:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Én imádtam a nem visszaforgó gázkart :) a záró dugóval szabályoztam a szorítást menet közben is akár :)
Egyszer műszakin ezért akartak meghúzni mer úgy maradt. Egy laza ütés a kézzel és már forgott is vissza :D vizsgabiztos felhúzta a szemöldögét, majd rányomta a pecsétet.
Nekem 1000 körül van az alapjárat a TS-en. Itt már nincs töltés, de arra való az akku. Sokat úgy sem járatom alapjáraton. Indulás előtt én is felpörgetem, mert 1000-től még semmi nyomatéka nincs.
Inkább az a baj, hogy más beállítás kell a rángatás mentességhez, mint a stabil alapjárathoz.
Persze egy jó karbi és beállítás segít minimalizálni a motorfékes rángatás jelenségét, ahogy Attila is írta.
Na jó... este elugrottam motorozni, az alapjáratot 1000-re állítottam. Motorféknél ugyanúgy berángat egy nagyon kicsit... lehet más észre sem venné, de nem változott. Mindegy is.. ezek ilyen gépek, így is szeretem...
Az, hogy fel lett újítva és jól megy, az nem jelenti azt, hogy alapjáraton elég a nyomaték, ez porlasztó beállítási probléma, vagy gyújtás probléma is lehet.
Az viszont biztos, hogy normális esetben meg sem érzi a 250-es a lámpakapcsolgatást.
Alapjáraton meg persze, hogy nem tölt, de az nem gond, senki nem motorozik órákig alapjáraton.
Az 1500-as alapjárat amúgy tényleg nem vészes, csak motorféken rohadtul rángat. :-)
Van elég nyomaték a motorban, most volt fúrva, dugózva, stb.. előtte is ilyen volt. Amikor ezeket tervezték, még nem volt kötelező éjjel-nappal a világítás motorkerékpárokon. Ha 800-ra állítom világítással, akkor a generátor nem tud elég áramot termelni a rendszernek és nem tölti eléggé az aksit sem. Ez minden etz-n és mz-n így van, már megfigyeltem. Egyébként az 1500-as alapjárat teljes terhelés mellett egyáltalán nem vészes. Ha jól emlékszem a generátor teljesítmény görbéjéből is látszik, hogy kell neki a fordulat ha éjjel nappal megy a világítás.
Az a csavar tényleg nem hülyeség, bár biztos nem arra találták ki, hogy majd 30 éves korában a beállíthatatlan alapjáratot kompenzálják vele. :-)
Régebben hosszú túrán én is használtam, lehet menet közben pihentetni a jobb kezet. De valahogy nem az igazi a magától nem visszaforgó gáz, ezért mostanában leszoktam róla.
Az azt jelenti, hogy nincs meg a megfelelő nyomaték alapjáraton. Vagy beállítási probléma, vagy már annyira kopott a karbi, hogy ezt tudja.
De 1500-nál, tényleg brutálisan rángat, normális alapjáratnál nem ilyen.
Az alapjárattal úgy vagyok, hogy kényelmesebb ha van. Mondjuk 800-ra nem lehet beállítani, mert a kötelező világítás és esetleg az index elég energia igényes és ahhoz fordulat kell a generátornak. Ezért én az alapjáratot 1500-ra állítottam, teljes terhelésnél: világítás, index, féklámpa. Ha mindent kikapcsolok, felmegy 2000-2500-ra, de utcán kötelező a világítás még lakott területen belül is.
Én úgy gondoltam amíg volt ETZm, hogy erre találták ki az állító csavart a gázmarkolaton. Az utcára.
Nem volt alapjáratom. Ha alapjáraton akartam használni, akkor addig tekertem vissza. Azt se vettem volna észre ha elvesztem az alapjárat állító csavart, Inkább ezt választottam, de így volt rendes motorfékem. Persze a Bükkben lefelé figyelnem kellett hogy ne süssem be a dugót.
De könnyen lehet hogy tévedtem.
Ja majdnem elfelejtettem. Így át tudtam ugrani a motorom számára kellemetlen 800 körüli fordulatot. A jawára sem lenne rossz.
De még egyszer, lehet hogy tévedek és kényelmetlen utcai motorozosnál odafigyelni hogy pirosnál hol áll a gázkar.
Mostanában sok mindenről mondták hogy hiába jó nekem, hibás elgondolás, Bár azt nem teljesen értem hogy ami nekem teljesen megfelel, az miért lenne számomra is hibás, nem csak más számára.
Ha jó a karburátorod/gyújtásod, akkor be lehet állítani nagyon alacsonyra az alapjáratot. Éppen hogy ne álljon le. Az is sokat segít.
Persze, ha kopott a karbi, akkor ez esélytelen. Illetve a gyári csatos karbi is sokkal jobb ebből a szempontból.
Ok, köszi akkor ez van... egy kérdést megért így tizenöt-valahány év használat után gondoltam jó lenne tisztázni. És abból mi igaz, hogy motorfékkel lassítani nem szabad, inkább húzzuk be a kuplungot?
Komolyabb karburátorokon ez úgy van, hogy van egy kis vákuum kapcsolta membrán, ami motorféknél elzárja az üzemanyagot.
ETZ ilyen.
Az alapjárati rendszert nem optimális motorféken.
Pályára azt csináljuk, hogy megszüntetjük az alapjáratot, és az alapjárati melléklevegővel úgy állítjuk hogy ne rángasson, de gondolom az alapjáratra szükséged van utcán.
Lehet valahogy lágyítani a járásán, mondjuk a subertű magasabbra emelésével, vagy valahogy?
Ha egyről beszélünk, akkor a legtöbb (öregebb) két ütemű motornál ez a jelenség.
sziasztok. 150-es etz-t hajtok. szerintetek amikor falu előtt visszaengedem a gázt teljesen és ötödikben motorfékkel lassul a motor, mennyire kell egyenletesnek lennie a motornak? nekem kicsit rángat, lehet emelnem kellene a subertűn? gyorsításnál és egyenletes haladásnál nem rángat. most 4.1 liter a fogyasztása.
Nana, azért versenyen bukott le olyan akinek 1mm-el fentebb volt a kipufogó nyílás :) ...bár valószínűleg nem gyári megoldás volt :)
A dugattyú olcsó és könnyű cserélni, én is azt nézném meg előbb.
A henger és hengerfej nem szokott nagyobb lenni az előírtnál és főleg nem milliméterekkel. Inkább kisebb lesz mindkettő a felújítások miatt néhány tizeddel minden alkalommal. Szerintem előbb nézzed meg a dugattyút, lehet nem is etz-be való és ezért nem elég magas.
Igen arra :)
Melyik a jobb megoldás?
A préssáv hézagra gondolsz?
Hát ha vékonyabb tömítést nem lehet belerakni, akkor vagy nézz egy másik dugattyút ami magasabb, vagy le kell köszörültetni/esztergáltatni kicsit a hengerből, vagy hengerfejből.
Sziasztok!
Adott egy 250-es etz ('88), kb. egy másfél éve volt hengerfúráson(előző tulajnál), és kapott egy új dugattyút is. Én rutin ellenőrzésként a hengerbe a résméretet néztem, és csodálkoztam, hogy 3mm-nél több a méret a gyári 0.9,,,1.2 helyett... Mit tehetek, hogy csökkentsem ezt az értéket, mert kicsit erőtlen is a motor... Tömítéseket már néztem...
Ötletetek volna erre?
Nemsokára kész a 4 felömlős új henger és hengerfej a 150-es etz-hez. Majd leírom a tapasztalatokat.
nem fogok...
ezt már 15 éve tartom, nem változom...
mint a kismotor imádatom is...;):)
Teknőc
Én nyomtam már vele pár 5000km feletti túrát is, van vele tapasztalatom. Nem egy Goldwing az biztos. :-)
Egyébként, hogy ha felülök a feleségem 251-esére, az sokkal jobb. Kicsit olyan supermotosan ül rajta az ember, az ülésnek is adtak egy kis ívet. Túrázni szerintem sokkal kényelmesebb. Persze ez mindenkinek más, nem vagyunk egyformák.
Hát még egy mázsát fel kell szedned, meg olyan 15-20centit nőni és hidd el hülyén fogsz kinézni egy sport motoron. De hidd el nekem a TS is úgy fog kinézni alattad, mint egy kemping bicikli. :-)
Nos, kis ember vagyok, épp 180 cm, és bő mázsa, még is jól mutattok a kis Mz Ts 125 De Lux-on...Szerintem, egyéni véleményem....Még most is, hogy még megvan, sokkal többre tartom használhatóság szempontjából...
Igaz, ez nagy gyári kormány, és 18 collos kerekek vannak gyárilag rajta. Oh, hát igen, kinek mi, a kis etz más világ. Ilyen téren...Nekem pl az nem jött be, túl kicsi az ülésés kormány, meg a lábtartó adta pozíció, -(sokan meg rá esküsznek, ki mit szeret, s hogyan)-....hasonló üléspozíciót keresek, mint a kis ts-em, elvileg ha lesz majd rá keret, akkor cbf125 f-et nézegettem, persze, némi tunninggal spékelve, hogy azért lazán, s boldogan meglegyen a megszokott teknőc tempó....:)Ha ezt az évet túlélem egyáltalán.. Teknőc
Mielőtt azt vitatnánk meg hogy mi a kényelmes pozíció egy ETZn, döntsük el hogy létezik e ilyen.😀
Nagyon hülyén tud kinézni egy magas ember egy kis motoron. :-)
De a legjobb, aki magas és kövér is. Volt egy ilyen ismerősöm, egy 600-as Fazer-el járt és valami iszonyatosan mutatott rajta. :-)
60 cm! :-)
Ha nem lennél természetellenesen magas, akkor is teljesen inkompetens vagy a témában, mit tudod te milyen az üléspozíció egy MZ-n. :-)
Oké,hogy 180cm magas vagy,de a lábad ebből 60cm!!
Vicces az volt amikor a 190centis haver felhajtogatta magát a 125-ös CBR-re :D
Neki tényleg görnyedni kellet.
Szerencsére a civil motorja egy Honda Transalp, azon elfér :)
180 magas vagyok, 44-es lábbal. Szóval tök átlagos.
De tudom hogy vannak olyan mutánsok, akik ennél lényegesen magasabbak... :-)
Ha előre dőlsz, akkor meg lényegében összegörnyedsz...
Én még kiegészíteném ezt az ETZ-n egy majomhinta kormánnyal is, hogy tökéletes legyen. :-)
Ha hokedlin kinyújtod a lábad előre és hátradőlsz akkor hanyatt esel :D
Nem ETZ-vel kell chopperesdit játszani mert nem áll jól neki :)
Amúgy meg egyértelmű hogy mi a megfelelő pozíció:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/64/5d/4a/645d4ad8db291fa30810d500a269a5da.jpg
Ja, ha Pestre megyek én is lehajtom a hátsó lábtartókat és néha azon pihenek.
Akkora lábakat én is hátrébb tenném ,de egy rendes láb előre kívánkozik, hogy tudjon pihenni.Ha hátra tenném a lábam leérne a cipőm orra!
Meg gondold el minden bogár berepülhet a nadrág szárába, és meg sem áll a t..ödig :D
Értem én a chopper karosszék feelinget, de ahhoz nem jó egy hokedli.
Szerintem ezt nem veszik váz módosításnak, csak egy keret.
Viszont érdekes, hogy én mindig hátrébb akarom tenni a lábam az MZ-n, mert nekem úgy lenne kényelmes. Ez, hogy elöl a lábam, azon semmi súly, a teljes súlyommal a seggemen ülök (még a lábam súlya is a seggemet nyomja), az szerintem baromi szar lehet.
Ha okosan csinálta akkor semmit.
Utólag felcsavarozott keretnek tűnik, amit gyorsan le lehet venni.
Biztos kényelmes lehet. A műszakin vajon mit szólnak hozzá? :)
Ecsém... Bölcsővázas cslóóper etkó 😂
Biztos lehetsz benne hogy ez nem gyári.
Köszi, nézem. Közben találtam egy etz hirdetést, amin a motorra utólag felszereltek egy plusz első lábtartót, ami előrébb van és hosszú távon biztos kényelmesebb. Szabályos ez, vagy gyári tartozék volt?
http://www.jofogas.hu/nograd/Mz_etz_125_elado_48198982.htm?first=1
Akkor hol vegyek olyan bukót, ami max 30ezer és jól is néz ki?
A shox-ból nem vennék semmit. Elég túlárazott minden.
A zaj engem sem zavart eddig, csak ezzel az olcsó (18ezer) Lidl bukóval, mert nagyon zúg. A régi g-rex valamivel halkabb és van olyan fejtartás, ahol teljesen megszűnik a szélzaj, de a lidl bukóval még olyan pozíció sincs. ráadásul 1.8 kg, ami szerintem fél kilóval több az ideálisnál. ismeri valaki ezeket a Jet Stratos bukókat? http://www.shox.hu/jet-stratos-bukosisak/?p=2181470000M00L
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|