:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Tet Tib!!!
Ne futtasd mán' magad itt az agyonpolírozott kütyüiddel!!! :))
Különben is meséld csak el miért is fekete mostanság a kuplungkarod???+!!! :PPPPPP
Nesze neked- ezt azért kapod mert azt ígérted nekem is csináltatsz faja gyujtikapcsfedelet!!! :)
Fisi
Arról nem is szólva, hogy a FAG eredetileg portugál csapágy nem német!!! :P
Fisi
Én mindíg viszem magammal a poldi kalapácsot a csapágyboltba, és külön-külön megvizsgálom a csapágyakat. :-))) Na jó, ez nem igaz. A lényeg, hogy max 3000-et adok egy csapágyért, az annál drágábbakat tartsák meg, akkor inkább veszek egy maréknyi 500 Ft-os kínait. Persze az igénybevétel kérdése is, mondjuk egy főtengelybe, ami pörög mint a disznó, és ehhez képest elég hasmatos kenést kap a keverékből csak jobb csapágy kell, a kukactengely meg az olajjal feltöltött váltóban akármin is fordulhat, aki olyan helyekre drágát vesz, az én szememben könnyelmű. ;-)
az hogy "made in taivan" ne tévesszen meg senkit.a gyártósor az anyaországból származik.csak az olcsó munkaerő miatt mennek oda.persze ettől még vidáman lehet szar.fag-ot is láttam "made in malaysia" felirattal.
Olvastam, hogy a kuplungról, ill. annak kinyomócsapágyáról volt szó minap. Nekem is van egy kis gondom a kuplungommal az ETZ125-ön. Az a baj, hogy a jelek szerint a kinyomó rúd mellet kifolyik az olaj a deklibe, majd a láncvédő gumi illesztésénél szépen elfolyik a világba (standerre, gumira).
Mitől lehet ez a folyása, ill. hogyan tudom megszüntetni?
Czifi
Na jó, és honnnan vegyek szilentet? Miskolcon nem kaptam a mocisboltban. Esetleg lehet, hogy szabványos és akkor kimondottan szilentesnél lesz? Mire figyeljek mikor rakom össze?
Guminak a Heidenaut ajánlom szárazra is, és vízre is! Nekem esőben még sosem okozott vele gondot a megállás!
Az oldalszeles kérdésedre milyen választ vársz????
Üdv: TiB
Tényleg az akksi volt a rossz, tegnap kimértük.
Veszek másikat.
Szia!
Köszi a válaszokat mindenkinek! Én is olyan "montenbájkos" szivacsmarkolatnak néztem a képek alapján, csak nem voltam benne biztos. Amúgy a markolatok felrakásához egy tipp, amit bringás boltban ajánlottak: hajlakk! Be kell fújni vele a markolatot meg a kormányt Amíg felküzdi az ember ad egy kis kenést, miután megszárad még össze is ragasztja a dolgokat, nem fognak elforogni egymáson. Persze azért igyekezni kell a felrakásnál, szóval ha nagy a szenvedés, nem biztos, hogy ez a legjobb segédanyag!
Udv!
No az SKF-ről: anno rengeteg bajom volt a hátsókerék csapággyal, kb 1500-2000 km-enként cserélnem kellett mert szétment (magyar radax) aztan elegem lett és vettem bele egy skf-et. Radaxhoz képest csillagászati áron, viszont 5 evig semmi bajom nem volt vele. Pár hónapja újra csapágycserére volt szükségem és elmentem a boltba. Nos az eladó mondta hogy van neki mindenféle,skf is, de inkább ne vegyem meg meg mostanában már nem olyan jó a minősége és drága is. Ezt ő mondta: made in tajvan. Na ha én most hülyeséget irok akkor ő is hülyeséget mondott, de nem hinném hogy a saját üzletét akarta volna rontani, ajánlott is más gyártmányt. Aztán több helyről érdeklődtem és a legtöbben a német FAG-ot ajánlották ami kiváló minőség és!! fele annyi, mint az skf. Nekem ugy tünik nagyon jó a FAG szal érdemes azt venned a különbözet meg jó lesz tankolni. :-))
Nagy nap a mai, megkaptam a jogsimat,
és először vezettem legálisan motort:)
Még ennél is nagyobb előrelépés, hogy az első bukásom is megvolt. Hajnal egykor az esőben meg akartam állni a pirosra váltó lámpánál, de elcsúsztam, kb 40-el. A motoron van egy apró karcolás, nekem még az esőgatyám sem szakadt ki, pedig vékony és fenéken csúsztam ki. A hídon meg majdnem kifújta a szél alólam a mocit.
Kérdés: milyen gumit vegyek hogy tapadjon mint az atom, és mit lehet csinálni hogy az oldalszél ne kapjon bele annyira? ETZ 250.
Most már tuti hogy varrok a nadrágomba fenékprotektort is. Csak ki kell találni hogy miből legyen, mert a cocacolás flakon túl görbült:)
Csatlakozom a véleményhez.Nekem a kinyomocsapágy SKF mindössze 2600 volt a külsö csapágy ami legalább 3szor akkora volt 1200 forint,de nem bántam meg mer tényleg adni kell rá ha az ember ehez eccer hozzányul.Az a kinyomocsapágy tényleg extra igénybevételnek van kitéve
Na, egy kicsit dagadt a májam! :)))) Egyébként a gyári dolgok nincsenek krómozva, mivel alu, ergo csak polírozás kérdése! És a gyújtikapcsoló melletti cuccot, a szivatót és a kormányvégdugókat én terveztem, és csináltattam, és nikkeleztettem! :o Szivacsot meg bármelyik bótban kapsz! Én futárpetinél vettem! Tény, hogy a gázmarkolatra kurta nehezen ment rá, de csak zsír kérdése.... :)
Üdv: TiB
Bármilyen bicikli markolat fel megy rá, ezt garantálom!
Csak egy kis leleményesség kell hozzá:
bal oldalra feltszed csak simán, jobb oldalra viszont úgy hogy a szivacsban lévő (több nyire műanyag) betétet kiveszed.
Szét kell szedni, és kicserélni a gumiszilenteket, amik a villatengely körül vannak.
Igazából nem kell túl bonyolítani, ha egy akksi feszültsége a gyári értéknél (12,4 körül) 3-4 V-al alacsonyabbra megy, vagy terhelés hatására a feszültség 2-3 V-ot esik, az akksi rossz.
Igazábol, mindegy mi baja, javítani egyiket sem lehet.
A behúzott kuplunkarnál megszünő hangot a kinyomócsapágy okozza, ami a deknin belül van, és egy spéci csapágy (vízszintesen van összerakva). A külső hagyományos csapágy csak támasztó szerepű, de ezt is cseréld ki, ha a belsőt cseréled!
Belül re fontos a JÓ minőségű (drága) csapágy, kintre vegyél zárt csapágyat, és egyik oldalából üsd ki a lezáró részt, ezt fordítsd befelé, úgy rakd össze.
Ja és mocskosul tépd meg a külső anyát!!!
Nos erről beszéltem neked korábban!!
Megoldás:
fogod az akksit, leveszed róla a sarukat, majd megpróbálod vele megdönteni a kalapácsvetés rekordját, azaz jól eldobod, és veszel egy másikat.
Ettől független, ha az aksid nem túl (egy márkanévvel rendelkező zselés aksinak, jó töltéssel 4-5 évet simán el kell mennie) régi, érdemes átméregetni a kábeleid, hátha amiatt ment tönkre az aksi.
mzoli!
A motorboltban. :)
Én is ott vettem 1600 pénzért. Jobb, mint a gumi. Nálunk még parafás is van.
gyujtáskulcskapcsoló= gyújtáskapcsoló
Sziasztok!
Nézegettem a galériában a motorokat. TiB motorján tök állat a kormány, illetve az azon található dolgok! Le van krómozva pl. a gyujtáskulcskapcsolót takaró műanyag fedél, a világítás-index kapcsolók háza, kuplungkar, fékkar, stb. Nagyon szép! Igazából az érdekelne, hol lehet venni olyan szivacsos markolatokat, amit a gépén láttam. Mert amit bringás boltban lehet kapni biciklikhez, az csak a bal oldalra megy fel a kormányra, de a gázmarkolatra biztos nem. Tényleg, mérte már le valaki, mekkora annak az átmérője? Kicsit unom, hogy szinte évente le kell cserélni, mert szétreped a gumi rajta.
Az aksit sztem akkor kell kukazni ha telleg cellazarlatos. Ra lehet jonni tobb modon is. Ad 1: toltod es a toltoaram (mA) nem esik az idovel aranyosan, hanem eloszor esik aztan ujra emelkedik. Ad 2: cellankent kimered, es ahol zarlatos nem kapsz norm. erteket, (mondjuk zseles aksihoz nem ertek, ott valszeg ez nem mukodik) Én inkabb valami mas testzarlatra gondolnek. En pl hazavagtam 1 aksit plusz egy marok biztositekot hasonlo hiba miatt, es az volt a gond, hogy a kurtrol leesett az egyik kabel es testhez ert. A motor jarasa miatt es a szigeteles a flastekkeren epp csak hozzaert a vazhoz (hol jobban hol erosebben) es mindig mas miatt durrant el valamelyik bizti, hol villogott a toltesjelzo lampa hol nem, hol jol mukodott a moci, hol nem (es a fentebb leirt hiba miatt szivtam kb 2 hetet) Masreszt, ha jo a tolto feszultseged akkor csak a beinditashoz kell aksi utana a generator ellatja arammal a rendszert....szal en utoljara gondolnek aksira... na bocs a hosszu szovegert , hatha tudtam tippet adni, udv!
Csövi!
Van egy kis gondom, lóg a TS125-ösömön a hátsó villa. Nem tudja valaki mit lehetne vele kezdeni?
Töltsd fel az akkumlátort és ha újra így jársz vele, akkor kuka.
Feltöltés után ellenőrizd a töltőfeszültséget.
Kálmán
Hello
A dupla tűgörgős tud ilyet produkálni, de lényegében mindegy, egyiket sem bonyolult kicserélni, és ha szétszeded látni fogod melyik rossz.
Üdv Attila
Hát mindenképp köszi a tippeket. Remélem az egyszerűbb baj lesz. ;-)
Az az igazsag, hogy amikor nekem ez a problemam volt, akkor egy haveromhoz vittem a mocimat (szerelo gyerek) hogy nezze meg mi lehet a gond, o csinalta meg es csak ennyit mondott hogy a csapagy ment tonkre..(lehet ezzel nem sokat segitettem ) erdemes megnezni mindkettot kezdve az egyszerubbel..
Hm...melyik? Az oldaldekliben levő, a nyomócsapágy a kuplungházon, vagy talán a dupla tűgörgős?
Ritkán, de előfordul, hogy a kivezetés belül megszakad, vagy csak rosszul érintkezik. Nekem is volt ilyen, ha kisebb ütögetésre változik a helyzet, akkor ez lehet a hiba, és akkucsere.
Hello
Nekem akkor csinalt ilyet amikor a kkuplungcsapagyam szetment. sztem erdemes megnezned...
Emberek!
Segítsetek, mi lehet a baja mocinak, ha csúnya, kopogó hangokat produkál, de nem a dugó-mozgással párhuzamban, és megszűnik, ha a kuplungkart behúzom?
ETZ 251 a moci.
Okéoké!
De szerintem cellazárlat...Hol jó, hol nem.
Hello
Ha ezt sokáig próbálgatod, akkor vagy a generátor vagy a fesszabályzó fog leégni. Üdv Attila
Az akksi zselés, tehát nem tudom megnézni.. :)
De egy érdekes dolog:
Lehúzom az akksi + saruját, és rákapcsolom a full refit.
Ha ilyenkor hozzáérintem a + sarut, normál esetben ugye az amper miatt szikrázik egyet, és kigyullad a refi.
Nálam ezt csinálja: nem szikrázik, és a 12.4 Volt leesik 0.2 Voltra!
De néha meg semmi baja.
Ha zárlat lenne, akkor szikrázna, és úgy esne le a fesz.
lehet, hogy az akksi szarakodik..
De Dino tanácsára megnézem a légszűrőházat is.
Bár azt írtad, az aksi ok, de azért nézd meg a savszintet.
Engen az szívatott.
Infomaker!
Szétnézi a lámpában??? Elleszel vele az tuti.
Nem lehet, hogy meglezult valahol valami és testelésed nincs? Pl légszűrőház. Szerintem vegyél egy multimétert, ha nincs és diódavizsgáló üzemmódban el lehet vele lenni (tecsós 1800, akciósan 990 asszem kb.). Meg kontaktspray-t is használj.
Na, az én kedvemért tekerd ki a testcsavarokat (lámpában, LÉGSZŰRŐHÁZON) és ganyézd le őket.
Meg a kábelköteg nem ér a hengerhez v. nem dörzsölődött ki valahol?
Csak tippelek hátha bejön.
Nincs egy eladó ETZ 125/150? papírok nélküladok érte 20 rongyot!
2-3 -ban szoktam totyorogni
Mennyire kene porgetni? 3 -4000 kozott szokott menni. Az keves hosszu tavon?
A keverek benzin kuti.
Azota volt szerelonel is, ma reggel ugyanigy jartam vele. Na mindegy, hetvegen mar "hajthatom", meglatjuk, mit csinal.
Nos ha a múltkor leírtakat megnézted, akkor gyútáskapcsoló, vagy a rá menő pozítív (vastagabb piros kábel) adta meg magát.
Mikor egyszer épp nem jó, akkor néz meg egy külső kábellel, amit az aksi + sarkától egyenesen a gyújtáskapcsolóra viszel.
A feladata igen fontos, rajta keresztül megy át a gerjesztőáram, tehát, ha ez nem jó, vagy az ellenálás értéke nem megfelelő, akkor nem jó a töltés, vagy esetleg nincs is.ű
Sajna gyenge pont, főleg a hőhatások miatt.
Mi a feladata a TS 125-ben a töltő tekercsnek?
Hopp, de ezesetben ha csak parírfénxyt teszek rá, akkor jónak kellene lennie, de akkor sem mindig jó...
Ha csak parkírfény van, akkor csak az izzók, biztik vannak az áramkörben..meg a fesszabályzó egyik lába. Lehet, hogy a fesszabályzó testel néha, mert szar?
Hétvégén méregetek még egy jót.
Pedig már a motorom is tök jó.
Hú vazzeg lehet, hogy tényleg ez van...
Este nézem is!
Infomaker
Nekem is volt ilyen! :-) Elsö körben vedd le a kormányról a bal oldali kapcsolótáblát, ahol az indexkapcsoló van, a fénykürt, a fényszóró meg ilyenek, majd nézd meg ott a forrasztásokat és alatta a kormányt tekerd be szigszalaggal!
Hogy miért?! Gyanús hogy ott a ronda forrasztások amelyek a kapcsoló hátulján vannak hol hozzáérnek a kormányhoz hol nem! :-)
ciao
Semi
Kösz mindenkinek!
Az akksi testelése elvileg OK, még ellenőrzöm.
A fesszabályzóm magyar elektronikus, szóval beragadva nem lehet, max elbaszódott :))
De ami nagyon zavar: néha tökjó minden, néha meg még a gyújtás is elmegy, természetesen ekkor se kép, se hang, be sem indul. Szétnézek a lámpában elöl..
Infomaker!
A Javítási Kézikönyvben tuti leírás van
arra, hogy egy darab próbalámpával hogyan
mérd ki hogy melyik elektromos alkatrész a hibás.
Csak az nincsen benne, hog a kábelkötegben hogyan keress zárlatot, de arra úgyis rájössz.
Infomaker!
Az a 0,5v kurta kevés. Zárlat lesz szerintem. Aksitöltővel járó motornál nézted? Az aksitöltő lehetőleg jó fajta legyen. Én ilyenhez a szelénes töltőt használom, nem a diódásat.
Az ülés alatti kondi teljesen lényegtelen a te szempontodból, pusztán zavarszűrő jelege van.
Ha azt mondod a gyujtáskapcsolód jó, akkor 4 lehetőség van:
1. a negatív aksi vezetéked, azaz a testelés nem jó, ennek vagy biztosítékon át, de inkább anélkül a váz egy fémtiszta pontjára kell csatlakoznia fixen.
2. a biztosítékdobozod, vagy a biztosítékaid kontakthibás(ok)
3. Feszültség szabályozó beragadt érintkezője
4. Generátor hiba
az 1. -2. pontot könnyen orvosolhatod,
a 3- 4 pont hibáját a fesszabályzó áramának elvételével tudod kiszűrni.
Ja ha van mérőműszered, mérd meg az aksid feszültségét terhelt állapotban (pl tompítoton), és ellenőrizd a savszintet.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|