:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Azért ha nem hagyod nullára kopni a szimmeringet, hosszú évtizedek kérdése, mire megeszi az edzett acél tengelyt és általában elég egy-két tizedet leköszörülni róla supportköszörűvel. Árkokat inkább a nullára kopott gumiból kikandikáló rugó szokott csiszolni, az valóban randa munka, szerencsére már van ez a fémszórásos dolog, amivel a turbó-javítók dolgoznak... de ne legyen rá szükség.
Zapkorte!
Amit irtál az szép és jó, csak!! Hamarabb tönkre megy a szimering és bármilyen furcsa is de a "gumi" is eszi a tengely-t. Én is igy csináltam az elején mikor cserélgettem a szimeringeket, de aztán rájötem hogy nem olyan jó dolog a főtengelyekre perselyt csináltatni:-(. Szerintem leveszed a rúgót csavarsz rajta kettőt-hármat (összefele) és kész. Miota igy csinálom semmi gondom.
Van hát!A hall generátor egy sima mágneses jeladó.Nekem is olyan van a gépemen.Gyári cucc
Köszönöm az értékes infót, de ez (a te válaszod) egy új kérdést szült: Szerény személyem elősúlya 100 kg fölött van egy picivel, ezért a 150-es 1 kicsit tiltakozik ellene. Az 5. seb. fokozatot nem nagyon tudom koptatni, ezzel együtt a vége 70 körül van. A sebességgel nem lenne bajom, de a gyorsulással igen, ezen szerinted segít-e a lánckerék csere 15-ös, vagy 14-re???
Előre is köszi a választ!!!
Melyik ETZ-nek van hall generátoros gyújtásjeladója? Van egyáltalán ilyen gyárilag? Ha nincs, mit érdemes beletenni?
"előbb-utóbb elfárad ez meg az a gépben"
Hát minden motor elfárad ha mindig max. sebességen megy...
Azért meg nem fogom elengedni a gázt, hogy pár km-rel többet tudjak menni vele a következö generálig. Egy Mz rendesen össze van rakva, jól beállítva, jó olajjal(én pl.4 ezer forintos olajat teszek bele), akkor nem fog egyhamar szétmenni.
Azt meg nem mondtam hogy egyáltalán nem kell vele foglalkozni, de nem kell percenként állítgatni meg ilyenek. Néha elöjön egy-két hiba, azt becsületesen meg kell csinálni és akkor megint mehet tovább. Nekem pl. a kuplungot kellett sokat szerelni Bambinál, aztán végülis majdnem az egész ki lett cserélve.Ha ezt már az elején megtesszük, akkor csak egyszer lett volna szétszedve. De hát nincs az embernek mindig sok gubája.
Azt mondja a faterom, hogy 8ft/ccm. Nem írtál el egy nullát? Az okmányirodából mi kell?
Nem hiszem, hogy megoldja a problémádat, de azt szokták még, hogy beépítés előtt leveszik a szimmering ajkát feszítő rugót, szétcsavarják, levágnak egy fél centit belőle, és összecsavarják, így jobban rászorítja a tengelyre.
Meg kéne nézni mérőórával, lehet ám, hogy üt az a tengely, azért nem jó a tömítés. Cserélj csapágyat is... stb.
Nekem úgy tűnik, hogy a lényegi kérdés nem is a végsebesség, hanem a fordulatszám. Nekem azért van 21-es lánckerekem, mert így 5.-ben nem megy sokkal 5000 fölé a fordulatszám. Az okosok azt mondják hogy 4-4.5 környékén kellene utazni, de az nálam kizárt hogy a pályán ne húzzam csutkára. Egyben nem mentem még sokat pályán, nem tudom hogy azt mennyire szereti. A napi rutin az egérút-m0 szakasz oda-vissza, máshol meg nem nagyon megyek.
Még nem volt legális Mz-m. Ez a minimum ára amennyiből meg lehet csináltatni, vagy lehet olcsóbban is?
Én most vettem egy TS 125-öt.
