hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2019. május 27. hétfö 
Hella

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 978 oldal

kustib
válasz erre | email2004-02-07 23:51:07
Az OK, hogy olyan a váltó, amilyen... De azért egy jobb állapotúval, vagy jobb váltójúval, vagy jobban beállítottal, ki lehet venni álló helyzetben is egyesből! Mint ahogy álló helyzetben be is lehet tenni egyesbe... :)

Üdv: TiB
sorszám: 545 (5322)
(előzmény: tomóka, 2004-02-07 23:39:50)

 
 
tomóka
válasz erre | email2004-02-07 23:39:50
nekem se lehet üresbe rakni álló helyzetbe.de ez nem hiba!az etz-ben szekvenciális váltó van ennek pedig az a sajátossága , hogy a tengelyeknek forogni kell a hibátlan kapcsoláshoz.


tomóka
sorszám: 544 (5321)
(előzmény: kustib, 2004-02-07 11:58:13)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-02-07 22:33:36
Akarom mondani úgy 6 körül...
Csak nemtok írni. :)
sorszám: 543 (5317)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-02-07 22:32:24
Innen futottam össze valakivel pénteken a futár peti boltja előtt olyan úgy körül? Egy pirosas 250-essel volt, és lányos zavarában 251-esnek nézte a 125-ösömet. :))
sorszám: 542 (5316)

 
 
kustib
válasz erre | email2004-02-07 11:58:13
Jah! Meg esetleg, ha van lehetőséged a mocit kipróbálni, nézd meg a végsebességét! Nekem nem volt hajlandó 100 fölé menni egyenesen, szétkaptam a blokkot, és csúnya dolgok derültek ki... Nem csodálom, hogy nem ment jobban! És az üres állóhelyzetben kapcsolása tényleg sarkallatos pontja egy TZ-nek... Találkoztam olyannal, amelyiket nem lehetett eccerűen üresbe rakni, sehogy sem, ha állt!!! :)

Üdv: TiB
sorszám: 541 (5308)
(előzmény: _béla, 2004-02-07 00:33:15)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-02-07 01:19:46
Béla!
ETZ elvileg könnyen kidobhatja a harmadikat. Asszem ezt úgy lehet jól megnézni, hogy húzatod kettesbe, hirtelen hármas, negyedikből visszafelé, de ésszel szóval játsz a váltóval 3. környékén, és ha nme dobja ki, az jó. A másik: jár a moci. Berakod egyesbe, mész vele egy kicsit. Megállsz egy helyben egyessel, járó mocival, tövig húzott kuplunggal és megpróbálod kivenni üresbe. Ha nem megy, akkor 15-20 cm-et tologasdd előre-hátra és próbáld közben kivenni üresbe. Ha így sem megy az üres, csak leállított motorral, akkor az gond, bár nem olyan nagy de erre fogva is lehet alkudni, elvégre ez is hiba. Az első telót próbáld hirtelen (behúzott elsőfékkel) ütközésig lenyomni. Ha sikerül, akkor az gond. A hátsót szerintem jó gödrös földuton lehet szétszedés nélkül viszonylag jól tesztelni két személlyel, ha nagyon hintázik a motor, az nem jó.A jó 250-esnek jellegzetes hangja van, ha nincs, akkor megeshet, hogy ott vmi hiba van, de nem biztos. Sztender fönn van-e, ha nincs próbálj emiatt is alkudni. Meg szerintem ha olyan az illető és ha tudsz egy kicsit alkudni, akkor köss bele minden kis hibába olyan címszóval, hogy az úgy neked nem tetszik, és milyen drága lessz megcsináltatnod.
Az árat én meg úgy vettem észre, hogy kb 70000-110000 még viszonylag reális, de ez az állapotától is függ. Ja, és ne felejts el az átiratásra is eltenni egy ngyadag pénzt.
sorszám: 540 (5301)
(előzmény: _béla, 2004-02-06 11:52:24)

 
 
_béla
válasz erre | email2004-02-07 00:33:15
Köszi
sorszám: 539 (5299)
(előzmény: kustib, 2004-02-07 00:04:00)

 
 
kustib
válasz erre | email2004-02-07 00:04:00
Hali, Béla!

Amit lessél szerintem: váz mennyire rohad, első telók egyenesek-e, mennyire csörög-zörög, annyi olaj van-e beletöltve, amennyi kell, a tankot nézd meg, mennyire rozsdás. Ha lehet, vedd le a hengerfejet, és nézd meg, milyen állapotban van, és hányas túlméretű a dugó! :) Ez persze lehetetlen! :( A kipuff alján észre lehet venni bukták nyomait... Így hirtelen ez jut az eszembe! Meg aztán kérdés, milyen optikai igényeid vannak a mocival szemben! Árak tök össze-visszák! Lesegess netes apróhirdetéseket, akkor hamar tisztában leszel az árakkal!

Üdv: TiB
sorszám: 538 (5298)
(előzmény: _béla, 2004-02-06 11:52:24)

 
 
vdmacs
válasz erre | email2004-02-06 15:04:52
Sziasztok MZ-ek!
Érdekelne ETZ 251-s forgalmival és motorikusan jó állapotban.
Eladó ETZ 125-s
sorszám: 537 (5283)

 
 
tesho
válasz erre | email2004-02-06 14:01:21
Tamás!

Azt hiszem előbb tisztázni kellene valamit.
Van a motorolaj és van a hajtóműolaj. Te melyikre gondolsz?
A hajtóműolaj kerül a blokkba,a qplung,váltó stb kenésére.
A motorolaj pedig az égéstérbe kerül a benzinnel és elég. Az MZ-k esetében (mivel nem különolajozásúak) a tankba kell önteni (91K ill 95K) vagy te pancsolod össze otthon.
Ha motorolajról beszélsz,akkor oda csak a kétüteműekbe való "2T"-t szabad és ugye akkor te pancsolod hozzá a benzint 1:40, 1:50 vagy vmi hasonló arányban.

byee
sorszám: 536 (5280)
(előzmény: Tamás, 2004-02-06 13:16:07)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-02-06 13:37:40
Hát lehetőleg kétütemű motorba ajánlott olajjal töltsd fel,mivel ezek tudod kétüteműek.:) Rá van írva hogy 2T!


sorszám: 535 (5277)

 
 
Tamás
válasz erre | email2004-02-06 13:16:07
ETZ 250-es szerelési könyvet találsz a ezen a honlapon a bal felső "szakirodalom" menű alatt, magyar nyelvűt. Én 125-re kerestem, de sajnos nem találtam azideig sehol. Valóban jó, könyvtárban megtaláltam a "Hogyan javítsam a motorkerékpáromat" c. könyv. Benne van a 250-es javítási leírása. Kezdő lévén kérdezem, hogy az autókba használt motorolajjal feltölthető-e az ETZ -125-ös, vagy van-e valami igazán csak neki szánt olaj.
Köszi!
sorszám: 534 (5274)
(előzmény: sergei, 2004-02-05 01:57:29)

 
 
_béla
válasz erre | email2004-02-06 11:52:24
Sziasztok MZ-sek !
Szeretnék egy ETZ 250-est venni, szeretnék tanácsot kérni hogy mit kell nézni ha az ember ilyen motort vesz.
Az árakról egy kis felvilágosítást.
Előrre is köszi.
:)
sorszám: 533 (5272)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2004-02-06 02:39:55
Mér nem vesztek TS vagy Trophy 125-150est. Ott nem lazul le a kuplung.

Ez a rezgőcsiszoló nem is rossz ötlet.
sorszám: 532 (5265)

 
 
dan251
válasz erre | email2004-02-06 00:43:25
Kedves Elmi.
Szerintem nem jelenthető ki egyértelmüen,hogy mi javítás is mi nem. Az általam leírt megoldások mindegyike müködik mindenki azt választja amelyik számára megfelelö,de tapasztalataim szerint,ha a moci extrém igénybe-
vételnek van kitéve pl:hegymotorozás, nem árt egy kis + biztosítás esetleg egy kis sav a főtengelyre. Ezt a megoldást egy barátom minden későbbi
hátrány nélkül használja(a srác 25éves és kb.:22éve szerel.)
Ennyi
sorszám: 531 (5262)
(előzmény: elmi, 2004-02-05 00:10:18)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-02-05 19:59:39
Szolnokon a Panyik Béla bá'-nál. Árakat majd akkor mondok, ha kifizettem.
Vasárnap beszámolok
sorszám: 530 (5256)
(előzmény: tike, 2004-02-05 18:02:54)

 
 
tesho
válasz erre | email2004-02-05 19:47:43
Elektro,mert akkumulátoros a gyújtása és Zetor,mert húúúz mint egy traktor!!
:-)))
sorszám: 529 (5255)
(előzmény: Gexxx, 2004-02-04 20:11:28)

 
 
tike
válasz erre | email2004-02-05 18:02:54
Gexxx!

Te hol csináltattad a cuccot???
Mennyi volt?

tike.
sorszám: 528 (5252)
(előzmény: Gexxx, 2004-02-04 16:11:00)

 
 
tike
válasz erre | email2004-02-05 18:00:25
Hi

Én sokat szenvedtem a kuplunggal, az segített, hogy vettem egy másik tárcsát(ami a főtengeyre megy) Azóta nincs vele gond...

tike.
sorszám: 527 (5251)
(előzmény: Dino, 2004-02-05 14:58:36)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-02-05 14:58:36
sergei!
Szerintem erről már volt szó, és arra jutottak az urak, hogy néhányan ékelik, néhányan ragasszák és van aki heggeszti. Nekem a TS 250/1-el nem volt ilyen gond (az is mát majdnem ETZ). Nekem néha a csavar lazult meg, ami a for. szám mérőt hajtja.
sorszám: 526 (5244)
(előzmény: sergei, 2004-02-04 21:34:37)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-02-05 14:54:56
szüórógitt helyett SZÓRÓGITT v. mi.
sorszám: 525 (5243)
(előzmény: Dino, 2004-02-05 14:54:01)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-02-05 14:54:01
Gexxx!
Szerintem is jó ötlet a csiszológép, de szerintem kézzel vizesen is eléggé célratörő lehet. Vagy ha fested utána akkor asszem szüórógitt v. mi.
sorszám: 524 (5242)
(előzmény: Gexxx, 2004-02-04 16:46:39)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-02-05 14:51:46
sergei!
Nekem van egy fölös fénymásomt szerelési könyvem, mert a faszi (a fénymásolós) két példányba tolta le 1311 ft-ért hajdanán. Azóta betettem egy valami lefűzőbe (kb. 350 pénz), meg vettem lefűzőket. A címe asszem: Hogyan javíthatom motorkerékpáromat. ETZ 125,150,250 blokk, ETZ tárcsafék, generátor, villaszár javítás van leírva benne+babetta, Simson javításhoz egy-két dolog. Veszprém mellett lakom, eladni nem nagyon akarom(hiába van meg 2 példányban), ha le akarod fénymásolni szívesen kölcsönadom, de ha nagyon kell 1500 pénzért viheted (de csak ha tényleg sokkal nehezebb lenne fénymásoltatni).
sorszám: 523 (5241)
(előzmény: sergei, 2004-02-05 01:57:29)

 
 
kustib
válasz erre | email2004-02-05 10:28:00
Hi, Gexx!

Szerintem a deknivel csináld azt, hogy fogsz egy vibris csiszológépet, pinom papírt bele, és nekiesel! Aztán, he lementek a nagyobb likak, bütykök, akármik, akkor nekiállsz polírozni! :)

Üdv: TiB
sorszám: 522 (5236)
(előzmény: Gexxx, 2004-02-04 16:46:39)

 
 
sergei
válasz erre | email2004-02-05 01:57:29
Már csak egy szerelési kézikönyv lenne az, amiért a két kezemet összetenném... Remélem találok valahol papíros formában...
sorszám: 521 (5231)
(előzmény: sergei, 2004-02-05 01:33:13)

 
 
sergei
válasz erre | email2004-02-05 01:33:13
Üdv!

Köszönöm a segítségeteket és bocsi, hogy ide írtam.

Üdv!
sorszám: 520 (5230)
(előzmény: sergei, 2004-02-04 21:34:37)

 
 
elmi
válasz erre | email2004-02-05 00:10:18
Ha a szervizkonyv szerint rendesen nyomatekkulcsal osszevan rakva akkor biztos,hogy nemfog lejonni persze a felületeknek simaknak kell lenniük es nem kell ragaszto,sav.Az nem javitas. Csa.
sorszám: 519 (5227)
(előzmény: sergei, 2004-02-04 21:34:37)

 
 
dan251
válasz erre | email2004-02-04 23:30:49
hali!
A motorszerviz topicban jobb lett voln,de mindegy.:)
Leforgott a kuplung,ha jól értem.
A javításra nem tennék javaslatott.
Szervízkönyv szerint száraz pormentes kúpra(főtengely)egy tavtartó csődarab segítségével bikából rá kell húzni a kupplungot,utána összerakni ahogy kell.
Vki arra esküszik hogy a kupplungot felmelegítve kell felrakni.
Vagy a megtisztított felületeket bekened
sósavval és ez késöbb jól "összeérik".
Barbárok felhegesztik.
Ennyi jutott eszembe te döntesz!
U.i.:Mindenkinek:NEM tudok "hejesen" írni:)
sorszám: 518 (5225)
(előzmény: sergei, 2004-02-04 21:34:37)

