:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Haggyátok már, ma piacra kimentem TSsel, körbenézek, egy öregúr jön hogy nem-e lenne eladó karburátorom kisTSre. -De persze. Rá is sóztam, még délután viszem a kipufogót is. Közbe egész villámcsődület lett, dícsérték, egyik fickó meg is kérdezte h nem-e eladó... :D Hiába, a kisTS olcsóbb meg igénytelenebb mint a kisTZ, lehet előtörnek a fészerek mélyéről. :D
Ja, erről lemaradtam. Ez elég megdönthetetlen érv a 125-ös mellett.
Sajnos... :-(
Egyébként azt vettem észre, hogy egyre drágábbak az MZ-k. Talán kezdenek beérni a korral, de az is lehet, hogy csak az egyre szegényedő emberek miatt nőtt meg rá a kereslet.
Már mondta miért nem vesz. Mert nincs pénze rá.
OK, hogy felmegy, de ugyan annyi fogas?
A főtengelyen lévő lánckerék a nagyobb, de nem megy fel a kis TS-re, úgy emlékszem Waresz próbálta.
A kuplungkosár ugyanaz, mind a kettőnél, fel lehet rakni, sőt fel is szokták a ts kuplungot etz-re.
Az jutott eszembe, ha 100+kg vagy és általában megpakolva túrázol, akkor miért nem veszel minimum egy 250-es MZ-t, vagy inkább egy 350-es Jawat. Haladnál és nem kínoznád a technikát, ezért még a fogyasztáson is spórolnál. A kis MZ nem erre való.
A kis TZ primerhajtásában milyen lánckerekek vannak?
Csak mert a TSnek 48 szemes lánc kell, a TZ-nek meg 50-es.
Ez onnan jutott eszembe hogy hiába vitatkoztok 1 fognyi különbségen ha az egyikőtöknek TZ a másiknak TS primerhajtás van fent.
Nekem elég valószínű ez, mivel a 48-as lánc legutóbb nem ment fel és ki kellet cserélni 50-esre.
Úgy emlékszem, hogy a tiéd 150-es és 15ös első lánckerékkel van szerelve. Az áttételed nincs módosítva az eredeti 125-ösétől?
Szia!
Az enyém jó hogy eltér, mert az enyém nem is gyári beállítás,;)
Pár helyen eltér a gyáritól..
Írtam is a legelején...DDDDD
S köszönöm, hogy észrevetted.;)
Teknőc
Fogyasztásban én is otthon vagyok.
A Teknőc által leírt számok jól beállított motorra utalnak és arra, hogy igen jól ismeri a motorját.
A 4literes fogyasztású autók tulajdonosai - akik azért vannak szép számmal - nem akarnak tudomást venni a valóságról. Nem mondom, hogy hazudnak, de a kis dieselek átlaga is 4,8 felett van, a benzinesek 6 fölött és ez az összes szokványos autóra érvényes. A kis Suzuki mesés fogyasztásáról a német spritmonitor.de magyar felhasználói sem tudnak. Átlagosan 6 liter felett az 53 lovas tonna alatti régi swift is, ahogy az 1.1-es Trabi is. Egy két kivétel van: Lupo 3l,Audi A2 TDI 60LE,Prius, stb. Illetve természetesen autósok kb. fele az átlag alatti értéket képviseli, csak nem annyival, mint szeretné.
Nem így a motorok: A benzines autók fogyasztását a GL1800-as Goldwing-gel lehet elérni azonos használatnál. A 600 körüliek diesel autónak megfelelő fogyasztásúak.
Az megint általános érvényű dolog, hogy a köbcentik okozta fogyasztáskülönbség nagyobb sebességnél lecsökken, eltűnik, vagy akár meg is fordul. MZ-nél is igaz.
Mondjuk az én pofámról is égett a bőr amikor a gátéri kútnál megkérdezték menyit eszik az MZ (250). A fogyasztási érték meg pont nem MZ-s gyomornak való volt, sőt szinte vérlázító...
Ebben igazad van. Sajnos a kis Ts függetlenül az első lánckeréktől lassú. A forgalom ritmusát kb 90-110 között tudnád felvenni. Akkor is megelőznének, de lényegesen kevesebben. Ezért gondolom hogy ki kéne cserélni egy olyan gépre, ami bírja a 100-110-es utazót. Csak nálam sajnos válság van. Szegény ember vízzel főz, ezért egyelőre marad a kicsike.
Ő úgy értette hogy 5000-es fordulatnál 75nél többet 15-ös láckerékkel nem fog menni, nem úgy hogy képtelen 5000-res fordulatnál többel menni... 16-ossal nyilván 5000nél többet megy. Az imádságos könyvben is 15ös lánckerékkel 5000nél 75-öt produkál, a tied pedig ugyanezzel az áttétellel 80at. A saját igazad bizonyítására a könyvre hivatkozol, de amikor a te motorod paramétere tér el a könyvben adottól (15-ös lánckerékkel 5000nél 80) akkor az nyilván ugy van. Ez nem cáfolás?
némi szó kiforgatást érzek...
Na csak hogy tisztázzuk,
Mz TS 125 5000nél(15/48) 75km/h-val megy.
Mz TS 150 5000nél(16/48) 83km/h-val megy.
Na most, az enyémen az utóbbi áttétellel rendelkezik, de volt rajta 15ös is, és tudom mi a különbség...
Ebből máris következik, hogy nem mondtam ellent magamnak...
A haladás látszatával meg arra próbáltam célozni, hogy még ha hű de gyorsan mész is, mondjuk 90km/h, akkor is csak kb. a minimum szintet tudod, egy 4es vagy egy 37es kaliberű úton, ahol még 85nél vidáman rád előz egy bátrabb kamionos.
Most erre majd írhatod, hogy hol én előzök X5-ket hol a kamionok előznek engem, szóval megint ellentmondásba kerültem, gondolom én. :D
Jaja... Igazad van Pápics.;)
Nekem is bevált, igaz,én nem 2 személlyel,de én mázsám miatt jó döntés volt ez!
Teknőc
Nekem most 14-es lánckerék van fent.
Lámpától indulásnál nincs ellenfél, de 90-et már csak üveghangon éri el.
Ez előtt 16-os volt fent, azzal 105 volt a vége, 90-nél barátságosan ment, túrázni az jobb, de nem volt olyan virgonc az induláskor, városban pedig az hasznosabb.
Helló! Én is egy foggal kisebb lánckereket tettem előre, mert gyakran megyünk ketten a párommal. Ahol vissza kellett váltanom emelkedőn, most nem kell. Nem gondoltam volna, hogy 1 fog ennyit jelent. Érezhetően jobb a gyorsulása. Sebességben valamit jelenthet, de ugyanúgy 80-90 között járok vele. Egy hete az alföldön voltunk, na ott nem kellett volna a kisebb lánckerék, de ott meg az "utak" minősége miatt nem tudtunk gyorsabban menni. Közel 500 km-t mentünk, 3.8l-es fogyasztással.
Szia!
Jó hogy mondod, Jövőhéten érkezik az elektronikus gyújtásom. Habár a régi megszakítóssal se volt gond, de nem árt korszerűsíteni nekem se, hogy ne legyen később galiba. S ha kissé anyagilag talpra állok, fogyasztás csökkentés lesz, azaz ledesítés, habár ez 30 ropis befektetés lesz majd.
Teknőc
Nem vettem zokon, de nem értem nálad ezeket:
-5 ezernél sem megy 78-nál többet,aztán még is megy 85-öt is, de ez csak a haladás látszata...stb.
De te motorod, s így te tudod. :)DDD
S ha már nekem nem hiszel,(nem gond) talán így jobb:
Ezért vedd elő a kis szakkönyvet(Hogyan tovább mz?, s ott nézd meg a 9.ábrát, ami A TS 125 típusú motorkerékpár motorjának fordulatszáma és haladási sebessége közötti összefüggés ábrázolása
Avagy a 2. táblázatot: A leggazdaságosabb sebesség tartományok az egyes sebességfokozatokban, km/h.
(Mz motorkerékpár típusonként.)
Ezek jól szemléltetik mind a sebességet(2. táblázat)valamint a hozzá ideális fordulatszámot.(9. ábra)
Tehát 5 ezert jól bírja a ts 125, az pedig 75-80 km/h. S ha kell, bír még egy keveset, De van aki többel is járja, s nem hiszem el, hogy motorikusan a kicsi 70km/h nem megy jobban, max "a haladás látszatát kelti".
De tudod mit, annyival mész, amennyivel akarsz, illetve bír, én elfogadom, hogy te nem tudsz jobban menni.
De ki Kérdőjelezte meg elsőnek ezt: 15-ös lánckerékkel 5 ezret forogva elérem a 80-at, -szerinted ez nem létezik. De legyen, ahogy írod, nem létezik, mert te jobban tudod, 5 ezer alatt megy csak a kis mz. Én elfogadom neked.
A többi csak látszat, mint mikor X5-öst előztél 85-tel, mert az is "csak a haladás látszatát keltette."
Bár ezzel a sztorival megint saját magad cáfoltad vele, szerintem.
De biztos hogy igazad van...DDDD
Teknőc
A mai napon 410km-t tettem meg az Etz-vel.Tegnap tettem rá a frissen elkészült Gyula-bá féle gyújtást.Tökéletesen működik, a fogyasztásom 90-100 km/h-nál 4,3 lett, eddig ez 5 volt, de csak 90-nél.
Senkit nem akarok rábeszélni a gyújtásra, de aki eddig hezitált a dolgon annak csak ajánlani tudom, minden passzol, korrekt leírás, egyszerű szerelés.
http://www.youtube.com/watch?v=Q68u7zM4AI0&feature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=qiYDVIW0HqY&feature=plcp
valószínűleg a megfogalmazás volt rossz, a szét esést én úgy értem, hogy olyan mint egy simson, ha sebességet akarsz akkor forgatni kell rendesen, 5000nél sem tud 78nál többet menni, engem ez zavar, hogy a motor bőg, rezeg stb. és mégsem halad.
Ne értsd félre szoktam vele 85tel is menni ahol ugye már 5000 felett forog 16al is, de az más mert akkor tudom hogy azért fog zsibbadni a kezem, meg azért lesz szép kerek fogyasztásom, mert a haladás látszatát akartam kelteni, mert ugye így is mindenki kikerül, bár a múltkor a 4 sz. főúton ráelőztem egy X5ös bömösre 80nál, éjszaka!, volt máj növekedés rendesen. :D
Egyáltalán nem bántódtam meg, szerintem inkább Te vetted egy kicsit zokon,mint általában, mikor ezek a dolgok szóba kerülnek.
A végét én se értem mit akarsz kihozni? A 15 avagy 16-os a lánckerék okozta seb különbség kb 5km/h.
Az pedig te is észleled, hogy hegyekben,emelkedőkön jobb a kisebb lánckerék, -ahogy az elején írtad. Én pont ezért hagytam elől a 15-öst, nem sok, tudom, de több a semminél...
Hogy ott neked a kis ts-ed, 70km/h-nál, 15-ös lánckerékkel majd szét hullik, az már szerintem nem a seb./fordulat, és nem a meghajtás ott a gond.
Ott magával a motorral van hiba, vagy karbival (keveset kap).....
Ez tuti. De semmi köze a meghajtáshoz.
Hogy a kis ts 4700/min közelében szét akar esni, az baj. Nagy baj.
A fordulat/km és lánckerék közötti összefüggés a végén- na azt értem, sőt egyet értek vele.
Terhelés: széteső motorral és 210kg-os terheléssel is átmentem már Mecseken, mikor még 125-ös volt.
Tehát fogalmam sincs, hogy ott mit szeretnél kihozni ebből.(???)
De nem is akarlak megbántani vele, s bocsi, ha mégis sikerült.;)
Teknőc
Akkor ezt én értettem félre,...;)
Teknőc
4T kevésbé pörgős áttétellel általában kevesebbet fogyaszt. 2T-nél lehet, hogy a pörgősebb áttétellel eszik kevesebbet adott tempónál.
Igen.
Az egyik titok, hogy 60-70-nel megy.
A másik, hogy magasabb fordulaton pörög, és 4000 körül jobb az MZ motor hatásfoka, mint 3000-nél.
ajaj megint fogyasztás, a kedvenc témám... :D
Nekem stabil 3,2ből kijött a TS mire elszaródott a karbim teljesen... tavasszal volt jó utoljára, akkor 2,8ből eljárt 70-80al, mindenhol húzott, bejött meleg fel is borult az emésztése rendesen, hirtelen alul sok lett fent meg kevés, azóta nincsen arany középút... most egy 24es siber van a 22es karbiban, benzinszint gyakorlatilag nincs, a főfúvóka 100as, viszont néha elgyengül a lelkem, egyszer felmegy ugyanott a dombon 80al másszor meg nem, nem igazán értem...valószínűleg a benzin fogy ki a karbiból időnként...
Viszont a Teknőc, a gépeden még mindig nem értem a 15 lánckereket, az enyém vitt már közel 170kg is de a 16sal sokkal kellemesebb volt, 15el 70nél már majd szét hullik hangja van ugye pörög is vagy 4600at, 16al ez meg van 4200nél, egész más világ. :D
Most esik le, hogy te ezeket arra írtad, hogy milyen hihetetlenül keveset fogyaszt az MZ-d.
Én meg arra reagáltam, hogy nem is eszik olyan vészesen sokat.
Zsír!;)
Akkor hamarabb is jössz érte?
Szólj, mert nekem nem olyan egyszerű az életem. Életem 80%-át munka teszi ki,
nem olyan egyszerű elszakadnom.
Teknőc
Henger- egyről beszélünk itt..;)
Teknőc
Akkor a Hogyan tovább? Mz Szakkönyvből nézve ts fogyasztás:(Tüzelőanyag fogyasztás)
ts 125-ös: 2,3-3,6L/100km.
ts 150-es: 2,4-3,8L/100km.
ts 250-es: 3,5-5,5l/100km.
Az enyém most ts 150-es, ugyebár?
Nos, mint írtam, túrafelszereléssel, bő 120 kilóval terhelve, szerintem normális érték a 3,8l környéke,(80km/ seb. tartva 100km-en) de a szórás értékeim is volt már 3, 4 és 3, 9l/100km.. A könyv szerint is, még reális érték a 3, 8. Persze, nem ekkora terheléssel nézték.-Szerintük a vezető 75kg, én mázsa vok csak a példánál maradva.Erre jön még a többi súly. S ha nem húzom annyira, (kisebb gyorsulással-kisebb dinamika) akkor 3,5l/100km a fogyi.
Hasonlításnak meg ennyi értelme van,
(250cm3 és 150-es közötti hasonlítás) egy másik példa is jól példázza:
Az hogy meg most neked a 250-es 80-nál mennyit eszik, ez pont olyan, mint az enyém meg 50-nél jobbat produkál mint legtöbb átlag, gyári 50cm3-is simó fogyasztása...
Tehát nincs értelme egy kétszer akkora motort összehasonlítani, még akkor se ha 2T. De simán elhiszem, hogy annyi, azzal nincs is gond. Csupán hülyeség a két olyan motort összehasonlítani, ahol se cm3, se nyomatékban, sem teljesítményben nem azonosak. Szerintem.
A másik a suzi: ja igen, egy autó, négy kerék, 4T, literes motor, könnyű váz.
Simán lemossa fogyi értékét nézve a motorok nagy részét. Az mz-éket főleg, még a negyedliterest is jócskán...nem?
Nos, ez sem volt a legjobb összehasonlító alap. Szerintem járjunk kerékpárral, mert annak csak kalória fogyasztása van..Ez a tuti.
Kb. ennyit a felhozott példák ésszerű összehasonlítási alapjáról.
Teknőc
Teknőc
Henger már furatáson, hétfőre van meg :)
*Megtett km-km óra állás-fogyasztás-tankolt benya
316 44420 3,2 10,11
318 44738 3,4 10,81
320 45058 3,1 9,92
Hát én ezt nem tudom, akkor szar a fordulatszámmérőm, mert 80-90nel szoktam gyakran járkálni. Nyáron is egy YBR 125el mentem, kérdeztem h mennyi volt szerinte a tempóm? -85-90. 5000 körül, tán picit fölötte enyim megy annyit (90), óra szerint biztos, de lehet majd csinálok egy onboardot.
*a táblázat valamelyik sorában bennevolt az egy évvel ezelőtti szolnoki út is, ott is tuti megvolt a 85-90, egyik tag ezen eléggé ki is akadt.. :)
Annyira nem hihetetlen, de tényleg sokat fogyaszt.
Nekem a 150-es hengerrel van ilyen fogyasztásom, 125-össel barátibb volt...mondjuk általában csak az 5000 feletti fordulatról van adatom :D
egyébként miért van ezzel gond? 90-nél az 1200-as Suzukim is 4-et eszik...
Meg a barátnőm autója is annyit eszik vegyesen.
Az jó, 80-nál annyit eszik, mint egy 250-es. :-)
Ja, a gépemet már sokan látták velem Répáshután és Kunfehértón is.
A Kunfehértón legelöl igyekeztem, bő 80-as utazóval, ezt szerintem sokan megerősítik...
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motoros_tura/?dr=59129&cmd=pic&id=787021
http://www.szocimotoros.hu/hu/galeria/220
Utolsó kép...
http://www.szocimotoros.hu/hu/galeria/220
A 8. kép...
Általában 120-130 kg terheléssel használom. Ez túracucc+ én vok összesen.
(Sajna, de igen, ilyen kövér vok)
Teknőc
Tudom, hogy én ezzel most rendes bilit borítok:
„-Csapágygolyó csap a pangó vízbe!-” ;)
s elnézést mindenkitől ezért előre is...
MZ TS 125-ös, gyári értékek,(pl lánckerék-15/48), kivételek:
56-os, DDR henger, 125-ös hengerfej, utángyártott etz kipuff.
4 .sebesség fokozatban végig nézve, saját méréseim alapján.
f(/min) seb.(km/h) fogyi(L/100km)
3 ezer ~55 2 - 2,2
4 ezer ~70 3,2 - 3,6
5 ezer ~80 ~3,8
Nem néztem ~90 ~4,5 (sok!!!)
Tudom, hogy sokan nem hiszik ezt el,
De(!) ezt mérem már 2 éve folyamatosan.
Teknőc
Tudom, hogy kicsiről beszéltek! Azért írtam, hogy amit adatokat megadott, azok a nagy TS-hez stimmelnek, nem a kicsihez. :-)
Mindkettő van neki, de kicsiről beszélt az előbbiekben.
Azaz a ts 150-esről, 16/48-as lánckerékkel.
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motoros_tura/?dr=59129&cmd=pic&id=787020
A nagyot, a ts 250-est, most csak Attila hozta szóba.
Teknőc
neki kicsi van...vagy nem?
Gyári áttétellel a nagy TS megy kb 4300- nál 90-et.
Na ez a titkod, nem megy 90-et, mivel ott 6000-et forog :)
4-5ezres fordulaton 60-75-öt megy kb.
Ott meg teljesen hihető ez a fogyasztás.
Én általában nem forgatom túl 5000en, városban 3.ban 50nel járok (4000), országúton meg 70-80 néha még 90 (4000-5000) is, és tartja a 3.0-3,1 literes fogyasztást. :) Gondolkodok hogy állítani kék rajta hogy jobban ugorjon, de mindig lebeszélem magam.
Többek szerint, normál használat mellett 2.5- 4l/100km a fogyasztás kis Ts- nél. Nekem 2.8 volt a legkevesebb, de azt nem nevezném normál használatnak, inkább csak poroszkálás volt. Nekem általában 3-4l/100, de 80-90 között húzom neki.Nekem hihetetlen normál tempónál 1.8 l-es fogyasztás. Habár az a kérdés, hogy kinek mi a normál tempó.
Utoljára még 10e körül volt az MZ vizsgája az Autóklubnál. Majd rákérdezek, úgyis be kell menni a matrica miatt.
Én itt vizsgáztattam:
http://www.autohelpcentrum.hu/
Mozaikban olcsóbb, csak nem volt időm kivárni.
Állítólag motorra is annyi.
Privát helyen...bár nekem a kocsira volt 22 privát helyen, szóval nem tudom hogy jött ki motorra a 26
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|