hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 24. csütörtök 
György

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

MZ-motoros
válasz erre | email2004-10-25 21:18:47
Tud valaki vmit arról, hogy van valami olyasmi, hogy örökhasználtra odaadja a tulaj? Haveromék a Ladával tették ezt.
sorszám: 4065 (18276)
(előzmény: Massino, 2004-10-25 17:40:32)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-10-25 17:40:32
Az átírást felemelték 15Ft/ccm-re.
sorszám: 4064 (18269)
(előzmény: Dino, 2004-10-25 08:38:00)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-10-25 17:38:56
Azért az a 130-140 két személlyel, egy Jawan vagy Mz-n rohadt fárasztó lenne Ausztriáig még ha bírná is a gép. Ehhez már másmilyen motorok kellenek...
sorszám: 4063 (18268)
(előzmény: shagy_85, 2004-10-25 14:23:19)

 
 
Rider
válasz erre | email2004-10-25 15:29:37
Talán lesz, aki azt mondja, húzzad nyugodtan, de sztem ilyen tempóhoz már érdemsebb egy nagyobb, 4T vasat venni. Ha sokat jársz, a fogyasztáson is spórolhatsz, és tartósabb is lehet.
Ha mégis keleti, akkor ezt a tartományt már inkább csak a Jawa bírja (ha jó), bár én nem járnék vele 110-120 felett.
sorszám: 4062 (18263)
(előzmény: shagy_85, 2004-10-25 14:23:19)

 
 
shagy_85
válasz erre | email2004-10-25 14:23:19
A "jawa" szó is tabu ebben a topikban h semmi reakció? :)
Még érdekelne, h igaz-e a hogy a Jawákkal több a probléma? mert úgy tudom azok gyorsdabbak... fontos lenne, mert amiköor ki-ki járnék Ausztriába, nem volna rossz, egy tartós 130-140 akár két emberrel... vagy egyéb ötlet? (az autón kívül)

thx Sági J
sorszám: 4061 (18260)

 
 
magwas
válasz erre | email2004-10-25 11:39:40
Nyugalom, tisztában vagyok a réteges öltözködés előnyeivel. Reumám már akkor volt, amikor még nem is motoroztam, de még motorozás közbeni lehűlésból kifolyólag nem jött elő egyszer sem.
Hogy legyen némi információ is: a térdvédőt (a v2.0-ás már nem coca-colás palack, hanem 110-es PVC cső) egy polifoam szivaccsal bélelem, amely a térdvédőt tartó zseb mellett is folytatódik, és felfelé combközép felett van vége. A nadrág ami ezt az egészet tartalmazza már eleve bélelt, és a napközben hordott farmernadrág fölé veszem az egészet. 10 fok felett nem használható ez a viselet, pedig eléggé melegszerető vagyok. Ha majd jönnek a hidegek, ezt a térdvédődesign-t még tökéletesíteni fogom, a tervek már megvannak;)
Egyébként munkábajárásra használom a motort. Ott áll a garázsban a BMW 318i is, de azt csak akkor veszem elő ha a családot kell fuvarozni.
sorszám: 4060 (18253)
(előzmény: andris, 2004-10-25 02:13:21)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-10-25 08:47:48
Tudtommal 14-es lánckereket nem lehet kapni.
15 125-re
16 150-re.
A többi lánckerék elég drága, de ezek is 1200-ba keülnek.
sorszám: 4059 (18248)
(előzmény: mcmad, 2004-10-24 21:25:07)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-10-25 08:38:00
Átírás helyett eredetiségvizsgát akartam írni (13000)
13 ft/ccm (1800 valamennyi volt)
Új forgalmi is kellett, meret régi volt, meg törzskönyv. Ez kb 8000 volt
Így jött ki az kományiroda 10000.
sorszám: 4058 (18246)
(előzmény: MZ-motoros, 2004-10-24 14:48:19)

 
 
andris
válasz erre | email2004-10-25 02:14:51
Az őszinte szó elé tedd azt is,hogy fogadd.
sorszám: 4057 (18245)
(előzmény: andris, 2004-10-25 02:13:21)

 
 
andris
válasz erre | email2004-10-25 02:13:21
Nos komám az a helyzet,hogy én pesten csak dolgozom,de nem itt lakom.No mármost mivel nem akarom a mocit télen a szabadon hagyni,kihasználva a most kialakult hőmérsékletű időt,és a két szabadnapomat,gyorsan lenyomok vagy 250 km-tert,amíg haza nem érek szeretett szülőföldemre kazincbarcikára.A holnapi induláshoz már minden elő van készítva,így holnap haza is tiplizek.Vissza(természetesen)már vonattal jövök.A motor meg otthon lesz a garázs melegében.Én az idényt ezzel le is zártam.Ettől kezdve pedig marad a bkv-s élet.Sajnos.Ha rám hallgatsz és nem akarsz 20-30 év(vagy talán ennyi sem kell)múlva remegő izületeket akkor te sem motorozol már sokáig.Ha meg a munkád a motorozáshoz kapcsolódik akkor őszinte részvétemet,és őszinte csodálatomat.Ha meg nem melóból motorozol akkor öltözz fel faszául.Talán az a pár alkalom nem tesz tönkre.Üdv.És köszi az infót.
sorszám: 4056 (18244)
(előzmény: magwas, 2004-10-25 01:26:11)

 
 
Öccsebogyó
válasz erre | email2004-10-25 01:40:13
Hello!
Mvel tudom kimérni hogy mozog-e a tengely, és hogy kell megmérni vele?

Üdv. Öccse
sorszám: 4055 (18240)
(előzmény: Zapkorte, 2004-10-24 12:07:01)

 
 
magwas
válasz erre | email2004-10-25 01:26:11
Mi az a BKV? Én motorral járok.

A Lehel tértől kifelé a Váci út és a Lehel út szögfelezője. A piac után kezdődik, az első vagy második sarok jobbra.
http://www.fsz.bme.hu/hungary/budapest/terkep/b23_200.jpg
a bal oldali L betű fölött.
sorszám: 4054 (18238)
(előzmény: andris, 2004-10-25 01:06:20)

 
 
andris
válasz erre | email2004-10-25 01:25:52
Most jutot eszembe,hogy én néztem láncot a zichy utcai boltokban,és az egyikben (futár)volt szlovák lánc 2000-ért és egy japán lánc 2500-ért.A másikban meg valami arany favoritot emlegettek valami 3000.ért.Mond ez valakinek valamit?Mellesleg az a daido lánc mennyibe van?Üdv.
sorszám: 4053 (18237)
(előzmény: magwas, 2004-10-25 00:39:25)

 
 
andris
válasz erre | email2004-10-25 01:06:20
Hol is van ez a tüzér utca?BKV-val mondjad légyszi.Köszi.
sorszám: 4052 (18234)
(előzmény: magwas, 2004-10-25 00:39:25)

 
 
magwas
válasz erre | email2004-10-25 00:39:25
Még mindig a Daido DID 428H lánc jön be, ugyanúgy ahogyan tegnap is írtam:)
A Tüzér utcában (ha jól emléxem a nevére) árulják. Ha elfelejted a típust, kérd azt amit Bambi szokott vinni...
sorszám: 4051 (18231)
(előzmény: andris, 2004-10-25 00:21:08)

 
 
andris
válasz erre | email2004-10-25 00:21:08
Szevasztok.Milyen láncot javasoltok etz 250-hez?Üdv.
sorszám: 4050 (18229)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2004-10-24 23:26:14
Azért ha nem hagyod nullára kopni a szimmeringet, hosszú évtizedek kérdése, mire megeszi az edzett acél tengelyt és általában elég egy-két tizedet leköszörülni róla supportköszörűvel. Árkokat inkább a nullára kopott gumiból kikandikáló rugó szokott csiszolni, az valóban randa munka, szerencsére már van ez a fémszórásos dolog, amivel a turbó-javítók dolgoznak... de ne legyen rá szükség.
sorszám: 4049 (18224)
(előzmény: tatter, 2004-10-24 22:06:54)

 
 
tatter
válasz erre | email2004-10-24 22:06:54
Zapkorte!

Amit irtál az szép és jó, csak!! Hamarabb tönkre megy a szimering és bármilyen furcsa is de a "gumi" is eszi a tengely-t. Én is igy csináltam az elején mikor cserélgettem a szimeringeket, de aztán rájötem hogy nem olyan jó dolog a főtengelyekre perselyt csináltatni:-(. Szerintem leveszed a rúgót csavarsz rajta kettőt-hármat (összefele) és kész. Miota igy csinálom semmi gondom.
sorszám: 4048 (18221)
(előzmény: Zapkorte, 2004-10-24 12:07:01)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2004-10-24 21:50:36
Van hát!A hall generátor egy sima mágneses jeladó.Nekem is olyan van a gépemen.Gyári cucc
sorszám: 4047 (18220)
(előzmény: magwas, 2004-10-24 20:35:39)

 
 
mcmad
válasz erre | email2004-10-24 21:25:07
Köszönöm az értékes infót, de ez (a te válaszod) egy új kérdést szült: Szerény személyem elősúlya 100 kg fölött van egy picivel, ezért a 150-es 1 kicsit tiltakozik ellene. Az 5. seb. fokozatot nem nagyon tudom koptatni, ezzel együtt a vége 70 körül van. A sebességgel nem lenne bajom, de a gyorsulással igen, ezen szerinted segít-e a lánckerék csere 15-ös, vagy 14-re???
Előre is köszi a választ!!!
sorszám: 4046 (18219)
(előzmény: Dino, 2004-10-24 00:36:23)

 
 
magwas
válasz erre | email2004-10-24 20:35:39
Melyik ETZ-nek van hall generátoros gyújtásjeladója? Van egyáltalán ilyen gyárilag? Ha nincs, mit érdemes beletenni?
sorszám: 4045 (18215)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-10-24 16:35:12
"előbb-utóbb elfárad ez meg az a gépben"
Hát minden motor elfárad ha mindig max. sebességen megy...
Azért meg nem fogom elengedni a gázt, hogy pár km-rel többet tudjak menni vele a következö generálig. Egy Mz rendesen össze van rakva, jól beállítva, jó olajjal(én pl.4 ezer forintos olajat teszek bele), akkor nem fog egyhamar szétmenni.
Azt meg nem mondtam hogy egyáltalán nem kell vele foglalkozni, de nem kell percenként állítgatni meg ilyenek. Néha elöjön egy-két hiba, azt becsületesen meg kell csinálni és akkor megint mehet tovább. Nekem pl. a kuplungot kellett sokat szerelni Bambinál, aztán végülis majdnem az egész ki lett cserélve.Ha ezt már az elején megtesszük, akkor csak egyszer lett volna szétszedve. De hát nincs az embernek mindig sok gubája.
sorszám: 4044 (18213)
(előzmény: magwas, 2004-10-23 22:36:15)

 
 
MZ-motoros
válasz erre | email2004-10-24 14:48:19
Azt mondja a faterom, hogy 8ft/ccm. Nem írtál el egy nullát? Az okmányirodából mi kell?
sorszám: 4043 (18211)
(előzmény: Dino, 2004-10-24 04:33:48)

 
 
Zapkorte
válasz erre | email2004-10-24 12:07:01
Nem hiszem, hogy megoldja a problémádat, de azt szokták még, hogy beépítés előtt leveszik a szimmering ajkát feszítő rugót, szétcsavarják, levágnak egy fél centit belőle, és összecsavarják, így jobban rászorítja a tengelyre.
Meg kéne nézni mérőórával, lehet ám, hogy üt az a tengely, azért nem jó a tömítés. Cserélj csapágyat is... stb.
sorszám: 4042 (18209)
(előzmény: Öccsebogyó, 2004-10-23 22:15:18)

 
 
magwas
válasz erre | email2004-10-24 11:36:56
Nekem úgy tűnik, hogy a lényegi kérdés nem is a végsebesség, hanem a fordulatszám. Nekem azért van 21-es lánckerekem, mert így 5.-ben nem megy sokkal 5000 fölé a fordulatszám. Az okosok azt mondják hogy 4-4.5 környékén kellene utazni, de az nálam kizárt hogy a pályán ne húzzam csutkára. Egyben nem mentem még sokat pályán, nem tudom hogy azt mennyire szereti. A napi rutin az egérút-m0 szakasz oda-vissza, máshol meg nem nagyon megyek.
sorszám: 4041 (18208)
(előzmény: shagy_85, 2004-10-24 01:57:40)

 
 
MZ-motoros
válasz erre | email2004-10-24 11:34:19
Még nem volt legális Mz-m. Ez a minimum ára amennyiből meg lehet csináltatni, vagy lehet olcsóbban is?
sorszám: 4040 (18207)
(előzmény: Dino, 2004-10-24 04:33:48)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-10-24 04:33:48
Én most vettem egy TS 125-öt.
Átírás 13000
okmányiroda 10000 kb. (törzskönyv nem volt)
Biztosítás kb.1500 volt az első negyedév.
Műszaki van rajt 2006 feléig.
Az átíratást az eredetiségvizsga drágította meg. ŰAz év elején még csak 5000 körül volt, de mostmár 13000.
sorszám: 4039 (18206)
(előzmény: MZ-motoros, 2004-10-24 01:10:28)

 
 
shagy_85
válasz erre | email2004-10-24 01:59:24
a Jawa-król meg azt hallottam h hiába gyorsabbak, de sokkal figyelem igényesek... tehát bütykölgetni kellene nem?

Sági J
sorszám: 4038 (18205)
(előzmény: shagy_85, 2004-10-24 01:57:40)

 
 
shagy_85
válasz erre | email2004-10-24 01:57:40
csak azért kérdezem h végsebesség környékén meddig szabad járatni, mert gondolkodom h ki-ki szaladnék Linz-be egy rokonomhoz autópályán... és érdekelne, h mennyire érdemes egyáltalán TZ-t ilyesmire használni?

thx Sági J
sorszám: 4037 (18204)
(előzmény: magwas, 2004-10-23 22:36:15)

 
 
MZ-motoros
válasz erre | email2004-10-24 01:10:28
Milyen papírok? Forgalmi engedély (műszaki 2005.08)Mi van még? Törzskönyv
sorszám: 4036 (18203)
(előzmény: Dino, 2004-10-24 00:27:19)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-10-24 00:39:48
Nem az üresállásjelzőnél szokott folyni. Asszem az néz ki úgy, mintha a lánckeréknél folyna.
sorszám: 4035 (18202)
(előzmény: Öccsebogyó, 2004-10-23 22:15:18)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-10-24 00:38:14
Én is kipróbáltam már TS 250-nél. Csak nekem nem volt bakelitem, meg gumialagútam sem, meg a blokkból is ki volt már törve a felesleg.
sorszám: 4034 (18201)
(előzmény: pandagyik, 2004-10-23 20:45:49)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-10-24 00:36:23
16 fogas
sorszám: 4033 (18200)
(előzmény: mcmad, 2004-10-23 20:18:02)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-10-24 00:29:48
Baszottnagy japan felirat van rajta. Bár sokmindenre ráírják nagybetűnel, hogy japán, kisbetűkkel meg made in china vagy taiwan.
Nekem amúgy mindegy, a lényeg, hogy nem olvadok el tőle.
sorszám: 4032 (18199)
(előzmény: bambi1, 2004-10-23 13:08:48)

 
 
Dino
válasz erre | email2004-10-24 00:27:19
Attól függ, hogy milyen papírjai vannak már meg.
sorszám: 4031 (18198)
(előzmény: MZ-motoros, 2004-10-23 22:55:41)

 
 
MZ-motoros
válasz erre | email2004-10-23 22:55:41
125-ös ETZ-re mennyibe kerül az átírás, meg a súlyadó meg a kötelezőbiztosítás?
sorszám: 4030 (18196)

 
 
magwas
válasz erre | email2004-10-23 22:36:15
Azért ha mindig végsebességen nyomatod, előbb-utóbb elfárad ez meg az a gépben. Két generál közben nem 20000 km lesz, hanem csak 15. Én kb 10-12-t mentem vele mióta megvan, annak majdnem felét autópályán csutkagázon. Még az eleje felé megszorult és ezért meg lett fúrva, most meg főtengelycsapágy lett cserélve, de valami a főtengely-generátor forgórész környékén még nem egyenes, tehát megint vinni kell Bambihoz. Ez együtt már egy teljes generál...
Azt meg ne hidd el hogy egy szocimotorral nem kell törődni. Az ETZ a legjobb ebből a szembontból, de azért nem úgy megy mint egy új honda. Lelke van neki, pátyolgatni kell a nehéz napokon.
sorszám: 4029 (18195)
(előzmény: Massino, 2004-10-23 20:01:08)

 
 
Öccsebogyó
válasz erre | email2004-10-23 22:15:18
Hello!

Volna egy problémám amit eddig senki nem tudott megoldani. Egy 125-ös Etz-m van. A lánckeréknél folyik az olaj. Kicseréltem már aszimmerniget 3-szor, meg a tömítést vagy ötször+fbs, de mindig folyt. Vettem egy új fémet de azzal sem jó. tudtok valami trükköt rá, mert már 4 liter olajam elfolyt ez okból kifolyólag.

Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv. Öccse
sorszám: 4028 (18194)

 
 
MZ-motoros
válasz erre | email2004-10-23 21:30:43
Valahol a XV kerben Pesten, de majd utánanézek, mert az én ETZ 125-ömre is kéne.
sorszám: 4027 (18193)
(előzmény: rudi, 2004-10-23 20:09:39)

 
 
pet 88
válasz erre | email2004-10-23 20:54:38
Hali

Mostanában mennyiért lehet papírok nékül nemegészen működő de azzá varázsolható etz251-hez jutni?

Ja és a súly mennyivel több a 125-nél?

Üdv.: Pet
sorszám: 4026 (18191)

 
 
pandagyik
válasz erre | email2004-10-23 20:45:49
Nekem sikerült láncszakadást kiprobálni 90nél.Azegy fasza dolog volt mer szétszaggatta a láncvédőburkolatot meg összetörte a gyári hátso bakalitet amit olyan nehéz volt szereznem.A szerencsém az volt hogy nem jött mögöttem senki mer blokkolt a kerék.
sorszám: 4025 (18189)
(elözmény: Dino, 2004-10-22 23:36:31)

 
 
mcmad
válasz erre | email2004-10-23 20:18:02
Tud vki segíteni, hogy gyárilag mekkora lánckerék van a 150-sen???
sorszám: 4024 (18188)

 
 
rudi
válasz erre | email2004-10-23 20:09:39
Üdv.Mind.

Nemrég vettem egy TS250-et,festést,javításokat megycsinálom Én, de a kupufogót,kormyányt,lámpát nikkelezni kellene . Nem tud valaki egy galvanizáló üzemet lehetőleg Szabolcs-Hajdú-BAZ megyékből ahol a pufót is le tudják nikkelezni,ugyanis nagy kád kell hozzá. Ha Pest vagy a többi megye az se baj megoldom valahogy. Elöre is köszi.
sorszám: 4023 (18187)

 
 
Massino
válasz erre | email2004-10-23 20:01:08
"amúgy nagyon gyilkolás tartósan végsebességgel tekerni őket?"
A lényeg az hogy ne sajnáld bele a drága olajat, és figyelj oda a motorra. Nem kell állandóan bütykölni, csak néha átnézni, és akkor nyugodtan mehet tartósan a végsebesség. Én pl. a múltkor a Mátrába odafelé is végig teligázon mentem, meg visszafelé is. Igaz hogy szépen kiszívta a benzint a tankból, de semmi baja nem lett. És még a kipufogónak is jót tett. :-)
sorszám: 4022 (18186)
(előzmény: shagy_85, 2004-10-23 16:11:14)

 
 
fisi
válasz erre | email2004-10-23 19:39:02
Etz 250- t vegyél.
Sokkal több alkatrész van hozzá, meg nagyobb a váza a túrázásnál jól jön!!

Fisi
sorszám: 4021 (18184)
(előzmény: shagy_85, 2004-10-23 16:11:14)

 
 
fisi
válasz erre | email2004-10-23 19:38:59
Etz 250- t5 vegyél.
Sokkal több alkatrész van hozzá, meg nagyobb a váza a túrázásnál jól jön!!

Fisi
sorszám: 4020 (18183)
(előzmény: shagy_85, 2004-10-23 16:11:14)

 
 
Peti00077
válasz erre | email2004-10-23 18:56:26
Szia

Hát nem tesz valami jót neki a gyilkolászás. Olcsó a karbantartása. Viszonylag megkapsz hozzá mindent. Saját gépemmel 90 100 körüli tempót tudok motorozni. De azért megy töbet is. De viszont nagy tempónál már a fogyasztása is elég nagy.
Nyár végén vettem egy ETZ 251-es gépem.
Egy idős emberé volt. Megvolt kimélve a vas. 2 év műszakival új gumikkal jutottam hozzá. Gyári fényezés van még rajta. Az ára 110 ezer volt. Én is sokái nézegettem mikorra rátaláltam.
Ezen a linek van egy 251 es hirdetése kép is van hozzá. Remélem még meg is van.

http://www.motorpiac.hu/index.php?pageid=24&kategoria=KGST%20típusok&megye=0&gyartmany=0&ido=0&ar=0&kulcsszo=&offset=10

Ha bármiben még segíthetek irj.


sorszám: 4019 (18182)
(előzmény: shagy_85, 2004-10-23 16:11:14)

 
 
shagy_85
válasz erre | email2004-10-23 16:11:14
elméletben a 250-esre nm kellene költenem az átíráson kívül... de még nem láttam... nem tudom meddig tartanám meg, de ha nem kell vele sokat szenvednem, nem kell szerelgetnem és hirtelen nem szakad rám a lottó5-ös akkor biztos h elég sokáig maradna nálam... tehát édemes kicsit kuporgatnom még és később megvenni a fenevadat... amúgy nagyon gyilkolás tartósan végsebességgel tekerni őket?

Sági J
sorszám: 4018 (18179)
(előzmény: Peti00077, 2004-10-23 15:26:45)

 
 
Peti00077
válasz erre | email2004-10-23 15:26:45
Szia shagy85!

A véleményem szerint érdemes inkább ETZ 251-et venni. Ha jó állapotban lévőt tudsz kifogni akkor nem nagyon kell szerelni. Érdeme minnél több műszakival randelkezőt vásárolni. Ha van időd várni akkor érdemes nézelődni. Mert azért találni 140 ezer alatt is ETZ 251-et. A MZ 250-es el;g jó árban van. Csak tudni kell, hogy mennyit kell rákölteni. Meg persze azt is tudni kell meddig akarod megtartani az MZ-t. Remélem tudtam segíteni.
Sok sikert.
sorszám: 4017 (18178)
(elözmény: Dino, 2004-10-23 12:05:14)

 
 
bambi1
válasz erre | email2004-10-23 13:08:48
Dino a YKB nem Japán!Hamisítvány!Olcsó keleti s..r!
sorszám: 4016 (18174)
(elözmény: Dino, 2004-10-22 23:03:03)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu