:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
A keverési arányon kívül valami egyéb észrevételek? Ma sikerült ugyan mennem vele, haza is hozott, de a gyertya megint tiszta korom.
Bambi
Az olajból jut eszembe kicseréltem azt az eldugult kipufogót, és akkora teljesítmény növekedést produkált a gép, hogy a gyerek az első útján leszaggatta a kuplungot!
Szóval kössz a tanácsot, tényleg a kipufogóval volt a baj!
Most kicsit pihen a gép, nincs időm a kuplungal foglalkozni, a gyerek is megtanulhatna már kuplungolni, :-(
én voltam vele már ezer túrán, (pl Orfűi szoci.motoros túrán is)
és semmi, ő meg ezen már 2X a másik MZ-n csak 1X lepörgette a kúpról a kuplungot.
Tiszta borzalom!
Üdv attila
1:33ba még étolajjal is elmenne... :-))
aakos,nem ugrunk neked.
Viszont sok pénzed lehet,mert a 95ös benya literenkénti árát86 forintal megdrágítod ezzel a keverékkel,de hátte tudod...
Ha már 1:33 akkor neked jobb lenne egy olcsóbb olaj is,ha spórolni szeretnél.
Ehhez viszonz semmi közöm...
Fisi,ez nem csoda,hanem kiváló kenési teljesítmény. A mai világban,ahol egy deci prolonggal járnak az autók... :-)
Tudom, már megszerettem!!
Direkt szoktam töftöfföltetni kis gázvisszaengedéssel! :))
Hello!
Most szerzem meg a motorjogsimat es egy MZ-vel szeretnek kezdeni. Van valakinek elado ETZ 251-ese, mert az erdekelne a legjobban?
Nagyon szivesen fogadnam a tanacsaitokat meg bukosisak temaban, mert ugye azom sincs, es barmi egyeb mas motoros kiegeszitovel kapcsolatban. Ja tarolashoz szeretnek egy ponyva-t is venni a motorhoz, ilyet hol talalok? Koszi a segitseget!
Infomaker töftöf-zzzzz az teljesen eredeti Zschopau hang!:-)))
aakos igazad van a perselyes mocikba 33-as vagy szuper olaj(NASA) esetén max 40-est ajánlanék.Ez vonatkozik a váltóra is,mert az ETZ-be amiben tűgörgős a váltó abba 10-40 es motorolajat használok,természetesen csak kuplung adalékosat,pl:castrol R4.Mig a TS 250 4-sebességes perselyesbe,80-90w hajtómű olajat teszek.üdv bambi
Sziasztok!
Ha valakit érdekel egy ES 125(trophy),akkor ne fogja vissza magát!
:D
E-mailen, vagy telefonon állok rendelkezésre!(06208080556)
jó állapot(fűtött garázsban letakarva áll!),új rendszám+forgalmi, fizetett biztosítás, kevés km.(15e!!!)és 50e az ára!
Csak le kell vizsgáztatni, de ha komolyan érdekel levizsgáztatom!
Ja és Miskolcon van!
L.
Hello!
Bambi múltkori tanácsának megfelelően feltettem előre 19 es helyett egy 18as lánckereket, hát a különbség ég és föld!!
Sokkal jobban húz, pörgősebb, nekem úgyis Bp-Monor vonalon kell, itt úgysincs 30km üres pálya..
80-nál 4000-et, 105-nél 5000-t pörög, nekem az tökjó.
90nél odahúzom, nincs az, hogy: bőőőőőőőőőőőőőőőőőőő......
hanem gyorsul szépen.
(azért a töftöf-zzzzz még megvan :-)
Attól még bekerül az írásod, semmi gáz. Azt csak azért írja ki mert Semi nem ért hozzá. :-))
Fisi!
Mér van az hogy az mzklub-on nem tok fórumozni? Beírom az üzenetet, elküldöm, és kiírja hogy általános hiba, meg valami debug mode, meg ilyenek. Most mit kell csinálni?
Thx!
Ádi
Ja, és OMV city start keverek 95-ös benyába 1:33 arányban. (Mielőtt nekem ugrotok, ilyen kell bele a bronzpersely miatt :)
Sziasztok! Gondoltam bejelentkezem.
A piros mocimnak (TS250/1) még mindig nincs rendszáma :( Az okmányirodában először ezzel kapcsolatban május 26.-án jártam. Már így a két hónaphoz közeledve kezdek kicsit feszültté válni. De addig szórakoznak, amig be nem megyek, és szét nem verem az egész kócerájt.
A kék moci (TS125) meg szaraxik. A gyertya állandóan kormolódik. Jelenleg úgy állunk, hogy az NGK B8HS-el nem indul, isolator 260 és champion L87YC elindítja, a vadi új Brisk N14 ma hazahozta. (Ui. vasárnap a strandon leállt, és nem bírtam hazahozni)Most cseréltem légszűrőt, a tű lehető legalsó fölött eggyel van. (Leglent már nem indult el.) A benzinszintet az úszóházban a gyári alá állítottam.
Egyebet nem tudok.
Kérem, valaki segítsen.
Még mindig azt mondom hogy ki mit szeret.De a fejlődést nem szabad figyelmenkivül hagyni.
Na akkor! -> 3200! :)))
Igazad van Bambi mester!!
Gyere mán' az Mz klubtopicba!!!
Meg szavazni is!!! Lesz irgum- burgum!!! :))
Fisi
Még mindig azt mondom hogy ki mit szeret.De a fejlődést nem szabad figyelmenkivül hagyni.
Na ezért keverek én mindíg a benyába ólompótló adalékot!!!!
Szerintem a 1:100 az naggyon sovány !!
Hihetetlenhogy nem lett agépednek semmi baja!!!! Gratula!!!
Fisi aki marad az 1:50- nél!!! :))
A kézikönyved 20 éves.A vas hüvely nem változott de az olajok igen.
Helló! Volt egyszer egy nagyon hasonló problémám, nekem a gyújtókábel a trafó felőli végénél érintkezési hibás volt!
sorszám: 3196 (14139)
( elözmény: drtorokandras, 2004-07-19 19:25:57)
Szóljatok rám ha.., de: amikor ezeket a keverékarányokat a gyárban kitalálták, akkor a kutakon még ólmozott benzint árultak, aminek talán nagyobb volt a kenése, mint a mostani ólommentesnek. Ezért kellene kicsit megemelni most az olaj arányát a kézikönyvekben leírtakhoz képest, nem?
Ja,én két éve 100ba keverem,és semmi gondja a motoromnak,sem a dugómnak,sem a hengernek...
Fisi
Ez nem badarság,amúgy nem én találtam ki. Mint említettem OMW city star 2T:motorokhoz,robogókhoz,fünyíróba 1:100 as keveréssel. Ezt az olaj gyártója állítja,és az nem hülyeség.
Amúgy nem az ELF a világ legjobb olaja.
Mint ahogy pl a Merci sem a világ legjobb autója. Nagyon sok jó dolog van,amiket nem lehet sorrendbe állítani...
fisi
Bambi még a fórumba nincs regisztrálva, csak az MZ Klub-ba, a fórumozáshoz még ki kell oktatnom! Majd elmegyek hozzá valamikor és elmagyarázom neki hogy mit hogyan nyomjon hogy tudjon olvasgatni meg ilyenek... Ö is folyamatosan fejlödik, már azt is tisztelni kell hogy megpróbált regelni oda is! :-O
Castrol olajon még nem nagyon gondolkodtam! :-) Eleve csak az ELF-en, majd elmondom miért!
Ha ennyit olajozok nevet váltok és az új nevem:
ciao
Semi Ewing
(Semi júing ) :-)
Gratula az egesz csapatnak!
tutik voltatok!
Minek akarsz regelni,amikor 1000 eve mar le vagy?!:) nezz korul a tagoknal!
Ott vagy az alja fele!
ha nem tudsz valamit akkor kerdezd Semit!
Van bambi link is!:)
Semi!
Jo lesz a kedvezmenyes olaj,de remelem nem ELF lesz csak?!
Castrolt is szeretnek!:))
fisi
Kiiiiiiiirály!!!!!!! :-))
Már egyébként kérdeztem ezt sms-ben de nem írtál nekem vissza...
Megyek a Klubba regisztrálni.:-)
A külföldi spec 1-hely,abszolút 2-dik hely.A Karcsikáék külföldi széria 1-hely,ami szép teljesítmény úgy hogy a Karesz eset 3-szor, Árvai 2-szer,Szinthia(remélem jól irom a lányka nevét)meg 1-szer.
Üdv!
Akkor tértek át az 1:50-re, amikor a hajtókart bronzperselyesről tűgörgősre cserélték. Én Ts-ben láttam már mind2-t.
tike
Egyébként az olaj témához annyit, hogy én 1:60-al járok most bár kicsit fázik töle a lábam mert párszor már szorult a gép, de nincs semmi gondja most ezzel. ELF 2T full szint olajjal járok! Az ELF olaj a világ legjobb olaja, szóval tudják mit csinálnak! :-)Töltök hozzá néha egy kis Fimol 2T-t, amikor eszembe jut, de van hogy Massino megy a géppel és belenyomat egy kis kúti keveréket.
Tehát néha át van olajozva a rendszer és eddig még semmi gondja se volt.
A full szint olajjal simán lehet járni 1:60-al de még 1:70-el is ha valaki nem rángatja nagyon a gépet! (Massino-nak szigorúan 1:40 ajánlott mert henger-dugó gyilkos! :-)))
Egyébként meg aki drágán veszi az olajat az tuti nem MZ Klub tag, mert ök akciósan fogják venni az olajakat! :-)
ciao
Semi
bambi
Mindenki beszél itt hülyeségekröl de a lényeget nem kérdezik meg! :-)
Mi volt a versenyen??????! :-O
ciao
Semi
Mát a Ts- ektől kezdve 1:50, úgyhogy inkább már azoknál módosítottak!!
Meg a Simóknál is!!!
Fisi
Jééééééé Bambi mester!!!!
Végre előkerültél!!!? :))
Légy szi menj már át az Mz klubba is és tessék szavzni!!! Hihetetlen millen lustikák vagytok!!!! :))))
így nem fogunk előrébb jutni!!!! :(
Fisi
Bocs de a korrektség miatt meg kell jegyezzem, azt írtam hogy én 1:40-el járok mert nem hiszem hogy a motoron módosítottak bármit is az 1:50-re való szegényítésnél.
Nem azt irták,hogy kell,hanem hogy lehet.Igy hát mindenki olyan keverékkel megy,amivel akar
Pepinnek igaza van!!!
Mármint abban hogy nem szabad az 1:50- től eltérni!!!
Annyira nem jó egy olaj sem+ az anyaga az MZ- knek sem!!!!
Szigorúan tartsd be az 1:50- et!! Nem fog ettől sem füstőlni egy cseppet sem!!!
Nem istudom ki találta ki ezt a 1:100 badarságot!!? Jó tudom a Motor Revüben volt, aminek egy részét Bambi írta de ő sem jár ha jól tudom 1:70- től vékonyabbal!!!!!
Fisi
Ja!!!
És fullszint! Ott marad a nagy része az olajnak a csapágy felületén, plusz jobban kiég a motorból!! Nekem már a kipuffba bevilágítva már kissé rozsdásak a lemezek!!! :))
Nekem ugyanilyen hibánál a gyertya volt rossz. Nem biztos hogy nálad is ez lesz de én megpróbálnám egy másik gyertyával.
sorszám: 3177 (14097)
( elözmény: drtorokandras, 2004-07-19 19:25:57)
Figyelj nem vagyok meggyözödve arról hogy a keverék szegényítése mellett mást is csináltak a motorgyárban. Akkor lett az MZ 1:50 keverékre állítva mikor elkezdödött a kétütemű mizéria.
sorszám: 3176 (14095)
( előzmény: drtorokandras, 2004-07-19 22:03:57)
Nem kell hogy egyetértsetek velem de egy biztos. A szintetikus olajnak mások a tulajdonságai mint a régi ásványi olajoknak. Nem biztos hogy attól mert az olaj jobb a régi építésű régi olajra épített motor jobban fogja szeretni. Hogy mást nem mondjak a négyütemű motorolajnak ha szintetikus mások a viszkózitási adatai s nem biztos hogy az jót tesz a régi építésű motoroknak. Például jobban kifolyik olyan helyekről ahol a régi sürübb olaj ottmarad.
O.K., meggyőztél. Főleg a vodkás volt nagyon hatásos :-)
És tényleg elég félszinttel az 1:100? Te így jársz vele? Ez így olcsóbb, mint a vodka :-)
Pepin
Az lehet,hogy az MZ ásványira tervezték,de a szint/félszint,már csak azért is jobb(szerintem!)mert ha jól tudom az ásványi savazza a motort.Ezt nem tom jobban elmagyarázni,talán kérdezz erröl mást is.
Viszont,ha (mint én)félszinttel keveritek ,akkor elég 1:100ba.
Mivel szint,ezért nem sül be,viszont literenként kevesebb olaj=kevesebb füst,jobb égés=jobb teljesítmény.
Főleg ha ehhez 98as benyát adunk.
Látványosan jobban megy mint a keveréktől. OMWcity star 2600Ft/L.(félszint)
Igen, így is nézhetjük!
Pl. Peti haverom mindíg 3000 ft- os henger+ dugó összeállítást vásárol! A kettő ennyi!
Ezzel elmegy 15 ezret majd ennyiért megint vesz egy ilyent!
Ha azt nézzük akkor nem éri meg a jó olaj+ gyári alkatrész, mert
1, drága az olaj (én véletlen bírtam szerezni Castrol R2- est 2500/l- ért)
2, drága a gyári alkatrész
Most pl. veszel 18+ 10- ért gyári hengert meg dugót és elmész vele 30 eze km- ert.
Költöttél 28 ezret+ olaj pluszban az kb. 5 lityis fogyival számolva (5 * KEVERÉK ASSZEM 253??)=1265 FORINT
ezzel szemben ha te kevered akkor 1265 + 1 deci fullszint (2500/10= 250) 1515.
Ez 30 ezerre kivetítve igen nagy különbség és egy gyári szettel csak 30 ezret mész el, nagy ritkán 40 -et.
Ez összesen bőven ráfizetés a 3000 forintos magyar henger + dugó összeállításhoz!
De akkor ennyi erővel minek vettünk Mz- t mehetnénk Verhovinával is hiszen abba bőven jó a magyar szutyok meg még kevesebbet is fogyaszt plusz elmegy még tiszta vodkával is! :))))
Ha így nézed akkor nem éri meg semmi sem!??
Fisi
sorszám: 3171 (14083)
( előzmény: drtorokandras, 2004-07-19 21:55:39)
Kedves Pepin!
Hülyén jön ki,hogy vitatkozom Veled,de nem tiszta itt valami. Az olaj "milyensége" mindegynek tűnik a tervezés szempontjából: a szintetikusak egyértelműen jobbak. Ha egy gépet rosszabb minőségre terveztek, és mégis jobbat teszel bele,annak rossz vége nem lehet. (Ez "nem hivatalos")
A "mennyiség" szempontjából viszont eltérsz a gyári 1:50-től (Ez "hivatalos") Én úgy tudom, hogy a "sűrűbb" keveréknek viszont semmi előnye nincs.
Ne haragudj, egyáltalán nem akartalak megbántani -aki annyira nem profi, mint én, annak sok alapja nincs okoskodni, de olvastam egy-két dolgot), s köszi a hozzászólásodat.
Üdv:
Andris
Köszi a reagálásokat. Az nyilvánvaló, hogy a jobb olaj jobb a motornak, csak az arányok a kérdésesek. Ha pld. full-szint.-t használok, akkor egy év alatt mondjuk 20.000Ft-al költök többet, mint félszintetikussal. "Cserébe" viszont a szerelési költség mondjuk 10.000Ft-al nagyobb. Így nem igazán éri meg (az írt összegek nyilván kamuk). Ilyen véleményekre lennék kíváncsi. Persze, ez sok mindentől függ, csak afféle hozzávetőlegesre lennék kíváncsi.
Bár ahogy idáig olvastam, az "arany-középút" félszintetikus tűnik befutónak :-)
Szerintem meg igen is jó a fullszint olaj bele!
Nem erre tervezték??!
Akkor ennyi erővel ne járj a 95- ös benyával sem mert ezeket a motorokat még a régi ólmos 86- ra tervezték!!?
Jobb olajtól még egy motornak sem lett semmi baja!
De jó bele a félszint is ami nem annyira drága pl.
Castrol Stx
Üdv! A kérdésem tudtok-e egy megbízható lelkiismeretes szerelőt Esztergomban vagy ha ott nem akkor Pesten. Köszi előre is.
Én 1:40 keverékkel járok hagyomásnyos 2t olajjal. Nem gondolom hogy a szintetikus olaj feltétlenül jó lenne hiszen az MZ motorját nem a szintetikus olajra tervezték. Tudom másoknak nem ez a véleményük de a múltkor egy kenéstechnikai szakember is ezen a véleményen volt amikor megkérdeztem hogy a 84-es évjáratú Ladába jó e a szintetikus motorolaj.
sorszám: 3166 (14074)
( elözmény: drtorokandras, 2004-07-18 23:14:20)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|