hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 21. csütörtök 
Olivér

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

fisi
válasz erre | email2004-02-14 21:21:00
Nos a Brigéciol,az egy motorblokk lemoso bemulzi?.Ugy nez ki mintha viz lenne,szaga sincs sok. Rakened a feluletre,hagyod allni 10-15percig,aztan meleg vizzel lemosod. Benzinkutakon lehet kapni.
A lanc kenéshez meg nem kell leszedni a gumialagutat, hanem lecsavarod a gyujtas deklit,aztan megkened a lanc also,es folso agat,mikozben forgatod a kereket. A lancrol a koszt pedig ugy szedd le,hogy vagy mosd meg benzinnel (ide jo) a lancot mikozben neha forgatod,vagy egy regi lanccal szedd ki es ugy mosd meg.
sorszám: 599 (5528)
(előzmény: Massino, 2004-02-14 19:28:00)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-02-14 19:28:00
Köszi a felvilágosítást!
A meleg víz az oké, én is azzal szoktam, benzinkúton van az a gőzborotva, abból jó meleg víz jön, de mi az a Brigéciol?

A láncra majd akkor legközelebb figyelek a zsírra, csak nem olyan egyszerű a láncot lekenni, először ugyebár le kell venni azt a két gumit, ahhoz viszont szét kell szedni. Aztán lehet hogy megcsinálom, mert irtó gányul néz így ki a hátsó kerék, hiába takarítanám le ha úgy is ráfolyna.
A láncot meg lehet valahogy mosni? Mert a mostani zsírt le kéne akkor róla szedni.
sorszám: 598 (5526)
(előzmény: fisi, 2004-02-14 17:27:53)

 
 
fisi
válasz erre | email2004-02-14 17:27:53
Na a legjobb erre a Brigéciol!!!!

Akárki akármit is mond!!!
Csak egyet nem tudnak az emberek!!! Azt hogy a fellezult mocskot NEM sima vízzel kell lemosni!!

A legjobb ha megvártuk a 10- 15 percet az, hogy motoros permetezőbe (én így szoktam), vagy csak símán vederbe JÓ MELEG!!!- vizet kell rakni!!!
Ez a lényeg!!!!
A babettámon 17 éves szutyok volt, ráégett olaj stb. és kétszeri átmosásra lejött a 95%- a a kosznak!!!
Ha még egyszer átmostam volna biztos 100%- osra sikerül!
A meleg víz egyben zsírtalanít is! Fasza száraz utána minden!
Petroleum, benzin stb szerintem nem jó, mert nem is viszi le rendesen+ büdös is- és tűzveszélyes!

A láncot meg garfitos zsírral vagy LZS- vel szoktam kenni, az a lényege hogy a cseppenési foka 130C° körül legyen, akkor biztos hogy nem fogsz így járni később! Láncspré drága jobban jársz ezekkel!

Fisi
sorszám: 597 (5525)
(előzmény: Massino, 2004-02-14 15:14:30)

 
 
ad4890
válasz erre | email2004-02-14 17:13:32
Velem vizsgán!!! eset meg a hátrafelé indulás:

rutinvizsga, intenziv lassitás. Ok. Indulnék el, a motor megy hátra. Vizsgabiztos dülledt szemekkel néz! :-))))

Utána bármikor elő tudtam idézni: kikuplongolva kell nagyot fékezni és beindul hátra!
sorszám: 596 (5524)
(előzmény: Dino, 2004-02-10 20:59:20)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-02-14 15:14:30
Ja hát én nem a hegyekre gondoltam, ott még egy darabig biztos lesz hó. :)

A petróleum jól lehozza a dzsuvát? Próbáltam már mindenféle tisztítószerrel, motorblokk tisztító sprével stb..., de szart sem értek. Általában mindig kapargatok. :) Most a legnagyobb gondom hogy a hátsó felnire ráfolyik a zsír amit még hülye módon a láncra kentem anno. Nem túl jó fajta. Jobb lett volna ha láncsprét használok. Na és rá van száradra a kerékre, mivel tudom normálisan leszedni? Arra is jó a petróleum?
sorszám: 595 (5520)

 
 
kustib
válasz erre | email2004-02-14 14:03:12
Lehet, hogy a városban, meg a sík részeken elolvad, de én ide a Pilisbe mennék egyet tekeregni! És Dobogókőn pl. 15 centi hó volt már a havazás előtt is, szal ott tuti jegesek az utak! :(

Közben lemostam a mocit, még az őszi retek is rajta volt, meg az alkatrészeket keverékkel, meg petróleummal mosogattam el, úgyhogy érdekesen gőzölgött az egész blokk, ahogy elkezdett melegedni! :)

Üdv: TiB
sorszám: 594 (5518)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-02-14 13:01:48
Szerintem holnapra is tervezheted azt a nagyobbacska utat. Nem vagyok egy Aigner Szilárd de szerintem holnapra elolvad a hó. :)
sorszám: 593 (5514)

 
 
kustib
válasz erre | email2004-02-14 11:35:23
Hali!

Veletek is megosztom az örömteli hírt! Pár perccel ezelőtt, a nagy blokkgenerál után, beröffent a kicsike! :) A kábelek még lógnak össze-vissza, a gyújtás sincs beállítva, de megy! :) És előrefele! :))) Csak ez a kurta hó húzta keresztbe azt a számításomat, hogy jól felöltözök, és megyek vele egy nagyobbacska utat! :( Majd jövő héten! :)

Pápá: TiB
sorszám: 592 (5510)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-02-14 11:08:31
Hát ha lenne egy Rometem, én sem bánkódnék annyira. :) De az MZ-t nem akarom összetörni. :)
sorszám: 591 (5508)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2004-02-14 01:35:20
Hi!

Az a TS már soha nem fog meghalni. Az én Trophym kb 5 évet állt, eredeti kipuffal 110, mióta rezós 120-125. De asszem ezt már kitárgyaltuk a múltkor.

Massino! Nálunk is havazik. Asszem megin elő kell vennem a Rometet. :-)
sorszám: 590 (5505)

 
 
janek
válasz erre | email2004-02-14 01:26:26
Hát péntek 13 lévén valakinek szerencséje van NEKED meg nem:)) van ez igy, de nincs is jobb havazás közben mocizni:))
sorszám: 589 (5504)
(előzmény: Massino, 2004-02-13 23:24:51)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-02-13 23:24:51
Megőrülök ettől a kurva havazástól. Már vagy 4 órája folyamatosan esik. Út közben kapott el, de gondoltam eláll, na persze... Az égiek nem szeretnek motorozni az tuti. :)
sorszám: 588 (5502)

 
 
tike
válasz erre | email2004-02-13 16:56:26
Hi!

Gratu, van rendőrmocid:)
Örülj neki, s ne hajtsd szét.

tike.
sorszám: 587 (5493)
(előzmény: Ratbiker, 2004-02-13 13:39:03)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-02-13 15:27:42
kustib!
Azt a karikát szerintem nem lehet ráhúzni a könyökre, de mondjuk ez lényegtelen, mert a henger és a könyök közé kell tenni.
sorszám: 586 (5490)

 
 
Ratbiker
válasz erre | email2004-02-13 13:40:48
Bunkó kezdő MZ-s előbb beköszön:
HELL!
sorszám: 585 (5487)

 
 
Ratbiker
válasz erre | email2004-02-13 13:39:03
Kezdő MZ-s kérdése:
-Ha TS 125-mbe 78 ezer van betekerve az baj?
-Ha 10 évig állt és nem csörög?
-Ha nem csöpög?
-Kifejezetten jólmegy 29éves kora ellenére?
-Rendőré volt :-)))))))))))))))
-Ja és 105 fölött mentem vele? És elvben RENDŐRSÉGI modell?
ThenXXX!
sorszám: 584 (5486)

 
 
kustib
válasz erre | email2004-02-12 22:57:22
Hali!

Ááááááá... Megõrülök! Benn a blokk, még nem volt idõm teljesen üzemkésszé tenni, nincs kipuff, meg kábelek sincsenek bekötve! De faterom elkezdett nekem duruzsolni a fülembe, hogy neki nem teccik ez a kipuff tömítés... És tény és való, hogy gyárilag nincs is, mert se a könyv nem írja, se a robbantott ábrán nincs rajta! Szóval akkor meg mért lehet kapni azt az alu karikát??? És hova kell tenni? A henger és a könyök közé? Vagy a könyökre ráhúzni, hogy a hollandi alatt tömítsen??? Vagy hova??? Segítsetek!


Köszi: TiB
sorszám: 583 (5469)

 
 
Buny
válasz erre | email2004-02-12 22:00:21
dan251

Én a Heidenaura voksolnék. Tavaly vettem a motorra hátra, mert nagyon rossz volt már. Az én gumim hátul 130/70 17-es, ebben a méretben elfogadható áru gumit csak náluk találtam. Két fajta volt ebből is, az egyik a sport, a másik a túra mintás. Nekem a sport jutott, a gumis aki felrakta,azt mondta, hogy elég puha a gumi, hamar fog kopni. A tavalyi szezont végig motoroztam vele, de még nem látom, hogy annyira kopna, pedig ez egy GS 500-as, ahol azért a motor egy kicsit nagyobb lendülettel lát neki a dolgoknak, mint az MZ-n. Szerintem nem fogsz csalódni benne.
sorszám: 582 (5464)
(előzmény: dan251, 2004-02-11 00:21:08)

 
 
tomóka
válasz erre | email2004-02-12 17:31:25
hali!

én úgy vagyok az etzmmel , hogy bármilyen működés elfogadott ha az nincs hátránnyal a gépre.már megszoktam, hogy gurulás közben üresbe tegyem.

tomóka
sorszám: 581 (5455)
(előzmény: fisi, 2004-02-08 20:11:04)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-02-11 23:02:56
Na a totalbike-on keresztül működik. Kösz Gexx!
sorszám: 580 (5436)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-02-11 22:53:46
A totalcaros ugyanaz mint a totalbikeos, mindkettőn rajta vannak a motoros fórumok.
De megnézem a bike-on is...
sorszám: 579 (5435)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-02-11 22:51:00
Véletlenül nem a totalbike-osra gondoltál? Mert az még ment du.
sorszám: 578 (5433)
(előzmény: Massino, 2004-02-11 22:45:33)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-02-11 22:45:33
Tud valaki valamit a totalcaros mz fórumról? Nincs rajta az oldalon...
sorszám: 577 (5432)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-02-11 22:31:46
Nem tűntem el, csak nem volt időm netezni, de meg vagyok még. :)

Van egy kis problémám, vagyis inkább a mocinak.
A fordulatszám kihajtás nem forog a blokkban(ETZ-125). Na most gondolom a javításhoz hozzá kell nyúlni a blokkhoz, csak azt nem tudom hogyan lehet megjavítani. Ki kell valamit cserélni? És ez kb. mekkora kiadást jelent?
Ha valaki tud, segítsen. THNX!
sorszám: 576 (5431)

 
 
_béla
válasz erre | email2004-02-11 00:51:31
Hello!
Eladtam az Jawa 638asomat :)))))
Most szeretnék venni egy Etz 251 et:))
vagy jó állapotú 250.
Sziasztok
sorszám: 575 (5407)

 
 
fisi
válasz erre | email2004-02-11 00:42:20
Hja!!!

Hát elől példának okáért a Heidenau 20 ezret is kibír...

Fisi
sorszám: 574 (5406)
(előzmény: tike, 2004-02-09 10:57:21)

 
 
fisi
válasz erre | email2004-02-11 00:37:23
Köszi Massino!!!

Már azt hittem eltűntél!!??:)))

Fisi
sorszám: 573 (5405)
(előzmény: Massino, 2004-02-10 23:44:31)

 
 
dan251
válasz erre | email2004-02-11 00:21:08
Hi!
Na akkor milyen gumit vegyek?
Tapasztalatok? Heidenau vagy Sava MC7 ?
Segítség???
Köszi
U.I.:Két servicemannak is megmutattam a mocit->meghallgaták,hogy muzsikál és azt mondták nem érdemes szétszedni még tutti.(Csak tudnám mitől gyógyult meg??!!)
sorszám: 572 (5403)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-02-10 23:44:31
Fisi!
Gondoltam ide is szólok ha esetleg az e-mailjeidet nem nézed, hogy a "fisi" felhasználó nevet töröltem az mz.uw.hu-ról.Szóval maradt a "fischi" név.
De írtam emilt is...
sorszám: 571 (5401)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-02-10 20:59:20
Hátrafelé indulás nálam is megesett, nem is egyszer: haverom ül mögöttem a TZ-n. Indulnék, de hátrafelé húz egy kicsit a motor. Hátranézek, lenn a gyerek lába és vigyorog (azt hittem, hogy ő lökte hátra a motort). Hát mondom én majd megszívatom. Nyélgáz, kuplung ki... és hátrafelé kilőttünk kaparó kerékkel. Néztek ám az utcában (biztos nem láttak még murvás úton 125-ös ETZ-t hátramenet közben kaparni). A másik kettő nem volt ilyen vészes. Utána nagyob előgyújtást állítottam és azóta nem volt ilyen gond.
sorszám: 570 (5397)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-02-10 20:40:23
Gexxx!
Véletlenül nem olyan, hogy húzod lassan a váltókart, tartja, tartja, majd, mikor majdnem kapcsol elengedi? Mert ha igen nézzd meg azt a kis villaszerűséget,ami lépteti a kapcsolóhengert. (Nekem ez volt a 125-ös ETZ-mnél). Vegyél egyet v. reszeld meg, ez nálam bejött.
sorszám: 569 (5396)
(előzmény: Gexxx, 2004-02-09 16:32:23)

 
 
LECSO
válasz erre | email2004-02-10 18:53:40
Akkor van ilyen, ha "üt" a főtengely.Ki kell centríroztatni, és egy kalapácskoppintás nélkül összeszerelni.Hátrafelé ugyanis csak akkor tud menni a motor, ha a megszakító zárása(ami akkor nyitás lesz!)a felső holtpont közelébe esik. Ez pedig csak akkor lehet,ha a főtengely vége össze-vissza kalimpál.Vagy a forgórész nem ül a kúpon.
sorszám: 568 (5391)
(előzmény: janek, 2004-02-10 16:56:14)

 
 
janek
válasz erre | email2004-02-10 16:56:14
Hát nemtom... a gyújtást állítgathattam oda vissza elő-utógyujtás.. de semmi, egyszer igy egyszer úgy indult. de legtöbbször hátrafele. Ha beállítottam holtponttól 3 mm-re akkor is ez csinálta.. mostmeg az új főtengellyel állíthatom bárhova a gyújtást mindig előlrefele indul be:) ugyhogy nem értem, biztos a főtengely cseszkődött..
sorszám: 567 (5389)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-02-10 12:19:21
Nem tom, nekem is csak mondták
sorszám: 566 (5384)
(előzmény: tike, 2004-02-10 12:02:55)

 
 
tike
válasz erre | email2004-02-10 12:02:55

Na jo, de akkor is a gyújtás állítódik el nem??

:)

tike.
sorszám: 565 (5382)
(előzmény: Gexxx, 2004-02-10 11:59:36)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-02-10 11:59:36
De asszem akkor is elindulhat visszafelé, ha nem rendesen van feltéve a generátor állórésze
sorszám: 564 (5380)
(előzmény: tike, 2004-02-10 11:52:58)

 
 
tike
válasz erre | email2004-02-10 11:52:58
Hi!
Ha hátrafelé indul be, akkor az gyújtás:) Nekem volt olyan, hogy lámpánál álltam, leesett a fordulat, azt hittem lefullad, de nem, újraéledt. Csak amikor engedtem ki a kuplungot, akkor volt furcsa, hogy tolatok:)))

tike.
sorszám: 563 (5379)
(előzmény: janek, 2004-02-09 17:40:00)

 
 
janek
válasz erre | email2004-02-09 17:40:00
Hát én asszmondom hogy is-is. Én annak idején ugyanígy szivtam.. a főtengely beleért a blokk falába. és azért szorult. forgott de gáz volt. Kihézagoltam és fasza lett. Aztán a főtengelynek vmi baja lett és mindig hátrafele indult be csak úgy naturban:)
kicseréltem egy német gyárira és azóta nincs semmi bajom! mikor összeraktam nem szorult nem indul hátrafele stb:)
sorszám: 562 (5376)
(előzmény: kustib, 2004-02-09 07:29:37)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-02-09 16:32:23
A villák szerintem jók, meg jól vált, csak a kapcsolótengely nem fordítja el a bütyköstengelyt (asszem így hívják, ez vezérli a villákat.

Szerintem összerakom a két felet a ft. nélkül, úgy könnyen összemegy, és lecsekkolom, ha jó, akkor be a főtengely, ha kicserélték, és mehet össze megint.
sorszám: 561 (5372)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-02-09 15:47:10
Gexxx!
A kapcsolóvillákat jó sorrendben tetted vissza?
sorszám: 560 (5368)
(előzmény: Gexxx, 2004-02-09 13:36:45)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-02-09 13:36:45
Hali Skacok

Szerintetek működni kell a váltónak, ha nincs összetéve a két fedél? Mert nekem nem kapcsol. Villák rendesen mozognak, ha a vezérlőbigyuláját tekergetem, akkor is jó, de a kapcsoló nem forgat.(szaxerűen fogalmaztam mi?)
sorszám: 559 (5363)

 
 
Tamás
válasz erre | email2004-02-09 12:02:43
Bocs a félreérthetőség miatt.
Természetesen hajtóműolajra gondoltam, nem a benzinbe kevert kenést biztosító olajra.
sorszám: 558 (5358)
(elözmény: dan251, 2004-02-06 14:01:21)

 
 
tike
válasz erre | email2004-02-09 10:57:21
Hi!

Nekem elöl Sava van, kb 1500km-t mentem vele, de még olyan, mintha új lenne. Esőben is egész jól vizsgázott, a Pécs-Orfű szakaszon két oldalt fél centi csík maradt poros....:)

tike.
sorszám: 557 (5353)
(előzmény: fisi, 2004-02-08 20:11:04)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-02-09 10:43:26
steelheart6!
A tologatás végső megoldás, ha máshogy nem megy.Szerencsés vagy, ha neked simán kiveszi.
sorszám: 556 (5352)
(előzmény: steelheart6, 2004-02-08 18:39:35)

 
 
kustib
válasz erre | email2004-02-09 07:29:37
Én meg tegnap összeraktam a blokkot! A főtengely az egyik házfélben még szépen forgott, de miután rátettem a másik felet, szép egyenletesen szorul... :( Szóval nem csak te szopsz Gexx! :) Most evvel mi a szöszt csináljak? Mert kibaszott precizen, és nagy tisztasággal csináltam mindent, ennél tutisabban nem tudom! Lehet, hogy kurtára nem centírozták ki a főtengelyemet? Mert a csapágyak faszán benne vannak! :( Javaslatok? Majd bejáródik, vagy szedhetem szét??? :(

Üdv: TiB
sorszám: 555 (5348)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-02-08 23:56:40
Ja, és az üresrögzítő cucc nem volt a blokkban. Most azt is szereznem kell.
sorszám: 554 (5345)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-02-08 23:53:22
Hali mindenki

Képzeljétek el, megont ráb@sztam ezzel az egész motorozós mizériámmal. Már kezdem feladni.

Hazavittem a felújított főtengelyt, bár már ott láttam, hogy az nem az, amit bevittem, de nem foglalkoztam vele, mert össze volt rakva. Csak akkor estem pofára, mikor a ft.csapágyat kézzel rá tudtam tenni, és ugyanígy levenni. Pénteken, ha hazaértem visszaviszema aszerelőnek és megetetem vele
sorszám: 553 (5342)

 
 
dan251
válasz erre | email2004-02-08 22:45:53
Hi!
Nagyon köszi Fisi!!!
bye
sorszám: 552 (5341)
(előzmény: fisi, 2004-02-08 20:11:04)

 
 
fisi
válasz erre | email2004-02-08 20:11:04
dan251!!!

A Svavt felejtsd el, hacsak nem akarsz 3 hónap múlva újat venni rá!!! Ngayon puhák, ezáltal qrva hamar lekopnak!!!
A Heidenau király, jól tapad, és nem kopik le 5 perc alatt!!!:))

Váltót nekem is álló helyzetben könnyedén ki lhete venni- berakni!:) Más működés nem megengedett!!!:)))

Fisi
sorszám: 551 (5337)
(elözmény: dan251, 2004-02-08 01:21:34)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2004-02-08 18:39:35
Hali!

Nem tudom hogy van ez srácok, de az én Trophymat 1-ből és 2-ből is vissza lehet tenni üresbe álló helyzetben. Pedig ez is szekvenciális. Nekem nem kell előre hátra tologatni.

Ez az 550. hozzászólás :)
sorszám: 550 (5335)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu