hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 22. kedd 
Csilla, Noémi

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Atilla
válasz erre | email2012-08-08 21:57:06
Kedvencem a MZ-Jawa téma! Árpád révén mindig feléled! :-D
Viszont ha komolyan vesszük semmi értelme!
Mert melyik Jawa-val melyik MZ-t hasonlítod össze?
250-est a 350-es? De az 40%-al nagyobb!
Az nem lenne igazságos.
CZ-ből volt 250-es, de az nem Jawa, sem a váza sem a blokja nem olyan.
250ccm-es Jawa meg régen volt, ami nem ment túl jól, de az még az ETZ előtt volt, így ez sem lenne igazságos.
Meg van modern, vízhűtéses 250-es Jawa, ami sokkal jobban megy mint az ETZ, de mikor megjelent, ETZ már nem volt sehol, így ez sem lenne igazságos.
Úgyhogy ennek az összehasonlításnak így semmi értelme.
Ráadásul kinek mi a fontos, van akinek a kis fogyasztástól jó egy motor, van akinek meg a nagy végsebességtől, van akinek meg teljesen mástól.
Na ezért szeretem én ezt a témát! :-D
sorszám: 44215 (134786)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-08-08 20:55:52
A mondatom vége a "csak jól kell használni" kitétel, kifejezetten rád vonatkozott. ;-)))

Meg én rendes ETZ-ről beszéltem, nem a tiedről :)))))))

De gondold el. 100ezerből összeraksz egy jó ETZ-t, amivel ki lehet menni versenyezni, és maximálisan élvezhető a teljesítménye és viselkedése. Ha elesel fillérekből javítható, és pályán kifejezetten keveset fogyaszt, ugyan akkor lehet vele túrázni, lehet vele terepre menni. Nincs még egy ilyen jó motor.

A Jawa bőven legyorsulja bármikor, bárhol, bármilyen sebességen az ETZ-t. Gyorsulási versenyen szarrá vertem minden MZ-t Jawaval :))
sorszám: 44214 (134785)
(előzmény: Árpád, 2012-08-08 19:08:38)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-08-08 20:41:05
Szerintem törekedni kell a színes életre.
Például kitörni a mókuskerékből. Akkor lesz időm motorozni.
Az élmény az a hegyek közt kezdődne. Vagy a száguldozással, amit nem szabad, és nem biztonságos...
sorszám: 44213 (134784)
(előzmény: Árpád, 2012-08-08 16:35:37)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-08-08 20:29:03
Ez az okfejtésed nagyon tetszett, de komolyan!Én is ugyanígy gondolom a dolgokat, csak én nem tudtam volna így kiadni magamból!:)
sorszám: 44212 (134783)
(előzmény: Árpád, 2012-08-08 16:35:37)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-08-08 19:08:38
Igen, jól fogyaszt. A benzinkutasok kedvence. :D
Egy-egy váratlan kitörési kísérlete után percekig dupla a pulzusom. Tehát az adrenalint is aláírom. :D
Komolyra fordítva a szót: A 250es ETZ normálisan használható kereszteződéseknél is. Ha az ember egy picit megcsavarja a gázt, nem kell fél óra hogy átérjen a túloldalra. Kevés járművet előzök meg, de az ETZvel az se gond. Van valamennyi gyorsulása. Jó, az 5-5.5ös fogyasztása városban sok. De nem annyira hogy egy négyütemű 125össel kínlódjak. Ha nem lenne a jawa.:D
Nincs pénzem, de nekem nem éri meg hogy 100 kilométerenként 1000 forint különbségért szenvedjek a rossz gyorsulás miatt.
Amikor vezetni tanultam, lerobbant az egyik ETZ, az oktató egy új négyütemű 250 köbcentis suzukit adott helyette az egyik srácnak. Az kifelé menet nagyon boldog volt. Amikor másnap indultunk, végig koldult minket hogy cseréljünk motort. Gondolom ha ráadásul négyütemű 125öst kapott volna, sírva is fakad.
0-50 között a legtöbb motort legyalázza az ETZ.
De nem a jawát. :D A jawával szemben csak 100ig tartó gyorsulási versenyben nyerne. 0-50 között nincs ellenfele azt hiszem a jawának. Talán valami böszme gyorsasági. Mindig csak a következőlámpánál érnek utol. :D Főleg mert jawával célszerűbb előbb elkezdeni a fékezést.
De a lényeg az, továbbra is azt mondom, akinek jó azt ETZ, az azt vegyen. Fájó szivvel, de el lehet viselni a fogyasztását. Valamennyi az alkatrészek árán is bejön.

