:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
hopp:O és kopp!:(((!
nem semmi infó..
Hát ez van, azt hittem megmarad neki.
Szerintem abban a csapatban az volt a legszebb.
Bár ára is van, méltó hozzá.
Bár szerintem 250 ropi reálisabb érték/ár arány.
Mert már elég ritka az ilyen perkó....
Akkor nekem nem való:)Már amúgy is eladták, 1 nap alatt el is kelt.
Nem is az a gond hogy emeli az elejét, mert az inkább menő, de kanyarban kigyorsításkor túlságosan elkönnyül az eleje, és elkezd kicsúszni, elpattogni. Ha előre terhelek akkor valamennyire kontrollálható, de elég komolyan oda kell figyelni rá.
Ez a jelenség még utcai Heidenauval is érezhető volt, de azzal inkább a hátsó kezdett megcsúszni a gázra, viszont az RSW iszonyat tapad, sokkal gyorsabban lehet bemenni a kanyarba és már gáz nélkül is hajlamos erre az elpattogásra.
A kis TS viszont jó súlyozású, csak sok mindent át kéne alakítani hogy rendesen lehessen dönteni, meg amúgy sem túl merev a váza az oldalirányú erőkre.
Menni megy vele, de elég ideges lesz tőle a motor. Lassan nehéz vele menni.
Amikor utcára mentem ki a motorommal engem zavart, terepen meg forgatni kellett mert nem volt nyomaték, amikor meg megjött egyből elkapart, nem volt átmenet.
Szóval alsó tartományban elvész a használható nyomaték, és amikor megjön akkor elég nagyot tol.
Persze nekem a generátor is le van szedve szóval könyebb a főtengelyem mint neked a könnyített kuplunggal.
Összességében ha úgy közlekedsz mint én, akkor jó választás :D de ha kényelmesen alacsony fordulattól szereted használni akkor nem.
Az Mzclubon árulnak egy Bambi féle könnyített kuplungot malomkerékkel 8 ezerért.Keri szerinted jó lenne az nekem utcára? Neked könnyített van a racingosba igaz?Gondolom a nyomaték annyira nem vész el?A mostani haldokló kuplungom helyett lehet ez jó választás lenne...?
Már nem sokáig lesz Actionnak ts-e.Minap láttam úgy tudom a jófogáson árulni, 280000-ért.
Jól beszélsz, az eleje túl könnyű... Amikor haverom megvette akkor mentünk egy próbakört, 1esben finoman indult, de 2.ban ráhúzta és úgy felkapta az elejét mint a sicc. Bár én ahogy eddig tapasztaltam az összes ETZnél így van, sőt a perkónál is.
Alapvetően bármelyiket megveheted nyugodtan. Nincs túl nagy különbség.
250-es a leg elterjedtebb, ezért alkatrészek is ehhez vannak legjobban.
6V elektronikus fesszabbal atom megbízható, a mechanikust évszakonként hangoltam precízen, akkor azzal sem volt bajom, de alapvetően a 12V-al kevesebb a probléma, stabilabb rendszer.
Én csak azért nem nyilatkozok, mert soha nem ültem még 251-esen :)
Rövidebb hátsó lengő viszont azt sejteti, hogy még kevesebb súly van az elején. Már a 250-esnek is az a baja, hogy kigyorsításkor nagyon elkönnyül az eleje, szinte a tankra kell ülni, hogy stabil legyen. A rövidebb tengelytáv pedig igaz, hogy jobb kanyarreakciókat ad, na de egy könnyű gépnél ennek túl sok jelentőségét nem érzem. Esetleg az mint amit Waresz ír, hogy terepen könnyebb vele kanyarodni, mert rövidebb gépet kell rakosgatni.
Versenyen 251.es csak azért ritka mert amúgy is ritka. Mentek TS vázzal is, meg 251-essel is, sőt még dobfékkel is, nem nagyon függ össze a helyezés ezzel, mivel a pilóta a meghatározó, de tény hogy azok akik agyon precízkedik, meg hangolgatják a gépet hogy minnél optimálisabb legyen, 250-essel mennek.
Hát igen! Egy személynek ideális kis túragép a kis ts.
S jó hallani Waresz ide vonatkozó véleményét is. ;) :)))))!
Értem már Kérdésed voltát.
Asszonypajtit is hoznád a túrákra....;)
A legjobb választás ts 250,(4 seb.) vagy a perkó (5 seb.)változat neked,-nektek.
Habár ma már a perkó igen ritka, s főleg, drágább is valamennyivel.
Nos, tényleg jobban eszik a nagy ts, de két személynek már ideális túragép. A 6V-ot is át lehet kötni, ledesíteni, a gyújtást elektronikusra cserélni.Stb.
Aztán nem is lesz egyáltalán gond vele..
Na igen...A nagy ts alkatrész ellátás, ez lassan kemény dióvá vált.
Egyre nehezebb jó alkatrészt szerezni.
Ezért is javaslom azt a bizonyos átépítést.
Szerintem neked-nektek ez válna be legjobban, de ez egyenlőre csak az én véleményem.
Sok sikert, jó motorozást!
U.I.: ha infó kell a gépről, van egy szép eredeti gép az Mz klubon, Actionnak!
Keresd őt, ő-ők is két személlyel túráznak, s full eredeti nagy ts-e van!
Teknőc
Helló! Csak informálódok. Amiket kérdeztem azokat olvastam valahol.250-es mz-ről nincs tapasztalatom. Kis ts-em van, de kettőnknek dimbes-dombos vidéken kevés. Nagy ts-t is nézegetek, de gondolom az alkatrészellátása már nehezebb. A 6v is több odafigyelést kíván, habár 4 trabantom is volt 6v-os különösebb elektromos gond nélkül. A kis ts-en már kétszer volt gondom a fesszabályzóval, kb 12000 km alatt. Az mz fórumon is hallom, hogy cikizik a 251-est. Ezért tettem fel a kérdéseimet.Az elektronikus gyújtást pedig bármelyikre fel lehet tenni. A kis ts-re is hamarosan ráteszem. Kösz a válaszod, ezzel is okosabb lettem.
Homokban utoljára tavasszal dobtam el a tzt, a kunfehértói túrára menet.
Homok az nagyon nem fekszik nekem, arra inkább semmivel sem megyek rá. Nem készülök a dakarra. :D A kátyus földút amire néha rákényszerülök. Azon szinte bármivel elmegyek, csak etz250el bukok néha. Mindig ugyan az. Vagy befordul derékszögben az első kerék valamelyik kátyúnál, vagy keményen megmarkolom a kormányt és a kátyú után történik ugyan ez, vagy egyszerűen az egész motort keresztbe fordítom a tulkompenzálás miatt. Pedig régebben arról voltam híres hogy jól bírom a vizes sínen való áthaladást. Tehát alaphelyzeten nem kompenzálok túl, engedem a motort magától jó útra térni. De ETZ250 és kátyús földút a halálom.
Lehet hogy megszoknám a 251es ETZt, de nem kísérletezek.
Jó nekem a Jawa. :)Ha lecserélem a jawát, akkor Honda CB 350 Fourom lesz.
Nekem a Trophy-n soha nem volt bajom a 6V-al.Jó nem volt napi használatban késő ősszel a városban pirosnál, de tényleg nagyon szerettem.Tetszett a blokk nyugodtsága.Az Etz már idegesebb, pattogósabb.Mondjuk lehet van nálam vmi fordítva bekötve, de nekem az Etz fekszik a legjobban fordulékonyságra, legrosszabb volt ebből a szempontból a trophy és a 251 nekem.
Hétköznapi ember közúton soha nem fogja kimotorozni ezt a különbséget.
Szóval, ha nem versenyezni akar az ember, akkor ha a TS tetszik azt kell venni, ha a 251-es akkor meg azt.
Használatra 250, vagy 251-es ETZ-t ajánlom.
Csak azért mert a TS 6Voltos és az elég szar dolog, az ülése meg a beleépített szerszámos doboz miatt hátul rohadt kényelmetlen.
Viszont szerintem nagyon szép, és ez azért alapos indok, hogy az ember leszarja a 6v-ot, meg az utas kényelmét... :-D
Waresz, mik is voltak a 70km/h-nál 1,8 literes fogyasztást adó, rezonátorossá alakított kipufogód pontos méretezési adatai?
