:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hali!
Nem tudom hogy van ez srácok, de az én Trophymat 1-ből és 2-ből is vissza lehet tenni üresbe álló helyzetben. Pedig ez is szekvenciális. Nekem nem kell előre hátra tologatni.
Ez az 550. hozzászólás :)
tomóka!
Az állóhelyzetbe üresberakáshoz másem 15-20 cm-et előre-hátra kell tologatni.
Sziasztok!
Új vagyok itt az oldalon, és a motorozásban. Tavasszal szeretném letenni az A korl. jogsit, a KRESZ már megvan. Nagybátyám révén hozzájutottam egy 1980-as TS250/1-es motorhoz, a vezetést evvel szeretném elkezdeni. A moci kb. 15 évet aludt egy garázsban. (Sajnos még mindíg ott van, ui. az ország másik végében lakik, és nem olyan egyszerü ideszállítani.) A berugókart megmozgattam, a mocit átnéztem, lefényképeztem. (Digitális géppel, ha kiváncsiak vagytok rá, és tudtok tárhelyet, szivesen feltöltöm)
Rozsdát nem sikerült találnom rajta :) ,csak kicsit poros, 1-2 apróbb hiba látható rajta. Motorikusan mire számítsak? 23000 km-t mentek vele. Remélem nem kell rögtön blokkszétszedéssel kezdenem, nem vagyok tulságosan tapasztalt ezügyben.
Elektronikus gyújtást szeretnék rá, de ugye a CPI a 6V miatt kilőve, a Hall jeladó + saját építésü gyujtás pedig korlátozott elektronikai rálátásom miatt szerintem ellenjavallt. Van valami egyszerü mód arra hogy a mocit 12V-ra alakítsam? A 250/1-nek ha jól tudom már az a blokkja van, amit a 250-es ETZ-k is kaptak. Esetleg be tudom szerelni az ETZ generátort a TS-be? Vagy inkább rendezzek gyüjtést hogy meg tudjam rendelni az MZ-B-től a 200 eurós átalakító+gyujtás szettet? (http://www.mz-b.de/ifo/lima2/elts2.htm)
A célom hogy nekem legyen a legtutibb TS250-esem. Ha sikerül megcsinálnom az átalakítást le tudom majd vizsgáztatni? Ja és az első kereket optikai okokból szeretném 16"-osra cserélni, úgy levizsgáztathatom? (A sima TS250-nek ilyen kereke volt) Normál kiadás nem Delux, ugyhogy nincs rajta fordulatszámmérő. Szeretnék rá tenni, viszont a LED-es megoldás egy kicsit stílusidegen. Va rá mód hogy normált tehessek rá?
Egyelőre ennyi jutott eszembe, bár ez is elég hosszúra sikerült :) Nem is rablom tovább az időtöket! Jó motorozást mindenkinek!
Úh!
Nem tudok "hejesen"írni...:)
U.i:Az én pacimat is ki lehet venni 1-esből álló helyzetben.Szerintem jó beállított kuplung+Castrol EP80W-90(API GL-4)olaj a titka.
Bye
Szevasztok Motorosok!
Segítséget szeretnék kérni.
Új gumit kéne venni a mocimra (Etz 251).A boltban két márka között
filóztunk a szerelő bával. Az egyik a már ismert Heidenau (elöre:K45
2,75*18;hátra:K36 110/90*16)a másik a Sava MC7-es típusa hasonló méretekkel.
Légyszi adjatok tanácsot,melyiket
válaszam.(Árban kb.:15,ugyanott vannak)
U.i.:Heidenau:http://www.reifenwerk-heidenau.de
Sava:http://www.sava.de
http://www.sava.si
Köszönöm!:)
Az OK, hogy olyan a váltó, amilyen... De azért egy jobb állapotúval, vagy jobb váltójúval, vagy jobban beállítottal, ki lehet venni álló helyzetben is egyesből! Mint ahogy álló helyzetben be is lehet tenni egyesbe... :)
Üdv: TiB
nekem se lehet üresbe rakni álló helyzetbe.de ez nem hiba!az etz-ben szekvenciális váltó van ennek pedig az a sajátossága , hogy a tengelyeknek forogni kell a hibátlan kapcsoláshoz.
tomóka
Akarom mondani úgy 6 körül...
Csak nemtok írni. :)
Innen futottam össze valakivel pénteken a futár peti boltja előtt olyan úgy körül? Egy pirosas 250-essel volt, és lányos zavarában 251-esnek nézte a 125-ösömet. :))
Jah! Meg esetleg, ha van lehetőséged a mocit kipróbálni, nézd meg a végsebességét! Nekem nem volt hajlandó 100 fölé menni egyenesen, szétkaptam a blokkot, és csúnya dolgok derültek ki... Nem csodálom, hogy nem ment jobban! És az üres állóhelyzetben kapcsolása tényleg sarkallatos pontja egy TZ-nek... Találkoztam olyannal, amelyiket nem lehetett eccerűen üresbe rakni, sehogy sem, ha állt!!! :)
Üdv: TiB
Béla!
ETZ elvileg könnyen kidobhatja a harmadikat. Asszem ezt úgy lehet jól megnézni, hogy húzatod kettesbe, hirtelen hármas, negyedikből visszafelé, de ésszel szóval játsz a váltóval 3. környékén, és ha nme dobja ki, az jó. A másik: jár a moci. Berakod egyesbe, mész vele egy kicsit. Megállsz egy helyben egyessel, járó mocival, tövig húzott kuplunggal és megpróbálod kivenni üresbe. Ha nem megy, akkor 15-20 cm-et tologasdd előre-hátra és próbáld közben kivenni üresbe. Ha így sem megy az üres, csak leállított motorral, akkor az gond, bár nem olyan nagy de erre fogva is lehet alkudni, elvégre ez is hiba. Az első telót próbáld hirtelen (behúzott elsőfékkel) ütközésig lenyomni. Ha sikerül, akkor az gond. A hátsót szerintem jó gödrös földuton lehet szétszedés nélkül viszonylag jól tesztelni két személlyel, ha nagyon hintázik a motor, az nem jó.A jó 250-esnek jellegzetes hangja van, ha nincs, akkor megeshet, hogy ott vmi hiba van, de nem biztos. Sztender fönn van-e, ha nincs próbálj emiatt is alkudni. Meg szerintem ha olyan az illető és ha tudsz egy kicsit alkudni, akkor köss bele minden kis hibába olyan címszóval, hogy az úgy neked nem tetszik, és milyen drága lessz megcsináltatnod.
Az árat én meg úgy vettem észre, hogy kb 70000-110000 még viszonylag reális, de ez az állapotától is függ. Ja, és ne felejts el az átiratásra is eltenni egy ngyadag pénzt.
Hali, Béla!
Amit lessél szerintem: váz mennyire rohad, első telók egyenesek-e, mennyire csörög-zörög, annyi olaj van-e beletöltve, amennyi kell, a tankot nézd meg, mennyire rozsdás. Ha lehet, vedd le a hengerfejet, és nézd meg, milyen állapotban van, és hányas túlméretű a dugó! :) Ez persze lehetetlen! :( A kipuff alján észre lehet venni bukták nyomait... Így hirtelen ez jut az eszembe! Meg aztán kérdés, milyen optikai igényeid vannak a mocival szemben! Árak tök össze-visszák! Lesegess netes apróhirdetéseket, akkor hamar tisztában leszel az árakkal!
Üdv: TiB
Sziasztok MZ-ek!
Érdekelne ETZ 251-s forgalmival és motorikusan jó állapotban.
Eladó ETZ 125-s
Tamás!
Azt hiszem előbb tisztázni kellene valamit.
Van a motorolaj és van a hajtóműolaj. Te melyikre gondolsz?
A hajtóműolaj kerül a blokkba,a qplung,váltó stb kenésére.
A motorolaj pedig az égéstérbe kerül a benzinnel és elég. Az MZ-k esetében (mivel nem különolajozásúak) a tankba kell önteni (91K ill 95K) vagy te pancsolod össze otthon.
Ha motorolajról beszélsz,akkor oda csak a kétüteműekbe való "2T"-t szabad és ugye akkor te pancsolod hozzá a benzint 1:40, 1:50 vagy vmi hasonló arányban.
byee
Hát lehetőleg kétütemű motorba ajánlott olajjal töltsd fel,mivel ezek tudod kétüteműek.:) Rá van írva hogy 2T!
ETZ 250-es szerelési könyvet találsz a ezen a honlapon a bal felső "szakirodalom" menű alatt, magyar nyelvűt. Én 125-re kerestem, de sajnos nem találtam azideig sehol. Valóban jó, könyvtárban megtaláltam a "Hogyan javítsam a motorkerékpáromat" c. könyv. Benne van a 250-es javítási leírása. Kezdő lévén kérdezem, hogy az autókba használt motorolajjal feltölthető-e az ETZ -125-ös, vagy van-e valami igazán csak neki szánt olaj.
Köszi!
