:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Ezek a képek nagyon odavágnak!!!:)
Főleg a túrás képek... Visszaidézik a tavaly nyári emlékeket.) Alig várom hogy újra tekerjem bele a kilómétereket:)
Hali Janek!!!
Az oldalam címe:
http://kep.tar.hu/fisi
Van ott egy pár új kép, nézelődj nyugodtan, lassan eléri a képek száma a bűvös 100- at, vagy nem?? :))))
Na jó csak futtatom magam!! :PP
A "képek feldolgozás alatt"- ra is nyugodtan kattints rá, ezeknek csak az előlnézete nincs meg a nagy kép megtekinthető!!!
Fisi
fisi! Hol lehet a gépedről megnézni a képeket?
Ugyan nem láttam még ilyen szerszámot, de ez egy eccerű 26-os átmérőjű csavar, 1.5-ös menetemelkedéssel! Lehet, hogy még egy spécibb csavaros boltban is kapsz ilyet! Csináltatni mindenképp tudsz! Aztán a hegyét megfelelő formájúra köszörülöd, vagy reszeled, és csinálsz rá vmi tekerő alkalmatosságot...
Könyvben nincs rajz róla?
Javítsatok, ha baromságot írtam!
Üdv: TiB
Sziasztok
ETZ 125-höz tudna valaki robbantott rajzot küldeni, különösen a váltoról kéne. Szimering méretek is érdekelnének, meg a csapágyaké is.
Előre is kössz mindenkinek!
Sziasztok!
Egy kérdesem lenne egy 125-ös Etz-vel kapcsolatban, remélem tudtok segíteni.
Leakarom szedni a primer duplex lánckereket a főtengelyről, ezen egy végtelenített lánc van, ami a kuplungkosárra megy és csak a duplex lánckerék leszedésével lehetséges a lánc eltávolítása. A gyári könyve egy speciális M26x1,5-es lehúzó szerszámról tesz említést, de ilyet beszerezni sehonnan sem lehetséges.
Van más megoldás is a szerszám kivételével, vagy milyen ez a szerszám, mert akkor esetleg tudnék csináltatni ilyet?
Kösz!
Hali TIB!!!!
Nem én fényeztem, csak egy jó ismerősé a gép, de anno úgy volt hogy én csinálom. A blokk meg így tetszett neki, ehez ne tudok hozzászólni.
8- 9 nekem talán jó lesz, persze majd az idő hozzászól...
Fisi
Hi, Fishi!
Fényezés a te műved? Beszarás!!! Bár nem vágom, hogy a blokk mért olyan, amilyen! A deknik mért vannak polírozva, a többi meg lefújva... De kurrta jól néz ki!
Ja, annyit nem mondtam, hogy a gurulásra az 1-2 vagy a 8-9 hétvége lenne a legtutisabb, nekem utána kezdődik az őrület! :(
Üdv: TiB
Na fent vannak a képek!!!
Fisi
Hali Tib!!
De elvesztél!! de megkaptam az sms-ed!! :))) Szal nem tom' mennyire szűr ez az izé, de nékem ott van előtte a gyári szűrő is úgyhogy csak- csak... a gépeimet pedig jól ápolom ezért ilyen szépek, de nemsokára meglátod a Tz- t élőben is csak le ne seggelj ,mert tavaly óta nem takarítottam, és már itt- ott poros és olajködös!! :))) De azért még mindíg szép!!!!
Más: nemsokára felrakok az oldalamra képeket a haver készülő Jawajáról érdemes lesz megnézni!!!!
Meg felrakom a fullszint Castrol képét is melyet hver kémeny 2500 ft/l áron tudott megszerezni!!! :)))
Majd szólok!!!!
Hali, Fisi!
Egy baj van evvel a szűrővel: amit a gyári szűrők áteresztenek, azt ez is átereszti! Szóval sok értelme nincs! Én így tapasztaltam! :(
Néztem a Babettádat! Most jött le a szalagról???? Hogy a francban tartod ilyen zsír állapotban a gépeidet! Hihetetlen! :)
Üdv: TiB
Fisi, köszi a felvilágosítást, Gexx, Neked meg a tippet! Hétfőn robogok, rosszabb esetben szaladok is a motorosboltba utánakérdezni ennek a szűrőnek. Üdv!
A 250-es TZ-nél: DE! :) Ez furcsa... Lehet, hogy csak rossz vezetői szokás! 4000-4500 között a legbarátibb szerintem a TZ-vel járni! Emelkedőn szépen felmegy, előzés előtt evvel lehet igazán kiugrani, szépen kiég a motor, nem pörgeted széjjel szana! :) Nekem speckó a 3000 környéki fordulatot nagyon egyenes úton szereti csak...
Üdv: TiB
Hát embere válogatja,hogy ki mikor vált és mennyire forgatja a gépet. Én ált. 4000 körül felkapcsolok,ha sietek,akkor később:-)) Néha kell is neki,hogy pörögjön..
De a hangját legjobban 2-3000 között szeretem:-)
Sziasztok!
Tegyük fel, hogy a már említett esetben az A kategória kezdőnek minősül. Tegyük fel azt is, hogy valaki ennek ellenére utast szállít, és egy igazoltatásnál erre fény derül. Mekkora büntetésre lehet számítani?
Más: ti milyen fordulaton jártok az ETZ-vel? Csak mert nekem 2700 és 3500 között érzi jól magát, 4000 körül már váltok fel. Nem nagyon alacsony ez?
Előre is köszi a segítséget!
Jaja!
Nekem is van ilyenem a118-as fofuvoka miatt a csovemen! Az oldalamon meg is nezheted.
fisi
Lehet benzincsőre szerelhető szűrőt kapni. Nem túl drága, és jó. Próbáld ki!
Gexxx
Nos azt a kis koszbogyot szoktak gyertyaslussznak hivni! ez nem kosz hanem a motorbol kikerulo kis femdarab, ami igy athuz,es letesteli a gyertyat.
A csapodat nezd meg,meg van hatarozva mennyi kell hogy legyen az atfolyasa orankent! Asszem 21 liter vagy mennyi. lehet hogy a nem teljesen megfelelo kenes miatt valnak le kis reszek a motorbol?
De ez csak egy okoskodas reszemrol!
fisi
Sziasztok!! Gond van az MZ-vel..
Elég gyakran, leginkább megállásoknál, vagy azokat követően nem sokkal egyszerűen megáll menet közben a motor. Kiszedem a gyertyát, néha van a végén egy kis koszbogyó, amit kipiszkálok, vagy csak megtörölgetem s már megy is tovább. Viszont ezt zavaróan gyakran csinálja, a gyertyakulcsot már el sem szoktam rakni.
A benzincsapot az eredetiről ki kellett cserélnem egy 950Ft-os újra, ami tényleg csak egy csap, nincs rajta olyan szűrö, amiben le tudna ülepedni a trutyi. Ez lehet a baj?
Mit tudnék vele csinálni?
Tesho, elöre is kösz, ha kiszámolod!
(ETZ 125)
Szétszedés előtt próbáld meg a "könyökös" megoldást! Szerintem szívnád a fogad, ha feleslegesen szednéd szét! Mertugyebár: ha nem a szimering a bibis, és kicseréled, akkor összerakás után is füstölni fog...
Gexxx
Köszi Gexxx, hogy felhívtál, most akkor mielőtt szétszedem, megpróbálom azt, hogy elmegyek 30 km-t jól húzatva meg visszajövök, aztán ha kicsit lehűlve folytatja a füstölgetést, akkor szétszedés...
(csak azért, mert eddig hidegen sem füstölt szinte csak 500m -ig)
Majd megkérjük HyGy-t, hogy legyen egy "Infomaker segélyszolgálat" menüpont. Lassan kell egy ilyen :-)))))))
Na de kérlek. Gondold végig!
Azt te is látod, hogy a szerelés nem kis járék. Az olaj meg szerintem a kipuffodban van.
Nézdd meg, hogy csak a kipuffkönyökkel mennyire füstöl.
A kupplungot nekem felütötték. Olyanokat kapott, hogy majdnem sírtam, mikor néztem a procedúrát. De leforogni nem fog, az tuti.
Nekem a tank is más színű, a sárvédők is.
Az eredeti lábtartó le lett cserélve, de visszatettem.
Nem tudok jobb oldali tükröt rátenni, a Honda markolat-fékkar miatt.
Ha meglessz a villamerevítőm, meg pár cucc, jövő tavaszra szép lesz.
Idén újra megtanulok motorozni, tanulom a technikát, beszerzem a javításhoz szükséges cuccokat.
Majd kérek jó minőségű digit fényképezőt és felteszek néhány képet.
Kuplung oldali szimmeringcserénél van valami extra buktató?
A kuplung le fog jönni, nincs ráhegesztve.
Jól gondolom, hogy:
1. olaj le
2. dekli le
3. kuplung le
4. szimmering kipiszkál
5. új betuszkol
vissza az egész.
A kuplungot amikor rakom vissza, felüssem a kúpra valami bronz cuccal, és utána húzzam meg a csavart?
Most meg vehetek szimmeringet :((
Találtam Monorierdőn duplaajkú németet...
Na de kérlek!
Az olajtúltöltésem előtt is 1.50 volt benne fullszint olajjal..akkor semmi füst, semmi takony nem volt.
Ez a dolog csak az olajtúltöltés után jött elő :(((
NYUGIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!
(szerinted nekem 1:20-as keverékkel nem füstöl? Szarni kell rá, csak egy MZ!)
Gexxx
Mióta visszaengedtem a normál szintre az olajat, már mentem kb 15 km-t jól húzatva, de még mindig füstöl...
Persze faszán meleg motornál nem, dehát akkor is kap pedig plusz olajat, mert a gyertyán látszik...
Menj vele pár km-t.
Szerintem nem lesz gond, csak ki kell égnie. Nyugi!!!
Gexxx
Segítsete, lehet, hogy elbaxtam a motorom . :(( (ETZ250)
túltöltöttem a váltóolajat, kb plusz 2 decivel, és úgy vettem észre, hogy elkezdett vadul füstölni..
Pedig a szimmering vadi új (török, mint Fisi oldalán), és eddig nem csinálta.
Lehetséges, hogy átnyomta a több olaj?
Elvileg ez nem lenne lehetséges, nem?
Most visszaengedtem a normális szintre, és még most is füstölget...
Tuti szimmering csere?
"kezdő vezetői engedély: 181"
ezek szerint A1-nél tényleg nincs kezdő, mert nekem 72, 101 a korlátozásom. Ebből a 101 az EÜ. 1. csop., a 72 meg gondolom a 125ccm-re vonatkozik. És én is viszek utast jogsiszerzés óta, nekem se szólt még senki. Lehet hogy nem véletlen.
Üdv!
Ja, ma benzinkútra menet kifogyott a naftám. Szerencsére már csak 100 méter volt hátra.
A tiéden már valószínü, hogy alakítottak.Nézd meg a galériaban a 2. szocitalálkozos képeket,ezen mindent megtalálsz.Az enyémen csak a tükrök voltak GAZ66-ról leszedettek.
Egyébként ez is tök érdekes,mert egy rakás dologra meghatároztak kódokat,viszont a PÁV-ot betűkkel írták be és ráadásul még hordani kell magadnál az eredeti PÁV határozatot is ami egy A4-es lap:(Akkor már ehhez mért nem lehetett alkotni plusz 5-6 db kódot,mint például nekem a PÁVII-m buszra nem érvényes,ami logikus is mert D kategóriám sincs.
Ezt lehet,hogy pont ebböl a fórumból nyúltam le régebben,tehát,ha valaki más munkásságával ékeskedem akkor bocs:
7. számú melléklet a 35/2000. (XI. 30.) BM rendelethez
A kártya formátumú vezetoi engedélybe bejegyezheto kódok jegyzéke
01 Látás korrekciója és védelme
01. 01. szemüvegek
01. 02. kontaktlencse
01. 03. védoüveg
01. 04. homályos lencse
01. 05. a szem letakarása
01. 06. szemüveg vagy kontaktlencse
(...)
44 Átalakított motorkerékpárok
44. 01. egyetlen kézifék
44. 02. átalakított kézifék (elso kerék)
44. 03. átalakított lábfék (hátsó kerék)
44. 04 kézigáz adagoló (átalakított)
44. 05. kézi sebességváltó és kuplung (átalakított)
44. 06. átalakított visszapillantó tükör
44. 07. átalakított kapcsolók (irányjelzok, féklámpa stb.)
44. 08. átalakított ülésmagasság, amely lehetové teszi, hogy a vezeto lába ülohelyzetben is leérjen a
földre
45 Kizárólag oldalkocsis motorkerékpárok
(...)
100 Gépjármuvezetésre egészségügyi szempontból alkalmatlan
101 1. egészségügyi csoportban alkalmas
102 2. egészségügyi csoportban alkalmas
103 2. egészségügyi csoportban alkalmatlan
104 Csoportos személyszállítást nem végezhet
105 Megkülönbözteto jelzéssel ellátott jármuvet nem vezethet
110 Tartalék szemüveg tartása kötelezo
111 Kétoldali visszapillantó tükör kötelezo
130 Mozgásszervi okok miatt csak a vezetoi engedély mellékletét képezo betétlapon meghatározott
feltételekkel vezethet
131 Csak a vezetoi engedély részét képezo mellékletben megjelölt típusú jármuvet vezethet
132 Csak a vezetoi engedély részét képezo mellékletben meghatározott módon átalakított jármuvet
vezethet
133 Csak a vezetoi engedély részét képezo mellékletben meghatározott segédberendezéssel ellátott
jármuvet vezethet
180 Maximális sebesség 80 km/h
181 Kezdo vezetoi engedély
182 "A" korlátozott kategória
270 A fegyveres erok üzemeltetésében lévo autóbusz vezetéséhez külön jogszabály alapján megszerzett
vezetési jogosultság, a 21. életév betöltését követoen egyéb autóbuszok vezetésére is jogosít
Új trafó 2 ropi körül van! :) :P
Próbáld meg, hogy rozsdaoldóval megtöltöd azt a kis üreget, aztán hagyod állni! Csak nehogy befollyon a tekercshez is! :( Jobb ötleteim nincsenek! Mikor vettem a mocit, nekem is totál el volt rohadva, kénytelen voltam kicserélni! :(
Üdv: TiB
Szasztok
a trafóban van aaz 1 kis facsarar menetű kis tüske amire rá kell hajtani a gyujtóvezetéket. Ez tiszta rozsda mit lehet vele csinálni? Mert ugye igy nem a legjobb az érintkezés.
csŐ
Hy!
Engem már sokszor megállítottak a rendőrök! A motor kora miatt:) És még egyszer se szóltak hogy van utasom...
Pedig én már jogsiszerzéstől kezdve fuvarozok utasokat!
Lehet hogy csak szerencsém volt és nem szivóztak.
Info,micsoda problémáid vannak?!:-))
Szabgab,ha akarod,7végén kiszámolom neked,hogy max mennyit szabad leszedni a hengerfejből..
..dehát elöl a gyári van! (19as asszem)
Ráadásul, amit bótban kapsz hengerfejtömítést, pár tizeddel eleve vastagabb, mint a gyári! :) Kisipari szarságok rulez!!! :(
Üdv: TiB
Nah!
A rendőrségen azt mondta illetékes elvtárs, hogy az új kategóriában kezdő leszel, tehát, ha van A1-ed és B-t szerzel, B-ből kezdő leszel 2 évig. De, Ak-ban és A-ban már nem. Ha van B-d, akkor, a ráépülő kat.-ákban (C, D, stb.)nem leszel kezdő, ha lejárt a két év. Meg azt is mondta, hogy A-ból nincs kezdő, hanem van A1 (16 éves kortól), Ak (17 éves kortól) és szerinte mindentől függetlenül, tehát van A1-ed vagy Ak-d, ill. nincs, az A(korlátlan) kategóriát csak 21 éves kortól lehet megszereni, mert "nem gyakorlathoz hanem életkorhoz kötött".
De jó lenne ha valaki más is utánna nézne, mert a rendőr a határozottságából ítélve nem volt a helyzet magaslatán ebben a témában.
Az okmányirodába persze nem jutottam be mert qrva hosszú volt a sor és nem volt kedvem kivárni.
Remélem most okosabbak lettünk :-)
Üdv!
Ádám
A P-21-est gyárilag kétféle hegerfejalátéttel adták: egyiket a nornálbenzinhez(86-os), másikat a szuperhez(92-es). Ha nem tévedek, az MZ-k sürítését 86-os benzinhez tervezték. Tehát
kicsit le lehetne szedni a hengerfejböl a 95-ös keverékhez. Jól gondolom? Tudtok olyan mühelyt, ahol ezt kiszámolják és megcsinálják?
Én egykor, mikor ilyen kérdéseim merültek fel, és eluntam az okos válaszokat, fogtam egy kétdecis müanyagpalackot, tettem rá egy benzincsövet és felgumiztam a motorra.
Ezután ugyanazt az utat megtettem kétszer, más vezetési stílusban, és megnéztem a fogyasztást.
Hello
Nekem is ilyen volt míg be nem raktam előre egy kicsit kissebb fogaskereket, az segített!
Üdv Attila
Hi!
Miért lenne gond? Legfeljebb többet kajol! :) 5.-ben 1:1 körül van az áttétel, ott már kurtára nincs erő benne, hát több kakaó kell!
Mért gondolod egyáltalán, hogy gond lenne? Ha az lenne, nem lehetne addig tekerni a markolatot! :)
Üdv: TiB
Köszi srácok, de a lényeg az, hogy 5. ben 100 felett már bőven több mint félgázt kell húznom..ez nem gond?
Ezen a fordszámmérő elektromos és vmi. más szerkezetből való, az első főfékhenger, markolat Honda, egy db. baloldali krómozott tükör van rajta.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|