:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
HyGy!
Én ezt úgy csináltam (ez a része megegyezik a Trophyval), hogy szereztem egy másik 125-ös hengert, mert a régit nem árt eltenni tartaléknak, ez 2000Ft volt, és megfurattam 150-re Pécsen a Kikiben, ami emlékeim szerint 2800Ft volt, szép munka, és dugót meg gyűrűt meg csapszeget is adtak hozzá. Ezt felraktam, és mivel nekem nem akart menni a 125-ös 22N karbimmal ezért egy ismerősöm halott 150-eséről elkértem a 24N-est, ezzel már kifogástalan.
Szal nekem kb 5 rugóba volt benn, meg egy kis szívásba, dehát aki mindent maga csinál...
Üdv!
Tesho?
Es anyag aron mennyi ez? Mennyi volt ebbol a mukna dij?
bye
HyGy
ELADÓ ETZ 251-es 1990-es kiadású mkp.Eredeti német,(full elektrónikás:gyujtás,feszszabályzó),hibátlan,karcmentes,garázsban tartott garantáltan 18.700 Km-el,még soha nem volt hozzányúlva a blokkjához!,eredeti hibátlan gyári fényezéssel! a motor olyan,mint amikor a szalonban volt,100% hibátlan műszaki ill.esztétikai gyári állapotban van ! Mivel a motor egyes alkatrészei az idővel öregednek,illetve megkopnak ezért a múlt nyáron a következő új alkatrészeket kapta:Új első-hátsó gumik,zselés-akku,lánccsere,telószimmcsere,új fékbetétekkel,fékcső,olaj-csere,légszűrő,stb,EXTRÁKKAL(gyárí profi szélvédő,2 db 43 lit.oldal-túradobozokkal és 1db 32 lit.hátsó dobozzal ,130Km/h(120Km/h/2 szem.) utazósebességgel,5,5 lit .fogyasztással.Törzskönyvel,2005.05-ig vizsgával.260.000 FT fix áron eladó,esetleg ha nem kellenek az EXTRÁK(szélvédő,túradobozok) akkor 220.000 Ft-ért elvihető.Kérésre küldök képeket.Budapesten(EURÓPARK-nál) lakom Tel:282-5190,E-mail:ccrsv@freestart.hu.
ELADÓ ETZ 251-es 1990-es kiadású mkp.Eredeti német,(full elektrónikás:gyujtás,feszszabályzó),hibátlan,karcmentes,garázsban tartott garantáltan 18.700 Km-el,még soha nem volt hozzányúlva a blokkjához !,eredeti hibátlan gyári fényezéssel! a motor olyan mint amikor a szalonban volt,100% hibátlan műszaki ill.esztétikai gyári állapotban van ! Mivel a motor egyes alkatrészei az idővel öregednek,illetve megkopnak ezért a múlt nyáron a következő új alkatrészeket kapta:Új első-hátsó gumik,zselés-akku,lánccsere,telószimmcsere,új fékbetétekkel,fékcső,olaj-csere,légszűrő,stb,EXTRÁKKAL(gyárí profi szélvédő,2 db 43 lit.oldal-túradobozokkal és 1db 32 lit.hátsó dobozzal ,130Km/h(120Km/h/2 szem.) utazósebességgel,5,5 lit .fogyasztással.Törzskönyvel,2005.05-ig vizsgával.260.000 FT fix áron eladó,esetleg ha nem kellenek az EXTRÁK(szélvédő,túradobozok) akkor 220.000 Ft-ért elvihető.
Valakinek van ez a tipikus krauser csomagtartója?
Fel akarom tenni magamnak, és kellene pár fénykép közelről, mert már nem tudom, merre hány méter..
Bátyám ETZ-jénél szerelőnél csináltatva mindez kb 20 rugó volt fél éve.
Egy 125-os TS-t fel lehet furni 150-re ecceruen vagy hengert kell hozza cserelni?
Masreszt meg mennyi egy fotengelyezes es egy dugo/gyuru csere/furas ehhez?
bye
HyGy
Ó de f@sz vagyok!!
Látom most jobban olvasva hogy írtad!
És íme a 400. hozzászólás :-))))))
Itt a Ceglédi bolt száma, ahol én vettem a kütyüt:
Fanatic Motor Center, Cegléd
53/310-973
Hááát elméletileg tudok, csak azt nem tudom, hogy hogyan jut el hozzád
Hali Gexxx!
Én kalocsai vagyok. Akkor Te vagy Tesho elméletileg tudtok majd ilyen kütyüt szerezni???
Bár ha annyi bajom lesz a fesszabbal mint idáig (0 kopp- kopp) akkor nem igen fogom kihasználni a segítségeteket.
Fisi
Hali, én is nyáron vettem fesszabit (már mondtam egy párszor), és nekem is olyan szép sárga. A hibás zöld volt, lehet, hogy ez nem tetszett a gépnek.
Fisi
Nem tudom, hogy te hol lax, de Cegléden is és Szolnokon is tudok olyan helyet, ahol lehet kapni.
Asszem Cegléd szokott postázni is, ha kell, adok tel.számot, de szerintem az Ó utcában is lehet kapni.
Voltam én is az Ó utcában a múlt héten, de nem vagyok elragadtatva a helytől.
Rákérdeztem a főtengelycsapágyakra, azt mondták, hogy van, megkérdeztem, hogy milyen, mire ők: JÓ MINŐSÉGŰ. Na elmehetnek az ilyenek a sunyiba. Ja, meg gyári dugóból is már csak alapméretesük volt, nekem nem kellett, majd ők ismét: Vegyem meg, és vegyek hozzá egy hengert is.
Erről ennyit.
Megyek dugót venni Szolnokra a Béla bácsihoz
Én Balatonfüreden lakom és Veszprémben szoktam cuccokat venni,ezt is ott vettem,ott 2 ilyen bolt is van.
Régebben még Győrben vásároltam ezt-azt,de Bp-en még soha:)
Nekem elektromos problémám volt és mindenki a fesszabra gyanakodott (a motordoki is:)),aztán kiderült,hogy nem az volt a gond,visszacserélni meg nem volt má kedvem...bennmaradt.
Bazz!!!
Nálunk csak olyan autós- motoros bót van amiben még a baettámhoz sem tudtak majdnem gyertyát adni!!!
Persze vannak motoros boltokis, de azokat is hagyjuk inkább!
Nem hiába szoktam a Hubert& társától stb. Pestről rendelni!!
Szal hol vetted, illetve az Ó utcai boltban is lehet ilyet kapni??
Nekem még soha, semmi bajom (kopp- kopp) nem volt a feszabbal, inkább én az elektromosat raknám tartaléknak.
Vagy esetleg postáznák neked lét és vennél egyet ott ahol te vetted???
De persze még nincs rá szükség, csak ha esetleg rászánnám magam!
Fisi
Fisi barátom!
Bementem az autós-motoros bótba,ahol vannak MZ-cuccok is és kértem egy elektroniqs fesszabályzót.
Picike -legújabban sárga,előtte asszem szürke- műanyag dobozka fémtalppal.
Le van zárva,bele sem tudsz matatni. A csatlakozók adottak,egyesével átdugdosod a régiről és kész. Asszem 3 csatlakozó van + a test...
Rá van írva,hogy milyen típusokhoz van!
(Az enyémen az összes ETZ fel van sorolva meg mittudomén)
A mechaniqs még jó volt (mint kiderült),úgyhogy azt meg elraktam a spanyol túrára tartaléknak:)))
A tömege töredéke a mechaniqsénak,tehát súlycsökkentési szempontból sem utolsó:))
byee
Teshokám!!
Ezt az elektronikus fesszabot is be kell állítgatni valahogy először?? Vagy csak rádugdosod a fene sok madzagot oszt' kész????
Hol vetted?? Mihez kérted (mármint valami autóé vagy mi?)????
Fisi
Én lecseréltem a mech. fesszab-t elektroniqsra,azóta mentem pár ezer km-t,de semmi gond nem volt vele.
Jaja,vhogy 3 rugó fölött volt vmennyivel..de a származását nem tudom,rá van írva,hogy ETZ-hez:))
Sziasztok szocimotorosok!
