:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hi!
MZ ES 125/1 motorom van, és ahogy valaki említette, a '77 január előttiekbe a bronzpersely miatt 1:33 keverék megy.
Sebváltóolaj. Mivel a MOLnál a Hykomol 1000 fölött van, Agip Rotra HY-t meg tudtam 840Ft-ért szerezni, most arra fogom cserélni.
Üdv!
Jó estét!
Ti milyen olajat használtok a sebességváltóba? És milyen gyakran cserélitek?
Ja én tudnék, eltelt egy hét mire felfogtam! :-)
Fisi kolléga nagyon jól megragadta a lényeget!!:-)
Mivel én szinte alapjaiból építettem fel a motoromat,kocka lámpát vettem hátra,mert jobban tetszett,mint a kerek. Aztán később kiderült,hogy sokkal drágább,már jó néhány évvel ezelőtt 4 rugó körül volt a szögletes,a kerek meg talán 2 sem. De nem is ez a lényeg,hanem hogy a kerekben 2 izzó van (tomp. + fék),a kockában pedig 1.
Szóval vezetékelésügyileg bele kel túrni,de erről Atilla tudna mesélni:-)
Én megoldottam úgy,hogy a kocka prizmájához benyomorítottam egy izzót,az lett a féklámpa:-))
Kustib!
Azért, mert ha már elemeire szétszedtem a motort, akkor nem érdekel, hogy látszik-e vagy nem. Most megcsinálom tök sütin az egészet és legalább 3 évig nem akarok hozzányúlni ennyire.
Egyébként elaxáláshoz lehet kapni valami pasztát, mert hallottam valami ilyesmit. Ki mit tud róla? Vagy alumíniumot valahogy le tudnak nekem krómozni nem csillagászati áron?
Massinonak igaza van, csak annyit tennék hozzá, hogy a 251- nek a hátsó lámpája az biza megegyezik a Simsonok (pl. Robogó- nekem volt, én tudom) lámpájával!! :)))
A különbség viszont nem kevés!!!
Készülj fel arra hogy egy kicsit át kell alakítanod a vezetékelésedet!!
Ugyanis az új lámpatest, nem 2- hanem 1 égős!! Tehát duplaszálas izzó kell bele!!!! Gondolom itt azért át kell majd kötnöd valamit, nem?? :))
Az index szintén ugyanaz mint a Simson robogón, de jobban világít kissé, mert nem műanyag karika van benne, hanem fémlemez, és így kissé jobban veri vissza a fényt!
Ennyi!!! :))
Fisi
Hát ilyen nincs... 125ös hogy ehet meg 8 litert 100on? mikor folyamatosan megyek 80nal!!!!!
Benzint nem engedi sehol!
Ez nem túl sok?:)
Ja és istennek se akar 90 fölé menni.
"Az meg elég kellemetlen lehet, mikor ott álsz a kereszteződésben 5-ben, és vissza kell váltogatni 1-ig!"
Ezért mondtam hogy folyamatosan kapcsolgasson vissza.
Hello
Tényleg nem tesz jót a motorfék, de nem akkor ha egy kereszteződés jön, hanem ha hosszú perceken át lefelé mész és egy darab gázfröccsöt sem adsz neki! Akkor elfogy a csapágyakrol az olaj, de ez nem kis idő, aki szedett már szét blokkot az tudja, hogy a forgattyúsház az olajos szokott lenni rendesen!
Szóval inkább vissza kéne kapcsolni nem lesz semmi baja. Az meg elég kellemetlen lehet, mikor ott álsz a kereszteződésben 5-ben, és vissza kell váltogatni 1-ig!
Üdv Attila
De pl. a légszűrőházat minek fényezni? Alumíniumot amúgysem eccerű, meg nem is látszik, nem is rohad.... :)
NAGGYON KELLEMES ÜNNEPEKET MINDENKINEK!!!
Üdv: TiB
Info!
"Csak ha sík úton jön egy kereszteződés, akkor csak akkor kuplungolok, ha már lelassultam, addig csak fék."
Akkor hogy rajtolsz ki a kereszteződésből? Mert az a legjobb sztem ha minél hamarabb elhagyja az ember a kereszteződést. Ezért én ajánlom Neked hogy ne csak a féket húzd, hanem szépen kapcsolgasd vissza a sebességeket. Mikor ott vagy hogy mehetsz akkor dobd rá a kuplungot és go. Ha sokat kapcsolsz vissza akkor blokkol a hátsó kerék, de hát gyakorlat teszi a mestert. :-))
A Mount Everestről meg lehet hogy csak motorfékkel lehetne lejönni. :-)
A lámpával kapcsolatban szerezz egy 251-esre való hátsó lámpát. Mert az vékony téglalap alakú, még az index is más ha az sem tetszik.
Még elfelejtettem azt megkérdezni hogy kinek van Mz Trophy-hoz lengéscsillapítója? vagy ugyanolyan mint az ETZ?
Mert érdekelne a dolog mivel az enyém ferdén áll...
okés, amint nyitva lesznek a boltok veszek is egyet. Annyi lenne a kérdésem még, hogy ti hogy csináljátok az úszószint beállítást?
Mert az egy kicsit gáz...
Nekem azt mondták hogy a karbi tálcájában van egy pöcök és azt kell érnie,amikor leveszem a tetejét. Ez igaz?
Köszi mindenkinek a választ!
..én sem úgy gondoltam, hogy lejövök a Mount Everestről motorfékkel :)))
Csak ha sík úton jön egy kereszteződés, akkor csak akkor kuplungolok, ha más lelassultam, addig csak fék.
MÁS:
nem tudtok valami megoldást, hogy a hátsó lámpám ne kerek legyen, hanem téglalap alakú? Annyira régimódi ocsmány az a nagy kerek...
Az új simsoné jó rá?
Kellemes Húsvéti Ünnepeket mindenkinek. A lányoknak sok locsolót, a fiúknak sok piros tojást.
Kustib!
De én tényleg MINDENHOL lefestem, ahol lehet.
Hi!
Tudtommal a testpontoknál sehol nincs fényezés, ha van, akkor valamit nem jól csinálsz... :)
Üdv: TiB
Hali!
Tényleg nem ajánlott a sok motorfékezés a keverékkenésesnél. A frissolajzásosnál meg nemtudom, hogy annyira káros-e, mint a sima keverékesnél.
Délután tűnődtem azon, hogy én hogy meg fogom szívni az ETZ villamossággal. Méghozzá azért, mert mindent lefestek éppen (váz is) és kapargathatom a festéket majd, hogy legyen testelésem egy-két helyen. Cumi!
"Ezért mindenképp kerülendő a hosszú motorfék-üzemmód, illetve valamit számít az időnkénti gázfröccsözés".
Kétütemű motornál tényleg nem ajánlatos a sok erős motorfék használata, gázfröccsözni pedig mindig kell.
Hát abban semminek,de semminek nem szabadna lötyögnie!!!
Feltétlen csere!
Ez lehet a gond,helyes úszószint beállítást még javasolnék csere után..
az úszó nincs megrepedve... csak van benne vmi ami lötyög benne. de nagyon minimális mennyiség.
Az lenne a gáz?
akkor veszek bele egyet.
Hello Kustib!
Ugyan nem olvastam végig az egész motorfék/nem motorfék témát de egyvalamit hozzáfűznék a leveledhez. Az való igaz, hogy motorféküzemmódban, lezárt körtolattyúnál a szívócső-depresszió jó nagy, viszont a légsebesség a tűfúvókánál relatíve kicsi. Ekkor is az üresjárati rendszer dominál, aminek előkeverék-képzéshez szükséges levegő a mellékcsatornán jut be az üresjárati fúvókához. Az üresjárati rendszert, pontosabban a fúvókát úgy kell méretezni, hogy a motor üresjárásához szükséges benzinmennyiség átáramlásakor a fúvóka már több, mint 95%-ban kihasznált. Azaz ennél több benzin akkor sem képes átfolyni rajta, ha a depresszió mértéke megfelel a legnagyobb motorfordulatnál elvett gázkarállásnak. Ekkor viszont felvetődik a probléma a keverékkenés hatásosságával kapcsolatban. Ezért mindenképp kerülendő a hosszú motorfék-üzemmód, illetve valamit számít az időnkénti gázfröccsözés. Valamit mert ekkor jobb a kenés ugyan, de utána ismét a régi. A gázfröccsnek a kenésen túlmenően inkább hűtőszerepe van, mert az ilyenkor beáramló nagyobb mennyiságű friss keverék és a nagyobb, de terheletlenül emelt motorfordulatszám szellőztető hatása az ami védi a forgattyús mechanizmust, na meg a dugattyút is. Nem véletlen, hogy a Trabantnál és a Wartburgnál is gondoskodtak - igaz nem egyformán - szabadonfutóról.
Remélem senki sem tért ki a hitéből a hosszú fejtegetés miatt.
Szia, Sziasztok: SzaCsa
tűt akartam írni nem tőt :)
Úszót megnézted,a forrasztásnál nem repedt,és az uszószint jó?
1977. januári gyártmányokba már 1:50-et kell beletankolni. A 250/1-től tőgörgős a hajtórúd felső szeme, előtte bronzpersely volt, aminek kell az 1:33. Tehát az ES, ETS, TS250, első generációs TS125-150, mind ilyennel megy. (Wolfram Riedel szerint)
Hy!
van egy nagy bibi! Már 1 éve küzdök ellene de semmi eredménye.
Megyek (Mz Trophy 125) 90 körül 1 km-et és megáll pár pillanarta aztán megy tovább, húzom neki tovább egyre sűrűbben csinálja:( de kigyorsítani kigyorsítok, csak folyamatos terhelésnél áll meg.:(
Mi lehet a baj?!
Hali!
Hát szerintem az 1:33 az nagyon durva egy MZ-be.
Faterom kútról származó 1:40-nel járatja a TS250/1-ét, és füstöl rendesen.
Én magam keverem 1:50-re Castrol Super TT-vel, TS150-be, és nem füstöl. A kipufogó vége kb 400 km után kezd egy kicsit olajos lenni. Ja, és ez régi tapasztalat, már 5 éve igy használom, voltam vele több túrán, külföldön is. Mindig TT-s benzin volt benne, kúton SOHA nem tankoltam.
Infomaker én mindig így csinálom ha fékeznem kell.Gáz vissza,első-hátsó fék be,majd sebességek visszapakolása.Vagy pedig a fékezés előtt hagyom a motorféket dolgozni,amiről a kolléga is írt.Üdv.
Nem kell ezt túlbonyolítani:-)
Csak bejáratós motornál jó,ha nagyobb terhelésről visszavéve a gázt qplungolva adsz neki néhány gázfröccsöt,hogy a hirtelen elvett nafta (kenés) miatt ne szoruljon meg a dugó.
Amúgy pedig lassíts úgy,ahogy jól esik:-)
byee
Hello, Info! :)
Megtaláltad a motorféket! :) Mért ne kapna naftát??? Semmi különbség az alapjárathoz képest! Főleg, ha nem csatos a karbid, mert a csavarosnál a suber van megemelve alapjárat céljából, ezért a nagyobb svung jobban szív, alapjáratinál többet kap, szerintem! Csatosra ez már nem annyira igaz, mert a suber teljesen lezár, bár ott is nagyobb lesz a vákuum... Belebonyolódtam... :) De remélem érthető!
Üdv: TiB
Sziasztok,
én is gáz visszaengedésről kérdeznék.
Káros-e a motornak az, hogy mondjuk megyek 80-nal negyedikban, és jön egy kereszteződés, és nem kuplung azonnal és fék, hanem fékezek, de a gázt visszaengedem, és a kuplungot NEM húzom be. AKkor ugye alapjárati benzint kap.
Sziasztok szaktársak,kérdésem lenne a kollektivához:ha huzom a szarvát a gépnek,(MZ TS 250)és lassitás céljábol visszaengedem,minden robbanásnál hangos csattogásszerű hang jön a hengerből,olyan mntha kalapácssal ütnék a dugót.Néztem:gyujtás ok,gyertya őzbarna ,keverék 1:40,csapágyak újak. Mi lehet?Oktánszám?
Steelnek 125- vagy 150- es (??) Trophyja van azé' keveri ilyen vastagra, vagy nem?? :)))
Fisi
Dino utánanéztem.1173-as hozzászólásod.Kösz mégegyszer.A kútra én is viszem magammal mindig a 2 dl-es laposüveget benne Arol 2T olajjal.Ez a biztos.Persze ahogy czövi kolléga is írta nem kell túlzásba esni.
Szia, Steel!
Mért jársz 1:33-mal? Nem vágom, mid van neked? Nem folyik orrán-száján az olaj?
Üdv: TiB
Andris!
Ha tényleg én segítettem/adtam az ötletet vagy mi akkor szívesen, örülök, hogy segíthettem. És je je je. :-)
Végre segítettem valakinek.
Hali!
Janek:
előgyujtás: 3,0(-0,5;+0)mm a felső haltpont előtt
megszakítóhézag: 0,3(+0,1;-0)mm
forrás: "Kezelési útmutató az ES125/1 és ES150/1 típusú MZ-MOTORKERÉKPÁROKHOZ"
Más: nálunk megszűnt a 91K benzin már régen, bár az 1:40-es volt, nekem meg 1:33-as kell, én kevertem 91-esből, meg MOL Sprint 2T-ből vagy Castrol Super TT-ből. Aztán a múltkor elvitték a 91-est is, azóta 95-össel járok. Sztem mindenki jobban jár, ha otthon keveri. Ill. a kúton, én mindig viszem magammal az olajat, és ott keverem be.
Na csá!
Hali!
Mekkorának kell lenni Mz előgyújtásának?
Mert a gyertyám szép citromsárga.... És a megszakítóhézagnak? kösssze előlre is
Párszor kevertem a kúton vett keverékhez olajat,sokkal jobban füstölt,és folyott a kipufogóból az olaj.Mostanában nem teszek hozzá olajat.
Szerintem van benne elég olaj mert most is izzad a kipuff. vége ,és nem állnak sorba a besült motorú kétütemű járgányok.
"Ugyan mondjátok már meg,hogy milyen arányban tartalmaz ez olajat,mert egyik topa kutas sem tudta megmondani nekem."
Elméletileg 1:40 kellene hogy legyen, de ha rám hallgatsz, akkor keverd tiszta benzinből saját magad, és fullszint olajjal 1:50 re!! Hidd el bejön!!!
Fisi
Szevasztok.Dino azt hiszem te írtál egy ötletet az első fékem hibájáról.Nos többszöri olajleengedés majd fékbeszorulás után meguntam a dolgot és gyorsan szétkaptam az egész szaros első féket mindenestől darabjaira.A hiba rögtön a szemembe ötlött,hisz a motor jobb oldala felőli öntvény lógott,mert mindkét csavar ami fogta kilazult.(csoda,hogy nem esett szét az egész kóceráj alattam.Ezt megszorítottam,majdkövetkezett a a dugattyúk visszanyomása a helyére ami a szintén jobb oldalra eső darabban csak erős ütések hatására jött létre.Ez volt rászorulva állandó jelleggel a tárcsára,és a rendszer nem nyomta vissza a helyére.Gyorsan összeszereltem és olaj betölt.Pár pumpa majd láss csodát tökéletesen működik az első fék.Rögtön le is teszteltem.
Más.Itt az új 95K jelzésű üzemanyagunk.Ugyan mondjátok már meg,hogy milyen arányban tartalmaz ez olajat,mert egyik topa kutas sem tudta megmondani nekem.Én azért teszek még hozzá olajat,hogy 1:40-es legyen.Bár a MOL azt mondta,hogy semmilyen változtatás nem szükséges.én szeretek a tutira menni.Főleg ha a mociról van szó.Na csá.
Hát az majd még kiderül,hogy tudok-e majd menni,de majd igyexem úgy alakítani a vizsgákat,h mehessek..de ebbe ne menjünk bele...igaz, Buny?:))
A túráról cikk a főoldalon középen fent van egy link!!
Hali!!
Tesho!!
Ma láttam itt kalocsán az általad leírt Mol Moto Demon 2T- t vagy mit!!! Gratula a Molnak a designért, nagyon barón néznek ki az új dobozok!!!! De kissé égő, hogy a legalább ilyen jó Repsol Scooter- 2000 Ft- míg a Moto Demon itt nálunk 2650 Ft!!!!
Na mindegy akkor sem veszek szutyok Molos olajat!!! :P
Fisi
Hy!
Valakinek van tapasztalata Mz Trophy lengéscsillapító szervizében?
Mert neki kellene állnom de nemtudom mire vállalkozok.
Ja és vettem már 2 kilóméteróra spirált és 10km után elszakadt mind a kettő!!
Nem értem.... pedig könnyen jár benne minden. Nektek ez hogy birja?
Hi!
Valaki mesélje már el, hogy mikor lesz "kemence"!!!! Esetleg érdekelne a dolog.... :) Illetve hol lehet részleteket megtudni???
Üdv: TiB
Akkor minden úgy alakul ahogy elképzelted.Lassan mindenki beindul,lehet írtani a szúnyogokat.
Ezekszerint jössz Kemencére?
Halihó Emberek!
Ma végre végeztem a moci összerakásával!!! Mentem is egy próbakört,hát ez vmi fantasztiqs érzés volt!!!
Csak az tűnt fel,hogy olyan "dörgedelmes" hangja van,aztán rájöttem,hogy vhol elhagytam a furulyát:-)
Nem baj,tetszik az új basszus,amit játszik!:-) Majd meghalljátok..
Nagymamám szerint olyan hangja van,mint egy Hondának (régebben az egyik barátomnak VF-750-je volt üres csövekkel:)))
az akksi a töltőn,holnap még lemosom és kisebb finomítások,aztán indulhat a bejáratás...
Ma nagyon boldog napom van...
byee
Ezt megszívtuk. Nem lesz Kunmadarason gyorsasági verseny. Most beszéltem a Fukásszal, és éppen tegnap este mondták le a dolgot, mert az egyéb rendezvények miatt nem lesz elég hely a pálya kialakítására :-( Mindazonáltal megígérte, hogy elküldi nekem azon rendezvények listáját, ahol MZ-vel is lehet indulni, versenyezni. Ennyi. Brühühü.
Zsandatara
fisi,
ha a felni ki van centírozva, akkor talán a gumival lehet valami.
Az erős súly-hiba is inkább olyan, mintha rázós úton mennél, oldalra (elvileg) nem rángat.
Nekem volt egy jókora 8-as a kerékben, mert az előző tulaj eladás előtt jószándékúan meghúzta a küllőket.
50-nél többet nem mertem menni hazafelé, mert úgy nézett ki, mintha rángatnám a kormányt. :-)
Kb. 2 óra melóval sikerült kiszedni (be volt rohadva sok anya), és most teljesen jó, pedig a felnin látszik egy korábbi padkázás.
Kiegyensúlyozást meg lehet tenni házilag egy próba erejéig. Ha a kerék magától ugyanott áll meg, akkor felülre kell tenni valamit. Ha jól rögzíted, egy próbaúton kiderül, hogy ez okozta-e.
Akkor nem volt vele semmi gond.Ősszel az utolsó motorozásnál megállt a Km óra.Azt hittem a spirál zsakadt el.Ma kivettem a hátsó kereket mert Furfarag barátunk tesz bele küllőket,de még nem találtam semmit.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|