:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Najó, mostmár nem várok:)
1.
Nna most elmegyek suliba, ugyhogy nem lesz esélyem az 1000. hozzászólást írni :(
Mindenkinek jó taktikázást!
A nyertesnek pedig grat.!
Szevasztpk! ETZ 250-hez keresek eredeti kipufogot, földi áron!
hali!
én nem azt írtam,hogy hátrafelé jó!hanem azt,hogy úgy akartam.lapozgatom a super bike magazint ebben többféle megoldás van.92-es gixer1100 sugár irányu furatok 2-3-2-3... elrendezésben.azután 2003-as gixer1000 szintén 2-3-2-3... de érintő irány és hátra döntve.suzi rm250 mart hornyok hátra döntve,valami krossz yamaha hullámos tárcsával no furat no horony.van választék kinek mi a szimpatikus.
Nekem nincs kifúrva (TS-em van dobfékkel), de egy ismerösömnek igen.
Ha egyenes a furat akkor sipolhat fékezéskor. Ezt ugy szokták megoldani, hogy nem furat, hanem ilyen hosszú csatornák vannak, amik túllógnak a betéten. A sipolást a felmelegedö levegö hirtelen kiszökése okozza.
Szerintem fölösleges kifúrni, hacsak nem versenyezni akarsz. :)))
Máté gratula.Vidd gyorsan vizsgáztatni,aztán hajrá.De csak ésszel.Erdélyen gondolkoztál?
Kösz a választ,de ezzel nem jutottam közelebb.Mellesleg neked ki van fúrva,hogy vágod a témát?
Viszont valaki írta utánad,hogy hátradöntve jó a furat.A szervízben a szimeringcserés témánál lehet jól látni a kifúrt tárcsát az egyik képen.Ott viszont totál merőleges a tárcsára a furat.Szevasztok.
Azokra a belül peremes alátétszerűségekre gondolsz? Mert azok bent vannak
Sziasztok!
Szerintem nem valószínű a főtengelyproblémád. Mivel most volt szétkapva, én arra gondolok, hogy esetleg kifelejtetted mondjuk a kuplung alóli távtartót, hullámtárcsát, és a menesztő ide-oda kavirnyákol. Persze ez csak feltételezés. A másik: nem lehet, hogy a kuplung durva beállítására szolgáló tárcsás akármi csavarjai nem gyáriak, és túl hosszúak, így bele-bele érnek?
Vagy a kiemelőkar ér bele valamibe?
Ligi
Sziasztok
Segítség! :-)
1 ETZ 250 kilóméterórára lenne nagy szükségem, ha valaki tud szánjom meg, persze venni szeretnék. :)
Budapest
Széles Utat :)
Üdv!
Mivel a kuplungot nem szedted szét, így sztem is vmelyik csapágy, de van 1 tippem, hogy a felujitott főtengelyed lesz a ludas...
tike.
talán a csapágyak közül valamelyik meghalni készül. más ötletem nincs.
Nem hiszem.Már kis ráhúzásnál is csinálja. Meg magát a kuplungot nem szedtem szét, eddig jó volt
a féktárcsámon 7-es furatok vannak elöre döntve (hátra akartam de épp nem figyeltem és sikerült elbasznom).azért jól mükszik.
tomóka
ui: az a kondi azért van az ülés alatt (szervízkönyv szerint) hogy aksi nélkül is lehessen üzemeltetni a mocit.
hali gexxx!
úgy fest pont az a baj mint amire gyanakszol! nem emel ki nagyon a kuplung?
tomóka
Nekem nem segít senki? :-(
Az én féktárcsám nincs kifúrva,majd ha nem lesz egyéb javítgatnivalóm,talán sort kerítek rá:-)
Az én mocimban is van olyan kondi az ülés alatt,bár tiszta rozsda,fogalmam sincs,hogy működik-e egyáltalán...
byee
Köszi, köszi a seggítséget! :) Majd, ha ilyen bolt környékén járok, veszek egyet!
Elektronikus gyújtásom van, szal megszakítóm nincs is! Viszont azt a kondit tudom, hogy a megszakítón keletkező szikrát nyeli el! Ezt csak sejtettem, hogy valami zavarszűrő lehet... :(
Üdv: TiB
Nem nem, te egy másik kondira gondolsz.
Van a kondi a megszakitó mellett, az FONTOS, és pontosan ugyanolyat kell beépiteni, különben gyenge lesz a szikra és beég a megszakitó is.
A kondi amiröl itt van szó az az ülés alatt, a fesszab környékén van. (kellene legyen). Bekötése a test és az akksi + közé (a biztositék után). Ha lehet csak fóliakondit tegyél oda, elektrolit illetve tantálkondi szóba sem jöhet!
Nem túl lényeges. Ha gondolod rakd be. Legtöbb embernek szerintem nincs benne. A tulajok meg hajlamosak arra, hogy egy szerelés alkalméval ne rakják vissza azt ami (szerintük) nem szükséges.
Hali Skacok
Valaki segítsen nekem, mert ott állok, hogy felgyújtom a motoromat. (már sokadszor).
A helyzet a következő
Hétvégén beröffentettem a kis 0 km-es pöfögőt, de mikor ma kerülni akartam vele egyet, a kupplung behúzásakor elkezdett kattogni. Ez egy olyan ütemes kattogás volt, mintha egy alkatrész beleérne egy másikba, vagy a dekknibe...
Ha valakinek van ötlete, hogy mi lehet, akkor írjon lécci.
Ja, a masina egy 250-es, aki nem tudná
Kondi nelkul beeg a megszakito tudtommal,nezd meg nincs elrakva pl.lampafej,tank alatt,ahelye a megszakito mellett van.
Hi!
Magyarul építsek be kondit? Nektek bent van? És nekem mért vette ki előző tulaj??? :o
Üdv: TiB
Hát ez attól függ hogy csinálod: ha jól, akkor fasza lesz a fék, ha szarul akkor meg ...
De mindenképpen jobban fog kopni, bár nem jelentös.
Hogy érted azt,hogy a fékhatás/kopás jelentősen változik?Milyen irányban?Nő vagy csökken?
Az a kondi a zavarszürést szolgálja. Zavarokat okoz pl a megszakitó, az indexrelé, a 6Vos MZk dinamója, a mechanikus fesszab, illetve bármely mechanikus kapcsoló (illetve relé) a be és kikapcsolás pillanatában. Ezeket a nagyfrekvenciás zavarokat az akksi nem tudja kiszürni, az csak kisfrekvencián müködik, mert kémiai elven müködik, ami LASSÚ a gyors nagyfrekis zavarokhoz képest. A kondi viszont gyors, mert elektromos elven müködik, és kiszüri a zavarokat. Ezek a zavarok a motor elektronikáját zavarhatja (ha van neki olyan ) illetve a közeli rádiókban vételi zavart okozhat.
Hát nem tudom... 5 kiló a kerék és lecsökkented 1-2 dekával akkor az jelentéktelen csökkentés, szerintem viselkedésben nem észrevehetö a változás. Viszont a fékhatás/kopás az észrevehetöen változik.
tesho!
Ezt a tárcsalyukasztgatást én is kipróbálom, úgyis van otthon egy tárcsa egyszem 6-os furattal. Neked hányas furattal van kifúrva?
Kösz.Megnéztem a képeket.Nem gondoltam volna,hogy ilyen sok van rajta?Egyébként javul tőle valamennyit a fékhatás?Fajintosan néz ki de azért még átgondolom.Szeva.
A berepedés az öntöttvasra vonatkozik,nem a ETZ acél tárcsáira!
Az egész műveletet elején szerintem le kellene mérned a saját tárcsád vastagságát és abból megkapod a furatátmérőt
-min. vastagság 4mm lehet,tehát ebben az esetben max 8mm átmérőjű lehet a furat stb..
Ajánlom a Szervíz rovatban az 1. teló szimmeringcseréjének a leírását,abban vannak közeli képek Peet fúrt tárcsájáról!
http://szoci.motoros.hu/cikkek/telojav/image002.jpg
http://szoci.motoros.hu/cikkek/telojav/image050.jpg
http://szoci.motoros.hu/cikkek/telojav/image056.jpg
Akkor moct már csak az a kérdés,hogy milyen vastag legyen a furat átmérője.Mert ahogy tesho írta vagy növelnem kéne a hütőfelületet vagy maradna akkora amekora most.Szerintem értelmesebb az első verzió.
És egyébként hány lyuk van neked rajta,és milyen elrendezésben?
hali! bátran furd át.régóta így használom gond nélkül.a rugózatlan tömeg mellett a tehetetlen forgó tömeget is csökkentik a furatok és/vagy bemetszések emiatt könnyebb kanyarban lefektetni és kevésbé hajlamos a felegyenesedésre.
tomóka
Legalább tárcsa van elől, nem úgy mint Jawaknál! :)))))))))
Üdv: TiB
A féktárcsák is folyamatos fejlődésen mentek keresztül,a 70-es,80-as években kezdték el az acél tárcsákon ferde bemetszéseket alkalmazni,tehát szerintem ez akkoriban még új volt,az MZ pedig nem arról volt híres,hogy a legújabb technikai megoldásokat alkalmazza..
Köszönöm a válaszokat.Azt tudtam,hogy a hőleadással van valami,de akkor a gyárban anno miért nem így csinálták a vasakat?Hisz növelhető a hőleadó felület.Az esztétikai része csak másodlagos számomra.Azért inkábbb nem fúrom át,nehogy berepedjen már itt nekem.
Csumi.
"A tárcsát igen gyakran furatokkal látják el. Ezek elsődleges szerepe a hőleadó felület növelése,miközben a tárcsa tömegét,ezáltal a rugózatlan tömeget csökkentik (továbbá a furatok élei a kopadék távozását is elősegítik).
A tárcsa vastagságához választott furat mérettel a létrejövő hűtőfelület nagysága változtatható.
-ha a furatátmérő nagyobb, mint a tárcsa kétszeres vastagsága (d>2t),a hűtőfelület csökken
-ha a f.átm. kisebb, mint a tárcsa kétszeres vastagsága (d<2t), a hűtőfelület növexik
-ha a f.át. meg1ezik a tárcsa kétszeres vastagságával (d=2t), a hűtőfelület nem változik.
Öntöttvas tárcsáknál előfordulhat,hogy a hőfeszültség miatt a hűtőfuratoknál megreped."
(ETZ = acél tárcsa aluminium hordozóval)
byee
Steel!!!!
Ha szkennelsz majd akkor legalább 300 dpi- vel nyomjad, mert ezt majd fel lehet dolgozni karakterfelismerő progikkal (Recognita? Abby finereader) is!!!
A HP- t meg sürgősen cseréld le egy Canonra- mondjuk A70- lásd Fisi. :))) Na jó csak vicceltem!!:))))
Fisi
Na akkor elárulom hogy már 3-an vagyunk. Én is 11.-es vagyok és rock forever!!! :)
Hali!
Egy apró közvéleménykutató kérdés! Nektek megvan az a 2,5 mikroF-os kondi, ami a pozitív és a test közé van kötve??? Mert a rajzon látom, hogy van ilyen, de gyakorlatban nincs a motoromban! :( Mondjuk a jelentőségét sem vágom, annak ellenére, hogy a villanykaron nyomom... :)
Üdv: TiB
steelheart6!
Végre egy rocker, aki motorozik is (nem vagyok egyedül, meg 11.-es vagyok én is). Tényleg király az oldalad.
andris!
Én úgy hallottam, hogy annyi az előnye, hogy szebb, könnyebb, meg tisztábban tartja magát meg a fékbetéteket is.
andris!
Én úgy tudom, hogy ettől jobban néz ki, könnyebb lesz, meg tisztábban tartja magát és a fékbetéteket.
KÖSZI!
Még lesz bővítve, ma akartam fotózni a láncserét, amikor a gép az oldalán fekve ki volt terítve a garázsban, de kölcsönkérték a fényképezőgépemet, úgyhogy az nem volt itthon. Egyébként a nyári képek, meg a régebbiek normál géppel készültek (ZENIT ET), az újak meg egy HP PhotoSmart C200 1Megapixel géppel.
De lesz még fönt, ha megjön a szkennerem Trophy kezelési kézikönyv, meg pár ilyen cucc. Meg még egy halom kép!
Üdv!
Szevasztok.Több motoron(etz)láttam már,hogy a tárcsa át van fúrva.Na mármost tudom,hogy ez házilag készült.A kérdésem annyi,hogy nem koptatja-e jobban a fékbetétet a tárcsa ilyen befúrkált állapotában?Egyáltalán van valamilyen hátránya ennek a dolognak?És előnye?
Szerintem is tök simán elmegy a gép hetente 2-szer 95 km-t, még ha nem is hagyod nagyon pihenni.
Nekem 125-ösöm van, de simán viszi a 90-et, különösebb erőlködés nélkül, hamar felgyorsul. Szóval ekkora sebességgel a világból kimenne, és néha szoktam 100 fölé is vinni, de nem haragszik érte. :)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|