Nekem nagyobb gondom van, nem a fogyasztás. Eszelősen drágán tudnék csak garázst bérelni. Ha tényleg szert tennék egy szép motorra, a szívem szakadna meg amikor esne az eső. Ez akadályozott meg pár éve abban hogy Danuviát vegyek. Fellelt állapotú lett volna, sokba lett volna felújítás, pénzben is, munkában is. Aztán tartsam a csillaggarázsban?!!!
sorszám: 44211 (134782)
(előzmény: Keri, 2012-08-08 18:20:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-08-08 18:20:05
250-es ETZ. Olcsó, jól fogyaszt, és tömény adrenalin, csak jól kell használni :)
sorszám: 44210 (134781)
(előzmény: szsrobert, 2012-08-08 16:06:13)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-08-08 16:35:37
Ez így igaz legtöbbször. Persze lehet egy lestrapált 40 éves orosz biciklit is használni. Az meglehetősen olcsó.
De van akinek nem csak a költségek számítanak.
Szerintem aki szeret motorozni az olyan motort vegyen amilyet épp fent tud tartani. Ha nem munkába járni kell a jármű, akkor bizony áldozni kell az élvezetért. Én nem száguldozok, szeretek nézelődni. Nekem olyan motor kell ami biztonságosan közlekedik. Szeretem hallgatni amikor brummog a motor. Szeretem nézegetni is a jószágokat. Élvezem amikor még a laikusok is bizonyos irigységgel néznek. Nekem erre kellene a motor. Jelenleg sajnos csak a biztonságos közlekedés kritérium kielégíthető az anyagi helyzetem miatt. De ez a minimum nagyon fontos. A szürke élethez kell valami ami színesebbé teszi, különben becsavarodik az ember. Egy liter, de akár két liter benzinért ezt nem érdemes feladni. Persze ha valaki nem szereti a motort, csak valami jármű kell neki....
Szóval ha álmodozik az ember, akkor valami szépről álmodjon, ne gazdaságosról. Különben az élet vége felé elkezdi úgy érezni az ember hogy nem is igazán volt értelme az egésznek. Csak a család anyagi jóléte, a javak halmozása nem mindenkinek elég. Szerintem aki nem szereti magát eléggé, az másokat sem tud . Tehát csak csínján a spórolással. Kell valami hobbi, még ha drága is egy kicsit, különben az emberi kapcsolatok is sérülnek.

Nem tudom, sikerült e eléggé jól leírnom mit is gondolok ezekről a dolgokról, de az offért mindenesetre bocsánatot kérek.
sorszám: 44209 (134780)
(előzmény: szsrobert, 2012-08-08 16:06:13)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-08-08 16:06:13
Az élvezeti faktor és a költségek a legtöbb esetben fordítottan arányosak.
Ami szép, erős, és jól gyorsul, az sokat eszik, zabálja a gumit, és drága fenntartani.
sorszám: 44208 (134779)
(előzmény: Árpád, 2012-08-07 21:20:48)

 
 
Atilla
válasz erre | email2012-08-08 12:02:30
Ez a téma már majdnem olyan szép, mint az Mz jobb, vagy a Jawa! :-D
sorszám: 44207 (134778)

 
 
Pápics
válasz erre | email2012-08-07 22:03:50
Nekem is tetszik. Gyönyörű motor.
sorszám: 44206 (134776)
(előzmény: Árpád, 2012-08-07 21:20:48)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-08-07 21:20:48
Akkor gazdasági szempontok alapján képet sem vennék a szobám falára.A CB350F egyszerűen csodaszép szerintem, főleg a négy kipufogós verzió. Nem szabad összekeverni a síma 350el. A léghűtéses négy henger, a négy könyök, ugyanannyi kipuff igen látványos.
Mivel motorról van szó persze a látványon kívül az is valami hogy 160 felett ballag, legalább 35 pacis.
Ezeket az élményeket nem pótolja az ha egy modern egyhengeres 125ös csak 2 litert zabál. Főleg mivel nem is lehet elindulni vele normálisan a kereszteződésekben. Mire átérek vele a másik úton, csokorba szedek pár autót.
sorszám: 44205 (134775)
(előzmény: szsrobert, 2012-08-07 21:09:11)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-08-07 21:19:11
bocsi a 10 napon jön! Addig sehol semmi.
pöc-röf..
Ja, és szabad vélemény itt még van-kövezés itt nincs;)!
no, alszok, mert 4-kor már megy a gép a következő szolgálatba...jó8!
Teknőc
sorszám: 44204 (134774)
(előzmény: Teknőc, 2012-08-07 21:16:34)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-08-07 21:16:34
ja, vannak...
Nap mint nap megkapom,
mint mai is, szutykos a tank, ki kéne mosni..van benne valami, ami folyamatosan ürül a vízzsákba.
Minden 10 napon túl ki kell öntenem a vízzsákot, mert akkor nem indul be a gép.
Csak a napi meló miatt ez most felejtős.
Ezért sajna, marad a 10 napon a kínlódás, ülepítés.
Ekkor a kolegák:
"ja, első pöccre indul...DDDDD"
Pedig, csak most nincs időm, még a legegyszerűbb dologra se...
No, vissza az eredetire: -ez van, vannak ilyen emberek, én is az vok;)
Láthatod...
De nem sértődök meg.DDDD
Teknőc
sorszám: 44203 (134773)
(előzmény: Árpád, 2012-08-07 21:04:28)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-08-07 21:09:11
Gazdasági szemponttól vezérelve CB350-et sem. Akkor egy kis fogyasztású, 1hengeres négyötemű lenne a befutó.
Vagy motorvásárlás helyett biciklivel járni, forgatni az el nem költött pénzt ügyesen, és utána olyan motort venni, amilyet csak akarsz.
sorszám: 44202 (134772)
(előzmény: Árpád, 2012-08-07 21:04:28)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-08-07 21:06:37
"Vagy befordul derékszögben az első kerék valamelyik kátyúnál, vagy keményen megmarkolom a kormányt és a kátyú után történik ugyan ez, vagy egyszerűen az egész motort keresztbe fordítom a tulkompenzálás miatt. Pedig régebben arról voltam híres hogy jól bírom a vizes sínen való áthaladást."

Szerintem nem terheled eléggé az elejét, és eltolja a motor. Nekem is csapkodott a kicsi a homokon, és nagyobb tempónál. Tankra ülve elmúlt. Ami még bevált: térdemmel a tankot szorítom, és a felsőtestemmel egyensúlyozok. Néha egyik térdem a tanknak, másik lábam mint a kötéltáncos egyensúlyozó rúdja. Sárban is érdekes motorozni. :-)
sorszám: 44201 (134770)
(előzmény: Árpád, 2012-08-06 22:23:26)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-08-07 21:04:28
Vannak érdekes szenvedélyű emberek. Én biztos nem vennék ennyiért semmilyen MZ-t, ha 350-400ezerért Honda cb350F-et lehet kapni, ami még muzeálisabb is talán mint a TS. 1971-74 közötti. Szebb is, jobb is. Nem is kicsit.
Mint magyar, Csepelt, Danuviát vennék ennyiért, egy szebb darabot többért is. De MZ-t? Még jawát se. :D

