:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Nyugodtan röhögd ki te a boltosokat. Én még 0,5-ös fúrót is tudtam szerezni, különösebb gond nélkül.
na végre vki aki hozzá tud szólni a témához! már vissza akartam rakni a régi kopott karbit mert az erdélyi túra alatt kicsit becsörgősödött a gép. ez a lada-dolog nagyon jól hangzik.Bambi jelentkezz!!!!!!!!!!
Érdekes hogy nekem az eredeti fúvókával is jól ment, meg nem voltak kenési gondjaim, bár a tűt legfelső állásba raktam!
Vegyél bele még O-gyürűt, és rakjál a szívócsonkhoz is ne csak a tolattyúfedél alá!
Fisi
Haliho emcett!!!
Végre valaki akinek szintén Bing karbija van! A gyári főfúvóka 118- as de anno Bambival bemértük éas a kalibráló szerint csak 110- es volt!!! zt felbővített 118- ra de kissé még kevésnek éreztem.
Ezért Bambi )(sten óvaj a Mestert) készített nekem 120- 140 ig 5 - ös lépcsőkben fúvókákat+! Asszem a Ladáé jó bele mert sima 6- os vagy millen menetű a ház. Ő dörzsárazta fel őket és kis zacsiban megírva postázta.
Szal vele beszélj ő tud segíteni biztosan!
Ja úgy nézem nekem most a 125- ös jött be legjobban idáig, bár a gyertyaképem kissé érdekes, de a gép jól megy, és most a bükki túránkon teljes felszereléssel, olyan szembeszelekkel mint Kecskemét után (szinte full gázon ment 90- el a gép), 5,3 lityire jött ki vele a fogyi.
Bing rulla! :)))
Fisi
Voltaqm vagy tíz boltban de mindenhol kiröhögtek.Csak egyes van meg másfeles.
Ekkora fúró beszerzése nem lehet gond, szerszám vagy kisgépboltokban tuti kapni.
Tuningolók, segítsetek! A problémám a következő:vettem az Mz-mre egy Bing karburátort de keveset kap vele a motor, nem megy és gyenge a kenés, mert 115-ös fúvóka van benne, míg az eredeti mz fúvókaméret 130 és 140 közt variál.Van vkinek ötlete, hogy honnan szerezzek fúvókadörzsárat vagy 1,3-as fúrót?
Bambi!
Fasza a gép!
Mindenkinek mondom, hogy nekem is a CPI szar be, összevissza detonált a motor..
Viszont: most meg a gyújtáskapcsolóm szart be :-))))))))))))))))))))))
Még 1984-es gyári..
Lassan minden beszarik, megjavítódik, aztán csak jó lesz már...
A nem fémházas a jobb, mert nem sérti meg a házat.A Gumi ajak minősége számít,ha lehet teflonos (Witong)legyen.Nem tudom mennyibe kerül a főtengely, mert gyári az nincs.Mi a baj hátha tudunk segíteni.üdv bambi
Lenne 2 kérdésem.
1. Lánckerékhez lehet fémházas szimmeringet is tenni,ill. melyik a jobb?
2. Kb mennyibe kerül egy új ETZ125/150 főtengely?
Bambi?:-)
Sziasztok!
Tudom,ezt a fórumot nem erre találták ki, de azt hiszem nem sértem a moderálási szabályokat azzal, ha felajánlom a segítségemet azon új MZ-sek számára, akiknek vmi gondjuk van a motorjukkal és még nem mernek nagyon hozzápiszkálni a gépükhöz de drágálják a szervizet.Szóval, ha vki nem tudja, hova nyúljon ha vmi gond van, írjon erre a címre talán tudok segíteni:
mzrepairman@c2.hu
Hali!
Most akkor mi a kédés??? :) Az előgyújtást az befolyásolja, hogy a holtpont elé rakod, és, hogy mennyivel rakod elé! :) Lényeg, hogy ne próbalámpázz, mert akkor csókolom... Fogj egy LED-et, rakjál vele sorba egy kb. 1 kOhmos ellenállást, és evvel nézd a gyújtásod! Az előgyújtás "nagyságát" pedig vagy indikátorral, vagy valami házikészítménnyel tudod mérni!
Üdv: TiB
sorszám: 3339 (15112)
( előzmény: ringdingding, 2004-08-13 02:59:47)
Arol 2T?:-))) Akkor már inkább étolajat öntök bele,mint azt a sz@rt!:-)
Repsol Scooter,Motul 2T fullszintek 2 rugó,de ha már MOL,akkor legalább MOL Sprint 2T ásványi 1:40-be keverve,ami kb 1100 pénz.
A féktárcsa gyárilag olyan,hogy kicsit hozzáér a tárcsához.
Kosz vadmotoros!
Akkor nalam elegge rendben van a dolog, mivel csak neha hallhato egy enyhe surlodas amikor kezzel megforgatom a kereket.
Helló!
Szerintem a fékbetét folyamatosan hozzáér a tárcsához.Ezért lehet hallani a surlódó hangot. Legalábbis nálam így van, és amiket láttam ETZ-ket mindnél ez volt. A problémám is ez volt: Az egyik fékbetét mindíg kinyomódott, folyamatosan fogott a fék.
A fektarcsa es fekbetetek kozott mekkora kell legyen a tavolsag?
Hali!
nagyon gyorsan feleljsd el a (Sz)Arolt,es vegyel valami jo felszint,vagy fullszint olajat!
Castrol stx,R2,Tts vagy Repsol Scooter etc.
Fisi
Az en kerdesem is a hasznalando olajhoz kapcsolodik.
Szeretnek velemenyt kerni a MOL Arol 2T olajrol. MEgfelelo vagy inkabb nezzek mas olaj utan?
Kosz.
Sziasztok! 250-es ETZ-met felújítattam pár hónapja sajnos MADE IN HUNGARY dugóval. Kb 800 km-t tettem bele, igy erdemes kicserelni uj dugora (amíg esetleg nem késő) vagy teljes felujítás szükséges? Amúgy tüneteket még nem vettem észre arra vonatkozólag hogy baj lenne a dugóval. Persze 800 kilcsi még nem valami sok. Ha megoldható akkor honnan tudok jó dugót szerezni? (hová menjek, kit hívjak fel)
Hogy tudom a dugó méretét megállapítani, vagy vigyem magammal a boltba? Amúgy a Tábori tuningnál furattam a hengeremet. A fúrás még elmegy, de a többi...magyar dugó, es olyan krómgyűrű amit ha szétfeszítesz hogy rárakd a dugóra úgymarad. Rugalmasága egyáltalán nincs. Megtartottam emlékbe okulásképpen. Aki ilyet csinál az haljon éhen.
Lenne még valami (elektromosságból gyenge vagyok). Jeladós gyújtásom van ha jól tudom (megszaki helyett egy nyáklap áramkörrel mágneskoronggal, de úgyis tudjátok miről beszélek. Ha gyújtásállításról van szó, akkor elég beállítani a 3 mm-ert felső holtpont előtt és kész? Az előgyújtást mi befolyásolja? Túl sokat kérdezek, tudom. Ha válaszoltok azt megköszönöm.
Jólét
Helló!
2T olajjal kapcsolatban lenne egy kérdésem. Van valakinek tapasztalata ezzel a fajta olajjal kapcsolatban?
ESSO 2T Special, piros flakonos a hátulján ez áll:"Nagyteljesítményű, szintetikus alapú motorolaj, minden típusú kétütemű motorkerékpár számára. Csökkenti a kipufogáskor keletkező füstöt, magasfokon védi és tisztántartja a motort." A szlovákoknál vettem 1200 forintért 1 litert. Megérte?
Más kérdés: ETZ 125-ös első lánckerekét érdemes nagyobbra cserélni? Most 15-ös van benne, és azért szeretném kicserélni hogy 80-at ne 5000-es fordulaton menjen, hanem kevesebben. nem a sebesség növelése a célom, hanem az utazó sebesség elérésekor a lehető legoptimálisabb fordulatszám, és hogy csökkenjen a fogyasztás. Nem túl gyenge a motorja ehhez? az a lényeg hogy sík terepen menjen.
üdv:Norbi
Konkrét tapasztalatom a bevásárlóközpontokban kapható olcsó olajokkal nincs, de az ugyancsak ezekben kapható fagyálló hűtőfolyadékokkal annál több volt. Olcsó, de amit ráírtak, hogy korróziógátló, meg gumikimélő, meg az ördög tudja még mi, hát ez kamu. Az alumínium hűtőket rendkívül erősen korrodálta, sokszor még a garanciaidő letelte előtt tönkrementek. Így valószínűleg az olajok is valami hasonlóan "veszélyes" termékek lehetnek, ezért nagyon nem javaslom a használatukat. Lehet, hogy nincs igazam, de ennek kiderítése elég nagy rizikó...
Eladók alig használt ill. be sem szerelt indexek. Vmi olasz gyártmány fazonra sportmotokra való, fekete műanyag házzal a végén M8-as menettel, vezetékkel, de csatlakozók nélkül.12V23W-os izzókkal működik, a foglalatuk olyan, mint a 12V4W-os helyzetjelző izzóké. 4 db van, igaz abból 1 sérült, de javítható. Irányár 5.000.- Ft az egészért. Érdeklődni itt, vmit somabacsi@vipmail.hu 06/30/8547635
Tomóka, elvittem tegnap Bambihoz, azt mondja, detonációs égés van, de hogy a CPI-vagy nem, vagy esetleg még más is bejátszik..Majd megírja ő vagy én ide, hogy mi volt..Remélem, csak a CPI, mert azt kihajítva olcsón megúszom :))
Hello Jago!
Ha jól értem amit mondasz akkor az a túlfolyó lesz azzal nem sok mindent tudsz csinálni engem is zavar hogy ott egy picit benzines. Semmiféleképpen ne tömd be mert akkor nem megy a gép a vákuum miatt én is próbáltam nekem kettőt robbant aztán leállt a motor. Csak annyit tudsz csinálni hogy alacsonyabbra veszed a benzinszintet nekem 29 zárva 36 nyitva. és most jó. Ha máshol is könnyezik akkor ne a gumitömítést használd hanem valami BENZINÁLLÓ kencét NE FBS-t.
Jago!
Nem igazán értem,h hol a lyuk,asszem a léxürő felöl kell lennie egy szellőző nyílásnak,de erre nem esküszöm meg.
Viszont a gond biztos az,h túl magas a benzinszint az úszóházban.
Állítsd be úgy,h tömítés nélkül mérve a tömítőfelülettől 29-32mm között mozoghat csak az úszó (úszó aljától mérve). De van egy kiálló öntvényrész is,annak a tetejéig álljon a benzin.
Virago1000.Mi az a kis hiba?
Ajjaj idáig fajult a helyzet? Nem tudod megcsinálni?
Ez engem is erdekelne, mert szinte ugyanez a problemam, csak en mar probalkoztam a tomitescserevel, de nem igazan valtozott a helyzet semmit. Udv!
Kedves MZ-sek!
Segítsetek már nekem egy kis műsz. problémban.
Az a helyzet hogy a gépemen elöl MZ "olajfék" található. Amikor behúzom a kart szinte csak az utolsó pill keményedik fel. És nem hatásos a fékezés! A pumpálás nem segít nem keményedik és a rendszer NEM levegős.
Amikor jobban megnéztem a tartályt az alul lévő két luk közűl a cső felölin visszaspriccel az olaj és ezt akkor hagya abba amikor elkezd (a végén) keményedni.
Kérdésem mit lehet ezzel kezdeni, egy tömítéscsere megoldja-é a problémát és hogy ez szokványos meghibásodás?
Előre is köszönöm, bocs a hosszúságért.
Üdv.
hali infomaker !
az én tz-m is ezt csinálta . a cpi volt a ludas.
off.
ETZ 250 érvényes műszakival, kis hibával eladó. Irányár: 40000.
érd 0620 4572543
on.
Hello mindenkinek!
Az ujabb kerdesem a KARBURATORRAL KAPCSOLATBAN lenne. Amint korabban is irtam van egy 125-os ETZ-m. A motor felol levo beomlonyilasnal a karburator felso reszenek a falan van egy kicsi lyuk, olyan szabalyos, mintha gyari volna. A gondom az, hogy ott mindig kilottyen menet kozben egy kis benzin es engem zavar.
Kerdes: Az valoban ugy kell legyen, vagy rogtonozzek valami dugot bele?
Elore is kosz.
Hello Fuchsy .
Töltőtkercs alatt mit értesz az egész állórészt kicserélted ? Vagy csak azt a kis tekercset mert az az előtétellenállás sokan össze szokták keverni pl nálunk a boltban is. Bocs ha te tudtad. Ha leég az valószinüleg tényleg fesszab lesz, mert az szabájozza a gerjesztést. Mérd meg DF kábel és a TEST között a feszt. Ha ez túl nagy és mehanikus fesszabod van akkor meg lehet próbálni beállítani, ha elektronikus akkor azon valami elszállt. Nekem pl a mehanikus annyira elszállt, hogy 0-20 V ig töltött és a gerjesztés is nagy volt. Sok szerencsét
Mz TS 125-ön a vadiúj töltőtekercs egy kör után leég. Mi a baj ?
Bambi,
akkor holnap odaérek 7ig, ha nem jön közbe semmi, ha igen, akkor csörgök.
Amúgy megint teszteltem: olyat csinál, mint amikor a gyertya beslusszosodik egy pillanatra, csak 1-1 robbanásra de ezt sűrűn, és 4000 ford. felett.
Azért megy a motor, de közben ilyen darálószerű hangok jönnek ha húzoma gázt: most figyeljetek :)
ZZZZ...gr-gr..ZZZZZZ..gr..ZZZZZ
:))
Csak 4000/min. felett, és csak terhelésnél, tehát ha mondjuk kis gázzal megyek, akkor nincs ilyen.
Ja, és ilyenkor vissza is esik, nem húz annyira.
Gyertyacserénél talán javult, de most megint csinálja.
Huh..lehet, hogy a CPI baszakszik?
Sziasztok!
Használt valaki már valamiben Record márkájú olajat? Eddig csak autóhoz való motorolajokat láttam a cégtől, asszem magyarok. Legtöbbször vidéki, név nélküli benzinkutaknál, illetve olcsó boltokban láttam a termékeiket, illetve az autó-motorban is hirdettek. Nagyon olcsók (gyanúsan), ezért nem is lehetnek csúcs minőségűek a termékeik. Most láttam tőlük teljesen szintetikus 2 ütemű motorolajat literes kiszerelésben, nem volt 1500 Ft.
Még egy, az Auchanban van félszintetikus 2 ütemű motorolaj 2 literes kiszerelésben, Aushan márkanév alatt szintén baráti áron. Valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata?
Üdv!
Hello!
A hétvégén szétszedtem a motort. Megpróbáltam kidaríteni, hogy hol ereszti az olajat. Nagy valószínűség szerint a kuplunk kinyomórudja mellett folyik át a lánc mellé és ott távozik a szabadba. Hogyan lehet ezt a fajta folyást megállítani?
Üdv.
Czifi
A régi szén csúszó gyűrű alatt a forrasztást megbontod,és le vágod fűrésszel a szén gyűrűt és az alatta lévő műanyag gyűrűt is.Lehet kapni ennek a helyére másik bakelit gyűrűt amin már réz csúszó gyűrű van, és ezt a régi helyére rá nyomod(lehet hogy satu szükséges).Figyelj arra hogy úgy ted fel az új gyűrűt mint ahogy a régi volt.utána össze forrasztod a vezetékeket és spárgávail úgy körül kötöd mint ahogy a gyárin van.Ezután ha van barátnő ellopod az eggyik körömlaklyát,és bekened vele a spárgát körben hogyne tudjon lebontódni.Mikor ez meg van akkor műszerrel ellenőrzöd hogy a két csúszó gyűrű közöt van e kontaktus,ha nincs műszer aksi és ellenőrző lámpával is megteheted és kész a forgórész további jó motorozást,üdv bambi:-))))
Gyenge ma a felfogásom. Mit kell miről leforrasztani és levágni?
Hogyan teszem fel a réz csúszógyúrút?
Le kell forrasztani és vágni, lehet kapni réz csúszógyűrűst,amit a régi helyére lehet ragasztani és forrasztani.
És hogyan lehet a csúszógyűrűket cserélni?
Ránézésre nincs tippem.
Bambi a motortartó kifli alakú vasakra gondolt. Ha felülről ránézel a motorra a hosszanti tengelyétől eltérően áll a blokk a vázban. Ez azért lehet, mert a fent írt fülek gyengék és elgörbülnek. Bambi tudná megmondani mi a megoldás, én már láttam ezer féle variációt, de melyik jó, azt nem tudom.
Ha jól írom most off leszek.Van ETZ 250-em 2 év műszakival 90 rugócskáért
Lehet cserélni a csuszógyűrűket.A motortartó valszeg görbe.üdv bambi
Eltörött a generátornál a szénkefetartóm, meg a kommutátorgyűrű. A kommutátorgyűrűt lehet külön cserélni, vagy az egész forgórészt kell?
Sehogyan nem tudom beállítani a hátsó kereket úgy, hogy ne egye a láncot. Néhány száz km után látható a kopás a hátsó fogaskeréken. Van itt valaki aki tudna egy szakértő pillantást reá vetni?
Bambi,
Majd rádcsörgök!
AMúgy a 18as lánckerék dolog nagyon bejött. Úgy lehet vele Pesten szúrni, mint' állat. :)
VIdéken is jó, mert a 90-100 kényelmes neki.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|