:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
DINO:
A rezót, mint már említettem egy havertől vettem Siklóson. A típusáról foggalmam nincs, ára négy rugó volt, használt, de nagyon jó állapotú. Esetleg megpróbálkozhatok utánanézni, hátha van még valakinek hasonló eladásra. Nekem volt itthon egy magyar gyártmány (nem króm), eladtam egy ETZs havernak 3E-ért. Annak magasabb a hangja, de jól megy. Kisebb rajta a hátsó dob, vagy mi. Lefestette mattfeketére, és jól néz ki. Sztem kérdezősködj, hátha van valakinek!
Sok szerencsét!
Üdv!
Egyébként lehet rosszul, de úgy emléxem hogy 12V-ra átalakítás már volt téma az indexes fórumon még anno valamikor. Aztán lehet hogy csak találgatózok. :)
De olyan luk az nincs a denkin szerintem, szal az is kell rá hogy bele lehessen kötni a spirált.
Aakos jegyzetelsz? :))
Nem sok minden kell (szerintem)
Csak az a csavar a főtengely végéről, ami a sporált hajtja, meg a spirálrőgzítőkiállóizémizé :-) Még dekknit sem kell cserélni, ha így van
Na meg egy spirál is kell az összeköttetéshez, és ez tuti :-) Szólókivitelnél ez sem szériatartozék
Na erre gondoltam először én is hogy simán csak egy delux óratartó kell, de aztán össze lettem zavarva. :) Aztán már csak a kihajtást kell valahogy megoldani.
Nem veszem az adást. Magát az órát hova? Hát veszel/szerzel egy deluxe óratartót, és oda.
A 12 voltról: Ha meg tudod oldani OK, de én sokat nem bajlódnék vele. Főleg, hogy nem értek az elektronikához
Van egy-két TS a galériában. Bár közeli kép nincs köztük. Az alap verzión a kormányt két heveder vagy bilincs vagy miafene fogja le 4 csavarral. A kmóra pedig bent figyel a lámpában. A Deluxokon pedig a lefogatóbigyulák vannak meghosszabbítva előre, ezek egy keretben végződnek, és ebben ül a két műszer.
http://www.mz-b.de/ts250/tafel16.htm
A kihajtást biztos át kell operálni, de a szemem előtt az én ETZ-m megoldása van (delux), és nem vágom hogy hova lehetne tenni normál változaton a ford. mérőt.
Látni kéne egy ts-t. :)
Ja aakos képekről is beszéltél, azt tedd fel ide a galériába. Gondolom hygy-nek kell szólni.
Értelmezem én:
Az ETZ-s Mickeyegérhez hasonlóan van megoldva. :-)
Szerintem meg lehet oldani a fordszámmérőt, csak a kihajtást kell átoperálni egy DeLuxe-ról.
Köszönöm a válaszod. :)
A fordulatszámmérőt nem egészen értem...
Deluxe TS-eken ha jól tudom a műszerek tartói a 2 kormány-leszorító heveder(?) helyére kerülnek, csak meg vannak hosszabbítva előre és ott ül rajta a két óra. (Nem tudom ezt rajtam kívül tudja-e valaki értelmezni :) ) Ha más nem marad, végül is jó a led is, de reménykedem hogy nem lehetetlen megcsinálni.
Mert mztrophy (alias Kati) arra írta, hogy a blokkhoz jó.
De a blokkról leszedni a festéket jó a kromofág gondolom...
Már csak azt nem tudom hogy előzményként mért Ratbikert írt ki...
Tényleg ezt csinálja a kromofág, HA nem mosod utána le jó mosószeres vízzel.
Ja fordulatszámmérő!
Hát én nem hiszem hogy át lehet alakítani hogy legyen rajta. Ehhez ugyanis kell ford.szám kihajtás a blokkon, meg a Deluxokon középen van a kulcs helye, és így van hely a ford.szám mérőnek. De ha át lehet akkor biztos fog valaki írni ez ügyben.
Na megtaláltalak! :) Hát végülis az a gép sem mai csirke már, de ha beindítod és mész vele, észre fogod venni hogy kell-e generálozni. Ha jól tudom kb. olyan 18-20 ezer km-enként szokott kelleni nagyobb felújítás, de ez használatfüggő. Ha tényleg jó a blokkja akkor 250-es lévén olyan 120-at kéne mennie. Ha elsőre nem is megy ennyit gyújtásállítással, karbiállítással javíthatsz a dolgokon. Mondjuk ilyen sok állás után ne hajtsd meg egyből, szoktasd a menethez.:)De ha berúgod és csörög, meg nem igazán bírja magát akkor nem úszod meg blokkszétrántás nélkül.
Azt nem tudom hogyan lehet 12V-osra átalakítani, biztos át kell huzalozni az egészet meg ilyesmi. De levizsgáztatni le lehet. Meg az első kereket is nyugodtan kicserélheted nagyobbra, ha neked úgy jobban tetszik.A lényeg hogy fogjon a fék, világítson, és ne legyen lopott. :) Meg úgy ránézésre látszon hogy foglalkozol vele...
Lánckifőzés:
Én még nem csináltam,csak az egyik barátom,de azt hiszem ő sima gépzsírt használt,legalábbis az biztos jó,amivel a láncot amúgy is be lehet kenni.
Kromofág:
Csak akkor szabad használni,ha nem mostanában akarod lefesteni,mert irtó nehezen távolítható el és az új festést is leszedi (felhólyagosodik). Ezt most mondta nekem egy karosszériás srác.
Bátyámnak van 2 veterán kocsija,teljes felújításra várnak és mivel újra lesznek fényezve,csak a drótkefés (kézi vagy gépi) megoldás alkalmazható.
Rezo:
Sok függ attól is,hogy a könyökcső mennyire nyúlik be a dobba,mert máris máshová kerül a visszaverődési pont!!
byee
Na jó azért olyan hosszú nem volt, de egy oldallal ezelőtt megtalálod.
aakos!
Te mikor írtál egy kisebb fajta novellát?
steelheart!
Milyen típusu Remus az a kipufogó, mert én is kiadnék egy kicsit többet a gépre, ha jobb lenne, meg ha tényleg szép. Meg hol lehet venni, mármint milyen boltba? Meg helyileg is hol?
Hello!
Én is írtam egy kisebb fajta novellát a mocimról, nincs hozzáfűznivalótok?
"egyáltalán nem mindeggy,hogy sorozatban gyártott szutyok,vagy lelkesen szeretettel készített kipu van a gépen!"
A motornak nem lelkesedés kell, hanem szakértelem és odafigyelés.
Én csak azt tudom hogy felraktam a rezonátort és 125-ös géphez képest egész jól pörög fel alacsony fordulatról. Nekem ennyi elég, sosem lennék biztos abban hogy egy házilag barkácsolt kipufogóval jót teszek a gépnek. Azért a rezonátort biztos megfelelő szakemberek készítették, és szerintem jobb ha az ember rájuk bízza a gépet.
Ehhez nem jó a brigéciol. A megfelelő a super kromofág. Erősen mar mindenfestéket és irritáll a szaga, de a festéket jól eltávolítja. Kati!
Hali!
Az én rezómba nem kötött bele még rendőr. Bolti, REMUS!!!!!!, krómacélból, és határozottan jobb a gép, mind végsebességileg, mind gyorsulás-rugalmasságilag. És jól is néz ki! Ha HYGYtól megkapom a jelszavam az FTP-hez, rakok fel róla képeket. Egyébként használtan vettem, egy MZstől, aki a túradobozai miatt nem tudta használni (nem fért el). És csak 4000Ft volt.
Sztem a zsaruk sz@rnak rá. Azért műszakira nem vinném így.
Üdv!
hali!
látom a hiányos információ okozott egy kis képzavart.6000-re méreteztem de 5000-től 6500-ig tart az ideális fordulatszámtartomány.pontosabban ott a nyomatékcsúcs.alacsony fordulaton is kellemesen rugalmas a gép.
egyáltalán nem mindeggy,hogy sorozatban gyártott szutyok,vagy lelkesen szeretettel készített kipu van a gépen!
vettem a fáradságot és szétvágtam a boltban vett rezót.olyan dolgokat láttam benne de olyanokat! bazi bütykök a hegesztési varatoknál , több cm co-drót lóg mindenfelé, a kúpok néhol 1cm-re túllógnak a középrésznél.ez biztos használ a gázlengésnek !!kicsit sem lessz örvényes.ennél primitívebb rezót nem tudok elképzelni:leömlőcső-konfúzor-középrész-diffúzor-végcső kombinálva a hangtompítóval.(lehet , hogy az elnevezéseket felcseréltem)
ha nem hiszel nekem számold ki!a képletet megtalálod az emlegetett letöltésben.
tomóka
Nekem is rezó van fönt én meg vagyok vele elégedve, és nincs az a rendőr aki ebbe belekötne. Az meg már mind1 hogy boltban kaphatót raksz fel ami tomóka szerint 7000-re van állítva (ezt nem írom alá), vagy otthon készítettet ami 6000-re jó. Mz-n már mind1 hogy 6-vagy 7000-nél jó a legjobban a kipuff, ez már úgyis nagyon a vége. És azért a kipufogó nem csak egy hajlított lemezdarab...
befogsz satuba egy 2colos csövet és ezen alakítgatod a lemezt gumikalapáccsal.kellő türelemme és egy kis ügyességgel összejön.hú!! ezelég hülyén fest!de nem tudok mást írni.osztottam szoroztam összeadtam kivontam majd kiszerkesztettem.leszabtam a lemezt és a csövön kialakítottam a darabokat, majd hozzáértő összehegesztette avi-val.
tomóka
itt balra a szakirodalom menüben van "általános kétütemű tunning" cimmel egy letölthető anyag. abban mindent megtalálsz.kivel és hol azt nem tudom, az ilyesmit magam csinálom.a pincébe porosodik a prototípus ha érdekel odaadom.6000-re méretezve 1,0.ás vaslemezből.
tomóka
Az előbb elfelejtettem:
tomóka!
Kivel lehet csináltatni és hol?
tomóka!
Hogy számoltad, hogy kalapáltad és a saválló lemezt hogy heggesztetted?
ha megmondod hogy kell verni a vasat hogy olyan kup alaku legyen mint amilyet én számolok, akkor énis szivesen hugyozok véreset, főleg akkor ha jobban is megy!! Meghát azért mert én csináltam :))
Gyöszi.
hali!
rezót nem venni kell, hanem csinálni vagy csináltatni! amit a boltban kapsz az 7000-es fordulathoz van hangolva! az én gépemnek csak a hangja lett nagyobb tőle.azután dühömben csináltam eggyet 1,5-ös saválló lemezből (igaz véreset hugyoztam mire kikalapáltam).
tomóka
A láncspray-t en csak ajanlani tudom, konnyu hasznalni, tiszta, nem kell osszekenni a kezeteket sem, egy jo minosegu lancspray nem csapodik le a lancrol nagy sebessegnel sem, hanem nyalkas reteget kepez es meg a szennyezodeseket is tavol tartana, ha nem lenne az etz-n burkolat. En a KXen MOTUL off road lancsprayt hasznalok, nagymosaskor jol at szoktam sikalni mososzerrel a lancot is, az leviszo rola a nyagja sarat, majd ha megszaradt, akkor atdrotkefezem es lefujom valami szilikon vagy wd40 spray el, ha azonnal nem megyek vele, hogy ne rozsdasodjon le. Utana indulas elott rafujom a lancsprayt, az teljesen befolyik a gorgok koze (marmint a motul igen, mas kokanyok nem ernek semmit, pld az agip formula moto is egy nagy nulla pedig majdnem olyan draga) mert a motul ugy folyik mint a viz. Utana kb 15percet kell varni, akkorra finom zsirbevonatot kepez mindehol a lancon, es utana a sar sem tapad meg rajta. Tok frankon nez ki ahogy a motor mar ki sem latszik asarbol, a lanc meg meg mindig csak zold a lancspraytol.
Persze lancsprays kezelesek elott lehet megeri akarmiben kiaztatni a lancot hogy a regi rakent ocsmanysagokat levigye. Utana csak spray, de az MZ tokozasa miatt sztem boven eleg 1-2 havonta befujni. Szoval olcso megoldas is. Motul off road nagyon jo 2800 400ml, de ugyna ennyi az on road, az nem tom milyen lehet.
Gyoszi.
Tesho!
Hogyan kell kifőzni a láncot? Apu nekem is ajánlotta régen, el is m ondta, csak elfelejtettem. Azt mondta, hogy kell hozzá graffitos adalék, csak elfelejtettem a nevét.
Massino!
A kromofág tényleg jó! 1l kb. 700 forint. Csak figyelj arra, hogy nehogy odafollyon, ahova nem kéne, mert ez tényleg leszed mindenféle festéket. Amúgy sav és lúgmentes festékeltávolító szer, a deknidnek nem lesz tőle baja, mert tényleg csak a festéket szedi le. Festékboltban lehet kapni zöld üvegben. Lekened vele a cuccot, vársz néhány percet, majd drótkefével/csavarhuzúval vagy amivel lejön leszeded a nem kellő festéket. Sok sikert hozzá.
steelheart6!
És a rendőrök nem cseszegetnek a rezós miatt? Mert amit én vettem, arra rá van irva, hogy csak sport célokra, forgalomba nem használható.
ad4890!
És átmentél a viszgán, amikor ez történet?
Üdv.A legjobb tudomásom szerint az ETZ mozaikszó jelentése ein(egyhengeres),teleskop(teleszkópos),zilinder(a hengerfej zilinder alakúra van kiképezve belülről).De mostmár,hogy ne érje szó a ház elejét utánanézek.Na csá.
A kettővel ezelőtti "hozzászólásom" a gép hibája.Bocsesz.
Szevasztok.Ajánlom figyelmetekbe a szilikonzsírt.Kimondottan ilyen nagy igénybevételű és magas üzemi hőmérsékletű helyekre javasolt.Az autógyárban ahol dolgoztam is ezt használtuk,bár nem erre a célra.
A blokkltisztításhoz már többektől hallottam a kromofágos lemosást.Állítólag szépen dolgozik rajta a cucc.
A lánc kifőzését pedig saját tapasztalataimból okulva mindenkinek csak ajánlani tudom.Sőt megvan határozva az összetevők aránya is(faggyú,grafit és zsír)de erre már nem emlékszem pontosan.
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Tesho, ne ijesztgess. Ahogy írtad úgy vettem ki, hogy az a szimmering hiba nagyobb szerelést igényel. Ez nem annyira hiányzik. :)
Azért gondolom hogy a zsír folyik össze-vissza mert még nyár végén lett lekenve a lánc, és kb. két hete gőzborotva után kezdett folyni mint állat.
Na most már írtatok annyi féle módszert blokktisztításra hogy majd szép sorban kipróbálok mindent. :)
Nos, nekem azért vált be a petróleum blokkmosáshoz, mert egyrészt ilyen mosogatásból volt itthon eleve 3 lityi, másrészt tudtam, hogy jól viszi a szutykot... És olyan olajdzsuvát szedett le a blokk aljáról, amit a brigéciól otthagyott! Persze magától azért nem fog lejönni! Én ecsettel tunkolgattam, könnyen megtehettem, mivel a kezemben voltak a házfelek! :) És a benzint is sokkal hatékonyabbnak tartom, mint a brigéciolt! Persze utána, ha nem akarod, hogy petróleum maradjon a motoron, mert tényleg büdi, és gőzölög meleg hatására, akkor azt lemosod brigéciollal! :) Trükkös... :)
Jah! Massino! A felnidre meg pláne benzint vagy petróleumot ajánlok! A festéket meg nitrohigítóval próbálnám meg első lépésben!
Lánc! A kifőzés állítólag tényleg tuti! Faterom mesélte, hogy az ő motoros korszakában mindenki ezt csinálta! És jó volt! Én egy csili-vili láncspray-t használok, és tökéletesen meg vagyok vele elégedve! Nem kell agyonkenni, és akkor nem megy az sehova!
TiB
Én is arra az esetre írtam,ha nagyfelújítást végzel,mert amúgy egyetértek Fisivel,felesleges szétszedni vagy bármi.
Ezt a kifőzős dolgot még én sem próbáltam,de végülis nem lehet rossz,a lánc hasonló lesz az O-gyűrűs lánchoz és egy ideig biztos klassz ("csak úúúgy cuppppppog!!")
Azon kívül úgy gondolom,hogy a zsír további előnye a spay-vel ellentétben,hogy szilárdabb és mivel burkolt a lánc,nem jó,ha nekiáll csöpögni mint a spay,mert "zárt" a búra!
Azon kívül ha mégis nagyon retkel,előfordulhat,hogy a fogaskerék alatti szimmering ment tönkre és a lánc vitte hátra az olajat a blokkból és az folyat. Gyakori hiba,nekem is volt!!
byee
Ja, másik:
A blokk eredetileg fekete az Mz-ken és ez alól az enyém sem volt kivétel, és nem tetszett úgyhogy elég alaposan lecsiszoltam finom csiszoló vászonnal. Tök fasza is lett,de van néhány olyan rész (hajlatok) ahol nem tudtam rendesen megcsiszolni. Szal a kérdés az lenne hogy az a Brigéciol mennyire erős? Lemarja vajon a maradék festéket róla?
Oh köszi a sok okosítást, ha már ketten is ajánljátok akkor veszek Brigéciolt, és megcsinálom. De nem hiszem hogy leszedem a láncot, inkább mint ahogy fisi mondta forgatom és úgy tisztítom meg ilyenek. Azért tesho a te javaslatodat elrakom későbbre. :)
Akkor a lánspray felejtős...
Thnx!
A Brigéciol 1 literes kiszerelésben kapható,zöld műanyag flakonban és szinte bárhol kapható (Tesco,festékbolt,vegyi bolt stb),nem túl drága. Én ecsettel szoktam felvinni a felületre.
Ha a láncot alaposan ki akarod tisztítani,én úgy szoktam,hogy egy 1,5-2 literes flakonnak levágod a tetejét,belegöngyölöd a láncot és feltöltöd benzinnel. Hagyod állni benne..
Az egyik barátom ezután a láncot egy lábosban szó szerint ki szokta főzni gépzsírban,a felesleget letörölve. Szerinte után sokáig teljesen csendesen üzemel a lánc!:)
A láncspray-t inkább nem ajánlanám,főleg ha túlzásba viszed,a végén még a mexakítónál köt ki a felesleg és annyi:) Ugyi Peet?:)))
Ahogy elnezem eleg jo helyen van a topicunk...
:)
Szal emulziot akartam irni az elobb!:)
Ja!
Es remelem en vagyok a 600-ik! :)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|