Átírás 13000
okmányiroda 10000 kb. (törzskönyv nem volt)
Biztosítás kb.1500 volt az első negyedév.
Műszaki van rajt 2006 feléig.
Az átíratást az eredetiségvizsga drágította meg. ŰAz év elején még csak 5000 körül volt, de mostmár 13000.
a Jawa-król meg azt hallottam h hiába gyorsabbak, de sokkal figyelem igényesek... tehát bütykölgetni kellene nem?
Sági J
csak azért kérdezem h végsebesség környékén meddig szabad járatni, mert gondolkodom h ki-ki szaladnék Linz-be egy rokonomhoz autópályán... és érdekelne, h mennyire érdemes egyáltalán TZ-t ilyesmire használni?
thx Sági J
Milyen papírok? Forgalmi engedély (műszaki 2005.08)Mi van még? Törzskönyv
Nem az üresállásjelzőnél szokott folyni. Asszem az néz ki úgy, mintha a lánckeréknél folyna.
Én is kipróbáltam már TS 250-nél. Csak nekem nem volt bakelitem, meg gumialagútam sem, meg a blokkból is ki volt már törve a felesleg.
Baszottnagy japan felirat van rajta. Bár sokmindenre ráírják nagybetűnel, hogy japán, kisbetűkkel meg made in china vagy taiwan.
Nekem amúgy mindegy, a lényeg, hogy nem olvadok el tőle.
Attól függ, hogy milyen papírjai vannak már meg.
125-ös ETZ-re mennyibe kerül az átírás, meg a súlyadó meg a kötelezőbiztosítás?
Azért ha mindig végsebességen nyomatod, előbb-utóbb elfárad ez meg az a gépben. Két generál közben nem 20000 km lesz, hanem csak 15. Én kb 10-12-t mentem vele mióta megvan, annak majdnem felét autópályán csutkagázon. Még az eleje felé megszorult és ezért meg lett fúrva, most meg főtengelycsapágy lett cserélve, de valami a főtengely-generátor forgórész környékén még nem egyenes, tehát megint vinni kell Bambihoz. Ez együtt már egy teljes generál...
Azt meg ne hidd el hogy egy szocimotorral nem kell törődni. Az ETZ a legjobb ebből a szembontból, de azért nem úgy megy mint egy új honda. Lelke van neki, pátyolgatni kell a nehéz napokon.
Hello!
Volna egy problémám amit eddig senki nem tudott megoldani. Egy 125-ös Etz-m van. A lánckeréknél folyik az olaj. Kicseréltem már aszimmerniget 3-szor, meg a tömítést vagy ötször+fbs, de mindig folyt. Vettem egy új fémet de azzal sem jó. tudtok valami trükköt rá, mert már 4 liter olajam elfolyt ez okból kifolyólag.
Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv. Öccse
Valahol a XV kerben Pesten, de majd utánanézek, mert az én ETZ 125-ömre is kéne.
Hali
Mostanában mennyiért lehet papírok nékül nemegészen működő de azzá varázsolható etz251-hez jutni?
Ja és a súly mennyivel több a 125-nél?
Üdv.: Pet
Nekem sikerült láncszakadást kiprobálni 90nél.Azegy fasza dolog volt mer szétszaggatta a láncvédőburkolatot meg összetörte a gyári hátso bakalitet amit olyan nehéz volt szereznem.A szerencsém az volt hogy nem jött mögöttem senki mer blokkolt a kerék.
Tud vki segíteni, hogy gyárilag mekkora lánckerék van a 150-sen???
Üdv.Mind.
Nemrég vettem egy TS250-et,festést,javításokat megycsinálom Én, de a kupufogót,kormyányt,lámpát nikkelezni kellene . Nem tud valaki egy galvanizáló üzemet lehetőleg Szabolcs-Hajdú-BAZ megyékből ahol a pufót is le tudják nikkelezni,ugyanis nagy kád kell hozzá. Ha Pest vagy a többi megye az se baj megoldom valahogy. Elöre is köszi.
"amúgy nagyon gyilkolás tartósan végsebességgel tekerni őket?"
A lényeg az hogy ne sajnáld bele a drága olajat, és figyelj oda a motorra. Nem kell állandóan bütykölni, csak néha átnézni, és akkor nyugodtan mehet tartósan a végsebesség. Én pl. a múltkor a Mátrába odafelé is végig teligázon mentem, meg visszafelé is. Igaz hogy szépen kiszívta a benzint a tankból, de semmi baja nem lett. És még a kipufogónak is jót tett. :-)
Etz 250- t vegyél.
Sokkal több alkatrész van hozzá, meg nagyobb a váza a túrázásnál jól jön!!
Fisi
Etz 250- t5 vegyél.
Sokkal több alkatrész van hozzá, meg nagyobb a váza a túrázásnál jól jön!!
Fisi
Szia
Hát nem tesz valami jót neki a gyilkolászás. Olcsó a karbantartása. Viszonylag megkapsz hozzá mindent. Saját gépemmel 90 100 körüli tempót tudok motorozni. De azért megy töbet is. De viszont nagy tempónál már a fogyasztása is elég nagy.
Nyár végén vettem egy ETZ 251-es gépem.
Egy idős emberé volt. Megvolt kimélve a vas. 2 év műszakival új gumikkal jutottam hozzá. Gyári fényezés van még rajta. Az ára 110 ezer volt. Én is sokái nézegettem mikorra rátaláltam.
Ezen a linek van egy 251 es hirdetése kép is van hozzá. Remélem még meg is van.
http://www.motorpiac.hu/index.php?pageid=24&kategoria=KGST%20típusok&megye=0&gyartmany=0&ido=0&ar=0&kulcsszo=&offset=10
Ha bármiben még segíthetek irj.
elméletben a 250-esre nm kellene költenem az átíráson kívül... de még nem láttam... nem tudom meddig tartanám meg, de ha nem kell vele sokat szenvednem, nem kell szerelgetnem és hirtelen nem szakad rám a lottó5-ös akkor biztos h elég sokáig maradna nálam... tehát édemes kicsit kuporgatnom még és később megvenni a fenevadat... amúgy nagyon gyilkolás tartósan végsebességgel tekerni őket?
Sági J
Szia shagy85!
A véleményem szerint érdemes inkább ETZ 251-et venni. Ha jó állapotban lévőt tudsz kifogni akkor nem nagyon kell szerelni. Érdeme minnél több műszakival randelkezőt vásárolni. Ha van időd várni akkor érdemes nézelődni. Mert azért találni 140 ezer alatt is ETZ 251-et. A MZ 250-es el;g jó árban van. Csak tudni kell, hogy mennyit kell rákölteni. Meg persze azt is tudni kell meddig akarod megtartani az MZ-t. Remélem tudtam segíteni.
Sok sikert.
Dino a YKB nem Japán!Hamisítvány!Olcsó keleti s..r!
Gondoltam rá először, hogy az ETZ kapja meg az új láncot, mert az mégis csak a szívem sücske. De mikor megláttam, hát egyből eldöntöttem, hogy az ETZ-n marad a régi lánc. :)
Most, egy pár napja találtam rátok és a segítséget szeretnék kérni tőletek...
Szóval gondolkozom egy 250-es etz-n a kérdés az h megéri-e több mint a dupláját költeni egy 251-es púposra, vagy felesleges. Mert felajánlottak nekem egy fél éves műszakis 250etz-t 50 000-ért viszont én úgy tudom a 251-es kiforrottabb. Érdemes a 251-esre áldozni a pénzt 140000 körül vagy bőven elég a 250-es. Ami számomra fontos, h a motor ne egyen sokat normál tempón, a tartható két emberes sebesége minél magasabb legyen (túrázgatás miatt) és ne kelljen szerelni, mert nem szakmám a motor...
köszönettel
Sági J
Egy variációt tudok mondani: létezik valami olyan kategória a veteránvizsgán hogy hisztorik réször, vagyis olyan motor, amit a ködös múltban versenyzési célokra alakítottak át. Egy ismerősöm néha csinál ilyeneket különböző szintén régi nyugati cuccok felhasználásával (pl. tárcsafékes pannónia meg efféle.)
Valószínű a többi tényleg papírok nélkül fut, és "levelező tagozaton" vizsgázik. Bár kisebb dolgokkal nem is nagyon törődnek, személyes jóbarátom a nyáron vizsgáztatta a jawa california tankos ETZ tárcsafékes TS/MZ-jét a mozaikban, rá se bagóztak, fék-villany-tükör volt -> stempi, matrica, viszon'látásra két év múlva. :-)
Nekem ebben a japán szarban 10e km van, és bírja... Pedig kapott már sok kínzást! Lehet, hogy kifogtam egy jó darabot... :)
Üdv: TiB
Mióta elszakadt a láncom, inkább kifizetem a kétszerannyit az erósített Daido láncért.
Hússzal mentem, csak a motorban tett némi kárt, és még mindig két lábam van. Nem szeretném ugyanezt 120-nál kipróbálni.
Feltettem a 16-os lánckereket a TS-re. Meg vettem hozzá láncot 2550-ért. YKB márkájú valami japán szar.
Szerintem jobb lett valamivel.
Eladó egy MZ TS 250 De Luxe,2 év műszakival,kevés km-rel!
Irányár:70 E Ft
Érdeklődni:hajdu-istvan@freemail.hu
Nekem van ETZ vázam (papírral együtt) eladó.
Nekem kéne a váz kérdés vane papirjai merugye átmegye eredetvizsgán.Hogyér adod??
Huhh...
Rákérdeztem a közlekedésfelügyeletnél,
motorra nem igaz. Csak azt nem értem hogy akkor ezt miért nem írják a honlapon.
Azt is megtudtam, hogy motort építeni/átépíteni Magyarországon nem lehet. Amikor megkérdeztem hogy az a rengeteg átépítés ami létezik hogyan kapott papírokat, azt mondta a faszi hogy ő ilyenekről nem tud...
Ott mozognak a topon.
Köszi, de a váz Pandagyiknak kellett,
nekem blokk kellene.
Ezt olvasom a főfelügyelet honlapján:
32. Kétütemű motoros gépjárművek milyen feltételekkel közlekedhetnek a jövőben?
A kétütemű motoros gépjárművek katalizátor nélkül 2005. 06. 30 -ig közlekedhetnek. Ezt követően szükségessé válik katalizátor beszerelése, hogy a környezetvédelmi határérték teljesíthető legyen.
Már csak fél évet motorozhatunk?!?!?
Van otthon egy ETZ 250-es vázam jó állapotban odaadom bagóért
Bambi!
Asszem félreértetted. Én azzal a lemez baszással együtt akarom leszedni, szóval le akarom húzni a lengővilla felső csapágyas nyúlványáról. Na mind1. Majd gondolkozok, próbálkozok.
Ja, valamit szaraxik a számítókütyüm, nemtok írni az MZKlubra. Dögöljön meg. Önállósította magát ez a szar.
Üdv!
Ádi.
Üdv!
Az ETZ250en a Vázszám a homlokcsövön van lehetetlenség áthegeszteni átütni persze lehetne deazt eredetvizsgán sztem kiszurják.
Bambinak mondom hogy uj váz forgalombahelyezése lehet hogy nehezebb mer mübizonylat meg hasonlo szarok kellenek de a régi ami már volt forgalomban és rendszámot is kapott ujat(3 betü 3 szám)azt ugygondolom nem olyan nehéz beépiteni meg papirokat lerendezni bár ezzekkel a papirmunkákal mindig nagy a káosz.
üdv
steelheart6!
Utánvéttel érdekel!
Alkatrészből sosem elég. Fő a biztonság. :)
Ne haragudjatok, de ezt nem hagyhatom ki:
4000!!!!!
Húzzatok bele, mert még mindig csak a második helyen állunk! Aztán gyertek a kluboldalra, hadd legyen ott is élet! :-)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|