hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 22. kedd 
Csilla, Noémi

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Atilla
válasz erre | email2012-10-10 21:07:22
egyébként miért van ezzel gond? 90-nél az 1200-as Suzukim is 4-et eszik...
Meg a barátnőm autója is annyit eszik vegyesen.
sorszám: 44515 (135829)
(előzmény: Atilla, 2012-10-10 21:05:15)

 
 
Atilla
válasz erre | email2012-10-10 21:05:15
Az jó, 80-nál annyit eszik, mint egy 250-es. :-)
sorszám: 44514 (135828)
(előzmény: Teknőc, 2012-10-10 19:51:28)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-10-10 19:51:28
Ja, a gépemet már sokan látták velem Répáshután és Kunfehértón is.
A Kunfehértón legelöl igyekeztem, bő 80-as utazóval, ezt szerintem sokan megerősítik...
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motoros_tura/?dr=59129&cmd=pic&id=787021
http://www.szocimotoros.hu/hu/galeria/220
Utolsó kép...
http://www.szocimotoros.hu/hu/galeria/220
A 8. kép...
Általában 120-130 kg terheléssel használom. Ez túracucc+ én vok összesen.
(Sajna, de igen, ilyen kövér vok)
Teknőc
sorszám: 44513 (135825)
(előzmény: Teknőc, 2012-10-10 18:58:41)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-10-10 18:58:41
Tudom, hogy én ezzel most rendes bilit borítok:
„-Csapágygolyó csap a pangó vízbe!-” ;)
s elnézést mindenkitől ezért előre is...
MZ TS 125-ös, gyári értékek,(pl lánckerék-15/48), kivételek:
56-os, DDR henger, 125-ös hengerfej, utángyártott etz kipuff.
4 .sebesség fokozatban végig nézve, saját méréseim alapján.

f(/min) seb.(km/h) fogyi(L/100km)

3 ezer ~55 2 - 2,2
4 ezer ~70 3,2 - 3,6
5 ezer ~80 ~3,8
Nem néztem ~90 ~4,5 (sok!!!)

Tudom, hogy sokan nem hiszik ezt el,
De(!) ezt mérem már 2 éve folyamatosan.
Teknőc
sorszám: 44512 (135823)
(előzmény: Teknőc, 2012-10-10 17:26:01)

 
 
Atilla
válasz erre | email2012-10-10 18:34:34
Tudom, hogy kicsiről beszéltek! Azért írtam, hogy amit adatokat megadott, azok a nagy TS-hez stimmelnek, nem a kicsihez. :-)
sorszám: 44511 (135822)
(előzmény: Keri, 2012-10-10 15:18:23)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-10-10 17:26:01
Mindkettő van neki, de kicsiről beszélt az előbbiekben.
Azaz a ts 150-esről, 16/48-as lánckerékkel.
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motoros_tura/?dr=59129&cmd=pic&id=787020
A nagyot, a ts 250-est, most csak Attila hozta szóba.
Teknőc
sorszám: 44510 (135820)
(előzmény: Keri, 2012-10-10 15:18:23)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-10-10 15:18:23
neki kicsi van...vagy nem?
sorszám: 44509 (135818)
(előzmény: Atilla, 2012-10-10 11:17:12)

 
 
Atilla
válasz erre | email2012-10-10 11:17:12
Gyári áttétellel a nagy TS megy kb 4300- nál 90-et.

sorszám: 44508 (135817)
(előzmény: Keri, 2012-10-10 09:23:45)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-10-10 09:23:45
Na ez a titkod, nem megy 90-et, mivel ott 6000-et forog :)
4-5ezres fordulaton 60-75-öt megy kb.
Ott meg teljesen hihető ez a fogyasztás.
sorszám: 44507 (135816)
(előzmény: VGGábor, 2012-10-09 21:50:21)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2012-10-09 21:50:21
Én általában nem forgatom túl 5000en, városban 3.ban 50nel járok (4000), országúton meg 70-80 néha még 90 (4000-5000) is, és tartja a 3.0-3,1 literes fogyasztást. :) Gondolkodok hogy állítani kék rajta hogy jobban ugorjon, de mindig lebeszélem magam.
sorszám: 44506 (135806)
(előzmény: Pápics, 2012-10-09 20:27:01)

 
 
Pápics
válasz erre | email2012-10-09 20:27:01
Többek szerint, normál használat mellett 2.5- 4l/100km a fogyasztás kis Ts- nél. Nekem 2.8 volt a legkevesebb, de azt nem nevezném normál használatnak, inkább csak poroszkálás volt. Nekem általában 3-4l/100, de 80-90 között húzom neki.Nekem hihetetlen normál tempónál 1.8 l-es fogyasztás. Habár az a kérdés, hogy kinek mi a normál tempó.
sorszám: 44505 (135805)
(előzmény: szsrobert, 2012-10-08 20:44:14)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-10-08 22:29:02
Utoljára még 10e körül volt az MZ vizsgája az Autóklubnál. Majd rákérdezek, úgyis be kell menni a matrica miatt.
sorszám: 44504 (135792)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-10-08 21:25:37
Én itt vizsgáztattam:
http://www.autohelpcentrum.hu/

Mozaikban olcsóbb, csak nem volt időm kivárni.
sorszám: 44503 (135790)
(előzmény: szsrobert, 2012-10-08 21:14:18)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-10-08 21:14:18
Állítólag motorra is annyi.
sorszám: 44502 (135787)
(előzmény: VGGábor, 2012-10-08 20:43:18)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-10-08 21:05:22
Szerintem is kamu.
sorszám: 44501 (135784)
(előzmény: Pápics, 2012-10-08 20:23:02)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-10-08 21:05:00
Privát helyen...bár nekem a kocsira volt 22 privát helyen, szóval nem tudom hogy jött ki motorra a 26
sorszám: 44500 (135783)
(előzmény: VGGábor, 2012-10-08 20:43:18)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-10-08 20:44:14
Nyilván Waresz volt. Rezonátorossá alakított kipufogóval sikerült, be is állt a főtengő neki a kevés kenés miatt.
Hol lehet erre rákeresni?
sorszám: 44499 (135781)
(előzmény: Pápics, 2012-10-08 20:23:02)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2012-10-08 20:43:18
Micsodaaa? 26 ezret kéne letapsolnom jövőre????
sorszám: 44498 (135780)
(előzmény: szsrobert, 2012-10-08 17:24:50)

 
 
Pápics
válasz erre | email2012-10-08 20:23:02
Ne hidd el.
sorszám: 44497 (135779)
(előzmény: szsrobert, 2012-10-08 19:59:35)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-10-08 19:59:35
Köszi az infót. Valamelyik társunk írta anno az 1,8 litert a kis TS-nek, utánaolvasok.
sorszám: 44496 (135778)
(előzmény: Ze78, 2012-10-08 19:34:44)

 
 
Ze78
válasz erre | email2012-10-08 19:34:44
YBR 125 vége 95-100. Nagyon nehezen megy 100 fölé a mutató! Fogyasztása viszont fantasztikus 80-nál 2,5 literrel beéri. 2 évig volt ilyen motoron 0 Km mel vettem,csak a hitelt megemelték és eladtam gyorsan.
sorszám: 44495 (135776)
(előzmény: szsrobert, 2012-10-07 15:04:06)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-10-08 19:18:11
Munkába járásra nekem olcsó az MZ.
Viszonylag keveset fogyaszt, fillérekből üzemben tudom tartani, tényleg az adók és egyéb lehúzás a sok. Amikor drágává válik az amikor nem csak használni akarom, hanem azt is hogy szép legye.
sorszám: 44494 (135771)
(előzmény: szsrobert, 2012-10-08 17:24:50)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-10-08 17:24:50
Akkor az MZ is pénztemető, arra is sokat lehet költeni. :-)
Például műszaki vizsga 26000Ft. Ma voltam bent új forgalmiért a Ládához, 6500 pénz matricával.
Örülök, ha az MZ 3 liter E85-tel elpürrög. Kovácsolt dugó, tuning? Jó anyagminőség kell, az drága. Olcsóbban lehet venni egy olyan blokkot/autót, ami azt a teljesítményt eleve bírja. :-D
140km-es oda-vissza munkábajárással inkább valami etióp étvágyú dízelmotor kellene bele. :-)
sorszám: 44493 (135769)
(előzmény: Troster07, 2012-10-08 00:52:23)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-10-08 00:52:23
Azért pénztemető a Lada, mert már azt is lehet a végtelenségig húzni.kovácsolt dugó, 1900ccm, pajero híd, tolókerék, szinter kuplung, nagyszelepes hengerfej, nagy alapkörös vezérlés stb., de ez egy motoros fórum:)
Szóval megint beült az Mz hátulja.Kellene vmi beton teleszkóp, vagy vmi kemény rugó, az Mz rugókovácsolásán, és a szár hosszabbításán már túl vagyok, a rugó elfárad, vagy a teleszkóp fordítja ki a szimeringet.Mz telóból már többet nem tudok kihozni.Ezen kívül megoldódott a fékszorulásom is.Már nem fog mert megint folyik a karmanytú.Amúgy fasza minden!:)
Most éppen azon gondolkodok, hogy varacskolok rá vmi megbízható féknyerget, lehet Zsigulit?:)
sorszám: 44492 (135767)
(előzmény: szsrobert, 2012-10-08 00:20:17)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-10-08 00:20:17
Én is az orrnehéz viselkedésre gondoltam, csak furán fogalmaztad meg ezzel a defekteslenne-kifejezéssel.
Miért pénztemető a gázos Lada? Driftmesterkedsz télen vele? :-)
20-nál óvatosan fordultam 2-ben egygázon, nem motorfékeztem a csúszós úton,és majdnem elkapta egy villanykaró a tanksapkát. Élményautó a hátsókerékhajtású. :-)
sorszám: 44491 (135766)
(előzmény: Troster07, 2012-10-07 19:55:15)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-10-07 23:55:04
Jawa 350 638 hátsó telója jó az etz 250-re?Van egy bontásra váró twin sport felelslegesen nem kunyerálnám el az embertől.
sorszám: 44490 (135765)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2012-10-07 20:24:03
Én nézegetem az új NC Hondákat, bár pénzem sztem az életbe nem lesz rá :)

Marad a kisTS meg ha összejön, akkor a /1 is. Kicsit szívás hogy bebizonyosodott a nagyról hogy ló....t nem tölt, futhatok vele egyet :S
sorszám: 44489 (135762)
(előzmény: Keri, 2012-10-06 19:28:17)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-10-07 19:55:15
Super Ténéré- az eleje hamar bebukik a kanyarban, mint egy gyorsaságinak, pedig aki ilyenre ül, az nem arra vágyik.
Az Ybr olyan 100-115 között megy motortól függően, bár a 115-ös végsebességet csak sokára éri el, és már nagyon rossz hangja volt:)
Gázos zsigulival is az a baj, hogy pénztemető.Amúgy meg élménykocsi, csak télen mindíg odér a hátulja vhova:)Legalábbis nálam.
sorszám: 44488 (135761)
(előzmény: szsrobert, 2012-10-07 15:04:06)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-10-07 15:04:06
Mennyit megy csutkán az YBR125?
A defektes érzést kifejthetnéd bővebben.
8-9 liter.. jajjj nekem! Akkor egy Lada télen gazdaságos városi jármű :-)
sorszám: 44487 (135760)
(előzmény: Troster07, 2012-10-06 20:27:11)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-10-06 20:27:11
Többször szóba került már a Yamaha ybr 125,valószínű minden nagyképűség nélkül én tudok róla a legtöbbet.Cégünknél most 16 db üzemel, minden nap mennek, és tényleg nincs nekik semmi baja.Unalmas időmben az egyikkel azzal szórakoztam, hátha sikerül vele egykerekezni, előtte csutka gázon tettem meg vele közel 100 km-t.Olyan emberek szervizelik, akik teherautókat szerelnek, olajcseréken kívül olyan 60 ezer után kell első teleszkópot felújítani( rengeteg a padka fel-le), illetve vmiért a hátsó fékpofák hamarabb kopnak mint az elsők.A fogyasztásuk is csodálatosak.Már 6 évesek a gépek, és 6 év után mindíg új közbeszerzést adnak ki, de most 2 évvel meghosszabbították az élettartamukat, mert gazdaságos az üzemeltetésük.
3 hónapja vettem egy Super Tenere-t, olcsón jutottam hozzá, de előtte még sose vezettem.Átlagfogyasztás városban 8-9 liter!!Pedig motorikusan rendben volt.Olyan vezetni, mintha állandó első defekttel mennél.Egy helybeli srác nagyon belehullott.Nem tartottam vissza, múlt héten új gazdira lelt.
sorszám: 44486 (135756)
(előzmény: Teknőc, 2012-10-06 20:06:04)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2012-10-06 20:06:04
Hát esetleg:
http://www.tesztmotor.hu/teszt/motorok-uj-/a-mindennapok-megoldasa-yamaha-ybr125.html
http://www.yamaha-motor.eu/hu/products/Motorcycles/125cc/ybr125-custom.aspx
Legalább is kis mz után esetleg ez lenne a mindennapi motor: YBR 125 Custom
Nekem legalább is..
Teknőc
sorszám: 44485 (135755)
(előzmény: Troster07, 2012-10-06 17:48:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-10-06 19:28:17
Azért az ilyen nagymotorokat nem mondanám munkába járósnak, persze attól függ hol van a munkahelyed :)
De nekem Budapesten, Hungária körúton, kocsik közt, lámpától lámpáig, hasznosabb egy kicsi, mozgékony kezes gép.
sorszám: 44484 (135754)
(előzmény: creationmz, 2012-10-06 18:15:50)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-10-06 19:13:26
Én egy GS500 Suzukira indultam be.
Egy hibája van, hogy dög unalom :) de minden más stimmel. Viszont nekem ilyen motor kell mindennapos motorozásra, mert ami kicsit is izgalmas azt én széthajtanám, vagy meghalnék vele :D

Öröm motorozásra meg még mindig ott lesznek a vitrinmotorjaim :)
sorszám: 44483 (135753)
(előzmény: Troster07, 2012-10-06 17:48:05)

 
 
creationmz
válasz erre | email2012-10-06 18:15:50
Honda Transalp, Africa Twin, DR650 sorolhatnám... Ha utcára akarsz de terepre is alkalmas motort.

Illetve FJ1200, ER-5
sorszám: 44482 (135752)
(előzmény: Troster07, 2012-10-06 17:48:05)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-10-06 17:48:05
Akkor mi lesz a mindennapos motor?Már egy ideje én is gondolkodok vmi gazdaságos gépen, ami nem rém unalom, olcsó, és viszonylag nagy, a teljesítmény nem izgat, 90 utazó elég.Legyen 300ezer és 10-15-nél ne legyen idősebb.Legyártottak már ilyet?:)
sorszám: 44481 (135751)
(előzmény: Keri, 2012-10-06 17:18:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-10-06 17:18:21
Hát kb. ez a tervem vele.
Szépen megcsinálom, egy évben kétszer előveszem, találkozókra elpöfögök vele, majd hazaérve átwaxolom, és letakarom :)

Nagyon sokat használtam már, kiszolgált az öreg vas, de az oldtimer alkatrész árak miatt már gazdaságtalan mindennapi motornak. Pénzt nem adnak érte annyit amiért megválnék, hát lesz vitrinmotor belőle.

Ugyan ez a sorsa a Hondának is.
Az is gyorsan használódik már, az alkatrészek pedig nem olcsók egy 30 éves Hondához sem.
sorszám: 44480 (135750)
(előzmény: Troster07, 2012-10-06 16:50:15)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-10-06 16:50:50
Már mint Simson Stár:)
sorszám: 44479 (135749)
(előzmény: Troster07, 2012-10-06 16:50:15)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-10-06 16:50:15
Én egy kis Start azért nem restaurálok, mert kiszámoltam, hogy csak a festés, és a két kerék , polírozása, fűzése, szabályzása is alapvetően többet emészt fel mint ahogyan azt ténylegesen megéri.De ugye ez egy betegség, ezért börzén 1-2 ezer forintos tételeket mindíg költök rá, és már mindenem meg van hozzá.És ha elkészül mit csinálok vele, egy évbe kétszer beindítom?Gyönyörű lesz 2 hónapig, utána útba lesz, utána meg megy vissza a pincébe aludni.Majd inkább ha nyugdíjas leszek akkor, az meg úgy se jön el:)
sorszám: 44478 (135748)
(előzmény: Keri, 2012-10-06 16:03:08)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-10-06 16:03:08
Ja az árakat nem én írom, csak dobálom a webshop kosárba a cucokat és látom a végösszeget...rossz marketing stratégia a bolt részéről :D
sorszám: 44477 (135747)
(előzmény: Troster07, 2012-10-06 12:14:46)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-10-06 15:45:07
Pedig még benne reménykedtem, hogy tud rendeset csinálni. Haver FZR-ére is csinált és az übertuti lett.

Lehet hogy ez az ETZ tárcsa egy elcseszett konstrukció?
sorszám: 44476 (135746)
(előzmény: vadmotoros, 2012-10-06 13:53:17)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-10-06 15:41:54
Na annyit remélem nem kell :)

Alapvetően szerencsére egyben van a motor, már akkor jól néz ki ha lemosom, de ha igazán szépet akarok akkor kellenek olyanok is mint tankon a bemattult emblémát, gumi szívócsonkot, gyújtáskulcs körüli króm borítást, kezelő szervek króm borítását, markola, lábtartó gumi, láncvédő burkolat, üléshuzat és szivacsot cserélni.

Persze ezen felül is vannak még olyanok amik nem is látszanak, de azért jó sok pénzt el tudnak kérni ilyesmi apróságokért.
sorszám: 44475 (135745)
(előzmény: Troster07, 2012-10-06 12:14:46)

 
 
vadmotoros
válasz erre | email2012-10-06 13:53:17
Üdv!

Amit nekem tavasszal csinált tárcsát most fogom neki visszavinni, mert van kb 0,2 mm-es ütése, műszakin kivágnak a motorral együtt. :-)
Egyébként nekem is 2 darabból csinálta, egy felfogatási rész, és egy kopórész.
sorszám: 44474 (135744)
(előzmény: Keri, 2012-10-05 08:34:02)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-10-06 12:14:46
Csak listát írj, árakat ne!:)
A trophyhoz 430-ig írtam, aztán már nem.250-ért ment el...
sorszám: 44473 (135743)
(előzmény: Keri, 2012-10-06 11:17:02)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-10-06 11:17:02
Elkezdtem összeírni egy alkatrész listát a TS-em restaurálásához.
60ezernél tartok, és eddig csak apróságokat írtam össze.
sorszám: 44472 (135742)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2012-10-05 20:00:55
Belenéztem a fékfolyadéktartályba. A fékfolyadék helyett valami halikra állagú malaj volt benne. Érdekes...
sorszám: 44471 (135741)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-10-05 08:34:02
Ezt már hallottam, hogy ha leveszi az ember a tárcsát az MZ-ről az magától deformálódik, de pályások is szoktak tárcsát cserélni, és ennél jobban nem precízkedik túl ők sem.

Szőke Károlyal tervezem tárcsát gyártatni ha egyszer elkopik. Olyat csinál, hogy a tárcsa és a felfogató külön van mint a rendes motorokon, így csak a tárcsát kell cserélni, ez lehet hogy önmagában megoldaná a problémát.

Ja írtad hogy lecseréled dobra. Na az se jobb, nehogy azt hidd. Felszabályoztattam, két fékezés után ugyan úgy pumpál, még szerencse hogy az a két fékezés pont a műszaki vizsgára esett :D
sorszám: 44470 (135738)
(előzmény: Troster07, 2012-10-04 19:59:29)

 
 
Troster07
válasz erre | email2012-10-04 19:59:29
Amúgy tuti igen.A vicc, hogy egy Ivecón le tudom cserélni, ezen meg nem?Pedig az 30 tonnát állít meg:)
8-as csavarok fogják, első lépcsőben 40, másodikban 60-al húztam le.Előtte felületek fémtiszták, kapott rézpasztát, de minden hiába.Honekkerék meg öt méterről feldobták, meghúzták megszakadás előtt egy szőke p..a hajszállal, és jó volt.:)
Holnap kiveszem a betéteket, mert mióta ferodó van benne azóta csinálja, mindkét féktárcsával, akkor a betét szelességéből, magasságából most már parasztba elreszelek, utána meg jól meggyújtom!:)
sorszám: 44469 (135736)
(előzmény: Keri, 2012-10-04 14:01:42)

 
 
Atilla
válasz erre | email2012-10-04 15:53:44
Úgy rémlik az MZ kézikönyvben benne van az összes csavar meghúzási nyomatéka.
sorszám: 44468 (135735)
(elözmény: KisTSávó, 2012-10-04 13:37:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-10-04 14:01:42
Valami csak elhúzta azt a tárcsát.
sorszám: 44467 (135734)
(elözmény: KisTSávó, 2012-10-04 12:33:37)

 
 
Keri
válasz erre | email2012-10-04 13:59:58
Nemtom, mekkora csavarok vannak ott? 10-es? annak kb. 40-50Nm elég szokott lenni.

Torpanás az elszegényedés következménye. Tekerj be melléklevegő csavaron és próbáld ki mi történik.
Ha nem segít, vagy az alapjárat nagyon elmegy ettől akkor az úszószint növelésével, vagy tű reszeléssel lehet variálni.

Persze az is lehet hogy ott van valami rezonanciája az utángyártott dobnak, amitől ilyet csinál.

sorszám: 44466 (135733)
(elözmény: KisTSávó, 2012-10-04 13:37:53)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu