:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
na megoldódót a szorulás és csörgés problémája ! elégtelen kenés miatt a dugattyúról leválló aluszilánkok felkenődtek az alsó szemhez és szétbaszták az egészet.a csapágyak "szép" lilára égtek. csoda , hogy nem ragadt meg a dugó.
Többek közt nekem volt ilyen, meg van is. Amíg nem fröcsög nagyon gázul, és nem kell hetente olajat utánatöltenem, nem is negyon foglalkozom vele. Egyébként a lánckerék szimmering elfáradása miatt van (legalábbis nálam).
Üdv,
Zsandatara
Bertham!
Ha megadod az e-mail címed küldök. Ha jó lesz az internet elküldhetem az egész katonai 250-es német leírást is. 1,15 mb asszem.
Aakos!
A jobb oldalra fel tudod rakni Cimconét. Mondjuk az biztos, hogy az nem hajtja vissza, mert szart se ér. Ránézel elhajlik. :)
Olaj mizéria szimmering,üresvisszajelző,vakdugók ezek közt kell keresni.az oldal sztenyó jó ötlett:-)
Nem lehet a jobb oldalra szerelni valami oldaltámaszt? Akkor szép lassan visszagörbülne a váz :)
Nekem is elkezdett csöpörögni a láncról az olaj, emlékszem, hogy másnak is volt ilyen, csak arra nem emlékszem, hogy hogy oldhatnám meg. Valaki?
A felfogatás az olyan mint a polgári, viszont ahol a lábad van,az megegyezik a hátsóval, ezáltal felhajtható,Az oldal sztender rész az alulról feljövő csőre van szerelve,igy nem kell hátra nyúlni a lábaddal ezáltal nem görbül el a villa sem.
Bocs a hülye kérdésért, de milyen az a katonai lábtartó?
Sajna ahonan én szereztem,ott is elfogyott a katonai lábtartó.Már csak részegységek vannak.Megpróbálok utána járni hátha van még valahol elfekvőben
Én most kaptam egy 99%os Metzelert hátulra. Még a középső vágatban ott ficegnek a "gumiszőrök". Csak az a bibi, hogy 16-os, de pont jó arra a /1-es felnire, amit szintén kaptam. Ezek pont mennek a csopppperMZ-re. És csak egy belsőt kell vennem...:-))
Valaki meg tudná mondani, hogy a Metzeler és a Heidenau gumikat kb. mennyiért mérik . Első és hátsó is.
Ugy hallom ezek jók ETZ-re
Kössz
Képet nem tudtok a katonai lábtartóról?
A normál oldaltámasz tényleg elcsavarja a lengővillát? (arra gondoltok ami a hátsó kerék tengelyére megy?)
Más:
A km.óra menet közben kicsit ugrál kb. + - 3 km/h-t, ez normális vagy cserére érett a bowdenem?
Most jövök a Petitől. Nincs, és nem is lesz :-(
Üdv,
Zsandatara
Hali!
Én is a Petinél vettem katonai lábtartót kb. 1 hónapja és azt mondta, hogy az volt az utolsó előtti db.
Ha azóta azt is elvitték, akkor már nem fogtok találni. Peti szerint lezárul a katonai lábtartós korszak, mert már nem gyártják sehol.
Mindenesetre tök jó.
Üdv mindenkinek!
A Futár Petinél 2300-ért vagy 2600-ért vettem néhány hónapja.
Üdv,
Zsandatara
Hol? Kinél? Mikor? :)))
Én a saját kezű stenderd készítésen gondolkodom már egy ideje, de, ha van készen, lehet, hogy inkább veszek! :)
Üdv: TiB
A katonai lábtartó kb 3000ft körül van sztenderrel csavarok nélkül.
Massinonak igaza van a katonai lábtartóra gyárilag oda van szerelve.A lengővilla egyengetésre, kell egy jó lakatos,és egy sik tárgy(pl üveglap).Vagy egy hosszú vasrúd három ember és szintező.Ki kell szedni a kereket komplett,egy ember fogja a motort kettő meg visszatekeri a villát a vasrúdal.A szintezővel lehet ellenőrizni,hogy a lengővilla tengelyhez képest mennyit tekertünk vissza.
Erre jó a katonai lábtartó, csak nehéz szerezni...
Bambi1!
Az a hátsó oldaltámasz mennyire tudja elcsavarni a cuccot? Nem lehetne ráeszkábálni vmi rizskályha támaszát a sima stender környékére? Valahogy úgy, mit ahogy a Suzuki TU 125-ön van? Sima stender és oldaltámasz egyszerre középpen. :)
Hapcimano!
Szerintem vegyél egy asszem 4 lábú relét, ami vészvillogóként is üzemeltethető. Valami 12v-os kocsié is jó lehet vagy veszel még egy relét és külön kötöd a balt meg a jobbot, aztán ha vészvillogni akarsz, akkor menni fog mind a kettő. A kapcsolóval meg az a baj, hogy csak nyomókapcsoló. Szerintem ha veszel egy kapcsolót és jól elhelyezed, akkor jobban jársz, mert nem kell folyamatosan nyomni.
Sziasztok!
Gexxx! Dehogynem, kb. tíz évet állt egy garázsban, most újítom, jönnek elő a problémák. Én is gondoltam a lamella összetapadásra, azért is nem akarok nekiállni szétbarmolni egyböl, hátha a használattól rendbejön. Eddig kb 500 métert mentem vele.
Ezen más a karbi, mint a 125-ösön, van rajta túlfolyó, de már a tököm tele van vele. 28-34-re be van állítva az úszó, mégis néha folyik a benzin.
Bambi! Ezek szerint a kerekeim nem is párhuzamosak? Holnap megnézem, de akkor elvileg V alakban állnak? (Esetleg X :) ) Mit lehet vele csinálni? Nem okoz ez asszimetrikus kopást a gumin?
Holnap akkor veszek láncot, remélem nem rokkanok bele anyagilag.
Hello bambi1!
Az elcsavarodott villával szerinted lehet vmit kezdeni? Mert nekem is van ilyen problémám, hogy az első és a hátsó kerék nem akarja az igazat.
üdv
csabee
Ide gurulhatsz nem gond.A leírtak alapján a láncod megnyúlt az sajna csere.A hásókerék meg valószinü azért áll kicsit ferdén,mert a villa megvan csavarodva,amit az oldaltámasz szokot okozni.
Hali evribodri
Mar lehet, hogy kerdeztem, de meg mindig aktualis...
Szoval: nincs valakinek egy etz elsokereke 8-as es egyeb hibak nelkul lehetoleg jutanyos aron?
Gexxx
aakos!!
Nem lehet két patentszemed, illetve lehet, csak az akkor valami kreháció eredménye, de ezt a leírtak alapján te is észrevetted!? Javaslom vegyél egy új láncot, asszem Bambi mester ajánlott egy faszát, és nem is drága 7200 ft!
Fisi
Biztos meg lehetne oldani, Trabin sem fejlettebb az elektronika :)
Gexxx
Lehet, hogy a lammellák vannak összeállva. Nem állt véletlenül a géped?
Haver DKW-ján is ez volt, mondjuk az parafás kupplungos és 1931-es :-)))
Lehet, hogy szét kellene szedni
Gexxx
" ..., mechanika zh után egyből nekiesek..."
:-)))))))))))))
Gexxx
Elvileg egy kürtrelével kiegészítve a dolgot meg lehet oldani a kérdést.
Neki kéne állni és meg kéne rajzolni a kapcsolást.
haho!
elmeleti sikon kerdeznem: mivel szeretnem a 150es ETZ-men a fenyszorovillantot veszvillogokent uzemeltetni, erdekelne a velemenyetek, hogy szerintetek hogy viselne a relé, ha 42 helyett 84 watt terheles erne? Valoszinuleg be sem huzna nem? ugye ha ki van egve egy ego, es felakkora terheles eri akkor ketszer olyan villog, magyaran ketszer akkora terhelesnel fele olyan gyorsan.. vagy egyaltalan nem. Tervem szerint az indexkapcsolonal el lehetne minden valtoztatast vegezni, ha mukodokepes lehet a dolog. Esetleg van olcson valami fejlettebb indexrele, amire nem hat ennyire a terheles?
Koszi:
Balazs
Hello!
Most a kuplung szétszedésnek nem szivesen állnék neki, nincs hozzá semmi célszerszámom. Ha már lesz jogsim, elmegyek vele Pestre és odagurulnék Hozzád, ha nem gond.
A hátsó kerék helyzetét hogy a turóba tudom változtatni? A láncfeszítőkkel csak a motor síkjához képest a szögeltérést tudom változtatni. De mi a helyzet a sikra merőleges tengely menti mozgatással? Mert szemre az első és hátsó kerék síkja között kb. 2-3cm eltérés van.
A lánccal is van valami furcsaság. Azt vettem észre, hogy a feszesség nem állandó, hol lazább, hol feszesebb. Először azt hittem, hogy a hátsó lánckerék excenteres, de többszöri átforgatás után az derült ki, hogy kb. másfél kerékfordulat alatt feszül be és enged ki egyszer. Az egyik kioldható láncszemnél találtam rá a bibire. (Azt sem tudom, miért kettő van belőle.) Szerintem a görgője nagyobb lehet, mint a többi, mert ha ráfut az első láckerékre, az egész befeszül. Ha meg visszafelé kezdem forgatni a kereket, a legfelső pont után nem kezd érintőirányban leválni a lánckerékről, hanem tovább marad rajta, majd egy kattanással hirtelen leugrik róla.
Le kellene szedni a kuplungot,szétszedni és átnézni.Lehet,hogy az alsó kinyomólap tőcsavarjai kilazultak,vagy eltört.
Kösz.Akkor jól mondta a haverom.
Mi újság a kemencei indulással?Én még nem tudom mit csinálok.Lehet,hogy a Czövivel megyek,mert nekem innen sokkal közelebb lenne a dolog.Majd írok mailt neked.Üdv.
Ha nincs rosszul berakva,akkor előre.
Sziasztok!
Ma megint küzdöttem a kuplunggal, de nem igazán akar jó lenni. Amenniry csak tudtam elforgattam az állítógyűrüt az óramutató járásával ellentétesen, aztán még a bovdenen is húztam a kormányon, mégsem akar teljesen kiemelni. Pedig már alig lehet behúzni a kart. El sem éri a markolatot. Mondjuk olaj még nincs benne, javulni fog még valamit tőle? Vagy hagyjam a francba, majd kopik aztán jó lesz? Le nem fullad egyesben, annyira azért kiemeli.
A szerelés előtt leengedtem a kedden beletöltött olajat, fekete szinü trutyi jött a szép sárga helyett. Nem mentem vele, csak állt pár napot magában. Az évtizedes koszt moshatta ki, vagy ez valami probléma jele? Mindenestre vettem még egy flakonnal, de ezt nem szeretném jövő hétvégén megint lecserélni, annyira nem olcsó.
Csabee! Jó az oldal amit küldtél, nem nevezném drágának, ha azt nézzük milyen gumikat ajánlanal. Amit én itthon láttam, azok sokkal többe kerülnek.
Szevasztok.Merre kell álljon MZ-nél a hátsó rugó állítókarja 2 személlyel?Előre vagy hátra?Üdv.
Biztos hogy, azért szorul mert elment a centír? Megnézted indikátor órával? Lehet hogy a főtengely nincs középen és a csapágy belső gyűrű közti feszülés miatt szorul
azt hiszem a mai napom szintén sok tanulságot hordoz. csak még nem, volt időm kielemezni.nekifeszültem a főtengelycsapágy cserének. az elején minden szép volt a blokk kiszerelésig . no itt kezdődtek az izgalmas dolgok ! a kuplung lehúzása még nem okozott problémát de azután jöttek a két blokkfelet összetartó csavarok . 14-ből 10-et úgy kellet kifúrni !! hja kérem a loctite tömítőpaszta nem hazudik ! ez már felért egy kiadós végbéltükrözéssel. persze falitükörrel !
13 órás szarakodás után elértem , hogy nem csörög a motorom ! viszont szorul.hétfőn ismét szétdöntöm és kicentíroztatom a főtengelyt. most elbújok egy sarokba és jól kibőgöm magam.
Kisipari szarokkal kapcsolatban:
Mint családos embernek, valamikor nekem is volt autóm, egy Wartburg. Karambolos roncsként vettem, olcsó volt, de az ép részei jó állapotúak voltak. A kereskedelemben még voltak gyári alkatrészek elérhető áron, ezekkel felújítottam, rendbeszedtem az autót. Használtam is eleget, nem is volt baj egy darabig, de az idők múlásával újabb alkatrészekre volt szükség. Ezek már maszek gyártmányok voltak, méretben és minőségben alulmúlhatatlanok, de árban már nem olcsók. Szarabb volt, mint amit ki akartam cserélni. Meguntam, a kocsit elajándékoztam egy szomszédnak, azóta nincs autóm. Félek, az MZ alkatrészeknél is lesz egy ilyen folyamat. Cáfoljatok meg, ha ez nem igaz. A motort már nem akarom letenni, ugyanis a postásbiciklik gyárilag sem túl jók.
Hali!!
Nem MZ- de akit érdekel az oldalamon (kep.tar.hu/fisi) megtekinthető Jani haverom elkészült Jawa 250- ese, és van egy két kép a fehérvári túráról is, ami kimaradt a cikkből!
Fisi
Bocsi hogy ide teszem, de lehet, hogy valakit érdekel. A lap hétvégén beindul.
ELADÓ '86 ETZ 250 De Luxe, gyöngyházmetál fekete, egyedi, átépítve, tuningolva, 100%-osan felújítva !!! Nagyon megy!
1 év műszakival kitünő állapotban, alkatrészekkel.
Több mint 150 kép és leírás található a felújításról a http://v8feeling.fw.hu oldalon (www nélkül).
250.000Ft-om van a motorban, de nagyobbra váltás miatt eladó. Ár: 120.000 Ft
Érdeklődni: 0632477153 este, sore@uze.net
MZ TROPHY 250-es főtengelyt keresek bármilyen állapotban sürgősen!!! 0620/496-4293 Török Gábor
Nekem az egész Qmmadarsi cécóban Szemöldök mutatványa ért a legtöbbet,mondtam is a Lacinak,hogy ezért már érdemes volt eljönni,a többi eléggé felejtős:-)
Akkor biztos jól tudott biciklizni mielőtt motorral egykerekezett. :-))
Na erről jut eszembe szarakodott a kuplung, és feltettem a kérdést, arra persze senki sem reagált!
Ha esetleg valaki ilyen furcsa dolgokat tapasztal tanulságképpen leírom mi volt vele:
Ősszel felújítottam a mocit, és a kuplung kosárban szét volt darálva a csapágy, maga a kosár is sérült, így vettem egy újat.
Kisipari szemetet!
Ugyanis az új csapágy nem elég szorosan illeszkedik bele, és simán kicsúszott 1-2 mm-t. Persze ott kicsit keresztbe állt, megszorult és vissza nem ment.
Hidegen semmi gond, (gondolom volt annyi játéka) de ha bemelegedett akkor már csúszott a kuplung. Huzogadtam a kart, rugdostam erre (szerintem) visszament a helyére és jó lett. Egész addig míg ki nem hűlt és újra volt helye kijönni.
Elképzelni nem tudtam mi lehet vele, úgy vettem észre, hogy levettem a blokk oldalát, és odébb toltam a gépet, erre magától kiesett a csapágy!
Ismét megszivattak a jófajta kisipari pontatlan szarok!
Üdv attila
Asszem ez az a srác, aki tavaly nyáron került elő először! Akkor fél éves volt a jogsija! És ez volt élete első motorja! Valami ilyesmit olvastam róla! :)
Üdv: TiB
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|