sorszám: 238 (4163)

 
 
HyGy
válasz erre | email2003-12-30 22:22:45
Eleg sok embernek eleg regota ez van. :) Csak en innen pecsrol szoktam postazni. :) Es ismerem a sracot akitol a pesti srac kapja.

bye
HyGy
sorszám: 237 (4159)
(előzmény: mzoli, 2003-12-30 08:55:16)

 
 
tike
válasz erre | email2003-12-30 11:53:38
Hi!
Nekem ez van a mociban:) Jol bevált, amiota megvan, nem volt gond vele. Már csak 1 hallos gyujtás kellene...

tike.
sorszám: 236 (4154)
(előzmény: mzoli, 2003-12-30 08:55:16)

 
 
mzoli
válasz erre | email2003-12-30 08:55:16
Sziasztok!

Köszi a segítséget a szimeringgel kapcsolatban! Csak tavasszal akarom megcsinálni, amikor előveszem újra a vasat.
Viszont találtam egy érdekes dolgot a www.ladaclub.hu oldalon. A CPI gyújtásról van szó. A hagyományos gyújtótrafó helyére kell beszerelni, méretben pont akkora. Előnyeit a cikkben felsorolják (stabilabb feszültség minden fordulatszám-tartományban, kisebb áramerősség folyik át a megszakítóknál, ezért az nem ég be, stb), érdemes elolvasni. Egy pesti srác szerzi be Pécsről, novemberben 2000 Ft-ért árulta. Lehet érdemes lenne kipróbálni.
BÚÉK mindenkinek!
sorszám: 235 (4153)

 
 
dan251
válasz erre | email2003-12-29 23:42:35
Köszi.
Az ütés nem túl nagy sztem, kb.:5cm hosszan egypicit beljebb van a ráf széle.A 10-12ropi egy "picit"soknak tünik és még be is kell küllöztetni.
Biztos ,hogy nem javítható?
sorszám: 234 (4145)
(elözmény: mzoli, 2003-12-29 00:55:08)

 
 
fisi
válasz erre | email2003-12-29 18:29:03
És hogy tudd melyiket érdemes:

http://kep.tar.hu/fisi/index.phtml?aid=27614199&pid=3992570

Bár van aki itt is a dupla ajkasra esküszik...

Fisi
sorszám: 233 (4143)
(előzmény: mzoli, 2003-12-29 12:04:23)

 
 
tike
válasz erre | email2003-12-29 13:22:53
Hi!
25x72x7
Leveszed a deklit, kábelek le, generátor le, a szim biztositó gyűrűjét ki, majd kiveszed a szimet, mehet bele az uj:)))

cselek: ha a generátor tartocsavarját kivetted, ugyanoda csavarj be 1 jo hosszu asszem M10es csavart, ez lehuzza a generátort a főtengelyről.
Sztem ennyi:)
Ha vmi nem ok, irj!

tike.
sorszám: 232 (4141)
(előzmény: mzoli, 2003-12-29 12:04:23)

 
 
mzoli
válasz erre | email2003-12-29 12:04:23
Sziasztok!

Meg tudná nekem mondani valaki, hogy pontosan milyen méretű szimering kell a 250-es ETZ-nek a főtengelyére a gyújtás felöli oldalon? Úgy tudom, ezt simán lehet cserélni a generátor leszerelése után a motor széthúzása nélkül. Ha valaki már csinált ilyet, röviden leírhatná a folyamatot és az esetleges cseleket a szívások megelőzése érdekében. Előre is köszönöm!
Boldog új évet mindenkinek!
sorszám: 231 (4140)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17976)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu