:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hogyha tudtok segíteni akkor a joseph251@freemail címre írjatok.
Köszi!
Az Etz 251 a legjobb motor a világon!!!!!!!!!!
Sziasztok!Van egy 251-es etz-m. Ezt szeretném olajadagolósra átépíten, és nagy segítségemre lennétek, hogyha hozzásegítenétek egy Mz olajadagolóhoz, a hozzá való olajdeknihez, és tartályhoz. Előlre is köszönöm.
Ja még 1 kérdés: A kuplung környékéről jövő kerregő hanggal érdemes foglalkozni, vagy Mz betegség?
Hello!
Egy jó kárpitos csodákra képes :-))) Az enyém is szet volt ulve, de most már olyan, hogy boltban nem kapnék ilyet :-))
Sziasztok! Most vettem egy 250-est, szuper. De úgy érzem, hogy az ülés ki van ülve, a középsö tartószíj is laza, ebböl is gondolom, hogy a bélés már nem a régi... Mit lehet tenni? Lehet a bélést gyógyítani, vagy cserélni kellene?
Bambi!
Elmesélem, mi volt a gond a gyújtással, ott lefekszel, ahol vagy :))
Nem a trafó :)
Képzeld el, csüt. este hazafelé Üllőnél full leállt.
Szereztem gyári NDK új trafót, utána azzal sem ment..
Nézem a kábelt, ami a megszakítóra megy, a helyén volt, de olyan foszlós volt má, hogy kihúztam a kezemmel a saruból...:)
Ez volt a gond...Álmomban sem gondoltam volna hogy ilyen tipikus trafóhiba tüneteket csinál..
Kicseréltem a sarut, és most már a kisipari trafóval is megy, de azért most már nálam van az új biztonság kedvéért!
Sziasztok!
Pénteken elmentem a Start Autóhoz és megkérdeztem a Champion gyertyát a katalógusból. A 125-ös és a 250-es ETZ-khez is az L82C vagy az RL82C jelzésű gyertyákat írta. (Mondjuk a 150-est nem is említette a típusok között, érdekes!) A kettő között az a különbség, hogy az RL-ben van egy zavarszűrő ellenállás. Hát ennyi!
a prox forgalmazója azt mondta , hogy már nem gyártják mert kurva drága. és tényleg 37rongy az kurva drága!
akkor marad az olcsó munkaerő által elkövetett vagyjóvagynemjó cucc.
köszi!
Az a baj hogy nem mindegyik szarik be.Nagyon változó a minőségük,ez a legfőbb probléma.Ma is voltak MZ-sek a Kaloringen!
"Egyébként komolyra fordítva, a TZ-k megbízhatóbbak, az egy hengerrel kevesebb a szopás... Könnyebb beállítani is!"
Meg túrán könnyen lehet blokktartó füleket is cserélni házi, nomád körülmények között!!! :)))))
Fisi
Bambi!!!
Ezt hogy érted?? Vagyis mi szarik be idő előtt?? Nekem tajvani hajtókart raktunk bele tavaly, és azóta sokat mentem vele, nem kíméltem!!! Semmi baja a hajtókarnak!!! Ugyanolyan szép hangja van mint akkor amikor először rugtam be a mocit!!
Na persze Zsabndatara nem volt egy jó reklám, mert amit itt a Kaloringen is adott a mocijának... :)))))
Utcára Thaivani cuccot használok,mert 6500ft ezt tudják megfizetni az átlag MZ tulajdonos, és sajna sokk beszarik idő előtt.Zsandatarának is 1-2 hónapja cseréltem, és a túrán megált mint a szög.Gyárit ritkán lehet szerezni,de ezért is elkérnek 15-20000 ft.Nekem PRQX van benne,de az drága 37200ft a felújitó szett.
SZeva Kobra!Használt és új.
kiegészítők boltja III.ker. Vályog u.8
TEL.:240-50-31 V.06-20-443-98-70
Lehet hogy ez az amire gondoltál! Ha elmész számolj be róla légyszi, hogy milyen a bolt!
MrOttmar
Egyébként komolyra fordítva, a TZ-k megbízhatóbbak, az egy hengerrel kevesebb a szopás... Könnyebb beállítani is! Megkockáztatom, hogy az alkatrészellátás is jobb.
Üdv: TiB
hát ettől tartottam magamban, de a biztonság kedvéért mindkét fórumon megkérdeztem:)
Visszatérő kérdés... :) Itt valszeg az MZ lesz a nyerő, a jawa fórumon meg a jawa... :)
Üdv: TiB
hali!
Szerintetek mit érdemes venni? JAWA350 vagy ETZ250? Azt mondják fürgébb az ETZ, a végük kb. ugyanott van, de a 350 emelkedőn, szembeszélnél és kétszemélynél viszont érződik. Nem tudom melyiket vegyem...
tibi
Hi!
Az egybe tételnél minden moci ugrik, az ugrás nagyságából viszont lehet következtetni, hogy ez kóros, vagy normális! A kerék forgása szintén normális dolog, még üresben is forog egy picit, ilyen a konstrukció! A kuplungot meg a karnál próbáld állítani! A kar és a ház között 2-3mm legyen! Ennyi!
Üdv: TiB
hali srácok!
számomra véget ért a motoros szezom. tegnap elkezdett éktelenül csörömpölni majd leblokkolt a kerék , a segge jobbra én a kormányt szintén jobbra. 10m-t salakmotoros stílusban tettem meg azután eszebe jutott , hogy kuplungolni kéne.mázli ! csak párszáz métert kellett tolnom hazáig. motor szét kórkép diagnosztika. beállt a felujjított főtengely (1441km).
Bambi!
te hol veszed a főtengely felujjító készletet? és milyen típust?
Köszönöm a könyökkel kapcsolatos tanácsokat. Problémamentes sebességváltást kívánok harmadikba mindenkinek!
TESHO!
Nekem is produkált olyat, hogy beszaggatott a gyújtás, rángatott, és ha levettem a lámpát megjavult. Elektronikus fesszabot visszacseréltem mech-ra, de nem ez volt a hiba. (6v-os Trophy) Kiderült, hogy az állórészem szar, miután Bambi megadta hány ohmosnak kell lennie, és nem annyi volt. Aztán szereztem Bambitól egy másik állórészt, azóta fasza. Trafót is cseréltem, lehet hogy nem lett volna muszáj, de jobbnak láccott, meg a gyújtókábelt is. Mexakító, kondi is új. Azóta tettem egy kb. 600 km es túrát, meg itthon is sokat megyek, még nem volt semmi baja!
Soxerencsét!
Üdv!
Ádi - MZ Klub
Hello!
Hallotam egy boltról pesten ,ahol használt cuccok vannak nagyon nagyon jó áron és minőségbe! csak má azt nem tudom hogy hol , és hogy ki mondta!! nem tudtok vmi ilyesmit? Nekem ruha kellene!
Köszi
Hello mindenkinek.
Ujabb gondom van. A moci megy jol, csak amikor megallok gyakran fullad le a motor. Nagy nehezen rajottem, hogy akkor is forgna a kerek amikor be van huzva a kupplung es azert fullad le a motor. Ugyanakkor az is elofordul, hogy amikor 1-be teszem akkor is lefullad, es altalaban egy picit megugrik a motor. Bizonyara nincs jol beallitva a kupplung.
A kerdes hogyan kell legyen beallitva? Ugye, hogy nem kellene megugorjon 1-be tetelkor, es nem is kellene a kereknek forogni behuzott kupplunggal?
Kosz
Fasza! Köszi! Zsír új Bing-ről van szó, úgyhogy nem szívesen cserélnék karbit! :))))
Uff: TiB
Üdv
Olyan problémám van, hogy ha 5.-be eléri a 90km/h-s sebességet, akkor elkezd csörögni, majd lassú. A keverék nem szegény.ETZ125-ről van szó.Előre is köszi.
ÚJ ALKATRÉSZEK NAGYKERÁRON!!
Minden alkatrész MZ -hez JAWA hoz és
SIMSON hoz!!! és még sok más motorhoz, gyári és utángyártott alkatrészek, gumik akksik stb... (póstai utánvéttel is) BP. területén 5000 ft felett INGYENES kiszállítással!!! INFÓ:
tel: 0630 4096093
Üdv.: Péter
benzincsap, nem szakadt zavarszűrőellenállású gyertyapipa ;-)
Ja és a legfontosabb költségek közül lemaradt az az 1.000 Ft, ami az MZ Klub (www.mzklub.hu) tagsági díja.. :-)
Hello! Hogy mennyiért érdemes megvenned az nagyban függ az állapotától, nehéz így látatlanban megbecsülni. A többire körülbelüli értékeket tudok mondani: eredetvizsga 13.000 Ft, törzskönyv + forgalmi 8.000 Ft, átíratás 2.000 Ft, kötelező felelősségbiztosítás negyed évre 800 Ft az Allianz Hungária biztosítónál, műszaki 2 évre 5-6.000 Ft, és ha kivonták a forgalomból, akkor forgalomba helyezés kb. 10.000 Ft + a rendszám díja. Nekem speciel műszakin megnézték jók-e a fékeim, ennyi volt, de ez ritka, általában fékpróba, fényszórók, indexek, féklámpák, ha szivatnak elsősegélycsomag stb.. :-) A fenntartás nagyjából a műszakiból és a biztosításból áll, na és persze a benzin :-). Készülj fel, hogy az Okmányirodában fogod tölteni a vásárlás utáni napokat.. Sok szerencsét!
Ja meg ha valaki meg akar "baráti" áron szabadulni a bringájától, annaek egy zöldfül igen hálás lenne kösz (nógrád megyei vagyok)
bakacsan@freemail.hu
Sziasztok, még puhaképű ember vagyok a motorozás témában, és máris jönnek a problémák: még csak KRESZ en vagyok, de forgalomhoz saját motor kell: kaptam egy ajánlatot: forgalmi nélküli 150 es ETZ, de felújítva felkészítve, a rendszámot a tulaj levetette, hogy ne fizessen biztosítást, egyéb minden rendben
A kérdés mennyiért érdemes átvennem, és mennyibe kerül amíg minden tip top lesz és már csak a döngetés lesz a dolgom? Mit kell tennem ehhez, hova menjek(kell mennem) etc? Miből áll a műszaki vizsga? Mennyi a motor fent tartása?
Előre is kösz mindent és bocs ha sokat írtam, de én most ebben a témában újszülött vagyok
Köszi, ha nem lesz jó, amit szereztem, elugrom..
benzinpumpa, osztófej? :)
Dehát MZ-ről beszélek :)
Mert ott van haverom :) Okosban :)
ÁÁ közben sikerült szerválnom eredeti új NDK trafót :) huh este kipróbálom, majd megírom.
vagy nagypolák vagy skoda... mindenkinél hegyekben állnak, és az istennek nem akarnak tönkre menni, ha eljössz érte Gazdagréthez, adok egyet.
A "noname" kisipari gagyik viszont tényleg sz*rok, ha magyar, ha kínai.
Egyébként érdemes autómentő-ládát összeállítani: trafó, gyújtókábelek, megszakító, kondenzátor (vagy jeladó és elektronika), osztófej, rotor, ékszíj(ak), olajgomba, termosztát, ventillátor hőgomba (ha elektromos), benzinpumpa, pár méter benzincső, awab bilincsek, villanydrót és szigszalag, egy marék anyáscsavar, kötöződrót, meg a szokásos villás és dugókulcsok, csavarhúzó, hézagmérő.
Ez az egész kis ügyeskedéssel elfér egy nagyobbacska kiselejtezett mentődobozban, és ha vadiújan veszed a cuccokat, akkor sem több 5-6e Ft-nél. Nekem is van, kellett is már nem egyszer.
Miért pont Fordét??? Miért nem LADA trafót?
Bambi, látom azért 1-re hazaértél :)
Alattam meg ez a kurva trafó befosott Üllőnél, apám húzott haza...
Csinálok egy bábut, ráírom, hogy "magyar kisipar", és felgyújtom a parlament előtt.
Szerzek egy Ford trafót, szerintem az 1000 évig OK lesz.
Sziasztok!
A szakirodalomban található gyertya konverziós táblázat szerintem hibás! A 250-es ETZ-be 14 mm menetátmérőjű és 12,7 mm menethosszúságú gyertya kell. Ezzel szemben a táblázatban a sokak által javasolt NGK B8HS típusú gyertyát a 12 mm-es átmérőjűek között lehet megtalálni, ugyanúgy a Brisk N14-et.
Ha igaz, hogy a Championnál a 78-as felel meg a 260-as hőértéknek, akkor szintén a táblázat szerint nincs is megfelelő hőértékű gyertya az adott menetméretekkel, csak 240-es hőértékű. Nekem már vagy három éve Champion L82YC van a motorban, semmi problémám nem volt még vele. Azért hétfőre megnézem a Start Autónál, hogy az ő Champion katalógusuk mit is ajánl!
Alapjárat miatt ugrál.Próbáld minnél kevesebb levegő csavar beállításal állitani alapjáratot, vagy semmilyen alapjáratott ne használj,vagy kell egy másik tipusú karbi.
Champion:
260-as hőértékű a 78-as.
240: 82-es.
225: 87-es.
Motomen!!
Melyik Champion a 260- as hőértékű????
Fisi
Azért kíváncsi lennék,hogy ez a Loctite kipuffragasztó mennyibe kerülhet,mert a pill.ragasztós méretű csapágyragasztójuk kb 1300Ft.
A dobom gyári,újat fel nem raknék,szerintem nagyon kehes hangja van:-) Ilyen távtartó lemezem nekem is van a csatlakozásnál:DD
Ma már egyre jobban gyengélkedett a motorom,ha leveszem a lámpát,akkor rendbejön. Holnap a qkában fog landolni az a kiba€\äĐ[$łí{}#÷×˙˘ elektr.fesszab..
Hali!
Valaki szakértő (főleg Bambi! :)) áldjon meg egy kis ésszel! Az a problémám, hogy motorféknél berángat a motorom! Biztos ismeritek, mikor jön megy alattad előre-hátra a moci! Kérdésem, hogy hova nyúljak? Gyújtás? Karbi? Kisebb/nagyobb előgyújtás? Több/kevesebb benya?
Köszi: TiB
Amit a Champion katalógus tanácsolt az a 240 és 260 hőértékű típusok, az MZ ajánlása alapján téli vagy nyári üzemre. De ha megnézel pár konverziós táblázatot akkor lesz ennél több ajánlott típus is. Ki érti?! :)
Az autodata szerint: etz250-be Bosch W4AC 0,6 hézaggal, Champion RL82C 0,5 hézaggal, NGK B8HS szintén az eredeti 0,6-tal. Bosch kézikönyv: AC Delco S41F, Beru 14-4A2, Champion L4J, Eyquem 100Mer, Isolator ZM 14-260, KLG F100, Lodge 3HN, Marchal 4N, Motorpal SUPER 14-9, NGK B8HS Az itt nem szereplő márkák (kb 2x ennyi) csak közelítőt tudnak adni. Amúgy szerény megfigyleésem, ha a motor többi része jól van beállítva, a gyertya nem kritikus rész. Sok ezer kilométert mentem trabant vagy dacia már megrágott és kiköpött gyertyáival...
De lehet, hogy ma is el tudnék menni :) Mittudomén :) Majd hívlak :)
Ok majd benézek szerintem a jövő héten ok? Gyertyát már cseréltem, de ugyanolyan. Pedig emlékszel, új a trafó is meg a mexakító is.
Szerintem nagy baja nem lehet.
Hali!
Az az elszineződés nekem is tetszik!
Mikor megvettem a gépet, nem nagyon volt elszineződve a könyök, mostmár elég szép szivárványos. Lehet hogy a különböző vezetési stílus miatt van?
Üdv!
Ádi
Helló!
Beszéljünk a gyertyákról! A Start Autó forgalmaza a Champion gyertyákat, ha legközelebb arra járok, felírom az ETZ-kbe való típusjelzéseket. Már megnézettem a pasival a katalógusból, csak nem írtam fel. Egyébként sajna a katalógusban nincsenek hőérték adatok, csak típus szerint a hozzá való gyertyák kódjai. Az rémlik, hogy a 250-eshez két fajtát is javasol.
Esetleg gyertya?utána gyujtás?megszakító?Vagy benézel.
Kivéve bambinál ott a műhelyben tilos alkoholt fogyasztani!!!!:-)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|