:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Na akkor! -> 3200! :)))
Igazad van Bambi mester!!
Gyere mán' az Mz klubtopicba!!!
Meg szavazni is!!! Lesz irgum- burgum!!! :))
Fisi
Még mindig azt mondom hogy ki mit szeret.De a fejlődést nem szabad figyelmenkivül hagyni.
Na ezért keverek én mindíg a benyába ólompótló adalékot!!!!
Szerintem a 1:100 az naggyon sovány !!
Hihetetlenhogy nem lett agépednek semmi baja!!!! Gratula!!!
Fisi aki marad az 1:50- nél!!! :))
A kézikönyved 20 éves.A vas hüvely nem változott de az olajok igen.
Helló! Volt egyszer egy nagyon hasonló problémám, nekem a gyújtókábel a trafó felőli végénél érintkezési hibás volt!
Szóljatok rám ha.., de: amikor ezeket a keverékarányokat a gyárban kitalálták, akkor a kutakon még ólmozott benzint árultak, aminek talán nagyobb volt a kenése, mint a mostani ólommentesnek. Ezért kellene kicsit megemelni most az olaj arányát a kézikönyvekben leírtakhoz képest, nem?
Ja,én két éve 100ba keverem,és semmi gondja a motoromnak,sem a dugómnak,sem a hengernek...
Fisi
Ez nem badarság,amúgy nem én találtam ki. Mint említettem OMW city star 2T:motorokhoz,robogókhoz,fünyíróba 1:100 as keveréssel. Ezt az olaj gyártója állítja,és az nem hülyeség.
Amúgy nem az ELF a világ legjobb olaja.
Mint ahogy pl a Merci sem a világ legjobb autója. Nagyon sok jó dolog van,amiket nem lehet sorrendbe állítani...
fisi
Bambi még a fórumba nincs regisztrálva, csak az MZ Klub-ba, a fórumozáshoz még ki kell oktatnom! Majd elmegyek hozzá valamikor és elmagyarázom neki hogy mit hogyan nyomjon hogy tudjon olvasgatni meg ilyenek... Ö is folyamatosan fejlödik, már azt is tisztelni kell hogy megpróbált regelni oda is! :-O
Castrol olajon még nem nagyon gondolkodtam! :-) Eleve csak az ELF-en, majd elmondom miért!
Ha ennyit olajozok nevet váltok és az új nevem:
ciao
Semi Ewing
(Semi júing ) :-)
Gratula az egesz csapatnak!
tutik voltatok!
Minek akarsz regelni,amikor 1000 eve mar le vagy?!:) nezz korul a tagoknal!
Ott vagy az alja fele!
ha nem tudsz valamit akkor kerdezd Semit!
Van bambi link is!:)
Semi!
Jo lesz a kedvezmenyes olaj,de remelem nem ELF lesz csak?!
Castrolt is szeretnek!:))
fisi
Kiiiiiiiirály!!!!!!! :-))
Már egyébként kérdeztem ezt sms-ben de nem írtál nekem vissza...
Megyek a Klubba regisztrálni.:-)
A külföldi spec 1-hely,abszolút 2-dik hely.A Karcsikáék külföldi széria 1-hely,ami szép teljesítmény úgy hogy a Karesz eset 3-szor, Árvai 2-szer,Szinthia(remélem jól irom a lányka nevét)meg 1-szer.
Üdv!
Akkor tértek át az 1:50-re, amikor a hajtókart bronzperselyesről tűgörgősre cserélték. Én Ts-ben láttam már mind2-t.
tike
Egyébként az olaj témához annyit, hogy én 1:60-al járok most bár kicsit fázik töle a lábam mert párszor már szorult a gép, de nincs semmi gondja most ezzel. ELF 2T full szint olajjal járok! Az ELF olaj a világ legjobb olaja, szóval tudják mit csinálnak! :-)Töltök hozzá néha egy kis Fimol 2T-t, amikor eszembe jut, de van hogy Massino megy a géppel és belenyomat egy kis kúti keveréket.
Tehát néha át van olajozva a rendszer és eddig még semmi gondja se volt.
A full szint olajjal simán lehet járni 1:60-al de még 1:70-el is ha valaki nem rángatja nagyon a gépet! (Massino-nak szigorúan 1:40 ajánlott mert henger-dugó gyilkos! :-)))
Egyébként meg aki drágán veszi az olajat az tuti nem MZ Klub tag, mert ök akciósan fogják venni az olajakat! :-)
ciao
Semi
bambi
Mindenki beszél itt hülyeségekröl de a lényeget nem kérdezik meg! :-)
Mi volt a versenyen??????! :-O
ciao
Semi
Mát a Ts- ektől kezdve 1:50, úgyhogy inkább már azoknál módosítottak!!
Meg a Simóknál is!!!
Fisi
Jééééééé Bambi mester!!!!
Végre előkerültél!!!? :))
Légy szi menj már át az Mz klubba is és tessék szavzni!!! Hihetetlen millen lustikák vagytok!!!! :))))
így nem fogunk előrébb jutni!!!! :(
Fisi
Bocs de a korrektség miatt meg kell jegyezzem, azt írtam hogy én 1:40-el járok mert nem hiszem hogy a motoron módosítottak bármit is az 1:50-re való szegényítésnél.
Nem azt irták,hogy kell,hanem hogy lehet.Igy hát mindenki olyan keverékkel megy,amivel akar
Pepinnek igaza van!!!
Mármint abban hogy nem szabad az 1:50- től eltérni!!!
Annyira nem jó egy olaj sem+ az anyaga az MZ- knek sem!!!!
Szigorúan tartsd be az 1:50- et!! Nem fog ettől sem füstőlni egy cseppet sem!!!
Nem istudom ki találta ki ezt a 1:100 badarságot!!? Jó tudom a Motor Revüben volt, aminek egy részét Bambi írta de ő sem jár ha jól tudom 1:70- től vékonyabbal!!!!!
Fisi
Ja!!!
És fullszint! Ott marad a nagy része az olajnak a csapágy felületén, plusz jobban kiég a motorból!! Nekem már a kipuffba bevilágítva már kissé rozsdásak a lemezek!!! :))
Nekem ugyanilyen hibánál a gyertya volt rossz. Nem biztos hogy nálad is ez lesz de én megpróbálnám egy másik gyertyával.
Figyelj nem vagyok meggyözödve arról hogy a keverék szegényítése mellett mást is csináltak a motorgyárban. Akkor lett az MZ 1:50 keverékre állítva mikor elkezdödött a kétütemű mizéria.
sorszám: 3176 (14095)
( előzmény: drtorokandras, 2004-07-19 22:03:57)
Nem kell hogy egyetértsetek velem de egy biztos. A szintetikus olajnak mások a tulajdonságai mint a régi ásványi olajoknak. Nem biztos hogy attól mert az olaj jobb a régi építésű régi olajra épített motor jobban fogja szeretni. Hogy mást nem mondjak a négyütemű motorolajnak ha szintetikus mások a viszkózitási adatai s nem biztos hogy az jót tesz a régi építésű motoroknak. Például jobban kifolyik olyan helyekről ahol a régi sürübb olaj ottmarad.
O.K., meggyőztél. Főleg a vodkás volt nagyon hatásos :-)
És tényleg elég félszinttel az 1:100? Te így jársz vele? Ez így olcsóbb, mint a vodka :-)
Pepin
Az lehet,hogy az MZ ásványira tervezték,de a szint/félszint,már csak azért is jobb(szerintem!)mert ha jól tudom az ásványi savazza a motort.Ezt nem tom jobban elmagyarázni,talán kérdezz erröl mást is.
Viszont,ha (mint én)félszinttel keveritek ,akkor elég 1:100ba.
Mivel szint,ezért nem sül be,viszont literenként kevesebb olaj=kevesebb füst,jobb égés=jobb teljesítmény.
Főleg ha ehhez 98as benyát adunk.
Látványosan jobban megy mint a keveréktől. OMWcity star 2600Ft/L.(félszint)
Igen, így is nézhetjük!
Pl. Peti haverom mindíg 3000 ft- os henger+ dugó összeállítást vásárol! A kettő ennyi!
Ezzel elmegy 15 ezret majd ennyiért megint vesz egy ilyent!
Ha azt nézzük akkor nem éri meg a jó olaj+ gyári alkatrész, mert
1, drága az olaj (én véletlen bírtam szerezni Castrol R2- est 2500/l- ért)
2, drága a gyári alkatrész
Most pl. veszel 18+ 10- ért gyári hengert meg dugót és elmész vele 30 eze km- ert.
Költöttél 28 ezret+ olaj pluszban az kb. 5 lityis fogyival számolva (5 * KEVERÉK ASSZEM 253??)=1265 FORINT
ezzel szemben ha te kevered akkor 1265 + 1 deci fullszint (2500/10= 250) 1515.
Ez 30 ezerre kivetítve igen nagy különbség és egy gyári szettel csak 30 ezret mész el, nagy ritkán 40 -et.
Ez összesen bőven ráfizetés a 3000 forintos magyar henger + dugó összeállításhoz!
De akkor ennyi erővel minek vettünk Mz- t mehetnénk Verhovinával is hiszen abba bőven jó a magyar szutyok meg még kevesebbet is fogyaszt plusz elmegy még tiszta vodkával is! :))))
Ha így nézed akkor nem éri meg semmi sem!??
Fisi
sorszám: 3171 (14083)
( előzmény: drtorokandras, 2004-07-19 21:55:39)
Kedves Pepin!
Hülyén jön ki,hogy vitatkozom Veled,de nem tiszta itt valami. Az olaj "milyensége" mindegynek tűnik a tervezés szempontjából: a szintetikusak egyértelműen jobbak. Ha egy gépet rosszabb minőségre terveztek, és mégis jobbat teszel bele,annak rossz vége nem lehet. (Ez "nem hivatalos")
A "mennyiség" szempontjából viszont eltérsz a gyári 1:50-től (Ez "hivatalos") Én úgy tudom, hogy a "sűrűbb" keveréknek viszont semmi előnye nincs.
Ne haragudj, egyáltalán nem akartalak megbántani -aki annyira nem profi, mint én, annak sok alapja nincs okoskodni, de olvastam egy-két dolgot), s köszi a hozzászólásodat.
Üdv:
Andris
Köszi a reagálásokat. Az nyilvánvaló, hogy a jobb olaj jobb a motornak, csak az arányok a kérdésesek. Ha pld. full-szint.-t használok, akkor egy év alatt mondjuk 20.000Ft-al költök többet, mint félszintetikussal. "Cserébe" viszont a szerelési költség mondjuk 10.000Ft-al nagyobb. Így nem igazán éri meg (az írt összegek nyilván kamuk). Ilyen véleményekre lennék kíváncsi. Persze, ez sok mindentől függ, csak afféle hozzávetőlegesre lennék kíváncsi.
Bár ahogy idáig olvastam, az "arany-középút" félszintetikus tűnik befutónak :-)
Szerintem meg igen is jó a fullszint olaj bele!
Nem erre tervezték??!
Akkor ennyi erővel ne járj a 95- ös benyával sem mert ezeket a motorokat még a régi ólmos 86- ra tervezték!!?
Jobb olajtól még egy motornak sem lett semmi baja!
De jó bele a félszint is ami nem annyira drága pl.
Castrol Stx
Üdv! A kérdésem tudtok-e egy megbízható lelkiismeretes szerelőt Esztergomban vagy ha ott nem akkor Pesten. Köszi előre is.
Én 1:40 keverékkel járok hagyomásnyos 2t olajjal. Nem gondolom hogy a szintetikus olaj feltétlenül jó lenne hiszen az MZ motorját nem a szintetikus olajra tervezték. Tudom másoknak nem ez a véleményük de a múltkor egy kenéstechnikai szakember is ezen a véleményen volt amikor megkérdeztem hogy a 84-es évjáratú Ladába jó e a szintetikus motorolaj.
sorszám: 3166 (14074)
( előzmény: drtorokandras, 2004-07-18 23:14:20)
Sziasztok, nemtom tud e valamelyikőtök segíteni, de az etz 250-esem rosszalkodik. A tünet: Hidegen könnyen indul, és megyek vele kb 1 km-t és leáll a motor. Akárhogy rugdalom ezután nem akar beindulni, bár 10-ből 1szer be sikerül tolni. kb 15-20 perc multán beindul könnyen és ugyanez megismétlődik. Szerintem porlasztóbeállítási probléma van, szerintetek? Amielőtt leállna, már ezt érzem és visszaveszek a gázból, behúzom a kuplungot, akkor még megy egy picit, de végül is leáll.
Szerintetek mit állítsak?
Köszi előre is...
Sziasztok!
Most rakok össze egy TS125-ös MZ-t és a porlasztón szeretnék állítani, mivel borzasztóan füstöl és beköpködi a gyertyát, tehát sok üzemanyagot kap. Hol tehetem ezt meg? Köszi.
Tomóka!
akkor ezexerint 3 számos a kijelzője?Mert nekem amit anno bicikliboltban mutattak,az csak 2-es volt & a srác alig akarta megérteni,h mit is akarok:-)
Drtorok!
Azt szerintem mindenkinek a pénztárcája és belátása eldönteni,h neki megéri-e a drágáb olajjal való közlekedés és ezzel a valszeg későbbi szervíz. Fullszinttel 1:50,bár nekem is volt,h csak ásványira futotta (MOL Sprint 2T és 1:40),de ezzel jobban is füstöl és több a lerakódás a kipuffban,dugattyűtetőn stb..
byee
sorszám: 3163 (14045)
( előzmény: drtorokandras, 2004-07-18 23:14:20)
Sziasztok!
Hogy csatlakozzak az olaj-témaához
-már ha valakit is érdekel az én magánügyem :-)-
Megoldódott a csavar lecsavarása, egy-egy "férfias" kalapácsütés jobb belátásra bírta a csavarokat. Ideje volt, mert az előírt 9dl-nek k.b. a fele volt csak meg.
Szerettem volna -először- menni a szoci-találkozóra, de sajnos a nászútra pont akkor megyünk. De remélem, a következőre így már házaspárként tudunk menni :-)
Olajjal kapcsolatban egy kérdés:
Azt tudom, hogy jobb a teljesen szintetikus olaj, mint a "feles", de jobb-e annyival, mint amennyivel drágább egy ETZ-be? Ti is a gyári 1:50 arányt tartjátok?
Üdv:
Andris
U.I.:Bocs, ha már volt, igyekszem a régebbi hozzászólásokat visszaolvasni, de még nem végeztem.
én xin hang márkájú kinai csodát használok ez 150-ig mér.a kerék kerületet cm pontossággal lehet beállítani.tudja a menetidőt napi-össz kilómétert v. mérföldet ha az tetszik. mér átlagsebességet és rögzíti az elért legnagyobb sebességet.
Az óra engem is érdekelne!!! :))
Atilla,te milyen digitális órát használsz? Mit reagál,ha túlléped a 99km/h-t??
Üdv! A kérdésem tudtok-e egy megbízható lelkiismeretes szerelőt Esztergomban vagy ha ott nem akkor Pesten. Köszi előre is.
Üdv! Én a mozaikban vizsgáztattam kb 8 éve. Akkor semmi komoly nem volt. Bevittem megnézték világit-e minden volt egy müszer nélküli fékpróba s annyi. Volt egy srác aki azt mondta hogy ő már másodszor volt ott a motorjával s az elsőn megbukott most átment. Szóval pofára ment. Hogy most mi szigorodott nem tudom.
Nekem az még soha nem működött egy hónapnál tovább, így a km óra csak dísz, van rajta + egy digitális, az viszont pontos!
Hi!
Help me! Mondjatok nekem legyetek szívesek Bp-n olyan helyeket, ahova vihetem a mocim vizsgáztatni! 29-én lejár úgyhogy mostmár nem halogathatom! :( Ja, és jó lenne cím/telefonszám is, meg, hogy hogyan zajlik a dolog, mert még soha semmit nem vizsgáztattam!
Üdv: TiB
Ha valaki esetleg fékbetét csere miatt amúgy is kiveszi a hátsókereket,és nem riad vissza egy kis egytengelyűség beállítástól,annak ajánlom, hogy szerelje le a láncvédő bakelitot,és alaposan takarítsa ki a sebességmérő ott található alkatrészeit teljesen zsír és dzsuva mentesre,cserébe az MZ-nk egy teljesen kiegyenesedett,pontos, remegésmentes kilóméter/óra méréssel ajándékoz meg minket. :-)
Ez a személyes tapasztalatom.
Persze még egy új spirál,vagy a régi beolajozása alapvető ilyenkor,hisz nem szeret senki félmunkát végezni...
Na, ma voltam Futár Petinél! Van gyári könyöke: 1900-ért, magyar kisipari: 1600-ért, szintén magyar kipuff: 7000 körül. Kérdeztem gyári kipuffot, mondta, hogy nem lesz, lesz helyette török 12000 magasságában... Ennyit a reklámról! :) Ja, és ETZ 250-ről szól a fáma! :)
Üdv: TiB
Kipuff ügyben próbáld meg Futár Petit! Nála múltkor láttam gyári kipuffot, hasonló árban! És az azért mégiscsak jobb! :)
Üdv: TiB
Köszi, Peti!
Az alapjárati csavart az MZ kézikönyvből olvastam, de sajnos csak a baj után.Meg fogom nézni, amiket leírtál, köszi a segítséget még egyszer!
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|