:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Gagyi itt már minden. Én is vettem néhány alkatrészt, ami sem minőségben, sem méretben (!) nem felel meg a normális használatra. Eddig a Zichy utcai bolt vált be a legjobban, ott tudják is, mit adnak el, és nem akarják rádsózni a vacakot. Legjobb persze, ha viszel mintadarabot, tehát pontosan tudod, mire van szükséged
Sziasztok!
Gondolom ezekben az olcsó "gyári" kerek utángyártott magyar tükrökben sima tükör van, nem olyan mint az eredetikben volt, sokkal kevesebbet lát bennük az ember, mint azokban anno.
Egyébként nektek nincs tele a hócipőtök a sok utángyártott gagyiból? Legutoljára olyan kis hasított állítócsavart vettem, amivel a kuplungkarnál illetve a dobfékeseknél a fékkarnál a bowdent lehet állítani. Az még hagyján, hogy tiszta sorja volt a csavar (bár nem tudom miért nem tudják ledrótkefézni 120 Ft-ért a "mesterek"), de az első ilyen csavar a fékkar pár behúzása után egyszerűen elhajlott, majd eltört! Nem volt tökig kitekerve, csak kb. félig. Mi van, ha ez menet közben történik és belemegy valamibe az ember? Talán nem 5.6-os anyagból kellene legyártani az ilyen csavarokat, kedves kisiparosok!
Hello
Mifelénk kerek tükör ügyben minden 50Ft.
50 a szár, 50 a műanyag, 50 a karika ,és 50 maga a tükör lap is,
így kompletten 200 pénz, évente 1x-2x nekem is eltörik, általában ha a garázsba tolom akkor szoktam nekiverni valaminek, az élét. Hihetetlen milyen hamar elpattan!
De ennyi pénzért csak törjön nyugodtan! :-)
Bambi!
Egy szivesseget szeretnek kerni. Ha megadnad az e-mail cimed kuldenek ket kepet, ugyanis szeretnem ha mondanal egy diagnozist a motorrol, ugyanis leszedtem a hengerfejet es gondoltam kikerem egy hozzaerto velemenyet.
Amugy barki masnak is szivesen elkuldom a kepeket ha tud nekem az alapjan diagnozist felallitani.
Kosz elore.
Kerdes: Az elektronikus gyujtason kell allitani valamit? Itt is van elogyujtas? Hogyan kell ezeket beallitani ha egyaltalan lehet?
Ja, ha ilyen olcsó, akkor nem szóltam, én vagy kétezerre saccoltam egy komplett tükröt.
Futárpetinél 280 volt tavaly, ha jól emlékszem egy darab lappal, tokkal, szárral! Annyit bőven megér!
Üdv: TiB
Hali!
Nekem pár hete bizony volt fékpad! Be is rinyáltam, mert még bekoptatósak voltak az első betéteim, de átment! :)
Üdv!
Hi!
Egy futártól hallotam, ill. faterom látta is, hogy előre is befűzetett egy 250-es hátsó felnit, és elől hátul 110/80-as heidenauval nyomul! Szerinte megszűnt a szitálás, jobban fordul, stb! :) Lehet próbálgatni! :)
Üdv: TiB
Robin Ritter !
Nézz el ide !
http://www.mzklub.hu/
sorszám: 3406 (15286)
( előzmény: Robin Ritter, 2004-08-19 02:03:43)
Dino!
Igen,a Diófában már válogattam,a másikban még soha:-)
Vp-i vizsgáztatással nincs semmi különös élményem,világítás,telószárak megrángatása,esetleg fékpróba és nagyjábóli szemrevételezés..
Van Füreden Tempo?!:-)
Látom, közben kicsit lemaradtam. :-)
Ezek szerint sokat írtam a 3mm-rel, csak saccoltam. :-)
A műanyag gyűrű szerelésekor jó szolgálatot tesz némi forró víz. :-)
(persze szétszedésnél vigyázni kell a tükörre)
Ha megnézed a hengerfejet belül, látod, hogy körbe alig van hézag a dugattyú felett, ennek a résnek a mérete nagyban befolyásolja a motor működését. Ha leveszel a hengerfejből, hogy kisebb legyen az égéstér, akkor itt felütközik a dugattyú, tehát ezt is ki kell munkálni.
Nézz meg egy tuningleírást, lehet más 2T is (pl. Trabi), és látni fogod. A gyári méret a szerelési könyvben is benne van (0,9-1,2mm).
Igen lehet változtatni a kompresszió viszonyon,mert megváltozott az oktánszám.1mmm kell le esztergálni a hengerfejből,és akkor kapsz kb 11-1 hez kompressziót.Persze pontos adatot csak köböléssel érhetsz el.Ettől csodát nem szabad várni.Általában a sokk kicsi sokra megy elv az amitől a motor javulni fog,és megbizható marad.Üdv bambi
Hell!
Nincs valahol egy MZ-s honlap, ahol együtt tud lenni az MZ-s társadalom?? Olyasmi, mint a www.simson.hu??
Üdv: Ati
Rider! Mibol veheto le 2-3 mm? es mit jelent az egester szelet munkalni?
Bambi kerlek ird meg amit tudsz e teren, hiszen teged ajanlottak. Ha van dokumentaciod kerlek kuldd el a jago@proteo.cj.edu.ro cimre.
Kosz
Biztosan lehet olyan muanyag gyurut kapni, en regebben vettem, csak az a gond, hogy nem mind egyformak es lehet, nem fog beleferni a tukorlap, en igy jartam, eppen ezert a regit hoztam rendbe tuvel cernaval es egy kis szigeteloszalaggal. A hatar az ember lelemenyessege.
Köszi a válaszokat, nekem a tükörlapom is sértetlen maradt, gondoltam olcsóbb lenne egy olyan müanyag gyürü, mint egy komplett tükör. Szerintem semmi baj nem volna vele. Lehet, hogy megbarkácsolom inkább.
szabgab,
van külön tükörlap 150-200 Ft-ért, de vágathatsz is üvegessel. Törni jó az. :-)
jago,
igen, a sűrítést érdemes növelni. Kb. 2,5-3 mm levehető, de az égéstér szélét is utána kell munkálni.
Ezügyben bambi biztos pontosabbat tud mondani. :-)
szabgab!
Jók azok a kerek tükrök. Mármint jó szaROCK.
Soma69!
Akkor legalább szélesebb gumit is simán bele tudsz tenni.
Nekem a hátsó ráf összenyomódva volt mindkét oldalról 1-1mm-t.
Tesho!
Tudom, hogy ott is visszaveszik, de ott nincs kirakva a cucc és nem örülnek, ha válogatni akarok.
A te viszgáztatásos dolgaidra lennék kíváncsi, hamár füredi vagy (asszem). Amúgy most dolgoztam kb2 hetet füreden a Tempoba. ETZ-t alig láttam :(
Powerarc
Nem a ékektől félek, mint inkább a futóműba**tástól. Bár egy TELJES felújítás után csak átengedik!
Kosz a tanacsokat. Valahol olvastam, hogy ezek a motrok 86-os ill. 88-as benzinre voltak gyartva es eppen ezert szukseges lehetne suritesi arany modositasa a teljesitmeny novelese erdekeben a 95-98-as benzinhez, es ezt kulonbozo henger ill. hengerfej csiszolassal lehet elerni. Arra gondoltam ha ez tenyleg igy van akkor most, hogy amugy is lekerul a hengerfej esetleg lehetne ilyen jellegu munkalatokat is vegezni. Amennyiben valoban varhato teljesitmenynoveles es tudtok adni megfelelo es lehetoleg pontos leirast, hogy hogyan kell ezt elvegezni kerlek segitsetek. Barmilyen velemenyt szivesen fogadok.
!!!!!! Egy egyszeru megjegyzest meg kell tennem: Akarmilyen furcsan hangzik, de nekivagtam es lefutottam ma azt a 200 km-es utat ugy a rossz menetbe eppen beallitott gyertyaval. Latszik a gyertya korul, hogy nyom ki egy keves kevereket, de ha hiszitek ha nem sokkal jobban viselkedett a moci mint eddig, mivel egy gyakran megtett utvonalon mentem feltunt, hogy az emelkedokon jobban szaladt mint addig (mgj. en a hepe hupas Szilagysagban lakom Erdelyben igy a dombokbol boven kijut akarmerre indulok, foleg ha Kolozsvar fele veszem az iranyt). Van valakinek valami elgondolasa, hogy ez mitol lehetett?
Kosz a turelmet a hosszu hozzaszolashoz.
Lattam mar külön csak tükörlapot, de altalaban kompletten gyakrabban talalhatsz, szte barmelyik mocisboltban (kb 8-900 Ft egy pár) Viszont érdemesebb ráköltened még egy ezrest és szép kockatükröket lehet érte venni, ami nem hullik szet..
A tükör (főleg belvárosi motorhasználat illetve futárkodás esetén) fogyóeszköz. Olcsó de sz@r.
Kerek müanyag, vsz. gyári tükreim vannak. Egyik éjjel önállósította magát a tükörlap és lepottyant, miután elszakadt az a müanyag gyürü, ami odafogja a lapot. Szerintetek lehet ilyet kapni, vagy komplett tükröt kell vennem? Esetleg nincs valakinek egy ilyene eladó?
Látom, többen belefutottak már hibás perselyezésbe. Itt nem a módszer volt rossz, hanem a szaki. :-)
Ha jól van kialakítva, akkor tökéletes, de akár használható valamilyen tömítő gyűrű is, és akkor pont olyan, mint ha egy nagyobb gyertya lenne.
egy barátom eladja a 125-ös ETZ-jét. a motor miskolcon van és minden papirja rendben van. TEL: 06 30 519 4793.
én a trophy hengerfejét elvittem szinesfém hegesztőhöz mert akitől megvettem ő is ilyen "javito" peremezett betétet tett bele ami természetesen nem tömitett teljesen és mindig kifújt mellette, elengedte a kompressziót. ezt meglátván és meghallván döntöttem amellett, hogy hegesszék csak be a lyukat és fúrjanak bele egy normális gyertya menetet. azóta hibátlan.
minden jót!
Bármelyik komolyabb szoci autósboltban egy raklappal a nyakadba borítanak 150-200 Ft körüli áron.
Gyertyamenetjavítót kérjél, M14 belső menettel. Ennek kell megmérni a külméretét, ( asszem M18 menet ) és olyan menetet csinálni a hengerfejbe, amelybe az betekerhető. Ehhez szerintem érdemes szakember segítségét igénybe venni, állványos fúrógép, hogy véletlenül se legyen ferde a furat, illetve profi menetfúró készlet, hogy ne legyenek barmolt, szaggatott szélűek a menetek. ( Szerintem otthon nálad nem hemzsegnek az M18 méretű menetfúrókészletek. :) )
Nagyon fontos még, hogy ezt a javítóelemet professzionális, nagy hőtűrésű fémragasztóval be is kell ragasztani.
Én egy 350-es Jawát újítottam fel így, tökéletesen működött.
Sztem, kar kicserelni a kuplungot, max a lamellakat :-) De eloszor nezd meg hogy megfeleloen van e beallitva pl.: meg van-e a megfelelo holtjatek a karnal stb...
Dino olyan ember nem él a vidéken tudtommal ráadásul ebben a kerékben már 2 első defekt van, ami azért erőteljesen adott neki, valósággal szétnyílt ráf:(((
hello!
etz-nél mikor kell kuplungot cserélni?
ha csúszik, vagy ha nem emel ki?
minden jót!
Ha Pesten keresel ilyet, akkor nem tudok segíteni. Próbálkozz motorfelújítással foglalkozó műhelyekben.
Kosz Powerarc. De hol lehet ilyet kapni?
Nahát ezt a gumiméretet még soha nem durrogták meg pedig már egy jó ideje rajta vaní!! Mondjuk nwem felületesek a vizsgáztatók, de ez speciel nem érdekelte őket! :)))
Fisi
Szerintem először járj utána, melyik mennyibe kerül. De én mindenképp megjavíttanám a hengerfejet, utána ugyanúgy használható vagy max. tartalék lesz.
A kerdesem az, hogy a hengerfejet nem erdemesebb-e hasznaltan megvenni egy lerobbant mocirol, mint megjavittatni a rossz menetest? Ha igen akkor milyen tipuson van meg ugyanolyan amilyen nekem kell?
:-)))
A p.u. mögött vettem,amúgy ott is vissza szokták venni. Aztán átmentem a Diófába,ott adott a srác ICET 22-eset,de "V"-adat nincs rajta. Kérdezem tőle,h ez hány voltos,mert nekem 50-es kellene. Azt mondja ez 12 voltosba való.
:-)))
A múltkor meg egy másik boltossal folytatam élénk vitát,mert nem akarta elhinni,h a Brisk-nél fordítva van a hőérték-számozás,ugyanúgy,mint a Bosch-nál.Az életét tette volna rá,h nekem a 19 a megfelelő:-))
www.brisk.cz és www.brisk.de
Szóval akkor ne kenjem a hajára:-)
En mult honapban vizsgaztattam a motorom, (Karcagon) de fogalmam nincs mit neztek meg rajta es hogyan, annyira zart volt a vizsgaztatas, hogy a kozelebe sem engedtek a mocimnak. 5 ora mulva kellett erte menni, aztan nem kotottek az orromra, lemuszakizott, ez a lenyeg :-)
A vizsgával kapcsolatban: nálunk híresen szigorú a vizsgabázis, de az én mocimat sem próbapadon nézték meg (igaz oldalkocsis). A fékpróba két menetből állt, egyszer csak az első, utána csak a hátsó féket kellett használni. A villa lötyögést kézzel ellenőrizték le (meg az összes többit).
Perselyezésnél a furat/persely megfelelő illesztése miatt nagyon pontos megmunkálás kell. A Heli.coilnál meg a hengerfejbe egy adott méretű menetű menetet kell fúrni, de nincs persely, hanem azt a menetes kütyüt kell csak beletekerni. Ha jól emlékxem, ez a dolog úgy is működik (sőt így is találták ki), hogy nem szükséges leszerelni a hengerfejet, hamar elkészül.
Ez a Helicoil rendszer miben nyújt többet a perselyezésnél?
Soma69!
Vidd el a kerekedet egy emberhez, aki ért a küllőzéshez. Nekem 1000/kerék volt.
tesho!
A pu. mögött vetted mi a kondit? A Diófában legalább elismeri a gyerek, hogy hülye hozzá és vissza is veszi a szart.
jago!
Perselyeztesd meg, ha lehet, meg lehet venni hengerfejhez menetjavító készletet.
Mindenki!
Kinek nézték meg rendesen a gépét műszakin?
Pl. kinek ellenőrizték már a telókat rázópadon vagy a fékeket fékpadon?
Ekecs!
beszélnünk kőne mán'. Csinálj egy freemail címet és akkor tudok írni!!!
az a 251-re való . nem fog átmenni műszakin.(nem tudom ez kritérium-e)
persze ha kellő lazasággal végzik a dolgukat akkor igen.
Előre nyugodtan mehet 90/90- es, asszem ez a megengedett legnagyobb gyári méret!
Hátra pedig a 110/80- as az ésszerű.
Fisi
megmértem a telószárak közti távolságot 110-es kényelmesen elfér.
Ha a hengerfejben gallyra ment a menet, a Helicoil rendszer segítségével meg lehet javítani. Nem új dolog, nálunk is ismert technológia. Leírást csak angolt tudok ajánlani: http://www.emhart.com/products/helicoil.html
De szerintem ott is foglalkoznak vele, ahol motorfelújításokat végeznek. Érdeklődj ilyen műhelyekben.
Szerintem ne indulj el vele, foleg meg 200 km-re NE! mert ha menet kozben valahol a puszta kozepen kiszall a gyertya a hengerfejbol eleg necces lesz helyben szerelni.
tomoka: kosz az infot, gyarinak gyari, bar 150-es hatso felni lenne atfuzve elso agyra 16" na majd probalok a leirtakhoz alkalmazjkodva valasztani :-)
No udv!
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|