:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
A gépmunka,meg a közgyűrű felhegesztése kb 5000 ft. A generátor meg amennyiért a bontóban megkaphatod.Tudomásom szerint kb 5-6000ft.Ezek az árak szétszedet üres blokkra értendők. DE ha te szeretnéd megoldani,tudok mintát mutatni.
Skacok hogyan lehet kimérni házilag a forgórészt és az állorészt ? Mi kell hozzá ? A fesz szabbról + annyit tudok hozzászolni , hogy bármit tettem fel az elégett . Az elektromos széttolvadt , a mechanikus + mint a csengő ugy rezgett ,aztán olvadt le az érintkező bal oldala . A köv fesz szab tetején lévő derót égett el , amit még +tudtam javitani . Az állapot áldatlan . A könyve azt irja :CSAK SZAKMŰHELYBEN SZABAD HOZZÁNYULATNI ! Annó ez nem probléma de ma már ... Idő , pénz stb . Csak van valami használható ötlete , beáll értéke valakinek ?!
Én is az elsővel befürödtem.Lehet ezt is ki kell fogni.Mindenesetre viszek magammal lemezest is,sose lehet tudni.Szétnyitottam egy elektromost,néhány diódán,meg egyenirányíton kivül nincs sok minden benne.Sokaltam is ezekután az árat.Nehezebben tűri a feszingadozást az biztos.De a párom TS-én már évek óta van eddig nem volt gond vele. Képzeljétek,láttam egy átépitett Danuviát,ez otthon nem nagy szám,de Cypruson azért megdöbbentő.
Csövi!
Hát nem tudom én ma szivtam meg az elektronikussal!! 3 héttel ezelőtt elkezdett füstölni natúrban:) De lehűlt és ment tovább máig. Tegnap elkezdtem pörgetni, beállok a garázsba.. Ma reggel akkuban semmi energia! Pedig a töltésjelző lámpa nem égett tegnap este!
Betolom...király minden. Megyek vele pár métert megállok akku még mindig semmin.. Hazamegyek kicserélem az aksit megyek megint pár métert akku nullán megint.
Beidegeltem kicseréltem a mechanikus fesszabra rögtön feltöltötte az aksit és azóta fasza.
Nem akarom azt mondani hogy sz*r az elektronikus de annak idején keresztapám soha nem nyúlt a mechanikus fesszabhoz és simán ment vele 30ezer km-et!
bocsi hogy hosszú lett!:)
Hi!
Én A1-et 4seb-es szimoval, majd rendszám le, es ugy mentek a seg.mocisok vele:)))
A-t pedig H CB 400-al. Joo kis moci.
tike.
Én az A korl.-t ETZ-250-en csináltam,a korlátlant XJ-600-on. Tetszett:-)
Szerinted mennyiből jönne ki generátorral, anyaggal, munkával együtt?
Felraktam ugyanoda még néhány MZ matrica képét! :-)
ciao
Gábor
Sziasztok,véleményt szeretnék kérni az elektromos szabályzórol.Tapasztalatom:az érintkezőknél a ház nyizott,ha vizet kap,bezár.Szilikonkaucsukkal tömitettem,így jó.Mérésem alapján 8-10v-ot enged,akku nélkül nem érdemes járni,mert kinyomhatja az izzókat.Az aksit is ellenőrizni kell,mert nyomja a vizet.Viszont:nincs beégés,nem állítódik el,nem lehet megpiszkálni rérülésmentesen,olcsó.Az RSC-t ismeritek,arrol nem irok.Sikerült megszereznem egy régi könyvböl a működési rajzát,igy tudom kontrollálni.Várom a hozzászólásotokat.
Sziasztok!
Találtam egy érdekes képet! Ti láttátok már? :-)
http://mz.uw.hu/Album/index.php
Érdkességek kategória alatt van.
ciao
Gábor
Még én is etz250-el tanultam, de jobb men beszélni róla.
Rutintanf.:
1.óra - moci utánfutón vissza a garázsba
2.óra - moci visszatolva a garázsba
3.óra - moci ki sem jut a pályáig
4.óra - végre lábon megy haza, de nem egyszerűen....
Forgalom:
Leesik a pirosnál a váltókat, szétbassza a ruhámat a fékolaj...
Szóval lehet bármilyen gép, a lényeg, hogy egyben legyen. És ez majdnem igaz a hétköznapra is (majdnem: robogó nem kő)
Üdv: Gexxx
Kosz, Rider, úgy hiszem igazad van. Gondoltam én is erre, mert a volt 150-es ETZ-m is hasonlóan viselkedett a töltés szempontjából.
Bocs, elfelejtettem a korábbi gáz-bovden témához, hogy én egy lemezzel lerögzítettem ahhoz a csavarhoz a kormánynál, ami az alapjárat-tartásra van kitalálva elvileg (gondolom régebbi karbikhoz, a leírások szerint).
Egy U-alakú kivágás kell, ami a bovdenre rámegy, de a fém sapkát már megfogja. Kicsit meg is van hajlítva, mert a sapka nincs síkban a házzal.
(Mivel akkor pörög fel, ha egy kicsit megfeszül, és olyankor itt ki tud csúszni a bovden burkolata.)
Elvileg nagy húzásra a karbiból is kijöhet, ott is lehet hasonló megoldást találni, vagy feljebb a vázhoz rögzíteni. Ez azért is jó, hogy a bovden merőlegesen induljon a karbitól, akkor nem koptatják el egymást.
Persze ha nagyon feszül, hosszabbat kell venni. :-)
Bocs, hogy ilyen sok lett. :-)
Sziasztok!
A 4-üteműnél azért az sem rossz, amikor alapjáratról elindul: duff-duff-duff-duff. :-)
Meg az a 2L-es fogyasztás...
Jó a Wartburg, lentről húz és 2-ütemű. :-)
Starsky,
ha az új szabályzó mechanikus, be lett állítva?
Mert mégiscsak töltésgondnak látszik.
Miki,
kis fordulaton nem igazán tölt, hiába nem ég a töltés-lámpa. Vagy lehet, hogy nem veszi fel a töltést az akku(csereérett).
Az akku amúgy nagyon kicsi a fényszóróhoz. (autóban 2 fényszóróhoz van 8-10x nagyobb akku)
Puhány banda!!! :))))
Én bezzeg TS 150- en vizsgáztam gyakoroltam, havertól kértem, mert már akkor is "csak" a 250- es volt... :))))
Na azon sem volt alapjárat a szó igazi értelmében de a gépkönyv is a szorítócsavarral való játszadozást írja így tettem én is vizsgán.
Fisi
Akkor nem csak nekem nem jött be ez a Honda... :) Én A korlátnál mentem eccer át egy ilyennel hosszában egész Budán, Budafokról a Bécsi útra, volt időm próbálgatni... 80 fölé már egy kis dunai fuvallat hatására sem volt hajlandó menni, és szarul is húzott! Viszont a motorféken sokat élvezkedtem, mert az TZ-n nem nagyon van... :( Szóval én sem ájultam el az ilyen kis 4üteműektől... :)
Üdv: TiB
Itt van pár kép a büszkeségemről:
http://mz.uw.hu/Album/index.php
Én is egy SR 125-ös Yamahán 'tanultam' motorozni, hát nem volt egy nagy élmény. Sztem elég lassú, mondjuk írtó szar állapotban volt, erre egy lapáttal én is rátettem mikor felugrattam vele egy jó magas patkára és kiszállt alólam oldalra a gép. :). A vizsgán csak 3-szor állt le, nem volt rajta alapjárat. De olyan szinten hogyha elengedtem a gázt, leállt. És ha nem túráztattam lassulás közben rendesen akkor még a kuplung behúzásakor is leállt, és kb. 10 perc után indította el az önindító. :)
Jó móka volt, külön technikája volt, és főleg lelke. :)
+ nem működött a km óra, és vicces volt mikor azt mondta a vizsgabiztos hogy véletlenül se menjek 50 fölé, de ne is tartsam fel a forgalmat indokolatlan lassú haladással. :) Érdekes volt, egy jó ismerősöm azt mondta hogy jó motorral könnyű megtanulni, szarral az igazi. :)
Könyörögtem egy MZ-ért, de a sajátomat nem vihettem...
Azért jó buli volt. :)
Hi!
Megnéztem ezt a kuplungábrát, nem tudom mit kell egy kuplungot így bonyolítani, a Trophyé sokkal egyszerűbb, és eddig összerakni sem volt gond.
A defektről annyit, hogyha itthon történik nem gáz, de túra közben nem állnék neki gumitszerelni. A TESCO-ban láttam tömlős gumihoz való defektjavítót valami ezerpárszáz forintért. Csak belefújod a szelepen és kész. És a gumit sem kell kicserélni a következő defektig. Asszem a nyárra veszek egyet, de remélem nem lesz rá szükségem.
Én az A1 jogsit egy vadiúj Honda CG125-tel csináltam, hát azzal 100-at nehéz volt menni. Ötsebi, meg 4ütem de a gyorsulása nem éri utol a Trophyt, és a sebességei is rövidek.
Jó időt mindenkinek, főleg péntekre mert megyek B-ből kreszvizsgára, 25-kmre van a vizsgahely és motorral szándékozok!
ÜDV!
Ádám
Hi!
A végszériás 250-es TZ-kre már a 251-es karbija került! Asszem 88-tól, nekem is ez van! Sokkal kultúráltabban állítható az alapjárat! BVF 30N3-1 névre hallgat! A szakirodalomban van könyvecskéje is! :)
Üdv: TiB
Még jo, hogy visszaolvastam.
Az utóbbi beírás Dinot illeti nem Janekot. A BAZ megyés a Janeké.
janek
Az a karbi gyárilag olyan asszem csatos karbinak hívják.
Szevasz Janek!
BAZ megyei vagyok. Te merről ??
Hello!
Nem tudjátok hogy kapható-e boltban Krauzer csomagtartó 125-ös Etz-re?
Bad news there...
Asszem akkor ez a kétlépcsős motorfelújítás második lépcsőjébe fog tartozni :)
Hi.
Most töltöttem le kapcsolási rajzot ugyhogy átnyálazom az egészet hátha zárlatos valahol. Ha ezek után se jó kicibálom az összes vezetéket és újra vezetékelem. És ha ezekután is gagyi leeresztem a benzint és felgyujtom.
bertham!
Én délután megyek veszek egy belsőt a simsonba. Aztán ragasztgasson a fene, majd egyszerre mindent. Amúgy meg a k..édes azát annak aki a hamuval együtt a szegeket is kiönti az útra. Remélem csuklik az illető!
Hali!
Nálam is bibi van, ha lámpával járok, nagyon képes merülni az akkum, pedig van töltés! Ha többet járok világítással, akkor gyengül el, fôként, ha csak a városban kanyarodok.
Miért nem bírja az akku?
Szevasztok !
Én is megszívtam a múlt héten.
Motorozok vígan sunyiban még forgalmi nélkül, semmi zsaru minden rendben nyugodt szívvel megyek vissza Debrecenbe. Másnap telefonálok tesómnak és asszongya, hogy defektes a motor. Pénteken hazamentem, és mit látok 65-ös rozsdás szög volt a tettes. Csak azt nem tudom, hogy hol és mikor met bele. Na mindegy most már be van ragasztva.
Tegnap úgy jártam, hogy összedobtam a sámsont valamennyire, aztán kaptam is vele egy defektet a faluszélen. kb 60-as szeg kifigyelt a kerékből.
A TZ-t meg ha lesz időm festegetem. Amúgy ETZ fesszabot fel lehet valami utonmódon tenni 6V-os simsonra?
Hali!
Szombat délelőtt nekiálltam a 125-ös jogsinak egy SR 125 -ös Jamahán. ETZ sajna nem volt. Négyütemű, jó állapotú, de csak annyival megy jobban a TZ-nél, hogy alacsony fordulatszámtartományban jobban húz. Amúgy az óra is csak 140-ig van írva. 5 sebességes. Viszonylag új. Szóval a nagy megállapításom: nem olyan rossz motor az az MZ, mint azt néhányan gondolják. Volt ott a hgarázsban egy 250-es ETZ. A karbija alja dróttal volt fölrakva (ránézésre gyárilag!). Amúgy nem volt időm jobban szemügyre venni. Másnak is van ilyen "drótos" karbija?
Baszki GEXXX!!
Nekem ugyanez volt a TZ-n!!!
Amiokor összeraktuk a kuplungszendvicset az előírt számú lamellákkal, akkor mintha túl vastag lett volna összesen, és nem lehetett összehúzni rendesen. Nem tudom miért..
Kivettünk egy pár lamellát (fém+bakelit vagy mi) utána jó lett.
Hello mindenk.
nekem egy 125ös tsm van és az a problémam vele hogyha világitáson megyek lemerül az aksi. A szénkefét kicseréltem és új fesszabájzót tettem rá még a forgorészt is lecseréltem. De még így sem jó pedig a töltés visszajelö se világít generátor állásban is megy. Az aksim is jó mert a haverom 250esében tökéletes. Mi lehet akkor a baj vele? A segítségeteket előre is köszönöm.
Hali mindenki
Mint tudjátok, voltak gondjaim a kuplungommal. Zakatolt. Nos, megvan,
mi csinálta.
Nem mesélek, inkább mutatom. :-)
http://gexxx.fw.hu/kuplungabra2.jpg
A lejölt rész ért bele a primerfogaskerékbe, mert nem fekszik be a
helyére. Már csak az a kérdés, hogy miért nem, és hogy fog...
Üdv: Gexxx
Nem értem miért akarsz Pesten keresztűl motorozni ,van több kerülő út ,amin ellehet jutni.
Csak gépmunkával lehetséges.Ki kell marni a forgattyús házat,és egy betétet kell esztergálni amire felfogatod a generátor állórészt,A forgórész és a főtengely közé kell egy 0,5-ös lemezből késziteni egy hézagolást.
Hát igen korán keléssel megúszod. Reggel 9 körül van dugó, ilyenkor mennek az emberek általában melóba, meg du. fél 5-5 óra fele amikor mennek haza.
Ésszel, erővel, és minden okés lesz. :)
Nos köszi a bátorítást, de félek én is a mazsolavezetők közé fogok tartozni pesti szemmel!!!!!
A rakpartos dugót pedig úgy szándékozom kikerülni hogy reggel fél 6- 6 felé indulnák, vagy 5- kor és úgy hallottam hogy reggel 9 előtt még nem nagy a forgalom!!??
Igaz ez???
Fisi
Pedig sok barom van a világon, és közülük sokan költöztek Pestre. Persze visszagondolva jó érzés lett volna szétkenni az arcát, de az adott helyzetben jobbnak láttam szép nyugisan továbbállni.
Egyébként nem kell aggódnod, nem az ilyen vagányokkal kell foglalkozni, azok csak este jönnek ki, általában a hét vége felé amikor mennek illegális gyorsulási versenyre, vagy épp már hazafelé tartanak.
Inkább a figyelmetlen amatőr sofőrökre figyelj, mert azoknál nincs rosszabb. Nem lehet tudni mikor fordul el, vagy épp nyitja ki az ajtót. PL. ZsT-re is rányitotta az ajtót egy mókus mikor mentünk miklósra, de ki tudta kerülni.
Szóval normálisan határozottan menj, és figyelj a forgalomra. Az lehet hogy zavarni fog hogy jóval nagyobb a forgalom mint Kalocsán, de ha odafigyelve közlekedsz nem lesz semmi gáz!!!
Egyébként a rakparton általában dugó van, úgyhogy ott csak döcögni lehet, vagy az autók mellett.
Hali skacok .
Ti vagytok az utolsó mentsváraim . Van 1 1975 -ös ets eskortom , és kevés a 60w amit áramba lead . Hogy a francba lehetne + duplázni , vagy 12V-ra áttalakitani . Minden +oldás érdekelne csak lenne . Gy-m-s megyében hol lehet mocialkatrészekhez olcsón hozzájutni ?
Soha nem tudtam elhinni hogy ilyen barmok még vannak a világon!! A heledben jól megrugdostam volna a következő lámpánál!!!! A kurva anyját az ilyennek!!!
Na előre égnek is áll már a hajam a kemencei talitól ugyanis át kell mennem Pesten, ha jól néztem az alsó vagy milyen rakparton végigsunnyogok aztán fel a váci útra és ki Pestből!!
A rakparton is ennyi állat szaladgál??!!
Ja kalocsai vagyok ez egy nyugis hely Pesthez képest...
Fisi
Bambi! Azt nem tudod véletlenül, hogy ETZ generátort be lehet-e tenni TS250/1-be?
A főtenge csapok sem egyformák az ETZ nek a csapágyai a forgattyús házon belül helyezkedik el,és keverék kenésű,mig az ES kivül helyezkedik el és aváltó olaj keni. Ezáltal a csapágyak és a simmeringek nem egy formán helyekednek el.Ha ezt sikerülne megoldani,akkor még a generátor is lötyögne az ES főtengelyen, mert a dinamó kúpja kisseb 1 miliméterel.
nekem a champion l 82 yc jelzésü gyertya jött be, olyan szinten, hogy 4000 km-en keresztül nem kellett megnéznem a gyertyát. próba-szerencse
Szevasztok!
meg tudná nekem mondani valaki, hogy a 250-es trophi és a 250-es ETZ fötengely között mi a különbség? azt tudom, hogy az ETZ alsó csapszeg átmérője nagyobb. Arra vagyok kíváncsi, hogy az ETZ fötengely beépíthető-e a Trophiba. Elöre is köszi.
Persze egyetértek, nem kell szétbaszni ilyen kis barmok miatt, de itt Pesten sajnos néha meg kell mutatni hogy nem egy gagyi szarral vagy. Mert pl. volt már olyan hogy versenyezni akart a srác és leszartam, olyan lassú kedvem volt. És akkor elment, bejött elém és ott szórakozott. Rámfékezett, felgyorsult, lefékezett, mögém jött persze jó közel. Játszotta az agyát, én meg az egyik lámpánál bementem az autósor közé majd lekanyarodtam. De gondolj bele mi van ha fellök? Elmegy én meg össze-vissza töröm magam. Hát inkább tudatom vele hogy vegyen jobb autót és akkor békénhagy. :)
Egyébként ha jól csinálod a 250-esnek még nagyon erőlködnie se kell. Ez tapasztalat Semi gépével. :))
:))
Lehet hogy hihetetlen de egy 89-es ETZ-125-ös gépet hajtok. :)
Azért is hiszik az utcai vagányok hogy 'na kis pöcsköszörű idejött mellém mit akar ez...'
Pedig semmit, én sem rántom állandóan full gázon, ugratva a gépet. De éjszaka Pesten azért néha ilyet is kell. :)
Egyébként a Peugeot-os az először otthagyott mert azt hitte versenyezni akarok és azért húzogatom a gázt, pedig egyszerűen csak nem volt alapjárat a hideg gépen és még Semi is mögöttem ült.:) Hiába két személlyel a 'kis' 125-ös nem egy erőmű.:) Aztán a kövi lámpánál a gyerek röhögve kérdezi 'hogy túl sok a lóerő nem?', persze mellette ült a csaja is. Na itt volt az hogy leszállt Semi, hasonlóképpen elhúztam aztán megvártam és mentünk tovább nyugisan...
Jó reggelt jó reggelt! :-)
http://mz.uw.hu/Album/index.php
Feltettem az InterWheel-en készített képeimet. A tömeg miatt nem lettek nagy számok, de hát ez van... :-(
Az album az mz.uw.hu -n regisztráltaknak lett készítve, de még nem üzemeltem be úgy, hogy kitegyem a linket. Persze a feltöltésnek nincs akadálya így sem. Lehet feltölteni saját motorokat, interwheel-es képeket meg minden. Ja és lehet kommentálni a képeket bátran, főleg ha valaki alá tudja írni hogy milyen motor az amit látunk! :-)
És a lényeg! Két MZ keresi gazdáját! Ha valaki ráismer hogy az ő motorja lett lefotózva a parkolóban, akkor sikítson! :-)
ciao
Gábor
Mindíg is csodáltam az olyan embereket akik ki tudják használni a gépük adta adottságokat!!!
Leírom, és nem szégyellem- igaz ez még akkor volt amikor éppen csak megvolt a TZ- m- engem még egy Trabantos is le tudott gyorsulni, bár inkább azért mert nem időben kezdtem húzni a fülét! :)
Nincs szívem a motorormat ilyen barmok miatt (lásd Cordoba- s,Peugeot- s ) szétgyilkolni!!!
Fisi
U.I.: nem kötözködés képp- de talán Etz 250???
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|