Jó hogy ez elektonikus csevely, nem személyes. Így a véleményemet követő megkövezés remélhetően nem fog fájni. :D
sorszám: 44200 (134769)
(előzmény: Teknőc, 2012-08-07 20:52:32)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-08-07 20:52:32
hopp:O és kopp!:(((!
nem semmi infó..
Hát ez van, azt hittem megmarad neki.
Szerintem abban a csapatban az volt a legszebb.
Bár ára is van, méltó hozzá.
Bár szerintem 250 ropi reálisabb érték/ár arány.
Mert már elég ritka az ilyen perkó....
sorszám: 44199 (134767)
(előzmény: Troster07, 2012-08-07 16:11:30)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-08-07 20:29:47
Akkor nekem nem való:)Már amúgy is eladták, 1 nap alatt el is kelt.
sorszám: 44198 (134766)
(előzmény: Keri, 2012-08-07 20:06:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-08-07 20:22:08
Nem is az a gond hogy emeli az elejét, mert az inkább menő, de kanyarban kigyorsításkor túlságosan elkönnyül az eleje, és elkezd kicsúszni, elpattogni. Ha előre terhelek akkor valamennyire kontrollálható, de elég komolyan oda kell figyelni rá.

Ez a jelenség még utcai Heidenauval is érezhető volt, de azzal inkább a hátsó kezdett megcsúszni a gázra, viszont az RSW iszonyat tapad, sokkal gyorsabban lehet bemenni a kanyarba és már gáz nélkül is hajlamos erre az elpattogásra.

A kis TS viszont jó súlyozású, csak sok mindent át kéne alakítani hogy rendesen lehessen dönteni, meg amúgy sem túl merev a váza az oldalirányú erőkre.
sorszám: 44197 (134765)
(előzmény: VGGábor, 2012-08-07 09:44:31)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-08-07 20:06:04
Menni megy vele, de elég ideges lesz tőle a motor. Lassan nehéz vele menni.
Amikor utcára mentem ki a motorommal engem zavart, terepen meg forgatni kellett mert nem volt nyomaték, amikor meg megjött egyből elkapart, nem volt átmenet.

Szóval alsó tartományban elvész a használható nyomaték, és amikor megjön akkor elég nagyot tol.

Persze nekem a generátor is le van szedve szóval könyebb a főtengelyem mint neked a könnyített kuplunggal.

Összességében ha úgy közlekedsz mint én, akkor jó választás :D de ha kényelmesen alacsony fordulattól szereted használni akkor nem.
sorszám: 44196 (134764)
(előzmény: Troster07, 2012-08-07 16:14:49)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-08-07 16:14:49
Az Mzclubon árulnak egy Bambi féle könnyített kuplungot malomkerékkel 8 ezerért.Keri szerinted jó lenne az nekem utcára? Neked könnyített van a racingosba igaz?Gondolom a nyomaték annyira nem vész el?A mostani haldokló kuplungom helyett lehet ez jó választás lenne...?
sorszám: 44195 (134763)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-08-07 16:11:30
Már nem sokáig lesz Actionnak ts-e.Minap láttam úgy tudom a jófogáson árulni, 280000-ért.
sorszám: 44194 (134762)
(előzmény: Teknőc, 2012-08-07 04:34:04)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2012-08-07 09:44:31
Jól beszélsz, az eleje túl könnyű... Amikor haverom megvette akkor mentünk egy próbakört, 1esben finoman indult, de 2.ban ráhúzta és úgy felkapta az elejét mint a sicc. Bár én ahogy eddig tapasztaltam az összes ETZnél így van, sőt a perkónál is.
sorszám: 44193 (134760)
(előzmény: Keri, 2012-08-07 08:23:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-08-07 08:28:39
Alapvetően bármelyiket megveheted nyugodtan. Nincs túl nagy különbség.
250-es a leg elterjedtebb, ezért alkatrészek is ehhez vannak legjobban.

6V elektronikus fesszabbal atom megbízható, a mechanikust évszakonként hangoltam precízen, akkor azzal sem volt bajom, de alapvetően a 12V-al kevesebb a probléma, stabilabb rendszer.
sorszám: 44192 (134759)
(előzmény: Pápics, 2012-08-06 22:50:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-08-07 08:23:04
Én csak azért nem nyilatkozok, mert soha nem ültem még 251-esen :)

Rövidebb hátsó lengő viszont azt sejteti, hogy még kevesebb súly van az elején. Már a 250-esnek is az a baja, hogy kigyorsításkor nagyon elkönnyül az eleje, szinte a tankra kell ülni, hogy stabil legyen. A rövidebb tengelytáv pedig igaz, hogy jobb kanyarreakciókat ad, na de egy könnyű gépnél ennek túl sok jelentőségét nem érzem. Esetleg az mint amit Waresz ír, hogy terepen könnyebb vele kanyarodni, mert rövidebb gépet kell rakosgatni.

Versenyen 251.es csak azért ritka mert amúgy is ritka. Mentek TS vázzal is, meg 251-essel is, sőt még dobfékkel is, nem nagyon függ össze a helyezés ezzel, mivel a pilóta a meghatározó, de tény hogy azok akik agyon precízkedik, meg hangolgatják a gépet hogy minnél optimálisabb legyen, 250-essel mennek.
sorszám: 44191 (134758)
(előzmény: Troster07, 2012-08-06 21:23:47)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-08-07 04:34:04
Hát igen! Egy személynek ideális kis túragép a kis ts.
S jó hallani Waresz ide vonatkozó véleményét is. ;) :)))))!
Értem már Kérdésed voltát.
Asszonypajtit is hoznád a túrákra....;)
A legjobb választás ts 250,(4 seb.) vagy a perkó (5 seb.)változat neked,-nektek.
Habár ma már a perkó igen ritka, s főleg, drágább is valamennyivel.
Nos, tényleg jobban eszik a nagy ts, de két személynek már ideális túragép. A 6V-ot is át lehet kötni, ledesíteni, a gyújtást elektronikusra cserélni.Stb.
Aztán nem is lesz egyáltalán gond vele..
Na igen...A nagy ts alkatrész ellátás, ez lassan kemény dióvá vált.
Egyre nehezebb jó alkatrészt szerezni.
Ezért is javaslom azt a bizonyos átépítést.
Szerintem neked-nektek ez válna be legjobban, de ez egyenlőre csak az én véleményem.
Sok sikert, jó motorozást!
U.I.: ha infó kell a gépről, van egy szép eredeti gép az Mz klubon, Actionnak!
Keresd őt, ő-ők is két személlyel túráznak, s full eredeti nagy ts-e van!
Teknőc
sorszám: 44190 (134757)
(előzmény: Pápics, 2012-08-06 22:50:40)

 
 
Pápics
válasz erre | email2012-08-06 22:50:40
Helló! Csak informálódok. Amiket kérdeztem azokat olvastam valahol.250-es mz-ről nincs tapasztalatom. Kis ts-em van, de kettőnknek dimbes-dombos vidéken kevés. Nagy ts-t is nézegetek, de gondolom az alkatrészellátása már nehezebb. A 6v is több odafigyelést kíván, habár 4 trabantom is volt 6v-os különösebb elektromos gond nélkül. A kis ts-en már kétszer volt gondom a fesszabályzóval, kb 12000 km alatt. Az mz fórumon is hallom, hogy cikizik a 251-est. Ezért tettem fel a kérdéseimet.Az elektronikus gyújtást pedig bármelyikre fel lehet tenni. A kis ts-re is hamarosan ráteszem. Kösz a válaszod, ezzel is okosabb lettem.
sorszám: 44189 (134756)
(előzmény: waresz, 2012-08-06 18:09:18)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-08-06 22:23:26
Homokban utoljára tavasszal dobtam el a tzt, a kunfehértói túrára menet.
Homok az nagyon nem fekszik nekem, arra inkább semmivel sem megyek rá. Nem készülök a dakarra. :D A kátyus földút amire néha rákényszerülök. Azon szinte bármivel elmegyek, csak etz250el bukok néha. Mindig ugyan az. Vagy befordul derékszögben az első kerék valamelyik kátyúnál, vagy keményen megmarkolom a kormányt és a kátyú után történik ugyan ez, vagy egyszerűen az egész motort keresztbe fordítom a tulkompenzálás miatt. Pedig régebben arról voltam híres hogy jól bírom a vizes sínen való áthaladást. Tehát alaphelyzeten nem kompenzálok túl, engedem a motort magától jó útra térni. De ETZ250 és kátyús földút a halálom.
Lehet hogy megszoknám a 251es ETZt, de nem kísérletezek.
Jó nekem a Jawa. :)Ha lecserélem a jawát, akkor Honda CB 350 Fourom lesz.
sorszám: 44188 (134755)
(előzmény: szsrobert, 2012-08-06 21:45:06)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-08-06 22:02:49
Nekem a Trophy-n soha nem volt bajom a 6V-al.Jó nem volt napi használatban késő ősszel a városban pirosnál, de tényleg nagyon szerettem.Tetszett a blokk nyugodtsága.Az Etz már idegesebb, pattogósabb.Mondjuk lehet van nálam vmi fordítva bekötve, de nekem az Etz fekszik a legjobban fordulékonyságra, legrosszabb volt ebből a szempontból a trophy és a 251 nekem.
sorszám: 44187 (134754)
(előzmény: Atilla, 2012-08-06 21:56:05)

 
 
Atilla
válasz erre | email2012-08-06 21:56:05
Hétköznapi ember közúton soha nem fogja kimotorozni ezt a különbséget.
Szóval, ha nem versenyezni akar az ember, akkor ha a TS tetszik azt kell venni, ha a 251-es akkor meg azt.

Használatra 250, vagy 251-es ETZ-t ajánlom.
Csak azért mert a TS 6Voltos és az elég szar dolog, az ülése meg a beleépített szerszámos doboz miatt hátul rohadt kényelmetlen.
Viszont szerintem nagyon szép, és ez azért alapos indok, hogy az ember leszarja a 6v-ot, meg az utas kényelmét... :-D
sorszám: 44186 (134753)
(előzmény: Troster07, 2012-08-06 21:23:47)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-08-06 21:49:51
Waresz, mik is voltak a 70km/h-nál 1,8 literes fogyasztást adó, rezonátorossá alakított kipufogód pontos méretezési adatai?
sorszám: 44185 (134752)
(előzmény: waresz, 2012-08-06 18:09:18)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-08-06 21:48:24
Minél jobban optimalizált valami egy bizonyos felhasználásra, annál kevésbé felel meg általános célra(ár, élettartam, szervízigény, tömeg, stb).
Nekem az MZ-ben egyedül a fogyasztása a feketeleves.Egyszerű szerkezet, négyüteműhöz képest kevés meghibásodással, ha minőségi anyagból van.
sorszám: 44184 (134751)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-08-06 21:45:06
250-es inkább egyenesfutásra jó, súlypontáthelyezéssel kormányzásra. Kis ETZ, 251-es inkább fordulékony, homokban jobb. Sztem a te stílusodhoz ez illik jobban. Próbálgattam homokban agyors fordulót, kis ETZ jobb volt, a kisebb tömege miatt is. 250-essel csak birkóztam, ahol a kicsi csak dobta kifelé ahomokot fordulás közben.
sorszám: 44183 (134750)
(előzmény: Árpád, 2012-08-06 18:39:43)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-08-06 21:23:47
A racingesek pont azért mennek az Etz-vel pont ugyanannyit Máriapócson mint egy gsx-r 1000 mert szar helyen van a súlypontja....
A 251-el pedig még senki se volt bajnok, pedig próbálkoznak vele páran.
sorszám: 44182 (134749)

 
 
Árpád
válasz erre | email2012-08-06 18:39:43
Elég baj hogy megegyezik az első kerék, villa. szerintem rossz a szöge valahogy. A legkisebb akadály hajlamos kiütni az ember kezéől a kormányt. Ha pedig Keményebben markol az ember, nő az esélye a túlkompenzálásnak. Tudom, nem tudok motorozni. De miért van az, hogy csak etzvel bukok a földutakon?!!!
Amúgy a többivel egyetértek. Talán a nagy hátsókerék kívételével. Lehet 18as kerékkel is alacsonyabban a súlypont. Nézd meg a jawa 634-et. Igaz 66kilos a blokja.:D
Régen mentem yamaha rd250el. Szerintem annak is jó helyen volt a súlypontja. Ha jól emlékszem, annak is 18as volt a kereke. Ja, azzal sem estem el a földúton, pedig mentem vele vagy hatvannal....

