hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 21. csütörtök 
Olivér

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

tike
válasz erre | email2004-03-17 14:38:06
4 :):):)
sorszám: 999 (6936)

 
 
tike
válasz erre | email2004-03-17 14:37:38
3 :):)
sorszám: 998 (6935)

 
 
tike
válasz erre | email2004-03-17 14:37:01
2 :)
sorszám: 997 (6934)

 
 
tike
válasz erre | email2004-03-17 14:36:37
Najó, mostmár nem várok:)

1.
sorszám: 996 (6933)

 
 
aakos
válasz erre | email2004-03-17 12:05:39
Nna most elmegyek suliba, ugyhogy nem lesz esélyem az 1000. hozzászólást írni :(
Mindenkinek jó taktikázást!
A nyertesnek pedig grat.!
sorszám: 995 (6924)

 
 
bazsi
válasz erre | email2004-03-17 09:18:08
Szevasztpk! ETZ 250-hez keresek eredeti kipufogot, földi áron!
sorszám: 994 (6916)

 
 
tomóka
válasz erre | email2004-03-17 00:48:36
hali!
én nem azt írtam,hogy hátrafelé jó!hanem azt,hogy úgy akartam.lapozgatom a super bike magazint ebben többféle megoldás van.92-es gixer1100 sugár irányu furatok 2-3-2-3... elrendezésben.azután 2003-as gixer1000 szintén 2-3-2-3... de érintő irány és hátra döntve.suzi rm250 mart hornyok hátra döntve,valami krossz yamaha hullámos tárcsával no furat no horony.van választék kinek mi a szimpatikus.
sorszám: 993 (6912)
(előzmény: andris, 2004-03-16 22:52:49)

 
 
ad4890
válasz erre | email2004-03-17 00:30:10
Nekem nincs kifúrva (TS-em van dobfékkel), de egy ismerösömnek igen.

Ha egyenes a furat akkor sipolhat fékezéskor. Ezt ugy szokták megoldani, hogy nem furat, hanem ilyen hosszú csatornák vannak, amik túllógnak a betéten. A sipolást a felmelegedö levegö hirtelen kiszökése okozza.

Szerintem fölösleges kifúrni, hacsak nem versenyezni akarsz. :)))
sorszám: 992 (6910)
(előzmény: andris, 2004-03-16 22:52:49)

 
 
andris
válasz erre | email2004-03-16 23:35:46
Máté gratula.Vidd gyorsan vizsgáztatni,aztán hajrá.De csak ésszel.Erdélyen gondolkoztál?
sorszám: 991 (6907)
(elözmény: andris, 2004-03-13 02:49:25)

 
 
andris
válasz erre | email2004-03-16 22:52:49
Kösz a választ,de ezzel nem jutottam közelebb.Mellesleg neked ki van fúrva,hogy vágod a témát?
Viszont valaki írta utánad,hogy hátradöntve jó a furat.A szervízben a szimeringcserés témánál lehet jól látni a kifúrt tárcsát az egyik képen.Ott viszont totál merőleges a tárcsára a furat.Szevasztok.
sorszám: 990 (6904)
(előzmény: ad4890, 2004-03-15 16:50:51)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-03-16 22:15:47
Azokra a belül peremes alátétszerűségekre gondolsz? Mert azok bent vannak
sorszám: 989 (6902)
(előzmény: Ligi, 2004-03-16 19:16:04)

 
 
Ligi
válasz erre | email2004-03-16 19:16:04
Sziasztok!

Szerintem nem valószínű a főtengelyproblémád. Mivel most volt szétkapva, én arra gondolok, hogy esetleg kifelejtetted mondjuk a kuplung alóli távtartót, hullámtárcsát, és a menesztő ide-oda kavirnyákol. Persze ez csak feltételezés. A másik: nem lehet, hogy a kuplung durva beállítására szolgáló tárcsás akármi csavarjai nem gyáriak, és túl hosszúak, így bele-bele érnek?
Vagy a kiemelőkar ér bele valamibe?
Ligi
sorszám: 988 (6898)

 
 
_béla
válasz erre | email2004-03-16 19:04:51
Sziasztok
Segítség! :-)
1 ETZ 250 kilóméterórára lenne nagy szükségem, ha valaki tud szánjom meg, persze venni szeretnék. :)
Budapest
Széles Utat :)
sorszám: 987 (6897)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-03-16 17:52:58
csapágyak újak :-(
sorszám: 986 (6894)
(előzmény: tomóka, 2004-03-16 17:04:08)

 
 
tike
válasz erre | email2004-03-16 17:08:17
Üdv!

Mivel a kuplungot nem szedted szét, így sztem is vmelyik csapágy, de van 1 tippem, hogy a felujitott főtengelyed lesz a ludas...

tike.
sorszám: 985 (6892)
(előzmény: Gexxx, 2004-03-16 16:55:53)

 
 
tomóka
válasz erre | email2004-03-16 17:04:08
talán a csapágyak közül valamelyik meghalni készül. más ötletem nincs.
sorszám: 984 (6891)
(előzmény: Gexxx, 2004-03-16 16:55:53)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-03-16 16:55:53
Nem hiszem.Már kis ráhúzásnál is csinálja. Meg magát a kuplungot nem szedtem szét, eddig jó volt
sorszám: 983 (6890)
(előzmény: tomóka, 2004-03-16 16:35:19)

 
 
tomóka
válasz erre | email2004-03-16 16:41:06
a féktárcsámon 7-es furatok vannak elöre döntve (hátra akartam de épp nem figyeltem és sikerült elbasznom).azért jól mükszik.

tomóka

ui: az a kondi azért van az ülés alatt (szervízkönyv szerint) hogy aksi nélkül is lehessen üzemeltetni a mocit.
sorszám: 982 (6888)

 
 
tomóka
válasz erre | email2004-03-16 16:35:19
hali gexxx!

úgy fest pont az a baj mint amire gyanakszol! nem emel ki nagyon a kuplung?

tomóka
sorszám: 981 (6887)
(előzmény: Gexxx, 2004-03-16 13:24:03)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-03-16 13:24:03
Nekem nem segít senki? :-(
sorszám: 980 (6878)
(előzmény: Gexxx, 2004-03-16 00:04:20)

 
 
tesho
válasz erre | email2004-03-16 11:51:55
Az én féktárcsám nincs kifúrva,majd ha nem lesz egyéb javítgatnivalóm,talán sort kerítek rá:-)
Az én mocimban is van olyan kondi az ülés alatt,bár tiszta rozsda,fogalmam sincs,hogy működik-e egyáltalán...

byee
sorszám: 979 (6876)
(előzmény: kustib, 2004-03-16 07:02:00)

 
 
kustib
válasz erre | email2004-03-16 07:02:00
Köszi, köszi a seggítséget! :) Majd, ha ilyen bolt környékén járok, veszek egyet!

Elektronikus gyújtásom van, szal megszakítóm nincs is! Viszont azt a kondit tudom, hogy a megszakítón keletkező szikrát nyeli el! Ezt csak sejtettem, hogy valami zavarszűrő lehet... :(

Üdv: TiB
sorszám: 978 (6868)
(előzmény: ad4890, 2004-03-16 00:32:22)

 
 
ad4890
válasz erre | email2004-03-16 00:32:22
Nem nem, te egy másik kondira gondolsz.

Van a kondi a megszakitó mellett, az FONTOS, és pontosan ugyanolyat kell beépiteni, különben gyenge lesz a szikra és beég a megszakitó is.

A kondi amiröl itt van szó az az ülés alatt, a fesszab környékén van. (kellene legyen). Bekötése a test és az akksi + közé (a biztositék után). Ha lehet csak fóliakondit tegyél oda, elektrolit illetve tantálkondi szóba sem jöhet!
sorszám: 977 (6864)
(előzmény: elmi, 2004-03-15 21:51:07)

 
 
ad4890
válasz erre | email2004-03-16 00:26:54
Nem túl lényeges. Ha gondolod rakd be. Legtöbb embernek szerintem nincs benne. A tulajok meg hajlamosak arra, hogy egy szerelés alkalméval ne rakják vissza azt ami (szerintük) nem szükséges.
sorszám: 976 (6863)
(előzmény: kustib, 2004-03-15 20:39:35)

 
 
Gexxx
válasz erre | email2004-03-16 00:04:20
Hali Skacok

Valaki segítsen nekem, mert ott állok, hogy felgyújtom a motoromat. (már sokadszor).

A helyzet a következő

Hétvégén beröffentettem a kis 0 km-es pöfögőt, de mikor ma kerülni akartam vele egyet, a kupplung behúzásakor elkezdett kattogni. Ez egy olyan ütemes kattogás volt, mintha egy alkatrész beleérne egy másikba, vagy a dekknibe...

Ha valakinek van ötlete, hogy mi lehet, akkor írjon lécci.

Ja, a masina egy 250-es, aki nem tudná
sorszám: 975 (6861)

 
 
elmi
válasz erre | email2004-03-15 21:51:07
Kondi nelkul beeg a megszakito tudtommal,nezd meg nincs elrakva pl.lampafej,tank alatt,ahelye a megszakito mellett van.
sorszám: 974 (6858)
(előzmény: kustib, 2004-03-15 20:39:35)

 
 
kustib
válasz erre | email2004-03-15 20:39:35
Hi!

Magyarul építsek be kondit? Nektek bent van? És nekem mért vette ki előző tulaj??? :o

Üdv: TiB
sorszám: 973 (6854)
(előzmény: ad4890, 2004-03-15 10:34:17)

 
 
ad4890
válasz erre | email2004-03-15 16:50:51
Hát ez attól függ hogy csinálod: ha jól, akkor fasza lesz a fék, ha szarul akkor meg ...

De mindenképpen jobban fog kopni, bár nem jelentös.
sorszám: 972 (6850)
(előzmény: andris, 2004-03-15 15:43:08)

 
 
andris
válasz erre | email2004-03-15 15:43:08
Hogy érted azt,hogy a fékhatás/kopás jelentősen változik?Milyen irányban?Nő vagy csökken?
sorszám: 971 (6849)
(előzmény: ad4890, 2004-03-15 10:27:30)

 
 
ad4890
válasz erre | email2004-03-15 10:34:17
Az a kondi a zavarszürést szolgálja. Zavarokat okoz pl a megszakitó, az indexrelé, a 6Vos MZk dinamója, a mechanikus fesszab, illetve bármely mechanikus kapcsoló (illetve relé) a be és kikapcsolás pillanatában. Ezeket a nagyfrekvenciás zavarokat az akksi nem tudja kiszürni, az csak kisfrekvencián müködik, mert kémiai elven müködik, ami LASSÚ a gyors nagyfrekis zavarokhoz képest. A kondi viszont gyors, mert elektromos elven müködik, és kiszüri a zavarokat. Ezek a zavarok a motor elektronikáját zavarhatja (ha van neki olyan ) illetve a közeli rádiókban vételi zavart okozhat.
sorszám: 970 (6847)
(előzmény: kustib, 2004-03-14 10:17:57)

 
 
ad4890
válasz erre | email2004-03-15 10:27:30
Hát nem tudom... 5 kiló a kerék és lecsökkented 1-2 dekával akkor az jelentéktelen csökkentés, szerintem viselkedésben nem észrevehetö a változás. Viszont a fékhatás/kopás az észrevehetöen változik.
sorszám: 969 (6846)
(előzmény: tomóka, 2004-03-14 23:23:46)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-03-15 07:44:49
tesho!
Ezt a tárcsalyukasztgatást én is kipróbálom, úgyis van otthon egy tárcsa egyszem 6-os furattal. Neked hányas furattal van kifúrva?
sorszám: 968 (6844)
(előzmény: tesho, 2004-03-15 00:36:31)

 
 
andris
válasz erre | email2004-03-15 02:21:37
Kösz.Megnéztem a képeket.Nem gondoltam volna,hogy ilyen sok van rajta?Egyébként javul tőle valamennyit a fékhatás?Fajintosan néz ki de azért még átgondolom.Szeva.
sorszám: 967 (6841)
(előzmény: tesho, 2004-03-15 00:36:31)

 
 
tesho
válasz erre | email2004-03-15 00:36:31
A berepedés az öntöttvasra vonatkozik,nem a ETZ acél tárcsáira!
Az egész műveletet elején szerintem le kellene mérned a saját tárcsád vastagságát és abból megkapod a furatátmérőt
-min. vastagság 4mm lehet,tehát ebben az esetben max 8mm átmérőjű lehet a furat stb..

Ajánlom a Szervíz rovatban az 1. teló szimmeringcseréjének a leírását,abban vannak közeli képek Peet fúrt tárcsájáról!
http://szoci.motoros.hu/cikkek/telojav/image002.jpg
http://szoci.motoros.hu/cikkek/telojav/image050.jpg
http://szoci.motoros.hu/cikkek/telojav/image056.jpg
sorszám: 966 (6839)
(előzmény: andris, 2004-03-14 23:57:57)

 
 
andris
válasz erre | email2004-03-14 23:57:57
Akkor moct már csak az a kérdés,hogy milyen vastag legyen a furat átmérője.Mert ahogy tesho írta vagy növelnem kéne a hütőfelületet vagy maradna akkora amekora most.Szerintem értelmesebb az első verzió.
És egyébként hány lyuk van neked rajta,és milyen elrendezésben?
sorszám: 965 (6837)
(előzmény: tomóka, 2004-03-14 23:23:46)

 
 
tomóka
válasz erre | email2004-03-14 23:23:46
hali! bátran furd át.régóta így használom gond nélkül.a rugózatlan tömeg mellett a tehetetlen forgó tömeget is csökkentik a furatok és/vagy bemetszések emiatt könnyebb kanyarban lefektetni és kevésbé hajlamos a felegyenesedésre.
tomóka
sorszám: 964 (6836)
(előzmény: andris, 2004-03-14 19:45:24)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-03-14 21:51:27
:-)))))
sorszám: 963 (6833)
(előzmény: kustib, 2004-03-14 20:46:07)

 
 
kustib
válasz erre | email2004-03-14 20:46:07
Legalább tárcsa van elől, nem úgy mint Jawaknál! :)))))))))

Üdv: TiB
sorszám: 962 (6832)

 
 
tesho
válasz erre | email2004-03-14 20:22:52
A féktárcsák is folyamatos fejlődésen mentek keresztül,a 70-es,80-as években kezdték el az acél tárcsákon ferde bemetszéseket alkalmazni,tehát szerintem ez akkoriban még új volt,az MZ pedig nem arról volt híres,hogy a legújabb technikai megoldásokat alkalmazza..
sorszám: 961 (6831)
(előzmény: andris, 2004-03-14 19:45:24)

 
 
andris
válasz erre | email2004-03-14 19:45:24
Köszönöm a válaszokat.Azt tudtam,hogy a hőleadással van valami,de akkor a gyárban anno miért nem így csinálták a vasakat?Hisz növelhető a hőleadó felület.Az esztétikai része csak másodlagos számomra.Azért inkábbb nem fúrom át,nehogy berepedjen már itt nekem.
Csumi.
sorszám: 960 (6830)
(előzmény: tesho, 2004-03-14 17:41:30)

 
 
tesho
válasz erre | email2004-03-14 17:41:30
"A tárcsát igen gyakran furatokkal látják el. Ezek elsődleges szerepe a hőleadó felület növelése,miközben a tárcsa tömegét,ezáltal a rugózatlan tömeget csökkentik (továbbá a furatok élei a kopadék távozását is elősegítik).
A tárcsa vastagságához választott furat mérettel a létrejövő hűtőfelület nagysága változtatható.
-ha a furatátmérő nagyobb, mint a tárcsa kétszeres vastagsága (d>2t),a hűtőfelület csökken
-ha a f.átm. kisebb, mint a tárcsa kétszeres vastagsága (d<2t), a hűtőfelület növexik
-ha a f.át. meg1ezik a tárcsa kétszeres vastagságával (d=2t), a hűtőfelület nem változik.
Öntöttvas tárcsáknál előfordulhat,hogy a hőfeszültség miatt a hűtőfuratoknál megreped."
(ETZ = acél tárcsa aluminium hordozóval)

byee
sorszám: 959 (6828)
(előzmény: andris, 2004-03-14 00:42:20)

 
 
fisi
válasz erre | email2004-03-14 13:29:34
Steel!!!!

Ha szkennelsz majd akkor legalább 300 dpi- vel nyomjad, mert ezt majd fel lehet dolgozni karakterfelismerő progikkal (Recognita? Abby finereader) is!!!
A HP- t meg sürgősen cseréld le egy Canonra- mondjuk A70- lásd Fisi. :))) Na jó csak vicceltem!!:))))

Fisi
sorszám: 958 (6826)
(előzmény: steelheart6, 2004-03-14 00:55:43)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-03-14 11:03:33
Na akkor elárulom hogy már 3-an vagyunk. Én is 11.-es vagyok és rock forever!!! :)
sorszám: 957 (6821)
(előzmény: Dino, 2004-03-14 09:37:53)

 
 
kustib
válasz erre | email2004-03-14 10:17:57
Hali!

Egy apró közvéleménykutató kérdés! Nektek megvan az a 2,5 mikroF-os kondi, ami a pozitív és a test közé van kötve??? Mert a rajzon látom, hogy van ilyen, de gyakorlatban nincs a motoromban! :( Mondjuk a jelentőségét sem vágom, annak ellenére, hogy a villanykaron nyomom... :)

Üdv: TiB
sorszám: 956 (6819)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-03-14 09:37:53
steelheart6!
Végre egy rocker, aki motorozik is (nem vagyok egyedül, meg 11.-es vagyok én is). Tényleg király az oldalad.
sorszám: 955 (6818)
(előzmény: steelheart6, 2004-03-14 00:55:43)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-03-14 09:31:23
andris!
Én úgy hallottam, hogy annyi az előnye, hogy szebb, könnyebb, meg tisztábban tartja magát meg a fékbetéteket is.
sorszám: 954 (6817)
(előzmény: andris, 2004-03-14 00:42:20)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-03-14 09:28:16
andris!
Én úgy tudom, hogy ettől jobban néz ki, könnyebb lesz, meg tisztábban tartja magát és a fékbetéteket.
sorszám: 953 (6815)
(előzmény: andris, 2004-03-14 00:42:20)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2004-03-14 00:55:43
KÖSZI!

Még lesz bővítve, ma akartam fotózni a láncserét, amikor a gép az oldalán fekve ki volt terítve a garázsban, de kölcsönkérték a fényképezőgépemet, úgyhogy az nem volt itthon. Egyébként a nyári képek, meg a régebbiek normál géppel készültek (ZENIT ET), az újak meg egy HP PhotoSmart C200 1Megapixel géppel.

De lesz még fönt, ha megjön a szkennerem Trophy kezelési kézikönyv, meg pár ilyen cucc. Meg még egy halom kép!

Üdv!
sorszám: 952 (6813)

 
 
andris
válasz erre | email2004-03-14 00:42:20
Szevasztok.Több motoron(etz)láttam már,hogy a tárcsa át van fúrva.Na mármost tudom,hogy ez házilag készült.A kérdésem annyi,hogy nem koptatja-e jobban a fékbetétet a tárcsa ilyen befúrkált állapotában?Egyáltalán van valamilyen hátránya ennek a dolognak?És előnye?
sorszám: 951 (6812)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-03-14 00:13:02
Szerintem is tök simán elmegy a gép hetente 2-szer 95 km-t, még ha nem is hagyod nagyon pihenni.
Nekem 125-ösöm van, de simán viszi a 90-et, különösebb erőlködés nélkül, hamar felgyorsul. Szóval ekkora sebességgel a világból kimenne, és néha szoktam 100 fölé is vinni, de nem haragszik érte. :)
sorszám: 950 (6805)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu