:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hello!
Bambi!
Rég jártam erre, mióta a váltóm megcsináltad :) NIncs is vele baj.
Viszont olyan hülye hang jön a blokkből néha, 4000 fordulat felett, mint a daráló..zizeg. Nem az a normál TZ zizegés, hanem amikor csinálja, kicsit torpan is..mintha valamelyik csapágy gázos lenne..A főtengely tűgörgőre nem emlékszel milyen volt?
Majd valamikor benézek. Ketteseben is ki lehet próbálni állóhelyzetben ha húzod a féket, 4000 ford. felett csinálja.
vaughan a csapszeg útonvan!:-)
Etz-hez keresek diódasort! Vagy ha tudja valaki, hogy milyen dióda tipus van benne, az is jó.
Hello
Sokat dob a dolgon ha kicseréled a fékkulcsot, mert az is meg szokott kopni!
Üdv Attila
Köszi!
Az van, hogy nekem elől is dobfékes az ETZ-m. A fékbowdent meg csak a fékkarnál lehet állítani, hasonlóan mint a kuplungkarnál. Jobban már nem tudok ráállítani, mert a csavar teljesen ki van tekerve, amennyire csak lehet. Viszont a fékkart szinte ütközésig be lehet húzni, a fékbetéteken a kopóréteg vastagsága meg még több mint 2 mm. A boltban lemért (utángyártott) fékbetéten sem több 4 mm-nél. Lehet a bowden is nyúlott egy kicsit, de a boltban ha veszek egy újat, ki tudja milyen hosszú? Ha a csak 1-2 cm-el hosszabb a kelleténél, megint ott leszek, ahol most. Lent a dobnál nem lehet állítani, a bowdenház felütközik az állórész házán, a vége meg be van akasztva a fékkulcsot mozgató szerkezetbe. Esetleg ahol felütközik a bowdenház, ha ott elég vastag, lehetne menetet fúrni bele és oda is egy állítócsavart betenni. De első lépésben majd veszek két új fékbetétet, hátha ennyit számít a 2 mm-el vastagabb kopóréteg.
szia! én a szegény keverékre tippelek. ugyan igy jártam csak pannoniával!
vagy a súber tűn emelsz egy rovátkát, vagy a karbi úszó szint-jét emeled meg. de mindenek előtt egy alapos karbi tisztitást javaslok (fúvókák).
minden jót!
"Ha a fékbetét vastagsága 0,5 mm-re kopott,akkor a betéteket cserélni kell."
Én is, de annyi furcsát hallottam már, hogy inkább felsoroltam a lehetőségeket.
Sziasztok!
A dobfék fékbetétjét hány mm-es vastagságnál illik kicserélni? Van valami biztonsági érték (mondjuk 1 mm-nél ne legyen vékonyabb), vagy csak egyszerűen akkor, ha az utánállítási lehetőségek kimerültek? Az új (utángyártott) fékbetétek beszerzésénél mire kell figyelni (van valamilyen kerülendő termék, különös ismertetőjele)?
Köszi!
Ezek MIND igazak lehetnek, de azért a szegény keverékre tippelnék jelen esetben.
Alacsony hőértékű gyertya, szegény keverék, rossz előgyújtás, rossz hűtés, sok lerakódás a hengerfejen (belül). Ezeket érdemes megnézni.
Szia!Én mocim ugyanígy viselkedik,de már megszoktam:)És szerintem ez a normális,legalábbis akkikkel beszéltem és 125-ösük van ugyanilyenek.Mármint a motorjaik.
Már megint bibi van a motorral..:(
Megyek 80at folyamatosan és 10-15 perc után elkezd csörögni és lassulni, aztán jól megy de mikor megint bemelegszik megáll ugyanigy. A gyertyát kicseréltem meg a kondit is de semmi változás. A gyertyakép fémes szinű.
Ja és annyira felmelegszik hogy gyújtás nélkül is pörög tovább.
Mi lehet a gond?
Nagyon fontos!!!
Hm...tipikus. Volt nekem is pontosan ilyen bibim. Szal, kompresszió a ludas. Furatni kell a hengert új dugó méretre.
Csak nem a NAGY JOLLY JÓKER Debrecenből?Ha te vagy,akkor igen hamar leléptél az MZ verseny után.Gyere átt a csevegőre.üdv bambi!:-)))
Tudtam.Dolgoztunk együtt 1996-98.MZ racing.
Nem valami támpontot még kérek.
Bambi!!
Bocs,hogy megint angolosan távoztam T.csegéről,de hát a nők!!Tudod. Ma egyből regisztráltattam és már írok is. Tudod ki vagyok?
Hááát a 125- ös Tz- k 5.- ben amúgy sem egy erőgépek...
Ha ilyen van mint nálad akkor legelőször kopott aggregátra gyanakodnék!
De persze lehet sokminden mástól is.
Pl. karbi, gyújtás stb...
Fisi
Pesten elérhetőség 06203420977
Hello! Koszonom az eddigi tanacsokat, a szimeringeket kellett kicserelnem, ugyanis ott kapott falcs lkevegot a motor. Egy ujabb gondom van. Amikor megyek, 4-ben akar 90-ig is fel tudok gyorsitani, de amikor 5-be teszem, nemhogy tartana, de meg esik a sebesseg nyil egyenes uton is. Van valakinek valami tippe, hogy miert? (125-os ETZ-rol van szo).
Bambi! Merre van a Te híres műhelyed, ahol életre kell mindenféle szoci motor? :-) Szeretnék valamikor beugrani hozzád a karburátorom beállítatni! Csöpög és megnőtt a fogyasztásom is. ~Miklós
Sziasztok!
Vajon a Bambi mikor kezdi építeni a motoromat?Már hiányzik, pedig még nem is létezik!!
Hali!
Nemtom. Majd a hétvégén alkotok valamit. A fesszabom új elektronikus, amióta az van, nem megy tönkre a tompítottam meg a féklámpám egy hét után. Mer előtte meg kib*szottnagy túltöltésem volt. Szal méregessek, meg hasonlók. Lehet esetleg a trafó és a dinamó/gyujtás közötti kábelek hibája is? Mert akkor ezt is lecserélem. A többi mind új. Tehát marad a kisérletezés.
Na, minden jót!
JA!
SZEPT. 4-én, CSURGÓn motorostalálkozó, a csurgónagymartoni crosspályánál, Szikla, Lord, és Céltalan Parkettavég koncerttel. Ha valakinek van kedve, a héten majd már tudok többet, és akkor lehet érdeklődni a 70/3698050-es telszámon.
Üdv!
Ádi
Vasárnap TISZACSEGÉN motorverseny lesz,MZ-K is lesznek akit érdekel.üdv bambi
Köszi mindenkinek, neki is állok méricskézni a délután:)
Sziasztok !
1983-as MZ TS 125-re felhelyezhető-e valamelyik ETS-tank, s ha igen, tud-e valaki ilyet a szokásos kispénzű, de igényes konstrukcióban. ( Ócccsópézé jót. :] )
Előre is köszi.
Petya
Vagy a töltéseddel van gond, vagy pedig a vezetékeléseddel, lehet hogy minden egy biztosítékon van, vagy a biztid aljzata szar.
Esetleg lehet gyújtáskapcsoló gond, ha onnan van víve a relének + szál.
Más tippem nincs nagyon, talán az indexed testelése sántíthat még.
Helló! lyukaskéz
Ne várjál sokat egy 6v-os motortól. Nekem is szar volt az indexem, este még csak csak látszott, de nappal semmi.
Végignéztem mindent kontakt, relé, akksi. Kimértem ,hogy a kábel ami vezet az indexhez hiába vastag kb 1ohm volt az ellenállása, ami ugye 6ampernél nagyon sokat levesz a fezsültségből. Próbáltam azt, hogy lassabbra állítottam az indexrelét, valamivel jobb volt mivel így volt idelye felgyulladni az indexnek. Semmit nem tudtam csinálni végül lecseréltem ledesre az indexet. Kicsit drága volt, de muteréktol megkaptam rá a pénzt Ne üssenek el alapon. Ehhez kellett elektronikus indexvillogtató… ezeket megcsináltam, működik. Sok sikert! Ha kell eltudom küldeni a kapcs.rajzot.
Helló! steelheart6
Nekem is volt ilyen problémám régebben. Nekem egy TS 125-m van .
ez nálam annyira durva volt, hogy simán beindult a motor, minden fasza elindulok, már megyek, ráadom lámpát és egyböl leállt. Nálam a gyujtótrafó csere segített, mert már szar volt. Te azt írtad, hogy neked ez új.
Szerintem próbáld meg a kontakthibákat megszüntetni kapcsoló, dinamó, fesszab. Ha van multimétered mérd meg az akksin a feszt. lámpánál és anélkülis. Ennek minimum 6v-nak kell lennie. Mert ugye a 6v-os akksinak
a csúcsfeszültsége frissen feltöltött állapotban 8,2v 2,7v cellánkénti fesz.Nálam lámpánál 6,5-7v, lámpa nálkül 7-7,5v.
Beírom már ide is, hátha tud valaki segíteni, uyganis volna egy kis index gondom. Felkapcsolt lámpánál közelítőleg egyenlő a nullával. Amint visszakapcsolok helyzetjelzőre, villog rendesen, de láthatóan megszívja a hejzetjelzőket is (elhalványodnak amikor az index kigyullad). A motor nem hagy ki mint stealh-nek, nekeem mindezt járó motornál is produkálja, álló motornál is, teljesen feltöltött fél éves Varta aksival, és elvileg a dinamóm is jó, a lámpa minden fordulaton ugyanolyan erősséggel világít. Az indexrelé zsír új, a fateroméban müxik rendesen. A fesszab elektronikus 6Vos török csoda, szerintem azzal sincs gond. Mi a rosseb miatt nem megy rendesen? Tól nagy lenne vmelyik vezeték ellenállása? VAgy valami mégsem olyan tökéletes hiába új? Passz. Segítsen már vki.
Az autósiskola MZ-jével nekem is volt egyszer ilyen bajom, akkor a feszültségszabályzóval volt valami gond, aminek pontos helyét egy autóvillamossági szakember műszerrel mérte ki, forrasztásal tudta orvosolni a hibát.
Szerintem világításon nem jó a töltésed,és kis idő után kicsi lesz az aksi kapacitása a gyujtás felé és ezért kihagy.Mikor lekapcsolod a világitást akkor kissé vissza áll a töltés annyira hogy elviszi a gyújtást.
Bambi!
Segítségedet kérném ismét.
Az a pálya, hogy írtam, hogy mióta a trafót kicseréltem minden okés.
Erre egyik nap olyat csinált a gépem, hogy elindultam, lámpa fel volt kapcsolva, simán ment. Kb 500 m megtétele után (kicsit felmelegedett), megint elkezdett magasabb fordulaton kihagyni a gyújtásom. Lekapcsoltam a lámpát, utána a hibajelenség megszűnt. Ez lehet esetleg gyertyaprobléma is? Új a mexakító és a kondi is. És mindegyikből a drágábbik fajtát vettem. És ez így gáz, mert sötétben nem tudok motorozni.
THX előre is!
Üdv!
Bocsi-bocsi tényleg, de sietős volt a dolgom! :(((( Naggyon néztem, hogy meg kéne állni pedig! Örülök, hogy csak ennyi volt! :)
Üdv: TiB
lyukaskéz:
Ha jol tudom regi honda CB750-e
2. Tuti alapjárati-beállítás gond,ha főtengely-szimm.,akkor forog amennyit bír (kb 8000).
Nekem is kicsit visszaesik lámpa kapcsolásakor az alapjárat,de minden jól műx,sztem ha csak kicsit esik vissza, az normális.Bekapcsolt lámpához lődd be az alapjáratot,úgyis mindig kell a lámpa:-)
4.Ha folyik a benzin,kit érdekel,h mikor és hogyan?!:D
Senkit nem hagyunk magára,ha lerobban.Szóval tevoltál aki lassított,de tovább haladt:-))
Csak a benzincsap volt eldugulva,mivel 1évet a fának támasztva töltött a Jawa!
Hali emberek!
Nincs valakinek egy elfekvő 125ös Trophy hengere és hengerfeje?
Nagyon kellene mert nemsokára vizsgázik a gépem...
kössze előlre is!
1. Így sem normális.
Akár hideg, akár meleg a moci, ha szívatót adsz rá az alapjáraton forgó motornak, az le kell, hogy fulladjon, megáll.
2. Felpörög a moci: alapjárat helytelen beállítása, kevés a benzinszint a pohárban, hamis-levegő (rossz tömítések)vagy főtengely-szimmering bubi.
Alapjárat esése rövidfény kapcsolásakor: nem megfelelő áramtöltés, gyengélkedő akku, túl nagy izzó a burában(=nagy áramfelvétel).
3. Nem jó persze.
Lefullad, mert kévés benzint kap a hirtelen kinyíló levegő torok levegő hozamához képest. => karbi beállítás
Az úszó 26-34 mm között mozogjon a karbitest tömítőfelületétől mérve (tömítés nélkül, 27±1 mm teljesen zárt úszótű (a rugója is benyomódva) esetén, 33±1 mm lelógó állapotban).
Mindezekhez, a felszerelt karbiban 14±1 mm-es benzinszint kell párosuljon!
4. Tipp: ha tele van a benzinslag, nemlátni a benzin folyását a slagban. :)
PeetAir!
Milyen ülés vana Tz-den?
Kosz, tesho!
Megtettem a beallitasokat.
Tovabbi kerdesek:
1. Amig jol be nem melegszik a motor, addig ha kiengedem a szivatot leall a motor? Ez normalis?
2. Amikor mar bemelegedett ha visszaengedem a szivatot, nagyon felporog a motor, ha rovidfenyt kapcsolok tulsagosan leesik? Nem ugy kellene, hogy egyforman tartsa az uresjaratot fennyel es anelkul?
3. Ha uresen jar a motor (kb. 1300 ford/perc) es hirtelen eroteljes gazt adok lefullad. Ez is jo igy?
4. A benzin a tartalybol altalaban csak azutan kezd lefolyni, hogy eloszor a cso teljesen kiurul es akkor folyik utana amennyi kell. Ugy gondolom itt is van valami gond.
Elore is kosz minden seitseget.
U.I..: 5. Arpi jo munkasember?:)))))
Sziasztok!
Ha valakit érdekel: eladóm a motoromat!:( ETZ 251, szép állapot, friss műszakival.Tel: 30/394-4511
Jago!
Az úszót így állítsd be:
tömítés nélkül a karbi tömítőfelületétől mérve az úszó 32 és 29mm között mozoghasson csak.
Levegőcsavar (az alsó,süllyesztett):
1,75-2 teljes fordulatra kitekerve.
Súbertűt helyezd lejjebb (felsőbb rovátkában legyen a tűtartó lemezen)
Léxűrő állapota.
Hali!
Most vettem egy 1990-es evjaratu 125-os MZ ETZ-t. 7600 km-rel. VALÓS!!!! A gondom csak az, hogy el van állítva a kaburátor és eléggé sokat fogyaszt. Na meg nem mindig indul simán. Ahogy kicserélem a gyertyát ez a gond egy időre megszűnik. A fogyasztást hogyan kell beállítani?
Oksi! Köszike, csak mivel a fékes cikk kint van, gondoltam ennek is ott kéne lennie, meg sem néztem, a szervizet :)
Szija Bambi!
Hazaértem olaszból! Amióta megcsináltátok, a géppel nem volt semmi gond, csak a láncot kellett megfeszíteni meg egy dinamó-szénkefe kopott el, de még két személlyel csomaggal is szépen ment. Viszont kéne egy komplett motorgenerál, mert ugyebár a főtengelycsapágy szét van, meg hiába az új pozicionálló golyó, 4-ből háromba kapcsoláskor folyton kidobja magas fordulaton. (alacsonyon nem, söt 2ből 3ba sem, 3ból 4be sem)
Tudsz adni telszámot hogy egyeztessünk?
A szerviz menüpont alatt megtalálod.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|