:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Nagyon jó az az alapjárat, ne állíts semmit rajta! Nekem a 250- en ilyen az alapjárat és faja! Etz- n nem lesz soha olyan húúúdestabilötpercigegyhelybenjárokmintdoxaóra alapjárat! A töltéslámpa hunyorgása természetes dolog.
Fisi
Helló!
Nektek mekkora az alapjárat a motoron? Nekem (ETZ125) 900-1100 körül szokott lenni. Mások azt mondják ez nagyon alacsony. szerintem addig minden rendben van amíg nem világít a töltés-lámpa.vagy állítsam magasabbra?
ja még valami: Nekem soha nem volt gond a fék légtelenítéssel, pedig már párszor én is szereltem. sokat pumpáltam a fékkart és lelégtelenítette magát. Akinek gondja van a féklégtelenítéssel az vegyen dobfékes motort!:)
üdv:Norbi
Az, hogy a főteng.en csúszik meg a kuplung kizárt, mert a trophyban a főtengelyen egy ékelt lánckerék van, és szimplex lánc hajtja a kuplungon lévő lánckereket. Szal nemtom. Majd kicserélem a bowdent.
Nap húzása:
Kimentünk egy csajjal motorozni, meg volt egy rendezvény kb.20km-re, hogy benézünk oda. Tankolás után, 300m-t mentünk, az egyik hengerfejcsavar anyájában elszakadt a menet, elfúj. Telefon haza, új anya, stb. Aztán 10km után, egy elágazónál nem találtam a váltó és a berugókart. Csak a váltókart találtuk meg. De azért szerencsésen hazaértünk.
Majd leírom részletesen a történetek rovatba.
Üdv!
Bp., Zichy u. 34. - asszem 34. a házszám.
Futár motorosbolt.
Srácok!
Kicsit visszaveszek a súberból, abból baj nem lehet?
Kicsit füstöl, de nem váltóolaj, és a keverés is jó.
Segítséget kérek !
Hol van (vannak)MZ alkatrészboltok a Nagymező u. körül ? Egyszer színházba menet láttam egyet, de nem tudom hol ?
Szerdán megyek be vonattal Pestre, legalább ne kelljen sokat gyalog kóvályognom a környéken.
A nap eseménye: reggel 8 körül fölkeltettek, hogy keresnek valakik (2-ig voltam fönt). Lementem, 2 vadidegen srác (nővérem ismerősei) MZ belsőt keresett, merthogy nekem biztos van. Kicsit kómás voltam, de adtam nekik egy 16*2.75-ös Simson belsőt, ami ugyan lyukas volt, de nekik meg volt foltjuk.
Mákjuk volt, mert a hátsó kerékkel kaptad (2 személy) defektet 80-90 körül. Azért mák, mert a hátsó nem olyan veszélyes, meg csak 16-os belsőm volt otthon. Meg kaptak egy kölcsön gumizóvasat is (kb 1m-es), úgyhogy örültek, mert egy csavarhúzóval rakták volna össze. Amúgy a belső elmondásuk alapján kb 30 cm-en volt elrepedve. Kérdeztem, de nem is hallottak a http:\\szoci.motoros.hu-ról, de ajánltam nekik.
És marha jó érzés volt segíteni másik motorosoknak. Amúgy a moci egy MZ-ETZ 150, de sajnos nem láttam csak az egyikük faterjának a 125-ös Suzuki krosszmociját.
Végre segíthettem egy másik motorosnak!!! :)
ad4890!
Sőt, ETZ 125 és 150 sincs ékelve, pedig nem lenne hülyeség.
Nekem valami Agipos olaj van az ETZ-ben (csak most szét van szedve). Nekem bejött, de a Rothra és a Hykomollal sem volt gondom. Mikor és láncot zsíroztam szinte mindenki hülyeségnek tartotta. DE NEM AZ (szerintem).
Meg miután összerakta a blokkot utána nekem is szar volt a kuplung, mert a lamellákat nem ugyanúgy tettem vissza. Utána olyant csináltam, amit nem szabad: kuplung éjjel nappal, még az 5.-et is csúsztattam és láss csodát ha jól emlékszem 3-4 nap alatt jó lett (jogsi nélküli motorozással!!!). De azért nem ajánlom ezt a módszert, mert kicsit kegyetlen (de hatékony). Normális használat mellett is bekövetkezett volna, csak később.
Hali mindenki
Keresek olcsón (esetleg nagyon olcsón) ép (nem szétnyílt, 8-as nélküli) etz első kereket (tárcsa nélkül).
mail: gexxx@rette.net
Gexxx
125nél és 150nél sincs ékelve.
Nekem ki volt szálasodva a kupplungbowden. (TS 125) kicseréltem. Meg egy két dolgot már megcsináltam, ha már szét volt szedve a gép (lánczsirozas, stb), olajat is cseréltem. sajnos. azóta akárhogy állitgatok, egyszerüen nem jó a kupplung. Nem emel ki teljesen (kikupplungolva húz mint állat, nem tudok üresbe váltani), de csúszik is, már egy közepes gázadásra is. Most Repsol 4T-t töltöttem a váltóba. Eddig Castrol RS volt benne, azzal tuti volt.
Valami ötletetek van? Tényleg az olaj miatt lenne? vagy máshol a hiba?
Nincs szálkásodva a kuplbowden?Esetleg megcsuszik a ftgen a a kuplung,bár ha a géped 150es,v125ös,ugy tudom,ott még ékelve van a ftg-re a kuplung,250nél már lehet csuszás,később ha majd nagyobb a kopás,berugáskor simán átfordul a berugókar,ugy mintha behúzott kplgal rugnád.Mást nem tudok,gondolom olaj az elég van benne.
Hali!
Nekem is van kis gondom a kuplungommal (Trophy).
Ha álló helyzetből hirtelen ráengedem f*szán ugrik, semmi csúszás. Ja meg úgy is van beállítva, ha berakom egybe, egy kicsit esik a fordszám, szal fogja a motort. Viszont ha menet közben váltásnál kicsit nagyobb fordulaton engedem ki a kuplungot akkor pörög mint állat, és nem gyrsul annyira. Aztán egy idő után hirtelen fog a kuplung, és tép mint állat. Ugyan ezt produkálja hirtelen nagy gázadásnál.
A jogsi rendszerről meg annyit, hogy nekem az A1-em 1 éves, semmi 180valahányas korl. nincs benne, csak 72, 101.Ezt pedig tudjuk, hogy nem a "kezdő vezetői engedély"-t jelenti.
Amúgy rendőr még nem szólt utas miatt, mert sztem nem sok olyan rendőr van (legalábbis felénk) aki ebbe kötne bele.
A zzz-töfftöff-zzz meg nekem is van, és rezóval tényleg nagyon csúnyán hangzik, és olyankor csinálja, ha nagyobb sebbességnél kicsit visszább veszem a gázt. De nem rángat vagy ilyesmi.
Üdv!
rendelj!!
kicsit uborkásüveg méretű a cpi, de felfogattam, 1.2mm hézag, ökör szikra.
na akkor mihelyst lessz lóvém rendelek eggyet!
Tomóka igazad volt, a kerek furatból folyt, az üresjelzőtől balra. Most már nem folyik :) Ütöttünk be egy alu korongot :))
Itt egy kép a mociról:
http://kep.tar.hu/infomaker/index.phtml?aid=27632160&pid=4971499
Beraktam a CPI-t,
valaki írta, hogy neki nem lett jó utána..
Nekem pöpec. 1-15 ös láb, kondi kiköt, hézag 1,2 mm-re a gyertyán, lada gyújtáskábel be :)) Mert az passzolt a trafóba...
Ja, és a CPI testet is kapott a felfogatás maga test.
Ennyi.
Szépen megy, 120-at is!
Most minden OK.
Jeee
Valaki remélem tud segíteni.
Most vettem egy '87-es ETZ 250 csodagépet. Szeretném lecserélne a tankját egy olyanra aminek süllyesztett a nyílása és zárható is. Tud valaki olyan motortípust aminek ilyen tankja van és nagyobb átalakítás nélkül rá lehet cselezni a mocimra?
Előre is THX!
Ááááááááááá, Info!
Le ne ereszd az olajat!!!! Csak tedd oldaltámaszra este, aztán reggel állj neki! Egy csepp olaj nem lesz a környéken sem! :P
TiB
Hi Emberek!
Ma érkeztem haza egy egyhetes londoni kirándulásról.
Londonban egy PUB-ban összeismerkedtem jómotorosemberrel (Pete), akinek volt alkalmam kipróbálni MZ BAGHIRA Black Panther 660-as gépét!!!!!
Hátezvalami kurvajóvolt!!!!
Részletekről és az angliai közlekedésről írnék egy cikket, pár képpel illusztrálva. Honlap kezelőitől kérdezem: hova, milyen formátumban küldjem?
THX
Ádám
Infomaker!
Csak ésszel ombre! Fel ne gyújtsd! :-))
..áá..és még a leeresztőcsarvarom is épp az fbs tartja meg...
Na srácok..eltűnök egy hétre, megcsinálok mindent, aztán jelentkezem.
Ha nem, akkor felgyüjtottam a motort. Pedig úgy megjött az ereje..gyári henger..
:''(
..igen, de az az üresjelző bal oldalán van...nekem a jobb oldalán folyik..90%, hogy repedt valami...marad a hermetic..vagy a diamant..
csak ehhez az olajat ki kellene szedni onnan, és utána beragasztani.
az a kerek dugó a léptetővillák tengelyének a furatát hivatott lezárni.
Hogy mit kínlódtok ezzel a láncsrayekkel??!!! Én a babettámra kipróbáltam, nem rossz de az Mz-re sokkal jobb a Mol- os (érdekes zsírt tudnak gyártani) Molibdén- disulfidos zsír a Limolard.
Ez nagyon bejött, nem koszol- eléggé jó a hőállósága, és a MoS2 magáért beszél! :)))
Olcsó is! Nekem bejött!!!
Fisi
ja..értem..tehát lehet, hogy elfordul a tengelyen..
hmm..akkor felsavazzuk :))
A berúgódat passzolom! Esetleg nézd meg a kupikarnál, hogy van-e holtjátéka! Hirtelen ez jut eszembe... Meg probáld ki azt, hogy naggyon hirtelen indulj el! Próbálj meg olyat, hogy rántva ugorjon meg a moci! Ha sokat pörög a haladáshoz képest, illetve nem tud megrántani téged, akkor forog a kuplungod!
Üdv: TiB
A szimmering sajnos annyira nem látszik... Én is nehezen vettem észre! :(
Vazzeg, még mindig nem vágom, hol folyik! Ott nem kéne lennie semminek a környéken! Nem tom mit piszkálsz ottan! :) A csavar a blokkot fogja, van egy nullkapcsoló, egy kis kerek dugó, és slussz! Mindenütt csak öntvény a környéken! Köldök képet, azon jelöld be, mi a para! Egyébként ilyenre a hermetic a gyóccer! :)
Üdv: TiB
Na, itt a folyás:
nagyítsatok rá:
http://kep.tar.hu/infomaker/images/pic4969881.jpg
.bocsi a sok hozzászólás miatt.
Ja, a berúgókar...
ha lassan , erősen nyomo le, lemegy úgy , hogy meg sem moccan a dugattyú, de ha ráugrom, akkor megmozgatja.
Megjött a henger ereje, bejáródott 1000 km van benne..gondolom csusszan a kuplung, nem?
Menet közben nincs vele gond.
...lehet, hogy nem is 6 Liter az...:)
csak 5..de azzal már elégedett lennék.
..kellene egy olyan anyag, mint a gyurma, ami megkeményedik, és olajálló is..az kellene oda szerintem.
CPI-m van, ma jött meg, hétvégén beszerelem!
.szóval kellene egy úszószint beállítás, meg egy előgyőjtásállítás.
Ok, akkor láncsprézni fogok!
Szerintem is kicsit nyúlott, de most már jó lesz.
Szóval ha jobb oldalról nézed:
Van az üresjelző, ez egy ugye kiemelkedik az öntvényből. Mellette 1 cmre jobbra van egy csavar, gondolom a blokkot fogja össze.
Na a kettő között, az üresjelző tövében jobbra lent, mintha egy kis pöcök, vagy mi lenne, amit ha nyomkodok, pici olajat enged...
A lánckerék szimmeringem tuti jó! Nem is ott taknyol, az látszana...
Ja, és ne szard le! Én egy hétig játszottam evvel, hogy hol folyik jobb dekninél, mire rájöttem, azóta egy csepp sem jön ki sehol sem a blokkból! Csak türelem kell hozzá!
Elektronikus gyújtásod van???
TiB
Na, ezért mondtam, hogy figyuzd a fogyasztást! A szinten mindenképp állíts! Viszont akkor gyanús az őzbarna gyertyád! Vagy nem őzbarna egészen, vagy elszámoltad a hatot! :) Melyik??? :P
TiB
Hi, Info!
A láncod valszeg kopott is picit, meg az új lánc nyúlik egy darabig, főleg a japánok! Ja, és az olajat kurtára falajtsd el, szerintem! :)
Kislánckerék szimmed volt cserélve??? Illetve rendesen tömít az a tárcsa, amiben a szimm van??? Mert nekem is ez volt, hogy csak menet közben jött ki olaj, és bizony el volt baszarintva a tárcsa tömítése, a szimm jó volt! Azt az ék dolgot kifejtenéd, mert baromira nem világos! Nincs ott semmilyen ék! Nem egy kis kerek dugó??? Sziló meg nem motorba való, főleg nem olajos helyre, és főleg nem párszáz fokra... :P
A berúgókart is kifejthetnéd! Pontosan mi történik, mikor, hogyan? :)
Üdv: TiB
..vagy szarjam le az egészet, ez az MZ feeling?
Amúgy a motorja kurva jól megy, csak kellene neki egy gyújtás meg úszószintbeállítás, mert 6ot fogyaszt..
ja, a 2. ponthoz annyit, hogy az FBS sem használt neki...
Köszi,
megpróbálom megcsinálni!
Amúgy pesti vagy? Vagy valaki beállítaná nekem a gyújtást? Az egyszerűbb lenne...bár tudom, hogy ez a fórum inkább "csináld magad".. :)
Még valami, mielőtt felgyújtom a motorom...
1. Megint ellkezdett lazulni a vadi új lánc. Nem volt rajta olaj...gyorsan tettem rá, gondolom, elkezdett kopni...
2. MITŐL LEHET AZ, hogy folyik az olajam a jobb dekli alatt az üresjelző jobb alsó tövében? De csak ha megyek vele! Álló helyzetben semmi...Van ott egy pici ékszerűség, ha nyomkozom, ott izzadja ki az olajat... mi lehet az?
A sziló nem használt rajta...
3. A berúgókar néha üresen megy le..nehezen, de üresen..mintha kuplungot húznám..csúszik a kuplung? pedig vadi új, és menet közben nem csúszik.
Köszi előre is, mert a moci gyönyörű, de kurvára idegesít ilyenkor..
a szervízkönyv sajátos stílusban adja elő ezért az én módszeremet írom le.a megszakítóhézag beállításához 0,3-as hézagolót kell használni.a főtengelyt jobbra forgatod amíg a megszakító eléri a legnagyobb hézagot.ekkor 0,3mm-nek kell lenni a megszakító két érintkezöje közötti távolságnak. ha nem így van fellazítod a megszakító tartócsavarját majd az excenteres csavarral tudod állítani kisebbre v. nagyobbra a hézagot.a megszakítóhézagnak a teljes nyitási szögben egyformának kell lennie!
idézek a szervízkönyvből:"...bütyökütés miatt magasabb fordulaton gyújtáskihagyás fordulhat elö.."
a gyújtásidőpont állításához szükség lessz vizsgálólámpára és egy kütyüre amivel meg tudod állapítani a felső holtpont előtti 3mm-t.mivel nincs spec. célszerszámom ezért egy régi gyertyából kiütöttem a kerámiát és a helyére 10-es mnetet fúrtam. ebbe csavartam 10-es menetes szárat (7-8cm hosszú)felső felén ellenanyókával.a főtengelyt és a menetes szárat egyidejűleg forgatva könnyen megállapítható a felső holtpont.ezután az ellenanyával fikszálod.mármint a szárat.kicsavarod és tolómérő segitségével hozzáadsz 3mm-t.ezt a kütyüt becsavarva addig forgatod a főtengelyt míg a dugattyú megakad a szárban. ha mindent jól csináltál ez 3mm-rel a felső holtpont előtt fog bekövetkezni.a vizsgálólámpát csatlakoztasd a megszakítókalapácshoz és a testhez.lazítsd fel az alaplapot rögzítő csavarokat es addig játsz vele amig a lámpa a megakadás pillanatában alszik el.
tomóka
Hi,
valaki leírhatná nekem a gyújtásállítást magyarul :)
Jaja, a meghajtó csavarját is le kell venni (a berugót pedig kár volt, most játszhatsz vele egy kicsit)
Gexxx
Szerintem lekérdezik az adatokat a rádiójukon és akkor kiderül minden. Max lett volna 1 kis kellemetlenséged, míg furcsán néznek rád a megfelelő adatok hiányában.
Amúgy ennyit a bürokráciáról.:)
Most már ne zavarjon.
Jó motorozást mindenkinek a hétvégére!
Nem lehet, hogy kicsit alacsony az úszószint? Emiatt ciklikusan benzinszegény a keveréked.
A hengered mannyire hevül?
Ha nagyon, akkor lehet, hogy a keverékképzésed benzinszegény. Ez főleg nagyobb előgyújtásnál fordult elő velem.
Jogsival kapcsolatban kérdeznék:97 ben vizsgáztam A1re ,papirjogsit kaptam,2001ben B-re,bepecsételték,majd 2002ben Ara.Ekkor már plasztiklártyát kaptam.Ebbe viszont csak A és B szerepel az emlitett dátumokkal.Namost,ha vki PAV viszgával rendelkezik,az rögtön mehet A kategóriára.Kérdezem:ha megállitott volna egy rendőr,-utassal megyek pl,-hogyan igazoltam volna,hogy hiába fiatal az A bejegyzés,de már van vizsgám A1re,de nem jegyezték be?Mert ugye,utast nem vihettem a jogsi szerint..
Egyetértek "Bertham"-mal töff-töff ügyben.
Egyébként a kétütemű motor konstrukciójából adódóan közel sem működik olyan tökéletesen,mint egy négyütemű. Néha kihagy,nem tökéletes az égés stb stb.
Nem tudom mit vártok egy szocitól....
Amúgy meg mindenki úgy töff-töffölje a gépét,ahogy neki jól esik,csak ne rángasson és ne kezdjen el négyütemezni,oszt' akkor jó.
byee
Hali!
Sürgős segítség kellene:
251-esemen ki szeretném cserélni a szimmeringet a kuplung oldalon a főtengelyen (benya az oilban...)
Sikerült 4 mm-t leugrasztani a deklit, de tovább nem akar jönni. Minden kart levettem, kuplungot, ford.mérő meghajtását ... valami fémes koppanás van ... A fordulatszámmérő fogaskerekét is le kell venni? már a berúgókar rugóját is kiugrasztottam :-(
Most meg már nincs visszaút.
Hogyan is kellene lejönnie?
Lécci ha van valakinek ideje, válaszoljon, mert 2 hét múlva mindenféleképp kell a moci (motorostalit szerveztem a haveroknak), és égés lenne, ha pont a szervezőnek nem lenne motorja ....
Üdv, Roli
PS.: Előre is köszi
Köszi a választ Massino!
Nem tudom megcsinálni a mocit 2 okból: az egyik, hogy nem tudom mi a baja, a másik, hogy jogász vagyok és tökéletes műszaki anti.
Viszont bizton állíthatom, hogy nincs olyan közlekedési szabálysértés jelenleg (alkotmányosan nem is nagyon elképzelhető), aminek a szankciója egy, az elkövetetthez képest másik vezetői jogosultság megvonása, tehát nem veszik el a másik jogsit.
Köszi mégegyszer a választ, ha jogi problémád van, viszonzom a szakértelmed.
üdv.
Hali!
Az ETZ 125 nek az elso teleszkopjai egysegesen kb. 3-4 cm-t esnek be alapbol. Utanna van meg egy kicsi rugozas, de ez nekem akkor sem tetszik. Most szombaton fogom szetszedni es osszerakni. Mire figyeljek, mi okozhatja ezt a hibat? Van uj rugom, szimeringem, kis lukacsos kerek tarcsa a vegere, es olyan muanyag gyurum is. Kell meg valami hozza nekem? Milyen olajat erdemes beletolteni?
Koszi
Czifi
Kustib, és mindenki!
Kösz a segíséget, tehát akkor "lebegés" nek hívják a dolgot! :)
A gyertyám szép őzbarna (Brisk N14C - by Fisi)
Most mentem 70km a munkahelyre, szépen ment hosszú távon 105 ös utazóval, és olyan 4600 as fordulaton kb.
Viszont a 3. fokozatot amikor berakom, kidibja, és egyből visszaveszi, kb 0.5mp alatt mindez. utána már jó.
:'( szét kellene kapni a váltót, de a f*sznak sincs kedve :(
Hi, Info!
A tű állásokat én már rég nem nézem, mert a kopottságtól függ a dolog! Nekem kopott főfúvókatartóval majdnem tökig bent volt! A gyertyaképet és a fogyasztást érdemes nézni, abból kiderül, lejebb kell-e rakni!
Az meg, hogy minden második-harmadik ütem robban, enyhe túlzás! :) Pl. egy 3600-as fordulat ugye azt jelenti, hogy másodpercenként van 60 fordulata a főtengelynek! :P Szal ezek a töff-töff-ök inkább a kipuffban mindenféle állóhullámokból meg interferenciákból adódnak szerintem! Egyébként én sem tartom károsnak! Onnantól káros szerintem, ha rángat is mellé a moci!
Úszószint meg az úszóház peremétől 14mm-rel lejebb legyen! Ez nem esik egybe a pöcökkel!
Üdv: TiB
Sziasztok!
Valaki elmagyarázná nekem hogy a primer oldali áramkörben milyen hiba lehet ha nincs a motoron alapjárat? Mármint lebegő alapjárat van rajta, hol 3000 felett, hol meg leesik és leáll. A szaki azt mondta, hogy "nem kap primer áramot"! Na de mit jelent ez számomra? Mit mérjek? Mit cseréljek?! :-O
Köszi a segítséget! :-)
ciao
Gábor
Semi
Udv!
Onnan fogjak tudni, hogy mikor milyen kategoriat csinaltal, hogy bele van irva a jogsiba. Nekem A1-em volt, tavaly csinaltam A-t. B nincs.
A jogsi hatoldalan az érvényességi kategóriák mellett ott van a vizsga időpontja.
Hja es beleirjak a 182-es kodot akkor is ha mar rég nem érvényes.
Legalábbis az enyémben igy van...
tike
Lehet hogy csak elcsavarodot az esésnél,és mikor kivetted akkor vissza ált a helyére.De ha biztos akarsz lenni hogy nem görbült el akkor prizmán indikátorórával meg lehet nézni.Ha te nemtudod megmérni, hozd el megnézem neked.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|