:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
"Na most: ez nem árt a láncnak?"
Természetesen az egész hajtásláncnak nem tesz jót (bár talán a láncot zavarja legkevésbé). Szerintem kerülendő, ezért nem is normálisnak, inkább szokásosnak mondanám.
Hello
Hát az azért van, mert a generátor felveszi a gerjesztést, és lehet hogy töltene is, de valószínüleg a fesszabályzó rossz, így nem ad a gerjesztőszálra zeust.
A MZ úgy van kötve, hogy a visszajelző a + és a generátor gerjesztésére van kötve, mikot a fesszabályzó rásdja a gerjesztést (+) akkor a generátor tölt, és az égő kialszik (mivel két + közé kerül).
Na most a te esetedben a generátor felveszi a gerjesztést, de nem a fesszabályzón át! (valószínüleg az rossz) A visszajelző lámpán át viszont kap valamennyit (ugye sorba kötve) ha pörgeted akkor nő a terhelés, azaz több folyik át a visszajelzőn ettől jobban világít.
Vagyis nézd meg a fesszabályzót!
Már egyszer régen tárgyaltuk, hogy a MZ villamossága elég trágya, én is átkötöttem az egészet, azóta jó.
Üdv Attila
Monorról benne vagyok!!!!
Amúgy kérdés: Kitálrgyaltuk, hogy a kis gáznál haladásnál a zz--töftöftöf-zzz tehát a rövid motorfék-gáz-motorfék-gáz átmenetek a 2T motoroknál normális dolog teljesen.
Na most: ez nem árt a láncnak?
Mármint, hogy állandóan húz-tol-húz-tol?
nem ettől lazul az új láncom?
..mondjuk 900km van benne, kétszer húztam utána, most jól bezsíroztam, lehet, hogy azért nyúlt, mert még új.
Sziasztok! Szeretnénk összehozni egy budapesti MZ-s baráti kört. Ha van kedvetek néha összejönni beszélgetni, túrázni, eszmét cserélni és Budapest közelében laktok kérek minden érdeklődőt jelentkezzen. Már 3 tagú a társaság. Remélem sikerül egy jó kis csapatot összehozni. Köszönettel: ZoleeG, Tibi, Robi.
ez az elektromosság igazi szopás az etz-nél.a legkisebb szarozásnak is egy csomó oka lehet.
először méretsd meg a töltést
nézd meg milyen hosszúak a szénkefék (9mm alatt cserélni kell)
lehet , hogy üt a forgorészen a grafit gyűrű.
kilágyult a szénkefék nyomórugója
Ezeket nyilván tudom, itt pusztán arról volt szó, hogy egy valamivel nagyobb bizti esetén nem a vezeték olvad-e el! :)
Üdv: TiB
Köszi
Már le is szedtem, ami kellett.
Gexxx
Gexxx!
TS 125-150 rajzot találsz az
aceshigh.uw.hu oldalon.
Nézz szét!
Az én lapomon is lesznek fenn ilyen anyagok, amint megjön a szkennerem.
Üdv mindenkinek!
JA!
MENNYI OLAJ KELL A TROPHY ELSŐ TELÓBA?
ÉS A HÁTSÓBA?
THX!
Ádám
panther1987.uw.hu
Jó napot kívánok!
Eladó egy MZ ES 125/1 típusú motorkerékpár.
2. tulaj törésmentes 1970-es 15.000 Km!!!
Motorikusan, menettulajdonságaiban kifogástalanul!
Gyári állapotban rendezett papírokkal(rendszám, biztosítás van, csak forgalomba kell helyezni!)eredeti festéssel(erős türk. színben).
Hely: MISKOLCON!
Árajánlatokat e-mailben, telefonon vagy sms-ben e-mail cím küldésével.
Kérésre kép megoldható!
Köszönöm, hogy elolvasta!
Viszont látásra!
Nekem is felvillan a tompított ha gyújtás nélkül helyzetjelzőre teszem.
A töltéssel vannak problémák majd átnézzük.A motor nincs elkötve,hanem a kapcsolók legtöbje ilyen,hogy két állás közt világít
Na kész lett ma a moci. Tuti, megy mint az ökör. :-) A kulpunggal vannak kisebb nézeteltéréseim, de hamarosan rendeződnek. :-)
Bambi!
Kérted hogy írjak véleményt az első kerékről. Nagyon okés. Semmi elmozdulása nincs, nem ráz, tuti lett. A teleszkóp is elég kemény, jól bírja a kanyarokban a nagyobb sebességet, nem idegeskedik, és erőteljes fékezéskor sem rángat mint a hülye.
Viszont a redves töltéslámpa világít. Alapjáraton pislákol, ha gázt adok erősen világít. Mért van ez??
Ja meg ha gyújtás nélkül teszem helyzetjelzőre, akkor először felkapcsol a tompított és utána lesz helyzetjelző. Valami el van kötve?
Köszi,
Massino
Nem olyan biztos, hogy túl vannak méretezve! Mert a vezetéknek a hossza is számit, nem csak a keresztmetszet!
Abban igazad van, hogy 10A/mm2-re képesek, azaz attól még nem fog szétolvadni, stb...
De ha egy hosszabb darabot használsz, akkor nagy lesz a veszteség!! ( pl a fényszóró halványabban világit, stb).
És ez a veszteség elég nagy méreteket ölthet, tapasztalatból mondom! (0.5-ös vezetékkel kötöttem be egy készülékben egy 1A-es fogyasztót, néhány méter hosszú vezetékkel. A feszültség 20%-ot esett, ez 36%-os teljesitményveszteségnek felelt meg!!!!)
Meg azért is vastagabb, mert az mechanikailag ellenállóbb...
Szóval ha hosszabb vezeték kell, inkább rakj vastagot, még ha elsöre úgy tünik, hogy túl van méretezve.
Hello
A Biztosíték nem játék, nekem zárlatos lett a féklámpa kapcsolóm, a biztosíték nem olvadt el, a fesszabályzó meg igen.
Teljesen házilag gyártottunk 1-et, így is 15000 pénz volt!
Üdv Attila
hali mindenki
Skacok! Kellene nekem valamifele abra/rajz/kep a TS 125/150-es valtojarol. Ha valaki rendelkezik ilyennel, ne tartsa titokban, es segitsen. Ja, es az lenne a lenyeg, hogy lassam, hogy az egyes lakatreszek hogy alnak, hogy nez ki egyben
Thnx: Gexxx
Hali mindenkinek!
Van egy aggasztó problémám. 150 -es TZ kiveri az olajat a gyujtásfelőli oldalon a kuplungkiemelő rúdnál. Eléggé lötyög benne, szerintem az lehet a baj. Vagy van a kuplungnál valami szimering? Gondolkodtam azon, hogy esztergáltatok bele nagyobb keresztmetszetű rudat hátha az a baj. Másnak is vannak ilyen problémái? Legyen szíves, aki tudd segítsen!!
Udv!
Szerintem nem is a madzagokat felti, es nem is azok miatt tettek be biztositekokat a motorokba, hanem az akku+feszszab+generator+stb vedelmere.
tike.
Jól van köszi mindenkinek, megnyugodtam. Bambi is mondta hogy no problem, csak nagyon biztos akartam lenni. :-) Elbizonytalanított a könyv. :-)
Massino
Hi! Az átlag réz vezetékek 10A/mm^2 vezetésre képesek! Mivel a TZ-k legvékonyabb vezetéke is 0.75-ös, ezért kurtára túl van méretezve az összes madzag! Lévén, hogy a 0.75-ös madzag is elbírja a 7.5A-t! Tehát a 4A-s biztivel nem csinálsz parát! :)))
Üdv: TiB
Udv!
Szerintem ha vmi gaz lesz, a 4 amperes is ugyanugy megadja magat.
tike.
A súlyadó témához van egy infóm, a Papírok topicba írtam.
Köszi, így raktam be, de világított a gyújtáslámpa. A 2A-os helyett beraktam egy 4-eset és most jó. Csak azt nem tudom mennyire lehet ez gáz. Mert elvileg ugye azért kell a biztosíték hogy rövidzárlat esetén ne égjen le a vezeték. Kisebbet elvileg lehet beletenni, de nagyobbat nem tom mennyire szabad. :-)
Szia!
Nekem a kettő említett közül egyik sincsen. Fém sapka ami zárható kulccsal. Gumi tömítés van alatta de eléggé ramaty állapotban. az a baj, hogy hihetetlen mértéket öltött a benzinfolyás. Menet közben is csurog. :( Akkor próbálkozok valamit egy kis tömítéssel.
Köszi.
Csá lenne egy kérdésem,125-ös etz-re nem létezik sport légszürő???
Szia!
Milyen tanksapkád van? Az eredeti fém, vagy a magyar utángyártott zárható műanyag?
Mert talán az eredeti fémben bőrből volt tömítés vágva, a műanyagban meg gumiból.
A legegyszerűbb megoldás, hogy mivel úgyis jobb ha te kevered az anyagot, mindig csak 10 litert tankolj (akkor ahhoz pont 2 dl olaj kell)! Így csak a tank feléig ér a benzin és nem folyik ki annyi a tanksapka mellett. Legfeljebb 250-300 km-enként kell tankolnod. Persze ha tűző napon hagyod, így sem marad csontszáraz a sapka környékén.
A bonyolultabb, ha addig vagdosol tömítéseket a sapka alá, amíg már faszán szorul. Viszont a zárható sapkánál a kulcsnyílásnál úgyis könnyezni fog, a másiknál meg lehet kis lyukat kell fúrni a sapkába, ha sikerül teljesen légmentessé tenned.
Sajnos az Mz-ken nem olyan süllyesztett sapka van, mint a mostani motorokon, ráadásul a fémsapkánál nem tudom, de a műanyagnál tuti nincs egy olyan perem végig körben, amiben megállhatna a kipárolgott és lecsapódott benzin. Ezért én a festés védelme érdekében ha hazaértem és leteszem a motort, mindíg körbetekerem egy ronggyal a sapkát, hogy az szívja fel a benzint.
Ez van!
Szia!
Nagyobb hőértékű gyertyával nem fog jobban menni a motor, sőt!
Ha kisebb hőértékűt használsz az előírtnál, akkor a gyertya túlmelegszik, a gyertyaképed pedig szinte fehér lesz. Ha magasabb hőértékűt használsz az előírtnál, akkor meg nem fogja elérni a gyertya az üzemi hőmérsékletét, vagyis olajos, kormos lesz a gyertyaképed.
Sziasztok!
Az akksi felől kezdve kell a 2 db 16 A-os (egyébként ezek sarujára van rákötve az akksi), aztán a 4 A-os és végül a 2 A-os.
A telóba szerintem tökéletes a MOL-os lengéscsillapító olaj, a flakonra lökésgátlóolaj van ráírva. Pár hónapja vettem kútnál, nem volt egy 1000 az 1 liter.
Csövi
Hi!
Van egy nagyon idegesítő tulajdonsága az EZT 125 motoromnak. A tanksapka alatt folyamatosan nyomja ki a benzint. Gondolom a szellőzése nincsen megoldva rendesen. Vagy csak egyszerűen a tömítésem ment szét a sapka alatt?
Hogyan tudnám megállítani a folyását nekije? (Nem ér azt válaszolni, hogy ne töltsek bele többé semmit se. :) )
Azt kell bele tölteni ami bele való, csakis lengéscsillapító-olajat.De volt már itt olyan vita ,hogy a faragasztó mennyire jó a telóba,szerintem addig jó míg be nem köt.
Az elektrómos hibánál mi a helyzet? a gyujtás kapcsolót se hagyd ki mint lehetséges hiba forrást!
Teleszkópba lengéscsillapító-olajat javaslok. Ez volt a neve is, mikor pár éve vettem a benzinkúton. A kanyarstabilitást igencsak javítja a hatásos lengéscsillapító, de ez nem függ össze a teleszkóp hosszával.
Emberek!
Kérdés:
KI MILYEN OLAJAT JAVASOL TELÓBA??!!!
Most akarok cserélni.
Hallottam ilyet, hogy Trophy első telót hátra felrakni, mert az hosszabb. Tényleg stabilabb lesz kanyarba a gép?
A másik:
NAGYOBB HŐÉRTÉKŰ GYERTYÁVAL (225 helyett 260-assal) JOBBAN FOG MENNI A GÉP?
Az NGK-ból a BP8HS a 260-as?
Vagy a Briskből melyik a jó?
THX!
Ádám
Kérdés!
250-es TZ-be mekkora biztosítékok kellenek, és milyen sorrendben? :-)
Mert most sorra lőtte ki a régi biztosítékokat, és volt benne 10A-os, 5A-os stb. És az üzemeltetési útmutató 2x 16-osat, egy 4-eset és 2-eset ír.
Hi!
Köszi a kérdést, holnap meg lesz a tank, és összerakom. Remélem motorikusan semmi baja nincs, majd kiderül holnap. Szóval sínen van! :-)
Semi gépe is megjavult. Bambi úgy írta mintha nem lenne biztos abban hogy a fesszab volt a hibás, pedig ő csinálta, és adott másikat. :-))
Massino
Felemelve mozgasd meg a telót, és közben nézd a szimmeringet. Ha kotyog a teló, elnyomhatja oldalra a tömítőélt.
Lehet, hogy a telószáradon van valami olyan kis sérülés, karc, krómlepattanás, ami megeszi a szimmeringet! Nézegesd át, hátha találsz ilyet, vagy, ha cseréled, akkor nézd meg a régi szimmet, hogy van-e rajta erre utaló nyom!
SKF szimm. meg asszem nincs! Én a CV-t ajánlanám, az fasza! Gördülő-szimmeringnél van!
Üdv: TiB
Andris!
Mindenképpen dupla ajakút vegyél és a kettő között kennd be zsírral!
Szevasztok.Nekem is segíthetne valaki.Az év elején cseréltem szimmeriget az első telóban.Mostanáig jó volt.Mostmár ugyanaz a helyzet,mint korábban.Kiereszti az olajat.Valami Huber van ráírva.Pedig motorosboltban vettem.Lehet SKF-et kellett volna nekem is vennem?Üdv.
A ZKL nem minden tipusa rossz.Vannak spéci csapágyai ami minőségben néha jobb mint az SKF
Emberek!
Most vettem SKF csapágyakat a kerekekbe. Vélemény SKF-ről? Csak jobb lesz, mint a sz@r szlovák zkl.
Meg hígítót is vetem (1500 Ft 0.5 liter), úgyhogy sínen van a moci. Amúgy augusztus vége óta csinálom vagy inkább csinálgatom.
Massino!
Mi van a gépeddel? Hogy állsz vele? Vagy inkább mi lesz vele???
Semi!
Szerintem nézzd meg a gyújtáskapcsolót!
Szerintem fesszab,és a generátorrol leolvadt a balról az első fekete szinű fázis.
Semi!
Sztem is valami testhiba/zárlat lehet.
Vagy a fesszab.
Az én rometem ugyan ezt produkálta, de csak egy bizonyos km megtétele után.
Az MZ-m meg folyton kiverte a tompítottat meg a féklámpát, aztán vettem egy elektronikus fesszabot. De ez egy másik történet.
Én is a testhibára tippelek.
Soxerencsét!
Üdv!
Ádám
"Így az én 250-es gépem papíron alig erősebb mint Massino 125-öse! :-)"
Nem csak papíron. :-))
Egyébként a töltés dolog megoldódott, az a nagy szar egyenirányító vagy micsoda az ülés alatt, tönkre ment. Most már semmi baja.
Massino
Kérdés: ha leáll a motor, a lámpa normális fényerővel világít tovább ?
Lehet hogy most nagy butaságot írok, nem néztem még meg a kapcsolási rajzot, de elképzelhető, hogy valami testelési probléma van. Érdemes lenne megnézni.
ETZ-250-hez a minimális de elégséges jogsi az "A korlátozott".
A PÁV pedig megszűnt... :)
A "különbözetinél" nem csak városiból,hanem rutinpályából is vizsgázni kell.
Hello!
250-esre akkor csinálhastz jogsit, ha már elmúltál 18. Ez az "A korlátozott". Valamiféle P/m korlátozása van. Ha elmúltál 21 is, akkor csinálhatsz "A korlátlan"-t, de akkor PÁV-ot kell csinálni hozzá. Egyébként 2 év "Akorl" után mehetsz korlátlanra "különbözeti" vizsgával. (Ami egy városi vezetés.) Ha még nem vagy 18, akkor csinálhatsz "A1"-et, de az csak 125ccm-ig jó.
Tudom ,azért akarom kicserélni olyanra, mert a 16"-os elég nyeszlett módon néz ki hátul. A kmóra meghajtóját is át lehet vajh applikálni? Mert nem szeretném mindig fejben átszámolni az órán lévő értéket. Vagy egyszerüen skálázzam át a számlapot?
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|