:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Rider! Mibol veheto le 2-3 mm? es mit jelent az egester szelet munkalni?
Bambi kerlek ird meg amit tudsz e teren, hiszen teged ajanlottak. Ha van dokumentaciod kerlek kuldd el a jago@proteo.cj.edu.ro cimre.
Kosz
Biztosan lehet olyan muanyag gyurut kapni, en regebben vettem, csak az a gond, hogy nem mind egyformak es lehet, nem fog beleferni a tukorlap, en igy jartam, eppen ezert a regit hoztam rendbe tuvel cernaval es egy kis szigeteloszalaggal. A hatar az ember lelemenyessege.
Köszi a válaszokat, nekem a tükörlapom is sértetlen maradt, gondoltam olcsóbb lenne egy olyan müanyag gyürü, mint egy komplett tükör. Szerintem semmi baj nem volna vele. Lehet, hogy megbarkácsolom inkább.
szabgab,
van külön tükörlap 150-200 Ft-ért, de vágathatsz is üvegessel. Törni jó az. :-)
jago,
igen, a sűrítést érdemes növelni. Kb. 2,5-3 mm levehető, de az égéstér szélét is utána kell munkálni.
Ezügyben bambi biztos pontosabbat tud mondani. :-)
szabgab!
Jók azok a kerek tükrök. Mármint jó szaROCK.
Soma69!
Akkor legalább szélesebb gumit is simán bele tudsz tenni.
Nekem a hátsó ráf összenyomódva volt mindkét oldalról 1-1mm-t.
Tesho!
Tudom, hogy ott is visszaveszik, de ott nincs kirakva a cucc és nem örülnek, ha válogatni akarok.
A te viszgáztatásos dolgaidra lennék kíváncsi, hamár füredi vagy (asszem). Amúgy most dolgoztam kb2 hetet füreden a Tempoba. ETZ-t alig láttam :(
Powerarc
Nem a ékektől félek, mint inkább a futóműba**tástól. Bár egy TELJES felújítás után csak átengedik!
Kosz a tanacsokat. Valahol olvastam, hogy ezek a motrok 86-os ill. 88-as benzinre voltak gyartva es eppen ezert szukseges lehetne suritesi arany modositasa a teljesitmeny novelese erdekeben a 95-98-as benzinhez, es ezt kulonbozo henger ill. hengerfej csiszolassal lehet elerni. Arra gondoltam ha ez tenyleg igy van akkor most, hogy amugy is lekerul a hengerfej esetleg lehetne ilyen jellegu munkalatokat is vegezni. Amennyiben valoban varhato teljesitmenynoveles es tudtok adni megfelelo es lehetoleg pontos leirast, hogy hogyan kell ezt elvegezni kerlek segitsetek. Barmilyen velemenyt szivesen fogadok.
!!!!!! Egy egyszeru megjegyzest meg kell tennem: Akarmilyen furcsan hangzik, de nekivagtam es lefutottam ma azt a 200 km-es utat ugy a rossz menetbe eppen beallitott gyertyaval. Latszik a gyertya korul, hogy nyom ki egy keves kevereket, de ha hiszitek ha nem sokkal jobban viselkedett a moci mint eddig, mivel egy gyakran megtett utvonalon mentem feltunt, hogy az emelkedokon jobban szaladt mint addig (mgj. en a hepe hupas Szilagysagban lakom Erdelyben igy a dombokbol boven kijut akarmerre indulok, foleg ha Kolozsvar fele veszem az iranyt). Van valakinek valami elgondolasa, hogy ez mitol lehetett?
Kosz a turelmet a hosszu hozzaszolashoz.
Lattam mar külön csak tükörlapot, de altalaban kompletten gyakrabban talalhatsz, szte barmelyik mocisboltban (kb 8-900 Ft egy pár) Viszont érdemesebb ráköltened még egy ezrest és szép kockatükröket lehet érte venni, ami nem hullik szet..
A tükör (főleg belvárosi motorhasználat illetve futárkodás esetén) fogyóeszköz. Olcsó de sz@r.
Kerek müanyag, vsz. gyári tükreim vannak. Egyik éjjel önállósította magát a tükörlap és lepottyant, miután elszakadt az a müanyag gyürü, ami odafogja a lapot. Szerintetek lehet ilyet kapni, vagy komplett tükröt kell vennem? Esetleg nincs valakinek egy ilyene eladó?
Látom, többen belefutottak már hibás perselyezésbe. Itt nem a módszer volt rossz, hanem a szaki. :-)
Ha jól van kialakítva, akkor tökéletes, de akár használható valamilyen tömítő gyűrű is, és akkor pont olyan, mint ha egy nagyobb gyertya lenne.
egy barátom eladja a 125-ös ETZ-jét. a motor miskolcon van és minden papirja rendben van. TEL: 06 30 519 4793.
én a trophy hengerfejét elvittem szinesfém hegesztőhöz mert akitől megvettem ő is ilyen "javito" peremezett betétet tett bele ami természetesen nem tömitett teljesen és mindig kifújt mellette, elengedte a kompressziót. ezt meglátván és meghallván döntöttem amellett, hogy hegesszék csak be a lyukat és fúrjanak bele egy normális gyertya menetet. azóta hibátlan.
minden jót!
Bármelyik komolyabb szoci autósboltban egy raklappal a nyakadba borítanak 150-200 Ft körüli áron.
Gyertyamenetjavítót kérjél, M14 belső menettel. Ennek kell megmérni a külméretét, ( asszem M18 menet ) és olyan menetet csinálni a hengerfejbe, amelybe az betekerhető. Ehhez szerintem érdemes szakember segítségét igénybe venni, állványos fúrógép, hogy véletlenül se legyen ferde a furat, illetve profi menetfúró készlet, hogy ne legyenek barmolt, szaggatott szélűek a menetek. ( Szerintem otthon nálad nem hemzsegnek az M18 méretű menetfúrókészletek. :) )
Nagyon fontos még, hogy ezt a javítóelemet professzionális, nagy hőtűrésű fémragasztóval be is kell ragasztani.
Én egy 350-es Jawát újítottam fel így, tökéletesen működött.
Sztem, kar kicserelni a kuplungot, max a lamellakat :-) De eloszor nezd meg hogy megfeleloen van e beallitva pl.: meg van-e a megfelelo holtjatek a karnal stb...
Dino olyan ember nem él a vidéken tudtommal ráadásul ebben a kerékben már 2 első defekt van, ami azért erőteljesen adott neki, valósággal szétnyílt ráf:(((
hello!
etz-nél mikor kell kuplungot cserélni?
ha csúszik, vagy ha nem emel ki?
minden jót!
Ha Pesten keresel ilyet, akkor nem tudok segíteni. Próbálkozz motorfelújítással foglalkozó műhelyekben.
Kosz Powerarc. De hol lehet ilyet kapni?
Nahát ezt a gumiméretet még soha nem durrogták meg pedig már egy jó ideje rajta vaní!! Mondjuk nwem felületesek a vizsgáztatók, de ez speciel nem érdekelte őket! :)))
Fisi
Szerintem először járj utána, melyik mennyibe kerül. De én mindenképp megjavíttanám a hengerfejet, utána ugyanúgy használható vagy max. tartalék lesz.
A kerdesem az, hogy a hengerfejet nem erdemesebb-e hasznaltan megvenni egy lerobbant mocirol, mint megjavittatni a rossz menetest? Ha igen akkor milyen tipuson van meg ugyanolyan amilyen nekem kell?
:-)))
A p.u. mögött vettem,amúgy ott is vissza szokták venni. Aztán átmentem a Diófába,ott adott a srác ICET 22-eset,de "V"-adat nincs rajta. Kérdezem tőle,h ez hány voltos,mert nekem 50-es kellene. Azt mondja ez 12 voltosba való.
:-)))
A múltkor meg egy másik boltossal folytatam élénk vitát,mert nem akarta elhinni,h a Brisk-nél fordítva van a hőérték-számozás,ugyanúgy,mint a Bosch-nál.Az életét tette volna rá,h nekem a 19 a megfelelő:-))
www.brisk.cz és www.brisk.de
Szóval akkor ne kenjem a hajára:-)
En mult honapban vizsgaztattam a motorom, (Karcagon) de fogalmam nincs mit neztek meg rajta es hogyan, annyira zart volt a vizsgaztatas, hogy a kozelebe sem engedtek a mocimnak. 5 ora mulva kellett erte menni, aztan nem kotottek az orromra, lemuszakizott, ez a lenyeg :-)
A vizsgával kapcsolatban: nálunk híresen szigorú a vizsgabázis, de az én mocimat sem próbapadon nézték meg (igaz oldalkocsis). A fékpróba két menetből állt, egyszer csak az első, utána csak a hátsó féket kellett használni. A villa lötyögést kézzel ellenőrizték le (meg az összes többit).
Perselyezésnél a furat/persely megfelelő illesztése miatt nagyon pontos megmunkálás kell. A Heli.coilnál meg a hengerfejbe egy adott méretű menetű menetet kell fúrni, de nincs persely, hanem azt a menetes kütyüt kell csak beletekerni. Ha jól emlékxem, ez a dolog úgy is működik (sőt így is találták ki), hogy nem szükséges leszerelni a hengerfejet, hamar elkészül.
Ez a Helicoil rendszer miben nyújt többet a perselyezésnél?
Soma69!
Vidd el a kerekedet egy emberhez, aki ért a küllőzéshez. Nekem 1000/kerék volt.
tesho!
A pu. mögött vetted mi a kondit? A Diófában legalább elismeri a gyerek, hogy hülye hozzá és vissza is veszi a szart.
jago!
Perselyeztesd meg, ha lehet, meg lehet venni hengerfejhez menetjavító készletet.
Mindenki!
Kinek nézték meg rendesen a gépét műszakin?
Pl. kinek ellenőrizték már a telókat rázópadon vagy a fékeket fékpadon?
Ekecs!
beszélnünk kőne mán'. Csinálj egy freemail címet és akkor tudok írni!!!
az a 251-re való . nem fog átmenni műszakin.(nem tudom ez kritérium-e)
persze ha kellő lazasággal végzik a dolgukat akkor igen.
Előre nyugodtan mehet 90/90- es, asszem ez a megengedett legnagyobb gyári méret!
Hátra pedig a 110/80- as az ésszerű.
Fisi
megmértem a telószárak közti távolságot 110-es kényelmesen elfér.
Ha a hengerfejben gallyra ment a menet, a Helicoil rendszer segítségével meg lehet javítani. Nem új dolog, nálunk is ismert technológia. Leírást csak angolt tudok ajánlani: http://www.emhart.com/products/helicoil.html
De szerintem ott is foglalkoznak vele, ahol motorfelújításokat végeznek. Érdeklődj ilyen műhelyekben.
Szerintem ne indulj el vele, foleg meg 200 km-re NE! mert ha menet kozben valahol a puszta kozepen kiszall a gyertya a hengerfejbol eleg necces lesz helyben szerelni.
tomoka: kosz az infot, gyarinak gyari, bar 150-es hatso felni lenne atfuzve elso agyra 16" na majd probalok a leirtakhoz alkalmazjkodva valasztani :-)
No udv!
Sziasztok! Nincs vkinek egy eladó ETZ 125-öse? Kb 50-55 ropi van rá, papírok kellenének.
SEGITSETEK!!!
Ugy tunik, hogy elcsesztem a hengerfejen a gyertyamenetet, lehet azzal valamit csinalni vagy kell ra egy uj?
Meg megy a moci de elegge vesziti a nyomast? Mehetek meg ugy vele? Fontos mert holnap lenne egy kb. 200 km-es utam, amit nem halaszthatok.
Amugy azt hiszem, hogy egy Isolator gyertya tette tonkre, ugyanis kezdettol fogva nehezen akartbeallni a helyere. Most visszatettem a korabban hasznalt Brisket, hiszen az Isolator mostmar forog benne, a Brisk egyelore all.
Elore is kosz a gyors tanacsokat.
hali z25z!
ha gyári a felni akkor 3,00-nál 80mm)szélesebbet nem érdemes felrakni mert a szük felni úgyis összenyomja és az még szabályos . az összenyomott guminak *hegyesebb a keresztmetszete és ez rontja a bedönthetöséget.
*=valami szakirodalomban olvastam.
Sziasztok! Meg tudna nekem mondani valaki, hogy mekkora az a gumiméret, ami a 250 es ETZ-be elöre még belefér? 90? 100? 110? Köszi, és üdv mindenkinek!
Ha többet bír a kondi, az csak jó, kérdés hogy a kapacitása hasonló-e.
(Utolsó levelemre nem válaszoltál.)
Sziasztok !
Segítséget szeretnék kérni MZ 250-es vásárlásához.
Szeretnék venni egy kifogástalan állapotban ( akár gyári is lehet ) lévő ETZ 250-es , tárcsafékes motorkerékpárt , lehetőleg minnél fiatalabbat.Minden megoldás érdekel !
Komárom-Esztergom Megye előnyben !
Kérem csak korrekt ajánlatokkal keressetek !
Köszönöm.
Zsolt
(zsolt.eordogh@freemail.hu)
Mostanában új problémák jönnek az én nyakamra is. Az történik, hogy mikor piros jelzőlámpánál kiveszem a kapcsolást üresbe (mindegy, hogy 1-esből vagy 2-esből), a kapcsolószekrényből fura kattogó hangok jönnek ki, olyan, mintha nem egészen ment volna üresbe és marnák egymást a fogaskerekek, de a moci tényleg üresbe brummog. Egyébként, ha leállítom a mocit és újból berúgom, akkor nem produkál ilyensmiket.
A moci: ETZ 251.
Kérem, segítsetek, mi lehet a bibi nálam?
Köszönettel, Miki.
Egyszer volt,hol nem volt (azaz Veszprémben és tegnap), hogy a legkisebb királyfi (azaz én) elmentem a boltba kondit venni. Vettem is,de kiderült,hogy 500 Veff van rajta,pedig 50-es kellene bele. Ez is jó a mociba,amivel véget is érne a mese,vagy menjek vissza és kenjem az eladó hajára?
Köszi az infót!Megnézem a honlapot.
valaki végre megdobhatna egy használható tárcsás elsőkerékkel, ami nem tojás és nyolcas egyszerre, s talán még vezethetőbb is lenne tőle a motorom:)B.A.Z és Szabolcs megye előnyben:)) Köszönettel: Soma
Nékem ilyenek vannak a gépemben, de sajna nem udom a szerelőm anno honnan szerezte be őket de a két betét előre 5000 ft volt!
Viszont jó puha de nem kopik túl gyorsan. És nem karistolja össze a tárcsát. Na és nem utolsó sorban baromi jól fog! :)
Itt az oldaluk:
http://www.ebcbrakes.hu/
Fisi
Sziasztok! Korábban olvastam itt vhol EBC tárcsafékbetétekről, melyek ETZ-hez valók. Hol kapható és mennyiért? No és pontosan belevaló, vagy be kell barkácsolni?? Üdv: Soma
Fúrószár beszerzése:
Nonius szerszámáruház valahol Pesten, Kőbányán. A címe úgy tudom Kőbányai út akármennyi, de ha négy év után jól emlékszem, a Szállás utca felől lehet valahogy bejutni. Mindegy, meg lehet találni.
Köszi Bambi!
Hát az a legfőbb gond,hogy a gyújtás-felöli főtengelycsap megkopott és képes forogni csapágy nélkül is:-) Ill.:-((
Most felpontozáson és Loctite-csapágyragasztón morfondírozok,jó magyar módszer szerint...
Győr. Több boltot is tudok.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|