:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
S.O.S. Tudna nekem valaki segíteni? Inkább nem részletezem itt, helyette:
(http://osztonelet.fw.hu/problema.htm)
Előre is köszi, üdv: Miklós
Hygy!!!
Beszéltem a Petivel, holnap küldi a képeket!!!
Akkor majd kiegészítheted faja képekkel is a cikket- mert így valljuk be eléggé érthetetlen- kezdőknek...
Tehát holnap!!!
Fisi
Na most akkor mi van???
En tel?n keresztul nezem a topicot,nem latom vannak-e kepek vagy nem?! Ha nincsenek kepek,akkor szolok Petinek,es ujra elkuldi!
fisi
Akkor hol vannak a kepek? Ami emailban jott cim ott nem volt kint.
Hello!
Szerintem a feszszabalyzo kornyeken nezz korul. Vagy nagyon alacsony az alapjaratod,de szerintem nem ez a baj?! Akksid jo??!
fisi
Szia!
Gépkönyv szerint szólóban (250 ETZ-nél) elöl/hátul 1,7/1,9; 2 személynél 1,9/2,5. De olyan embert én még nem láttam, aki barátnő lepakolása után előkapott volna egy nyomásmérő órát és precízen csökkentette volna a nyomást! Vagy fordított esetben a pumpát!
Üdv!
sziaSZTOK! 251-es etz-nél mitől lehet?: világitás nélkül van alapjárat. ha felkapcsolod a lámoát akkor le akar állni. igy pergetni kell, hogy ne álljon le.
szerintetek?
hali gyerekek!
Sajna nem ment a vodanet,ezert el vagyok maradva 3nappal!:(
hygy!
Ne allits valotlant! En voltam a Petinel fenykepezni,csinaltam vagy15 kepet!!! Amugy is orrol rad a Peti,mert mar azt hitte ki sem rakod a cikket! Raadasul az en gepem lett fenykepezve,tehat rakd csak ki a kepeket!
Es csinaltunk tarcsafekes cikkhez is kepeket,tehat dologra!:)
fisi
Nem talaltam sehol a neten megszakitos fenykepet, es senkinek akit ismerek nem volt. :)
Jó, csak annyi az érdekes, hogy a cikk elején az elektromos gyújtás fényképe szerepel, a megszakítós helyett. :)
Jó a gyűjtásállításos cikk. Köszi annak
aki megírta. Amint tudok hézagmérőt szerezni kipróbálom.
Kösz a mélyreható elemzést.
Ha elpukkan az indexrelémben a FET, a következő elektromos vezérlésű fetes lesz.
A kérdés nem lényeges, mert nem az számít.
Az MZ-ben van akkumulátor, a táplálás alapvetően arról megy, a generátor csak az akksit tölti. (illetve nem hagyja merülni) Generátor nélkül is ugyanúgy megy a moci. (csak hamar lemerül az akksi)
Amúgy is, a generátor névleges árama nem irányadó (amúgy asszem 15A, de javítsatok ki), hanem a rövidzárási áram, ez pedig a névleges sokszorosa.
Az akksi viszont néhány 100 ampert lead zárlat esetén. Nagyobb (motor) akksi 1000 amper fölé is megy. Gondolj csak bele, egy átlagos motor-önindító áramfelvétele 30-40 A, ezt az akksi simán teljesíti, a rövidzárási áram meg mindíg sokszorosa az üzeminek.
Ha egy fet zárlatot kap, akkor biztos meghal. Lehet hogy működőképes marad, de a paraméterei jelentősen leromlanak. (nem fog rendesen vezetni, nagy lesz rajta a feszültségesés, melegszik mint a barom)
egyszer rövidzárat kapott egy 30 A-es fet (irf530), a táplálás egy 4700 mikrofarad-os kondi volt, 6V feszültségen (a kondi kivételével semmilyen más áramforrás nem volt), és meghalt. A vezérlőimpulzus csak 10 mikroszekundum volt!!!
A biztosíték túl lassú, és nem tudja megvédeni a fetet. Véleményem szerint inkább egy olyan indexrelét szerezz be, ami elektronikus vezérlésű, de egy relét kapcsolgat. annak nem árt a zárlat. (persze csak ha van biztosíték)
Illetve küszöböld ki a zárlat lehetőségét! :)
Galgamácsán voltam vissza fele engem is elkapot a vihar,de volt nálam katonai vegyvédelmi cuc igy nem lettem vizes.Örülök hogy szép a gyertya kép.Üdv bambi
Hány ampert ad le az etz250 generátora?
Kicserélem az indexrelét az elektronyosra, és a szaki azt mondta, hogy a benne lévő FET az élete árán is meg fogja védeni a biztosítékot ha zárlat van. Viszont 100A-t bír, és ha a generátor nem ad le annyit, akkor megúszhatja.
Zárlat pedig biztosan lesz, mert most is volt egy.
Hivatalosan 1.7/1.9 elől/hátul, én 1.8/2-re szoktam fújni, de kicsit eresztenek a gumijaim... :(
Üdv: TiB
Bambi!
Ez kellett a gépnek!
A kipuff vége kb mint a gyertyakép, szép őzbarna, semmi olaj! Leküldtem 80km-t kövérgázzal.
Ma reggel vettem észre, hogy leváltak a belsejéből a koxdarabok, és ki kellett szedegetnem a végéből.
Nálatok is szar az idő?
Ma el akartam menni Nagykanizsára, de 15km után vissza kellett fordulni, szarrááztam.
Üdv!
Hello mindenkinek!
Valaki beszkennelhetné azt a motorrevüs cikket és el is küldhetné az etz521@freemail.hu-ra. Örülnék neki. :)
Ekecs!
Elkezdtem neoluxal a többi cuccot meg savállóval. A váz kész!!!
Ja és írj már valamit!!!!!!!!!!
Drtorokandras!
Csak azért írtam, mert egy új relé az olcsóbb helyen 750 Ft. Azon lehet venni 3l benzint. Azzal lehet motorozni majdnem 100 km-et.
sorszám: 2780 (12629)
( előzmény: drtorokandras, 2004-06-19 22:42:12)
Sokminden befolyásolja pl:súly, gálók állapota, gumi tipusa,motorozási stilus.Én sajna nehéz vagyok,elöl 2.0 hátul 2.2 vel megyek
Toltam az MZ szekerét a revüben amennyire lehetet.
A Ringen vagy utcán? :-))
Sziasztok!
Kérdés: milyen guminyomással mentek?
Köszi!
Üdv!
Legyen igazad! :)
Üdv: TiB
Szia!
Nem is tudom,hogy örüljek-e annak,hogy az én kis problémám ilyen hullámokat kavar :-)
Szóval:
1., Nem régen vettem a gépet,részletes vizsgálata még hiányzik. De:a hátsó indexet lejjebb rakták (az oldalsó dobozok miatt),s amint láttam,az egyik pólust rárakták a sárhányóra. Ha jól tudom,gyárilag ez külön vezeték,nem? A részletes vezetékvizsgálat/csere még hátravan.
Az előző tulaj rádiót és indexlámpa kapcsolásánál sípolót tett fel,ezeket már eltávolítottam.
2.,
A probléma a következő:lámpa nélkül a jobb hátsó index nem ég, a többi bekapcsoláskor halványabban és nagyon gyorsan.A világítást/helyzetjelzőt bekapcsolva a jobb hátsó fényesen és állandóan,a többi halványan és nagyon gyorsan.Valami lehet az aksival is,mert most a duda csak köhög bekapcsoláskor,járó motor mellett jó.Régebben mindig jó volt.A töltést megnéztem,jónak tűnt,de nem mértem még ki járó motorral és világítással.
Dióhéjban ennyi.
Köszi a segítségeteket és türelmeteket.
Üdv:
Andris
Hello
drtorokandras ne hallgass kustibre!
Amit mond az sajnos ebben a formában nem igaz!
Ugyanis az akkumulátor veszett jól bírja a feszültséget! Szóval ha 15V-al töltöd azután megméred nem 15V lesz benne!
Az index sem találkozik a világítással, ez egy egyszerű testhibának tűnik, valószínűleg a hátsó lámpa nem kap testet, és az indexen át (sorba) jön a fesz!
Javítsd ki a testeléseket, a csatlakozásokat pucold meg, esetleg forraszd meg stb... és akkor valószínüleg javul a dolog. (A lámpa-index esete mindenképp)
Ha a világítás bekapcsolásával a hátsó indexed már nem világít, de indexeléskor még mindíg gyorsan villog akkor mérd meg a töltést:
Beindítod a mocit, akku +-és- sarkára
kötsz egy voltmérőt, kb 3000-ig pörgeted, és méred mit tölt, ha jó akkor 13,5 fölött de 14,5 alatt tölt (Az ideális az 14,4) Majd bekapcsolod a lámpát, és méred úgy is. lámpával sem szaban 13.5 alá esnie.
Ha jó a töltés, és már a vezeték csatikat is megpucoltad akkor marad az index relé csere.
Kb ennyi.
Üdv Attila
Megvettem Angliába a "Motorenciklopédia" cimü könyvet.Abbban is irnak Az MZ-ről(TS,ETZ)és dicsérik.Szocisok közül az Orosz tipusok sajna nincsennek benne...Melyik revüben olvastad?
Hi!
Asszem jó a gépem.
Csurgó-Kaposvár-Csurgó (Kb 150km), 4liter/100km. Az jó egy 150-estől nem?
ráadásul ha eddig az 5,5-et is megette...
Üdv!
Szia!
Köszi a tippet, de azt hiszem -ha nem egy nagy eget rengető összeg-, akkor inkább veszek egy újat. Lehet, hogy egy "menőnek" k.b. 2 mp-es munka lenne, de én még elég lámer vagyok hozzá :-) Első körben -amint lesz időm- a vezetékek táján nézek szét.
Most olvastam a motor revüben az ETZ-s cikket.Végre egy iromány amiben nem fikázzák,és még jókat is írnak róla!
drtorokandras!
Szét is lehet szedni azt a relét és be is lehet álogatni, csak utána nem lesz cseppálló és olyan esztétikus. De úgyis védett helyen van.
sorszám: 2768 (12586)
( előzmény: drtorokandras, 2004-06-18 23:57:38)
Visszaszívtam, tegnap letöltöttem a leveleket, és megkaptam. :-) Nemsokára megy a válasz, csak most meló van.:-)
sorszám: 2767 (12584)
( előzmény: drtorokandras, 2004-06-19 11:09:53)
Köszi. Úgyis ki kell takarítani azt a tájékot is. :-)
Üdv:
Andris
Szia!
Kösz :-)
Csütörtökön küldtem mail-t, s nem jelzett vissza, hogy nem kaptad meg. Bár a freemail-nél sosem lehet tudni... :-)
Üdv:
Andris
Hi!
Szerintem, ha a mocival tucc rendesen járni, sokat, és az akksi töltöttségét ellenőrzöd, és rendben van (12V fölött), akkor a töltéseddel minden OK, azt kizárhatod! Akkor viszont valszeg a vezetékezésed fosta el magát, és valahol találkozik az indexed a világításoddal! Szóval szerintem kapcsolási rajz elő, ülés le, és nyomozás, ha ott minden OK, akkor tank le, és az alatta lévő kábeleket nézegesd meg! Ha szarul vannak ott elvezetve, akkor szétdörzsölődhet a szigetelés! A másik ilyen hely, ami sanszosabb, a hátsó sárvédő! Ott is remekül kopnak a kábelek szar elrendezésnél! Relét meg akkor vegyél, ha a kábelekkel már tuti minden OK!
Üdv: TiB
sorszám: 2764 (12580)
( előzmény: drtorokandras, 2004-06-18 23:57:38)
Hát én is azon gondolkodtam, hogy mé' nem megy már??? :) Az biztos, hogy nem hozta ki a gépből, amit lehet! Így járt! :)
Üdv: TiB
Szerintem volt egy kis aggodás a srácnál,féltette a motort,mert ha megtöri,mit fog mondani Anyukának?Jól tetted ,hog y megaláztad.
Üdv a szocin! :-) Régen írtál már e-mailt.
sorszám: 2761 (12574)
( előzmény: drtorokandras, 2004-06-18 23:57:38)
Yes, yes!!
GYertek csak, legalább dumálunk egy jót!!! És megnézhetem a többiek gépét!!! :)))
Fisi
Kedves Attila!
Köszi.
Idáig O.K., de ha ráadom a világítást, akkor miért világít folyamatosan a jobb hátsó? Lehet, hogy valahol zárlatos az áramkör?
Az aksit megmértem, valahol 10 és 15 volt az értéke, közelebb a 15-höz. Tehát úgy néz ki, hogy ez O.K.
Azt honnan lehet tudni, hogy jelen esetben elég a relét kicserélni, vagy a feszszabályzot is kell? Gondolom, a relét mindenképpen kell, utána, ha jó akkor a fesszabályzót helyben lehet hagyni. Igaz? :-) Lehetséges, hogy a fesszabályzó rossz, de ezen az index-problémán kívül minden villamossági rész O.K.?
Kösz, és üdv:
Andris
A lényeget elfelejtettem lehet velünk jönni.
Motorféreg!!! ide írok mert valamiért nem megy az E-mail.(valószinű béna vagyok)Utcai motorok rendszámmal lábon megyünk olajfolyással.Legközelebb Júli első vasárnap megyünk, kaloringre remélem sok MZ lesz mindenki mehet aki szeret pályán motorozni.Zárt ruha kell(lehet kordura is)1500ft motoronként.De szoktunk menni a Mátrába Visegrádra vagy Lepencére motorozni.(Zsandatara most is ott van öt MZ-s társal,nekem melózni kellet)Ha pontosabb infó kell valakinek hivjon a 06203420977-es telefonon.üdv bambi
Hello
A henger alakú az, és mivel hagyományos index relé van benne, a feszültség növelésével (mivel csökken az áramerősség) gyorsabban villog. Szóval először mérd meg a töltést, és ha nem sok akkor cseréld ki a relét, mert az rossz, ha sokat tölt akkor be kell állítani vagy feszültségszabályzót cserélni.
A harmadik szál a visszajelző, ha nincs bekötve attól még normálisan kell villognia.
Üdv Attila
(Ja a 2X18W felirat is normális)
sorszám: 2756 (12565)
( előzmény: drtorokandras, 2004-06-18 22:44:22)
Sziasztok!
Hosszú körök után végre egy szép 251-es büszke tulajdonosa lettem. Üdv mindenkinek, terveim szerint rendszeres "látogató" leszek. :-)
Egy kis segítségre lenne szükségem. Ma az indexeim (mind a 4) elkezdtek gyorsabban villogni, majdnem folyamatosam égtek. Megnéztem a jeladót (ez a szürke henger, vagy a fekete doboz?), ellenőriztem a vezetékeket, erre még rosszabb lett: világítás nélkül már nem ég a jobb hátsó, világítással viszont folyamatosan ég nagy fénnyel.
A kérdésem az lenne, hogy vajon a jeladó ment-e tönkre (az is furcsa, hogy 2x18 W van ráírva, de az indexlámpáim 21 W-osak)? Egyáltalán a szürke henger, vagy a hozzá kapcsolódó fekete doboz? A hengeren három csatlakozó van, de csak két vezeték csatlakozik hozzá, ez így rendben van?
Esetleg teljesen más irányba kéne tapogatózni?
A gépkönyvet elolvastam, de tanácstalan vagyok. Az biztos, hogy az aksit nem cseréltem ki, az égők 21 W-osak, s égnek, ha csere-berélem őket.
Bocs, hogy hosszú voltam, meg hogy rögtön kéréssel nyitottam :-)
Köszi.
Üdv:
Andris
Ja, és a nap vicce! Szokásomhoz híven jöttem haza Gödöllőről, merthogy ott melózom mostanában... Aránylag haladt a sor, így nem előzgettem. Aztán eccer csak látom a tükörben, hogy valaki naggyon akar haladni! Hülyegyerek Suzin, tűz előre a lámpánál.... Én meg utána! Finom rajt, látom, hogy a gyerek nem megy, aztán mikor végre felpörög neki, akkor izomból! Én 90-ig megyek, ő meg legalább 120-ig... Köv. lámpánál talizunk, beállok mellé! Gyerek 1+kupival görcsöl, én üresben, lámpa vált, teszem egybe, aztán ami belefér! :) És megyünk egymás mellett, 2-es, még mindig, 3-as, kezdek elhúzni, és 4-ben otthagyom a srácot.... :))) Megmondom őszintén fingom sincs mit lovagolt, mert elfelejtettem megnézni, de 600 körüli zsír új moci volt... Szóval nem kell lenézni egy TZ-t! :)))
Üdv: TiB
He? A Sprint 2T MOL-os olaj félszint??? :o Akkor mit akartok, én is adok a kicsikémnek fincsi olajat! :))))
Üdv: TiB
Fisi!
Már késő. A cuccok legtöbb részén 4-6 réteg alapozó. :) De nem túl vastag. Azért kössz. A mardék cucokra akkor már csak még egy réteget fújok. Aztán a többi.
Szétszedtem a hátsó lengéscsillapítót. A felső szemet le kell venni a szimmering cseréjéhez? Meg a többi gumicuccot lehet kapni boltba, vagy ha jó állapotú a régi, akkor azt vissza?
Jaja ott láthattad, de el ne áruld hogy mennyivel mentem, csak akkor ha lassú volt a sebesség. :-) Még a végén Semi kinyír. Tegnap este is látott olyan 100-al szaggatni az Alkotás úton, és megígértem hogy vigyázok a gépre mint a szemem fényére. :-)
Piros ETZ szürke lángokkal? Láttam ma a körúton.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|