:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Nem típusfüggő, hogy mennyit kell bele tölteni? (TS 125 és 150: 450cm3, TS250: 750cm3, TS250/1: 900cm3)
Vagy máshonnan tudjuk hogy Pumuklinak TS250/1-e van?
Én -ha az ellenkezőjéről nem győztök meg- nem fogom leereszteni most az olajat, mert sem kidobni nem akarok majdnem egy liter egy hetes fáradt olajat, sem visszatenni a sebváltóba, mert ahhoz meg dzsuvás.
Jó hogy kétszer kiballagtam a mocimhoz ebben a threadben, mert így legalább másodikra már feltűnt, hogy nekem meg az alsó rögzítócsavar helyett tettek be valami nem olyat. Így már három ilyen csavarra lesz szükségem, csak még rá kell döbbennem hogy mit kérjek a boltban, és melyikben: ezért is a Futárhoz kell menni, vagy a helyi vaskereskedésben is van 8.8-as keménységű :) imbuszos, 6x46-os csavar?
uuuuuu bazzz!
Mar a rajzbol sejtettem hogy ez egy 150-es! akkor persze nem 9dl,hanem 6dl!!!
Tehat ennyit merj ki!
fisi
Fisi ne idegeskedj.En 3000km rol szereltetek hatso lampat az asszonykammal,telefonon keresztul.Tudod,mi nehez?Pedig nekem tok egyertelmu..
Na srácok!! KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGET!! Reggel ezzel megyek dolgozni!! (Fisi: tudom nem bonyolult, csak nekem, mert kezdő vagyok és félek, hogy elrontom!!)
Ha a szerelok jol dolgoznanak,mibol elnenek?:))
Igen,mi ebben a bonyolult??!
Kimered a 9dl-t es beleontod!
Egyebkent a 250/1-be is 9dl kell,a 4sebessegesbe 7,5 dl.
fisi
Baratunk nem aggodik,csak jol akar dolgozni.Kulonben is,draga az olaj,ughogy ne kotekedj:))
ez egy ETZ 150-es. és elfelejtettem, hogy a kuplungommal tényleg vannak gondok az utóbbi időben. Olvastam a könyvnek ezt a részét. Csak, azt hittem, hogy a szerelőm is :-)
Ez egy TS valamennyi? Az én ETZ-men logikailag ugyanazon a helyen van az, amit olajszint-ellenörző csavarnak néztem, ha ez megnyugtat. A jobb felső csavar szerény becslésem szerint túl magasan van ahhoz, hogy odáig szabad legyen az olajszintnek érnie. Az mz hogyan tovább figyelmeztet arra, hogy ne tőccsük túl az olajat.
De mint jeleztem, nem vagyok büfé a témában.
Köszönöm a tippeket mindenkinek! Tehát leeresztem az összes olajat, kimérek 9dl-t az új olajból, leszedem a blokk tetejéről a gumisapkát és beleöntöm a 9dl-t?
Mit ossze nem aggodsz!
A megoldas prva egyszeru! Engedd le az olajat,es merd ki! A mennyiseg 900cm 3 kell hogy legyen,vagyis 9dl!
Vagy merj ki ennyit,es ontsd a valtoba!
fisi
Jo,mert a tobb olaj fogja a kuplungot,bar nem jelentosen,meg kesobb a moci hatso kereken,ill 1eb helyeken talalkoz6tsz a folosleggel:)
Tettem fel új rajzot a gépkönyvből, az kicsit pontosabb.. Nekem is szerelő tette bele az olajat. Ezért nem akarom egyedül felülbírálni a munkáját. Ezért vagyok tanácstalan, hogy töltsek-e, vagy ne.
Hi!
Azén ETZ250-emen én a bal oldalon, a sebváltókar mögött véltem azonosítani az
olajszintellenőrző csavart. A rajzodon lévő objektumokat nem bírom mintailleszteni a motoromhoz.
Nekem az volt, hogy a szerelő boldogan újságolta hogy jó vastagon megtöltötte olajjal a mocit, erre otthon kicsavartam a csavart és szépen hagytam kicsurogni a felesleget. Kijött vagy 2 deci.
Valaki aki büfé a témában, elmesélhetné hogy tényleg jó-e így?
Szasztok!
Mivel ugye a melőhelyen én leszek a következő aki bukik, boldogan vettem észre az mz hogyan továbban hogy létezik csöves oldalcsomagtartó. Majd figyelmembe ajánlották a bukócsövet is. A következő kérdéseim lennének ezekkel a kiegészítőkkel kapcsolatban:
-mi a méretezésük arra az esetre ha magam akarnám összeheftelni őket?
-mire érdemes figyelni a kialakításnál?
-ha van valakinek képe ilyenekről, azt is szívesen venném
-mi a véleményetek ezekről a cuccokról?
S.O.S. Tudna nekem valaki segíteni? Inkább nem részletezem itt, helyette:
(http://osztonelet.fw.hu/problema.htm)
Előre is köszi, üdv: Miklós
Hygy!!!
Beszéltem a Petivel, holnap küldi a képeket!!!
Akkor majd kiegészítheted faja képekkel is a cikket- mert így valljuk be eléggé érthetetlen- kezdőknek...
Tehát holnap!!!
Fisi
Na most akkor mi van???
En tel?n keresztul nezem a topicot,nem latom vannak-e kepek vagy nem?! Ha nincsenek kepek,akkor szolok Petinek,es ujra elkuldi!
fisi
Akkor hol vannak a kepek? Ami emailban jott cim ott nem volt kint.
Hello!
Szerintem a feszszabalyzo kornyeken nezz korul. Vagy nagyon alacsony az alapjaratod,de szerintem nem ez a baj?! Akksid jo??!
fisi
Szia!
Gépkönyv szerint szólóban (250 ETZ-nél) elöl/hátul 1,7/1,9; 2 személynél 1,9/2,5. De olyan embert én még nem láttam, aki barátnő lepakolása után előkapott volna egy nyomásmérő órát és precízen csökkentette volna a nyomást! Vagy fordított esetben a pumpát!
Üdv!
sziaSZTOK! 251-es etz-nél mitől lehet?: világitás nélkül van alapjárat. ha felkapcsolod a lámoát akkor le akar állni. igy pergetni kell, hogy ne álljon le.
szerintetek?
hali gyerekek!
Sajna nem ment a vodanet,ezert el vagyok maradva 3nappal!:(
hygy!
Ne allits valotlant! En voltam a Petinel fenykepezni,csinaltam vagy15 kepet!!! Amugy is orrol rad a Peti,mert mar azt hitte ki sem rakod a cikket! Raadasul az en gepem lett fenykepezve,tehat rakd csak ki a kepeket!
Es csinaltunk tarcsafekes cikkhez is kepeket,tehat dologra!:)
fisi
Nem talaltam sehol a neten megszakitos fenykepet, es senkinek akit ismerek nem volt. :)
Jó, csak annyi az érdekes, hogy a cikk elején az elektromos gyújtás fényképe szerepel, a megszakítós helyett. :)
Jó a gyűjtásállításos cikk. Köszi annak
aki megírta. Amint tudok hézagmérőt szerezni kipróbálom.
Kösz a mélyreható elemzést.
Ha elpukkan az indexrelémben a FET, a következő elektromos vezérlésű fetes lesz.
A kérdés nem lényeges, mert nem az számít.
Az MZ-ben van akkumulátor, a táplálás alapvetően arról megy, a generátor csak az akksit tölti. (illetve nem hagyja merülni) Generátor nélkül is ugyanúgy megy a moci. (csak hamar lemerül az akksi)
Amúgy is, a generátor névleges árama nem irányadó (amúgy asszem 15A, de javítsatok ki), hanem a rövidzárási áram, ez pedig a névleges sokszorosa.
Az akksi viszont néhány 100 ampert lead zárlat esetén. Nagyobb (motor) akksi 1000 amper fölé is megy. Gondolj csak bele, egy átlagos motor-önindító áramfelvétele 30-40 A, ezt az akksi simán teljesíti, a rövidzárási áram meg mindíg sokszorosa az üzeminek.
Ha egy fet zárlatot kap, akkor biztos meghal. Lehet hogy működőképes marad, de a paraméterei jelentősen leromlanak. (nem fog rendesen vezetni, nagy lesz rajta a feszültségesés, melegszik mint a barom)
egyszer rövidzárat kapott egy 30 A-es fet (irf530), a táplálás egy 4700 mikrofarad-os kondi volt, 6V feszültségen (a kondi kivételével semmilyen más áramforrás nem volt), és meghalt. A vezérlőimpulzus csak 10 mikroszekundum volt!!!
A biztosíték túl lassú, és nem tudja megvédeni a fetet. Véleményem szerint inkább egy olyan indexrelét szerezz be, ami elektronikus vezérlésű, de egy relét kapcsolgat. annak nem árt a zárlat. (persze csak ha van biztosíték)
Illetve küszöböld ki a zárlat lehetőségét! :)
Galgamácsán voltam vissza fele engem is elkapot a vihar,de volt nálam katonai vegyvédelmi cuc igy nem lettem vizes.Örülök hogy szép a gyertya kép.Üdv bambi
Hány ampert ad le az etz250 generátora?
Kicserélem az indexrelét az elektronyosra, és a szaki azt mondta, hogy a benne lévő FET az élete árán is meg fogja védeni a biztosítékot ha zárlat van. Viszont 100A-t bír, és ha a generátor nem ad le annyit, akkor megúszhatja.
Zárlat pedig biztosan lesz, mert most is volt egy.
Hivatalosan 1.7/1.9 elől/hátul, én 1.8/2-re szoktam fújni, de kicsit eresztenek a gumijaim... :(
Üdv: TiB
Bambi!
Ez kellett a gépnek!
A kipuff vége kb mint a gyertyakép, szép őzbarna, semmi olaj! Leküldtem 80km-t kövérgázzal.
Ma reggel vettem észre, hogy leváltak a belsejéből a koxdarabok, és ki kellett szedegetnem a végéből.
Nálatok is szar az idő?
Ma el akartam menni Nagykanizsára, de 15km után vissza kellett fordulni, szarrááztam.
Üdv!
Hello mindenkinek!
Valaki beszkennelhetné azt a motorrevüs cikket és el is küldhetné az etz521@freemail.hu-ra. Örülnék neki. :)
Ekecs!
Elkezdtem neoluxal a többi cuccot meg savállóval. A váz kész!!!
Ja és írj már valamit!!!!!!!!!!
Drtorokandras!
Csak azért írtam, mert egy új relé az olcsóbb helyen 750 Ft. Azon lehet venni 3l benzint. Azzal lehet motorozni majdnem 100 km-et.
sorszám: 2780 (12629)
( előzmény: drtorokandras, 2004-06-19 22:42:12)
Sokminden befolyásolja pl:súly, gálók állapota, gumi tipusa,motorozási stilus.Én sajna nehéz vagyok,elöl 2.0 hátul 2.2 vel megyek
Toltam az MZ szekerét a revüben amennyire lehetet.
A Ringen vagy utcán? :-))
Sziasztok!
Kérdés: milyen guminyomással mentek?
Köszi!
Üdv!
Legyen igazad! :)
Üdv: TiB
Szia!
Nem is tudom,hogy örüljek-e annak,hogy az én kis problémám ilyen hullámokat kavar :-)
Szóval:
1., Nem régen vettem a gépet,részletes vizsgálata még hiányzik. De:a hátsó indexet lejjebb rakták (az oldalsó dobozok miatt),s amint láttam,az egyik pólust rárakták a sárhányóra. Ha jól tudom,gyárilag ez külön vezeték,nem? A részletes vezetékvizsgálat/csere még hátravan.
Az előző tulaj rádiót és indexlámpa kapcsolásánál sípolót tett fel,ezeket már eltávolítottam.
2.,
A probléma a következő:lámpa nélkül a jobb hátsó index nem ég, a többi bekapcsoláskor halványabban és nagyon gyorsan.A világítást/helyzetjelzőt bekapcsolva a jobb hátsó fényesen és állandóan,a többi halványan és nagyon gyorsan.Valami lehet az aksival is,mert most a duda csak köhög bekapcsoláskor,járó motor mellett jó.Régebben mindig jó volt.A töltést megnéztem,jónak tűnt,de nem mértem még ki járó motorral és világítással.
Dióhéjban ennyi.
Köszi a segítségeteket és türelmeteket.
Üdv:
Andris
Hello
drtorokandras ne hallgass kustibre!
Amit mond az sajnos ebben a formában nem igaz!
Ugyanis az akkumulátor veszett jól bírja a feszültséget! Szóval ha 15V-al töltöd azután megméred nem 15V lesz benne!
Az index sem találkozik a világítással, ez egy egyszerű testhibának tűnik, valószínűleg a hátsó lámpa nem kap testet, és az indexen át (sorba) jön a fesz!
Javítsd ki a testeléseket, a csatlakozásokat pucold meg, esetleg forraszd meg stb... és akkor valószínüleg javul a dolog. (A lámpa-index esete mindenképp)
Ha a világítás bekapcsolásával a hátsó indexed már nem világít, de indexeléskor még mindíg gyorsan villog akkor mérd meg a töltést:
Beindítod a mocit, akku +-és- sarkára
kötsz egy voltmérőt, kb 3000-ig pörgeted, és méred mit tölt, ha jó akkor 13,5 fölött de 14,5 alatt tölt (Az ideális az 14,4) Majd bekapcsolod a lámpát, és méred úgy is. lámpával sem szaban 13.5 alá esnie.
Ha jó a töltés, és már a vezeték csatikat is megpucoltad akkor marad az index relé csere.
Kb ennyi.
Üdv Attila
Megvettem Angliába a "Motorenciklopédia" cimü könyvet.Abbban is irnak Az MZ-ről(TS,ETZ)és dicsérik.Szocisok közül az Orosz tipusok sajna nincsennek benne...Melyik revüben olvastad?
Hi!
Asszem jó a gépem.
Csurgó-Kaposvár-Csurgó (Kb 150km), 4liter/100km. Az jó egy 150-estől nem?
ráadásul ha eddig az 5,5-et is megette...
Üdv!
Szia!
Köszi a tippet, de azt hiszem -ha nem egy nagy eget rengető összeg-, akkor inkább veszek egy újat. Lehet, hogy egy "menőnek" k.b. 2 mp-es munka lenne, de én még elég lámer vagyok hozzá :-) Első körben -amint lesz időm- a vezetékek táján nézek szét.
Most olvastam a motor revüben az ETZ-s cikket.Végre egy iromány amiben nem fikázzák,és még jókat is írnak róla!
drtorokandras!
Szét is lehet szedni azt a relét és be is lehet álogatni, csak utána nem lesz cseppálló és olyan esztétikus. De úgyis védett helyen van.
Visszaszívtam, tegnap letöltöttem a leveleket, és megkaptam. :-) Nemsokára megy a válasz, csak most meló van.:-)
Köszi. Úgyis ki kell takarítani azt a tájékot is. :-)
Üdv:
Andris
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|