Sziasztok MZ-sek !
Szeretnék egy ETZ 250-est venni, szeretnék tanácsot kérni hogy mit kell nézni ha az ember ilyen motort vesz.
Az árakról egy kis felvilágosítást.
Előrre is köszi.
:)
Mér nem vesztek TS vagy Trophy 125-150est. Ott nem lazul le a kuplung.
Ez a rezgőcsiszoló nem is rossz ötlet.
Kedves Elmi.
Szerintem nem jelenthető ki egyértelmüen,hogy mi javítás is mi nem. Az általam leírt megoldások mindegyike müködik mindenki azt választja amelyik számára megfelelö,de tapasztalataim szerint,ha a moci extrém igénybe-
vételnek van kitéve pl:hegymotorozás, nem árt egy kis + biztosítás esetleg egy kis sav a főtengelyre. Ezt a megoldást egy barátom minden későbbi
hátrány nélkül használja(a srác 25éves és kb.:22éve szerel.)
Ennyi
Szolnokon a Panyik Béla bá'-nál. Árakat majd akkor mondok, ha kifizettem.
Vasárnap beszámolok
Elektro,mert akkumulátoros a gyújtása és Zetor,mert húúúz mint egy traktor!!
:-)))
Gexxx!
Te hol csináltattad a cuccot???
Mennyi volt?
tike.
Hi
Én sokat szenvedtem a kuplunggal, az segített, hogy vettem egy másik tárcsát(ami a főtengeyre megy) Azóta nincs vele gond...
tike.
sergei!
Szerintem erről már volt szó, és arra jutottak az urak, hogy néhányan ékelik, néhányan ragasszák és van aki heggeszti. Nekem a TS 250/1-el nem volt ilyen gond (az is mát majdnem ETZ). Nekem néha a csavar lazult meg, ami a for. szám mérőt hajtja.
szüórógitt helyett SZÓRÓGITT v. mi.
Gexxx!
Szerintem is jó ötlet a csiszológép, de szerintem kézzel vizesen is eléggé célratörő lehet. Vagy ha fested utána akkor asszem szüórógitt v. mi.
sergei!
Nekem van egy fölös fénymásomt szerelési könyvem, mert a faszi (a fénymásolós) két példányba tolta le 1311 ft-ért hajdanán. Azóta betettem egy valami lefűzőbe (kb. 350 pénz), meg vettem lefűzőket. A címe asszem: Hogyan javíthatom motorkerékpáromat. ETZ 125,150,250 blokk, ETZ tárcsafék, generátor, villaszár javítás van leírva benne+babetta, Simson javításhoz egy-két dolog. Veszprém mellett lakom, eladni nem nagyon akarom(hiába van meg 2 példányban), ha le akarod fénymásolni szívesen kölcsönadom, de ha nagyon kell 1500 pénzért viheted (de csak ha tényleg sokkal nehezebb lenne fénymásoltatni).
Hi, Gexx!
Szerintem a deknivel csináld azt, hogy fogsz egy vibris csiszológépet, pinom papírt bele, és nekiesel! Aztán, he lementek a nagyobb likak, bütykök, akármik, akkor nekiállsz polírozni! :)
Üdv: TiB
Már csak egy szerelési kézikönyv lenne az, amiért a két kezemet összetenném... Remélem találok valahol papíros formában...
Üdv!
Köszönöm a segítségeteket és bocsi, hogy ide írtam.
Üdv!
Ha a szervizkonyv szerint rendesen nyomatekkulcsal osszevan rakva akkor biztos,hogy nemfog lejonni persze a felületeknek simaknak kell lenniük es nem kell ragaszto,sav.Az nem javitas. Csa.
hali!
A motorszerviz topicban jobb lett voln,de mindegy.:)
Leforgott a kuplung,ha jól értem.
A javításra nem tennék javaslatott.
Szervízkönyv szerint száraz pormentes kúpra(főtengely)egy tavtartó csődarab segítségével bikából rá kell húzni a kupplungot,utána összerakni ahogy kell.
Vki arra esküszik hogy a kupplungot felmelegítve kell felrakni.
Vagy a megtisztított felületeket bekened
sósavval és ez késöbb jól "összeérik".
Barbárok felhegesztik.
Ennyi jutott eszembe te döntesz!
U.i.:Mindenkinek:NEM tudok "hejesen" írni:)
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni, remélem jó helyen teszem ezt. Van egy 1957-es K55-ös motorom és nemrégiben vettem mellé egy 1983-as ETZ 250-est. Hazafele úton 30km megtétele után fokozatosan elkezdett csúszni az erőátvitel. Azt hittem a lamellák. Mire hazaértem, már végig bőgött a motor, berúgni se lehetett, mert annyira csúszott. Szétszedtem és szomorúan tapasztaltam, hogy a kuplungszerkezet laza kézmozdulattal levehető volt a főtengelyről. Boltival összehasonlítva az új főtengely vastagabb, meg a kuplung agyba is bele van maródva. Az lenne a kérdésem, hogy van e erre a problémára valami megoldás, mert OK rászánok 20 ezer forintot és megveszem mindkettőt, sőt akkor már egy kisebb generált is csinálok, de nem szeretném, hogy megismétlődjön. Segítségeteket előre is köszönöm! Üdvözlettel : Sergei
Meg az enyém
nem elektro, hanem benzin,
nem zetor, hanem motor
De a BTM hülyén nézne ki :-)
Akkor hajrá, írd a gépedre :-)
Hm... nekem van tükröm tartalékba!
ha kell neked odaadom!
sztem én úgyse töröm le:))
Én inkább azt írnám rá,hogy Elektro Turbo Zetor!!
:-)))
Úgy látom ez a topic most rólam szól :-)
Megtaláltam:
ETZ= EinheitsTyp Zschopau
Szabad fordításban: Zschopau-i egységes típus
Ezt fogom a mocira írni, ha le lesz festve.
Jó ötlet?
(Lenyúlni tilos! :-)
És még egy:
Mit tudtok az ETZ szó jelentéséről.
Én úgy tudom, hogy Ein (asszem)-egy, Teleskope, Zilinder. De nem biztos. Nos?
Lenne még egy kérdésem:
Mit csináljak az olajdeknivel, mert simán polírozni nem lehet. Akkora lukak vannak rajta, mint a ház. Hát igen, vigyázott rá az előző tulaj. (az üresrögzítőcuccok, üresvisszajelző is hiányzott a blokkból :-( )
Jó napot MZ-riderek
Nos úgy látom nélkülem is megy ez a topic, de mivel nekem is mz-m van ezért csak írok.
Tegnapelőtt beraktam a váltót az egyik blokkfélbe, de nem akar kapcsolgatni. Minden tutin van összerekva, mert ha a léptetővilla irányítóját tekergetem, akkor jó, csak a kapcsolótengely nem akar forgatni (bocs a szaxerű kifejezésekért). Szerintetek mi lehet a bibi.
Ja és kilyukasztottam a blokkot a lánckeréknél. Ügyes vagyok? Az a csapágy benne volt rendesen, meg szar a megoldás is, ahogy megcsinálták. De már heggesztik.
Pénteken megyek a hengerért és főtengelyért, talán hétvégén összemegy a blokk, ha lesz időm csinálgatni.
Még valami, az értékeidet jól dugd el mert sok a jó nép arrafelé. :)
Ja egyébként a szaki egy baszott nagy kék cadillac-el jár, elég feltűnő. :)
Tike!
Mondok egy nagyon pepec csávót: 14. kerület Cserei u.! A stefániáról nyílik jobbra az Egressy után.
Van ott egy motorbolt, de nem az. Hanem tovább van egy papírgyár féleség ahol a kapu mindig nyitva van. Na oda kell bemenni és ott van hátul a műhely.
Egy kicsit el van dugva, de egy haverom ajánlotta (gyorsulási versenyző) hogy soha nem kellett még cuccot visszavinni és a fejéhez baszni.
Nekem az egész (főtengely csapágyazás, hengerfúrás stb...) 25 rugó volt.
Janek! Én nem a tükörlapra gondoltam, azt faterom vág nekem is, de a szárát elég szar volt összecsavarozni. De amíg újat nem kapok...
Nekem meg attól lett full erő a gépem, hogy kicseréltem a gyújtihoz/dinamóhoz menő 4 vezetéket, meg a csatlakozókat, és befújtam kontaktsprével. Mostmár mindig van szikkkkra. És szép nagy, meg van töltés is. Nem áll le a motor ha felkapcsolom a lámpát alapjáraton.
én is tudok olcson, minőségi munkát.. nem gányolást.. jah és minden raktrárrol.. ez Veszprém, Zala megye..
Hi!
Árat nem tudsz véletlenül???
tike
Hengerfúrás:Gyuribá,06209811384, főtengelyfelújítás:Petró Bandi bácsi 0612773452.Minőség.
hali!
adjatok tippeket , hogy hol lehet jó minőségü fötengelyfelújító készletet venni!
tomóka
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|