:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
motomen
Aki sokat szerel annál sok az alkohol is! :-) Szóval még a szerelés elején kell felkenni, mert utána már a lehellet is oldja?! :-)
ciao
Semi
Ha már mindenki mond tömítőt: Loctite Form-A Gasket No.3 Akármilyen meleg is nem keményedik csonttá, igy a rezgések nem repesztik meg. De csak annak ajánlom aki sokat szerel, mert egy dobozban stratégiai mennyiség van. Problémás hengerfejekhez is jó, sem benzin, sem olaj sem viz nem oldja csak alkohollal lehet lepucolni.
Sziasztok!
Nem bírtam ki, hogy a kipufogó tömítőpasztához ne szóljak hozzá! Van egy Bosal márkájú paszta (kipufogócement). 660 HUF-ért vettem autóboltban.
üdv
csabee
Nekem is bejön az elszineződés, ezért én tettem is róla. Ha már meleg akkor legyen kis szivárvány szín a fémen:)
Sziasztok!
Ezt a "ragasztót" én javasoltam, nálam bevált. Komlett kipufogócsere volt a motoron, mert a régi tök rozsdás volt, főleg a könyök. Persze utángyártottak voltak amiket vettem, könyök nem volt rendesen meghajlítva, ezért nekem még egy toldást is be kellett hegesztenem abba a laposvasba alulra, amivel a blokkhoz lehet fogatni a könyököt és a dobot összeszorító bilincset.
Ez az anyag jó sűrű és sötétszürke színű. Kentem a könyök-henger és a könyök-dob találkozásához is, sőt az összeszorító bilincs két-két oldalára is körbe, miután meghúztam azt. 24 órát kellett hagyni megkötni, akkor olyan kemény lett, mint a cement. Azóta még nem kellett szétszednem, de egy csepp olaj sem jött ki sehol.
Szerintem a legtöbb olyan autósboltban ahol kipufogót is árulnak, tuti vannak ilyen javító-tömítő paszták.
tesho
Ha utángyártott a dobod is, akkor lehet azért nem megy bele a könyök, mert hagynak egy kis heggesztési pöttyöt a dob nyakában belül. Emiatt nem csúszik fel a könyök eléggé! Nézd meg, reszeld ki és szuper lesz...
Elvileg utána nem kell ragasztó, de ha van kipufogó tömítö szalagod akkor tehetsz csak úgy a biztonság kedvéért.
ciao
Semi
Az a hátsó rugózó izé az nem teló,hanem rugóstag:-) Na jó,csak kötexem:D
Nekem is utángyártott könyököm van,a gyári már annyira ramaty volt,hogy muszáj volt lecserélnem.
A hengerhez jól illeszkedik,az ívével és a dobhoz csatlakozó részével van gond,ott túl vastag,nem ment bele rendesen a dobba.A kunmadarasi túraleírásomban olvasható is,hogy menet közben szétcsúszott:-)
Azóta fúrtam-faragtam-kalapáltam-tömítettem,most azért jónak tűnik (kopp-kopp),de ha megint szétjön,kipuffragasztás lesz belőle.
Vki korábban ezt a ragasztót ajánlotta:
VerselChem typ84: Exhaust System Repair Cement (barkácsboltból).
Az elszíneződésről annyit,hogy nekem tetszik:-)
Tegnap elkiabáltam..Hazafelé elkezdett a motor kihagyni. Szerintem nem a gyújtás. Olyan, mint amikor hideg a motor, tudjátok, és elkezded húzni neki, 4000 felett ki kihagy faszán..
Pucoljam ki a karbit?
egy új adásvételit. (bocs, csak sz*r a gép, azért 2 részletben)
A nő kitalálta, hogy amikor vettem onnéttól fizessek biztosítást (2002). Inkább írok
És itt is egy "hirdetés":
Megválnék 7 éve hűen szolgáló társamtól, egy 1990-es ETZ 251-es motorkerékpártól. 59000 km-t futott, eredeti fényezésű, a blokk egyszer felújított. Oldal és hátsó csomagtartók vannak felszerelve. Nagyon megbízható üzemű, megkímélt állapotú. Irányár 120000,- Ft.
(Szeretném "jó" gazdának továbbadni...)
Hali skacok!!
Akit érdekel:
1986- os évjáratú ETZ 125 ccm kék színű motorkerékpár
ELADÓ!
2005. 09.- ig műszakival 75ezer FT- ért!!!
Érdeklődni lehet a:
70/ 524- 2443 számon
Légy szí ezt a számot hívjátok, ne engem kérdezzetek mert egy haveré a gép csak megkért hogy segítsek!!!
Fisi
Nálunk a műszakit azonnal csinálják (meg még ahol voltam)kb 3 perc, ja meg a papír munka. El sem küldenek, mondják kapcsoljak világítást, tegyem középtámaszra, nyomjak ezt vagy azt... Szóval akár üzemképtelen motorral is átmenne:)
Nem is kell turaztatnod, elvegzik helyetted masok :-)))
Hungariat csak a szerzodes edekli, en naluk vagyok 12 eve. "A műszaki vizsgát jelenleg hazánkban álló motornál végzik a motorkerékpárokon." ez pontosan igy van, mar amennyire en lattam (bennfenteskent) mert a tulajdonosnak egyebkent aszondjak jojjon vissza 3-6 ora mulva...
gyári konyokom van mind a motoromon, mind itt a gepelesnel :-)) (anyu+apu) utan :-))
Nekem nem volt panaszom a szlovák csapágyakra. Egy csapágy tönkremenetelének több oka is lehet. Ha hátsó kerékben golyó törött vagy valamelyik gyűrű, esetleg pikkelyesen koptak a felületek, akkor a távtartó csődarab zömülhetett meg. Ha csak simán meglógosodott, akkor lehet víz vagy más szennyeződés.
Ha ilyen a könyök akkor vidd vissza! Mond meg a magadét. Gyáva népnek nincs hazája. Ha problémáznak akkor a Balhán van a fogyvédelem irodája. Én félremetszett harmadik fokozattal mentem vissza hőbörögni. Naná hogy nem tetszett nekik.
A műszaki vizsgát jelenleg hazánkban álló motornál végzik a motorkerékpárokon. Ezért nem hiszem hogy szólnak, de azért nem túráztasd. Ja és ne látszódjon hogy olaj csöpög belőle.
Nem szokták meg megnézni a hungáriánál a mocit, ha mégis akkor kiváncsiak még hány km van míg elmegy a féked és rácsavarodsz valamire. Ha nagyon leszakadt a moci, készülj hogy a zsebedbe kell majd nyúlni.
dino, te olvasol is? :-)))) ne engem cseszegess man :-)) en csak hozzaszoltam nekem semmi bajom a konyokkel :-)))
3553
fékolaj tartályt, fékkart…
3559
Tesho!
Szerintem a szlovák (ZKL) is szar, mert nekem hátsó úton használva fél évet sem bírt a kerekekben, pedig ésszel mentem vele.
3575
Motomen!
Ha rendesen odaillesztem az utángyártott könyököt a hengerhez kipuff nélkül, akkor a kipuff vége a mocitól kb. 50 cm-re lenne, meg a földtől a vége 20 cm-re. A gyári könyök érdekes, hogy jó. Szerintem az utángyártott nincs eléggé meghajlítva.
Z25z
A könyök szar simán. Mármint rosszul van hajlítva.
Mindenkinek!
Vetetem a bótba új hátsó telókat.
Fölső szilent ki, alsó 10-re kifúr és már fönn is van. Csak qva sz*rul néz ki vele a motor, szóval műszaki után föl a másik.
Nekiálltam kipuffot polírozni, mert az egyik előző tulaj le drótkefézte valszeg. …reménytelen.
Műszakin belekötnek, ha átlagosnál jobban füstöl a motor?
Miért akar hozzánk biztosítási ügynök kijönni, és megnézni a mocit (hungária)?
Baj, ha nincs kivonva a forgalomból és nincs rajt rendszám, mert 92-ig érvényes volt a műszakija?
Mielött beindítod az új könyökkel alaposan zsírtalanítsd a felületet, mertsokszor a finom zsíros maszat ami elszinezi. De van megoldás. Bár nem olcsó, de lehet kapni hegesztési boltokban nemesacél pácpasztát. Bekenve, majd vizzel lemosva eltűnik az elszineződés. De vigyázz, mert az ujjadat megsárgítja pillanatok alatt! Csak kesztyűben!
Javaslom a drótkorong után egy pácfolyadékos lemosást. Ilyan foszfát tartalmú passziválókat, rozsdaoldókat lehet kapni festék boltokba. A benne lévő foszforsav, passziválja a fém felületét. Persze nem csodaszer, de ad neki még kis időt. Ja és kezelés után alaposan lemosni, mert megfehéredik. És! a dukkózott felületeket se kezeld vele, mert kifakítja.
kiegeszites: utangyartott konyokkel nem a meret a baj, hanem, hogy a fenyes ("un. kromozas" hihetetlen hamar a szivarvany sokszineben fogod latni) :-))
Privát véleményem, tedd vissza a gyárit, nem érdemes megölni a motort. De ha neked ez kell akkor karbira tegyél sportszűrüt. Van olyan lapos típus ami odafér és akkor nem fog fulladozni, kap több levegőt. Persze az üdvözítő megoldáshoz még hangolgatni kell. Sok sikert!
Csak csatlakoznek motomen hozzaszolasahoz, en is erre gondolnek...
Kedves Barátom
Tömítőpasta nem kell, csupán egy réz-azbeszt (régi nevén) tömítés. Az utángyártott könyöknek is jónak kell lennie. Az inkább valószínű hogy a henger csatlakozó felülete oda van,de a tömítéssel annak is működnie kell. Tapasztalatom hogy ilyen hibát a kipuff és a könyököt össze szorító bilincs rosszhelyre csavarozása okoz. A tartófülnek a bilincs alatt kell lennie, és nem felette vagy közötte! A csöveket sem kell jobban egymásba dugni mint a bilincs vastagsága. Ha igy csinálod működnie kell.
sorszám: 3575 (15801)
( előzmény: ringdingding, 2004-09-01 18:35:27)
Nagyobb fofuvoka: nagyobb teljesitmeny, tobb uzemanyag, nagyobb fogyasztas.. teljesitmeny termeszetesen akkor novekszik, ha marad az 1:15, 1:16 os benzin levego arany, kerdes: mennyire drasztikusan nagyobb fuvokat tettel bele, mert nem biztos, hogy tud a karbi annyi levegot adni a benzinhez hogy megmaradjon az egyensuly es "bezabalhat" a mocid, ettol nyugodtan akadozhat. En vegigprobaltam 250 esemnel 110-150-ig es meg mindig a gyari bizonyult a legjobbnak..majd latod, nezd a gyertyat is!! az megmutaja majd
Heló! Egy 150-es TS karbijával kapcsolatban lenne egy kérdésem. Ha nagyobb fúvoka került bele, akkor mivel lehet ezt kompenzálni, mit, és hogyan kell átállítani hogy jó legyen? Mert így magas fordulaton akadozva jár.
Egyszer 3,5 liternek mértem. Legalább 50km-re elég elvileg. Ennyit mentem is már vele.
Sziasztok!
Annyit kérdeznék hogy kipuff tömítőpasztát milyet vegyek? A probléma hogy az utángyártott könyök rosszul illeszkedik amitől a blokk eleje fekete lesz. Köszi
Srácok,
vettem ezt az olasz golyós benzincsapot, és a tartalék állás jó 3 km-re elég...
A gyári ülepítős csapnál a tartalék mennyire elég kb?
Nekem már 3 hónapja van drótkorongal lecsiszolva és azóta nem is kímélem tehát esőben is használom és nem rozsdásodott be.
helyeztjelentés:
Tök jól megy a motor, semmi köhögés, puffogás, fröcsögés, csattogás, darálás, durrogás, stb..
Csak simán: zzzzzz-töf töf töf -zzzzzzzz
Sziasztok!
MZ ETZ 250-est keresek, műszakilag jó legyen, a forgalmi az nem lényeg.
Üdv!
A küllőzés + centírozás 1800 pénz / kerék, csak azt nem tudom, hogy a küllők mennyibe kerülnek.
A drótkorong nekem is bevált, csak félek, hogy az első eső után ugyanígy visszarozsdásodna.
Ha újrafűzetem, akkor a kerékagyakat is újra tudom festeni, sajna rájuk fér...
Ati.
Ezt komolyan gondoltad???! :PPPP
Na jó csak vic volt!!!! :)))))
Etz rulez!!!
Fisi
Hali nekem a drókorong a rozsda ellen nagyon bevált.
Szia!
Hát lehet róla szó csak egy, nem tom milyen árba mennek ezek kettő nekem munkaeszköz a gépem és kerék nélkül macerás a dolog. Ha tudsz várni egy két hetet visszatérhetünk a dologra addig megpr. körülnézni Jawa kerék ügyben.
Üdv. Fazer
Keresek Mz 250/1-es főtengelyt
Ha valakinek van elado 250-es ETZ gépe (tárcsafékes), es nem pénzt akar
érte, hanem egy 350-es Jawa 638-at, akkor irjon.
Képet találsz róla a http://jawa638.fw.hu oldalon.
A moci Szegeden van.
Email: t22mq@freemail.hu
Sziasztok!
Esetleg nem árt a lecsiszolt küllőket színtelen lakkal átfújni, így nem fognak egy ideig újra rozsdásodni. Vagy ha nincs kedved végigcsiszolni az összeset tök fémtisztára és felpolírozni, kis ecsettel végig lehet festegetni őket szürke vagy ezüst színű festékkel.(Nem a hőálló kályhaezüstre gondolok persze!) A "hemörájd" ugyan kicsit drága festék, de az újraküllőzésnél még mindig olcsóbb megoldás. Amikor utoljára vettem küllőt, 100 Ft volt darabja, és akkor még hol van a munkadíj?
Ilyen szivacsos markolatom nekem évek óta van és nagyon bejött,sokkal kényelmesebb a fogása. Az egyetlen negatívum,amit észleltem,hogy mosásnál/esőben beszívja a vizet,de azért hamar szárad:-)
Főtengelycsapágy:-)
Az SKF a legdrágább,3-4000 Ft/db.
Szlovák és lengyel csapágyak darabja kb 900 Ft (ZVL,ZKL...),sztem jó kompromisszum. A lényeg,hogy C3-as vagy C4-es legyen.
Magyart ne vegyél!:-)
Helló! Én a rozsdás küllőket úgy tettem rendbe, hogy benedvesített 800-as vagy 1000-es csiszolópapírral átcsiszoltam. Nem lett karcos, szépen fénylik. Pénztárcakímélőbb mint az újraküllőztetés.. :-) Miklós
Sziasztok!
Milyen főtengelycsapágyat vegyek 250-es etz -hez? kb mi az ára?
Csupa rozsda minden küllő a mocin, cserén kívül létezik e vmi használható megoldás?
előre is köszi!
Ati.
Engem érdekelne a kifogástalan állapotú MZ első kerék, de nincs Jawa kerekem. Esetleg megvásárolható?
Üdv,
Zsandi
Sziasztok!
Vettem Tescoban olyan szivacsos markolatot, 330 Ft volt. Tök simán ráment mindkét oldalra, nem kellet bekenni semmivel, persze a gázmarkolatnál előbb le kellett venni a műanyad betétről a szivacsos részt. Tök jó, kicsit vastagabb a gumimarkolatnál, meg gondolom a rezgéseket is jobban elnyeli majd, plusz jól is néz ki és nem fog fél év múlva szétrepedni. Ajánlom mindenkinek!
Üdv!
Fazer
Szerbusztok!
Elcserélnék egy kifogástalan állapotban lévő Mz első kereket tárcsával(nincs bemaródva alig futott) és fékkarral együtt egy hasonlóan jó és nyolcasmentes JAWA 350/634 első kerekére.
Nekem fekete kellene, nem metálszínű és félfényes is megteszi. Meg nem fogom leverni, mert vigyázok rá, mint a sörömre.
Hát ez nagy probléma ha ráfolyik a fékfolyadék a festékre.Ezt én úgy oldottam meg,hogy dobfékes motort vettem.:-))))))
Csak az a baj a műanyag bázisúakkal, hogy:
1: levered x helyen már nem bírod foltban javítani, csak teljes festés
": nincsen metál színben
3: nem lesz soha igazán "festék" kinézete, mert nem lehet igazán olyan magas fényűre polírozni!!!!!
Dino ne aggódj annak idején éppen csak kész lett a motorom festése, és már másnap elszarta magát a felső munkahenger, szép csíkot szántva a vadi új lakkra!!!! :(
Fisi
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|