hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 23. szombat 
Kelemen, Klementina

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

pumukli
válasz erre | email2004-06-24 22:35:37
aakos!! honnan a fenéből lehet felszedni ilyen "motoros műveltséget", mint amit Ti itt nap mint nap csillogtattok? ez a szakmátok, vagy szakkönyvekből sajátítjátok el? el nem tudom képzelni :-)
sorszám: 2849 (12863)
(előzmény: aakos, 2004-06-24 22:23:07)

 
 
aakos
válasz erre | email2004-06-24 22:23:07
Az csak annyit jelent, hogy jól meg volt hajtva a gép. A felületen 300°C körül ilyen színes oxidhártya keletkezik, egyébként futtatási színeknek hívják őket.
sorszám: 2848 (12862)
(előzmény: steelheart6, 2004-06-24 21:29:08)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2004-06-24 21:29:08
Hi!

Sikerült beállítanom a gyújtást, bár 0.4-es hézagmérőm nem volt, szemre csináltam, de sokkal fajább mint volt, de akkor holnap még egy Brisk gyertya hozzá, és tényleg naon királynak kell lennie.
Kérdés:
Tényleg rossz gyújtásbeállításra utal, ha a kipuffkönyök elszíneződik (sárga-lila-kék)?

Thx.
Üdv!
sorszám: 2847 (12859)

 
 
kope20
válasz erre | email2004-06-24 19:45:36
Hello!
Én is Alianznál vagyok egyébként és a 125ös-re negyedéves díj csekken fizetve A0-ban 174 forint:)Tehát mondom nem az összeg az ami gondolkodóba ejtett.
sorszám: 2846 (12857)
(előzmény: mzoli, 2004-06-24 10:23:41)

 
 
Soma69
válasz erre | email2004-06-24 14:20:20
Szia Steelheart!

A 260asnak megfelelő hőértékű gyertya az a sima Brisk N14, semmilyen Y jelűt ne vegyél az nem 2üteműbe való, csak melegeni és kopogni fog tőle a motor.
Soma
sorszám: 2845 (12849)
(előzmény: steelheart6, 2004-06-24 02:43:35)

 
 
tomóka
válasz erre | email2004-06-24 14:10:43
hali mindenki!
az olaj leeresztő csavar a blokk alján van! egy bazi hatlapfejü. a motorblok ball oldalán csak a dekli tartócsavarjai és az olajszint ellenőrző csavar van.más kérdés , hogy a mardéktalan leeresztéshez ki kell tekerni a legméllyebben lévő tartócsavart is mert a kuplungtérből nem folyik vissza a váltóhoz.
sorszám: 2844 (12848)

 
 
mzoli
válasz erre | email2004-06-24 10:23:41
Szia!

Szerintem menj be e biztosítódhoz az eredeti szerződéssel és kérdezz rá a dologra, mert elvileg minden balesetmentes év után 1 bónus osztállyal feljebb megy az ember. Egyébként 1 bónus osztály -5%-ot jelent a 0 szint díjához képest. Max bónusz 10-ig lehet elmenni, akkor pont a felét fizeti valaki a 0-ás alapdíjnak. Egyébként ha autót vennél, arra egy tök új szerződést kötnél és 0-ról kezdenéd, hiába lennél a motorodnál bónus akárhányban. Még akkor sem, ha ugyanannál a biztosítónál lenne mindkét jármű biztosítva.
Egyébként ki milyen biztosítónál van? Nekem 4 éve lesz meg a 250-es ETZ és azóta is az Alianz Hungáriánál vagyok. A netrisk.hu oldalon folyton ez jön ki nekem a legolcsóbbra: B2 osztály, 1026 Ft negyedévente csekken befizetve. Viszont a szamarámnál meg az ÁB Aegon lett a befutó, ott még nincs bónuszom, szintén negyedévente inkasszóval 8200 Ft asszem.
Üdv!
sorszám: 2843 (12841)
(előzmény: kope20, 2004-06-23 21:27:42)

 
 
steelheart6
válasz erre | email2004-06-24 02:43:35
Hali!

Jó hogy felkerült ez a gyujtásbeállítás cikk, most pont kell. Brisk N14YC a 260-as?
mer új gyertya is lessz.
Meg a gyujtásbeállítás, azt irány egy kicsit nagyobb túra:
Csurgó - Székesfehérvár (210km)

Üdv!
sorszám: 2842 (12839)

 
 
bambi1
válasz erre | email2004-06-24 00:31:05
Ez nem semmi,hogy ennyit költesz a motorodra,biztos frankó lesz.
sorszám: 2841 (12837)
(előzmény: Dino, 2004-06-24 00:03:40)

 
 
bambi1
válasz erre | email2004-06-24 00:27:25
Lehet,hogy a kapcsolt test szál az izzónál! letestel,és igy kikerülte a lenti test kapcsolót és valószinű ezért világit állandóan .üdv bambi
sorszám: 2840 (12836)
(előzmény: homz, 2004-06-22 19:12:28)

 
 
fisi
válasz erre | email2004-06-24 00:24:13
:))))

Fisi
sorszám: 2839 (12835)
(előzmény: bambi1, 2004-06-23 23:30:45)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-06-24 00:03:40
Hali!
Ma megvettem a motoromhoz a csavarok hatlapos rrészét. 11600 pénz volt, igaz, hogy mindenből kétszer annyit vettem. Saválló 8.0-as csavarok. Saválló krómozottjuk nem volt. Pedig az üzemben a gépeken az van.
Az imbuszosokat meg majd egyszer, ha arra járok.
sorszám: 2838 (12833)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-06-23 23:59:46
Homz!
Kérdezd Bambit. Ő szerelő. És úgy hallottam, hogy jól is dolgozik.
sorszám: 2837 (12832)
(előzmény: homz, 2004-06-22 01:27:09)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-06-23 23:59:12
drtorokandras!
Sima metrikus menetű 6-os (M6). Csak imbuszosat tegyél be helyette.
sorszám: 2836 (12831)
(előzmény: drtorokandras, 2004-06-23 23:04:00)

 
 
bambi1
válasz erre | email2004-06-23 23:30:45
Fisi örülök,hogy meg van a kártya.A dugattyút fogdoshatod,de nem kell dörzsölgetnek,ez nem az aladin lámpása:-)
sorszám: 2835 (12825)

 
 
drtorokandras
válasz erre | email2004-06-23 23:04:00
Szaisztok!

Köszi az olajleersztéssel kapcsolatos -néha meglehetősen brutális- tippeket. :-)
Maga a leeresztő csavar egy sima csavar. Tehát ha nagy nehezen ki tudom -akár teljesen tönkrevágva- varázsolni, akkor egy sima csavarral tudom helyettesíteni?

Üdv:
Andris
sorszám: 2834 (12823)

 
 
kope20
válasz erre | email2004-06-23 21:27:42
Sziasztok!Az mért van,hogy már 4 éve van motorom és még mindig A0 ban vagyok kötelező biztosítás ügyileg.Egyik haverom pedig rendszeresen lép előre,igaz nekem 125-ösöm van neki meg 750,de ugyanolyan idősek vagyunk.A bizt dijam így is alacsony nem is ez aggaszt,hanem,ha mondjuk autót venneék ott már nem mindegy a dolog.
sorszám: 2833 (12821)

 
 
Atilla
válasz erre | email2004-06-23 14:12:57
Sajnos mostanában nem nagyon érek rá, de lemérem, és megadom a méreteket.
Egyébként felül 2 ponton van rögzítve: 1.hátul az ülés tartó csavarjánál, (amelyik a sárvédőt is tartja.)
2. a hátsó lengéscsillapító felső csavarjához

Alul egy helyen van rögzítve, egy rövid karral a hátsó lábtartó csavarjához.
Ezzek ugye fix pontok, de az egész méretezését majd küldöm!
Üdv Attila
sorszám: 2832 (12811)
(előzmény: magwas, 2004-06-23 09:47:38)

 
 
aakos
válasz erre | email2004-06-23 11:35:59
Tapasztalataim szerint ilyenkor nem a menet van beragadva, hanem a csavarfej. Fogj egy olyan fúrószárat, ami még éppen nem bántja a menetet, (egy másik furatnál meg tudod nézni) aztán középen fúrj be. Ha így sem megy, akkor fúrd fel egyre nagyobb fúrókkal, csak vigyázz, nehogy lefúrd teljesen a fejét, mert az olajellenőrzőnél máshogy nem tudod kivenni a csavart. (A házcsavarok ennyiből egyszerűbbek.) Ha esetleg nem akarsz fúrkálni, akkor próbáld melegíteni a házat (valami gázégővel), csak előtte vedd le a tankot a biztonság kedéért. Vagy fektesd el a mocit, tegyél a csavarra lazítót, hogy a furat csurig legyen vele, aztán pár perc után a lehető legnagyobb csavarhúzóval teljes súlyoddal nyomva próbáld meg.
sorszám: 2831 (12807)
(előzmény: Peti, 2004-06-23 10:15:30)

 
 
Peti
válasz erre | email2004-06-23 10:15:30
HI!

Próbld ki a kalapácsos módszert, és sózz oda neki rendesen!
Ha nem megy próbáld meg jól beáztatni gázolajjal, mert az jobb, mint a csavarlazító!
Próbáld meg T csavarhózóval, támaszd a mocit a fal mellé, és dőlj neki teljes súlyból a csavarhúzónak, ja és fontos, hogy a legszélesebb csavarhúzóhegyet használd, ami belefér!
Ha így se akkor sajna le kell venned az egész oldalát, és valahogy kifórni, mert, ha az olaj leengedéshez nem is, de a későbbi ellenőrzéshez kelleni fog!
sorszám: 2830 (12800)
(előzmény: drtorokandras, 2004-06-22 22:09:36)

 
 
mzoli
válasz erre | email2004-06-23 09:51:30
Szia!

Esetleg még próbáld ki azt, hogy a csavarhúzót rátéve a csavarfejre óvatosan megkocogtatod kalapáccsal. Ez néha többet ér mint a csavarlazító, nekem legalábbis már többször bejött. Hátha....
sorszám: 2829 (12798)
(előzmény: drtorokandras, 2004-06-22 22:09:36)

 
 
magwas
válasz erre | email2004-06-23 09:47:38
A képekből nekem nem tiszta, hogy hová van a csomagtartó felszerelve. Mi rögzíti a motorhoz?
Meg tudnád tenni, hogy leveszed a méreteit?
Vagy találkozunk valahol és megmérem én.
sorszám: 2828 (12797)
(előzmény: Atilla, 2004-06-22 22:50:29)

 
 
homz
válasz erre | email2004-06-23 06:59:59
Szerintem mas modja nemigen van az olaj leengedeshez.Nekem is bevolt epulve a csavar,igaz az olajleereszto,de furtam melle egy lyukat,menetfuro,es ok.
Neked inkabb az idoszakos ellenorzessel lesz gond,de csinalj meropalcat,ha maskepp nem megy.
sorszám: 2827 (12795)
(előzmény: drtorokandras, 2004-06-22 22:09:36)

 
 
Atilla
válasz erre | email2004-06-22 22:50:29
Közben megnéztem, hogy tényleg van e róla kép, és van Pl. Tória és Peetair képei között a , 2064 és a 2118 (némi cuccal)
Biztos van több is, nézz körül.
sorszám: 2826 (12771)

 
 
Atilla
válasz erre | email2004-06-22 22:42:39
Hello
Annyi a hozzászólás nem győzöm olvasni!
magwas
Nekem ilyen oldalcsomagtartóm van, a galériában megtalálod a 2. szocitalinál. Sárga tankos ETZ oldalcsomagtartókkal.
Szerintem tuti dolog, régen lehetett hozzá kapni levehető dobozokat is, (Eredeti MZ!!) még van egy enyhén törött a pincében.
Szerintem jó egy ilyen csomagtartó, több cucc fér rá mint dobozba, viszont mindent be kell rakni kukászsákba hogy ne ázzon!
Üdv Attila
sorszám: 2825 (12770)
(előzmény: magwas, 2004-06-22 00:59:33)

 
 
drtorokandras
válasz erre | email2004-06-22 22:09:36
Fel is merült azonban egy olajjal kapcsolatos kérdés (amint lentebb olvastam pont ez van terítéken)

Nem tudom kicsavarni az olajszint ellenőrző csavart (kis- és nagyfejű csavarhúzó, alapos csavarlazítós átmosás sem segített). A kérdésem az lenne, hogy elég-e a blokk legalsó pontján lévő olajleeresztő csavar kicsavarni, s hagyni, hogy a gravitáció dolgozzon? A gépkönyv szerint külön kéne a tengelykacsoló térhez is. Elvileg teljesen kicsurgatva, majd pont 9 decit belemérve nagy jelentősége nincs a szint mérésének, nem ?

Üdv:
Andris
sorszám: 2824 (12768)

 
 
drtorokandras
válasz erre | email2004-06-22 21:45:08
Sziasztok!

Megoldódott az index-rejtély: a vezetékek ellenőrzése után úgy döntöttem, hogy beruházok egy új relére. Megvettem, s minden rendben. Csak halkan jegyzem meg, hogy ennek ellenére nem igazán értem, hogy a régivel miért égett a "rossz" index folyamatosan, de mind1. Lényeg, hogy jó.
sorszám: 2823 (12766)

 
 
kustib
válasz erre | email2004-06-22 21:08:18
Olvastátok a sufniszervizes cikkeket??? Elég vadak! :))) Ha jól tudom 3e körül van egy pár proti, az eccerűbbnek tűnik, és jobbnak! :)

Üdv: TiB
sorszám: 2822 (12764)

 
 
kustib
válasz erre | email2004-06-22 21:00:55
A fékkapcsolók a testet kapcsolják, magyarul valahol letestel, ahol nem kéne! Kérdés, hogy hol.... :o

Üdv: TiB
sorszám: 2821 (12762)
(előzmény: homz, 2004-06-22 19:12:28)

 
 
homz
válasz erre | email2004-06-22 19:12:28
Szaktársak,nagy gondom van.A párom irta,hogy a féklámpa világit,még akkor is ,ha lehuzza a sarut a féklámpa kapcsolórol.Már minden mozgatható csavart,fékbowden feszitőt stb..mi lehet a gond?(TS150)Lehet hogy a két vezeték(ami a trafórol jön,ill a kapcsolórol)össze van cserélve?
sorszám: 2820 (12758)

 
 
pumukli
válasz erre | email2004-06-22 01:56:58
még mindig 150-es ETZ-m van :-) értettem, 6 dl, felírom. de akkor lehet nem is szenvedek a töltögetéssel, ha jó így.
sorszám: 2819 (12735)

 
 
magwas
válasz erre | email2004-06-22 01:48:01
mz hogyan tovább, 104. oldal
sorszám: 2818 (12734)
(előzmény: fisi, 2004-06-22 01:43:07)

 
 
magwas
válasz erre | email2004-06-22 01:46:38
Én egyszer vittem a mocit szerelőhöz.
Azóta egyre több indokom van arra, hogy nem viszem hozzá még egyszer. Pedig motoros a csávó, Yamaha Drag Star-ja van.
Csak azt nem tudom, hogy amikor nagyobb szerelésre fog sor kerülni, akkor mit csináljak. Pedig már érik, mert van benne 30000 km, a hármas mellet már van egy üres fokozat, és még a nyáron várhatóan beleteszek vagy 6-8 ezret én is.
sorszám: 2817 (12733)
(előzmény: pumukli, 2004-06-22 01:23:04)

 
 
fisi
válasz erre | email2004-06-22 01:43:07
Mi van???
sorszám: 2816 (12732)
(előzmény: magwas, 2004-06-22 01:35:41)

 
 
magwas
válasz erre | email2004-06-22 01:35:41
Nem típusfüggő, hogy mennyit kell bele tölteni? (TS 125 és 150: 450cm3, TS250: 750cm3, TS250/1: 900cm3)
Vagy máshonnan tudjuk hogy Pumuklinak TS250/1-e van?
Én -ha az ellenkezőjéről nem győztök meg- nem fogom leereszteni most az olajat, mert sem kidobni nem akarok majdnem egy liter egy hetes fáradt olajat, sem visszatenni a sebváltóba, mert ahhoz meg dzsuvás.
Jó hogy kétszer kiballagtam a mocimhoz ebben a threadben, mert így legalább másodikra már feltűnt, hogy nekem meg az alsó rögzítócsavar helyett tettek be valami nem olyat. Így már három ilyen csavarra lesz szükségem, csak még rá kell döbbennem hogy mit kérjek a boltban, és melyikben: ezért is a Futárhoz kell menni, vagy a helyi vaskereskedésben is van 8.8-as keménységű :) imbuszos, 6x46-os csavar?
sorszám: 2815 (12730)
(előzmény: fisi, 2004-06-22 01:15:27)

 
 
fisi
válasz erre | email2004-06-22 01:31:07
uuuuuu bazzz!


Mar a rajzbol sejtettem hogy ez egy 150-es! akkor persze nem 9dl,hanem 6dl!!!


Tehat ennyit merj ki!


fisi
sorszám: 2814 (12729)
(előzmény: fisi, 2004-06-22 01:25:55)

 
 
homz
válasz erre | email2004-06-22 01:30:22
Fisi ne idegeskedj.En 3000km rol szereltetek hatso lampat az asszonykammal,telefonon keresztul.Tudod,mi nehez?Pedig nekem tok egyertelmu..
sorszám: 2813 (12728)
(előzmény: fisi, 2004-06-22 01:25:55)

 
 
pumukli
válasz erre | email2004-06-22 01:28:07
Na srácok!! KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGET!! Reggel ezzel megyek dolgozni!! (Fisi: tudom nem bonyolult, csak nekem, mert kezdő vagyok és félek, hogy elrontom!!)
sorszám: 2812 (12727)
(előzmény: fisi, 2004-06-22 01:25:55)

 
 
homz
válasz erre | email2004-06-22 01:27:09
Ha a szerelok jol dolgoznanak,mibol elnenek?:))
sorszám: 2811 (12726)
(előzmény: pumukli, 2004-06-22 01:23:04)

 
 
fisi
válasz erre | email2004-06-22 01:25:55
Igen,mi ebben a bonyolult??!
Kimered a 9dl-t es beleontod!
Egyebkent a 250/1-be is 9dl kell,a 4sebessegesbe 7,5 dl.



fisi
sorszám: 2810 (12725)
(előzmény: pumukli, 2004-06-22 01:18:50)

 
 
homz
válasz erre | email2004-06-22 01:25:28
Baratunk nem aggodik,csak jol akar dolgozni.Kulonben is,draga az olaj,ughogy ne kotekedj:))
sorszám: 2809 (12724)
(előzmény: fisi, 2004-06-22 01:15:27)

 
 
pumukli
válasz erre | email2004-06-22 01:23:04
ez egy ETZ 150-es. és elfelejtettem, hogy a kuplungommal tényleg vannak gondok az utóbbi időben. Olvastam a könyvnek ezt a részét. Csak, azt hittem, hogy a szerelőm is :-)
sorszám: 2808 (12723)
(előzmény: magwas, 2004-06-22 01:20:17)

 
 
magwas
válasz erre | email2004-06-22 01:20:17
Ez egy TS valamennyi? Az én ETZ-men logikailag ugyanazon a helyen van az, amit olajszint-ellenörző csavarnak néztem, ha ez megnyugtat. A jobb felső csavar szerény becslésem szerint túl magasan van ahhoz, hogy odáig szabad legyen az olajszintnek érnie. Az mz hogyan tovább figyelmeztet arra, hogy ne tőccsük túl az olajat.
De mint jeleztem, nem vagyok büfé a témában.
sorszám: 2807 (12722)
(előzmény: pumukli, 2004-06-22 01:09:21)

 
 
pumukli
válasz erre | email2004-06-22 01:18:50
Köszönöm a tippeket mindenkinek! Tehát leeresztem az összes olajat, kimérek 9dl-t az új olajból, leszedem a blokk tetejéről a gumisapkát és beleöntöm a 9dl-t?
sorszám: 2806 (12721)
(előzmény: fisi, 2004-06-22 01:15:27)

 
 
fisi
válasz erre | email2004-06-22 01:15:27
Mit ossze nem aggodsz!
A megoldas prva egyszeru! Engedd le az olajat,es merd ki! A mennyiseg 900cm 3 kell hogy legyen,vagyis 9dl!
Vagy merj ki ennyit,es ontsd a valtoba!

fisi
sorszám: 2805 (12720)
(előzmény: pumukli, 2004-06-22 01:09:21)

 
 
homz
válasz erre | email2004-06-22 01:11:46
Jo,mert a tobb olaj fogja a kuplungot,bar nem jelentosen,meg kesobb a moci hatso kereken,ill 1eb helyeken talalkoz6tsz a folosleggel:)
sorszám: 2804 (12719)
(előzmény: magwas, 2004-06-22 01:00:04)

 
 
pumukli
válasz erre | email2004-06-22 01:09:21
Tettem fel új rajzot a gépkönyvből, az kicsit pontosabb.. Nekem is szerelő tette bele az olajat. Ezért nem akarom egyedül felülbírálni a munkáját. Ezért vagyok tanácstalan, hogy töltsek-e, vagy ne.
sorszám: 2803 (12718)
(előzmény: magwas, 2004-06-22 01:00:04)

 
 
magwas
válasz erre | email2004-06-22 01:00:04
Hi!

Azén ETZ250-emen én a bal oldalon, a sebváltókar mögött véltem azonosítani az
olajszintellenőrző csavart. A rajzodon lévő objektumokat nem bírom mintailleszteni a motoromhoz.
Nekem az volt, hogy a szerelő boldogan újságolta hogy jó vastagon megtöltötte olajjal a mocit, erre otthon kicsavartam a csavart és szépen hagytam kicsurogni a felesleget. Kijött vagy 2 deci.
Valaki aki büfé a témában, elmesélhetné hogy tényleg jó-e így?
sorszám: 2802 (12717)
(elözmény: pumukli, 2004-06-21 23:24:26)

 
 
magwas
válasz erre | email2004-06-22 00:59:33
Szasztok!

Mivel ugye a melőhelyen én leszek a következő aki bukik, boldogan vettem észre az mz hogyan továbban hogy létezik csöves oldalcsomagtartó. Majd figyelmembe ajánlották a bukócsövet is. A következő kérdéseim lennének ezekkel a kiegészítőkkel kapcsolatban:
-mi a méretezésük arra az esetre ha magam akarnám összeheftelni őket?
-mire érdemes figyelni a kialakításnál?
-ha van valakinek képe ilyenekről, azt is szívesen venném
-mi a véleményetek ezekről a cuccokról?
sorszám: 2801 (12716)

 
 
pumukli
válasz erre | email2004-06-21 23:25:06
2800.. :-)
sorszám: 2800 (12703)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu