:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Ez nem ilyen egyszerű, mert szimmeringgel együtt nyomja ki az olajat :)
Én addig szoktam tölteni, hogy kihúzott állapotban kicsit megmozgatva is érezi lehessen a csillapítást, de többet sem.
Ez már csak azért is jobb mint mennyiséget rakni bele, mert ki tudja mennyi maradt benne.
Én am mentem már YBRen, jó-jó, de tényleg unalmas. Nincs az hogy nagygázt húzol és látványosan megugrik mint a TS, ott szépen egyenletesen gyorsul, minden sebességben és fordulatszámon. Végsebességben lehet jobb, de ha a TSt halálközelbe kergetjük (amit én nem teszek) akkor az is vinne 110et.
Igen előre száranként kell bele 230, de hátra elvileg színültig kell önteni a csövet, majd bele a szárat a szimeringel, és az kinyomja a felesleget.
Az enyimet is mult héten a piacon 3an is megdícsérték h de jól néz ki, a motorostalálkozón meg szinte rá se néztek mert nem eredeti se a színe se a kipufogója... blabla. De nekem így teccik jobban mint az átlagos szürke TSek.
Mit akartam még, héten felújítottuk az első telókat, új szimering, olaj, de ezzel vagyok bajban, mert a netes könyv 230 cm3 ír egyenként, haverom meg állítólag egy ts használatiban azt olvasta hogy 230 cm3 páronként kell.
Egyelőre így van, jobb mint volt, de melyik az igazi?
Tegnap marha gyorsan el kellett mennem a munkahelyemről Miskolcra, persze hazafele hoznom kellett egy teherautót.Főnök okoskodott, hogy is menjek, erre én megyek a Yamah ybr 125-el, Miskolcon felpattintom az Iveco platóra, aztán go Debrecen.Mondja ok.Mivel siettem az út 90 százalékát parasztba nyélgázon tettem meg, de kibírta.Sőt jóval többet kibírnak.Ezek a postás motorok nagyon strapabíróak, a kopó alkatrészeken kívűl semmi bajuk sincs, de tényleg, átlagban a mieinkben 60 ezer körül vannak, még egyiken se volt a motorjához nyúlva, még csak szelepeket sem állítottak, mert a műhely nem foglalkozik vele, csak papíron végzi el az esedékes Tmk-t.Ennek ellenére rém unalmas motor, de aki nem barkács ember az ilyet vegyen.
Ma szétszedtem a hátsó telókat az Etz-n, mennyi olaj kell bele száranként?
Keri olyanra restauráld amilyen Neked tetszik, úgy is mindíg jönnek a hülyék, hogy ez nem eredeti, meg, hogy Ő ezt máshogy csinálta, meg 40-szer volt vele Lipcsében dolgozni.Én ezért nem vittem a Trophyt sehova.Az Etz-t meg le se köpik, az jó ki szürke kisegér.
Hm, bocsi elfelejtettem, hogy versenyző vagy, nem egy öreg rokker....;) :)))!
No, ez az alapváltozat, s talán tetszetősebb neked:
http://www.yamaha-motor.eu/hu/products/Motorcycles/125cc/ybr125.aspx?view=media#http://cdn.yamaha-motor.eu/product_assets/2012/YBR125/2012-Yamaha-YBR125-EU-Mistral-Grey-Static-001.jpg?width=910&quality=75|ymeGallery1||
Az a honda nem az én világom, se ez, valamint VG-nek igaza van. Ezeket a típusokat még mindig legyőzi a kis ts szinte mindenben.
Csak az a fiatalos forma, meg a 4T adta kevesebb fogyasztás szól az újak mellett...De az összes többiben még mindig magasan a ts nyerő! ;) :)))!
Ja, én meg örömmotoros vagyok rendesen... Egy motoros rendőr mondta nekem....DDDDD
Teknőc
A régebbi való neked, az újakat már kiherélték, azokat a TS is lehet megenné.
Enyim már most is örömmotorozásra van, 2 (3) motor közül tudok még választani :D
Én inkább egy ilyenre gondoltam:
http://motor.honda.hu/modellek-125ccm_robogo-cbr125r2012
Persze régebbi változatra, mert ennyit nem akarok adni érte.
Jelenlegi 4t igásló, ami szerintem tökéletes:Yahama Ybr125 custom.
820ropi ára. Szerintem tuti. a kis ts után max erre váltanék. Csak ha nagyon muszáj lenne váltani.
http://www.yamaha-motor.eu/hu/products/Motorcycles/125cc/ybr125-custom.aspx
Így már értelek. Jó kis paci, csak finomabb használatra, óvó használatra kerül.;)
Teknőc
Nem múzeumba kerül, csak éppen nem napi használatra lesz, mert az gyorsan amortizálja. Szerintem ebben a szezonban is mentem vele kb. 10ezret.
Nem tudom mert nem működött az órám. Előző hónapban megjavítottam és azóta mentem 4000-et :) igaz ebben az is benne volt, hogy a kocsim motorja besült, és amiatt kifejezetten sokat kellet mászkálni.
Szóval szerintem megérdemli az öreg vas, hogy patent állapotra hozzam, és csak ne igáslónak hanem örömmotornak használjam. Igáslónak meg veszek valami fiatal jellegtelen 4ütemüt.
Megjegyzem amikor a TS-t vettem akkor még ez is egy lesajnált filléres vacak volt, most meg már azért állít meg a rendőr hogy megcsodálja milyen szép veterán :D
Értelek, megértelek..noha nem teljesen..
Az a vitrin lesz a halála, s még szegényke Leninnek fogja magát hinni, hogy el sem temetik...
Bocsánat. te tudod-.
Akkor jól mértem én is.;)!
Én használom vegyesen, megérdemli, igaz, nem is nagyon cserélném le, öreg megbízható társamat....megbecsülöm, s használom, ahogy szolgál.
Túrán, városban, ahogy nekem/nekünk tetszik. ;) :))))!
Teknőc
Most hogy tudom hogy ilyen nehéz, nem is bírom majd megemelni :)))))
Apropó, TS restaurálás.
Gyári, vagy jó minőségű alkatrészekhez hozzájutni szinte lehetetlen. Az nem gáz ha a gyárinál jobb minőségben gyártok hozzá alkatrészeket?
Meg az mennyire szentségtörés, ha a konstrukciós hibákat kijavítom? Pl. akarok bele primerlánc feszítőt, mert azzal sokkal tartósabb és csöndesebb lehetne.
5 sebességes, rendes kukactengelyes váltó?
Lemezburkolat rögzítését normálisan, gumi szilentekkel megoldani?
Valami ilyesmi szín az eredeti borzalmas narancsvörös helyett?
http://images.kaneva.com/filestore8/4369503/5352515/423_uni_beige_mini.jpg
A rozsdamentes imbuszfejű csavarokat, és a belsőrezós rozsdamentes kipufogót nem is említem :)
Pedig most megnéztem a könyvet,
jól emlékeztem:
mz ts 125-150: Üres tömeg szárazon,kg 109.
Megengedett teljes tömeg,kg 270.
Terhelhetőség(hasznos tömeg) 161kg.
Teknőc
Nincs könnyítve. Nem tudom mennyi csak hasamra ütöttem.
Meg tudom emelni, szóval 110kg nem hiszem hogy lenne.
Igen, 15-ös lánckerékkel 105km/h a vége GPS szerint, 90 az utazóm általában.
A fogyasztást leszámítva nekem jól bírja. Szépen muzsikál, erre van kihangolva.
Viszont a blokk már eléggé kivan, mégis iszonyat megy. Már tavaly fel kellet volna újítani, de ezt a szezont is kibírta még hiba nélkül, igaz főleg városban.
Városon kívülre már nem mennék vele, hogy ne kelljen messziről visszatolni :D
Jövőre viszont kap egy full extrás restaurálást és vitrinbe kerül. Csak ünnepnapokon fogom elővenni. Megérdemli az öreg csúzli, mert jól szolgált.
Habár a 80kg-os kis ts kissé szürreális..
Biztos hogy ki van könnyítve, mert a gyári érték 110kg körül üresen.
Teknőc
„Viszont elmondhatom most, hogy a 750ccm-es 85LE-s 280kg-os Hondám ugyan úgy fogyaszt mint a 150-es 11LE-s 80kg-os MZ TS-em :)”
Hm. Akkor jó 90km/h-ás utazóval nyomod a kis ts-t?
Akkor elhiszem. Akkor reális érték.
Csak hosszabb távon a kis ts megszenvedi.
Nálam is meg volt az ilyen érték.(4,8 l/100km)
De soha többet nem hajtom így meg hosszabb távon.
Egyébként túl nagy lenne a fogyasztás, ha 80, vagy az alatti sebességnél mérnéd.
Ott már 3,8-3,5 L/100km között kell lennie, 75-80km/h átlagsebességnél.
„Meglepő mennyi új részletet fedeztem fel a jól ismert tájban”
Néha pont ezért jó pöszörögni….;)! DDDDD
Ezt egy lassú teknőcnek elhiheted. DDDDD
Teknőc
:)
Legalább a lábnyomomat láthattad :D
Megyünk még arra, csak jobban kéne tervezni előre, de az nem az erősségem.
Hondám egyébként jól vizsgázott: 4,8l/100km. Nem is reméltem hogy 5 liter alatt fogyaszt. 5,5-6litert vártam. Igaz egy kezdő motorossal voltam akire vigyáznom kellet, hogy ne vigyem be a málnásba, szóval végig alapjáraton ment a gép 5. fokozatban.
Meglepő mennyi új részletet fedeztem fel a jól ismert tájban :D
Na ilyen sem lesz többet :D
Viszont elmondhatom most, hogy a 750ccm-es 85LE-s 280kg-os Hondám ugyan úgy fogyaszt mint a 150-es 11LE-s 80kg-os MZ TS-em :)
Nekem megfelel! :-D
Egyébként ma voltunk hekket enni a tardosi malomvölgyben. Késtünk egy napot! :-)
Viszont a hal a megszokott módon remek volt!
Gyári adat: 4,2l/100km@90km/h
Remélem így megfelel :)
Az se rossz! :-)
Csak azt akartam ezzel mondani, hogy a város tapasztalataim szerint a legkevésbé pontos. Lakott területen kívül/autópályán sokkal egyenletesebb a fogyasztás. Városban nagyon változó.
Hátakkor? Tegyük próbapadra? :)
Tegnap túráztunk egy jót kollégával. Túra előtt tankoltam a Hondát. Szrobert! 135km-re 10 liter jó fogyasztás? :))))))
Na de ez még a karbiszinkron állítás előtt volt. Most szépen duruzsol a motor, finoman adagolható a gáz és nem füstöl, szóval bizakodó vagyok. Most tartok 230km-nél és még nem kellet áttenni tartalékra, vagyis 7 liternél már jobb a fogyasztás.
Mondjuk a szaga még mindig dús keverékre utal, de fülre nem tudom pontosabban beállítani, ahhoz már CO mérő kellene.
Vajon a régi zöldkártyás műszereket, amik feleslegessé váltak az új szabályozással, nem lehet olcsón megvenni?
Ez a város dolog nem sokat ér. Kinek milyen a stílusa, meg milyen az a város. Például az oldalkocsis MZ-m 70-80-as tempónál eszik 6-6,5 litert Ez 5000 környéki fordulat nála, így nem is olyan sok. Viszont városban nem lehet a sorok között suhanni és simán bever 9litert a dugóban ácsorgással.
Régen a baráti körben volt MZ, Pannónia, Jawa és volt CZ is. Az a benyomásom lett róluk, hogy sokkal jobbak mint a Jawa. Nem kímélltük a gépeket, de soha nem rohadtak le, sőt, még a gyújtást sem állítgatták folyton.
Volt valami sztori annak idején arról, hogy a CZ gyártotta a blokköntvényeket a Jawa-nak.
Náluk volt a MEO is, így a jobbakból CZ350-et építettek. Nem tudom igaz e. Lehet, hogy csak egy városi legenda.
Ja és gyerek koromba apámnak 175-ös sport CZ-je volt, amit később Pannóniára cserélt, de azt mondta az egy szar, majd 250-es Trophyra, ami zsír új volt, de folyton lerohadt, mert folyton elektromos gondjai voltak.
Úgyhogy hallgattam mindig, hogy mekkora állatság volt eladni azt a jó CZ-t! :-
Tényleg, most visszaolvasva Árpád az én hozzászólásomat vegyítette a tiéddel, és azon akadt ki.
Ha legközelebb jössz, dobj egy mailt.
GS500-ról egészen friss adatom van városra. 4,7liter nem sportosan.
1. te sem olvasol figyelmesen mert ezt nem Attila írta, hanem én.
2. Tényleg össze vissza beszélsz, mert egy mondaton belül nem létezik 5 liter alatti ETZ fogyasztás, de a tied 4-et eszik? De a Jawa azért biztos jobb, mert te azt mondod?
3. Nem "szereplés", vagy diploma védés, hanem társalgás.
4. Nekem mégis úgy tűnik hogy nagyon megsértődtél, és újfent azon, hogy valaki más véleményen van mint te és ez borzasztó tragédia ám egy szubjektív kérdésben ;-)))
Miért ne? ;)DDDDD
Az lehet, de Savas gépe számomra szebb.
Teknőc
Azért kisTSt hasonlítani egy BMWhez... na az már végképp nem 1 kategória. A GS 500 is tán 3 liter alatt fogyasztott szolnokra menet.
Abban lehetne vitázni hogy kinek volt kevesebb baja a motorjával, én ott leghátul lennék kb :)
A Jawa Mz vitánál már csak az elektronikai viták tetszenek jobban, mikor a két fél ugyanarról beszél, csak máshogy és csak ők nem látják, hogy ugyanaz a téma.Ez már rég volt, ne vágjunk bele?:)
Az én gépem (Mz ts 125, 56-os hengerrel) fogyasztása 80km/h-nál ~3,7 L/100km-en. +Túracuccal. Az nem rossz, de messze van 3L/100km -től. Hát van különbség.:)))!
A könyvem szerint: 2,3-3,8l/100km a tüzelőanyag fogyasztás.
A szerint pedig jó érték.
Tehát, nézőpont kérdése...;)
Nekem kissé sok, nem kel húznom annyira a gázt. DDDD
Teknőc
Persze, hogy szimpla a váz, akárcsak a CZ 350-é de ettől és más apróságoktól kb. 10 kilóval könnyebb a Jawanál.
Fogyasztás:
Ez Savas ismerősöm gépe:
http://youtu.be/QOSteelsCX4
Ha jól értettem, neki 80km/h-nál kb 3l/100km a fogyasztás.
Csodagép, s Csoda szép gép!
Tunning: nem csak membrán van ott....
Pl kipuff, stb.
Teknőc
Én már az elején mondtam, hogy szeretem ezt az MZ-Jawa témát, mert semmi értelme!
Tuning:
Egyébként sokan félre értik a dolgot. A membrán megszünteti a gáz lengéseket, így kis fordulaton dob a motoron, de nagy fordulatszámnál rontja a töltést és még rosszabb, mint a résvezérlés.
Annak jó aki nem akar száguldozni, de szereti a kis fogyasztást, meg a mélyről húzó motort.
illetve annak is segít, aki szénné tuningolja és olyan szűk lesz a használható tartomány, hogy utcán kín vele motorozni.
Na de Árpád! Olvass vissza! Egy szót nem ejtettem az anyagi helyzetedről, vagy a tudásodról. Összességében semmi személyeset nem írtam.
Csak ETZ-Jawa a téma, semmi személyeskedés!
Nem is értem mi ez a kiakadás.
Azzal szerintem itt elég sokan vitatkoznának, hogy 4,5 literből nem lehet eljárni egy MZ-vel. Olvass vissza a Lengyel túra átlagfogyasztására, nem rég írtam.
Mellesleg ez semmit nem jelent. A Mora a 650-es BMW-vel 2 személlyel végig kb ugyanannyit (Nagyobb sebességnél kevesebbet) evett mint az MZ-k és 90 körüli sebességnél az 1200-es Suzukim is 4 körül eszik! :-D
Nem semmi ez a 150-es etz!
S mit kaphat az a főtengely, hej!
Teknőc
Na, miután a vita elferdül végre egy kis mz tuning felé-Erre már ajánlom ezt:
http://youtu.be/A9HzjWuyUgE
A jawa vs mz vita:-szerintem teljesen más motor mindkettő.Hasonlóság: öreg régi kétütemű motorok.De ezen felül mindenben más, és nincs ezért alap összehasonlítani. De jó gépek.
S akár ennyi erővel legyen simson vs mz.Pedig itt már több a hasonlóság, de még itt sincs ennek értelme.
Sőt, ez már kezd olyan vicces lenni, mint a másik oldalon: etz 250 vagy 251-a jobb?
Jó tudjuk, Árpád a Jawára esküszik.
(csak azt még én nem láttam. Csak az mz-édet. már nagyon kiváncsi vok reá. De bocsánat.)
Mások az mz-ére. Mások a Cezetre. s megint mások a simsonra. Stb.
Tehát sok függ egyéntől, annak szubjektív meglátásától, vezetési stílustól is. Az a jó, hogy itt ennyi választási lehetőség van.
És így jó, meg hogy színes még e tábor.
Teknőc
No jó, most hagyjuk aba....
Nem igaz az, hogy az átlag ETZ öt liter felett eszik városban, és csak az enyém zabál ennyit...
Az hogy még a gyári érték is 5 liter pályán a leírás szerint, eredeti alkatrészekkel, gyári szerelők által belőve, nem lényeges. Az utángyártott alkatrészekkel biztosan kevesebb. Meg úgy általában ugyis összevissza hazudozok.
És biztosan nem én vagyok lükött amikor azt írom hogyha majd másfélszeresére növelnénk az ETZ köbcentijét, a fogyasztás csökkenne 20 százalékkal.
Már sokszor megfogadtam, de most alighanem be is tartom amit ígérek.
Nem fogod látni a jawámat mint ahogy engem se, legfeljebb képen. Ezek a hozzászólások egyrészt néha nagyon légből kapott meséken alapulnak, másrészt többször sértőek.
Például honnan tudod milyen az anyagi helyzetem és miért ilyen? Honnan tudod miért van kevés lelkierőm és időm a saját motorjaimmal foglalkozni, miért dolgozok sokkal többet idegen gépeken?
No mindegy, legyél boldog a nemlétező 4.5 litert evő ETZ250eseddel. Én elleszek valahogy a valóságan is 4.5 alatt evő jawámmal.
Nem, nem sértődtem meg. Csak sokadszorra is arra jöttem rá hogy jobban járok ha más elfoglaltságot keresek mint az itteni szereplés.
Amúgy még olvasni sem olvasol figyelmesen. Az ETZm ugyan tényleg csak 90et megy, de a fogyasztása 4 liter. 60 alatt pedig úgy gyorsul mint eredetileg tette. Azt se olvastad el sose úgy látszik, hogy ez nem AZ első ETZM, és azt se, hogy nem rögtön fogtam vissza ezt se.
De most már tényleg abba is hagyom, erről ennyi elég is volt.Összegezem a dolgot: Hazudós vagyok, nem értek a motorokhoz, különösen az ETZhez nem. Buta is vagyok, hiszen 6-7 év ETZ szerelés alatt sem tanultam meg semmit se. OK. Nekem jó így is.
Volt Jawam, de már nagyon régen és nem tudom mennyit evett. ETZ-m most van és tudom mennyit eszik. Mai szemmel tényleg sokat eszik, de közel sem ennyire. Ezen kár lenne vitázni, egyszerűen nem igaz amit írsz. (illetve a te motorodra biztos igaz.)
A legjobb ez: "Ha jawa 250es lenne, a teljesítménye 19-20 lóerő körül lenne csak, a forgatónyomatéka kb annyi mint az ETZnek, de a fogyasztása 3 liter lenne csak."
Szerintem meg: Ha az ETZ 350-es lenne körülbelül 30 lóerő lenne és csak 4-4,5 litert enne... :-D
Egyébként mi van azzal a "jobbik" motoroddal, folyton borítod bele a pénzt, de még soha nem láttam. Működik egyáltalán?
Az tényleg jó motor! Viszont úgy rémlik, hogy szimpla bölcső vázas. Nekem a 175-ös is tetszik.
Amúgy meg mindegy mivel lényeg hogy menjetek motoroz! Én már léptem is. :)
12óra körül tervezem hogy Tardosi tóhoz érek egy kis hekk zabálásra, meg fűben döglésre.
Ha valaki arra szédül és lát egy nagy ronda fekete HondaCB750-est, ami CB900-asnak van álcázva, meg egy ronda borostás fazont, szakadt speedes bőrruhában, köszönjön rá. :-)
Nekem is volt mindkettő.
Soha többé Jawa :D
Ezen felül hiába költesz a motorodra, olyan hibákkal jössz amit soha senki nem tapasztalt ETZ-vel, akkor szerintem nálad nincs rendben valami.
5,5literes fogyasztás és a 80km/h-s végsebesség, no meg a vastag kékes füst ami kijön alapból a motorodból, sem a jó beállításokra utal.
Az én motorjaim kipufogói szárazak és tiszták, nem füstölnek és nem büdösek, pedig jócskán szét van mind a két MZ hajtva, mégis tudja a gyári paramétereket.
Amíg baráti a hangulat, szerintem jó ilyenekről társalogni. Megismerünk más szempontokat, más nézőpontokat, lehet hogy még tanulunk is belőle.
A Jawa 350 és az ETZ250 pedig egymással párhuzamosan léteztek és egymás konkurensei, hasonló koncepcióval építették, nyilván ezért hasonlítjuk.
"de az nem Jawa, sem a váza sem a blokja nem olyan" - nézd meg a CZ 471-et, kisöccse a Jawa 634-nek csak 250-es, valamikor ültem rajta, nagyon tudott tolni.
Igazságtalan?
Ha azt mondanád hogy a jawa nagyobb fogyasztása miatt erősebb. De így... Miért nem gazdaságosabb az MZ? Így az hogy csak 250 míg a jawa 350 nem érv. A 634es 4-4,5 litert eszik szemben az ETZ250 5-5.5 literjével. Tehát az hogy az etz csak 250es, csak a hátrányait mutatja meg. A jawa bukócső, stb nélkül üres tankkal 168, az ETZ 156 kilo. Tehát még a súly különbbség sem nagyon nagy. Akkor miért csak 250es az etz? Sem súly, sem fogyasztás nem indokolja, ha lehet kissebb fogyasztással, picit nagyobb súllyal 350est is csinálni.
A 634es öregebb mint az ETZ, a TSsel egyidős kb.Az utolsók akkor jöttek ki amikor az első ETZk.
Mi előny van abban ha egy gyár lassabb, többet fogyasztó, kissebb köbcentis motort hoz létre mint a másik cég?
Ami ebben a kérdésen ténykérdés: A jawa takarékosabb, nagyobb teljesítményű, erősebb vázú motor. Ami szubjektív, de a többség tapasztalata: Az ETZ fordulékonyabb, mozgékonyabb, viszont a jawa jobb útfekvésű. Az se igazán vitatható hogy a 634 jóval kényelmesebb. Tehát ha valaki nem futárkodni vagy versenyre használja a motorját, jobban jár a jawával mint az ETZvel. Legalábbis szerintem.
Nem lehet mondani hogy elfogult vagyok, mert mind a kettő van. Az se érv, hogy az ETZm szar. Az azért van mert a kevés pénzem, energiám a jobbik motorra fordítom. Ráadásul ez nem az első ETZm. Az első igen jó állapotban volt. Már jónak vettem, aztán sokat melóztam is rajta. Mégis jó volt utána jawára átülni.Mondjuk jobb lett volna ha eladom azt az ETZt is és nem ellopják.
Még egyszer, írj olyan adatot amiben az ETZ jobb. Ha jawa 250es lenne, a teljesítménye 19-20 lóerő körül lenne csak, a forgatónyomatéka kb annyi mint az ETZnek, de a fogyasztása 3 liter lenne csak.
Az ETZ bizony zabál mint az állat. De mint írtam, aki szereti annak ez ne legyen indok. Én nem szeretem, nekem indok arra hogy ne azt használjam.
De még egyszer, aki az ETZ-t szereti, használja azt. Élénken él az emlékezetemben milyen rossz amikor az ember nem szeretem motorral kénytelen közlekedni. az hogy mi jó valakinek nem mindig adatok kérdése. Tehát jó utat kívánok neked az MZn. :D
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|