:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Privát helyen...bár nekem a kocsira volt 22 privát helyen, szóval nem tudom hogy jött ki motorra a 26
Nyilván Waresz volt. Rezonátorossá alakított kipufogóval sikerült, be is állt a főtengő neki a kevés kenés miatt.
Hol lehet erre rákeresni?
Micsodaaa? 26 ezret kéne letapsolnom jövőre????
Köszi az infót. Valamelyik társunk írta anno az 1,8 litert a kis TS-nek, utánaolvasok.
YBR 125 vége 95-100. Nagyon nehezen megy 100 fölé a mutató! Fogyasztása viszont fantasztikus 80-nál 2,5 literrel beéri. 2 évig volt ilyen motoron 0 Km mel vettem,csak a hitelt megemelték és eladtam gyorsan.
Munkába járásra nekem olcsó az MZ.
Viszonylag keveset fogyaszt, fillérekből üzemben tudom tartani, tényleg az adók és egyéb lehúzás a sok. Amikor drágává válik az amikor nem csak használni akarom, hanem azt is hogy szép legye.
Akkor az MZ is pénztemető, arra is sokat lehet költeni. :-)
Például műszaki vizsga 26000Ft. Ma voltam bent új forgalmiért a Ládához, 6500 pénz matricával.
Örülök, ha az MZ 3 liter E85-tel elpürrög. Kovácsolt dugó, tuning? Jó anyagminőség kell, az drága. Olcsóbban lehet venni egy olyan blokkot/autót, ami azt a teljesítményt eleve bírja. :-D
140km-es oda-vissza munkábajárással inkább valami etióp étvágyú dízelmotor kellene bele. :-)
Azért pénztemető a Lada, mert már azt is lehet a végtelenségig húzni.kovácsolt dugó, 1900ccm, pajero híd, tolókerék, szinter kuplung, nagyszelepes hengerfej, nagy alapkörös vezérlés stb., de ez egy motoros fórum:)
Szóval megint beült az Mz hátulja.Kellene vmi beton teleszkóp, vagy vmi kemény rugó, az Mz rugókovácsolásán, és a szár hosszabbításán már túl vagyok, a rugó elfárad, vagy a teleszkóp fordítja ki a szimeringet.Mz telóból már többet nem tudok kihozni.Ezen kívül megoldódott a fékszorulásom is.Már nem fog mert megint folyik a karmanytú.Amúgy fasza minden!:)
Most éppen azon gondolkodok, hogy varacskolok rá vmi megbízható féknyerget, lehet Zsigulit?:)
Én is az orrnehéz viselkedésre gondoltam, csak furán fogalmaztad meg ezzel a defekteslenne-kifejezéssel.
Miért pénztemető a gázos Lada? Driftmesterkedsz télen vele? :-)
20-nál óvatosan fordultam 2-ben egygázon, nem motorfékeztem a csúszós úton,és majdnem elkapta egy villanykaró a tanksapkát. Élményautó a hátsókerékhajtású. :-)
Jawa 350 638 hátsó telója jó az etz 250-re?Van egy bontásra váró twin sport felelslegesen nem kunyerálnám el az embertől.
Én nézegetem az új NC Hondákat, bár pénzem sztem az életbe nem lesz rá :)
Marad a kisTS meg ha összejön, akkor a /1 is. Kicsit szívás hogy bebizonyosodott a nagyról hogy ló....t nem tölt, futhatok vele egyet :S
Super Ténéré- az eleje hamar bebukik a kanyarban, mint egy gyorsaságinak, pedig aki ilyenre ül, az nem arra vágyik.
Az Ybr olyan 100-115 között megy motortól függően, bár a 115-ös végsebességet csak sokára éri el, és már nagyon rossz hangja volt:)
Gázos zsigulival is az a baj, hogy pénztemető.Amúgy meg élménykocsi, csak télen mindíg odér a hátulja vhova:)Legalábbis nálam.
Mennyit megy csutkán az YBR125?
A defektes érzést kifejthetnéd bővebben.
8-9 liter.. jajjj nekem! Akkor egy Lada télen gazdaságos városi jármű :-)
Többször szóba került már a Yamaha ybr 125,valószínű minden nagyképűség nélkül én tudok róla a legtöbbet.Cégünknél most 16 db üzemel, minden nap mennek, és tényleg nincs nekik semmi baja.Unalmas időmben az egyikkel azzal szórakoztam, hátha sikerül vele egykerekezni, előtte csutka gázon tettem meg vele közel 100 km-t.Olyan emberek szervizelik, akik teherautókat szerelnek, olajcseréken kívül olyan 60 ezer után kell első teleszkópot felújítani( rengeteg a padka fel-le), illetve vmiért a hátsó fékpofák hamarabb kopnak mint az elsők.A fogyasztásuk is csodálatosak.Már 6 évesek a gépek, és 6 év után mindíg új közbeszerzést adnak ki, de most 2 évvel meghosszabbították az élettartamukat, mert gazdaságos az üzemeltetésük.
3 hónapja vettem egy Super Tenere-t, olcsón jutottam hozzá, de előtte még sose vezettem.Átlagfogyasztás városban 8-9 liter!!Pedig motorikusan rendben volt.Olyan vezetni, mintha állandó első defekttel mennél.Egy helybeli srác nagyon belehullott.Nem tartottam vissza, múlt héten új gazdira lelt.
Hát esetleg:
http://www.tesztmotor.hu/teszt/motorok-uj-/a-mindennapok-megoldasa-yamaha-ybr125.html
http://www.yamaha-motor.eu/hu/products/Motorcycles/125cc/ybr125-custom.aspx
Legalább is kis mz után esetleg ez lenne a mindennapi motor: YBR 125 Custom
Nekem legalább is..
Teknőc
Azért az ilyen nagymotorokat nem mondanám munkába járósnak, persze attól függ hol van a munkahelyed :)
De nekem Budapesten, Hungária körúton, kocsik közt, lámpától lámpáig, hasznosabb egy kicsi, mozgékony kezes gép.
Én egy GS500 Suzukira indultam be.
Egy hibája van, hogy dög unalom :) de minden más stimmel. Viszont nekem ilyen motor kell mindennapos motorozásra, mert ami kicsit is izgalmas azt én széthajtanám, vagy meghalnék vele :D
Öröm motorozásra meg még mindig ott lesznek a vitrinmotorjaim :)
Honda Transalp, Africa Twin, DR650 sorolhatnám... Ha utcára akarsz de terepre is alkalmas motort.
Illetve FJ1200, ER-5
Akkor mi lesz a mindennapos motor?Már egy ideje én is gondolkodok vmi gazdaságos gépen, ami nem rém unalom, olcsó, és viszonylag nagy, a teljesítmény nem izgat, 90 utazó elég.Legyen 300ezer és 10-15-nél ne legyen idősebb.Legyártottak már ilyet?:)
Hát kb. ez a tervem vele.
Szépen megcsinálom, egy évben kétszer előveszem, találkozókra elpöfögök vele, majd hazaérve átwaxolom, és letakarom :)
Nagyon sokat használtam már, kiszolgált az öreg vas, de az oldtimer alkatrész árak miatt már gazdaságtalan mindennapi motornak. Pénzt nem adnak érte annyit amiért megválnék, hát lesz vitrinmotor belőle.
Ugyan ez a sorsa a Hondának is.
Az is gyorsan használódik már, az alkatrészek pedig nem olcsók egy 30 éves Hondához sem.
Én egy kis Start azért nem restaurálok, mert kiszámoltam, hogy csak a festés, és a két kerék , polírozása, fűzése, szabályzása is alapvetően többet emészt fel mint ahogyan azt ténylegesen megéri.De ugye ez egy betegség, ezért börzén 1-2 ezer forintos tételeket mindíg költök rá, és már mindenem meg van hozzá.És ha elkészül mit csinálok vele, egy évbe kétszer beindítom?Gyönyörű lesz 2 hónapig, utána útba lesz, utána meg megy vissza a pincébe aludni.Majd inkább ha nyugdíjas leszek akkor, az meg úgy se jön el:)
Ja az árakat nem én írom, csak dobálom a webshop kosárba a cucokat és látom a végösszeget...rossz marketing stratégia a bolt részéről :D
Pedig még benne reménykedtem, hogy tud rendeset csinálni. Haver FZR-ére is csinált és az übertuti lett.
Lehet hogy ez az ETZ tárcsa egy elcseszett konstrukció?
Na annyit remélem nem kell :)
Alapvetően szerencsére egyben van a motor, már akkor jól néz ki ha lemosom, de ha igazán szépet akarok akkor kellenek olyanok is mint tankon a bemattult emblémát, gumi szívócsonkot, gyújtáskulcs körüli króm borítást, kezelő szervek króm borítását, markola, lábtartó gumi, láncvédő burkolat, üléshuzat és szivacsot cserélni.
