:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Gyerekek!
Egy nagy kérdés!
Mi lehet a baj ha felkapcsolom a lámpát és leáll a motor? :-O
Este így kifejezetten rossz motorozni, mert ha felkapcsolja az ember, akkor gyorsan kell memorizálnia az útszakaszt mielőtt leállna a gép, és utána villany lekapsz gurulás, majd amikor elfogyott az emlékezet akkor újra felkapcs! :-)))
Na jó ezt azért nem csináljuk így, csak elméleti síkon! :-) Szóval mi lehet ilyenkor?
köszi
ciao
Gábor
Semi
Hello! El tudná nekem valaki "magyarázni" hogy mikor(hány évesen), mennyiért, és hány cm-ig lehet megszerezni a motoros jogsikat. Még nincs semmi jogsim, de 250-es Mz-re valo jogsit szeretnék letenni. Elöre is kössz! Ha hosszú lenne akkor:pek.balazs@freemail.hu
Sziasztok!
Nem tudom ti mit ügyetlenkedtek, de én az okmányirodában olyan adatokat írattam bele a forgalmiba amit csak akartam. A motort könnyebbre vetettem, lóerőre is kevesebb lett, és köbcentire is mint ahogy az az előző forgalmijában volt! :-) Biztos ami biztos, egy könnyebb, kisebb, erőtlenebb motorért a jövőben se kell többet fizetni mint egy nehezebb, erősebb, nagyobb motorért! :-)
Szóval így épít a jövőre egy MZ-s! :-))
Egyébként tényleg nem ellenőriznek ott semmit, azt mond az ember amit akar... Így az én 250-es gépem papíron alig erősebb mint Massino 125-öse! :-)
ciao
Gábor
Semi
Persze a legegyszerűbb a szabály módosítása lenne 250 (de méginkáb 350) felettire.
(Mint a kötelezőnél.)
Szerintem jó lenne egységesen utánajárni a dolognak. Mivel 250ccm-es MZ-t nem gyártottak, így csak elírás lehet, ami nem a mi hibánk, ne mi fizessünk a korrekcióért. Nem tudom, van-e klub, ami foglalkozna ezzel, talán az Autóklub segíthet.
Régen az autómon az alváz- és a motorszám volt felcserélve, és ami a vicc, hogy 10 éves koráig így ment át minden vizsgán. :-)
Aztán rájöttek, hogy ki kellene javítani, de úgy emlékszem, az ingyen volt a Mozaikban.
Ha nem fogadják el a gépkönyvek adatát, és nagyon méregetni akarnak, egy kölcsön alapméretes henger felszerelése talán még megérné.
Asszem rá lehet tenni, csak nem egyforma a mérete. (az etz 2 számmal nagyobb)
Gexxx
Sziasztok!
Én most fogok új forgalmit csináltatni, 97-ben ki lett vonva a forgalomból a moci, még a szürke forgalmija van, rendszám nincs rajta. 243ccm van beleírva a forgalmiba, remélem a kisasszonyok az okmányirodában nem fognak önhatalmulag mást beírni. Ha jól tudom az első utam a biztosítóba kell hogy vezessen. Utána eredetiségvizsgálat? Vagy okmányiroda?
Más: Szerintetek ETZ hátsó kerék jó 250/1-esre?
Hello
Tényleg 250ccm től kell fizetni a súlyadót, és a ccm-et a forgalmi szerint nézik. Vagyis ha annakidején valaki beírta hogy 250 akkor neked fizetni kell!
Én is hallottam róla, hogy jó sok pénzért meg lehet oldani a közlekedési felügyeletnél, hogy mérjék meg (és írják át), de ha már volt fúrva a gép akkor ritkán kisseb. (Márpedig a MZ-k nem mai gyerekek, ritka amelyik eredeti méreten van)
Egyébként az átírás kb annyiba kerül mint 10 évi súlyadó.
Így hát akkor jársz jól ha simán befizeted. Vagy lecseréled a MZ-t egy olyanra, aminek a forgalmijában 250 alatti szám szerepel. (Vagy elég egy motorcsere is, de az is több évi súlyadó)
Üdv Attila
Köszi mindenkinek a segítséget gyertya ügyben, ahogy az előzőben írtam a NGK- ból a 7es bejött.
Na meg a főfúvókacsere
Most tettem bele egy 7-est.
Javaslom mindenkinek.
(és most jöhetnek a hozzászólások)
Nem kell.
Most irattam át a otorom és az Önkormányzatnál mondták, hogy nincs súlyadó
Most rendeztem az eladott és a vett moci papírjait,és nekem is azt mondták, hogy a 250ccm-re és az annál nagyobbakra kell fizetn.A honda 249ccm,így nem kell rá fizetni.Azt tudnám javasolni,hogy nézd meg,ha van törzskönyved vagy esetleg eredet vizs gálati papírod,hogy azon mi szerepel.Mert lehet hogy csak elírták.
Postás!
Én úgy tudom, hogy 250 ccm-től kell tényleg füzetni. Ezért szoktak max. 249 ccm-et a forgalmiba íratni. Valahol lehet szólni, hogy nem akkora a motor, mint amekkora be van írva. Ezzel csak az a gond, hogy volt olyan ember, aki akart tenni ellene. Megvizsgálták a motort, megállapították, hogy tényleg nem 250 ccm-es, hanem 270 körüli köbcentis, és még többet fizethetett, mint előtte. Amúgy a papírmizéria fórumon van egy csomó hasznos infó. Aztán szerintem meg kell kérdezni valahol, hogy mi mennyi, az biztos.
Igen 250 ccm-re már kell fizetni.Én is így jártam az MZ vel.Új forgamit kellet csináltatnom persze maxi sok gubáért.
Tud valaki segíteni abban, hogy kell-e 250-es ETZ-re súlyadót fizetni ? Valami okos kisasszony a forgalmi engedélybe beírta, hogy 250 ccm. A polgármesteri hivatal szerint erre már kell fizetni. De tudtommal csak 243 ccm a valóságos (hivatalos) hengerűrtartalom. Most hol bizonygassam az igazamat ?
az igaz , hogy 243ccm az etz.tudtommal 250ccm-ig nem kell súlyadót fizetni.
Tud valaki segíteni abban, hogy kell-e 250-es ETZ-re súlyadót fizetni ? Valami okos kisasszony a forgalmi engedélybe beírta, hogy 250 ccm. A polgármesteri hivatal szerint erre már kell fizetni. De tudtommal csak 243 ccm a valóságos (hivatalos) hengerűrtartalom. Most hol bizonygassam az igazamat ?
így van, ETZre nincs zöldkártya, tehát kivonni sem kell majd.
Én a következőképp tudom az egészet:
2003-tól nem adják meg a zöldkártyát a kétüteműekre katalizátor nélkül. Ugye a zöldkártyát 1 évre szokás megadni -> 2004-ig érvényes (honaptól függően). Most ezt az időt hosszabbították meg 2007-ig (asszem), de ez itt most nem lényeges.
Tehát mivel motora nem kell zöldkártya, nem is feyneget a betiltás veszélye :)
Én így tudom, ha valaki máshogy, akkor írja le!
Egy régi üggyel kapcsolatban kérdeznélek Titeket:most,hogy csatlakoztunk,van vakinek biztos infója,mi vár a kétütemű gépekre?Igaz,hogy ha ki kell cseréljem 4ütemüre,az állambácsi támogat?Vagy a másik infóm,250ccmig nem foglalkoznak vele?Nincs vaki,aki biztossabbat tud?Nemigen szeretném eltemetni a motort..
Én anno mikor elvetemülten NGK gyertyát vettem,a katalógus szerint B8HS való az ETZ-150-be és mivel 260-as hőértékű kell bele,azzal értek egyet,hogy a 8-as a 260-as hértékű:-)
De már olyannal is találkoztam,aki 9-essel nyomult hiba nélkül:-)
A szerelési könyvem szerint kisebb hőértékűt csak végszükség esetén tegyünk a motorba (motorozás közbeni csere),amivel finoman haza lehet menni,majd cseréljük is ki.
Aki már látott átégett dugattyút az alacsony hőértékű gyertya miatt,az tudja miről beszélek:-)
Még vmi. Múlt 7 pénteken alacsony hőértékű gyertyával mentem (Bosch W7BC -ami az NGK 6-os hőértékének felel meg), menet közben elfogyott a benya és ekkor már hiába raktam át tartalékra,nem röffent be a gép és később sem,simán meghalt a gyertya. Szerintem azért,mert benya nélkül hirtelen túlhevült és megadta magát, köztudomású,h az alacsony hőértékűek kényesebek is..
byee
Emberek!
Én a gyertya témához csak a két bűvös betűt tenném hozzá: AC
Nekem ezzel ment a 250-es meg most a Simson meg a TS meg mikor egybevolt az ETZ is. Szóval tuti jó. Zöld-fehér, de nem fradi, mint a sör meg a vííszkíí (meg az alja fekete).
A zenében meg nagyjából Fisivel értek egyet.
Nem hagyjuk, majd holnap együtt énekelünk, Tib te fogsz vokálozni!!!! De ahogy nézem az előrejelzést- beszoptunk... :((((
Fisi
Az tök fasza, mert mikor én vettem a gyertyát, akkor katalógusból nekem a B7HS-re mondták a 225-öt... :) Lényeg, hogy nekem bevált a 250-es TZ-be! :)))
Haggyuk mán ezt a zenei vonalat! Kezdem magam nagyon egyedül érezni... :)))))))
Üdv: TiB
"Zsebeimben nincsen zsozsó- kedvenc énekesem a Kozsó!!- Hopplá- héé!!!" :))))))))))
Éljen a Blues Company!!!
Fisi
Hi!
Nekem a Trophyban (150), NGK B6HS-van, már több mint 1 éve és hiba nélkül megy, de lehet hogy lecserélem B8HS-re, mert az az előírt hőértéknrk megfelel. Majmeglátom. Nekem a Brisk nem jött be, mert 1 hét után lezárlatosodott. :-P
JA! AKI MONDTA A BLUES COMPANYT, AZ F*SZA GYEREK!
"MAGYARORSZÁG, MOTORORSZÁG"
A B7HS 240-es hőértékű, a B6HS a 225-ös.Legalábbis ezt nézték nekem ki könyvből.
Ezaz!!!! Drukkoljon mindenki Fisinek és nekem, hogy holnap jó legyen az idő, hogy tudjunk egy fasza túrát csinálni! :))))))
Üdv: TiB
u.i.: homz, ez kiba nagy szopás.... :( De a napozásért irigyellek! :)
Itt süt a nap,30fok volt ma,sikerült napoznom is.Eső egy hete nem volt,lehet nemis lesz már a hónapban.DE mit érek vele?Nincs itt a barátnőm,meg a motorom se.Nemis tudom,melyik hiányzik jobban..majd kiderül nálatok is az idő.
Nem tom' otthon milyen ido van,mert Szekszardon vagyok aruert! Itt is eleg erdekes az idojaras,ez elobb volt egy zuhi,most meg 7agra sut a nap! Majd meglatjuk honap reggel! Negyed 7 korul rad csorgok!
fisi
Jáááááááááájjjj... ettől féltem! :P
Itt szar idő van most is... Ott? Faxnak esik állandóan??? :(
TiB
A fene a pofadat Tib!
Na csak legyen jo ido holnap,megismerkedhetsz a Brisk orulet elinditojaval, Kovacs Peti baratommal! Annak idejen o beszelt ra a Briskre,es nem bantam meg! De majd holnap atteritunk a helyes utra!:p A csirkeket meg raduszitom,es kiverik beloled a rossz teknyo zenet,es raszoksz te is a jo kis Blues Companyra! :)
Na kellett ez neked??!:)))
fisi
Dehogynem jó az NGK! Csak inkább a B7HS (225) és nem a B8HS (260)! Zárójelben a hőérték! Csak Fisi ilyen Brisk-buzi! :P :))))))))))))))))))
Tom-tom-tom... kapok a pofámra mindjárt.... :))))
Üdv: TiB
Brisk N14C, mint Fisi mondta.
Kérdésem van: gyári elektronikus gyújtásom van ETZ 250-hez, milyen gyertyát ajánlotok?
A motorom ha elkezdem huzatni dadog.
Megnéztem a gyújtást, levegőszűrőt, a porlasztó állítólag jó.
A fúvókákat akartam megkérdezni, de még nem tudom,a javítási könyvben nincs.
Szerintem se lesz semmi gond,ha ezzel kezdessz,néhány helyen pl:ATI,ezen kezdenek el gyakorolni vizsgára az emberek,oktatás keretein belül.A párom is 125ös ETZvel kezdett el vezetni,azzal is vizsgázott A1re.Pedig ha valahol kivannak nyirva a motorok,az ilyen helyeken biztos.Ott rengeteget buknak a még szárnyaikat bontogató fekete angyalok..:-)
Tomóka!
Szerintem nem lesz gáz belőle. Én pl. Verhovina 5 után egyből MZ TS 250/1-es sufnituningos mocival folytattam és nem is volt gond (márminthogy 1 v 2* estem vele).
Igen, még ha külsőleg egész jónak is találod a gépet, nem lehet tudni mi van a blokkban szétcseszve. Az a pár próbakör meg nem sokat számít, csak azt lehet megállapítani hogy megy. :-) Úgyhogy tényleg azért vigyél valakit aki ért hozzá, és a szerencse legyen veled. :-) Ja és azért csodát ne várj, általában nem a jó állapotú MZ-ket szokták eladni.
nehéz használt motor esetében tanácsot adni. minden azon múlik , hogy az eladó miként bánt a géppel.a legjobb ha elviszel magaddal valakit aki jelenleg is ilyen motort hajt és/vagy nagyon ért hozzá.
Legyél nyugott jó lesz ez a motor kezdőnek.Nem kell rögtön nyelezni,szépen ,óvatosan megtanulsz vele motorozni.Szerintem ennél kisebb mocit nem jó ha veszel mert akkor később lesz gondod,és valószinű,hogy ilyenen fogsz gyakorolni és vizsgázni.
Ha a jóisten is megsegít, akkor ezen fogok kezdeni.
Mit kell figyelembe venni, ha egy ilyen motort veszek?
első motornak nem jó! mondom ezt annak ellenére , hogy én is ilyenen kezdtem.vagyis majd nem.(etz150) vizsga előtt 2000 km-t mentem vele. 6-szor (hatszor) pereceltem .túl könnyű, túl dinamikus.a váz és a futómű hiányosságait többször kitárgyaltuk.persze ez a vélemény nem mérvadó!ha érzel magadban elég önbizalmat ( én éreztem csak később jött a felismerés) kezdj ilyen gépen .
Kimondtad a frankót. :-)) Én tavaly kezdtem úgy mint ahogy most Te fogsz, és tényleg csak ajánlani tudom első motornak. :-)
Massino
A LEGJOBB!!!!! :)))))
Üdv: TiB
Hali!
A nyáron úgy fest, h megcsinálom az A1-es jogsit. A kérdésem a következő: szerintetek jó döntés lenne egy etz 125-ös első motornak?
kösz !
eddig legjobban a denso w22fs-u gyertyával ment.most is az van benne.megnéztem mi történik a polusok között bassza meg !!nem egyszerüen szikrát húz hanem egy kurva villámot!
megjött a cpi.beszereltem , frankón mükszik.viszont nem szererti az ngk gyertyát.
Köszönöm az infót. Akkor megnyugodtam. Lesz keverék, de nem most. Egy kicsit várjak és keverjem magamnak otthon.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|