:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
attila én megnézettem az mzket szerelő haveromal és kétvázat egymásmelétéve leméretezte és tökre megegyezik, én rendeltem bontobol és ha megjön megnézem és utána irok az oldalra.
Na erről beszélek, kínai motorral 250ezer:
http://redhotmotors.hu/spd/redhot_123842/Simson_4T
Bár valahol azt írták hogy 60ezerből van az átalakító szett.
Mondjuk az is igaz, hogy árat nem tudok, szerintem többe kerül mint amennyiért kapni lehet egy gyárilag 4T motort.
Fél füllel olvastam valamilyen Simsonos témájú fórumon, hogy Simsont üzem szerűen alakít át egy Siófoki szaki 4üteműre.
Gondolom eleve felfúrja 80-100ccm-re de teljesítmény nem csökken, és a fogyasztást is dícsérik, bár nekem 70-es tempó mellet Bp-Mátrafüred között 2 liter alatt fogyasztott az S51e 2T változatban is.
Ha nem eredeti Yamahát akar akkor azért van alternatíva a piacon, nem is drágán.
Ha lenne egy kis TS blokkom, csinálnék valamit ez irányban, más anyagaim kb. vannak is hozzá.Meg persze, kiváncsi is vagyok, mit lehetne kihozni egy (régi-új) ötletből.Engem főleg a nyomaték érdekelne, a fogyasztás eléggé jön a szerkezet tulajdonságaiból.
üdv.: R
Hasonlít rá valóban, de ez csak egy újabb városi legenda.
csak az a baja hogy a hátsó kerék is szarul áll bent és az ülés alatti váztartó is nagyon elment,és a125 re azt mondták az az olcsobb megoldás,kaptam majdnem ingyen egy ilyen vázat, és utálom szerelő fejel ha valami szar.
Aztán te sem kapsz hozzá gyújtást.:)
Ismerősöm járt így tavaly télen. Idén kapott elfogadható áron. De drágán se nagyon volt. Sajnos évjárattól függ a szükséges gyújtás. Mondtam neki hogy csinálok egyet, de nem vállalta azt hogy egy darabig USB-n keresztül módosítania kell az előgyújtást amíg be nem áll az ideális görbe.Pedig úgy az igazi a tuning cucc, ha állítgatni kell. :D
Amúgy a nem térdfájósoknak ott a bicaj, az eszi a legkevesebbet.
Mi ez a többesszám? Csináld ha akarod, de én nem ettem meszet :D
Egyszerűbb venni egy SR125-öst.
Építsünk a kis TS-re négyütemű hengerfejet. :-)
Nekem meg ugyanúgy 70-80-nál a kis ETZ 3,8 litert.
125: 3,8 liter.
250: 3,4 liter
Akkor az 500-asnak 3 litert kell ennie. :-)
Nekem ma a 250es ETZ 75-80as tempónál husszutávon 3,4-et evett szóval lehet van benne valami :)
Igen elvileg más a kettő.Ha nem fut félre, akkor mért érdekel?
Nagyon hasonlít egymásra a két váz de amíg nem rakunk egymás mellé kettőt addig nem fogjuk megtudni a különbséget. :D A szakirodalom azt írja, hogy nem ugyanaz.
segitsetek nekem amit vettem 251etz gőrbe a váza és aztmondták hogy a kis etz váza megegyezik vele?
50-nél 3000. 60-nál 3600. Simson 6500 körül. Elméletben 4-5000 közt van a fogyasztási minimum g/kWh tekintetében(450g/kWh).
Ésszel hajtva szerintem nem meglepő, kb 3000et foroghat 4.ben 60nál, Simson meg legalább dupla fordulaton megy akkor.
Ráadásul a TS menet, és légellenállása biztos, hogy nagyobb a Simsonénál.
Egy JÓ kis TS mindenképpen kevesebbet kér olyan sebességen, mivel az neki elég laza pötyögős tempó és még tartaléka is van a simóval ellentétben. Olyankor azok eléggé tőgázon szétforgatva mennek már.
http://billz.hostei.com/Simson/fogyi1.jpg
Lehet, hogy a kis TS 60-80km/h között még egy Simsonnál is kevesebbet kér?
Ezt mondom, kár flancos drága betéteket belerakni. A legolcsóbb is hibátlan ETZ-hez.
BMW brembo féknyerget vettük egyszer ETZ-hez, 5mm a különbség :)
én gold frejt használtam a jawahoz a251es etz ferodo van de evvel is nagyon jó a fékhatás,lehethogy nem egyezik meg de nagyon hasonló én csak a betétet néztem konkrétan .
Csak szólok hogy nem pont olyan a BMW féke. Kicsit odébb van a tárcsa így nem csereszabatos a nyereg.
A betét meg a karmantyúk viszont valóban ugyan azok.
Azonban én 500forintos betéttel pályázok :)))
Jó az a szürke, puha betét. Elkékül a tárcsám a nagy hőterheléstől, de a fékhatásom nem csökken.
Annyi hogy be kell picit melegíteni, mert hidegen rohadtul tapad.
Van EBC szinter betétem is ETZ-hez, valami 9000forint a Bárdinál ha jól emlékszem...de még nem volt szükségem rá.
Lelégtelenítettem a féket.Végül is úgy sikerült, hogy hosszú cső a légtelenítő csavarra, csavar kinyot, fecskendővel benyomtam neki, és kibüfögte a tartályon a levegőt.Jó ez a Nissin főfékhenger, sokkal határozottabb, és jobban lehet adagolni.
keri én a fékbetétel szoktam sakozni de rájőttem hogy a bmw régi k100as féknyerge megegyezik az mz vel igy már lehet jóminöségü betétet rakni bele.
Nekem soha nem volt semmi problémám se az MZ, sem pedig a Suzuki első fék légtelenítése során. Kormányt balra fordítom, hogy a fékrendszer legmagasabb pontja a tartály vége legyen, utána lassan elkezdem pumpálni a kart, de csak addig, amíg el nem kezd jönni a buborék a csőből. Ha megáll, akkor visszaengedem, és újból behúzom. Eddig akárhányszor csináltam, max 10 perc után tökéletesen fogott a fék. A fékcsövet is érdemes megütögetni, hogy a buborékok meginduljanak felfelé.
Csak így gyorsabb, és hatékonyabb.
Igen amúgy az oka a kínlódásomnak a kisebb löketű főfékhenger, de 2 napja a Tokaji nagy kopaszról való legurulás alkalmával azt mondta az Mz főfékhengerem, hogy köszöni szépen ő elfáradt.Amúgy is bele volt már szakadva a tükör felfogatásba a menet, így ez jobb megoldásnak tűnik, mint a gyári újboli varacskolása.
Tokajban csak a jobb hátsó telóm pukkant ki( megint, most már nekem lesz Norbi update), leesett a jobbos, tükör, elment az első fék, kiszakadt egy láncvezető gumi....
Ennek ellenére csak az ment szét amit már lassan cserélni kellett volna.300km full rossz út, kánikula, de ahhoz képest jól bírta.:)
ÖÖÖ, akkor, holnap elkezdem, megint..:)
Még azért átolvasom a leírtakat, és értelmezem:DKöszi a segítségeteket!
Így elolvasva szerintem ez ugyanaz mint a csavarnyitogatós módszer.
Csak te nem nyitogatod, hanem csak annyira nyitod ki, hogy a gyors pumpáláskor ne szívjon vissza levegőt.
Aki nyitogatja az ugyanezt játssza, csak darabosabban. :-)
Amúgy meg nincs semmi gond az MZ fékeivel. Pont olyan mint az összes többi.
Legfőbb hibái: mind a silány utángyátott alkatrészekre és a nem szakszerű karbantartásra és javításra vezethetők vissza.
Amúgy meg a jelenlegi gondodat az amúgy kiválló Honda főfékhenger okozza, nem az MZ :D
Csak ugye a Honda főfékhenger kisebb löketérfogatú, ezért nem nyomja ki olyan egyértelműen a levegőt magából.
Nem nagyon nyomja az vissza. Több folyna el a csavar mellet mint ami bejut a rendszerbe. Nem kell túl nagy nyomás, de azért kell, és az ott lévő gumitömítés nem erre való.
...naszóval.
Szívást felejtsd el. Szervizekben van ilyen vákuumozó ami gyors meg hatékony, de neked nem kell olyan. (szájjal szívjon az a bizonyos útszéli...)
A racing technika: :)))
Először is a főfékhenger pöcögtetésével buborékozzon ki a levegő belőle, mert ami levegő fent nem nagyon fog lemenni. Alul csak az apróbb buborékokat tudod kiöblíteni, de azt sem a klasszikus módszerrel.
Cső a légtelenítő csavarra, meglazítod, és gyorsan elkezded nyomogatni a féket, ha jól van meglazítva a csavar akkor nem nagyon szívja vissza az olajat, hanem szépen átpumpálod a rendszeren. Ha visszaszívja akkor kicsit jobban zárd el, ha nem jön kicsit jobban nyisd ki. Kb. 2 tartálynyi olajat szoktam átküldeni rajta akkor garantáltan tiszta és levegő mentes.
A végén behúzott fékkel megállsz, lehúzod a csavart és ennyi.
max 10perc az előkészületekkel együtt, és 50%al határozottabb nyomáspont, egy hagyományos légtelenítéshez képest....persze leginkább fém fékcsőnél feltűnő gumi fékcsőnél nem fogod észervenni feltétlenül a különbséget, mert nem a levegő a legrugalmasabb ott :)
Ja ne felejts el utántölteni, mert ha levegőt szív kezdheted elölről.
És fordítsd át a kormányt az első tartály ürítés után, ennél több forgatásra nincs szüksége.
Másik megoldás ha leveszed a nyerget, és visszanyomod a dugattyúkat, majd kiékeled valamivel, akkor nem tud megrekedni benne a levegő, de ezt csak olyankor játszom, ha eleve szétszedem, tehát még visszarakás előtt légtelenítem. Ha csak lecserélem az olajat, akkor elég a lazítás, és gyors nyomogatással átöblíteni, szemmel látható levegő olyankor nincs egy normális rendszerben.
Olvastam, hogy gumicső a légtelenítőre, bele sok olaj, aztán megnyit, és főfékhengeren át kitolja a levegőt, majd megjelenik az olaj is..:)Valahogy így?
A legkotubb kocsiknál is működik a hagyományos légtelenítés, de az Mz az különös. hmm...:)
Mert te is elhitted hogy a csavart kell nyitogatni meg zárogatni, a levegő meg nem hülye hogy lefelé menjen ha felfelé és mehet egy folyadékban. :)
Majd elmondom neked, hogy kell valójában légteleníteni, de most meló van...
Muldkor valaki érdeklődött hogy milyen hajtokart lehet kapni 250etz- hez én véletlenül találta eredeti ddr-est 7000ft ért főnt volt egy hirdetési oldalon, gyakorlatilag nincsen jelen pillanatban rá szükségem a251 semben még gyári van de enni nem kér az alkatrész.
Hosszú cső kell, vagy megtanulni szívni. De ez utóbbit szinte mindegyikünk eleget gyakorolja nap mint nap.:D
Olvasom a szervíz topicban a légtelenítés rovatban, hogy szívjuk a nyitott légtelenítőcsavarnál a gumicsövet.Na de ha nyelek egy kis fékolajat?Akkor nem lesz aki fékezzen a motorral:)
Sziasztok, van egy kis problémám, Etz-250-en cseréltem főfékhengert, az tökéletes állapotú Honda dio-é (nissin), fémfékcsővel van összekötve, mz munkahenger.Már a gyári főfékhengerrel is nagyon nehezen tudtam kilégteleníteni, de ezzel, kb. 1 óra után sem tud felkeményedni.A főfékhenger teljes úton jár, a légtelenítő csavar tiszta, jön is ki levegő, de minimális.Ha kiveszem a légtelenítő csavart ott is szépen nyomja kifele az olajat.A fémfékcső miatt is lehet ez a jelenség gondolom, de régebben volt itt szó erről, hogy valaki leszereli a munkahengert, aztán valahogy emelgeti?(közlekedőedény elv alapján)Valami dereng, de nem emlékszem. Tanácsaitokat várom!
maradj már!! én is más vagyok, néha átjön a spanom, és kiverjük egymásnak, de semmi buzulás! "torrente" :D
A TASZ járt arra? :D
Elég annyit mondani hogy itt meleg motorokról van szó és nem zargat bennünket senki sem.:D
Jogvédők.
MZ Klubot feljelentették, mi meg levettük mielőtt minket is megtalálnának.
hova lett a főoldalról a dokumentációk menü?
Írta valaki a könnyített kuplungot..... nekem a nagy TS-en egy a gyárinál fél kilóval könnyebb 4 lamellás szerkezet volt, és most átcseréltem tavasszal egy öntöttvas nyomólapos könnyítés nélküli trophy kuplungra, ami az eddigi könnyítettnél egy kilóval nehezebb.
Negatív Fejlemények: a fogyasztás 1 literrel megnőtt. a motor nem hajlandó már 70 alatt 5.be rendesen gyorsulni. pedig eddig 60tól is tök jó volt.
pozitívum: az eddigi 1200körüli alapjáratot(amit lejjebb nem lehetett vinni) most le tudom vinni 6-700ra(nem mintha akarnám, de le lehet), több vibráció megszűnt, a motor eddig 5000-5300 körül megtorpant teljesen, most vígan forog 6000ig. el lehet vele kényelmesen indulni, anélkül, hogy túráztatni kéne, vagy állandóan lefulladna. gázreakcióba hallható számottevő különbséget nem tapasztaltam. a legjobban az fáj hogy, az eddigi általában 4 liter körüli fogyasztás 5liter körülire nőtt.
valószínű, hogy az öntöttvas nyomólapot kicserélem a gyári alura. és akkor megint bebizonyosodott, hogy a gyári(arany középút) megoldás a legjobb :D
Két hete tovább teszteltem a "szabadon futó rendszert". Legurultunk a tengerpartra. Az elvárásokat nagyjából hozta. Simán lendületvesztés nélkül tudtam üreset szúrni akár 70 km/h felett is. Elég sokat gurultunk álló és üresjáratban lévő motorral is, akár 100+ alkalommal is kapcsoltam a 4. és 5. között tanyázó üreset. Voltak 3-4 kilométeres néma szakaszok is, de néha csak a karburálási hiányosság miatt motorfék üzemben időnként jelentkező rángatást küszöböltem ki vele, vagy körforgalmat, lassú kocsisort közelítettem meg. A pilóta azért nem uralta tökéletesen a technikát: néhány alkalommal -ahogy Keri megjósolta- elfelejtett visszakapcsolni megállás, vagy emelkedőn túlzott lelassulás előtt, de egy alkalommal az is előfordult, hogy normál üresben kezdte meg a gurulást, utána a kelleténél nagyobb sebességnél szúrt egyest, miközben a motor állt. Szó nélkül bevette... A gép egyébként jól viselte az utat egy meghibásodást fedeztem fel: gyertyapipa rögzítő drót törés. Ezt sikerült orvosolni, sőt ha minden igaz a drót darabokat is megmentettem a hengerbe jutástól. 1895 km-t tettünk meg 3,9-es átlagfogyasztással, eleinte kicsit bátrabban adagoltam az olajat, ezért az elcsomagolt 1,5 literből szinte nem is hoztunk haza. A vitt készleteket feléltük ezért szinte üresen: 48,4kg csomaggal tértünk haza. 100 km előjáratás után indultunk a frissen fúrt géppel, úgyhogy- ha jól számolom készen vagyok a bejáratással is :)
Akkor ideje nevet is változtatni...
;)...DDDDDD
Talán NagyEtzsávóra?
DDDDD
Teknőc
Szépjóestét!
A 250-es ETZ-met végre használtam legálisan főútvonalon és nagyvárosban is, mivel ezzel a motorral vizsgázok A korlátozott kategóriából. A gépről annyit, hogy utángyártott kipuff, Berta dugó, megszakítós gyújtás, 19-es lánckerék és egy csatos BVF karbi. Főúton a tempó 80-90 közötti, városban max 50, végig 5ösben, 3000 felé nem forgatva egy fokozatban sem a gépet. Összesen levezettem 360km-ert hétfő óta. Első nap 4,1 második nap 3,9 a mai nap pedig kerek 4 literes fogyasztás jött ki 100km-re. A motorom pedig jóval többet tud 90nél. Szóval nem csak a mesékben létezik a 4 literes fogyasztás és a jó menetdinamika:) Hozzáteszem, hogy a főúton hatalmas szembeszél és széllökések voltak.
4T motorok teljesen más stílust követelnek meg. 2T után valóban unalmasnak tűnnek, még a nagyobb gépek is, de csak azért mert rosszul használod a jellegzetességeit.
Gyorsan hozzá lehet szokni, főleg ha túrázni használod.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|