Persze ezen felül is vannak még olyanok amik nem is látszanak, de azért jó sok pénzt el tudnak kérni ilyesmi apróságokért.
Üdv!
Amit nekem tavasszal csinált tárcsát most fogom neki visszavinni, mert van kb 0,2 mm-es ütése, műszakin kivágnak a motorral együtt. :-)
Egyébként nekem is 2 darabból csinálta, egy felfogatási rész, és egy kopórész.
Csak listát írj, árakat ne!:)
A trophyhoz 430-ig írtam, aztán már nem.250-ért ment el...
Elkezdtem összeírni egy alkatrész listát a TS-em restaurálásához.
60ezernél tartok, és eddig csak apróságokat írtam össze.
Belenéztem a fékfolyadéktartályba. A fékfolyadék helyett valami halikra állagú malaj volt benne. Érdekes...
Ezt már hallottam, hogy ha leveszi az ember a tárcsát az MZ-ről az magától deformálódik, de pályások is szoktak tárcsát cserélni, és ennél jobban nem precízkedik túl ők sem.
Szőke Károlyal tervezem tárcsát gyártatni ha egyszer elkopik. Olyat csinál, hogy a tárcsa és a felfogató külön van mint a rendes motorokon, így csak a tárcsát kell cserélni, ez lehet hogy önmagában megoldaná a problémát.
Ja írtad hogy lecseréled dobra. Na az se jobb, nehogy azt hidd. Felszabályoztattam, két fékezés után ugyan úgy pumpál, még szerencse hogy az a két fékezés pont a műszaki vizsgára esett :D
Amúgy tuti igen.A vicc, hogy egy Ivecón le tudom cserélni, ezen meg nem?Pedig az 30 tonnát állít meg:)
8-as csavarok fogják, első lépcsőben 40, másodikban 60-al húztam le.Előtte felületek fémtiszták, kapott rézpasztát, de minden hiába.Honekkerék meg öt méterről feldobták, meghúzták megszakadás előtt egy szőke p..a hajszállal, és jó volt.:)
Holnap kiveszem a betéteket, mert mióta ferodó van benne azóta csinálja, mindkét féktárcsával, akkor a betét szelességéből, magasságából most már parasztba elreszelek, utána meg jól meggyújtom!:)
Úgy rémlik az MZ kézikönyvben benne van az összes csavar meghúzási nyomatéka.
Valami csak elhúzta azt a tárcsát.
Nemtom, mekkora csavarok vannak ott? 10-es? annak kb. 40-50Nm elég szokott lenni.
Torpanás az elszegényedés következménye. Tekerj be melléklevegő csavaron és próbáld ki mi történik.
Ha nem segít, vagy az alapjárat nagyon elmegy ettől akkor az úszószint növelésével, vagy tű reszeléssel lehet variálni.
Persze az is lehet hogy ott van valami rezonanciája az utángyártott dobnak, amitől ilyet csinál.
Mekkora nyomatékkal kell meghúzni a tárcsát? Illetve lehet az a probléma, hogy volt egy durvább balesetem vele és az első felnit is ki kellett utána centírozni. Talán a kerékagy is kapott egy pofont... Mindenesetre kipróbálom egy komplett másik kerékkel hátha megjavul a dolog aztán összekombinálok egy jó tárcsát egy jó kerékkel:)
A torpanás pedig úgy működik, hogy ha alapjáratrol odahúzom neki megindul szépen olyan 2200ig ott elbizonytalanodik. Ha gázt adok neki többet akkor még rosszabb a helyzet. szóval ilyenkor éppen csak annyit szabad adni neki hogy gyorsuljon, máskülönben jobban fullad. A kipum az még tiszta mert 2000km-t mentem vele mióta megvettem. Magyar utángyártott sima dob. A karbim meg egy eredeti csatos bvf, 135ös főfuvival. A súbere viszont új, meg a tű is de ezek legalább MZA-sak ami elvileg jó minőségű. A régebbi 30n1-es karbimmal pedig lent még rosszabb volt. Alul kegyetlenül sokallt vele. Ez a karbi viszont jó mert 75-80nál sk úton egy személlyel 3,5L-ert, Városban 2 személlyel sem ment 4,5felé a a fogyi. Viszont a szembeszelet nem kedveli a gépezet.
Egy ponton fogott a régi tárcsával, de érezhetően.A tartalékot leszabályoztattam, na megoldódik a gond.Mentem vele vagy 50 km-t és már az is fog egy ponton.Kerék nem üt, nyomatékkulccsal kétlépcsőben sorrendben meghúzva és mégis szar.Mondjuk az is marad....
Már hogy nem húzódik el eléggé a féktárcsától a dugattyú?
Az nekem is ilyen, ha a fékpadon jól teljesít és nem fogja a kereket csak hozzáér a tárcsához picit, ne foglalkozz vele :)
Csapattársam görcsölt rajta egy csomót.
Brembo karmantyúkkal és dugattyúkkal neki jó lett. A dugattyúk kisebbek, szerintem ennyi a titka.
E-bayről rendelte.
Hogy mennyibe kerül, Bambit kéne megkérdezni, nem harap a bácsi :)
Fogyasztás növekedni fog.
Menetteljesítmény javul. Jobban nem fog forogni, de nyilván nyomatékosabb lesz. Túrások szeretik éppen ezért.
A hengerfejet szintén hozzá kell reszelni, hiszen nagyobb átmérőjű a furat, de ez nem a te dolgod ha Bambira bízod.
Viszont én azt mondom, hogy amíg ennyire véres a motorod torka, lehet hogy egy korrekt rendberakás is elegendő lenne neked ahhoz hogy elégedett legyél a motor teljesítményével.
Mondjuk 40%-os fékpadi hibát nem 0,05mm-es ütés okoz :D
Vagy olajos volt a tárcsa, vagy durva deformáció volt benne. Bár ahogy mondod, hogy két fékbetét között csattog a tárcsa, az nagyon-nagyonnemjó kategória és elég lenne egy műanyag vonalzó hogy javítsak azon :D
Konkrétan féktárcsát még soha az életemben nem szereltem, tehát a sarokszámokkal sincs tapaszatom, viszont precíziós gépszerelésben és méréstechnikában jártas vagyok, szóval ezt ezek alapján mondom.
Könnyen elhúzódhat egy tárcsa akkor is ha jó állapotú minden. 0,01mm beosztású mágnesállványos mérőórával ki lehet órázni a felfogatási helyet. kb. 0,05mm hiba alatt kellene maradnia, szerintem kb. ez ami már látható a fékpadon és ez az a pontosság, amit házilag van esélyed elérni.
Aztán a felfogatott tárcsán is megmérni az ütést, persze átlósan több lépcsőben nyomatékkal lehúzva. Ha valamelyik csavarnál beljebb húzódik a tárcsa akkor vagy 0,03mm-es hézagoló acéllemezt alápakolni azon a részen, vagy aláfestesz gyorsan száradó nitrófestékkél és úgy hézagolod ki.
AZONBAN lehet, hogy a legegyszerűbb és olcsóbb az lenne, ha elvinnéd egy szakemberhez aki felszabályozza és összerakja neked, mivel házilag 0,05mm alatt tartani a hibát nagyon nem könnyű, főleg ha nem ez a szakmád.
Torpanás. Nyilván érezni kellene miről beszélsz mert lehetetlen leírni és így diagnosztizálni is ilyen jellegű hibákat a távolból, de elsődlegesen ez kétütemű motor.
3000 alatt én kuplungot sem eresztem rá, gyári ajánlás szerint sem érdemes ott használni mert gyorsabban tönkremennek a csapágyak.
Jó persze nyilván lehet használni gyorsításkor, vagy lassú krúzoláskor, de nem érdemes ilyen tartományban tartani, bizony váltani kell.
A torpanás, amúgy lehet karburátor beállítás és a kipufogó hibája miatt.
Sajnos mint tudod a karburátornál a nem túl precíz utángyártott, vagy eredeti de kopott alkatrészek is beleszólnak.
Nekem is hosszú játék ez, mire elfogadható szintre sikerül kikompenzálni, szóval nincs olyan egyértelmű megoldás hogy húzd fel a fúvókatűt, vagy emeld meg az úszószintet 1,5mm-el.
Meg kell figyelni konkrétan milyen terhelés, és gázkar állás mellet torpan, ha ráhúzod vagy visszaereszted akkor elmúlik e, kicsi vagy nagy terhelés mellet dadog, és ennek megfelelően módosítani a karburátornak azt a tartományát, lehetőleg úgy hogy a többi tartományt ne cseszd el.
Kipufogóval meg hát sokat nem tudunk tenni, csak kicserélni, ha rossz a méretezése. Ha át van ütve a csillapító akkor bármilyen utángyártottra cserélheted csak jobb lesz, de az igazi egy gyárival lesz.
A 300-tól nem fog meggyógyulni.A végsebessége nem fog nőni, viszont nyomatékosabb lesz.Ha lyuk van a teljesítményben az karbi beállítást igényel, esetleg égesd ki a kiput, és egy nagyon pontos gyujtásállítás sem árt (3mm,035mm nekem bevált), én is ezzel a problémával küzködtem, de nekem meggyógyult elektronikus gyujtással, és egy zsír új gyári kipuval.
Viszont a fékkel én is szívok.Féktárcsa leszabályozva, fém fékcső, grimeca főfékhenger, új karmantyú, és egy ponton mégis fogja a betét a tárcsát.Ha sokat szivat teszek bele fékdobot:)
Az ötlet jó, többeknek bevált.
De legjobb, ha ezt mz klubon teszed fel.
Ott nagyon sok ember élt ezzel.
Avagy regisztrálj ott, és adatlapokat is tudsz nézni.
így hirtelen aki ott olyan géppel van:
Gabsic, Pointer,Mzsanyi250/1.
Állítólag erősebb, jóval nyomatékosabb, alacsony fordulaton is jól húz.
Tehát emelkedőket jobban bírja, ez egyértelmű.
Fogyasztásban pedig van akinek kicsit, (max féllitert nőtt) valakinek ennyit sem.De legjobb, ha ott érdeklődsz, mert többet nem tudok róla mondani.
Ja, ha 300-asítani szeretnéd Creation, akkor ne Kovácshoz menj, hanem Bambihoz.
Ő nem szívesen csinálja, tudom.
Bambi mester állítólag lengyel dugót tesz bele, ha jól értettem. Hozzá kell tehát vinned a gépet akkor. Pointer, aki szegedi, ő is ezt tette...
Tudom nem sokat mondtam, az se nagyon konkrét.:( De talán valamit mégis ért.
Teknőc
Erre én is kíváncsi lennék :)
Gondolkodok erősen egy Bambi-féle 300asításban. Valakinek tapasztalata menetteljesítmények és fogyasztás terén? Csak a hengert fúrják vagy hengerfej-átalakítás is történik? Anyagilag mennyire megrázó egy ilyen beavatkozás?
Igazából fémtisztára lecsiszoltam az érintkező felületeket mert műszaki előtt szoptam sokat az elsőfékkel. Ami csak rossz lehetett rossz is volt. Ütött a tárcsa, eresztett a főfékhenger és még a munkahengereknél is eresztett az olaj. Kész rémálom volt kapkodni a vizsga előtt, pláne úgy hogy nem lehet normális karmantyúkat kapni. A vizsgán ígyis 4szer mértek rá mire a 40% ütés alá ment...
Jah és még egy kérdés. Mit lehet tenni az ellen, hogy 3000alatt is menjen a gépezet? Utángyári kipuff, megszakajtós gyula, utángyári kipuff és csatos karbi. 2300 és 2600 között hezitál. Hétvégén 2 személlyel a Zemplénben sokat kellett kapcsolgatni emiatt..
Akkor most mi a kérdés, ha tudod rá a választ? :)
Természetesen nem szabad szorulnia, és nem szabad ütnie a tárcsának.
A felfogatási felületet órázd ki, csúnyán rossznak kell lenni a csapágynak vagy gányolt csapágyháznak hogy az üssön. Inkább szennyeződés lesz a tárcsa felfogatás alatt, vagy nem egyforma nyomatékkal húztad le a tárcsa csavarjait. Igen. A tárcsát nyomatékkulccsal kell felrakni, mert pont olyan érzékeny mint a vízhűtéses motorok hengerfeje.
Szépjóreggelt!
Érdeklődnék, hogy mennyire szabad fognia az első féknek kiengedett állapotban (ETZ tárcsafék). Gondolom semennyire. Nekem viszont érezhetően fog ha megforgatom a kereket, de nem egyenletesen, lehet is látni hogy minimálisan ide-oda jár a tárcsa. Az lehet hogy a kerékagy üt? Mert raktam rá másik, hibátlan tárcsát és azzal is ugyanezt produkált.
Értem, de talizhatunk is Szögeden...;)
Telefonon majd értekezünk...:)
Teknőc
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|