:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Ha világít a töltés visszajelző, akkor ott inkább generátor probléma lesz.
ha magasabb fordulaton eléri a 14 voltot, akkorszerintemesélyesebb hogy hiányzik egy fázis. Vagy lecsűszott a saru a generűtorról, vagy kiforrasztotta magát a huzal.
Hagyományos fesszabályzód van? Akksi életkora?Szénkefék állapota?Csatlakozások?Így kezdésnek ennyi ok lehet arra, hogy nem elegendő a töltésed, én így elsőre arra tippelek, hogy hagyományos fesszabod van és állítani kéne rajta, vagy laza csatlakozások.Én régen kidobtam a gyári fesszabályzót, raktam bele 3 állású elektronikus lengyel nagy Polskiét, teszi a dolgát(csak ilyet találtam itthon, nem azért mert a a nagy polskié bevált).
Világítás nélkül mennyi a töltőfesz 4000-nél?
Ha parázslik a töltéslámpa az lehet csatlakozás lazulás, állórész láb lazulás, de még gyujtáskapcsoló is.
Én még nem próbáltam, de ha elvileg járó motornál leveszed az akkusarut és leáll akkor elől keressük a hibát, ha nem áll le akkor hátul(Bambi praktika elvileg, másoktól hallottam, de szerintem nem egészséges lehúzni a sarut)
Sziasztok!
Adott egy 250es ETZ, és a töltése nem az igazi. 4000-res fordulat felett éri el a 12v-ot felkapcsolt világítás mellett a töltőfesz. Városi használatban nem is bírja sokáig és kereszteződésnél ha már ráadom az indexet felkapcsolt világitásnál le is áll a gép. Továbbá felkapcsolt világitásnál enyhén világit a töltésjelzőm. Mit nézzek meg a rendszerben?
Én is csak ajánlhatom Árpádét.Nem ismerem a motort, de azért ajánlom, mert nem mai motoros, igazi szakember, és ha le is van lakva kivülről, de legalább üzembiztos.Jobban jársz egy ilyennel, főleg ha "csak" munkába járáshoz kell, legalább nem tetszik meg senkinek:)Vannak "csoda" gépek, 100-150 között, na ott is ki lehet fogni hulladékot, volt egy aránylag szerető gazdija, vett bele utángyártott vackokat, és csak szívott vele, mert szakértelem hiánya is volt, és most szépen kivikszolva eladja.
Vannak betegek, mint mi, akik napi szinten itt lógunk, azok sokszor nem sajnálják az időt, hogy eredeti alkatrészeket kutassanak fel, hogy igazán jó motorjuk legyen.Ehhez párosul a kitartás, érdeklődés, és egymás segítése műszaki körökben.
Na most jól megmondtam a tutit:)
Ma feltettem a ZSÍR ÚJ etz250 GYÁRI kipufogómat!Ez nem elírás, tényleg találtam egyet!A motor teljesen doxa óra lett, kis apró hülyeségei megszűntek,gyorsulása egyenletes, elfogadható végsebesség, gyönyörű hang.Igaz nem sajnáltam rá a pénzt, ezért is eladóvá vált a katonai kipufogóm, ha valakit érdekel, városban, napi használatra igencsak pozitív!
Jól kijövünk;)Nincs is gond!DDD
Nem tudtam, hogy mi is van a gépeddel..;)!
Teknőc
Ejnye, azt hittem, jól kijövünk egymással! .:D
Igazán ajánlgathattad volna inkább az én motorom. :D
Vagy vedd meg az enyémet. ETZ250. Jelenlegi állapotában 50 ezer forint. A festés van minősíthetelen állapotan és lejárt a műszakija. Más komolyabb baja nemigen van. Ha kell, a jövőhét végére levizsgáztathatom. Akkor 60 ezer.Ha még nem drágult meg a vizsga.
Szóval nem egy csoda motor, de szerintem elég olcsón adom. Ha ráköltesz egy hatvanast tuti jobb állapotban lesz mint amit 120ért árulnak a neten. De a mostani állapotában is alkalmas munkába járásra. Én a túrán jól elvoltam vele, csak pár csavar lazult le, meg a kerekeket nem fújtam fel. :D De kibírta kb 600 kilométert. azóta áll mert nem volt módom motorozni, azt a keveset is ami megadatott, a szeretett jawámmal tettem meg.
Akkor itt nézz szét:
http://www.mzclubhungary.com/index.php?option=com_adsmanager&view=list&catid=1&Itemid=100026
Teknőc
Sziasztok.
MZ/ETZ járművet vennék munkába járás jeligével :)
verhovina@vipmail.hu
Köszönöm előre is.
Jó ez a kis ETZ de 6-9,5L-ből rendes motort is lehet hajtani. :D Akár kicsit gyorsabban is :)
Jól hangzik.. -le a kalappal!;)
De nekem még is ez a kis mz-és videó tetszik:
http://youtu.be/A9HzjWuyUgE
;)! Még hogy kis mz-vel nem lehet tépni...DDD
Teknőc
Akkor már egy kicsi nitrogén palack és sűrített levegős flex. Az nagyon hatékony...bár nem olcsóbb az sem mint egy gyári akkus flex.
Nincs nyomatéka.
Olyan minta kétütemű. Terheletlenül a legkisebb gázra pörög, de ha vinnie is kell valamit akkor már kell a nafta.
Kösd már rá a flexet 12-48V-nyi akkura, és csodálkozz...
170km/h 402 méteren.
http://www.tesztmotor.hu/magazin/beszamolo/az-orszag-leggyorsabb-etz-je.html
nem láttam rajta kopást. cserélve nálam még nem volt (4éve használom)
Köszönöm a segítséget.
Súbertű és a kehely nincs elkopva?
Esetleg az utángyártot súbertűk sem feltétlenül jók. Én csináltam magamnak sajátot, mert nem tetszett a boltiak karakterisztikája, de az esetedben lehetséges hogy még mindig sok benzint kap alsó tartományban. 1-2mm-ert csökkenteném az úszószintet.
Ez alsó tartományban tovább szegényíti, úgy hogy felső tartományban tudsz neki többet adni.
Persze az a szívás hogy a szegény és a dús keverékkel járó jelenség nagyon hasonló, de ha elveszed a benzint és megszűnik, akkor dús volt. A próba egyszerű, zárd el a benzincsapot. Ha elkezd erősödni a jelenség akkor szegény a keverék, ha gyengül akkor dús.
ja és a subert a legalulra van állítva
most néztem nyugalmi állapotban de az aksi még új pár hónapos. járó motornál mikor felkapcsolom a lámpát akkor se halványul el az üres vissza jelzője. Semmit nem lehet észre venni rajta csak ha rá mérek.
nincs itthon hanem kint van külföldön sajna nem mindenre emlékszik már.
de most nekiálltam és szét szedtem a karbit a főfúvóka 110 volt kicseréltem 135re, üresjárati 50 de nincs itthon belőle szóval maradt. úszót is beállítottam ahogy a képen mutattad.
Motor most jobb lett de 3ezernél már nem rángat hanem csak szaggatott a hangja. ez mitől lehet?
Túl igényes vagy. Én lekakkantom az alapjáratot. Ott a fékezőcsavar. :D Így lehet hideg, meleg a motor, mindig akkora fordulat ami éppen tetszik nekem, ha el is engedem a markolatot.:)
Au élet szép, minek elrontani alapjárat állítgatással?!! :D
Elég baj az hogy jawán nincs ilyen. :(
Ja értem már. Azt hittem a súbert fékezi valami.
Nekem ETZ karburátor van a TS-en, mert engem is idegesít ha nincs jó alapjárat :)
Amiről beszélsz, azzal soha nem lesz jó alapjáratod, inkább csináld meg az ütköző csavart.
Akkor ő biztos ért hozzá. Miért nem kérsz tőle tanácsot? Személyesen látva könnyebb hibát keresni és megtanulni is mint fórumon keresztül.
Igen, alapjárati csavar nincs, ezért ha a bowden feszességel van belőve az alapjárat akkor mint, hogy írtátok is, elmászkál az alapjárat. Az MZ hogyan továbban... pont ezért van egy olyan megoldás leírva (amit Árpád is kifejtett), hogy a bowdenfeszességet úgy kell belőni, hogy a gázmarkolat ütközési állapotában a motor leálljon. A markolatnál lévő fékezőcsavart pedig addig hajtjuk, hogy a gázkarrat ne húzza vissza a rugó. Megálláskor pedig a gázkarral be lehet lőni a kívánt "alapjáratot" (mert ott marad ameddig húzzuk).
Én viszont egy kicsit túl gondoltam és úgy akartam összehozni, hogy a fékezőcsavar csak addig fékezzen amíg az álltalam képzelt"alapjárat" tart. pl. ha félgázról elengedem a markolatot akkor nem ütközésig hanem a beállított mértékig fordul vissza a gázkar. :D
Ha a gázcső kicsit olválisan lenne kiképezve (ahol a fékezés történik) akkor ez megoldható is lenne. :)
Álló motornál, vagy járó motornál?
Mert nyugalmi állapotban egy régebbi akkuban lehet ennyi, de ha van töltés akkor azért 13V fölé illik mennie.
Ha töltés után 10V van, akkor már döglöttnek tekintheted az akkut.
A feszültség csökkenés először úgy jelentkezik hogy magasabb fordulaton "tilt" le a gyújtás és egyre kevésbé lehet kiforgatni. Ha fel vagy le kapcsolod a lámpát akkor ez drasztikusan változtatja a feszültséget, tehát egy lámpa ki/be kapcsolással is azonnal tudod hogy az alacsony feszültség okozta e a jelenséget.
apósom szokta állítani mert ő ezekkel versenyzett akkoriban. de elolvasom a cikket. köszönöm
pontosan 11.48v van benne de ennél lejjebb nem megy a feszültség.
11V kevés. Nincs töltésed.
Állítsd vissza a dátumot a gépen, akkor megy. Sajnos egy student verzióban írták a programot, amiről senki nem tudta hogy ilyen korlátozása van.
Hogy mi van???
Értek a karburátorhoz, de ilyenekről még nem hallottam :D
A TS-ben gyárilag nincs alapjárati csavar, és a bowden feszességével lehet alapjáratot állítani, ami mondanom sem kell, nem ad stabil alapjáratot mert ha megmozdítod a kormányt már változik a bowden feszessége.
Ezért szoktak utólag belefúrni egy alapjárati csavart amivel be lehet állítani az alapjárati nyitást. Ide egy kúpos végű csavar kell, ami kiemeli a súbert. Szóval vagy rosszul csinálták meg ezt a befúrást, vagy rossz csavart tettél oda.
Sok a benzin.
De a karburátor túl komplex ahhoz, hogy ilyen kevés infóból megoldást is tudjak mondani neked. Persze úszószint, fúvókatű, levegőcsavar szentháromságot piszkálhatod, de nem szokott eredményre vezetni ha nem tudod mit csinálsz, márpedig aligha tudod mit csinálsz ha csak a 3000es fordulaton jelentkező lebegést vetted észre ;-)
Olvasd el a karburátoros cikket a szerviz rovatban, és ha megérted, akkor megérted miről beszélek...mellesleg a karburátor beállítását is leírtam ott. Ha csak az alapján korrekt módon beállítod is jónak kell lennie.
És viszel magaddal 220V-ra elég akut?
Vagy mi?
Akkor már 12V+inverter, de az sem éppen a zsebben elférő kategória.
Nem véletlenül olyan drága az akkus flex.
Pont 3ezernél dús, se alatta, se felette, mondjuk 2900nál vagy 3100nál is?
Engem ez a pontszerű hiba zavar. Majd mindig van valami tartomány, ha kicsi is az.
oké köszönöm ezt megpróbálom
Az jó ötlet hogy feltöltöm az aksit és megnézem hogy feltöltöt aksinal mit csinál?!
Karbi bedúsul 3ezernél, sokat kap.Próbálj a levegőcsavarral játszani, ez is tipikus Etz probléma.3 ezer tájékán jelentkezik szétkopott vagy utángyártott karbik esetében főleg, de finomhangolás hiba miatt is.
Én csak ezután keresgélnék áramokban.
De az is tartománynál jelentkezett, és nem egyetlen fordulaton, ugye?
Elvileg igen. 3000nél kisebb fordulaton még a gyengébb szikra is gyújthat. 3000nél magasabb fordulaton nőhet a feszültség, erősödhet a szikra. Pont háromezernél esetleg a legrosszabb a helyzet. De ez nagyon gyenge elmélet.
Lehet még valami rezonancia. Valami háromezernél beremeg és és elszedi a feszültséget. Szintén gyenge ötlet.
Őszintén megvallva a pont 3000nél lévő dadogásra csak gyenge ötleteim vannak.
Ha 2500-3000 között végig lenne, ha változó erősséggel is.....
Nálam akkor rángatott, mikor a szénkefében lévő kemény szemcse ledarálta a generátor széngyűrűjét.
Az igaz hogy feszabályzó meg nem volt benne cserélve. Az csinálhat ilyenekethogy egy bizonyos fordulatot rángat?
Eléggé lényeg. Mint írtam a dadogás oka gyakran az alacsony feszültség. A feszültségszabályzóra gyanakodnék először.
igen 3ezernél csinálja csak se előtte se utána. alapjárat is szépen megy. Nem tudom mennyire lényeg de az aksiba is olyan 11v körül mérek, pedig új akku.
Értem, köszönöm.
Eddig is alapjárat nélkül használtam, de már olykor zavar, hogy nem engedhetem el a gázkart.
Ha pont hromezernél csinálja csak ezt, az érdekes probléma. Ha 3ezerig csinálja,ha nem is egyformán, de véig, akkorGyújtás vagy karbi. Az ETZ250 hajlamos alacsony fordulaton dadogni. Az enyém utoljára a generátor egyik fázisának leszakadása miatt művelte ezt, alacsony fordulaton épp hogy csak volt valami szikra, magasabb fordulaton pedig nem tudta eléggé feltölteni az aksit ahhoz hogy alacsony fordulaton akuról mehessen a gyújtás.
A fékezőcsavar mint neve is mutatja fékez és nem ütközésen módosít. Pont ez a szerepe.Ha motorféket szeretnél vagy unod az MZ elmászkáló alapjáratát, a fékező csavart használod. Beállítod úgy a csavar hogy pont ne tudjon magától elforogni a gázkar. A karbin az ütközőcsavart kitekered annyira hogy nullára le tudd venni a gázt.
Indulásnál megszokásból tudod mennyire kel húzni a gázt hogy jól induljon. Lámpánál, egyéb leállásnál annyi gázt adsz rá hogy kellemesen pöfögjön. Utána elengedheted a gázkart, marad ott ahova beállítottad. Lejtőn lefelé nullára leveheted a gázt, így a motorfékkel segíthetsz a féknek, ne melegedjen annyira.Csak vigyázni kell, ha nem kap benyát a henger akkor kenést se, besülhet. Tehát néha kell egy fröccsöt adni neki.
Az a csavar a gázmarkolatnál nem az alapjárat állítása miatt van ott. Csupán olyan beállítást tesz lehetővé hogy ha elengeded a gázt akkor azt ne húzza vissza a súberrugó, hanem kézi erővel kell visszatolni a gázt alaphelyzetbe, szóval a motorodon az jól működik:) Alapjáratot pedig a karbi tetején levő bovdenspanoló-csavarral tudsz állítani. A lecsavarható kupakon található, és egy kontraanya is van rajta.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|