:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Ok, köszi akkor ez van... egy kérdést megért így tizenöt-valahány év használat után gondoltam jó lenne tisztázni. És abból mi igaz, hogy motorfékkel lassítani nem szabad, inkább húzzuk be a kuplungot?
Komolyabb karburátorokon ez úgy van, hogy van egy kis vákuum kapcsolta membrán, ami motorféknél elzárja az üzemanyagot.
ETZ ilyen.
Az alapjárati rendszert nem optimális motorféken.
Pályára azt csináljuk, hogy megszüntetjük az alapjáratot, és az alapjárati melléklevegővel úgy állítjuk hogy ne rángasson, de gondolom az alapjáratra szükséged van utcán.
Lehet valahogy lágyítani a járásán, mondjuk a subertű magasabbra emelésével, vagy valahogy?
Ha egyről beszélünk, akkor a legtöbb (öregebb) két ütemű motornál ez a jelenség.
sziasztok. 150-es etz-t hajtok. szerintetek amikor falu előtt visszaengedem a gázt teljesen és ötödikben motorfékkel lassul a motor, mennyire kell egyenletesnek lennie a motornak? nekem kicsit rángat, lehet emelnem kellene a subertűn? gyorsításnál és egyenletes haladásnál nem rángat. most 4.1 liter a fogyasztása.
Nana, azért versenyen bukott le olyan akinek 1mm-el fentebb volt a kipufogó nyílás :) ...bár valószínűleg nem gyári megoldás volt :)
A dugattyú olcsó és könnyű cserélni, én is azt nézném meg előbb.
A henger és hengerfej nem szokott nagyobb lenni az előírtnál és főleg nem milliméterekkel. Inkább kisebb lesz mindkettő a felújítások miatt néhány tizeddel minden alkalommal. Szerintem előbb nézzed meg a dugattyút, lehet nem is etz-be való és ezért nem elég magas.
Igen arra :)
Melyik a jobb megoldás?
A préssáv hézagra gondolsz?
Hát ha vékonyabb tömítést nem lehet belerakni, akkor vagy nézz egy másik dugattyút ami magasabb, vagy le kell köszörültetni/esztergáltatni kicsit a hengerből, vagy hengerfejből.
Sziasztok!
Adott egy 250-es etz ('88), kb. egy másfél éve volt hengerfúráson(előző tulajnál), és kapott egy új dugattyút is. Én rutin ellenőrzésként a hengerbe a résméretet néztem, és csodálkoztam, hogy 3mm-nél több a méret a gyári 0.9,,,1.2 helyett... Mit tehetek, hogy csökkentsem ezt az értéket, mert kicsit erőtlen is a motor... Tömítéseket már néztem...
Ötletetek volna erre?
Nemsokára kész a 4 felömlős új henger és hengerfej a 150-es etz-hez. Majd leírom a tapasztalatokat.
nem fogok...
ezt már 15 éve tartom, nem változom...
mint a kismotor imádatom is...;):)
Teknőc
Én nyomtam már vele pár 5000km feletti túrát is, van vele tapasztalatom. Nem egy Goldwing az biztos. :-)
Egyébként, hogy ha felülök a feleségem 251-esére, az sokkal jobb. Kicsit olyan supermotosan ül rajta az ember, az ülésnek is adtak egy kis ívet. Túrázni szerintem sokkal kényelmesebb. Persze ez mindenkinek más, nem vagyunk egyformák.
Hát még egy mázsát fel kell szedned, meg olyan 15-20centit nőni és hidd el hülyén fogsz kinézni egy sport motoron. De hidd el nekem a TS is úgy fog kinézni alattad, mint egy kemping bicikli. :-)
Nos, kis ember vagyok, épp 180 cm, és bő mázsa, még is jól mutattok a kis Mz Ts 125 De Lux-on...Szerintem, egyéni véleményem....Még most is, hogy még megvan, sokkal többre tartom használhatóság szempontjából...
Igaz, ez nagy gyári kormány, és 18 collos kerekek vannak gyárilag rajta. Oh, hát igen, kinek mi, a kis etz más világ. Ilyen téren...Nekem pl az nem jött be, túl kicsi az ülésés kormány, meg a lábtartó adta pozíció, -(sokan meg rá esküsznek, ki mit szeret, s hogyan)-....hasonló üléspozíciót keresek, mint a kis ts-em, elvileg ha lesz majd rá keret, akkor cbf125 f-et nézegettem, persze, némi tunninggal spékelve, hogy azért lazán, s boldogan meglegyen a megszokott teknőc tempó....:)Ha ezt az évet túlélem egyáltalán.. Teknőc
Mielőtt azt vitatnánk meg hogy mi a kényelmes pozíció egy ETZn, döntsük el hogy létezik e ilyen.😀
Nagyon hülyén tud kinézni egy magas ember egy kis motoron. :-)
De a legjobb, aki magas és kövér is. Volt egy ilyen ismerősöm, egy 600-as Fazer-el járt és valami iszonyatosan mutatott rajta. :-)
60 cm! :-)
Ha nem lennél természetellenesen magas, akkor is teljesen inkompetens vagy a témában, mit tudod te milyen az üléspozíció egy MZ-n. :-)
Oké,hogy 180cm magas vagy,de a lábad ebből 60cm!!
Vicces az volt amikor a 190centis haver felhajtogatta magát a 125-ös CBR-re :D
Neki tényleg görnyedni kellet.
Szerencsére a civil motorja egy Honda Transalp, azon elfér :)
180 magas vagyok, 44-es lábbal. Szóval tök átlagos.
De tudom hogy vannak olyan mutánsok, akik ennél lényegesen magasabbak... :-)
Ha előre dőlsz, akkor meg lényegében összegörnyedsz...
Én még kiegészíteném ezt az ETZ-n egy majomhinta kormánnyal is, hogy tökéletes legyen. :-)
Ha hokedlin kinyújtod a lábad előre és hátradőlsz akkor hanyatt esel :D
Nem ETZ-vel kell chopperesdit játszani mert nem áll jól neki :)
Amúgy meg egyértelmű hogy mi a megfelelő pozíció:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/64/5d/4a/645d4ad8db291fa30810d500a269a5da.jpg
Ja, ha Pestre megyek én is lehajtom a hátsó lábtartókat és néha azon pihenek.
Akkora lábakat én is hátrébb tenném ,de egy rendes láb előre kívánkozik, hogy tudjon pihenni.Ha hátra tenném a lábam leérne a cipőm orra!
Meg gondold el minden bogár berepülhet a nadrág szárába, és meg sem áll a t..ödig :D
Értem én a chopper karosszék feelinget, de ahhoz nem jó egy hokedli.
Szerintem ezt nem veszik váz módosításnak, csak egy keret.
Viszont érdekes, hogy én mindig hátrébb akarom tenni a lábam az MZ-n, mert nekem úgy lenne kényelmes. Ez, hogy elöl a lábam, azon semmi súly, a teljes súlyommal a seggemen ülök (még a lábam súlya is a seggemet nyomja), az szerintem baromi szar lehet.
Ha okosan csinálta akkor semmit.
Utólag felcsavarozott keretnek tűnik, amit gyorsan le lehet venni.
Biztos kényelmes lehet. A műszakin vajon mit szólnak hozzá? :)
Ecsém... Bölcsővázas cslóóper etkó 😂
Biztos lehetsz benne hogy ez nem gyári.
Köszi, nézem. Közben találtam egy etz hirdetést, amin a motorra utólag felszereltek egy plusz első lábtartót, ami előrébb van és hosszú távon biztos kényelmesebb. Szabályos ez, vagy gyári tartozék volt?
http://www.jofogas.hu/nograd/Mz_etz_125_elado_48198982.htm?first=1
Akkor hol vegyek olyan bukót, ami max 30ezer és jól is néz ki?
A shox-ból nem vennék semmit. Elég túlárazott minden.
A zaj engem sem zavart eddig, csak ezzel az olcsó (18ezer) Lidl bukóval, mert nagyon zúg. A régi g-rex valamivel halkabb és van olyan fejtartás, ahol teljesen megszűnik a szélzaj, de a lidl bukóval még olyan pozíció sincs. ráadásul 1.8 kg, ami szerintem fél kilóval több az ideálisnál. ismeri valaki ezeket a Jet Stratos bukókat? http://www.shox.hu/jet-stratos-bukosisak/?p=2181470000M00L
Én sem. Szépen átírattam a forgalmiban, törzskönyvben, műszaki meg anyám tyúkja és ott mondta a vizsgáztató ezt :)
Mondjuk eleve cserélni kellet a forgalmit is, szóval nem járt plusz költséggel csak némi utánjárással.
:)
bár a zaj engem nem zavart sose..
DDDD
Teknőc
hopplá..
blokkcsere..
ezt nem is tudtam..:)
Teknőc
Akkor Nolan n86 az a legmegfizethetőbb csendes sisak.
Hát azért van :)
80-at még a 125-ös is megy tartósan. Pár óra alatt én is kifáradtam a zajtól...a motorhangról nem is beszélve :D
Mz-n nincs olyan sebesség hogy a szélzaj legyen a fő szempont, elhiszem én hogy túra, nyugalom stb... Inkább a sharp honlapján keress olyan bukót ami olcsó de 5 csillagos a töréstesztje.
Van jópár megfizethető 5 csillagos.
Pl a caberg-ek. Különben a kicsit drágább sisakokból a nolanok kifejezetten csendesek. Legutóbb marushin 999 sisakot vettünk wombival. Mz-n simán jó a zajszint a 24h-n nem fűldugóztunk. 1100gr!!! és pesten vettük 40e ft-ért boltból. Van ettől olcsóbb sisakja is a marushin-nak bátran ajánlom. De bármit is veszel először sharp tesztnek nézz utána azt javaslom
Én is régen vettem bukót, így nem tudom mi a piac állása, de a füldugó nem megoldás?
Én a Grex-el azt használtam hosszú távon.
1. Nem megy bele
2. Nem kapsz rá rendszámot ha mégis belerakod.
3 Egyszerűbb 250-est venni, mint belefaragni.
Típus azonos blokkcsere viszont meglepően egyszerű, főleg hogy manapság már nem számít fődarabnak a blokk, így ha véletlenül megsérül a motorszám, akkor sincs semmi, mivel csak a váz szám amit papírozni kell az únióban...csak ezt nem szeretik hangoztatni a hivatalokban.
Főtengelyt amúgy fel lehet újíttatni. ETZ-hez vannak tűrhető minőségű alkatrészek.
Sziasztok! 125-ös Etkom letérdelt (elkopott a főtengely csapágyak alatti része). És elgondolkottam a blokk cserén. a 250-es blokk belemegy egy az egyben? generátor, gyújtás kábelezés stimmel (jeladós gyújtásom van)? lánc? Esetleg valakinek jó állapotú bontott 125-ös főtengelye? Köszi előre is a segítséget!
Sziasztok! 15 éve vettem egy grex sityót, akkor 29ezer pénzért, egy kis vagyon volt nekem. Szuper, de már kikopott a belseje, ezért szeretnék venni max 30ezerért egy új bukót. A feleségem nemrég vett magának egy új bukót a lidl-ben 15ezerért. Majdnem 2 kiló, nem hallom benne az etz hangját, viszont annyira szélzajos 50 felett hogy zúg tőle a fülem. Nem baj, neki jó lesz a kis robogóra. Tudtok Pesten vagy Vác környékén olyan boltot, ahol sok bukósisak közül lehet válogatni és felpróbálni? És a bukók szélzajosságát szokták mérni valahogy és jelezni a papírjában?
Ez itt nem az apróhirdetési rovat. Kérlek ott hirdess, vagy a következő alkalommal töröllek.
sorszám: 48551 (145739)
( elözmény: pandagyik_01, 2016-08-16 17:09:09)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|