:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hello!
Végre egy kis jó idő! Beraktam az akksit, 4et rugtam, és már pöfögött is a kisöreg. Motorozram is egy fél órát. Csak az index nem müködik. Megnézegettem a kapcsolókat, de sehol sem volt lecsúszva a kábel. A visszajelző lámpa pedig folyamatosan világít. Valami zárlatra gyanakszom, de nem tudom hol keressem.
OK akkor 2.
Kössz mindenkinek.
Hétfőn megyek vizsgára.
Nézd meg a www.orangecountychoppers.com oldalat. Elállalélekzetedisaképektől. Ha olvasgatod, gyakorlatilag mindent meg lehet rendelni.
Nem hívtál!
Legalább mailezz vmit.
Vasárnap elvileg megyek a Camponába, ígértek javítási könyvet.
Ha esik és kocsival megyek, mutatom a kereket.
Biztos, hogy vizsgára két tükör kell. Tavaly vizsga előtt megkérdeztem először egy rendőrt, az azt mondta 1 kell bal oldalra, aztán jobbnak láttam bemenni a vizsgaállomásra, ott rögtön mondták, hogy 2 kell! Vagyis ugy mondták, hogy ha nincs 2 tükör elkaszált, ha van 2 tükör átmegy, szal kb ez a legfontosabb feltétel :)) legalábbis egy MZnél...
Üdv!
Én is ugy tudom, hogy elég a bal oldali.
DE a saját érdeked is, hogy 2 legyen.
Egyébként láttál már igazi átépített csopperen tükröt? Én nem sokat:)
tike.
Jaja inkább akkor legyen kettő. Csak azért mondtam mert néhány krossz motoron láttam hogy csak egy van rajta, de vígan mentek vele a városba. Aztán lehet hogy undorító törvényszegők. :)))
Ja, ja, tegyél kettőt, mert mindegy hogy Te hogy értelmezed a szabályokat, a vizsgáztató másként fogja. Az enyimen pölö a tükrön lévő repedésbe kötött bele. Ha kell adok egyet kölcsönbe.
Üdv,
Zsandatara
ez egy fogós kérdés ! a szervízkönyvben a dobfékes etz-t egy tükörrel ábrázolják (fura ! az enyém is dobos volt eredetileg mégis két tükörnek van hely.) a tárcsást kettővel. a zsaruk már szóltak az egy tükör miatt.tegyél rá kettőt azért nem fognak baszogatni.
Na most már fasza lett a CPI-vel a gép. Az volt a baj hogy nem volt hézag a megszakítónál, és úgy ment mint egy simson. :)
Bertham!
Tudomásom szerint motorra elég egy visszapillantó tükör a bal oldalra...
Szevasztok
Valaki meg tudná mondani, hogy műszaki vizsgára 1 v. 2 visszapillantó kell . Sürgős lenne .Kössz
Üdv!
Nekem még pl eszembe se jutott hogy anélkül váltsak. Sztem reflexből huznám a kuplungot.
tike.
Van egy haverom akinek kellene ETZ 125-re első kerék. Ha van valaki akinek van felesleg szivesen megvenné..:))
Előlre is köszi!
Hi!
Lehet, hogy csak én vagyok a hülye, meg a fafej, de minek kell kupi nélkül váltani??? Eccerűen nem értem, hogy nekünk, MZ-seknek mi szükségünk van erre... Mindenki törekszik arra, hogy üzembiztos gépet hozzon össze, hogy ne kelljen túl gyakran blokkot széthúzni! Vagy nem? Akkor minek spórolni ilyesmin, hogy nem használom a kuplungot? A váltó fogaskerekein a kapcsoló hornyokat tuti sokkal jobban eszi a dolog, minek szétbaszni idő előtt?
Üdv: TiB
Hali!
A múltkori vad MZ-s papás képekről sikerült megtudnom, hogy a Lottózsonglőrök c. filmből származnak! :)))
Üdv: TiB
kuplung nelkuli valtast meg kell tanulni es nem kinozni vele a gepet.
Gyoszor.
Hali!
6V-s MZsek! Nektek nem eszi a gép a tompítottat, meg a féklámpát? Nekem kéthetente hal meg egy izzóm. De érdekesen se az első se a hátsó helyzetjelző nem fogy. Mit lehet ilyenkor tenni?
Előre is THX
Köszi!
Megnéztem az elsőkerekemet /tartalék/ centíroztatni kell használat előtt.
Még átgondolom a dolgot.
Találtam a cuccok között egy "műszerfalat", yártottami felém döntött. Sokkal jobban látszanának a visszajelzők, meg esztétikusabb is. Szerintem utángyártott. Felszerelhető festés után, vagy esetleg balesetveszélyes is lehet.
Hali!
A kuplung nélküli váltással kapcsolatban csak annyit, hogy én is csak azt az RD125-ös Jamahát vagy a szintén 125-ös Suzukit kínzom, amivel csinálom mostanság a jogsit. Sajétot vagy MZ-t nem nagyon kínoznék ilyennel.
Hello!
Én is ott voltam ma, lámpát vettem a TS-re.
Szasztok!
Vajon melyik szoci-mocissal találkoztam ma a Futár Petinél katonai etz-re való középsztender vásárlás közepette?
...mert azért olvasom a fórumot, ha írni nem is szoktam...;o)
Hali!
Valaki szerelt már fel CPI-t 125-ös vagy 150-es gépre? És mi változott? Mert nekem ma került fel a 125-ösömre, de mintha szar lenne. Sőt biztos.
Nem tudom hogy mire kellett volna számítanom? Magasabb fordulaton erősebb lenne? Hát az igaz hogy pörög mint a barom, de 4.-ben 70-ről agyonpörgetve nagy nehezen eléri a 80-at, és kész vége. Ha felrakom 5.-be akkor meg visszaesik 70-re. És hiába hagytam hosszú egyenesbe menni, semmi. És eddig a 90-100 nem volt probléma.
Gyújtást kéne állítani? De merre hogyan?
Ja meg volt hogy durrant is, ezért megnézem majd a gyetyát, de azt nemrég tettem bele, Brisk N15YC.
Köszi!
Massino
Az enyémen nincs ford. mérő ,érzésre váltogatok.A moci 5.-ben csak 75-80Km körül húz rendesen.Nem tudom milyen fogszámú f. kerek vannak rajta.Ha legközelebb találkozunk majd kipróbálod és kiváncsi vagyok, te mit szolsz hozzá.
Üdv!
A kuplung nélküli váltáshoz olyan tipusu hajtómű kell, de ne kérdezzétek milyen az:)
Hja meg egyébként is akkor van szép hangja a mocinak váltáskor (szerintem), ha szépen, okosan kuplungolsz...
tike.
Hi!
Na jójó nemazért mondtam ezt a kuplungolás dolgot, csak mert hallottam mindent, hogy kell vagy sem, azt' gondoltam itt biztos tudjátok. Egyébként a 350-es Jawakon (régi fajta) se kell kuplung.
A hétvégén meg nézze mindenki az RTL klubbot, mert tényleg ETZ lesz.
Hallottátok: Egercsehiben egy rendőr motorosokra lövöldözött. Ezt felháborítónak tartom.
Üdv!
Kuplung nélkül váltani??Szerintem ezt bízzuk a GP-ekre....
Ilyen típusú motoroknál mint amilyenek a mi mociink, hamar vége lenne a kuplungnak, ha nem használnánk...Szerintem amúgy is jó dolog a kuplungal való játék...Ez különbözteti meg a motort a robogótól!:)
Csali
Hali mindenkinek!!!
A villamerevitővel kapcsolatban szeretnék hozzászólni,ha még aktuális:
-Nekem hasonló gondjaim voltak egy RD125-sel...Egyszer-kétszer nagyobb temporól való lefékezésnél jelentősen érezni lehetett a villák csavarodását!!!Egyszer annyira, hogy pont mikor hajtottam a gépet (kb130-140-el mehettem;természetesen főúton), kikanyarodott elém egy mixer...qrva nagyot kellett fékeznem, és ekkor annyira érezni lehetett, hogy tekerednek a villák, hogy honkrétan majdnem eltaknyoltam!!Ezért rászántam magam, hogy esztétikusat, vagy sem?leszarom, de muszáj csináltatnom egy villamerevítőt mindenképp!!!Felhívtam egyik karosszéria lakatos ismerősömet, és megbíztam, hogy készítsen nekem egyet..Másnap levettük a méreteket, és harmadnapra meg is született a villamerevítő...Hát, szó mi, szó szebbre számítottam, de légyeg, hogy elkészítette!2mm-es hazánlemezből vágta ki!Felszerelése után röktön ki is próbáltam...Teljesen semleges lett a viselkedése...:)Az viszont igaz, hogy ezekután a régi sárhányóm mehetett a szemétbe..:(Csináltattam egyet műgyantából és kis eszkábálás után felerősítettem!Azóta fasza, bár már nem az enyém a gép!:(
Egyébként úgy tudom, hogy a TZ-na merevítést a sárhányó oldja meg...Vagy tévednék?Lehet ám..:)
Haj mindenkinek!!!:)Jó motorozást!!!!!!!
HÁJ .
Reagálni szeretnék a qplung ügyre .
Vasárnap voltam Ostffyasszonyfánn a Pannon ringen . Ott is használtak a "nagyok" . Az bisztos , talán csak a CZ-nem kell .(ha érzed a gépet) Haszmálni biztos hogy nem használ , a zümikenn +már talán a benzin is elektomos . Bocs , nem szeretnék +bántani senkit .
Sziasztok MZ-sek!
Van egy ETZ 125-ösöm,és a segítségeteket kérem,egy csomagtartó felszerelésében,az a régi fajta "vas" csomagtartó, mint Ambruzs mocis képei közt van egy.Fénykép,vagy ötlet kellene a felszereléséhez,hogy ti hogy oldottátok meg,mert már kifújtam az ötletekből.Köszi
Moha!
Nem tudtam leadni ma a villamerevítőt a műhelybe mert egy Kawasaki ZX 400-as karburátorán végeztünk generált a Tabánban :-) és későn értem oda. Holnap újra próbálom és hívlak.
Üdv,
Zsandatara
Az autó-motorban olvastam asszem a 38. oldalon, hogy a hétvégén szombaton az autómániában lesz szó MZ ETZ 250-esről. Mit szóltok ehhez?
Április 03. RTL klub 13:15
A villamerevítőre kapott válaszokat mindenkinekköszi.
Javítási kézikönyv, öszeállítási rajzok, csapágyszámok, méretek ügyében kaphatnék még vkitől vmi seggítséget?
Köszi
"Szerintem az a plusz kb. fél mp nem sokat számít utcai versenynél..."
Nem azért hogy kötözködjek, de:
1. nem szocimotorról beszéltem, annál tényleg mind1 hogy kuplungal vagy anélkül váltasz, max. gyorsabban kell a szerelőkulcsot a kezedbe venni. :)
2. Ha egy speed motoros húzza neki mint állat, akár utcán is, a fejemet teszem rá hogy nem használja a kuplungot. Ha mefigyeled ezt hallani is lehet.
3. Ha kuplungol is, és a "versenytársa" nem, hanem a gyorsabb módszert választja, bizony közel azonos gépeknél rengeteget számít. Ugyanis ha versenyzel, még a 0.0001 tízezred másodperc is számít, ha azzal nyered meg.
It's my opinion. :)
Czövi,lökhajtás?!:-)))
A váltással kapcsolatban arra gondoltam,hogy akkor is visszaváltottál 1-2-t,amikor felesleges volt,próbáld ki,hogy rábízod magad a gép nyomatékára, 5.-ben is siiiimáán!
Egyes Pannónia típusoknál a gyári könyv szerint megendedett a qplung nélküli váltás,de MZ-nél biztos csak árthat!
Aki nem szeret qplungolni,az vegyen robogót..
Szerintem az a plusz kb. fél mp nem sokat számít utcai versenynél... Ha nagy lámpás rajtolást akarsz végrehajtani, inkább a hiányzó lovacskák meg newtonméterecskék fognak hiányozni... :(
Nekem a múltkor a kupi durvaállítótárcsám mászott el menet közben, magyarul nem emelt ki rendesen a kupim! Na, úgy kibaszott szar volt váltani! Felfelé izomból tudtam kapcsikolni, lefelé még OKs volt...
Nem látom értelmét nem használni a kuplungot! :)
Üdv: TiB
u.i.: májusban mikor, hogy, miként lesz tali???
Srácok!
Faterom történetesen famintakészítő, arra gondoltam, hogy lehetne gyártatni, és öntetni villamerevítőt mondjuk alumíniumból.
Két öntött darabra gondoltam, amik szimmetrikusak, tehát ugyanúgy néznek ki, és a villaszárakra az egyiket felrakod, ehhez illeszkedve a másikat felcsavarozod. Mondjuk ez nem lenne állítható. De gondolom, minden TZ-n ugyanolyan távolságra van a két telószár, nem?
A kupplung nélküli váltás jó dolog, ha mondjuk egy speed gép van a segged alatt és éppen 400 méteren szorongat egy másik. :))
Ugyanis a kupplung nélküli váltást olyan gépeken lehet különösebb következmények nélkül alalmazni, amelyek el vannak látva elektromos rásegítővel meg mindenféle szarral. Viszont szerencsétlen MZ váltója hamar beadná a derekát, és nem hiszem hogy olyan sietős a váltás. :)
Na jó estét az uraknak!!:))
Végre itt vagyok!! A faszom tele volt már a Pentium 1 133- Ciryx II processoros (8Mb EDO RAM stb..) gépekből!! Ezekkel kínlódtam már vagy 3 napja (persze nem az enyémek), hogy mit tudnak az ilyen vackok alakítani?!!! :(((
Na ezek után:
A villamerevítő tényleg nem tört el, hanem egy nagy szar az egész, és tényleg megtekinthető az oldalamon!:)))
Ha valaki tud valami esztétikust, és jót én még mindíg vevő vagyok rá!!!!
Egyébként viszem majd az első kereket gumival együtt kicentíroztatni, hátha ez segít majd!???
Akksi!
A síma savas sem igényel sok karbantartást!!! Én évebte 1x!! szoktam ránézni a szintre+ télen egyszer meg tavasszal 1x feltöltöm, és ennyi!!
Váltás!!
Ki hallott már ilyen hülyeséget hogy nem kell a kuplung??:)))
Rossz hír: ha tényleg májusban lesz a kemencei tali akkor én nem megyek. :((((( Sorry!!!!
Fisi
Kistarcsán a RONCSMADARAK?Ezt is itt írta valaki.Állítólag van minden.Egyszer már én is elnézek oda.
Egy tanult motoros kollégámmal már beszéltem erről a kuplungolás nélküli váltásról de nem ajánlotta.Kipróbáltam és nincs különbség a két váltási mód között,de én sem ajánlanám.Sokkal hamarabb tönkremennek belülről az érintett alkatrészek.Inkább használd a kuplungot.
A zselés akksi áráról valaki írta,hogy 1600 ft itt pesten valami riasztós boltban.Egyébként én is most készülök venni akksit,de valószínű,hogy maradok a zselésnél.Üdv.
Hali!
Pandagyik: sztem minden sima kárpitos be tud bőrözni egy ülést.
Képzeljétek a szívócsonkot a hengerhez rögzítő egyik csavarom, nem tom mér, de kiszedte a menetet a hengerből. Ma vettem észre a magas és felettébb érdekes alapjáratomról, hogy falsot szív mert laza a csavar. És nem tudtam meghúzni. De szerencsére beljebb már van menet, így egy megfelelő csavarral megoldódott.
Nem kell valakinek TROPHY 125/150 BLOKK????? Persze papírjai nincsenek.
ha kell, mail ide: steelheart6@freemail.hu
Ti szoktatok sebességváltásnál kuplungolni?
Üdv!
Csak egyszer kellet lökhajtásosan indulni,a váltásra nem emlékszem, az üreset találom nehezen.
Üdvözlet ismét!
Kérdésem van kolegák:hol lehet az országban ülést bőröztetni.350es JAWArol van szo eredeti állapot restaurálása a cél.Győr vagy Budapest érdekel.Válaszokat előre is kösz
Czövi!
Ez az indítózás már a szocitalin sem igazán ment neked:-)
Ott vagy később itt a fórumon már elmagyaráztuk asszem..vagy az nem Te voltál?:-)
Sebváltás ügyében sikerült javítanod vmit?
byee
Fisi merevítője nem eltörött,hanem egyszerűen sz@rul van megcsinálva,nem merevít semmit,qkába való...képek a cuccról: kep.tar.hu/fisi
Boltok Veszprémben:
1. buszpályaudvar melletti egyirányú kis utcában autós-motoros bolt
2. a buszpályaudvar közelében,volt Aral (most láttam,hogy már OMV) qttal szemben a Budapest úton,robogók vannak kirakva,nem lehet eltéveszteni (ide gyalog érdemes menni,ha nem vagy ismerős a környéken).
Mind2 helyen vannak MZ-cuccok!
Védőqpak az első helyen biztos van (én is vettem),benzincsap és cső is (bármilyen hosszúságban), tű alátétlemez is,drótbilics helyett sima bilincs (nekem is ezt tudtak csak adni,de OK),fékkar is,.
Ezek a cuccok az 1. helyre vonatkoznak,először itt próbálkozz!
Drágák bizony, szerintem kár a szocimotorba, mert rosszabbúl bírják a tőltésrendszer meghibásodásait, ami ugye, föl-föllépeget. Szárazon töltött akkumulátort viszont már 3000 körül lehet kapni (plusz 300.- a sav). De a szavazás eddigi eredménye is tanúlságos lehet számodra (és nem én szavaztam nyolcszor :-)).
Üdv,
Zsandatara
Haliho!
Uj vagyok errefele es meg ujabb MZ ETZ 150-es tulajdonos is... - tudtok tanácsot adni, hogy milyen aksit (típu s és teljesítmény) érdemes venni a fenti gépbe? Hallottam, hogy érdemes lehet zselés aksit venni, mert azok sokáig bírják abszolút kezelésmentesen, de gondolom azok elég drágák.. Köszi a válaszokat!
Hello mindenkinek!
Tud valaki elsősorban Veszprém és vonzáskörzetében (esetleg Budapest) olyan motorosboltról, ahol tényleg sokminden kapható MZ (ETZ 125-150, Trophy 125) motorokhoz? Amiket keresek:
benzintank alsó-felső gumitartó; kuplungfedél gumidugó; kormánynyak-anya műanyag védőkupak; ETZ benzincsap+cső; porlasztó tolórugó; ETZ porlasztótű alátétlemez; porlasztótorok bakelit alátét+klingerit alátét (ETZ+Trophy); ETZ kilométeróraüveg+zárógyűrű (perem); ETZ lámpabúra kétoldalára km-spiráltartó műa. pöcök; levegőtorok drótbilincs; fékkar+kuplungkarhoz gumiharang; ETZ nyereg alá krómozott fogantyú+csomagtartó (hátsó is).
Szóval tényleg "apróságok" kellenek, de alig lehet azokat kapni.
e-mail: petvik@freemail.hu
Sajnos a fórumban ritkán vagyok, ezért emailben ha el tudnátok küldeni a bolt, vagy motorbontó címét, nagyon megköszönném.
Jaja, én is úgy tudom. Szerintem nem szabad kivenni.
Üdv!
Sztem az azért van ott, hogy a henger ne melegitse a karbit, vagy neM???
teljesitményen sztem nem változtat, sűrítésen meg végképp nem!
tike.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|