Minél jobban optimalizált valami egy bizonyos felhasználásra, annál kevésbé felel meg általános célra(ár, élettartam, szervízigény, tömeg, stb).
Nekem az MZ-ben egyedül a fogyasztása a feketeleves.Egyszerű szerkezet, négyüteműhöz képest kevés meghibásodással, ha minőségi anyagból van.
250-es inkább egyenesfutásra jó, súlypontáthelyezéssel kormányzásra. Kis ETZ, 251-es inkább fordulékony, homokban jobb. Sztem a te stílusodhoz ez illik jobban. Próbálgattam homokban agyors fordulót, kis ETZ jobb volt, a kisebb tömege miatt is. 250-essel csak birkóztam, ahol a kicsi csak dobta kifelé ahomokot fordulás közben.
A racingesek pont azért mennek az Etz-vel pont ugyanannyit Máriapócson mint egy gsx-r 1000 mert szar helyen van a súlypontja....
A 251-el pedig még senki se volt bajnok, pedig próbálkoznak vele páran.
Elég baj hogy megegyezik az első kerék, villa. szerintem rossz a szöge valahogy. A legkisebb akadály hajlamos kiütni az ember kezéől a kormányt. Ha pedig Keményebben markol az ember, nő az esélye a túlkompenzálásnak. Tudom, nem tudok motorozni. De miért van az, hogy csak etzvel bukok a földutakon?!!!
Amúgy a többivel egyetértek. Talán a nagy hátsókerék kívételével. Lehet 18as kerékkel is alacsonyabban a súlypont. Nézd meg a jawa 634-et. Igaz 66kilos a blokja.:D
Régen mentem yamaha rd250el. Szerintem annak is jó helyen volt a súlypontja. Ha jól emlékszem, annak is 18as volt a kereke. Ja, azzal sem estem el a földúton, pedig mentem vele vagy hatvannal....
Van egy olyan érzésem, hogy én már sose leszek ETZ250 rajongó. :D
PÁPICS!
ha a 251es hibás konstrukció, akkor a 250es legalább annyira, ha nem jobban.
a 250es suta, kényelmetlen a nyerge, nagy böszme hátsó kereke van, magas a súlypontja. szerintem félresikerült. nem véletlen állt vissza a gyár a 16os hátsó kerékre, a TS hátsó villájára, lapos kényelmes nyeregre. rájöttek ők is hogy nem sikerült olyan jól. a 251-es az elektronikus gyújtással, alacsonyabb súlyponttal ezerszer jobb motor. már majdnem olyan jó mint egy TS 250/1 :D akkor volna tökéletes, ha egy TS 250/1 blokk lenne benne generátorral, elektronikus gyújtással. az lett volna a legjobb 250es mz.
amúgy nincs sok köze egymáshoz a 250nek, meg a 251-nek. megegyezik: első kerék és fék, első villa, blokk- váltó (henger már nem),hengerfej, kormányszektorok, hátsó lábtartó, talán az első is, pár apróság: generátor, fesszab, első lámpafej(lámpa már nem) azt hiszem az összes lényeges megegyező alkatrészt elmondtam. a többi mind más. egyébként ha jó állapotú egy 250-es, rendbe van a futóműve, nincs megrogyva a váza, akkor nem rossz motor, de nem a legjobb MZ.
a legjobb MZ szerintem a kis TS. a legstabilabb, a legjobb súlyelosztású, legkényelmesebb, viszont hiányzik belőle egy erős blokk. az a váz simán elbírna egy 25-30 lóerős blokkot. ezt úgy mondom, hogy van tapasztalatom kis és nagy trophytól az ETS kivételével minden mz-vel és itt vigyorog a -kedvenc- TS 250/1 is a garázsba.
Enyémnek 135km/h volt a végsebessége GPS szerint. Óra szerint 150 :)
Ilyenre nem volt érzékeny, inkább csak arra, ha nem hagytam elég időt a felmelegedésre, vagy megforrt a víz,
mert elromlott a hűtőgomba.
S100-nak alapvetően jobb volt a konstrukciója, csak a motorja volt gyengébb.
Volt olyan aki tett rá turbót, de én az egyszerűbb, feltűnés mentes finomhangolásokat kedvelem.
A vezérműtengelyt könnyű kicserélni Bontott Skoda Favorit tengelyre. EGy kis gyújtás módosítás, CPI gyújtással, vékonyabb hengerfej tömítés, karburátor reszelgetés, kisebb fojtású kipufogó, rugó rövidebbre vágása és máris aláztuk a Ladákat :)) főleg jégen. Igazi élményautó volt, csak sajnos rommá törték. Jó seggű csajt nézett a mögöttem jövő és nem vette észre hogy megálltam.
Az Astrám erősebb, meg kényelmesen megy 150-et, de dög unalom...viszont 1000* megbízhatóbb, és olcsóbb fenntartani.
Mostanában inkább a motorokban élem ki magam, az olcsóbb móka, és élvezetesebb is.
Nekünk S100 volt. Kuplung, lánccsere, hengerfejtömítés csere egyszeri 120km/h után. Lada jobban bírja. Végülis a Skodri se volt rossz.
Tegyél turbót a Skodára :-)
Mostanában a fizetésem 97 óta harmadát érő reálértéke miatt jobban érdekel a tartósság, kis fogyasztás, és a pénzteremtés. Egyre jobban szorul a hurok. :-(
De, viszont nem a főtengely volt a gyenge pont. Hengerfejet cseréltem többet, meg a vezérmű lánc nem szerette a nagy fordulatot. Volt aki tett rá olajos feszítőt, azzal már nem volt gond, illetve alu hengerfejjel is megszűntek a gondok.
Köszi szépen. Nekem is eszembe juthatott volna, egész egyszerű, és olcsó. Remélem hamarosan lesz időm kipróbálni. Jó lenne elérni a 2 liter/100km környékét az MZ-vel is. 2,245-ről kell javítani.3-4000/min között szeretném optimalizálni.
Skodriban nem csak 3 helyen csapágyazott a főtengő?
A képen látható MZ 250-es Trophy alkatrészek eladók.
http://kepfeltoltes.hu/120731/DSCI2402_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Tel:06 30 3433355
A képen látható MZ 250-es Trophy alkatrészek eladók.
http://kepfeltoltes.hu/120731/DSCI2402_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A legdurvább: könyök+15cm, (kipu hátrább 15 cm-el). Ez lejjebb hangolta a motort, 5.ben 110 helyett már 100 alatt érezni az észhez térést. Alacsonyabb fokozatokban sem kell 5000 fölé vinni ha kakaó kell (már nem is érdemes...). Jobban motorozható, gyilkolás nélkül dinamikusabb is és a fogyasztásban is azonnal érezhető deciket (2-3dl) hozott mind 70-80as, mind 100-110-es utazónál. A (valós) vége 4.ben <100, 5.ben <120. Határozottan vége van, lejtő, hátszél sem segít. Nekem igazából ez komoly tuning, csak a maximális teljesítmény kisebb pár lóval ezért mégis csak antituningnak számít.
A Skodám is tuningolva volt :) Módosított vezérműtengely. 7000ig húzott :) Eredetileg 5000nél már elhalt a 120-as.
Nekem is volt már rossz autóm :-)
Bár ha behajt a Simoval a sikátorba...
Tuningolt Simó lazán megeszik még többet is...igaz 100-at megy. Egyszer kocsival nem tudtam utolérni egy ilyet :)
4 liter Simsonnal...volt kenése. Mintha 50-nél 6 litert enne az MZ-m. Sztem egy Lada eszik annyit(60-nál 5,9-et mértem a kockán).
Anno nagyon lecsökkentettem az úszószintet. 70 felett rángatott a motor. Kiette a karbipohárból a benzint, aztán utánafolyt, megint elindult...vissazállítottam, utána jó lett.
Alul alapjárati fúvóka, középen tű, felül főfúvóka. Leginkább.
Ott kell hatékonyan mennie, ahol használod. :-)
Perec, hogyan antituningoltad az MZ-d?
Teszteltem a Simsont. Fojtott karbival, E85-tel a fullgázt bírta. Kíváncsi vagyok, mennyit fogyaszt majd.
igazad van de 17évesen nem értetem hozzá de van egy kérdésem a125etznek ahátso kapaszkodoja megegyezik vajon a251esével?
Kár ezt veszendőben hagyni..
De ti tudjátok...
Sajnálom, hogy kevesebb lettünk egy jó túrabeszámolóval. De ez van.
Teknőc
Ja, erről mindig is hangos az a bizonyos Klubélet! DDDDD
Állandóan "szapulják egymást" ezen.
El vannak, de nem kell ezt komolyan venni.;) DDDDD
Jó motorok, főleg, ha jó gazdáik is vannak. Persze, mivel mások mégis, két különböző típus, de mind kettő sajátosságai miatt szubjektíven ki erre, ki arra szavaz. De összességében, összesítésben egyik sem jobb a másikénál, szerintem.
Teknőc
Nem, ez csak vicc, a 250-n tulajok mindíg cukkolják a 251-et, hogy az nem is motor, ilyesmi, de valójában teljesen hasonlóak, mindkettő nagyon megbízható.Én úgy tudom a 251 vezérlése is tök ugyanaz, mint a 250, csak a motor rövidsége miatt más a henger, mert az esési szög magasabb, hogy ne érjen a könyök a sárvédőhöz.
a gyertyakép sem mindig mérvadó, de egy 250nek se kéne 6,5 ennie, 5,5 max 6, de függ a vezetési stílustól is. ismertem olyan embert aki 4l járt egy sima 50es simoval.
állítgatásról jut eszembe: én most vettem lejjebb a benzin szintből, kicsit csavartam kijjebb a levegő csavaron, aztán egyből vissza tudtam tenni a nem kopott 22sbe való sibert,(eddig egy kopott 24esbe való igen csörgős siber volt benne) így fent sokkal jobb lett,könnyedén megy 90et, alul pedig nem vészesen szar, bár még tudnék lopni egy kicsit a benzin szintből.
Mondjuk lehet még a 110es fúvóka nem a legjobb, de legalább ha tő gázt húzok nem csökken a sebesség. :D
Beszámoló nem lesz, hacsak a Mora nem ír, de őt sem nevezném grafománnak! :-D
Úgyhogy ez elég esélytelen.
Ez is igaz, a 251-est a túra előtt állítottam be, a TS meg ment ahogy volt.
Egyel lejjebb tettem a tűt útközben, de mivel a végsebessége drasztikusan csökkent, inkább visszatettem a helyére. Új gyertyát kapott és szép színe van, úgyhogy azért a TS sincs annyira mellé karburálva.
A motorja sem egyezik, más a henger, így más a vezérlése és a kipufogója is.
Az ETZ hosszabb, ezért hosszabb az ülése is, és máshogy viselkedik az úton, szerintem ezért szeretik jobban. Teljesen más a váza is, szoktam ülni a barátnőmén. Alacsony, kicsi, közel a kormány. Kicsit olyan endurósan ül rajta az ember.
Nekem egyébként tetszik.
Szerinted miért jobb? Stabilabb? A váza erősebb? A motorja úgy tudom egyezik.
Dehogy konstrukció hibás.Rövidebb, zömökebb a 251, más a tank, ülés, oldaldeknik, váz, 16-os kerék, plusz apróságok, index stb.
Mivel a végefele jött ki a 251, ezért korszerűbb karbit, és gyujtást kapott, amit előszeretettel használnak a 250-nél is.
Mondjuk a 250-es tényleg sokkal jobb :D
Ezzel egyetértek, valamint az etz fejlesztése is bevált...A kis fogyasztási érték is ezt Támasztja alá.
A ts-re is ráfért volna, vagy beállítani kellett volna. Szerintem.
No Comment! Le előttetek a kalappal!
Teknőc
Üdv.!
Mi a külömbség a 250 és 251-es etz között? Sokan a 250-est tartják jobbnak. Miért? Van valami alapja? Azt is hallottam, hogy a 251-es konstrukció hibás. Várom az infókat. Kösz.
vagy a ts nem volt jól beállítva...
Grat! Szép túra lehetett! A táv is jól hangzik, nem semmi. Lesz-e beszámoló ide?
jó lenne, szívesen olvasnák, ha szabad ilyet kérni...;)!
Teknőc
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|