:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Most jut eszembe: a gitt az kitt nem?
Eddig minden "gittes" dobozra kittet láttam felírva. Vagy van valami különbség a kettő között?
B.A.T. (II.)
Azám hazám! :)
s51 b 1976-os vázban.
Az ETZ meg gőzerővel készül.
sorszám: 2448 (11615)
( elözmény: B.A.T. (II.), 2004-06-04 01:16:35)
Persze nem akarom bántani a nem MZ-seket köztük is vannak rendesek, nem is kevesen.
Szevasztok !
Kedden volt a gyakszi vizsgám Debrecenben és úgy döntöttem, hogy motorral megyek mivel reggel kezdődött és nem akartam már előző nap este bemenni és a kolimban aludni.......... na jó rossz kifogás.
Szóval Mezőkövesd-Debrecen-Mezőkövesd + egy kis városi motorozás ami kb. 250 km. A motor jó ment semmi baj nem volt a fogyasztás pedig 4.5 literre jött ki 90-es tempónál (ETZ 250).
Hazafelé még egy kis esőt is kaptam.
És ki volt az első motoros akivel találkoztam? reggel 6 körül?
Háááát nem fasza streetfighter-es millás gyerek hanem egy MZ-s, és intett is, így kell ezt gyerekek.
Tesho!
(bocs, hogy csak most reagalok, nem voltam net kozelben)
Koszi az altalad felajanlott lehetoseget, lehet, hogy a nyar folyaman valamikor elek is vele! Jo lenne mar, ha 90-nel egy kicsit tobbet is menne a masina... ;-)
udv: nszl
sorszám: 2445 (11608)
( elözmény: B.A.T. (II.), 2004-06-02 17:47:27)
Szia aakos!
Mázlista a barátod, hol sikerült találnia egy ilyen kincset?
A versenygépednek is nagyon baba a segge. A sárvédőt flexel korrigáltad, vagy ez az eredeti méret? Meg mintha az is magasabb lenne hátul.
Nemtom, ez nekem a mániám. Szerintem sokkal dinamikusabban néz ki úgy a motor, ha a hátulja felfelé megy, mintha lelóg.
Kérdés.Miért jó ha magas A hátulja?
Kipróbálom... A 250/1-et, úgy vettem észre, jobban megemeli a sztender, mint a 125-öst. Valamelyik kerekét mindig lehet forgatni ha sztenderen áll, gondolom a hátsó kis kerék miatt.
Lehet hogy nem fog leérni a sztender,vagy éphogy
Sziasztok!
Újabb taggal bővült az MZ-s tábor, Zoli barátom most vett magának egy 250-es ETZ-t 5500km-el. :) Szép kis gép.
A hátsó telón van valami magasítás. Használ ilyet valaki? Úgy néz ki az egész, mint a normál, csak a rugó tetejénél nem rögtön a rögzítő fül jön, hanem van egy kb. 5 centis cső. Szerintetek rámegy ilyen a 250/1-esre is?
Nem magyarázod túl.Ezek sutyerákok!
Nem, ez valóban így volt. A Csepellel tényleg másként kellett volna bánni.
Üdv!
Nekem csak annyi "bajom" volt a műsorral kapcsolatban, hogy MZ-ből miért nem lehetett normális állapotút bemutatni? Nem csak a futárok járnak ma MZ-vel. Hja, meg hiányoltam a veterán Csepel iránti tiszteletet. De lehet csak én magyarázom bele a dolgokat...
tike.
Volt már jobb is. :-)
Egyébként 4 tök-egyforma gépről nehéz részletesen beszélni. :-)
"Én sem láttam még a műsort, de van hozzáfűznivalóm:"
Azért ez úgy lenne korrekt, ha előtte látod. :-)
Mi pontosan ismerjük az előnyöket, de azért túlzásokba sem kell esni.
És mondom, nem is igazán húzták le a műsorban, csak viccesre próbálták venni. A láncvédőt pl. külön megdícsérték, sőt hozzátéve, hogy "mi meg fújjuk a láncsprét, aztán repül a nyakunkba". Amikor a tulajok dícsérték a gépet, azt meg nem hurrogták le. A "szááááznegyvenhááárooom" köbcentin még én is mulattam, úgy adta elő a srác. :-)
Végülis futármotorokról volt szó, nem is csoda, hogy nyikorgott itt-ott. :-)
A japánokhoz pedig nem is próbálták hasonlítani. Na jó, az olaj nélküli első telónál azért megjegyezték, hogy a húzócsillapításon kéne állítani. :-)
Ez igazából kicsit paródia volt, nem szabad rajta megsértődni. A Go, Trabi, Go! című filmben sokkal jobban kicikizték szegény Trabit. :-)
Megnéztem a műsort, nem a MZ-ről szólt, de
Láttam már nívósabb műsort is!
Na ehhez van nekem is egy mai történet.Nálunk voltak a nagyobbik gyerkőc osztálytársai,és jöttek ,hogy vigyem őket egy kört.Ki toltam a mocit ekkor megszólalt az egyik,hogy apukámnak is van csak az nagyobb,és ő még nem vitt engem.Na mondom,ez kisebb és én viszlek.Ja és apukád egyáltalán,már fel mert rá ülni?2 éve járnak egy osztályba soha nem láttam motorral.Szerintem,csak hiányzott a gyüjteményből.Szívesen megnéztem volna az arcát mikor a gyerek mesélt otthon.
Én sem láttam még a műsort, de van hozzáfűznivalóm:
Az MZ egy nagyon jó gép. Rengetegen kezdtek ezen "nagymotorozni" simson, riga, mustang, stb után. Nagyon jóindulatú motor, elnézi az ember kezdeti hibáit. Ha borulsz vele,( kezdőként ez gyakori) akkor olcsó megcsinálni. Nem megy nagyon gyorsan, nem gyorsul iszonyatosan. Ezért egy kezdő nem fog 250-nel száguldozni ön- és közveszélyt teremtve.
Könnyen szerelhető, akár otthon is, vagy az árokparton, mindemellet megbízható is, el lehet vele indulni hosszú útra is. Menetteljesítménye kielégítő, mert hát ugye simán megy 120-130-at, annál meg mi a fenének gyorsabban menni? Tilos is, veszélyes is, fárasztó is kapaszkodni a menetszéltöl, (és pl nem látsz semmit a tájból egy túra alkalmából)
Motorja nem környezetbarát, de a néhány ezer MZ (amik ráadásul nem naponta, csak idönként közlekednek) károsanyag kibocsátása messze eltörpül a naponta használt több százezer "környezetbarátabb" autó mellet.
Gondoljunk csak bele: a nem is annyira régmúltban hogy örült az ember, amikor megvette ___AZ_MZ-T___ !!! Aki ma vesz egy gépet, messze nem érez akkora boldogságot. Az MZ egy egész generációnak adta meg a motorozás lehetőségét a szocialista országokban. Nélküle igen kevesen tudtak volna motorozni, mert a többi gép sz@r volt, vagy nehezen, drágán elérhető. Olyan az MZ a magyar motorosoknak, mint a H-D az amerikaiaknak.
Az MZ egy legenda. És mint mindent, ami legendás, tisztelni kell. nem kell, nem muszály szeretni, de TISZTELNI KELL. Nem kezelheti senki sem lekicsinylöen.
Az MZ egy régi konstrukció. Söt, mindegyik darab régen, több mint tiz éve lett gyártva. Hogy is lehetne ezt összehasonlítani egy teljesen új típussal??
De ha már összehasonlításnál tartunk, vegyünk például egy 1970-es évekbeli (60-as évekbeli konstrukció) MZ TS 125-öt:
-teljesen alumínium blokk
-alumínium kerékabroncs (mikor jelent ez meg a japánokon?)
-alumínium fékpofa (és nem acél mint sok más motoron)
-a váz hátsó része alumínium (mikor jelent meg az aluváz a japánokon?)
-szép, polirozott alumínium müszertartó (nem valami fröccsöntött sz@r fekete müanyag)
-modern, lemezből hajlított bölcsöváz (merev és könnyű egyben)
-TELJESEN ZÁRT LÁNC (rengeteg elönnyel, ennek ellenére a a japán gépeken NINCS)
Ha az ETZ-t nézzük a 80-as évek elejéröl:
-kétdugattyús féknyereg (a japánokon sokáig csak 1dugattyús volt)
-alumínium féknyereg (japánokon NAGYON sokáig vasból volt)
-dobozváz (mikor jelent ez meg a japánokon?)
Akkor, és ott (szocializmus) ezek igencsak modern, korukat meghaladó technikák voltak. És ez nagy szériában, olcsón gyártott motoron
(mert hiába volt a japán csodagépen egy 4 dugattyús fék, ha a sorozat Yamaha XJ-n egydugattyús öntöttvas fék volt, a 80as évek elején)
Ezen azért el lehet gondolkodni...
És mielött kapom a szídást hogy a japánokról csak rosszat mondok: azok elönyeit mindenki ismeri.
B.A.T.
a papirokra szerintem kb. 25-öt számolhatsz.
Attila,
ma már új adás volt, ha nagyon érdekel v-hogy eljuttatom cd-n (tegnap felvettem).
Kobra1,
nagyjából össze is lett foglalva minden, az MZ kicsit könnyedebb, 2 személlyel csomagokkal talán jól jön a Jawa nyomatéka. A dobféket kell 1x jól megcsinálni. Próbálgass ki párat, lehet, hogy egyértelműen az egyik fog bejönni neked.
postás,
Ez részrehajlás!
Nagyon helyes! :-)
Volt szomszédom is ilyen, valami 1000-es Hondát túráztatott itt folyton, menni sose láttam.
A nagyképű majmok témájához:
Ma délelőtt hordom a leveleket nyakig sárosan, mivel városkánk Rózsadombján sem minden út aszfaltos, hát egy fazon a villájának kertjében mossa a jó erős, jó gyors és igen divatos Suzukiját. Mellette kilátszik a garázsból az A6 Audi. Aztán negyedóráig egyhelyben járatja a motort, és nézi, hogy az üresben lévő motornak kicsit forog a kereke. Alapjárat: kicsit forog, nagy gáz, nagyon forog. Roppant izgalmas játék, gyermeki csodálkozással nézi a fazon a jelenséget. Látszik, nem érti.
Aztán megunja és betolja a gépet a garázsba. Mikor meglát engem, olyan lenézően tekint rám, ahogy csak telik tőle. Szomszédasszonya meséli, hogy a manusnak ez az egész motorozási tevékenysége, az utcából még nem ment ki vele. Minek ennek motor, csak nem státuszszimbólum ? Viszont Szomszédasszony most vizsgázott le nagymotorra, és már ki is nézett magának egy Yamahát. Ilyen is van. Holnaptól hamarabb kapja az újságját, és a levelei sem fognak elázni.
Hétvégén sikerült ronggyá áznom.Ami csak azér bosszantott,mert a fotógépem a zsebemben lapult,de hál Istennek nem lett semmi baja.Én és a mocim pig megszáradtunk:)Természetesen mikor hazaértem ott ugyanúgy százágra sütött a nap,mint mikor elmentem,felhőknek nyoma se volt.
Sziasztok!tudom,hogy ez annyira nem ide vág,de azért hátha valaki tud segíteni.Egy haverom Honda Tact robogót akar venni.Az adásvételihez viszont nem találták meg a mocin a vázzszámot.Ha valaki esetleg tudja,hogy az ilyen jószágokon hova szokták rejteni és elárulná annak megköszönném.
Hi Kobra1!!!!
Jaj bocsi, most olvastam, hogy 251-es ETZ + 350-es JAWA. (gondolom 638-as)
Hát ha én választanék... (akkor nehéz dolgom lenne)
Hát kezdjük ott, hogy a JAWA nyomatékosabb, egyenletesebben gyorsul. Erősebb is, de ettől még nem hagyja ott a 251-es ETZ-t.
Végsebesség tekintetében az MZ jobb. Az MZ viszi a 130-at, a JAWA + a 120-at.
Véleményem szerint (:ami nem feltétlen tükrözi a valóságot:) az MZ motorja érzékenyebb a nagyobb terhelésre, a JAWA-t jobban lehet "nyírni" - hát a JAWA-nál sokat számít a két henger. Ettől függetlenül az MZ ha megkapja a kellő nyomatékot, ford. számot akkor eléggé bevadul.
Az MZ 5, a JAWA 4 sebességes.
Fékekről, hogy az MZ elöl tárcsafékes, a JAWA dob.
ETZ 251 azé kevesebbet fogyaszt.
Az MZ egyszerűbb felépítésű, könnyebb motor, a javítása is egyszerűbb.
Hát asszem ennyi.
Én azért inkább MZ párti vagyok, de ha találnék egy jó állapotú 638-as, vagy 639-es JAWA-t, akkor komolyan megfontolnám a dolgot. Ha már mondjuk 640-esről lenne szó, akkor tuti, hogy a JAWA-t választanám.
Én ebben az esetben (talán) a jobb állapotú, megbízhatóbb gépet vinném el.
Utóirat: Remélem sokat segítettem. A választás RAJTAD áll.
Üdv. B.A.T.!!!!
Na megnézem azt a "híres" műsort, még soha nem láttam, utána visszanézek ide kivesézni a történteket! :-)
Kivéve ha Buny-t kérdezed, mert az a suzukit fogja ajánlani :-)
Hali Kobra1!!!!
Pontosan melyik típusokról van szó MZ-ből és JAWA-ból? ETZ 250 + 638 TWIN SPORT?
Üdv. B.A.T.
"...sok érvek az Mz mellett ,de vannak a Jawa mellett is!"
A Jawa mellett? Na mesélj, kíváncsivá tettél. :-))
Csak vicc volt, de tényleg ha itt kérdezed mindenki azt fogja mondani hogy MZ-t vegyél, ha a Jawa topikban mindenki a Jawat fog ajánlani. És így tovább...
Elvileg mindegyik túrázásra a legalkamasabb, de foglalkozni kell velük. Főleg a legelején, jól át kell nézni, meg kell csinálni és akkor nem lehet gond. Az Mz egyébként alkalmasabb a gyors motorozáshoz, tehát fülig lehet dönteni meg ilyesmi, de ez már nem csak a motorról szól. És sztem jobban bírja a "szenvedést", vagyis a hajtást. Szóval vedd meg azt ami szted a legjobb állapotban van.
Massino
Hoppá - mennyi + be = mennyibe -
Bocseszka!!!!
köszi rider ! énn is igy gondolom ,mert mind a kettőbőél csak nagyon patika ,és 1990- esnél fiatalabbat vennék! csak vannak sok érvek az Mz mellett ,de vannak a Jawa melllett is! ezért kérdeztem hogy ti mit javasoltok tapasztalatbol! érdekel a fogyasztás ,a megbizhatóság . mert turázni akarom használni! ja és nem akarom tulságosan sokat szerelni ,meg szivni a fogamat!
köszi !
Hi Fisi!!!!
Köszi az emilt, megnéztem a képeket. Tényleg jók voltak.
(: szerencsés vagy, hogy 7000 KM-el megkaptad a 250-es ETZ-t :)
Üdv. B.A.T.
Valaki tudja, hogy mennyi be kerül az átírás + a műszakiztatás + az eredetiség vizsga ETZ 150 esetén?
Előre is THX!!!!
"Kíváncsi vagyok,hogy az ő sportgépeik hol lesznek 20 év múlva...mert hogy nem egy motoros alatt, az biztos!"
Hacsak nem alájuktemetve! :-)
Egyébként igazad van, nem jó általánosítani. Ha egy szocis megpróbálja elhitetni magával és a világgal, hogy az ő motorja a legjobb, és közben rizskályhának csúfolja a japán gépeket, az se jobb.
Sajnos manapság divat (mint ebből a topicból is kiderült) mindenkit gyorsan besorolni feketének v. fehérnek.
MZ topikban MZ-t, Jawaban Jawat! :-)
Mint tudjuk az új motor a jó motor, ezért keress szépet-jót mindkettőből, és amelyik tetszik, azt vedd meg. Szvsz. :-)
Sziasztok!
Sok szép, rossz dolgot mondtunk arról a "magas színvonalú" műsorról, szerintem jogosan.Ez az egy adás is minősíti őket, s akkor még az újságukban olvasható hangnemről nem is szóltunk komolyabban...de nincs is szükség rá, ismeri mindenki.
Kíváncsi vagyok,hogy az ő sportgépeik hol lesznek 20 év múlva...mert hogy nem egy motoros alatt, az biztos!
Az általánosítás a "bunkó sportmotorosokra" viszont ne ragadjon ránk, mert szerintnem ez nem igaz(tudom,nem mondta senki,hogy így van,de mégis), inkább
szűkítsük le a kört a superbike-osokra!:)
Üdvözlet és száraz utat!
Hello! szeretnék venni motort! de nem tudok dönteni hogy milyet! Jawa 350-est ( 90-nél fiatalabbat) ,vagy pedig 251-es MZ -t ! szerinteteK
köszi
Ma este 9-kor is lesz, de nem tudom, ezt ismétlik-e.
A műsor egyértelműen felszínes, szerintem nem kell rajta kiakadni. Sokkal rosszabb, amikor egy ál-komolykodós műsorban hangzik el hülyeség, mert azt hajlamosak vagyunk elhinni.
"...nehogy valamelyik haver meglásson egy MZ-n...."
Ez egyértelműen minősíti a haverjait is, a csordaszellem meg nagy úr.
Ha segítünk nekik gondolkodni (ahogy Te is tetted), talán később másképp állnak hozzá.
Nekem is mondták 15 éve a Simsonos haverok amikor bukót húztam (akkor még nem volt kötelező), hogy "mi van, fázik a fejed?" . :-)
Sajnos nem láttam, mikor ismétlik?
Egyébként el tudom képzelni, ismerek én is ilyen embereket, nálam tizen jópár évvel fiatalabb hülyegyerek apuci vett neki egy gépet, amivel 200 alatt nem tud közlekedni. Azt hiszi magáról ő a "MOTOROS", aki meg nem japán sport gépen ül az egy senki.
Múltkor motorozgattam olyan 90-100-as tempóban, hülyegyerek meglátott, kielőzött és a nagy tudásában meg izgalmában elfelejtett váltani, a gép mellettem (kb 1-ben)max fordulaton bedadogott, alig bírt elmenni, én meg hülyére röhögtem magam!! :-)
Egyszer valahova mennem kellett, (helyben az MZ-t használom) éppen az udvaron öltöztem (sisak, stb) megjelenik a hülyegyerek, és az alábbi párbeszéd alakul ki: (nem szó szerint, csak nagyából)
-miért nem a yamahával mész? (kérdi ő)
-mert ide megyek 10 km-re, azt ki kell hozni a garázsból beindítani, hideg stb.. és egyébként is a szűk utcákban, nagy forgalomban jobb az MZ-vel közlekedni mert könnyű kicsi és lehet vele az autók között cikázni.
-és minek öltözöl úgy fel mintha rendes motorra ülnél? (bőrnaci, kabát stb volt rajtam mert már lemenőben volt a nap, és hideg volt)
-Mert hideg van, és az Mz-n ugyanúgy fúj a szél mint akármelyik motoron!! Gondolod az MZ-n melegebb van?
-Nem ,de akkor is én megvárnám míg sötét lesz (késő délután volt) nehogy valamelyik haver meglásson egy MZ-n....
Azt hiszem ez mindent elárul...
Üdv Attila
sorszám: 2408 (11537)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2004-06-04 10:41:24)
Sajnos ilyen a világ, csak nem mindig tudunk róla (aki látta Balázs műsorvezető "úr" produkcióját a Viva tv-ben, az tudja miről beszélek). Félek, hogy lesz még idő, amikor visszasírjuk ezt a műsort.
"Szóval elmehetnek az apjuk f@szába!!!!"
Ha azt hisszük, különbek vagyunk, próbáljunk meg azok is lenni...
Sziasztok!
Rég voltam már errefelé,de se időm se pénzem(K..va drága a benzin)SAJNOS.
Szóval igértem,hogy ha megvettem az új gumit a Pacira,megírom a tapasztalatokat.
Gumi: Sava MC7 szerintem király alig kopppik és jól tapad.
Pár hónappal ezelőtt elkeseredeten kértem segítséget mert a 35000km futott 1990-es 251-esem betegesgedet.
A hiba megolódott:a jeladó és az előtte forgó mágnes alól hiányzott egy közbetét aminek hatására a már említett kacsázást tapasztaltam ami miatt a jeladó vezetékei(piros,fehér,zöld) megtörtek...
Ezt írhattam volna a szervízbe is Bocsi!
Sziasztok!
Egy "kis" vélemény!!!!
Hát eléggé gáz volt a műsor. És ezek tartják magukat igazi motorosoknak, holott MZ-t még csak álmukban vezettek.
"kicsit ferde a váz" - Hát kérem szépen 500000 KM után melyik váz ne lenne ferde. Az ők "hyper fasza" nyugati gépeik ennyitől már rég besokaltak volna. Arról nem is beszélve, hogy tiszta elektronika az egész. Ha azon valami elszáll, akkor ott mindennek vége.
Szóval elmehetnek az apjuk f@szába!!!!
Az meg ott szerencsétlenkedett. Látszik, hogy csak szórakázik, amikor beakarta rúgni a 250-es ETZ-t.
De hát nem is érdemes rájuk fecsérelni a szót.
Üdv. B.A.T.!!!! (aki hamarosan nevet változtat)
A műsor is olyan mint az újság... És én vettem rendszeresen! :-O Az elsőt azért mert még új volt nekem ez a motoros világ, és tetszett hogy humorosan írnak... A másodikat azért mert jó volt az első... az is tetszett! A harmadik is jópofa volt, de már kezdtem unni ezt az állandó fikázást. És a negyediknél teljesen elegem lett abból, hogy jót nem tudnak írni, mindig csak ugyanazt! Annyira szakértők, hogy ismerik a legújabb hightech cuccok neveit és ha nem az van a motor adatlapján, akkor azt fikázni lehet tutira, mert biztosan rosszabb mint a másik motoron levő hightech megoldás!
Mellesleg meg néhány helyen a nőket eléggé lekezelően említik, ami még engem is felháborított! Ráadásul nem olyan jópofa lekezelőséggel hanem szó szerint bunkón! Mi az hogy a tesztelő nő benedvesedik a motor láttán?! Ugyan már! Inkább az a kis paraszt nedvesedett be, hogy előtte egy nő ült a motoron! :-)
Nevetséges az egész... inkább bambitól megtanulom a szerelést, zsandatarától a helyes esést, fisitől hogy hogyan néz ki egy jó villamerevítő...mindenkitől valamit! :-)
Ja és még valami! Eddig nagyon sok emberrel beszélgettem akik igen jó motorosok, és többen MZ-vel kezdték és mind azt mondták hogy nagyon jó kis gép az! Ennyi ember tévedne?
Utolsó gondolat:
Bármennyire is fájó lehet nekik, de az igazi motorosok itt nevelődnek, az ő célközönségük a szalontulajoknak nem több mint egy jó zsíros fogás...
ciao,
Gábor
Semi
Bocs, nem frissítettem.
Tény, hogy nem egy dokumentumműsor volt. :-)
Látom, már mindenki alszik. :-)
Elvileg holnap is lesz (ha v-kit érdekel).
A leírásotok alapján sokkal rosszabbra számítottam. Ismerve a műsor készítőit még kíméletesek is voltak. :-)
Nem igazán kíméletes a stílusuk, de legalább foglalkoznak mással is a speed-gépeken kívül.
(Autós műsorokban a Trabit jobban lehúzzák, pedig sokunknak volt hűséges "útítársunk".)
A ccm-mel maga a tulaj poénkodott. ZsT talán még a kollégákat is megismeri. :-)
A Csepel tulajához intézett kérdés pedig inkább őket minősíti: Önindító ugye nincs? :-)
A másik: az MZ-k kerekei azért szoktak X-ben állni, mert a lánc elhúzza a hátsó villát. :-)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|