:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Sziasztok!
A harmadik sebesség kidobálásáról annyit: nekem is ez volt a tünet, hogy ha igencsak téptem neki, és harmadikat váltottam, olyan, mintha üresben lett volna, majd újra kuplung, és még egyszer. Persze közben felbőg... és ha számítasz rá, és kéne a húzás, akkor elég kellemetlen. tipikus, hogy egyre gyakrabban dobja ki, és magasabb fordulatszámokon inkább.
Szóval én a léptetővillát nem cseréltem, annak az összkopása asszem 0,1 mmm lehet, azalatt nem biztos, hogy a szar utángyártottra érdemes lecserélni. Egyébként a 3.sebességhez a 10-es léptetővillát kell(ene) kicserélni. Sokkal inkább számít az, hogy a fogaskerekek kapcsolókörmei milyen állapotban vannak. Ha könnyen kipattannnak egymásból (nincs meg a 3 fokos hátravágás), akkor persze hogy kirepül az adott sebességből.
A harmadik kerék az elsővel közös, tehát mivel az első egyik fele is új lesz csere után, ezért érdemes az első fokozat másik fogaskerekét is cserélni. Párba kopjanak, ha nem akarsz újból szenvedni.
még egy jó tanács: ha megveszed a fogaskerekeket, jól próbáld bele egyiket a másikba (minden irányban, mind a három körmöt), ha módod van rá (alig drágább, csak lehet, hogy nem kapsz), gyárit vegyél. A többi sokkal rosszabb, nem fexik fel rendesen egyik a másikon (magyar, lengyel, stb) így újból 500 km után kiugorhatnak.
Jó szerelgetést, egyébként nem nehéz javítani.
Bocs a sok rizsáért
Ligi
Nszl!
Én Győrben vagyok & bár itt semmilyen szeszámmal,csak szellemi kapacitással vagyok felszerelkezve,ha tudok,segítek.
BAT!
Nem vágom ezt a dolgot,az OMV olajat én a tankba öntöttem,nem a villákba:-)
A villákba lengéscsillapító olajat tegyél (esetleg motorolajat),nem kell adagolni,esetleg vegyítsd a kettőt,erről megoszlanak a vélemények:-)
byee
Elszurtam, ez elozo Fisi helyett Czifinek szolt... boccs
Fisi:
A karbiteknoben a hatso oldalan van egy kiallo lap az ontvenyben, annak a tetejenel kell legyen a szint, ha nem megy hetvegen tudom leghamarabb lefotozni.
Rider: nincs rajta semmilyen tipusjelzes, de gyakorlatilag barmelyik japan vas karbija megfelel csak a torokatmerot kell figyelni. Nezz korul bontokat...
Mas: hol erdemes venni akar bontott 150 es ETZ hengert, illetve hol erdemes azt felujittatni es jo konnyu dugattyut szerezni hozza?
Csicso
Hello Csicso!
Ez milyen típus? Tudsz küldeni róla képet?
Csicso,
köszi a választ, utánnanézek ennek a jelnek, de ha egy kicsit pontosabban körülírnád, hogy hol keressem ezt a jelet, meg milyen jelet egyáltalán, akkor biztosan nem tévednék. :)
Fúvókát akkor pedig megyek boltba külön beszerezni.
Czifi
Fisi!
Milyen karbi az 25 er?? En ma vettem pont egy pillangoszelepes 25mm-est 5 ezerert....
Csicso
Czifi!
A karbiteknoben az oldalan van egy jel, cuccok nelkul odaig kell erjen a benya.
125 ETZ hez anapsag nem lehet megfelelo keszletet kapni:( Kulon kell beszerezni a 100ast. EN is probaltam mar 110, 120-al, fuldoklik tole a gep.
Csicso
Hello Gexxx,
semmi..szétszedtük, látszik a váltó, dehát ott minden kotyog minden felé, azt sem tudom, hogy működik..
Most elvittem egy hozzáértő haverhoz, megnézi, és mondtam neki, hogy mutasson rá, hogy mit cseréljek ki, aztán megcsinálom...
Infomaker
Mi a helyzet az emmcettel?
Gexxx
T. Fisi!
Köszi, a porlasztóvásárlás előtt mindenképpen megmutatnám Bambinak a motort.
Ha van értelme, csak akkor cserélnék porlasztót /az "értelem" a kevesebb fogyasztás és a jobb menettulajdonságok/.
Bambival majd egyeztetek időpontot.
Igazándiból nem tudom mit fogyaszt,lehet, hogy kicsit sokat.Lemérem egy kétdecis üveggel, akkor én is okosabb leszek. Szerintem jól gyorsul és nem füstöl, bár akitől vettem 40-es keveréket ajánlott. Ezt be is tartom. Az olaj: Castrol teljesen szintetikus.
A porlasztóval csak az a bajom, hogy nem ismerem és nem találok rajta finombeállítási lehetőségeket a dűznicseréken kívül. (megszoktam a Zsiguliporlasztón, hogy tudom tekergetni)
ETZ250 és a Te mocid között már elég sok különbség van, szerintem mindenképp az "MZ hogyan tovább"-ot használd. Nagyon jó kis könyv, nekem megvan eredetiben.
fisi: 25 kiló nem sok egy kicsit egy karbiért? Ennyiből már majdenm új mocit kapsz.
Kosz a segitseget!
Sajna a motorom otthon van Sopronban, Bp-en nem lenne hova tennem.
Nincs valaki soproni vagy kornyeki szocimotoros? Szivesen kolcsonadnam egy korre valaki hozzaertonek! ;-)
Emellett otthon korulnezek autoszerelo ugyben. Illetoleg kisegitene, ha valaki tudna a kornyeken megbizhato motorszervizt.
Koszi
Udv:
nszl
Sziasztok!
Egy ideje olvasgatom az MZ fórum írásait, mivel most jutottam hozzá egy ES 250/2-eshez (1970). Jó állapotban van, de ráfér egy kis javítgatás.
Letöltöttem innen pár dolgot a szakirodalomból, és kérdezném, hogy érdemes-e belevágnom az „MZ hogyan tovább”” c. kiadvány letöltésébe, ill., hogy mennyire használható az ETZ 250 szerelési kézikönyv az én mocimhoz.
Valamint bármilyen szakirodalom érdekelne, akár elektronikus, akár hagyományos formában is.
Csatlakozván az előző „újonc”-hoz, magamról:
tatai vagyok
informatikus
nagymotorban kezdő
az életben már nem annyira
két kerékből eddig simson és egy jó bringa
Köszi,
romy
Hello!
Vélemény kellene hajtókar cserés főtengely felújításról, magyar dugóról. Tényleg annyira sz@r a magyar dugóval a motor? Márminthogy ráz nagyon vele? Szerintem ha gyorsan kopik, akkor többször cserélem másnem. Egy német dugó árából 10 magyar kijön, az meg elég legalább 10 körre. :) Qplunglamellából milyent? Van itt Veszprémben valami 2400 pénzes felújítócucc. Szerintetek?
Kompresszió ősszehasonlítása egy másik motorral. Keresel egy jónak mondott gépet, a berúgóval elkezded átforgatni a főtengelyt. Érzed a koömpressziót. Namármost a saját gépeden is megteszed ugyanezt, és már van is összehasonlítási alapod. Én is így tettem a saját motorommal, sajnos az eredmény rám nézve nagyon szomorú volt.
Fogyasztás rengeteg, erő csak módjával. Ősszel hengerfúrás lesz.
Kompressziómérő műszere elvileg minden autószerelőnek kéne hogy legyen. Ha nem találsz, akkor menj ki Bp-en a Szentendrei út 113. -ba (az Auchan két kijárója közt) Juhász Attila autószereldéjébe, keresd a főnököt vagy Gábort. A hűtősre hivatkozhatsz, ők tudják ki az (Én voltam az)
Szia Moha!
A karbit a Huger és társánál tudod megvenni, amikor én vettem 25 ezer volt az ára!!! Érdekessége a 118- as főfúvóka, ain most agyalgatunk Bambival hogy elég- e vagy nem!! Én személy szerint úgy éerzetem a régi karbi után hogy jobban gyorsít, de mostanában kijött rajtam a láz, hogy talán mésem kap eleget??!
100 felett két személlyel 5.- ben mintha nem gyorsítana olyan vehemensen, és csak 120 a vége 2 személlyel... :))
Fisi
Hali!
Es kompressziot hol ill. hogyan tudok meretni?
Ja mas tunete szerintem nincs, hidegben is egy szivato utan elsore indul.
Kosz: nszl
Hello
Hát az a 95 4-ben igen karcsú, így biztos hogy mindenhol erőtlen! Az hogy mitől nem megy a gép azt így nehéz megmondani, lehet ezer baja. Ha semmi más tünete nincs és nem ismered az állapotát akkor azzal kezdeném, hogy méretek egy kompressziót. utánna egyszerűb eldönteni, hogy mi a baja.
Üdv Attila
Hali!
Van egy ETZ 251-em. Az a problemam vele, hogy 1-4 fokozatokban rendesen huz es megy, de 5-ben teljesen erotlen. Mig 4-ben ki tudom huzatni kb 95-ig, addig 5-ben ez visszaesik kb. 90-re, ahelyett, hogy tovabb gyorsulna. Ez a jelenseg egy es ket szemellyel is ugyanugy jelentkezik.
En egyaltalan nem ertek hozza sajnos, igy lehet, hogy a tobbi fokozatban is erotlen, mivel nem mentem meg mas MZ-vel, igy nincs osszehasonlitasi alapom.
Olvastam itt korabban fogaskerek meretenek elteresebol adodo erotlensegrol, igy erre tudok csak gyanakodni, de azt nem tudom, hogy le lehet-e cserelni csupan az 5. fokozat fogaskereket.
A segitseget elore is koszonom!
Ui.: Most irok eloszor a forumra, ezert bemutatkoznek:
Nemeth Szabo Laszlo vagyok
24 eves
otod eves a BME-n
soproni
az MZ ETZ 251-en kivul van egy Simson S51B-m is.
Üdv!
Én 10 ropiért vettem kompletten, kerékkel együtt, és jol is műxik.
Az a gáz, hogy Te hiába közlekedsz ésszel, ha van körülötted pár ezer barom, és (ne adj'isten!!!) azzal a pár méterrel volt kevesebb helyed, amivel a tárcsafék még megfogta volna...
tike
Nekem 3 ropi volt + tomitesek
Gexxx
Szia!
Na szóval az van akkor, hogy a tárcsafék még kissé szar állapotban is sokkal jobban fog, mint a pipec állapotban lévő dob. Én személy szerint azért tettem le az átépítésről (dobról tárcsára), mert szerintem nem lett volna arányos az átépítés összege a jobb fékhatással. Mert szerezni kellett volna tárcsát, villaszárat, fékkart munkahengerrel, stb. Ha ezt boltban veszem meg, az q..-va sok. Legjobb az lett volna, ha szerzek egy tárcsafékes motort olcsón és arról építem át. Lusta voltam vadászni ilyenre, meg elrettentett a sok szívás is, amiket olvastam a fórumokon. Inkább ésszel közlekedem. Meg a régi ts-eken sem volt, mégis mentek vele az emberek. Tényleg az a fontos, hogy ne 1 m-re kövesse az ember ezeket az új autókat, mert akkor hamar beléjük szaladhat. Üdv!
Köszönöm!
reggel fél nyolctól félötig dolgozom a délinél. Utána haza Újpestre és ezekután kellene eljutnom hozzád. Lehetséges?
sziasztok! nem tudnátok ajánlani nekem egy jó MZ szerelőt PÉCSen? (az ötödik sebesség nem működik, be lehet váltani de méterek után kidobja. a többivel nincs baj)
Nem igazán szerviz hanem club. Nyitva akkor van mikor bemegyek.Viszont minden nap bent vagyok reggeltől estig.Ha pontositani akarsz,a 06203420977-es telcsin tudsz.
Bambi!
Tulajdonképpen a címet és a nyitvatartást szerettem volna megkérdezni.
Sziasztok!
Fisi!
A képeid között lévő Bing karbihoz hol és mennyiért lehet hozzájutni?
Van-e értelme lecserélni az eredeti karbit.
BAMBI MESTER!
Mikor lehetne Téged rávenni arra, hogy megnézd a motoromat. Azt olvasom, hogy Te szinte mindent tudol az MZ-k-ről és, hogy jól működő szervized van, ahol segítséget kapnak a hozzám hasonló kevéssé felkészültek.
Köszönettel: Moha
Hello!
Köszi a választ. Én is azért gondoltam a dobosra, mert most én is sokat szopok szoptam a tárcsával (125 ETZ). Azonban félek attól, hogy a fékhatása eléggé kicsi a dobnak. Triálozni természetesen nem akarok, azonban 1 jól használható fékre szükségem lenne.
Én nem bántam meg a váltást. A mostani szar állapotú tárcsafékem jobban fog, mint a jó állapotú dob. Akinek meg ereszti az olajat, az cseréljen tömítést. Ennyi.
Bár anno úgy fogtam fel a dolgot: Az én mocimon ABS van, mert nem blokkol, az tuti
Gexxx
Szia!
Nekem dobfékes 250-es ETZ-m van, 84-es kiadású. A dobfék persze nem fog annyira mint a tárcsa, az első kerékre állást nyugodtan felejtsd el! Nekem aszfalton állóra nem is sikerül befékeznem. Egy nagy előnye van: nem fogsz soha szívni az itt-ott eresztő, szivárgó fékolajjal, szar szimeringekkel, a rendszer légtelenítésével. Cserébe meg kell barátkozni a gyengébb fékhatással és ezt be kell kalkulálni a követési távolságba. Viszont szinte gondozás- és hibamentes.
Hello!
Hétvégén szétszedtem a karbit főfúvóka és főfúvóka csere céljából. Viszont a szerelés közben felmerült néhány kérdés:
az úszóházban a 12+- 1 mm üzemanyagszint mit is jelent pontosan? Akkor ilyen magas, ha benne van minden cucc (úszó, fúvóka, stb...) vagy akkor, ha üresen leszedem és ilyen magasan áll benne a benya "üresen"? Ha cuccostól kell mérni a szintet, akkor mennyi is az üresen? (Erre a kérdésre nem igazán találtam választ a könyveimben.)
A másik kérdés, hogy mekkora főfúvóka kell az ETZ125-be? A könyvem 100 -t ír, de amikor ehhez a típushoz vásároltam itt-ott főfúvókát, akkor kaptam 110-t, 120-t és 135-t. (A henger még nem volt macerálva.) Az eredetit sjanos nem tudom leolvasni annyira tönkrement.
Üdv
Czifi
U.i.: Szeretnék gyári 3.5-ös fogyasztást, mert a jelenlegi 5.2 l/100km egy kicsit soknak tűnik. (Főleg a pénztárcámnak.)
Na, majd lerendezzük! :)
Kéne vennem egy tűszelepet, meg egy úszót! Csak nem jutok el a bótig hetek óta! :( De még így is a pofájára vertem a múltkor egy Bálna-BMW-nek! :)))
Üdv: TiB
u.i.: majd tartunk gyorsulási versenyt, és kiderül, kinek hogy megy a gépe! :) Egyébként szerintem nagyjából ugyanúgy ment mindenkinek!
Sztem olyan 70-et, max. 80-at.
Hello mindenkinek, olcsó(bb) benzint!
Az érdekelne engem, hogy az elöl dobos 250-es ETZ-n mennyire használható az 1. fék? Tehát mennyire fog? Érdemes olyat venni? Vagy felejtős, mert annyira gyenge?
Na megnéztem kicsit lassan ment de megtaláltam.Igen olvasom,hogy 118 de a rendszert nem látom át. Nem baj majd a héten szétszedek egy ilyet és majd referálok.Az MZ tulajdonoskra szivesen szakitunk időt.Evvel is próbáljuk összébb kovácsolni szocis társadalmunkat
Meg lehet itt változtatni a jeszavamat vagy csak én vagyok olyan benga,hogy nem találom?
Sziasztok!Egy jó állapotú 125ös ETZ ért mennyit lehet elkérni?
Izé már megint hülye vagyok!!:))
Szal köszia sok időt amit rám áldoztál!!!
Fisi
Ja!!
És még 1x köszi azt a rengeteg pénzt amit az elébb rám áldoztál!!!
Fisi
Tisztelt őzgida!! :)))) -Bocs nem hagyhattam ki!! :)))
Fent a karbi robbantott ábrája!
http://kep.tar.hu/fisi/index.phtml?aid=27629423&pid=5244716
Majd nyilatkozz, ha jutottál valamire! :))
Fisi
Akkor legyen szarvas vagy tarajos gőte mitbánom én csak bambi.
Bambi nem is őz, hanem szarvas.
ESETLEG NEM LEHETNÉK BAMBI MESTER HELYETT CSAK EGYSZERŰEN BAMBI!!!!!!!!!! Mint az őzike. előreis köszi,mindenkinek!!!!,
Valószinű a tiedénél szükséges.
Nem készül versenyMZ, szerencsére bambi mester felvilágosított arról, hogy hülye vagyok!!! :))
Nem vinne rá soha a lélek hogy tuning alá vegyem a drágámat!!!
Fisi
Fisi
Mit üzletelsz itt a hátunk mögött? Versenyemzé van készülőben?
Nem túl drága ez egy kicsit?
Gexxx
Nem tudom mi van a maileződdel, de itt egy telszám:
+36703810735
Fisi
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|