hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 25. csütörtök 
Márk

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

tomóka
válasz erre | email2004-02-12 17:31:25
hali!

én úgy vagyok az etzmmel , hogy bármilyen működés elfogadott ha az nincs hátránnyal a gépre.már megszoktam, hogy gurulás közben üresbe tegyem.

tomóka
sorszám: 581 (5455)
(előzmény: fisi, 2004-02-08 20:11:04)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-02-11 23:02:56
Na a totalbike-on keresztül működik. Kösz Gexx!
sorszám: 580 (5436)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-02-11 22:53:46
A totalcaros ugyanaz mint a totalbikeos, mindkettőn rajta vannak a motoros fórumok.
De megnézem a bike-on is...
sorszám: 579 (5435)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-02-11 22:51:00
Véletlenül nem a totalbike-osra gondoltál? Mert az még ment du.
sorszám: 578 (5433)
(előzmény: Massino, 2004-02-11 22:45:33)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-02-11 22:45:33
Tud valaki valamit a totalcaros mz fórumról? Nincs rajta az oldalon...
sorszám: 577 (5432)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-02-11 22:31:46
Nem tűntem el, csak nem volt időm netezni, de meg vagyok még. :)

Van egy kis problémám, vagyis inkább a mocinak.
A fordulatszám kihajtás nem forog a blokkban(ETZ-125). Na most gondolom a javításhoz hozzá kell nyúlni a blokkhoz, csak azt nem tudom hogyan lehet megjavítani. Ki kell valamit cserélni? És ez kb. mekkora kiadást jelent?
Ha valaki tud, segítsen. THNX!
sorszám: 576 (5431)

 
 
_béla
válasz erre | email2004-02-11 00:51:31
Hello!
Eladtam az Jawa 638asomat :)))))
Most szeretnék venni egy Etz 251 et:))
vagy jó állapotú 250.
Sziasztok
sorszám: 575 (5407)

 
 
fisi
válasz erre | email2004-02-11 00:42:20
Hja!!!

Hát elől példának okáért a Heidenau 20 ezret is kibír...

Fisi
sorszám: 574 (5406)
(előzmény: tike, 2004-02-09 10:57:21)

 
 
fisi
válasz erre | email2004-02-11 00:37:23
Köszi Massino!!!

Már azt hittem eltűntél!!??:)))

Fisi
sorszám: 573 (5405)
(előzmény: Massino, 2004-02-10 23:44:31)

 
 
dan251
válasz erre | email2004-02-11 00:21:08
Hi!
Na akkor milyen gumit vegyek?
Tapasztalatok? Heidenau vagy Sava MC7 ?
Segítség???
Köszi
U.I.:Két servicemannak is megmutattam a mocit->meghallgaták,hogy muzsikál és azt mondták nem érdemes szétszedni még tutti.(Csak tudnám mitől gyógyult meg??!!)
sorszám: 572 (5403)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-02-10 23:44:31
Fisi!
Gondoltam ide is szólok ha esetleg az e-mailjeidet nem nézed, hogy a "fisi" felhasználó nevet töröltem az mz.uw.hu-ról.Szóval maradt a "fischi" név.
De írtam emilt is...
sorszám: 571 (5401)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-02-10 20:59:20
Hátrafelé indulás nálam is megesett, nem is egyszer: haverom ül mögöttem a TZ-n. Indulnék, de hátrafelé húz egy kicsit a motor. Hátranézek, lenn a gyerek lába és vigyorog (azt hittem, hogy ő lökte hátra a motort). Hát mondom én majd megszívatom. Nyélgáz, kuplung ki... és hátrafelé kilőttünk kaparó kerékkel. Néztek ám az utcában (biztos nem láttak még murvás úton 125-ös ETZ-t hátramenet közben kaparni). A másik kettő nem volt ilyen vészes. Utána nagyob előgyújtást állítottam és azóta nem volt ilyen gond.
sorszám: 570 (5397)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-02-10 20:40:23
Gexxx!
Véletlenül nem olyan, hogy húzod lassan a váltókart, tartja, tartja, majd, mikor majdnem kapcsol elengedi? Mert ha igen nézzd meg azt a kis villaszerűséget,ami lépteti a kapcsolóhengert. (Nekem ez volt a 125-ös ETZ-mnél). Vegyél egyet v. reszeld meg, ez nálam bejött.
sorszám: 569 (5396)
(előzmény: Gexxx, 2004-02-09 16:32:23)

 
 
LECSO
válasz erre | email2004-02-10 18:53:40
Akkor van ilyen, ha "üt" a főtengely.Ki kell centríroztatni, és egy kalapácskoppintás nélkül összeszerelni.Hátrafelé ugyanis csak akkor tud menni a motor, ha a megszakító zárása(ami akkor nyitás lesz!)a felső holtpont közelébe esik. Ez pedig csak akkor lehet,ha a főtengely vége össze-vissza kalimpál.Vagy a forgórész nem ül a kúpon.
sorszám: 568 (5391)
(előzmény: janek, 2004-02-10 16:56:14)

 
 
janek
válasz erre | email2004-02-10 16:56:14
Hát nemtom... a gyújtást állítgathattam oda vissza elő-utógyujtás.. de semmi, egyszer igy egyszer úgy indult. de legtöbbször hátrafele. Ha beállítottam holtponttól 3 mm-re akkor is ez csinálta.. mostmeg az új főtengellyel állíthatom bárhova a gyújtást mindig előlrefele indul be:) ugyhogy nem értem, biztos a főtengely cseszkődött..
sorszám: 567 (5389)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-02-10 12:19:21
Nem tom, nekem is csak mondták
sorszám: 566 (5384)
(előzmény: tike, 2004-02-10 12:02:55)

 
 
tike
válasz erre | email2004-02-10 12:02:55

Na jo, de akkor is a gyújtás állítódik el nem??

:)

tike.
sorszám: 565 (5382)
(előzmény: Gexxx, 2004-02-10 11:59:36)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-02-10 11:59:36
De asszem akkor is elindulhat visszafelé, ha nem rendesen van feltéve a generátor állórésze
sorszám: 564 (5380)
(előzmény: tike, 2004-02-10 11:52:58)

 
 
tike
válasz erre | email2004-02-10 11:52:58
Hi!
Ha hátrafelé indul be, akkor az gyújtás:) Nekem volt olyan, hogy lámpánál álltam, leesett a fordulat, azt hittem lefullad, de nem, újraéledt. Csak amikor engedtem ki a kuplungot, akkor volt furcsa, hogy tolatok:)))

tike.
sorszám: 563 (5379)
(előzmény: janek, 2004-02-09 17:40:00)

 
 
janek
válasz erre | email2004-02-09 17:40:00
Hát én asszmondom hogy is-is. Én annak idején ugyanígy szivtam.. a főtengely beleért a blokk falába. és azért szorult. forgott de gáz volt. Kihézagoltam és fasza lett. Aztán a főtengelynek vmi baja lett és mindig hátrafele indult be csak úgy naturban:)
kicseréltem egy német gyárira és azóta nincs semmi bajom! mikor összeraktam nem szorult nem indul hátrafele stb:)
sorszám: 562 (5376)
(előzmény: kustib, 2004-02-09 07:29:37)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-02-09 16:32:23
A villák szerintem jók, meg jól vált, csak a kapcsolótengely nem fordítja el a bütyköstengelyt (asszem így hívják, ez vezérli a villákat.

Szerintem összerakom a két felet a ft. nélkül, úgy könnyen összemegy, és lecsekkolom, ha jó, akkor be a főtengely, ha kicserélték, és mehet össze megint.
sorszám: 561 (5372)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-02-09 15:47:10
Gexxx!
A kapcsolóvillákat jó sorrendben tetted vissza?
sorszám: 560 (5368)
(előzmény: Gexxx, 2004-02-09 13:36:45)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-02-09 13:36:45
Hali Skacok

Szerintetek működni kell a váltónak, ha nincs összetéve a két fedél? Mert nekem nem kapcsol. Villák rendesen mozognak, ha a vezérlőbigyuláját tekergetem, akkor is jó, de a kapcsoló nem forgat.(szaxerűen fogalmaztam mi?)
sorszám: 559 (5363)

 
 
Tamás
válasz erre | email2004-02-09 12:02:43
Bocs a félreérthetőség miatt.
Természetesen hajtóműolajra gondoltam, nem a benzinbe kevert kenést biztosító olajra.
sorszám: 558 (5358)
(előzmény: tesho, 2004-02-06 14:01:21)

 
 
tike
válasz erre | email2004-02-09 10:57:21
Hi!

Nekem elöl Sava van, kb 1500km-t mentem vele, de még olyan, mintha új lenne. Esőben is egész jól vizsgázott, a Pécs-Orfű szakaszon két oldalt fél centi csík maradt poros....:)

tike.
sorszám: 557 (5353)
(előzmény: fisi, 2004-02-08 20:11:04)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-02-09 10:43:26
steelheart6!
A tologatás végső megoldás, ha máshogy nem megy.Szerencsés vagy, ha neked simán kiveszi.
sorszám: 556 (5352)
(előzmény: steelheart6, 2004-02-08 18:39:35)

 
 
kustib
válasz erre | email2004-02-09 07:29:37
Én meg tegnap összeraktam a blokkot! A főtengely az egyik házfélben még szépen forgott, de miután rátettem a másik felet, szép egyenletesen szorul... :( Szóval nem csak te szopsz Gexx! :) Most evvel mi a szöszt csináljak? Mert kibaszott precizen, és nagy tisztasággal csináltam mindent, ennél tutisabban nem tudom! Lehet, hogy kurtára nem centírozták ki a főtengelyemet? Mert a csapágyak faszán benne vannak! :( Javaslatok? Majd bejáródik, vagy szedhetem szét??? :(

Üdv: TiB
sorszám: 555 (5348)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-02-08 23:56:40
Ja, és az üresrögzítő cucc nem volt a blokkban. Most azt is szereznem kell.
sorszám: 554 (5345)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-02-08 23:53:22
Hali mindenki

Képzeljétek el, megont ráb@sztam ezzel az egész motorozós mizériámmal. Már kezdem feladni.

Hazavittem a felújított főtengelyt, bár már ott láttam, hogy az nem az, amit bevittem, de nem foglalkoztam vele, mert össze volt rakva. Csak akkor estem pofára, mikor a ft.csapágyat kézzel rá tudtam tenni, és ugyanígy levenni. Pénteken, ha hazaértem visszaviszema aszerelőnek és megetetem vele
sorszám: 553 (5342)

 
 
dan251
válasz erre | email2004-02-08 22:45:53
Hi!
Nagyon köszi Fisi!!!
bye
sorszám: 552 (5341)
(előzmény: fisi, 2004-02-08 20:11:04)

 
 
fisi
válasz erre | email2004-02-08 20:11:04
dan251!!!

A Svavt felejtsd el, hacsak nem akarsz 3 hónap múlva újat venni rá!!! Ngayon puhák, ezáltal qrva hamar lekopnak!!!
A Heidenau király, jól tapad, és nem kopik le 5 perc alatt!!!:))

Váltót nekem is álló helyzetben könnyedén ki lhete venni- berakni!:) Más működés nem megengedett!!!:)))

Fisi
sorszám: 551 (5337)
(előzmény: dan251, 2004-02-08 01:21:34)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2004-02-08 18:39:35
Hali!

Nem tudom hogy van ez srácok, de az én Trophymat 1-ből és 2-ből is vissza lehet tenni üresbe álló helyzetben. Pedig ez is szekvenciális. Nekem nem kell előre hátra tologatni.

Ez az 550. hozzászólás :)
sorszám: 550 (5335)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-02-08 14:24:37
tomóka!
Az állóhelyzetbe üresberakáshoz másem 15-20 cm-et előre-hátra kell tologatni.
sorszám: 549 (5332)
(előzmény: tomóka, 2004-02-07 23:39:50)

 
 
aakos
válasz erre | email2004-02-08 14:18:38
Sziasztok!

Új vagyok itt az oldalon, és a motorozásban. Tavasszal szeretném letenni az A korl. jogsit, a KRESZ már megvan. Nagybátyám révén hozzájutottam egy 1980-as TS250/1-es motorhoz, a vezetést evvel szeretném elkezdeni. A moci kb. 15 évet aludt egy garázsban. (Sajnos még mindíg ott van, ui. az ország másik végében lakik, és nem olyan egyszerü ideszállítani.) A berugókart megmozgattam, a mocit átnéztem, lefényképeztem. (Digitális géppel, ha kiváncsiak vagytok rá, és tudtok tárhelyet, szivesen feltöltöm)
Rozsdát nem sikerült találnom rajta :) ,csak kicsit poros, 1-2 apróbb hiba látható rajta. Motorikusan mire számítsak? 23000 km-t mentek vele. Remélem nem kell rögtön blokkszétszedéssel kezdenem, nem vagyok tulságosan tapasztalt ezügyben.
Elektronikus gyújtást szeretnék rá, de ugye a CPI a 6V miatt kilőve, a Hall jeladó + saját építésü gyujtás pedig korlátozott elektronikai rálátásom miatt szerintem ellenjavallt. Van valami egyszerü mód arra hogy a mocit 12V-ra alakítsam? A 250/1-nek ha jól tudom már az a blokkja van, amit a 250-es ETZ-k is kaptak. Esetleg be tudom szerelni az ETZ generátort a TS-be? Vagy inkább rendezzek gyüjtést hogy meg tudjam rendelni az MZ-B-től a 200 eurós átalakító+gyujtás szettet? (http://www.mz-b.de/ifo/lima2/elts2.htm)
A célom hogy nekem legyen a legtutibb TS250-esem. Ha sikerül megcsinálnom az átalakítást le tudom majd vizsgáztatni? Ja és az első kereket optikai okokból szeretném 16"-osra cserélni, úgy levizsgáztathatom? (A sima TS250-nek ilyen kereke volt) Normál kiadás nem Delux, ugyhogy nincs rajta fordulatszámmérő. Szeretnék rá tenni, viszont a LED-es megoldás egy kicsit stílusidegen. Va rá mód hogy normált tehessek rá?

Egyelőre ennyi jutott eszembe, bár ez is elég hosszúra sikerült :) Nem is rablom tovább az időtöket! Jó motorozást mindenkinek!
sorszám: 548 (5331)

 
 
dan251
válasz erre | email2004-02-08 01:27:08
Úh!
Nem tudok "hejesen"írni...:)
U.i:Az én pacimat is ki lehet venni 1-esből álló helyzetben.Szerintem jó beállított kuplung+Castrol EP80W-90(API GL-4)olaj a titka.
Bye
sorszám: 547 (5325)

 
 
dan251
válasz erre | email2004-02-08 01:21:34
Szevasztok Motorosok!
Segítséget szeretnék kérni.
Új gumit kéne venni a mocimra (Etz 251).A boltban két márka között
filóztunk a szerelő bával. Az egyik a már ismert Heidenau (elöre:K45
2,75*18;hátra:K36 110/90*16)a másik a Sava MC7-es típusa hasonló méretekkel.
Légyszi adjatok tanácsot,melyiket
válaszam.(Árban kb.:15,ugyanott vannak)
U.i.:Heidenau:http://www.reifenwerk-heidenau.de
Sava:http://www.sava.de
http://www.sava.si
Köszönöm!:)
sorszám: 546 (5324)

 
 
kustib
válasz erre | email2004-02-07 23:51:07
Az OK, hogy olyan a váltó, amilyen... De azért egy jobb állapotúval, vagy jobb váltójúval, vagy jobban beállítottal, ki lehet venni álló helyzetben is egyesből! Mint ahogy álló helyzetben be is lehet tenni egyesbe... :)

Üdv: TiB
sorszám: 545 (5322)
(előzmény: tomóka, 2004-02-07 23:39:50)

 
 
tomóka
válasz erre | email2004-02-07 23:39:50
nekem se lehet üresbe rakni álló helyzetbe.de ez nem hiba!az etz-ben szekvenciális váltó van ennek pedig az a sajátossága , hogy a tengelyeknek forogni kell a hibátlan kapcsoláshoz.


tomóka
sorszám: 544 (5321)
(előzmény: kustib, 2004-02-07 11:58:13)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-02-07 22:33:36
Akarom mondani úgy 6 körül...
Csak nemtok írni. :)
sorszám: 543 (5317)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-02-07 22:32:24
Innen futottam össze valakivel pénteken a futár peti boltja előtt olyan úgy körül? Egy pirosas 250-essel volt, és lányos zavarában 251-esnek nézte a 125-ösömet. :))
sorszám: 542 (5316)

 
 
kustib
válasz erre | email2004-02-07 11:58:13
Jah! Meg esetleg, ha van lehetőséged a mocit kipróbálni, nézd meg a végsebességét! Nekem nem volt hajlandó 100 fölé menni egyenesen, szétkaptam a blokkot, és csúnya dolgok derültek ki... Nem csodálom, hogy nem ment jobban! És az üres állóhelyzetben kapcsolása tényleg sarkallatos pontja egy TZ-nek... Találkoztam olyannal, amelyiket nem lehetett eccerűen üresbe rakni, sehogy sem, ha állt!!! :)

Üdv: TiB
sorszám: 541 (5308)
(előzmény: _béla, 2004-02-07 00:33:15)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-02-07 01:19:46
Béla!
ETZ elvileg könnyen kidobhatja a harmadikat. Asszem ezt úgy lehet jól megnézni, hogy húzatod kettesbe, hirtelen hármas, negyedikből visszafelé, de ésszel szóval játsz a váltóval 3. környékén, és ha nme dobja ki, az jó. A másik: jár a moci. Berakod egyesbe, mész vele egy kicsit. Megállsz egy helyben egyessel, járó mocival, tövig húzott kuplunggal és megpróbálod kivenni üresbe. Ha nem megy, akkor 15-20 cm-et tologasdd előre-hátra és próbáld közben kivenni üresbe. Ha így sem megy az üres, csak leállított motorral, akkor az gond, bár nem olyan nagy de erre fogva is lehet alkudni, elvégre ez is hiba. Az első telót próbáld hirtelen (behúzott elsőfékkel) ütközésig lenyomni. Ha sikerül, akkor az gond. A hátsót szerintem jó gödrös földuton lehet szétszedés nélkül viszonylag jól tesztelni két személlyel, ha nagyon hintázik a motor, az nem jó.A jó 250-esnek jellegzetes hangja van, ha nincs, akkor megeshet, hogy ott vmi hiba van, de nem biztos. Sztender fönn van-e, ha nincs próbálj emiatt is alkudni. Meg szerintem ha olyan az illető és ha tudsz egy kicsit alkudni, akkor köss bele minden kis hibába olyan címszóval, hogy az úgy neked nem tetszik, és milyen drága lessz megcsináltatnod.
Az árat én meg úgy vettem észre, hogy kb 70000-110000 még viszonylag reális, de ez az állapotától is függ. Ja, és ne felejts el az átiratásra is eltenni egy ngyadag pénzt.
sorszám: 540 (5301)
(előzmény: _béla, 2004-02-06 11:52:24)

 
 
_béla
válasz erre | email2004-02-07 00:33:15
Köszi
sorszám: 539 (5299)
(előzmény: kustib, 2004-02-07 00:04:00)

 
 
kustib
válasz erre | email2004-02-07 00:04:00
Hali, Béla!

Amit lessél szerintem: váz mennyire rohad, első telók egyenesek-e, mennyire csörög-zörög, annyi olaj van-e beletöltve, amennyi kell, a tankot nézd meg, mennyire rozsdás. Ha lehet, vedd le a hengerfejet, és nézd meg, milyen állapotban van, és hányas túlméretű a dugó! :) Ez persze lehetetlen! :( A kipuff alján észre lehet venni bukták nyomait... Így hirtelen ez jut az eszembe! Meg aztán kérdés, milyen optikai igényeid vannak a mocival szemben! Árak tök össze-visszák! Lesegess netes apróhirdetéseket, akkor hamar tisztában leszel az árakkal!

Üdv: TiB
sorszám: 538 (5298)
(előzmény: _béla, 2004-02-06 11:52:24)

 
 
vdmacs
válasz erre | email2004-02-06 15:04:52
Sziasztok MZ-ek!
Érdekelne ETZ 251-s forgalmival és motorikusan jó állapotban.
Eladó ETZ 125-s
sorszám: 537 (5283)

 
 
tesho
válasz erre | email2004-02-06 14:01:21
Tamás!

Azt hiszem előbb tisztázni kellene valamit.
Van a motorolaj és van a hajtóműolaj. Te melyikre gondolsz?
A hajtóműolaj kerül a blokkba,a qplung,váltó stb kenésére.
A motorolaj pedig az égéstérbe kerül a benzinnel és elég. Az MZ-k esetében (mivel nem különolajozásúak) a tankba kell önteni (91K ill 95K) vagy te pancsolod össze otthon.
Ha motorolajról beszélsz,akkor oda csak a kétüteműekbe való "2T"-t szabad és ugye akkor te pancsolod hozzá a benzint 1:40, 1:50 vagy vmi hasonló arányban.

byee
sorszám: 536 (5280)
(előzmény: Tamás, 2004-02-06 13:16:07)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-02-06 13:37:40
Hát lehetőleg kétütemű motorba ajánlott olajjal töltsd fel,mivel ezek tudod kétüteműek.:) Rá van írva hogy 2T!


sorszám: 535 (5277)

 
 
Tamás
válasz erre | email2004-02-06 13:16:07
ETZ 250-es szerelési könyvet találsz a ezen a honlapon a bal felső "szakirodalom" menű alatt, magyar nyelvűt. Én 125-re kerestem, de sajnos nem találtam azideig sehol. Valóban jó, könyvtárban megtaláltam a "Hogyan javítsam a motorkerékpáromat" c. könyv. Benne van a 250-es javítási leírása. Kezdő lévén kérdezem, hogy az autókba használt motorolajjal feltölthető-e az ETZ -125-ös, vagy van-e valami igazán csak neki szánt olaj.
Köszi!
sorszám: 534 (5274)
(elözmény: sergei, 2004-02-05 01:57:29)

 
 
_béla
válasz erre | email2004-02-06 11:52:24
Sziasztok MZ-sek !
Szeretnék egy ETZ 250-est venni, szeretnék tanácsot kérni hogy mit kell nézni ha az ember ilyen motort vesz.
Az árakról egy kis felvilágosítást.
Előrre is köszi.
:)
sorszám: 533 (5272)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2004-02-06 02:39:55
Mér nem vesztek TS vagy Trophy 125-150est. Ott nem lazul le a kuplung.

Ez a rezgőcsiszoló nem is rossz ötlet.
sorszám: 532 (5265)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49031)
Motoros túra (17976)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu