hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 26. péntek 
Ervin

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

Infomaker
válasz erre | email2004-01-20 17:16:15
Még most sem szoktam meg igazán, hoyg az ETZ250 ilyen kurrrrva nehéz :))

A szimó után legalábbis..

Mondjuk nem járhatok vele, ilyen szar időben :(
sorszám: 381 (4792)

 
 
tesho
válasz erre | email2004-01-20 15:19:07
Azt hiszem ezt nem írtam le konkrétan,de a ricinus,ha mexárad,összeragasztja az alkatrészeket.

Éljenek a magánhangzós típusok!!!:-))
sorszám: 380 (4788)
(előzmény: steelheart6, 2004-01-20 14:07:46)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2004-01-20 14:07:46
Ezzel a bejáratás dologgal én is hasonlóan vagyok. Nem járok utassal csutka gázon mint előtte. A ricinus téma meg onnan jutott eszembe hogy elment mellettem 1 haverom a TSopperével és éreztem azt a szagot. (sültkrumpli).
Ja és a Trophy is különleges hiszen a kódjában annak is van magánhangzó. Jobbanis hangzik az hogy ES mint pl. GSX-R nem?
DINO: Nekem úgy sikerült sebesség és teljesítménynövekedést elérnem hogy szereztem egy rezós kipuffot, meg felfurattam 150-re a Trophymat. A fogyasztás 4-4.5 lett, de azt mondom ez még elfogadható. És előzésnél, dombon, utassal nem mind1.
Üdv!
sorszám: 379 (4785)

 
 
Atilla
válasz erre | email2004-01-20 13:26:21
Hello

Közben elfelejtettem a bejáratás témát, pedig hozzá akartam szólni.
Olvastam egy könyvben, hogy bejáratáskor mit kell tenni. Érdekes, pörgetni nem szabad, lassan menni sem (léghűtés), erőltetni sem, és pár percenként behúzott kuplungal adni neki egy gázfröccsöt, (de ne túl nagyot) az öblítés, és a kenés elősegítésére. A kuplungon mindíg legyen rajta a kezünk, és ha halljuk, hogy magasodik a motor hangja, akkor rögtön húzzuk be, adjunk neki egy pár gázfröccsöt, guruljunk egy kicsit majd állítsuk le pihenni! (60-as évek!) Jó mi?

Bejáratáskor ráülök, és megyek! Nem pörgetem szét, de szerintem inkább pörögjön mint erőlködjön, mert akkor keletkezik a nagy hő/nagy súrlódás stb..
Régen voltak a nagy böszme 1kg-os dugók, fél centis sorjákkal az oldalukon, ott még gond volt a fordulat, mert nagyon megterhelte a főtengelyt (hajtókart), és ott még össze kellett is kopni az alkatrészeknek mert hipp-hopp beállt a moci, de ez már a múlté. Már új anyagok vannak és ráadásul a megmunkálás is javult (csak normális alkatrészt kell venni igaz nem 1szerű) így a bejáratás már nem akkora nyűg.
Én úgy szoktam bejáratni, hogy kb az ideális fordulatszám tartományba maradjon. Ez MZ-nél kb 3000-4000 között van.
3000- alatt drasztikusan elfogy belőle az erő, 4000-körül érzi magát a legjobban, de (mivel bejáratásról van szó) nem szoktam sokkal fölé pörgetni.
És ha jön a domb inkább visszaváltok és pörögjön a szerkezet mint hogy pl 5-ben csutka gázzal 50-el felküzdjem magam. (és boldog legyek, hogy közben csak 2000-et pörgött)
Ez a fordulat minden motornál más, de fülre jól hallani, (ha nem hallod nézd meg a nyomaték görbét) (bár én MZ nyomaték görbét még soha nem láttam) itt szépen jár nem erőlködik, de szétpörögni sem akar, na ott kell bejáratni, és nem kell neki akkora feneket keríteni!

Üdv Attila
sorszám: 378 (4782)
(előzmény: Infomaker, 2004-01-18 22:20:17)

 
 
tesho
válasz erre | email2004-01-20 13:25:03
Ma dohányzás közben elgondolkodtam és arra jutottam,hogy mennyire különleges az ETZ,mert gondoljatok csak bele,milyen kevés típus van,aminek magánhangzó van a "kódjában"!!!

Hát nem csodálatos??:-)
sorszám: 377 (4781)

 
 
Atilla
válasz erre | email2004-01-20 12:53:58
Hello
Dino
Rossz úton haladsz! Valami más megoldást kell találnod a sebesség növelésére. Az áttétel módosításával nem igen lehet növelni a sebességet, (max hosszú lejtőn:-)) mert a motor ereje csökken. A sebesség növekedésével pedig drasztikusan nőnek a veszteségek, (légellenállás stb..) A 125-ös amúgy sem egy erőgép, ezért nem fog gyorsabban menni , viszont sokkal lomhább lesz és nem visz fel a hegyre sem! De hálából sok benzint fog enni! :-)

Üdv Attila
sorszám: 376 (4780)
(előzmény: Dino, 2004-01-20 11:25:47)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-01-20 11:25:47
A blokkba már 16 fogú van. Ennél nagyobb nem megy bele, meg asszem nincs is. Amúgy a 125-ös nem olyan gyenge. Úgy vagyok vele, hogy másnem visszaváltok. Ha hátulra nincs kisebb fogaskerék, akkor mivel lehet még növelni a sebességet egyszerűen?
sorszám: 375 (4777)
(előzmény: tomóka, 2004-01-19 17:49:56)

 
 
tesho
válasz erre | email2004-01-20 00:22:46
Hát én akkor sem bízom bennük,az enyémek változatlanok....
Lehet,ha ugat az ember,akkor az ezzel megbízott illető csinál vmit,amúgy sux..

Az új helyen viszont minden egyből műx és ftp-n is fel lehet tölteni..

THX amúgy Fisi!!
sorszám: 374 (4773)
(előzmény: fisi, 2004-01-19 23:59:29)

 
 
fisi
válasz erre | email2004-01-19 23:59:29
Na!!

Kellett pofáznom!:))
Felnéztem a képtárra, és rendbehozták a cuccost!! Ráadásul két nap alatt!!
Pedig azt hittem szarnak rám nagyívben!

Tesho!!!

Mehetsz vissza!!!:)))
sorszám: 373 (4770)
(előzmény: fisi, 2004-01-19 23:53:20)

 
 
fisi
válasz erre | email2004-01-19 23:53:20
Teshokám arany barátom!!!:)
A képeid tárhwelyén, lehet ftp- n is feltölteni képet?? Mert a leírásuk igen gyér!:(
A képtárasok még nem válaszoltak...:((

Állítólag ezzel a ricinusolajjal fasza sültkrumpli szaga lesz a mocinak!!
Steel!

Te leszel a mozgókonyha!!! 1 adag sültkrumpli= 1 gázfröccs!!!:P

Bocs!!:))

Fisi
sorszám: 372 (4769)
(előzmény: tesho, 2004-01-19 23:17:58)

 
 
tesho
válasz erre | email2004-01-19 23:17:58
Steel,senki nem akar téged senki megenni!:) Ugye??:-))))
Legalább aki nem tudta,az most már ezzel a ricinusolaj-infóval is gazdagabb lett...
sorszám: 371 (4768)
(előzmény: steelheart6, 2004-01-19 20:34:29)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2004-01-19 20:34:29
OKÉOKÉ azért nem kell megenni. Most én is Castrol SuperTT-vel járok, mert kaptam olcsóbban, egyébként MOL Sprint2T-t használok. Ez bejött. Csak gondoltam megkérdezem. Kösz!
Üdv: Ádám
sorszám: 370 (4761)

 
 
tomóka
válasz erre | email2004-01-19 17:49:56
hali!

láttam már boltban olyan műanyagot a gyújtáskapcsoló fölé.
a telót ne baszogatsd,nem véletlenül rakták bele azt a sok kis kütyüt!
hogy a kerékhez lehet e kapni azt nem tudom,viszont a blokkba vehetsz nagyobbat a végeredmény ugyanaz.vagyis:jön szembe egy "lájtos" fuvallat,esetleg egy nagyobb fajta bogár és a sebességed 0-ra redukálódik!

tomóka
sorszám: 369 (4759)
(előzmény: Dino, 2004-01-19 15:21:21)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-01-19 15:21:21
Aricinust nekem csak füstgépbe ajánlták, de abba is elviselhetetlenül büdös volt.
Boltba lehet kapni a gyújtáskapcsoló fölé azt a műanyagot?meg Simsonhoz az akkumulátorfedeléhez olyan fémet, amibe a zár nyelve megy bele?
Ha az első telóvál ha a legalsó kis piros töítőgyűrüt nem teszem bele, akkor folyatni fog?
125-ös ETZ-hez a hátsó erékhez lehet-e kapni valahol kisebb fogaskereket a gyári (48 fogú)-nál?
Bocs, hogy ennyi mindent egybesűrítettem!
sorszám: 368 (4757)

 
 
tesho
válasz erre | email2004-01-19 11:49:22
A ricinus ideje már lejárt,régen tényleg használták,mert jobb lett az alkatrészek kenése,viszont van egy nagy hátránya:ha nem használod a motort,rárakódik a felületre és tönkrevágja az alkatrészeket.
Ezért használták elsősorban csak a versenysportban,mert ott úgyis mindig szétszedték a blokkot minden verseny után és darabonként kimosták az alkatrészeket!
Szal felejtős...
sorszám: 367 (4753)
(előzmény: steelheart6, 2004-01-18 22:46:40)

 
 
Atilla
válasz erre | email2004-01-19 11:40:14
Hello

Így van, régen azért használtak ricinust, mert nem volt jobb!
Tény, hogy bármelyik szintetikus olaj 100 -szor többet ér! Kár vele szarakodni.
Üdv Attila
sorszám: 366 (4752)
(előzmény: zoli, 2004-01-19 01:08:42)

 
 
zoli
válasz erre | email2004-01-19 01:08:42
Sziasztok ! Bocs , hogy így bepofátlankodok a dolgaitokba de én még akkor koptattam az MZ-ket (ETZ) amikor még új típus volt ( Daimler-Maybach Motor Klub anno ) . És az ugyan igaz ,hogy sok jó tulajdonsága is van a ricinusnak de kár lenne vele bajlódni ha sokkal jobbakat is lehet ma kapni , a jó verseny olajokhoz már 1983-ban is avult volt ha meg elbazod a receptet beégnek a csapágyaid mint a nagyi fritőze , gyerekek az alkímiának remélem vége mert a szarolajból úgysem lessz arany. Na üdv mindenkinek, zoli
sorszám: 365 (4741)
(előzmény: steelheart6, 2004-01-18 22:46:40)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2004-01-18 22:46:40
Nekem 150re fúrt 25ös hengerem van sztem magyar dugóval, boltba adták a hengerhez, nem érzem hogy gyenge lenne, sőt, sokkal erősebb mint fúrás előtt, fordulatszámmérőm meg nincs úgyhogy érzésre.
Mi a véleményetek a ricinusolajról mint adalékról? Állítólag jó a kenése. Azt biztos tudom, hogy viszont kib*ott büdös. Próbálta már valaki?
sorszám: 364 (4735)

 
 
Infomaker
válasz erre | email2004-01-18 22:20:17
A full gyári dugó+hengerrel hogy járassam?

SZépen jár, már mentem vele 20 km-t :)

nem mentem feljebb a 3. ik fokozatban 4000. fordulatnál.
sorszám: 363 (4732)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-01-18 22:05:49
Én is benne vagyok a bejáratásban, a javítás óta kb. 600 km-t mentem és szerintem 1000-1500km között eléri teljes erejét. Két személlyel menni bejáratós motorral szerintem nem túl egészséges. Még ha egyedül megy az ember is érzi hogy gyenge, nemhogy 2 személlyel. Igaz az enyém 125-ös.
sorszám: 362 (4731)

 
 
tesho
válasz erre | email2004-01-18 20:54:18
Hivatalosan 1500-2000 km a gyári adat,de ez csak a zsír új gépekre vonatkozik,ha nem cseréled ki az egész blokkot,szerintem kevesebb. Én 1000-re tippelnék,de ezt az ember úgyis érzi,hogy hogyan viselkedik a gép.

Szerintem ha muszáj,akkor így is úgy is felülteted az utast,nem??
Ha meg nem muszáj vinni,hát akkor nincs gond:)

byee
sorszám: 361 (4727)
(előzmény: HyGy, 2004-01-18 19:01:05)

 
 
HyGy
válasz erre | email2004-01-18 19:01:05
ugy tudom 2000 km utan lehet bejaratottnak tekinteni.
sorszám: 360 (4718)
(előzmény: steelheart6, 2004-01-18 18:49:49)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2004-01-18 18:49:49
Hali!

Ez a téma jó ötlet!
Én is most járatok és kiváncsi lennék rá (1000km után még nem vittem utast). A másik meg az, hogy szerintetek kb hány km után lehet bejáratottnak tekinteni a gépet?
sorszám: 359 (4717)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-01-18 18:16:58
Hali fiúk!

Mi van veletek?

Haldoklik a topic. Még a végén behoznak minket a pancsisok :-)

Nos, lenne 1 vitatni való témám, mégpedig a következő:

Szerintetek a járatás során mikortól lehet utast vinni a paripával?

Lehet véleményt nyilvánítani! :-)

Üdv: Gexxx
sorszám: 358 (4716)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-01-16 21:54:30
Hali

A szolnoki buli hivatalosan egy veteránbörze lesz, de lesz ott minden, ami kell.

Ja, és én is vizsgázom még 28.-án (ha minden jól megy, akkor az utolsó ebben a félévben)
sorszám: 357 (4657)
(előzmény: Gyoszor, 2004-01-16 12:29:04)

 
 
Infomaker
válasz erre | email2004-01-16 13:15:40
Én megyek!!

Hányra érdemes menni?

BE KELL szereznem egy elekromos gyújtit jó áron. hátha lesz ott.
sorszám: 356 (4640)
(előzmény: Maci, 2004-01-16 12:27:18)

 
 
Gyoszor
válasz erre | email2004-01-16 12:29:04
Hi Gexxx úgy néz ki hogy etkóval megyek, de az a helyzet, hogy tavaly október eleje óta nem volt beindítva a túragépem, lehet hogy többet be sem fog már :))) de midegy. A helyzet az hogy jan28án ém még vizsgázok, ha lesz időm, akkor megcsinálgatom és ha jó idő lesz akkor azzal megyek, ha nem akkor meg ladával vagy Ikarus busszal, csakhogy maradjunk a szoci feelingnél :)))

csá!
Gy.
u.i: ja mi is lesz ez, börze, vagy mi?
sorszám: 355 (4639)
(előzmény: Gexxx, 2004-01-15 23:21:22)

 
 
Maci
válasz erre | email2004-01-16 12:27:18
És 25.-én Campona börzére jön vki?
sorszám: 354 (4638)
(előzmény: Gexxx, 2004-01-15 23:21:22)

 
 
Gyoszor
válasz erre | email2004-01-16 12:26:24
Hi! Én 250es etz-t használtam ilyen célra. Elől 15ös lánckerék volt 19es gyári helyett, hátúl trophy első lengéscsillapítókra raktam rá a hátsó rugókat. Igy nagyobb lett a hasmagasság. Én így már bármelyik krosszost tudtam követni bárhová, csak lassabban. Most akarom majd továbbfejleszteni a gépet, van +1 pár KX első villám, majd beépítem, meg meg akarom csinálni 300asra.
LRC-online.uw.hu címen a képek menu alján találsz egy ugratós képet.
azonfelül www.tar.hu/gyoszor/kepek.zip .et ha letöltöd abban is van pár kép. Nekem azóta van egy 250es KXem.

emailben értekezzünk inkább
gyoszor@externet.hu

Gyöször.
sorszám: 353 (4637)
(előzmény: TSCROSS, 2004-01-16 11:45:07)

 
 
TSCROSS
válasz erre | email2004-01-16 11:45:07
Mit lehetett belőle kihozni?(Milyen motorod is van?)
sorszám: 352 (4636)
(előzmény: Gyoszor, 2004-01-15 22:31:00)

 
 
TSCROSS
válasz erre | email2004-01-16 11:43:27
Mert nekem egy 125 ts crossmz-m van.Keresek másokat is tapasztalatcsere miatt.
sorszám: 351 (4635)
(előzmény: Gexxx, 2004-01-15 21:01:46)

 
 
tike
válasz erre | email2004-01-16 08:44:28
Hali!

Na szoval ha jol tudom az Evezős csárda előtti parkoloban szokott lenni. Az alcsiszigeti Holt-Tiszánál.
Asszem a 6os, 6Y-s busz visz oda.

tike.
sorszám: 350 (4624)
(előzmény: Gexxx, 2004-01-15 23:21:22)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-01-15 23:21:22
Na, úgy látom, egy kisebb fajta összeröffenés van készülőben :)

Nagyon f@sza, legalább már személyesen láthatok valakit a fórumozókból.

Gyöször: Az ETZ-vel jösz (ha jösz)?
sorszám: 349 (4611)
(előzmény: Gyoszor, 2004-01-15 22:33:19)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-01-15 23:08:37
Infomaker!
Zárható tanksapkát pesten a VI.kerületben a Zichy Jenő utcában lehet kapni a Futár Petinél. Ez fém és asszem 2000-2500 az ára. A másik boltban meg az ó utcaiban csak a műanyag volt a múltkor.
sorszám: 348 (4609)
(előzmény: Infomaker, 2004-01-15 14:06:51)

 
 
Gyoszor
válasz erre | email2004-01-15 22:33:19
Én lehet hogy elmegyek Szolnokra. Lehet hogy géppel.

Gyöször.
sorszám: 347 (4603)
(előzmény: Gexxx, 2004-01-15 09:59:24)

 
 
Gyoszor
válasz erre | email2004-01-15 22:31:00
Én ismerek. De nem komolyan krosszozok. csakúgy hobbi ugrások meg talajtorna.

Gyöszi.
sorszám: 346 (4602)
(előzmény: Gexxx, 2004-01-15 21:01:46)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-01-15 21:01:46
Asszem régen Gyöször krosszozott egy 250-es ETZ vel.

Miért érdekel?
sorszám: 345 (4597)
(előzmény: TSCROSS, 2004-01-15 18:59:48)

 
 
TSCROSS
válasz erre | email2004-01-15 18:59:48
Ismer valaki olyan embert aki Mz-vel krosszozik???
sorszám: 344 (4593)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-01-15 18:31:36
És arról tudsz valamit, hogy helyileg hol lesz a buli, mert nekem fingom sincs. Csak a szervező telefonszáma van fent a veterán honlapján.
sorszám: 343 (4590)
(előzmény: tike, 2004-01-15 14:24:44)

 
 
tesho
válasz erre | email2004-01-15 15:53:48
Azt hiszem ez csak vmi régi előre kalkulált ár volt,de kíváncsi leszek, Ft-ban mennyi lesz konkrétan.
Mert 3 milláért(pláne soros 2-est) eladni nehezebb lenne,mint mosómedvének mosógépet..
:)
sorszám: 342 (4586)
(előzmény: tike, 2004-01-15 15:33:58)

 
 
tike
válasz erre | email2004-01-15 15:33:58
Hi!

háát igen, 3 millábol veszek 1 hayabusát + 1 DRZ400-at:) (használtat)

tike
sorszám: 341 (4585)
(előzmény: tesho, 2004-01-15 14:55:45)

 
 
tesho
válasz erre | email2004-01-15 14:55:45
Hát én találtam egy árat a hivatalos honlapon: 12ezer Euro.
Ez viszont több mint 3 milla...EHHHHHHH
sorszám: 340 (4583)
(előzmény: tike, 2004-01-15 14:17:12)

 
 
tike
válasz erre | email2004-01-15 14:24:44
Hali!

Majd még megdumáljuk, lehet többen megyünk motorral(ha nem lesz 50centi hó), de ott mindenképp talizunk:)
Még én is a xar főtengellyel megyek, a hangjárol bizti fel fogod ismerni...


tike.

sorszám: 339 (4582)
(előzmény: Gexxx, 2004-01-15 09:59:24)

 
 
tike
válasz erre | email2004-01-15 14:17:12
Hi!

Én vmi 3 millárol hallottam:(
Az viszont fukkin' sok, nem???


tike.
sorszám: 338 (4581)
(előzmény: Atilla, 2004-01-15 10:35:51)

 
 
Infomaker
válasz erre | email2004-01-15 14:06:51
Nem találom ott a 20db. hirdetés között.
sorszám: 337 (4580)
(előzmény: Dino, 2004-01-15 13:53:04)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-01-15 13:53:04
Infomaker!
A Smison.hu-n valaki íta, hogy van egy csomó eladó neki.
sorszám: 336 (4578)
(előzmény: Infomaker, 2004-01-15 10:08:21)

 
 
Atilla
válasz erre | email2004-01-15 10:35:51
Hello

Szép motor, de nem tudja valaki kb mi lesz az ára?
sorszám: 335 (4569)
(elözmény: tike, 2004-01-15 01:44:16)

 
 
Infomaker
válasz erre | email2004-01-15 10:08:21
Srácok, hol lehet zárható tanksapkát kapni pesten? Mennyi az ára?
sorszám: 334 (4568)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-01-15 09:59:24
Hali Tike

Én azt olvastam a magyar MZ oldalon, hogy a BMK-n kint lesznek. Jó lenne kimenni megnézni őket.
Szolnokra kizárt dolog, hogy motorral megyek, mivel még csak szétbontottam, felújításra nem adtam be semmit, csapágyakat is vennem kell....
Örülök, ha tavaszra, mikorra motorozom kell, kész lesz.
Az a baj, hogy most is azt a kib@szott 4000 Ft feletti biztosítát kellett kifizetnem a csapágyak helyett.
Szóval sztem buszozás lesz a dologból. Találkozzunk valahol? Ja és fontos:
A SZOLNOKI BÖRZE FEBR. 1.-ÉN (VASÁRNAP) LESZ!!!!! Bocsi
sorszám: 333 (4564)
(elözmény: tike, 2004-01-15 01:44:16)

 
 
HyGy
válasz erre | email2004-01-15 09:59:01
Vazz ne irjatok ennyit nem birom olvasni. :)
sorszám: 332 (4563)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49031)
Motoros túra (17976)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu