:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Nem tudom mi ez az FBS, nekem valami fekete hőálló szilikonpasztám van, amit az autósboltban vettem, benzint is jól tűri, mindenhová azt kentem felújításnál (hengertalp, blokközép, bal dekni, szívócsonk), Mégis csöpög az olaj, mert meg van repedve a balos deknim, miután az előző tulajnál 3 mázsa betonvas borult a motorra :) De egy hét alatt kábé 3 csöpp jön ki, használattól függően, ha nem használom nem is csöpög.
Üdv!
Nekem nem ott folyt ahol a blokk össze van rakva, hanem a csavarnál alul.De már nem lehetett rajta húzni, és ezért kentem be minden szarral, de az FBS nem volt jó.
Benzincsovet FBS el tomiteni, az igen, hmm, meg jo hogy nem benzinálló a cucc... a forgattyus haz passzolo feluletei koze sem sziveseny nyomom be, nemhogy az alig egymasra fekvo felületek köze a benzincsonel...
Gyöszi.
MAssi: FBShez visszatérve: levált??? Nem csakúgy a blokk aljára kell kenni ahol folyik, hanem szétszedni és a tömítőfelület közé.
Gyöszi.
Hi!
Nem tudom igazából , hogy hol csöpög, lehet, hogy odavezeti valahonnan..
Az olajleeresztő tuti nem. Lehet,m hogy az üresvisszajelzőtől jön, és az folyik ki a generátor oldali deklinél?
hmmm
Majd megnézem.
Hosszában nem folyhat? Szétszedni nem akarom, mert olyan jól össze van rakva.. :(
kívülről FBS-t rákenni nem jó? Persze nitró után.
Sziasztok!
Ezen az oldalon a szakirodalom menüben van egy Javítási kézikönyv 250-es Mz-hez című iromány. Sajnos úgy van oldalanként lefényképezve, ezért csak gépen keresztül nézegethető, kinyomtatva használhatatlan.
Örömmel tudatom, hogy a Maróti Könyvkereskedés Kft.-nél a könyv megvásárolható! Ha valaki el tud menni a boltba (Bp. Nagykőrösi út 91.), akkor 2490 Ft-ba kerül. Viszont vidékre is elküldik futárral, nekem Székesfehérvárra 900 Ft-ot számoltak fel a kiszállításért pluszba. A telefonszámuk, ahol meg lehet rendelni: 285-6608, 285-0116.
Üdv!
Ha már olajfolyás a téma: Ugye alulról csepeg mindig, mert van az a fránya gravitáció, és ezért nem lehet gyorsan azonosítani a forrást. Eltartott 1 ideig, mire rájöttem, hogy az 1kerék miatt az olajdugó lyukán jön fel+ki az olaj. oké, 1kerék törölve a napi használatból, meg a túrázós teló is vissza az 1kerékteló helyére. De még mindíg csöpög! Olajleeresztő csavar? Na lássuk, úgyis kap6 új olajat a kicsike. Csavar ki, olaj le, csavarmenet takarítás, fasza új rézalátét, csavar vissza, új oil be. Sterimo. Krúzolás a városban, elmaradt 1kerék a buszmegálló nőstény tagjainak, de nem csöpög! Öröm. Este anyázás: csöpög. Bazzeg. Tuti üresvisszajelzönél. Dekni le, aha minden full olaj, megvan a baj. Motor dönt, bigyó kicsavar, tisztít, trutyi rá, becsavar, vár, visszadönt, király vagyok. Sterimó. Mocizás. Középiskolák tanítás végén kiözönlő kiscicáinak megfigyelése, pár év múlva esedékes felhasználása szempontjából. Motorozok, és nem csöpög, ÉN szereltem meg királyul! Másnap reggel: Olajtócsa!! Anyád! Tudtam, hogy a rohadt szimering!! Csere!! Rajtam nem fox ki!! Most csöpögj rohadt!! -Csöpög-, másnap reggeli észrevétel. Na ezt nem csinálom most meg, mert az árokba parkíroznám le kedves mocimat szívesen. Járok vele 1 7ig csöpögősen. Hátsó kerék +csúszik kanyarban, ja olajos a kerék. A magyar vándort megcsinálom ugyan, de a fikázás(panda) elmarad. Na, nézzük: dekni le, oil everywhere!! MEGVAN!! A lánckerékhez közel van 1 nemtommi lyuk a blokkban, ami 1 lemezzel van eltakarva, valami tengelyvég lehet ott belülről. Oldalradöntés, nitrós olajtalanítás, FBS, 24 óra száradás, visszadöntés, dekni vissza. ÉS NEM CSÖPÖG MÁR 2 HETE.
No, ezért vettem én kimondottan blokkragasztót. Gödöllőn valami 400 ft körül volt az ára és szerintem vagy 5 ETZ blokkra elég. De ha kaptok hermetic-et, akkor az is jobb, mint ezek a szilikonszerű szarok.
Akkor úgy mondom, hogy az olajat sem bírta.:) Nekem pont az folyt igazán, de a FBS nem szerette.
Elhiszem hogy jó a defekt spray csak még nem próbáltam, csak olvastam rajta a tájékoztatást. De nem nem akarom használni, nem hiányzik egy defekt. :)
Főleg hogy elég drága az a kis flakon...
A bal oldali deklit azért is szoktuk olajdeklinek hívni, mert ott csak olaj van, és nem benzin :-) Egyébként ha nagyon precízek akarunk lenni, használjuk az FBS-t szívocsonknál is, de ott még van kartonpapír is, és nagyobb felület, amiből a benzin nem tudja kioldani az FBS-t. Viszont nekem az egyik reggelre egy egész tank benzinem folyt el, mert a benzincsövet FBS-sel tömítettem :-)
A küllőztetés gáz. Én Pesten nem tudtam elintézni, illetve csak szarul, vagy buzi drágán (Cucuki szalon). Őrbottyánban van egy faszi aki vállal ilyet, de őt most csak áttételesen tudnám elérni, majd szerzek infót.
Deffek spray-vel jártam tömlős gumival fél évig. Amikor újra defektet kaptam, onnan tudtam meg, hogy kicsit laposabb lett a gumi, és a sárvédőre kifröccsent a cucc. Utána fújtam, oszt mentem tovább :-)
Hi, Info!
Ez kb. olyan volt, mintha megkérdezted volna: "Valami baja van a mocimnak, mit tegyek???" :)))))
Hol folyik az a fránya olaj??? Nekem most pl. kiderült, hogy a nullkapcsoló melletti kis dugó volt szarul beütve, és ott folyt! Aztán azt begyógyítottam, most meg ugyanazon a környéken folyik még mindig, de nem jövök rá, hogy hol! Jah! És én nem használtam tömítést sehova! Csak FBS a házfelek közé, és a bal dekni alá is! És sehol nem ereszt, egy cseppet sem!!!! :) Kopp-kopp-kopp!
Üdv: TiB
Hát szerintem van neki Ts-hez is cucca. Sok minden van ott. Meg kell kérdezni, van telszáma is.
Küllőztetni meg gondolom motorszervízben kell, vagy kerékpár szervízben.
ZsT!
A kipuffom nem füstöl. Egyébként ha nem bírja a benzint akkor nem jó semmire. Hiszen azt tömíted hogy ne jöjjön ki a blokkból, nem?
Ja megnéztem, arra a defekt spray-re az is rá van írva hogy csak tömlő nélküli gumiba lehet használni.
Mondjuk ez max. csak annyiban hátrány hogy ki kell cserélni a tömlőt.
Eszembe se jutott hogy én fogom a kerekeket újraküllőzni :) De hogy megy ez? Bemegyek a motorszervizbe, és azt mondom, hogy:Jónapot, küllőztetni szeretnék? Vagy valami speckó szervizbe menjek? Amúgy győri vagyok, de pesten tanulok, úgyhogy a bolt megoldható. A kérdés csak az, hogy vannak-e TS alkatrészek is.
Az FBS-nek elvileg bírnia kell hőt, ami a blokkban uralkodik, amit nem bír az a benzin, tehát ha például szar a váltó oldali szimmeringed (amit a rendesen füstölő kipuff is jelez), akkor az olajba benzin keveredhet, így oldhatja az FBS-t. Én FBS-sel raktam össze a blokkot, és a kötelező néhalecseppenegypötytől eltekintve nem szivárog. Az is igaz, hogy két hónapja nem mostam le a blokkot, és az én használati szokásom eredményeként már elég komoly védőburkolat alakult ki rajta :-)
Az FBS nekem is bírta egy darabig. Aztán úgy lemált róla mint ha kötelező lenne. Most valami kék színű anyagot nyomta a blokk aljára, ez bírja a hőt is rendesen. Ha kell megnézem a nevét, ezzel a kamionokat szokták kenegetni mert az is olyan mint a szita. :)
Légy üdvözölve itt, az Mz-sek nagy családjában
Gyoszor!
Az FBS tényleg király! Nekem bejött, csak kib. büdös.
Sziasztok, MZ-sek!
Üdvözletem. Régóta nézegetem ezt az oldalt.A múlt héten aztán magamévá tettem egy 1986-os ETZ 250-est! Gyönyörű darab! Szerelmes lettem belé! Remélem, nem ábrándulok ki belőle! Még nem volt időm átnézni, hiba sem jött ki rajta, nagyon tetszik!
drisa
A gumiám nekem annyira nem szimpatikus anyag, az FBS jobban bejött.. Szikikon ez is. A márkaneve FBS. MZben mindenfol jol hasznalhato, ha ezzel ugyesen bekened, garantaltan nem fog folyni sehol. Viszont a tomitest legkozelebbi szetszereleskor ugy kell majd levakargatni a feluletrol. Szornyu undorito melo, higito, vagy kromofág, királyvíz, najó az nem de a többi segíthet. De ez ugye csak a későbbi szétszereléskor jelent majd problémát. Viszont én úgy érzem, hogy egy MZ mindig is szivárogni fog ilyen kenőcsök nélkül.
Gyöszi.
hali! komkrétan honnan szivárog? bár ez mindeggy. a tömítés mindkét oldalát kend be gumiámmal.mekem ez bejött.
tomóka
Sziasztok,
ETZ250 nél felújítás utána a blokkból az ojaj szivárog :((
napi pár csepp :( mit tegyek? A tömítések újak, a csavarok bikán meghúzva..
Sziló? :)
OK, megnéztem, de azért az mégsincs táblázatos, rendezett formában.
Hát hogy kapsz-e rá mindenféle kapcsolót, gázkart meg ilyeneket,az attól is függ hogy laksz. Mert én leginkább pesti boltot tudok mondani ahol tuti kapsz. És ez a már sokszor említett Futár motoros bolt.
A küllőzés pedig nem olyan egyszerű dolog, szóval inkább ajánlom hogy szakihoz vidd.
Az első dolgom lesz az ülés levétele és ujrahuzatása, a szembeszomszéd kárpitost ismerve ez lesz a leghosszabb idő. A kerekekkel menjek egyből szakemberhez? Hogy megy ez a "küllőztetés"? A kéknek is elég rozsdásak voltak a küllői, arról drótkefével szedtem le, de azt a munkát még egyszer nem kívánom... Ha csak az esztétikával meg az üzemanyag-rendszerrel lesznek gondok(szutyok a porlasztóban/tankban) az nem baj, azzal még ugy-ahogy elboldogulok, csak a blokkot ne kelljen felújítatnom... Adtam fel ugyan hirdetést, de eddig nem kaptam választ sehol sem, úgyhogy lehet hogy kénytelen leszek 1pár új alkatrészre beruházni... Kormányt, gázkart, kapcsolókat kapok rá valahol?
Nem baj, úgy is szar az idő, legalább elfoglalja magát! :))))
Fisi
Hát aakos lesz vele dolgod, eléggé megviselte az idő. Nem fogsz unatkozni az tuti. :)
Hi!
Nekem a Trophyban bejött az NGK BP6HS, az isolator 20km után meghalt, de előtte se volt jó.
Brisket meg boscht nem próbáltam.
Üdv!
Hello!
Feltettem pát képet a mocikról, http://kep.tar.hu/aakos
A kék egyben van, megy is, a piros olyan állapotban van, ahogy látszik. (Legalábbis remélem, nem láttam 2 hónapja. :) )
Hehe:) ez nekem tavaly előtt volt. De a lényeg hogy ha megvan a moci akkor pöpec legyen aztán elmegy akárhova a megfelelő odafigyeléssel!
Nekem Trophy 125-ösöm van, lehetne inkább 250 de na ez is jobb mint a semmi!
Jó neked!
Én egyelőre még csak arról álmodom hogy nagybátyám elhozza a 250-est Berettyóujfaluból és nekiállhatok...
Egyébként a boltok összeírását (meg mást is) már elkezdtük Semivel, le is írtam ide "anno" a címet: mz.uw.hu
Páran már regisztráltak is.
Hali!
Nekem a bosch bevált, de csak az MZ-be. A Simson nem indult vele meg ha be is indult nem úgy ment ahogy kell:(
u.i.: Nem tudjátok mikor lesz jóidő?? Tegnap már azt álmodtam hogy 30fok van és motorozok egy találkozóra!!!!!? Ez már nem normális:)))
Kaptam egy Bosch W7BC gyertyát. Van köztetek olyan,aki találkozott már ilyennel?
Na, ez a bótlista egy baromi jó ötlet! Küldenék címet, de csak hármat tudok, kettőt a Zichyben, egyet az Ó utcában! :)
Hál'istennek baromi könnyen indul! Három rugás szivatóval, gyújtás, és pöccre már megy is! :) Akkor még várok kicsit az alapjáratra! :) Csak mondjuk baromi kellemetlen, hogy fékezés közben még a gázra is figyelni kell! :(
Áldom az eszem, hogy tegnap megjárattam! Itt is (Solymár) szakad ez a kibebaszott hó!!!!!! A héten minden nap esett, aztán elolvadt! Kééééész! Hülye ez az időjárás!
Pá: TiB
Szabgab ez jó ötlet.Én is régóta keresem azt a motortemetőnek nevezett helyet,ahol a haveromék állítólag jártak,itt pesten.Hugyér szarér adtak mindent.A címet persze nem tudták megmondani.Várom a listát.Jó munkát.
Ui.:itt már lassan 20 centis lesz ez a kurva hó,és csak szakad egyfolytában.
TiB!
Az alapjárat miatt neaggódj! Az én Trophymon fúrás után kb 300 km után lett "normális" alapjárat, most kb 500km van benne, de még mindig nem tökéletes. Ja és nekem az elején hidegen-melegen nehezen indult. Az ilyen gondjaim már megszüntek.
Az idő meg bekephatja, itt már kb 15centi hó van, mérnemtudottez decemberbeesni, amikor úgyis szét volt borítva a gép.
Arra gondoltam, hogy jó lenne egy listát csinálni a motoralkatrészboltokról, bontókról. Hogy ne csak kívánságaim legyenek (ezen oldal tulajdonosai is ezt javasolták), kézbe veszem az ügyet. Kérek mindenkit, hogy aki ismer boltot vagy bontót, ahol MZ alkatrész fellelhetö, írja meg az alanti címre, és én táblázatba foglalom. A bolt neve, címe és valami kis vélemény kéne. Az eredmény pedig itt fog egy menüpontként megjelenni. Mit szóltok hozzá?
szabgab@freestart.hu
Vártam, hogy ki lesz a szemfüles, aki megkérdezi: A háromféle végböl csak kettöjük volt, a harmadik félét - egy anya típusú véget - leszedték a mintául szolgáló régiröl, és ráapplikálták az új fékcsöre.
Az marha jó lenne, Zsandatara!
Mellesleg éreztem is annak a belső polárnak a hiányát rendesen! Máskor lehet, hogy bevágok két felest! :)
Egyébként ez a Zsandatara miből jön? Mert eddig nem sikerült dekódolnom! :)))
Pá: TiB
Egy link angolul tudó, kezdő gyertyadiagnosztikusoknak:
http://sportbikeguy.com/garage/floor/plugread.html
Ha lesz egy kis időm lefordítom, és ha gondolja HyGy beteheti a Szakirodalomba.
Üdv,
Zsandatara
Már megírtam, én voltam hülye (750-es hozzászólás). Azonban általánosan állítható, hogy bizony vannak selejtek és az NGK-ból több fordul elő, mint a BRISK-ből, valamint az is, hogy amint nem tökéletes az égés a hengerben (például beázás miatt gyújtás nélkül jár) a gyertya élettartama rohamosan csökken (Ref.: Zichy utca). Tökéletlen égés okozhat az is, hogy míg nyáron mondjuk a gyári 135-ös főfúvókával megyünk, télen, a dúsabb levegő miatt, érdemes kicserélni nagyobbra, mert ez is ölheti a gyertyát (Ref.: Bambi).
Zsandatara
Emberek vagyounk mink is, csak a bőrünk alatt polár anyag nő :-)
Az alapjáratot én inkább a karbi környékén keresném, de az is igaz, hogy egy kicsit be kell kopnia a blokknak. Az új váltómmal is kellett menni kb. 200 km-t, hogy jó legyen. Tehát ne aggódj, meg hideg is van, nem bejáratós idő.
Üdv,
Zsandatara
Hali!
Na, kivittem az én kis nullkilométeresemet! Megtettem vele 16 km-t, és megállapítottam, hogy a futárok nem is emberek! :) Egészen jól megy! Kis fordulaton nem megy úgy, mint rég, de 4000-4500-5000-en naggyon rendben van! :) Adtam a pofájára rendesen, megy is rendben! A hangja nagyságrendekkel jobb, mint volt, megszűnt a csörgés-zörgés!
Viszont! Alapjáratom naggyon nincs! :( És nem is tudok neki állítani! Ez normális egy naggyon friss blokknál? Vagy aggódjak? Nincs még bekopva, minden súrlódik nagyon, azért lehet ez??? Mondjatok valami tippet!
Köszi előre is! TiB
Az NGK gyertya nekem kb 2 km-t ment, utána vége volt. Lehet, hogy mi ketten vesszük a selejtes gyertyákat? :-)
Na ha rájöttél, hogy miért halnak meg írhatnál, mert én eddig azt hittem, hogy csak véletlen volt, de már akkor kezdek gyanakodni! I-)
ciao
Gábor
De minden csőnek két vége van... Nem??? Na, mindegy! Lényeg, hogy valaki utánajárt ennek! Jól jöhet még egyszer! :)
Üdv: TiB
Szevasztok.Letöltöttem a szervízből a javítási útmutatót a fékhez.Mostmár csak azt várom,hogy hazamehessek és kipróbáljam.Ezt a módszert egyébként még abszolút nem hallottam.Többen is javasoltátok a pumpálást.Hát igen ezt próbáltam én is de teljesen hasztalan.Na majd kiderül hétfőn.Be is számoplok majd az eredményről.Addig is csumi.
4 vég a 4 munkahengernél + 1 a főfékhengernél. az 5. jól mondom?
tomóka
Ez az 5 vég hogy jön ki??? :))))))))))) A hiányzó végnél szájjal is működtethetem a fékemet???? :)))))
Üdv: TiB
gyertya témában lenne egy kérdésen. hallotatok már OREGON gyertyáról? valami amcsi gyártmány.
tomóka
Ez jó :-)))
Egyébként ne törjétek magatokat a gyertyám miatt :), megcsináltam: a dekli koptatta ki a kábelt, és lezárlatolt. Meg már van búvár gyertyapipám is.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|