Van egy olyan érzésem, hogy én már sose leszek ETZ250 rajongó. :D
sorszám: 44181 (134748)
(előzmény: waresz, 2012-08-06 18:09:18)

 
 
waresz
válasz erre | email2012-08-06 18:09:18
PÁPICS!
ha a 251es hibás konstrukció, akkor a 250es legalább annyira, ha nem jobban.

a 250es suta, kényelmetlen a nyerge, nagy böszme hátsó kereke van, magas a súlypontja. szerintem félresikerült. nem véletlen állt vissza a gyár a 16os hátsó kerékre, a TS hátsó villájára, lapos kényelmes nyeregre. rájöttek ők is hogy nem sikerült olyan jól. a 251-es az elektronikus gyújtással, alacsonyabb súlyponttal ezerszer jobb motor. már majdnem olyan jó mint egy TS 250/1 :D akkor volna tökéletes, ha egy TS 250/1 blokk lenne benne generátorral, elektronikus gyújtással. az lett volna a legjobb 250es mz.

amúgy nincs sok köze egymáshoz a 250nek, meg a 251-nek. megegyezik: első kerék és fék, első villa, blokk- váltó (henger már nem),hengerfej, kormányszektorok, hátsó lábtartó, talán az első is, pár apróság: generátor, fesszab, első lámpafej(lámpa már nem) azt hiszem az összes lényeges megegyező alkatrészt elmondtam. a többi mind más. egyébként ha jó állapotú egy 250-es, rendbe van a futóműve, nincs megrogyva a váza, akkor nem rossz motor, de nem a legjobb MZ.

a legjobb MZ szerintem a kis TS. a legstabilabb, a legjobb súlyelosztású, legkényelmesebb, viszont hiányzik belőle egy erős blokk. az a váz simán elbírna egy 25-30 lóerős blokkot. ezt úgy mondom, hogy van tapasztalatom kis és nagy trophytól az ETS kivételével minden mz-vel és itt vigyorog a -kedvenc- TS 250/1 is a garázsba.
sorszám: 44180 (134747)
(elözmény: Keri, 2012-07-29 17:19:02)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-07-31 21:08:06
Enyémnek 135km/h volt a végsebessége GPS szerint. Óra szerint 150 :)
Ilyenre nem volt érzékeny, inkább csak arra, ha nem hagytam elég időt a felmelegedésre, vagy megforrt a víz,
mert elromlott a hűtőgomba.

S100-nak alapvetően jobb volt a konstrukciója, csak a motorja volt gyengébb.

Volt olyan aki tett rá turbót, de én az egyszerűbb, feltűnés mentes finomhangolásokat kedvelem.
A vezérműtengelyt könnyű kicserélni Bontott Skoda Favorit tengelyre. EGy kis gyújtás módosítás, CPI gyújtással, vékonyabb hengerfej tömítés, karburátor reszelgetés, kisebb fojtású kipufogó, rugó rövidebbre vágása és máris aláztuk a Ladákat :)) főleg jégen. Igazi élményautó volt, csak sajnos rommá törték. Jó seggű csajt nézett a mögöttem jövő és nem vette észre hogy megálltam.

Az Astrám erősebb, meg kényelmesen megy 150-et, de dög unalom...viszont 1000* megbízhatóbb, és olcsóbb fenntartani.

Mostanában inkább a motorokban élem ki magam, az olcsóbb móka, és élvezetesebb is.
sorszám: 44179 (134725)
(előzmény: szsrobert, 2012-07-31 20:43:29)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-07-31 20:43:29
Nekünk S100 volt. Kuplung, lánccsere, hengerfejtömítés csere egyszeri 120km/h után. Lada jobban bírja. Végülis a Skodri se volt rossz.
Tegyél turbót a Skodára :-)

Mostanában a fizetésem 97 óta harmadát érő reálértéke miatt jobban érdekel a tartósság, kis fogyasztás, és a pénzteremtés. Egyre jobban szorul a hurok. :-(
sorszám: 44178 (134723)
(előzmény: Keri, 2012-07-31 20:11:01)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-07-31 20:11:01
De, viszont nem a főtengely volt a gyenge pont. Hengerfejet cseréltem többet, meg a vezérmű lánc nem szerette a nagy fordulatot. Volt aki tett rá olajos feszítőt, azzal már nem volt gond, illetve alu hengerfejjel is megszűntek a gondok.
sorszám: 44177 (134722)
(előzmény: szsrobert, 2012-07-31 17:12:09)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-07-31 17:18:18
Köszi szépen. Nekem is eszembe juthatott volna, egész egyszerű, és olcsó. Remélem hamarosan lesz időm kipróbálni. Jó lenne elérni a 2 liter/100km környékét az MZ-vel is. 2,245-ről kell javítani.3-4000/min között szeretném optimalizálni.
sorszám: 44176 (134721)
(előzmény: Perec, 2012-07-31 12:10:15)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-07-31 17:12:09
Skodriban nem csak 3 helyen csapágyazott a főtengő?
sorszám: 44175 (134720)
(előzmény: Keri, 2012-07-31 07:27:03)

 
 
nomádmotoros
válasz erre | email2012-07-31 14:52:59
A képen látható MZ 250-es Trophy alkatrészek eladók.

http://kepfeltoltes.hu/120731/DSCI2402_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Tel:06 30 3433355
sorszám: 44174 (134717)

 
 
nomádmotoros
válasz erre | email2012-07-31 13:47:03
A képen látható MZ 250-es Trophy alkatrészek eladók.
http://kepfeltoltes.hu/120731/DSCI2402_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
sorszám: 44173 (134716)

 
 
Perec
válasz erre | email2012-07-31 12:10:15
A legdurvább: könyök+15cm, (kipu hátrább 15 cm-el). Ez lejjebb hangolta a motort, 5.ben 110 helyett már 100 alatt érezni az észhez térést. Alacsonyabb fokozatokban sem kell 5000 fölé vinni ha kakaó kell (már nem is érdemes...). Jobban motorozható, gyilkolás nélkül dinamikusabb is és a fogyasztásban is azonnal érezhető deciket (2-3dl) hozott mind 70-80as, mind 100-110-es utazónál. A (valós) vége 4.ben <100, 5.ben <120. Határozottan vége van, lejtő, hátszél sem segít. Nekem igazából ez komoly tuning, csak a maximális teljesítmény kisebb pár lóval ezért mégis csak antituningnak számít.
sorszám: 44172 (134714)
(elözmény: Keri, 2012-07-30 21:03:40)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-07-31 07:27:03
A Skodám is tuningolva volt :) Módosított vezérműtengely. 7000ig húzott :) Eredetileg 5000nél már elhalt a 120-as.
sorszám: 44171 (134713)
(előzmény: szsrobert, 2012-07-30 21:53:17)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-07-30 21:53:17
Nekem is volt már rossz autóm :-)
Bár ha behajt a Simoval a sikátorba...
sorszám: 44170 (134712)
(előzmény: Keri, 2012-07-30 21:32:52)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-07-30 21:32:52
Tuningolt Simó lazán megeszik még többet is...igaz 100-at megy. Egyszer kocsival nem tudtam utolérni egy ilyet :)
sorszám: 44169 (134711)
(előzmény: szsrobert, 2012-07-30 21:11:36)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-07-30 21:11:36
4 liter Simsonnal...volt kenése. Mintha 50-nél 6 litert enne az MZ-m. Sztem egy Lada eszik annyit(60-nál 5,9-et mértem a kockán).
sorszám: 44168 (134708)
(elözmény: Keri, 2012-07-30 16:22:10)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-07-30 21:09:38
Anno nagyon lecsökkentettem az úszószintet. 70 felett rángatott a motor. Kiette a karbipohárból a benzint, aztán utánafolyt, megint elindult...vissazállítottam, utána jó lett.
Alul alapjárati fúvóka, középen tű, felül főfúvóka. Leginkább.
sorszám: 44167 (134707)
(elözmény: Keri, 2012-07-29 11:25:26)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-07-30 21:04:42
Ott kell hatékonyan mennie, ahol használod. :-)
sorszám: 44166 (134706)
(elözmény: Keri, 2012-07-28 18:06:37)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu