:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Miért? Le kellett volna maradnod? Vagy mi van?????
Gexxx
P.S.: Gyere jogsi nélkül. Sokkal izgalmasabb, mint vele, hidd el!
Na kezdem a sort!!!
Kb. 5- 5,5 liter, ez két személlyel történt rendesen pörgetve, két személlyel és 90 alá nem nagyon mentünk!! Nem hülyeségből mondom de sokallom egy kissé!!
Anno mikor megvettem nyugis hajtás mellett egymagam kb. 4,5- re jött ki a fogyi.
Azóta Bing karbi van rajta 118- as főfúvókával, de érdekes nem csökkent a fogyi a régi karbihoz képest!!
Ihaz azóta léptékekkel jobban hajtom!! :)))
Fisi
Köszi, a segítség jól jön, még nem csináltam ilyet. Csak ha most a 16-ost újrafűzöm, és vizsgára meg nem jó a 18-as, akkor üthetem a fejem. Most láttam aproneten ETZ lánckereket, ha ahhoz veszek egy hátsót akkor tökéletesnek kell lennie nem? Már csak egy kihajtó spirál kell.
A hajtókar lett cserélve?Mert lehet hogy nem lóg de néha kipattan a cementált felületből és annak is lehet csúnya hangja.
Igen,csak egy új felni küllővel 2x annyiba kerül mint egy bontot hátsókerék.Igy hát a bontott kereket javallok,és a kettöből késziteni egy jót.Ha kell segitek a fűzésben.
Lemaradtam valamiről?
Túrára nem megyek, nincs jogsim. :)
Ha már a fogyasztásnál tartunk: Úgy istenigazából mennyit eszik egy ETZ ?
A kérdés komoly, nem a Horgászujság nagyotmondó bajnoksága vagyunk. Nekem kb. 12,5 l volt a fogyasztás, mikor megvettem a motort. Még gyári eredeti volt a légszűrő... Ez most már kevesebb, de a valós értéket nem tudom, nem számoltam ki azóta sem. Km-óra nem az igazi. Viszont a kompresszió nagyon kicsi. Furatni kéne, de most elég volt a szerelésből, majd télen. Apámtól tudom, hogy ha a kompresszió nagyobb, jobb a hatásfoka is a motornak, vagyis azonos teljesítményhez kevesebbet fogyaszt.
Túrára jössz? Megnézném a kezedben a szép fekete imbuszokat!
:-))
Gexxx lejön ha rá fog érni, és megnézzük..
előgyújtásra tippelek, hogy kicsi, mert 3-4 eze körül megugrik, felette elmegy az erő...
Szimmeringeg tuti jók.
ÚRISTEN!!!!
(sír)(sír)(sír)(sír)
7Litert eszik az ETZ250-em!! :'((
A jelenlegi állapot:
Henger gyári új, 1100 km van benne.
1.50-es fullszint olaj
CPI gyújti, atom szikra.
Súber felülről 3.résben.
Szimmeringek jók.
Jól is megy a motor, bár 5000 rpm felett kicsit mintha dadogna.
Mi lehet a baj???
tippjeim:
előgyújtás szar
Úszószint szar
Talán a fúka sem belevaló??
Mondjuk ez a 7L két személlyel történt, kis városi, és 80km es túratempóban.
Jók a tippjeim?
Ahogy most a motor áll, az kb 50 munkaóra. Mult csütörtök óta éjjel-nappal azt csináltam. Vasárnap pl. fél négyig ügyködtem vele, reggel meg keltem. A bal oldalon két csavart is szét kellett fúrnom, mert nem tudtam leszedni a deknit.
Nem tudom milyen anyagból voltak ezek a csavarok, de minden mm-ért meg kellet küzdenem. A kezem meg telement forgáccsal. De most tettem bele szép fekete imbuszos csavarokat, remélem ezzel nem lesz gond.
haj-jaj sorstársak! őszintén irigyellek benneteket , hogy gondjaitok kimerülnek abban , hogy "rövid a sztender" meg "miként vegyek le egy csavart" !
a motoromból ocsmány csattogás hallatszik. levettem a hengert eldobtam a dugattyút.összeszerelés után arcomon bizakodó mosollyal berugtam majd így kiáltottam fel: király vagyok !!ez az érzés egészen addig tartott míg a gépállat el nem dolgozta a plussz olajat.és ismét halottam a csattogást. nagyságrendekkel kisebb arcal leültem és végiggondoltam a szitut:
dugattyú,alsó-felső tűgörgö ok'
kizárásos alapon a főtengelycsapágyak maradtak.
a miértet inkább nem írnám le mert akkora égés , hogy világít a fejem ha csak rá gondolok.
szóval a hét végén egész napos szerelés vár rám.
Akkor csak egy 18-as kerékpántot vegyek, meg küllőket?
A km órát 13-dik kerületben,a Haudek javitja.
Jaja,én is nyomtam OMV City Star 2T-t ,jó kis olaj,de 2600 körül van az ára.
A sztender aljára rá kell hegeszteni egy lapos vasat a felfekvő felületre,szépen meglehet csinálni.A kereket át kell fűzni,a fék az marad
...én is csak ezt tudom mondani...
Repsolt kapsz Futár Petinél mondjuk a Zichy utcában..95 ös elég hozzá, 1.50be keverd, én a benyára öntöttem az olajat :))) Aztán ráztam mint a barom.
De baja nem lett tőle.
Hello!
'77-es kiadástól 1:50 a keverési arány. Jó a kúton vásárolt olaj, csak szintetikus legyen.(Én OMV-t használok) Szerintem mindegy hogy kevered be, jó az összerázás is, de a legbiztosabb, ha a betöltendő benzin felénél beleöntöd az olajat, aztán rá a maradék benzint. Persze ehhez jól meg kell saccolni, hogy mennyi benzin fog beleférni a tankba.
Fullszintet 1:50-be,ha nem bejáratós.
Vannak benne oldódássegítő adalékok,a lényeg,h előtte zárd el a benzincsapot:-)
Elég a 95,de a 98-al is simán elmegy (csak drágább). Olajat ott vegyél,ahol kapsz. Nem azzal van a gond,h qton veszed vagy sem,hanem az a lényeg,h milyen minőségű.
Nem lenne érdemes egy FAQ-t (GYIK) csinálni??
Hahó!
Ezt gondolom 1:50-be keveritek...
Aztán csak simán összerázni kicsit a tankba? az elég, jól összekeveredik ennyitől? 95,vagy 98?
bocs a hülye kérdésekért, de én eddig nem kutyultam. Hol veszitek az olajat, azt se kúton tegyem?
Kösz:
Péter
Megnézném én azt a 140et :))
Gondolom, óra szerint, nem?
Amúgy én speciel Repsol Scooter 2T-t használok, 2000 ft / liter, de semmi taknyolás.
Ne tankolj qton keveréket és ne használj Arol 2T-t,hanem minimum félszint olajat és nem fog folyni:-)
Péter, lehet hogy elkopott a gyűrűd,meg a dugód, mivel az enyém kb. ugyanilyet ment, aztán gyűrűzés és dugózás után kb 140-et egyenesen vitt.Nem egy nagy összeg, kb 2000 forintból megúszható.A furatás még jobb, csak utánna sokat kell járatni sok olajjal.
Sziasztok!
Nekem etz 250-esem van, de sík úton normál viszonyok között 85-90 km/h környékén eléggé elfogy az ereje, bár még csak 4000/perc környékén forog. Olvastam pár tapasztalatot, és azokból nekem az jön le, hogy ennél bizony többet kéne tudnia, de efölött már úgy megjön a hangja, hogy már nincs szívem tovább húzni, és nem is nagyon menne tovább...
Igaz egyszer mentem vele 105-öt, de akkor jó nagy lejtő volt...
Nem lehet, hogy valami nincs jól beállítva, vagy rossz a kipuf? Egyébként a hengerből, ahol a könyök csatlakozik rendszeres olaj(?)-folyásom van, és a kipufogó végén is mindig kifolyik az olaj, bár már van rá fúrva három luk a végére, hogy ezt kipufogja (apám szerint);
Van valami ötletetek?
Köszi előre is:
Péter
Köszi, megpróbálok szerezni egyet, akkor kiderül hogy mi a teendő. Egy srác írt emailt, ő ETZ hátsó kerékkel vette a TS-ét, de nem ér le rendesen a sztender. Meg a saját lánckereke kell a keréknek. A féket csak nem kell kicserélni nem?
http://kep.tar.hu/aakos/index.phtml?aid=27631425
Az utolsó négy kép az új állapot.
Pontosan hol lehet megnézni?
De ha van ETZ hátso kerék és nem jön össze a TS-sel,akkor át kell füzni az abroncsot ha kell segitek.
Elvtleg belemegy csak lehet hogy a láncvédőnél ETZ-nél a kerék agyban van a porvédő és azt valószinü,hogy le kell esztergálni.De lánckerékkel kompletten cserélhető.
Na föltettem pár képet a bicajról, a lentebb említett címen meg tudjátok nézni, az uccsó 4 kép az új.
Sziasztok
A problémám a következő: Van egy MZ Ts 250-es motorom 4-sebeségű és a második sebesség fokozatban nagyon rosszul „ kattog, zörög „ vált. Én szétszedtem és mintha (lehet hogy nincs igazam nézzétek el) a villa ki lenne lágyulva? Hogy lehetne ezt orvosolni, egyáltalán lehet vagy cserélni kell ha igen akkor valakinek van sebváltó műve vagy villája ilyen motorhoz? Komárom-Esztegom megyében vagy Pest környéken tudtok valami jó szervizet ahol megtudnák oldani a problémámat?
Jaja lehet nála kapni. Ilyen kis szar fémesszerű karika, méretéhez képest drágán. :-)
Ja, és nem tudjátok, hogy be lehet-e tenni TS250/1-be ETZ hátsó kereket? Bambi szerinted?
Na akkor megvan a helye a gazdátlan gumigyürünek :) Nem baj, ugyis szét kell szednem az állításhoz.
Tüszelepet meg veszek Petinél. Ugyanolyan minden karbiban nem?
Azért a kipuffról írhatnátok valamit, nem olyan egyszerü visszakeresni. Azbeszt, alumínium de hova? Én vágjam formára? Vagy az is van Petinél?
Ha nem emel ki rendesen, akkor húzz rajta!
És van tömítés. Egy gumigyűrű van ott
A tömítés már ki lett tárgyalva. Azbeszt, alumínium...
Karbi: Akkor csak nem jó a beállítás. Az úszót nézd meg, ha lötyög benne valami, akkor lukas :-) Ha nem, akkor nem lukas :-)) Lehet, hogy kopott a tűszelep, és nem zár el
Gexxx
Sziasztok!
Most már kiemel, de nem teljesen. Ütközésig eltekertem, aztán rátettem a biztosító lapot +a fedőt. Nem feszegettem, nem nagyon akart tovább menni. Vagy erőltessem? És elvileg van itt valami tömítés? Mert az enyémben nem volt, és most engedi az olajat, pedig rendesen ráhúztam. Vagy nem szabályos a tárcsa, és rosszul raktam föl?
Kipuffogót mivel és hogyan tömítsem? Le a könyököt, kicsit smirgli, aztán azon a felületen, ahol nekifekszik a hengernek tegyek rá valami tömítést?
Az mitől lehet, hogy üzemanyagszint gyárira beállítva, tűszelep kitakarítva, mégis annyi naftát kap, hogy ömlik ki a túlfolyón? Lyukas lehet az úszó?
Este teszek fel néhány képet a kep.tar.hu/aakos-ra. Elég szép már a kicsike. Most még csak a régi képek vannak fönt, a TS250/1-et nézzétek.
Kösz, ha hazajutok végre, megpróbálom!
Nehogy kivedd!!!
Akkor honnan tudod, hogy meddig kell húzni rajta-he? :-)
Pl egy csavarhúzóval kocogtasd meg, amíg engedi, utána bikázz rá a csava-rock-kal
Gexxx
előző sztornó, most olvastam postás hozzászólását...Világos. Csak az a kérdés, hogy kivegyem-e a beállításhoz a bovdent a húzókarból?
Szia, Gexxx, nekem írd le, lécci ezt a durvabeállítást. A könyv alapján nem egészen tiszta, hátha a Te szavaid érthetőbbek. Kösz
Akkor a durvabeállító tárcsát kell beállítani. Tudod, hogy hogy kell, vagy leírjam?
Gexxx
Nem emel ki. Ha leveszem a kuplungkkart a kormányról, és úgy húzom a bovdent, akkor jön egy darabig, aztán megáll. Mintha el sem érné a kuplungot, csak megakad a házban.
Kiemel? Nem csúszik?
Mert ha igen/nem, akkor no problem.
Az új bowden miatt könnyebb behúzni.
Gexxx
Sziasztok!
Nekem nem sikerült azon tekernem :) Akkor megpróbálom, hátha meg tudom mozgatni. Egyébként előtte sem volt jó, akadt mint a fene (szar bovden miatt szerintem) meg nem is emelt ki.
A kinyomót nem szedtem szét. Viszont lefett házfedőnél, ha megfofom a kinyomót, forgás nélkül tudom ki-be mozgatni kb. egy centit. Nem tudom ez normális-e.
Jóhogy jó!
Majd csörögj előtte, oszt' visszahívlak!
Ahol a fordulatszámmérő meghajtóját tekerjük le (feltett deklinél) van egy lapos gyűrű, amely két foggal kapaszkodik a kiemelőszerkezethez. Na ez a gyűrű is a beállításhoz tartozik. Kézzel eltekered, amíg lehet, érzed, mikor akarná kiemelni a kuplungot. A fordulatszámmérő házát visszacsavarozod, mert ez tartja a helyén a gyűrűt. Így elég zavaros, de a helyszínen elég jól látszik a dolog. Nekem így sikerült az összerakás után rendesen beállítani a kuplungot, már csak a bowden hossza nem jó.
Hi!
A kuplung kinyomóját is úgy raktad vissza? Azt többféleképpen is fel lehet tenni 250-esnél, és abból lehet ilyen galiba...
Üdv: TiB
u.i.: szétszedés előtt jó volt???
Hello!
Sikerült levennem, szerencsére a menet nem sérült. Ezzel kapcsolatban lenne még egy kérdésem. Leszedtem az egész bal oldali deknit, mert azt hittem, hogy ki bírom cserélni a kuplungbovdent a cső kitekerése nélkül is.
most hogy megcsináltam, visszaraktam, semmi erő nincs a benne. Nagyon könnyen be lehet húzni, a rugó alig tolja vissza. Normális ez? Megváltozik ha beletöltöm az olajat? Elvileg mindent ugyanúgy visszapakoltam ahogy volt, a kuplungot nem bántottam.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|