13éve járok ETZ-vel, már sokmindent bütyköltem rajta, de elektronikus fesszabályzóm még nem volt. Pedig mostmár itt az ideje mert zselés aksit vettem bele, azt hallottam hogy annak nem tesz jót a mechanikus.
LADA szabályzóval próbálkoztam, az sokminden miatt nem jött be. 3000-et meg nem akarok adni a lengyel fesszabályzóért. Van esetleg valakinek egy bevált kapcsolása, vagy egy hibás- de javítható szabályzója?
háááát :)
A Camponába megyek, szóval ha ott nem kapok elektr. gyújtit, akkor megyek Szolnokra.
Hi!
Hm, Te Monoron lax? Az nincs is messze Szolnoktol, nem jössz Febr 1-jén a börzére??? :)
tike.
Ja, vagy egy Harley esetében...szóval teljesen máshogy kell ezt megfogni, tolni, kezelni, mint egy szimót..
érdekes feeling :)
de teccik :) olyan férfias. A múltkor is megnéztek a városban (Monor) amikor kivittem. Teszek majd a hétvégén fel képeket, milyen lett. Meggybordó metál.
Már az indexem is műxik.
sziasztok én csak most kerültem a motorok közelébe úgyhogy naívságomat nézzétek el!!
Szóval szeretnék beszerelni egy TS 250/0-ba (30 éves) egy fordulatszámmérőt! A blokkon megvan a helye, csak nem tudom hogy hívják a blokkra szerelendő eszközt és kb. mennyibe kerül! Hmm?:) Segítségeteket előre is köszi!
hümi
Ismerős az érzés, gondolj bele:
Romet Pony kb 50kg. Ezzel két évig jártam. Aztán megvettem a Trophyt (115kg).
De könnyű volt megszokni :)
Hali!
Hello
Most majdnem röhögtem a dolgon, de azután eszembe jutott, hogy anno amikor megkaptam életem első nagy motorját (TS250/1) én is ezt éreztem. :-)
Nézegettem a garázsban, hogy ez meg mekkora egy iszonyat nagy motor! :-)
De hidd el nem így van!
Üdv Attila
Fejfájást a magas törlesztőrészletek miatt?? :-))
Akkor mit éreznél mondjuk egy MZ 1000S nyergében?
Még most sem szoktam meg igazán, hoyg az ETZ250 ilyen kurrrrva nehéz :))
A szimó után legalábbis..
Mondjuk nem járhatok vele, ilyen szar időben :(
Azt hiszem ezt nem írtam le konkrétan,de a ricinus,ha mexárad,összeragasztja az alkatrészeket.
Éljenek a magánhangzós típusok!!!:-))
Ezzel a bejáratás dologgal én is hasonlóan vagyok. Nem járok utassal csutka gázon mint előtte. A ricinus téma meg onnan jutott eszembe hogy elment mellettem 1 haverom a TSopperével és éreztem azt a szagot. (sültkrumpli).
Ja és a Trophy is különleges hiszen a kódjában annak is van magánhangzó. Jobbanis hangzik az hogy ES mint pl. GSX-R nem?
DINO: Nekem úgy sikerült sebesség és teljesítménynövekedést elérnem hogy szereztem egy rezós kipuffot, meg felfurattam 150-re a Trophymat. A fogyasztás 4-4.5 lett, de azt mondom ez még elfogadható. És előzésnél, dombon, utassal nem mind1.
Üdv!
Hello
Közben elfelejtettem a bejáratás témát, pedig hozzá akartam szólni.
Olvastam egy könyvben, hogy bejáratáskor mit kell tenni. Érdekes, pörgetni nem szabad, lassan menni sem (léghűtés), erőltetni sem, és pár percenként behúzott kuplungal adni neki egy gázfröccsöt, (de ne túl nagyot) az öblítés, és a kenés elősegítésére. A kuplungon mindíg legyen rajta a kezünk, és ha halljuk, hogy magasodik a motor hangja, akkor rögtön húzzuk be, adjunk neki egy pár gázfröccsöt, guruljunk egy kicsit majd állítsuk le pihenni! (60-as évek!) Jó mi?
Bejáratáskor ráülök, és megyek! Nem pörgetem szét, de szerintem inkább pörögjön mint erőlködjön, mert akkor keletkezik a nagy hő/nagy súrlódás stb..
Régen voltak a nagy böszme 1kg-os dugók, fél centis sorjákkal az oldalukon, ott még gond volt a fordulat, mert nagyon megterhelte a főtengelyt (hajtókart), és ott még össze kellett is kopni az alkatrészeknek mert hipp-hopp beállt a moci, de ez már a múlté. Már új anyagok vannak és ráadásul a megmunkálás is javult (csak normális alkatrészt kell venni igaz nem 1szerű) így a bejáratás már nem akkora nyűg.
Én úgy szoktam bejáratni, hogy kb az ideális fordulatszám tartományba maradjon. Ez MZ-nél kb 3000-4000 között van.
3000- alatt drasztikusan elfogy belőle az erő, 4000-körül érzi magát a legjobban, de (mivel bejáratásról van szó) nem szoktam sokkal fölé pörgetni.
És ha jön a domb inkább visszaváltok és pörögjön a szerkezet mint hogy pl 5-ben csutka gázzal 50-el felküzdjem magam. (és boldog legyek, hogy közben csak 2000-et pörgött)
Ez a fordulat minden motornál más, de fülre jól hallani, (ha nem hallod nézd meg a nyomaték görbét) (bár én MZ nyomaték görbét még soha nem láttam) itt szépen jár nem erőlködik, de szétpörögni sem akar, na ott kell bejáratni, és nem kell neki akkora feneket keríteni!
Üdv Attila
Ma dohányzás közben elgondolkodtam és arra jutottam,hogy mennyire különleges az ETZ,mert gondoljatok csak bele,milyen kevés típus van,aminek magánhangzó van a "kódjában"!!!
Hát nem csodálatos??:-)
Hello
Dino
Rossz úton haladsz! Valami más megoldást kell találnod a sebesség növelésére. Az áttétel módosításával nem igen lehet növelni a sebességet, (max hosszú lejtőn:-)) mert a motor ereje csökken. A sebesség növekedésével pedig drasztikusan nőnek a veszteségek, (légellenállás stb..) A 125-ös amúgy sem egy erőgép, ezért nem fog gyorsabban menni , viszont sokkal lomhább lesz és nem visz fel a hegyre sem! De hálából sok benzint fog enni! :-)
Üdv Attila
A blokkba már 16 fogú van. Ennél nagyobb nem megy bele, meg asszem nincs is. Amúgy a 125-ös nem olyan gyenge. Úgy vagyok vele, hogy másnem visszaváltok. Ha hátulra nincs kisebb fogaskerék, akkor mivel lehet még növelni a sebességet egyszerűen?
Hát én akkor sem bízom bennük,az enyémek változatlanok....
Lehet,ha ugat az ember,akkor az ezzel megbízott illető csinál vmit,amúgy sux..
Az új helyen viszont minden egyből műx és ftp-n is fel lehet tölteni..
THX amúgy Fisi!!
Na!!
Kellett pofáznom!:))
Felnéztem a képtárra, és rendbehozták a cuccost!! Ráadásul két nap alatt!!
Pedig azt hittem szarnak rám nagyívben!
Tesho!!!
Mehetsz vissza!!!:)))
Teshokám arany barátom!!!:)
A képeid tárhwelyén, lehet ftp- n is feltölteni képet?? Mert a leírásuk igen gyér!:(
A képtárasok még nem válaszoltak...:((
Állítólag ezzel a ricinusolajjal fasza sültkrumpli szaga lesz a mocinak!!
Steel!
Te leszel a mozgókonyha!!! 1 adag sültkrumpli= 1 gázfröccs!!!:P
Bocs!!:))
Fisi
Steel,senki nem akar téged senki megenni!:) Ugye??:-))))
Legalább aki nem tudta,az most már ezzel a ricinusolaj-infóval is gazdagabb lett...
OKÉOKÉ azért nem kell megenni. Most én is Castrol SuperTT-vel járok, mert kaptam olcsóbban, egyébként MOL Sprint2T-t használok. Ez bejött. Csak gondoltam megkérdezem. Kösz!
Üdv: Ádám
hali!
láttam már boltban olyan műanyagot a gyújtáskapcsoló fölé.
a telót ne baszogatsd,nem véletlenül rakták bele azt a sok kis kütyüt!
hogy a kerékhez lehet e kapni azt nem tudom,viszont a blokkba vehetsz nagyobbat a végeredmény ugyanaz.vagyis:jön szembe egy "lájtos" fuvallat,esetleg egy nagyobb fajta bogár és a sebességed 0-ra redukálódik!
tomóka
Aricinust nekem csak füstgépbe ajánlták, de abba is elviselhetetlenül büdös volt.
Boltba lehet kapni a gyújtáskapcsoló fölé azt a műanyagot?meg Simsonhoz az akkumulátorfedeléhez olyan fémet, amibe a zár nyelve megy bele?
Ha az első telóvál ha a legalsó kis piros töítőgyűrüt nem teszem bele, akkor folyatni fog?
125-ös ETZ-hez a hátsó erékhez lehet-e kapni valahol kisebb fogaskereket a gyári (48 fogú)-nál?
Bocs, hogy ennyi mindent egybesűrítettem!
A ricinus ideje már lejárt,régen tényleg használták,mert jobb lett az alkatrészek kenése,viszont van egy nagy hátránya:ha nem használod a motort,rárakódik a felületre és tönkrevágja az alkatrészeket.
Ezért használták elsősorban csak a versenysportban,mert ott úgyis mindig szétszedték a blokkot minden verseny után és darabonként kimosták az alkatrészeket!
Szal felejtős...
Hello
Így van, régen azért használtak ricinust, mert nem volt jobb!
Tény, hogy bármelyik szintetikus olaj 100 -szor többet ér! Kár vele szarakodni.
Üdv Attila
Sziasztok ! Bocs , hogy így bepofátlankodok a dolgaitokba de én még akkor koptattam az MZ-ket (ETZ) amikor még új típus volt ( Daimler-Maybach Motor Klub anno ) . És az ugyan igaz ,hogy sok jó tulajdonsága is van a ricinusnak de kár lenne vele bajlódni ha sokkal jobbakat is lehet ma kapni , a jó verseny olajokhoz már 1983-ban is avult volt ha meg elbazod a receptet beégnek a csapágyaid mint a nagyi fritőze , gyerekek az alkímiának remélem vége mert a szarolajból úgysem lessz arany. Na üdv mindenkinek, zoli
Nekem 150re fúrt 25ös hengerem van sztem magyar dugóval, boltba adták a hengerhez, nem érzem hogy gyenge lenne, sőt, sokkal erősebb mint fúrás előtt, fordulatszámmérőm meg nincs úgyhogy érzésre.
Mi a véleményetek a ricinusolajról mint adalékról? Állítólag jó a kenése. Azt biztos tudom, hogy viszont kib*ott büdös. Próbálta már valaki?
A full gyári dugó+hengerrel hogy járassam?
SZépen jár, már mentem vele 20 km-t :)
nem mentem feljebb a 3. ik fokozatban 4000. fordulatnál.
Én is benne vagyok a bejáratásban, a javítás óta kb. 600 km-t mentem és szerintem 1000-1500km között eléri teljes erejét. Két személlyel menni bejáratós motorral szerintem nem túl egészséges. Még ha egyedül megy az ember is érzi hogy gyenge, nemhogy 2 személlyel. Igaz az enyém 125-ös.
Hivatalosan 1500-2000 km a gyári adat,de ez csak a zsír új gépekre vonatkozik,ha nem cseréled ki az egész blokkot,szerintem kevesebb. Én 1000-re tippelnék,de ezt az ember úgyis érzi,hogy hogyan viselkedik a gép.
Szerintem ha muszáj,akkor így is úgy is felülteted az utast,nem??
Ha meg nem muszáj vinni,hát akkor nincs gond:)
byee
ugy tudom 2000 km utan lehet bejaratottnak tekinteni.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|