 
 
sergei
válasz erre | email2004-02-04 21:34:37
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni, remélem jó helyen teszem ezt. Van egy 1957-es K55-ös motorom és nemrégiben vettem mellé egy 1983-as ETZ 250-est. Hazafele úton 30km megtétele után fokozatosan elkezdett csúszni az erőátvitel. Azt hittem a lamellák. Mire hazaértem, már végig bőgött a motor, berúgni se lehetett, mert annyira csúszott. Szétszedtem és szomorúan tapasztaltam, hogy a kuplungszerkezet laza kézmozdulattal levehető volt a főtengelyről. Boltival összehasonlítva az új főtengely vastagabb, meg a kuplung agyba is bele van maródva. Az lenne a kérdésem, hogy van e erre a problémára valami megoldás, mert OK rászánok 20 ezer forintot és megveszem mindkettőt, sőt akkor már egy kisebb generált is csinálok, de nem szeretném, hogy megismétlődjön. Segítségeteket előre is köszönöm! Üdvözlettel : Sergei
sorszám: 517 (5220)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-02-04 20:11:28
Meg az enyém
nem elektro, hanem benzin,
nem zetor, hanem motor

De a BTM hülyén nézne ki :-)
sorszám: 516 (5219)
(előzmény: tesho, 2004-02-04 18:56:40)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-02-04 20:06:13
Akkor hajrá, írd a gépedre :-)
sorszám: 515 (5218)
(előzmény: tesho, 2004-02-04 18:56:40)

 
 
janek
válasz erre | email2004-02-04 19:12:52
Hm... nekem van tükröm tartalékba!
ha kell neked odaadom!
sztem én úgyse töröm le:))
sorszám: 514 (5217)
(előzmény: steelheart6, 2004-02-03 21:01:10)

 
 
tesho
válasz erre | email2004-02-04 18:56:40
Én inkább azt írnám rá,hogy Elektro Turbo Zetor!!

:-)))
sorszám: 513 (5216)
(előzmény: Gexxx, 2004-02-04 18:54:24)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-02-04 18:54:24
Úgy látom ez a topic most rólam szól :-)

Megtaláltam:
ETZ= EinheitsTyp Zschopau

Szabad fordításban: Zschopau-i egységes típus

Ezt fogom a mocira írni, ha le lesz festve.

Jó ötlet?

(Lenyúlni tilos! :-)
sorszám: 512 (5215)
(előzmény: Gexxx, 2004-02-04 17:04:10)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-02-04 17:04:10
És még egy:

Mit tudtok az ETZ szó jelentéséről.

Én úgy tudom, hogy Ein (asszem)-egy, Teleskope, Zilinder. De nem biztos. Nos?
sorszám: 511 (5213)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-02-04 16:46:39
Lenne még egy kérdésem:

Mit csináljak az olajdeknivel, mert simán polírozni nem lehet. Akkora lukak vannak rajta, mint a ház. Hát igen, vigyázott rá az előző tulaj. (az üresrögzítőcuccok, üresvisszajelző is hiányzott a blokkból :-( )
sorszám: 510 (5212)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-02-04 16:11:00
Jó napot MZ-riderek

Nos úgy látom nélkülem is megy ez a topic, de mivel nekem is mz-m van ezért csak írok.

Tegnapelőtt beraktam a váltót az egyik blokkfélbe, de nem akar kapcsolgatni. Minden tutin van összerekva, mert ha a léptetővilla irányítóját tekergetem, akkor jó, csak a kapcsolótengely nem akar forgatni (bocs a szaxerű kifejezésekért). Szerintetek mi lehet a bibi.

Ja és kilyukasztottam a blokkot a lánckeréknél. Ügyes vagyok? Az a csapágy benne volt rendesen, meg szar a megoldás is, ahogy megcsinálták. De már heggesztik.

Pénteken megyek a hengerért és főtengelyért, talán hétvégén összemegy a blokk, ha lesz időm csinálgatni.
sorszám: 509 (5210)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-02-03 22:04:34
Még valami, az értékeidet jól dugd el mert sok a jó nép arrafelé. :)

Ja egyébként a szaki egy baszott nagy kék cadillac-el jár, elég feltűnő. :)
sorszám: 508 (5199)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-02-03 22:02:30
Tike!
Mondok egy nagyon pepec csávót: 14. kerület Cserei u.! A stefániáról nyílik jobbra az Egressy után.
Van ott egy motorbolt, de nem az. Hanem tovább van egy papírgyár féleség ahol a kapu mindig nyitva van. Na oda kell bemenni és ott van hátul a műhely.
Egy kicsit el van dugva, de egy haverom ajánlotta (gyorsulási versenyző) hogy soha nem kellett még cuccot visszavinni és a fejéhez baszni.
Nekem az egész (főtengely csapágyazás, hengerfúrás stb...) 25 rugó volt.
sorszám: 507 (5198)
(előzmény: tike, 2004-02-03 19:56:59)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2004-02-03 21:01:10
Janek! Én nem a tükörlapra gondoltam, azt faterom vág nekem is, de a szárát elég szar volt összecsavarozni. De amíg újat nem kapok...

Nekem meg attól lett full erő a gépem, hogy kicseréltem a gyújtihoz/dinamóhoz menő 4 vezetéket, meg a csatlakozókat, és befújtam kontaktsprével. Mostmár mindig van szikkkkra. És szép nagy, meg van töltés is. Nem áll le a motor ha felkapcsolom a lámpát alapjáraton.
sorszám: 506 (5196)

 
 
LECSO
válasz erre | email2004-02-03 20:57:56
Mire?
sorszám: 505 (5195)

 
 
lucaska
válasz erre | email2004-02-03 20:56:08
én is tudok olcson, minőségi munkát.. nem gányolást.. jah és minden raktrárrol.. ez Veszprém, Zala megye..
sorszám: 504 (5194)

 
 
tike
válasz erre | email2004-02-03 19:56:59
Hi!

Árat nem tudsz véletlenül???

tike
sorszám: 503 (5193)
(előzmény: LECSO, 2004-02-03 19:12:57)

 
 
LECSO
válasz erre | email2004-02-03 19:12:57
Hengerfúrás:Gyuribá,06209811384, főtengelyfelújítás:Petró Bandi bácsi 0612773452.Minőség.
sorszám: 502 (5190)

 
 
tomóka
válasz erre | email2004-02-03 18:55:57
hali!

adjatok tippeket , hogy hol lehet jó minőségü fötengelyfelújító készletet venni!

tomóka
sorszám: 501 (5189)

 
 
tike
válasz erre | email2004-02-03 18:00:44


500 :)
sorszám: 500 (5187)
(előzmény: tike, 2004-02-03 18:00:15)

 
 
tike
válasz erre | email2004-02-03 18:00:15
Hali!

Ti hova vinnétek Bp-n a hengert furatni+főtengelyt felújítattni???


tike.
sorszám: 499 (5186)

 
 
janek
válasz erre | email2004-02-03 17:51:25
Gondoltam, most kaptam egy infót h a közelben is lehet venni olcsón.
Raktam bele most gyári dugót gyürüvel... olyan kompresszió lett benne há túl jó:)
Kösz mindenkinek a segítséget!!
sorszám: 498 (5185)
(elözmény: steelheart6, 2004-02-03 11:38:57)

 
 
janek
válasz erre | email2004-02-03 17:47:11
Ok, értem én csak vizsgán is kötekszenek miatta.. azért is akarom átalakítani.
A tükör nekem nem gond, keresztapám mindig vág bele újat:))
sorszám: 497 (5184)
(elözmény: steelheart6, 2004-02-02 23:35:52)

 
 
Semi
válasz erre | email2004-02-03 12:19:15
Sziasztok!

Azért írok most, mert elkezdtük egy MZ-s GYIK létrehozását. Ez a Gyakran Ismételt Kérdéseket fedi le.
A rendszert a http://mz.uw.hu alatt éritek el, és ha gondoljátok segítsétek az adatbázis létrehozását!
Ez lesz az alapja a jövőben elkészülő szocimotoroson levő segítséggyűjteménynek.
A GYIK létrehozásával szerintem nagyban megkönnyítjük a helyzetünket, így már tényleg olyanokat fognak csak itt megkérdezni, amit még nem tárgyaltatok ki.

Massino az egyik adminisztrátor, őt nyüsztessétek a kérdésekkel, meg persze engem! :-)

ciao
Gábor
(Semi)
sorszám: 496 (5175)

 
  Összesen: 978 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
Jawa (27078)
Motoros túra (17676)
MZ (48895)
Simson (3405)
Izs (610)
police (1763)
Pannónia (6541)
Motorszervíz (2866)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu