:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Nem hiszem.Már kis ráhúzásnál is csinálja. Meg magát a kuplungot nem szedtem szét, eddig jó volt
a féktárcsámon 7-es furatok vannak elöre döntve (hátra akartam de épp nem figyeltem és sikerült elbasznom).azért jól mükszik.
tomóka
ui: az a kondi azért van az ülés alatt (szervízkönyv szerint) hogy aksi nélkül is lehessen üzemeltetni a mocit.
hali gexxx!
úgy fest pont az a baj mint amire gyanakszol! nem emel ki nagyon a kuplung?
tomóka
Nekem nem segít senki? :-(
Az én féktárcsám nincs kifúrva,majd ha nem lesz egyéb javítgatnivalóm,talán sort kerítek rá:-)
Az én mocimban is van olyan kondi az ülés alatt,bár tiszta rozsda,fogalmam sincs,hogy működik-e egyáltalán...
byee
Köszi, köszi a seggítséget! :) Majd, ha ilyen bolt környékén járok, veszek egyet!
Elektronikus gyújtásom van, szal megszakítóm nincs is! Viszont azt a kondit tudom, hogy a megszakítón keletkező szikrát nyeli el! Ezt csak sejtettem, hogy valami zavarszűrő lehet... :(
Üdv: TiB
Nem nem, te egy másik kondira gondolsz.
Van a kondi a megszakitó mellett, az FONTOS, és pontosan ugyanolyat kell beépiteni, különben gyenge lesz a szikra és beég a megszakitó is.
A kondi amiröl itt van szó az az ülés alatt, a fesszab környékén van. (kellene legyen). Bekötése a test és az akksi + közé (a biztositék után). Ha lehet csak fóliakondit tegyél oda, elektrolit illetve tantálkondi szóba sem jöhet!
Nem túl lényeges. Ha gondolod rakd be. Legtöbb embernek szerintem nincs benne. A tulajok meg hajlamosak arra, hogy egy szerelés alkalméval ne rakják vissza azt ami (szerintük) nem szükséges.
Hali Skacok
Valaki segítsen nekem, mert ott állok, hogy felgyújtom a motoromat. (már sokadszor).
A helyzet a következő
Hétvégén beröffentettem a kis 0 km-es pöfögőt, de mikor ma kerülni akartam vele egyet, a kupplung behúzásakor elkezdett kattogni. Ez egy olyan ütemes kattogás volt, mintha egy alkatrész beleérne egy másikba, vagy a dekknibe...
Ha valakinek van ötlete, hogy mi lehet, akkor írjon lécci.
Ja, a masina egy 250-es, aki nem tudná
Kondi nelkul beeg a megszakito tudtommal,nezd meg nincs elrakva pl.lampafej,tank alatt,ahelye a megszakito mellett van.
Hi!
Magyarul építsek be kondit? Nektek bent van? És nekem mért vette ki előző tulaj??? :o
Üdv: TiB
Hát ez attól függ hogy csinálod: ha jól, akkor fasza lesz a fék, ha szarul akkor meg ...
De mindenképpen jobban fog kopni, bár nem jelentös.
Hogy érted azt,hogy a fékhatás/kopás jelentősen változik?Milyen irányban?Nő vagy csökken?
Az a kondi a zavarszürést szolgálja. Zavarokat okoz pl a megszakitó, az indexrelé, a 6Vos MZk dinamója, a mechanikus fesszab, illetve bármely mechanikus kapcsoló (illetve relé) a be és kikapcsolás pillanatában. Ezeket a nagyfrekvenciás zavarokat az akksi nem tudja kiszürni, az csak kisfrekvencián müködik, mert kémiai elven müködik, ami LASSÚ a gyors nagyfrekis zavarokhoz képest. A kondi viszont gyors, mert elektromos elven müködik, és kiszüri a zavarokat. Ezek a zavarok a motor elektronikáját zavarhatja (ha van neki olyan ) illetve a közeli rádiókban vételi zavart okozhat.
Hát nem tudom... 5 kiló a kerék és lecsökkented 1-2 dekával akkor az jelentéktelen csökkentés, szerintem viselkedésben nem észrevehetö a változás. Viszont a fékhatás/kopás az észrevehetöen változik.
tesho!
Ezt a tárcsalyukasztgatást én is kipróbálom, úgyis van otthon egy tárcsa egyszem 6-os furattal. Neked hányas furattal van kifúrva?
Kösz.Megnéztem a képeket.Nem gondoltam volna,hogy ilyen sok van rajta?Egyébként javul tőle valamennyit a fékhatás?Fajintosan néz ki de azért még átgondolom.Szeva.
A berepedés az öntöttvasra vonatkozik,nem a ETZ acél tárcsáira!
Az egész műveletet elején szerintem le kellene mérned a saját tárcsád vastagságát és abból megkapod a furatátmérőt
-min. vastagság 4mm lehet,tehát ebben az esetben max 8mm átmérőjű lehet a furat stb..
Ajánlom a Szervíz rovatban az 1. teló szimmeringcseréjének a leírását,abban vannak közeli képek Peet fúrt tárcsájáról!
http://szoci.motoros.hu/cikkek/telojav/image002.jpg
http://szoci.motoros.hu/cikkek/telojav/image050.jpg
http://szoci.motoros.hu/cikkek/telojav/image056.jpg
Akkor moct már csak az a kérdés,hogy milyen vastag legyen a furat átmérője.Mert ahogy tesho írta vagy növelnem kéne a hütőfelületet vagy maradna akkora amekora most.Szerintem értelmesebb az első verzió.
És egyébként hány lyuk van neked rajta,és milyen elrendezésben?
hali! bátran furd át.régóta így használom gond nélkül.a rugózatlan tömeg mellett a tehetetlen forgó tömeget is csökkentik a furatok és/vagy bemetszések emiatt könnyebb kanyarban lefektetni és kevésbé hajlamos a felegyenesedésre.
tomóka
Legalább tárcsa van elől, nem úgy mint Jawaknál! :)))))))))
Üdv: TiB
A féktárcsák is folyamatos fejlődésen mentek keresztül,a 70-es,80-as években kezdték el az acél tárcsákon ferde bemetszéseket alkalmazni,tehát szerintem ez akkoriban még új volt,az MZ pedig nem arról volt híres,hogy a legújabb technikai megoldásokat alkalmazza..
Köszönöm a válaszokat.Azt tudtam,hogy a hőleadással van valami,de akkor a gyárban anno miért nem így csinálták a vasakat?Hisz növelhető a hőleadó felület.Az esztétikai része csak másodlagos számomra.Azért inkábbb nem fúrom át,nehogy berepedjen már itt nekem.
Csumi.
"A tárcsát igen gyakran furatokkal látják el. Ezek elsődleges szerepe a hőleadó felület növelése,miközben a tárcsa tömegét,ezáltal a rugózatlan tömeget csökkentik (továbbá a furatok élei a kopadék távozását is elősegítik).
A tárcsa vastagságához választott furat mérettel a létrejövő hűtőfelület nagysága változtatható.
-ha a furatátmérő nagyobb, mint a tárcsa kétszeres vastagsága (d>2t),a hűtőfelület csökken
-ha a f.átm. kisebb, mint a tárcsa kétszeres vastagsága (d<2t), a hűtőfelület növexik
-ha a f.át. meg1ezik a tárcsa kétszeres vastagságával (d=2t), a hűtőfelület nem változik.
Öntöttvas tárcsáknál előfordulhat,hogy a hőfeszültség miatt a hűtőfuratoknál megreped."
(ETZ = acél tárcsa aluminium hordozóval)
byee
Steel!!!!
Ha szkennelsz majd akkor legalább 300 dpi- vel nyomjad, mert ezt majd fel lehet dolgozni karakterfelismerő progikkal (Recognita? Abby finereader) is!!!
A HP- t meg sürgősen cseréld le egy Canonra- mondjuk A70- lásd Fisi. :))) Na jó csak vicceltem!!:))))
Fisi
Na akkor elárulom hogy már 3-an vagyunk. Én is 11.-es vagyok és rock forever!!! :)
Hali!
Egy apró közvéleménykutató kérdés! Nektek megvan az a 2,5 mikroF-os kondi, ami a pozitív és a test közé van kötve??? Mert a rajzon látom, hogy van ilyen, de gyakorlatban nincs a motoromban! :( Mondjuk a jelentőségét sem vágom, annak ellenére, hogy a villanykaron nyomom... :)
Üdv: TiB
steelheart6!
Végre egy rocker, aki motorozik is (nem vagyok egyedül, meg 11.-es vagyok én is). Tényleg király az oldalad.
andris!
Én úgy hallottam, hogy annyi az előnye, hogy szebb, könnyebb, meg tisztábban tartja magát meg a fékbetéteket is.
andris!
Én úgy tudom, hogy ettől jobban néz ki, könnyebb lesz, meg tisztábban tartja magát és a fékbetéteket.
KÖSZI!
Még lesz bővítve, ma akartam fotózni a láncserét, amikor a gép az oldalán fekve ki volt terítve a garázsban, de kölcsönkérték a fényképezőgépemet, úgyhogy az nem volt itthon. Egyébként a nyári képek, meg a régebbiek normál géppel készültek (ZENIT ET), az újak meg egy HP PhotoSmart C200 1Megapixel géppel.
De lesz még fönt, ha megjön a szkennerem Trophy kezelési kézikönyv, meg pár ilyen cucc. Meg még egy halom kép!
Üdv!
Szevasztok.Több motoron(etz)láttam már,hogy a tárcsa át van fúrva.Na mármost tudom,hogy ez házilag készült.A kérdésem annyi,hogy nem koptatja-e jobban a fékbetétet a tárcsa ilyen befúrkált állapotában?Egyáltalán van valamilyen hátránya ennek a dolognak?És előnye?
Szerintem is tök simán elmegy a gép hetente 2-szer 95 km-t, még ha nem is hagyod nagyon pihenni.
Nekem 125-ösöm van, de simán viszi a 90-et, különösebb erőlködés nélkül, hamar felgyorsul. Szóval ekkora sebességgel a világból kimenne, és néha szoktam 100 fölé is vinni, de nem haragszik érte. :)
1. Én nem félnék a heti 2* 95 km-től,de még többtől sem,főleg ha át is van nézve a gép.
2. A sebesség kérdését mindenkinek magának kell eldöntenie,én 80-90 körül szoktam venni,néha többel,néha kevesebbel,hangulattól,úttól stb függően.
Tesho da ETZ-150S
sziasztok! nem szeretnék a saját fejemre hallgatni, így kikérném a tapasztaltabbak véleményét:
1. szerintetek mennyire alkalmas egy ETZ150 hetente kétszer 95 km folyamatos üzemre? nem szeretném azt számolgatni, hogy merre lenne rövidebb, oda- vagy visszafelé tolni. a gép viszonylag rendben van, hengerfúrás volt nemrég (8e volt összesen..), meg most nézi át egy hozzáértő a többit.
2. ha a túrázás mellett döntök, mennyire húzhatom neki? szívem szerint 4000 fölé (70km/h) nem mennék, de vezettem már kocsit ilyen óvatos motoros mögött, nem volt kellemes.. a 90-es tempót 6000-ren lehetne tartani. nem túlzás ez neki?
Ha még csak ennyit csinált volna az előző tulaj. De nem, volt ennél nagyobb bűne is. :)
Steel!
Jó az oldal, csak egy kicsit fekete, csak kijelölve láttam a betűket. :))
Szép moci!!!
Persze hogy okozott fejtörést, hiszen a motorod előző tulaja úgy gondolta hogy a színjelöléseket felrúgja és kicserélt egy fekete vezetéket szürkére... Na az ilyeneket tudnám ám nagyon bántani! :-)
ciao
Gábor
steel!!
jÓ AZ OLDAL!!! Apropó!! Milyen (digi) géped van???!
Fisi
Szevasztok !
Andrisnak:
Kész van a mocim, le a kalappal a szerelő előtt 1 nap alatt megcsinálta. A kislánckerék mögötti simmering volt a gázos, a másik jó állítása szerint. Azt mondta, hogy a sok állástól ment szarrá, éééééééés 2500 Ft-ból megúsztam. Most már csak a műszaki kell rá és GO.
Jó időt mindenkinek!
FIGYELEM EMBEREK!
Elkészült a honlapom első verziója!
A cím: panther1987.uw.hu
van pár kép a motoromról!
Nézzetek be hozzám!
Tike ha te vagy az a Török Péter aki küldött nekem egy emilt az erdélyi túra miatt akkor légyszi reagálj a dologra,hogy tudjam érdekel-e!?
Zsandatara fűztem némi gondolatot az EU-val kapcsolatos véleményedre a pannóniás oldalon.
Hát azért okozott némi fejtörést, csütörtökön én 5 órán keresztül kötögettem a drótokat de ritka szar lett. :) Aztán szóltam Seminek hogy jó lenne ha belenézne, hogyha már úgyis 4 évig tanulta.:) És nagyon pöpec lett. :)
Massinio ezt gyorsan m,egúsztad!!!
Na sikerült megcsinálni, még jó hogy Semi anno elektronikát tanult. :)
Minden faszán működik, és még jó idő is volt. :)
THNX! Megnéztem, holnap neki is állok, ill. ma.
Hát most olyan mint egy többfunkciós karácsonyfaizzó, ami világít, és villog is egyszerre. :)
Hi!
Leginkább nézd meg a szerelési kézikönyvben a bekötéseket! Ha nem buhera a madzagolásod, hanem a gyári színek megvannak, akkor tök szépen le van rajzolva, mit, hova! Egyébként meg annyi, hogy az azonos színűeknek kell egymással szembe kerülnie! Plusz arra kell figyelni, hogy a csokiban némelyik egymás melletti saru össze van kötve...
Ha meg nem megy, jövőre meg van oldva a karácsonyfa-világítás! :)
Üdv: TiB
Bazzkíííííí!
Ezek a reklámok tényleg nem semmik. A 125-150 Trophy reklámjában mintha csak magamat látnám, ahogy ott mennek az autók között. És aki azt mondta hogy a veteránmotorokat mindig megnézik, azzal egyet értek!
A múlt héten volt, egyik nap motorral mentem suliba. A motorparkolóban (nálunk ilyen is van, és fedett, meg betonos) csak az én vasam állt. Megyek arra, és azt látom hogy pár alsóbbéves kissrác qrvára nézegeti. Sztem még nem láttak ilyet, mert nagyon meg voltak rökönyödve. Úgy nézték, mintha egy Ferrari lett volna. Pedig annál sokkal jobb!!!!! :-)
Ja a hétvégétől van honlapom, ha minden jól megy, nézzetek be!
panther1987.uw.hu
Hali!
Szedte már szét valaki az első lámpát? Mert nekem eltört, és ki kellet cserélnem a házat. Lehúzogattam a drótokat, és felírtam hogy mit hova kell majd visszakötnöm. Csak az a gáz hogy valahol elbasztam, és össze-vissza világít. Na mármost a kérdésem az lenne hogy tud-e valaki segíteni hogyan kössem vissza a drótokat?? Ugyanis az elektronikához sík hülye vagyok.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|