:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Massino!
Én is hasonlóképp, csak most szét van szedve. De egy darabig a 250-es úgy volt beállítva, hogy 2.-ban gáz nélkül el lehetett indulni kisebb dombon. És az alpjárat alacsony volt (főfúvóka nélkül így jár az ember). Na akkoriban nem pörgettem. Aztán olvastam, hogy pörgetni KELL, aztán pörgettem.
Azt hittem, hogy te arra gondoltál, amit én csináltam (50-es 5.ben).
:)
Nem azt mondtam hogy gyorsan fel kell kapcsolni nehogy véletlenül pörögjön a gép. Az enyém ha nem pörög nem is megy. :-) De azért 4-esben 110 egy kicsit már húzós. Ott már nyugodtan mehet az 5. fokozat.
Üdv,
Massino
Hülye vagyok. Megnéztem itthon, megtaláltam a kódokat.
101 1. egészségügyi csoportban alkalmas
Ekecs!
Kérdezd meg már azt a kib..ku.. krauzert!!!!
Steelheart6!
Mi van jogsikorlátozás ügyben?
Mit jelent a jogsiban az a 101-es korlátozás? Az a kezdő vagy mi?
Bertham!
Szerintem eléggé befolyásolja, mert ha tövig húzod a gázt akkor több cuccot kap. Ha spórolni akarsz dőlj előre.
Massino!
Mióta pörgetem a motort azóta kevesebbet eszik meg megy is. Ha nem pörgeted annyira nagyobb az esélye annak, hogy felvállasodik a henger. Meg lerakódhat az olaj (ezt írta más is már). Meg jobban erőlteti a motort a kis fordulatszámon kínzás. Én így tudom. Aztán mindenki megy, ahogy jólesik
szabgab!
Régen lehetett kapni ún, fordítót. Ez egy műanyag karika. Szerintem autós boltban most is lehet kapni. Én is ilyet használok, csak nálunk volt ilyen itthon. De szerintem biztos lehet kapni.
Hali, Info! Hogy járattad te ezt be ilyen gyorsan jogsi nélkül??? :)
Ha 100-110-et négyesben mennél, hamar újra bejáratós lenne a mocid! Az már egy kicsit gyilkos fordulat! :) Ezek a sebesség/fordulat kérdések nem igazán definiálhatóak pontosan! Mindig a forgalmi helyzet, a domborzat, a napi hangulatod, a határidő, az utasok száma stb. fogja meghatározni, hogy mi van... Egy biztos, forgalmas szakaszokon jobb a fordulatot 4500 körül tartani, hogy az "előre menekülés" taktikáját is tudd alkalmazni! Mert lehet olyan szitu, hogy egy bő gázzal elkerülhető, de a nagy féknek csattanás lenne a vége! Alacsony fordulat a kiégés szempontjából sem szerencsés, ellustul egy idő után a moci, mert rakódik le az olaj a forgattyús házban/a kipufogóban!
Na, pá: TiB
Nem az enyém,én Budakeszire adtam el eredeti megszakítós ford .szám. mérő nélküli.tányér üléses,1983-s.
Inkább menjen 5-ben, jobb ha kevesebbet pörög. Ha beállsz 100-110-re és tudod hogy egy jó darabig annyival mész akkor tedd fel 5.-be. Ha kevesebbet pörög kevesebbet is eszik. Ha előzni kell akkor vissza kell kapcsolni, de hát ez a normális. Viszont ha csak városban az autók között szaladgálsz akkor nem érdemes 5.-be rakni, mert hol gyorsulni kell hol lassulni.
Üdv,
Massino
Sziasztok,
nekem egy vezetéstechnikai kérdésem lenne.
ETZ250, friss gyári hegner, bejáratva (1000 km)
Hogy járjak hosszú távon utazóval vele?
Ugyanis:
Ha mondjuk 100-110-et akarok hajtani.
4. fokozatban kis gáz is elég, dehát nagyon pörög.
5.ikban viszont nem pörög annyit, de legalább fél vagy még több gáz kell, hogy ne ejtse a fordulatot...
..ez nem gond a motornak?
Szevasztok !
Egy kérdés:
Szerintetek, mennyire befolyásolja a fogyasztást a szél. Mondjuk egy akkora, hogy 5-ösben már nem gyorsul a gép, sőt alig tudja tartani a sebességet.
Nem tudom, egy XV. kerületi sráctól vettem, aki repülőgépszerelő.
ETZ-m elsö fényszórójában Skoda tükör van. Ez nem is lenne baj, csakhogy H4-es izzót szeretnék bele tenni.
1.) Milyen fényszóróbetéttel lehetne lecserélni a legolcsóbban?
2.) Anno létezett egy átalakító, amivel be lehetett tenni a H4-est a régi izzó helyére. Tud valaki ilyet?
Ez az ETZ Czövi ex-mocija?
Üdvözlet Mindenkinek!
Bemutatkoznék: Moha vagyok,
Néhány hete szert tettem egy katonai ETZ-re, megszakító nélküli gyújtással. Régen ('87 előtt) aktívan motoroztam, abbahagytam, most kezdem újra, de csak hobby szinten. Bekapcsolódnék a fórumba, bár már találkoztam egyikőtökkel és kaptam egycsomó jótanácsot.
Gondoltam egy bemutatkozás nem árt.
Most fogok olajakat cserélni, kuplungtárcsákat ellenőrizni, a gyújtást megnézem, stb. Otthon nincs Netem, így csak munkaidőben tudok írni, olvasni.
Hátennyi
Hi!
ETZ250-en, az úszóház peremétől 14+-1 mm-re kell állítani nekem 15mm lett! Azért mondom neked ezt a módszert, mert minden tűszelep más, ezért mindegyik máshol zár el! Ha az úszót állítod be, mint a könyvben (27mm ill. 33 mm), akkor lehet, hogy tökre nem 14 mm lesz a szinted! Ezért ajánlom a benzin beleeresztgetős módszert!
Üdv: TiB
A témához csak annyit: Én többet motoroztam utassal, mint utas nélkül. A homokon motorozást is utassal próbáltam előszrör. Hát... Párszor leugrottak a hátam mögül...
Gexxx
Jó Estét!
Ma vettem új úszót, remélem megoldja a problémát. (1500.) Esetleg egyéb ötlet?
sulibeóan=suliban
:-) boccccs!
Na jó emberek!
Letisztázzuk ezt a dolgot. Úgy sem vagyok holap sulibeóan, mert "beteg vagyok", bemegyek az okmányirodába, meg a rendőrségre és megkérdezem. Az lessz a biztos. Mert úgy látszik mindenki másképp tudja. Majd megírom mire jutottam.
Egyébként meg van olyan közöttünk, aki betartotta, hogy két évig nem visz embert?
Azt mondta az oktatóm, ő nem tiltaná 2 évig pl. B-vel az utánfutó vontatását, hanem oktatná mondjuk a rutin keretein belül. Ugyan ez a helyzet az utassal motorozással is, bár én sok különbséget nem érzek ha van utasom, meg ha nincs. Max nem húz annyira a gép, meg nem tudok kanyarba úgy dönteni.
Na üdv!
KusTib!!!
Elárulod, hogy a benzinszintet mekkorára állítottad?
Gexxx
Sajnos megint 2évig nem vihetsz utast az új kategóriában,és A-ban megint kezdőnek számítasz,A megszerzés dátuma pedig még a kártya formátumú jógsiba is szerepel,így az okosabbik rendőr ki is szúrja.
Na,végre valaki aki jól értelmezi!
A legjobb a célszerszám,de ha dorni akkor az legalább bronz legyen.
Kalapács + dórni + sűrű imák! :)
Üdv: TiB
Szasztok lenne 1 egyszerű de sürgős kérdésem hogyan válaszam szét a 2 blokkfelet ???
hello
Már nem rosszból, de ha 2 évig van A1-ed és lerakod A-ra akkor nyugodtan vihetsz utast. Ugyanis az A1 a kezdő jogsi, 2 évig nem vihetsz személyt. Utána vihetsz. 2 év után lerakhatod az A-t, de nem lesz ez újabb 2 évig kezdő jogsi...
Sziasztok!Én úgy tudom ezt a kezdő jogsi dolgot,hogy mikor elöször megszerzed az adott kategoriát akkor csak a rá vonatkozó korlátozásokat kell figyelembe venned.Kivéve,ha az egész jogsid új tehát az első kategória van belejegyezve,mert akkor beleírnak egy kódot ami arra utal,hogy kezdő vezetői engedély.Külföldön való vezetés pedig úgy tudom 18.évhez van kötve és nem ahhoz,hogy kezdő vagy sema jogsi,mert legtöbb országban nem adnak 17évesen B-t.Tehát,ha már van"A"kategóriád mondjuk 3éve és levizsgázol"B"-ből is akkor motoron vihetsz utast csak kocsival nem vonszolhatsz utánfutót.Fordítva,ha már 3éve van"B"-d és szerzel "A"-t akkor csak motorral nem vihetsz utast.Vagy,ha eddig "A1"-ed volt és "A"-t szerzel akkor az egy új kategóriának számít tehát megint nem vihetsz utast:(Persze ez hülyeség,mert lehet,hogy továbbra is marad a 125-ös géped amivel már vihetnél utast,de most megint 2évig nem.Ez az utánfutó dolog is hülyeség,mert,ha valaki mondjuk 19évesen levizsgázik B,C,E kategóriákból akkor kapásból a friss jogsijával hajthat egy kamiont.Na jó így ez se igaz,mert PÁVII-t csak két éves jogsi után adnak,de asszem PÁVIII-mat friss jogsihoz is amivel belföldön lehet kamionozni,de ez lehet,hogy titeket annyira nem érint:)
Hi!
Lehet, csak azért zártam ki ezt a dolgot mert majdnem hogy zsír új gyetya van benne. De sztem kidobom belőle, aztán meglátjuk. :-)
Egyébként köszi!
Massino
És elvileg mennyinek kellene lenni bejáratási időre?
Ha már a múltkor felvetettem a témát akkor megírom a választ amit találtam valahol a neten.
A "hivatalos" szöveg így szól állítólag a kezdő jogsiról:
Kezdő vezetői engedély
Aki első alkalommal szerez vezetési jogosultságot, annak a vezetői engedélye a kiadás időpontjától számított két évig kezdő vezetői engedélynek minősül. A kezdő vezetői engedély minősítést bejegyzik a jogosítványba. A kezdő minősítést a két év elteltével a jogosult kérelmére törlik, kivéve ha a minősítést a lejárat előtt meghosszabbították. A kezdő vezetői engedély minősítés " kétéves időtartama
a szabálysértés vagy bűncselekmény elkövetése miatt jogerősen kiszabott eltiltás,
a vezetői engedély ideiglenes visszavonásának leteltét követően
újra kezdődik.
ETZ 351 kép, leírás, motrosok véleménye ... Sajna csak angolul.
http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=9169
Kösz, hogy megnézted. Engem főleg az ETZ 301-es érdekelne, illetve a Red Star/Silver Star 500 1992-93 környékéről. még soha nem láttam ilyeneket, Magyarországon alig lehet valakinek. Nekem ETZ 250-esem van, összehasonlítanám a 301-essel! Olvasnék róla tesztet, használati útmutatót, tulajdonosi véleményeket, stb. Valaki még írt pénteken, hogy utánanéz a hétvégén, remélem, valamit talál.
Hi!
Az 1:25 szerintem baromság, az 1:40 bőven (!!!!) elég! Simán rángathat emiatt is! De én inkább a tű állását, és a benyaszintet nézném meg elsőre! A szintet úgy, hogy úszóház fent, benzin beleenged, úszóház le, és megmér benzinszint... Az úszó méricskélése sokszor pontatlan! Tapasztalat, most hétvégén állítottam! :)
Üdv: TiB
Hali
Ha már a rángatásnál járunk, itt az én problematikám:
A moci kőkeményen bejáratós (50 km), nincs gond egészen 3500-as fordulatig, ott elkezd szaggatni, 4000 körül kimászna belőle, de ez felett már nem húzhatom neki. Gyertya vadi új, gyújtás belőve.
Talán a 25-ös keverék a baj? De akkor szerintem lentebb is szaggatna...
Szerintetek?
Üdv: Gexxx
Szia Massino!
Szerintem a gyertyád vacakolhat. Cseréld ki.
Ha megszerzed a B kategóriát akkor bővítetted ajogosítványodat.De a B kateóriában a megszerzés időpontjától 2 évig tanulónak számítasz,és biztos, hogy például utánfutót semilyen súlyut nem vontathatsz.
Ez előtted szóló álláspontját erősíteném meg! Tehát ha van 17 éves korodban egy B-s jogsid, és 19 évesen elteszed az Ak-t, akkor az már nem fog kezdőnek számítani! Legalábbis még 2 éve biztos, hogy így működtek a dolgok!
Szerintem ,még mindig nem érted, és kevered a jogsi és a kategória fogalmát.Ha biztos akarsz lenni a dolgodba menny oda egy közlekedési rendőhöz és kérdezd meg,biztosan nem fog elzavarni és akkor egyértelmű választ kapsz rá.
Czövi!
Ezt a jogsi kérdést én is másképp tudom. Tavaly vizsgáztam A1ből, az oktató azt mondta, két évig kezdő jogsim van, se utas se külföld, mert az SMKp nem számít vezetői engedélynek. De ha idén megszerzem az autójogsit (pénteken vizsgáztam rutinból), azon már csak 1 év lesz a kezdő, mert az első VEZETŐI ENGEDÉLY (és nem vezetői igazolvány, lásd: SMKp, Kerti traktor, stb) megszerzésétől számított két év. Egyébként még 1 rendőr se szólt az utas miatt, mert attól hogy két éve van jogsid, még ugyan olyan utast vinni, mint friss jogsival.
Egyébként, nekem az okmányirodás papíron rajta volt hogy "vezetésre nem jogosít", de azt mondták a KF-en, hogy a vizsgaigazolás, amit ők állítanak ki, az igen.
Én ezt a dolgot így tudom, senkit nem akartam kioktatni vagy ilyesmi.
Széles utat és olcsó benzint!
Ádám
Hi!
Kicsit érdekesen indul mostanában a gép. Csak akkor indul ha elzárt benzincsapnál kicsit szivatózom, gyújtás nélkül rúgok rajta párat, majd gyújtás, beindul és utána rányitom a benzincsapot. Ha nyitott csapnál húzok neki egy kis szivatót akkor hiába rugdosom baszik beindulni. Ha nem húzok szivatót akkor sem akar. Ez azóta van hogy kicsréltem a szivató "zsinórját" vagy mit. Lehet itt a probléma?
Massino
Mindig a kategória számít,tehát ha 10 éve van B kat.és 1 év 10 hónapja Ak kat. akkor a motorban tanulónak számitasz,és azok aszabályok vonatkoznak rád autóban nem vagy tanuló. Nagyon össze kevertétek!
Nekem az 1997/6-os van meg, abban a mastiff-ot és baghirát tesztelik (még csak a prototipusokat)
Gexxx
Infomaker, aakos!
Köszi az információt!
Most legalább nyugodtan mehetünk, ha kész lesz a moci.
Ja, és én voltam az 1500!! :)
Vasárnap délután sütött a nap, ugyhogy kerültem egyet a motorral. Gondoltam, kipróbálom a végsebességet is. 70 után tettem négyesbe, de onnan már alig gyorsult valamit. Kb. Nyolcvanig elment. Aztán elkezdett lassulni. Kis gázvisszavételkor megszünt a lassulás. Ha nagyon lelassult akkor visszakapcsoltam, megint fölgyorsultam, kapcs, és megint lassulás. Aztán egyszercsak gondolt egyet a motor, és elkezdett huzni mint az ökör. Kis emelkedőn mentem vele 100-at. Aztán 2 km után megint kezdte a szarakodást. Ez vajh mitől lehet? Én az úszóra gyanakszom ,elég ütött-kopott. Hol tudok venni szerintetek? A moci TS125. A karbi m,eg valami 22N-1 vagy mi, elfelejtettem leírni. Vagy univerzális? Jó bele másféle karbi úszója is? A tűszelep elég jónak nézett ki, szerintem azzal nincs gond.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|