:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Üdv mindenkinek!
Ha már ennyire belejöttünk a sebességörületbe. Akkor edok egy kis tuningolási segítséget.
Házilag készítsünk 100 oktánszámú üzemanyagot.4 őtemű motorral rendelkezőknek ezt ajánlom. Irány a gyógyszertár ott kell venni zsírmentes acetont. Ez nagyon fontos!!!!! 4 ütemű motorba csak ilyet szabad önteni!
2 ütemű motorba viszont lehet a normál acetont beletenni.
Ha megvásároltátok. Utánna viszont üzemanyagot kell beszerezni. A keverési arány csak 98-as üzemanyagot szabad használni. Akkor a keverési arány 1:10 így a 98-as 100 oktánszámú lessz. A tuningolásnál sose felejtsétek el A MOTOR ÉLETTARTAMA CSÖKKEN! Ha valakit érdekel más is a tuningról szivesen irok.
Péter
A
http://www.tsrsoftware.com/index_2.html
jó oldal, csak fizetős minden program :(
Jártas valaki hengerfejtuningban?
Nos lehet.
Én mondjuk 80-90 között megyek utazóval vele, de ha neked gyári áttételed van akkor ki**szottul kell neki pörögnie, hogy 130 legyen. Nekem nem nagyon kúszik az órám 100-110 fölé, bár nem is szeretem, mert nagyon pörög már! Pörgetni ott van az ETZ az szereti :)
A műszaki állapota ennek is 100%-os a 24 órás Kunmadarasi veterán megbízhatósági versenyt hiba nélkül teljesítette! (1540 km csőgázon folyamatossan)
De lehet csak teljesen rosz az órám, és nem tudom mennyivel megyek :) Amúgy a szoci motorgyártás talán legszebb kerek idomos gépe!
Pedig ha jól meg van csinálva, a 250es csepptankos megy végsebességnek 130 körül.
Nem véletlenül a csehek, is azt tartják a legjobb Jawának.Az enyémben 18ezer volt mikor hozzám került, első tulajtól.Azóta beletettem még 22ezret, és akármikor elsőre indul, akár fél év állás után is, és még mindig lehet vele 80-90-nel utazni.
Sziasztok
Szerintem az ETZ ;s MZ tuningról a régu Gokartosok tudnának mesélni.
Ők kihoztak mindent a gépből.
De egy normál ETZ szedrintem 100 köröli tempót bir normálisan.
Lehet vannak strapa
Itt találsz hengertuningról leírást:
http://www.eric-gorr.com/twostktech/twostroketech.html
Itt a szoftver a kiszámolásához:
http://www.tsrsoftware.com/index_2.html
A kétütemű motor összetett jószág. A karbit, a hengert és a kipuffot egyben kell tuningolni.
Aki azt mondja hogy ETZ-vel nem lehet 110 felett menni, szívesen elküldöm
azt amit a gps mért erről.
Pedig semmi tuningot nem csináltam a gépen, és akitől vettem az sem említett ilyet. Igaz hogy a kipuff nem gyári és
a karbi 251-esé.
Gyengébb is a gépem Bambi ETS 250-énél.
Egyelőre.
Hi all! Nekem ETZ 250-em van.Ezzel valóban nem lehet 130-as tempót menni, lejtőn szélcsendben megy annyit, bár egyszer egy hosszú egyenesen (andocs előtti egyenesen kaposvár fele)sikerült elérni a 140-et is! De a 110-et jól lehet vele utazni egyedül (4300-4500rpm).Alattam egyenesben 120-at megy, ez már nagyon a vége, én nem szeretem pörgetni.
Amúgy kipufogót nem kell kiégessem, nem gyári van rajta. üdv.
Sziasztok.
A 130-as tempót nem angyon lehet elérni az 250 vagy 251 es gépekel.
SZerinetem azt csak szakadékban és hátszél segítségével lehet megcsinálni.
Még ha tuti a gép akkor is nehezen megy 110 főlé.
Most az enyém megy lejtő segitségével 120-azt. Ki;gettem a kipufogót. Ezt ajánlom mindenkinek. A 2 ütemű gépeknek a lelke a tiszta kipufogó.
Üdv mindenkinek
Szép motoros időnk van.
Hi!
Nos nekem is van az Mz mellett egy 1967-es 559-es 250-es jawa, amit a télen restauráltam, és voltunk vele a Kunmadarasi 24 órás versenyen.
Kicsit húzós a 135-ös vég, enyém gyári első áttétellel (16 fogas ha jól emlékxem) 100 fölé nem nagyon ment!
Esztergáltattam rá 18 fogas áttételt, de így sem közelítí meg a 130-at! Pedig az utolsó csavarig minden új benne!
Sziasztok!
Hengerfej átalakítással kapcsolatos leírást keresek, mert 125-ös ETZ-m már régen felfurattam 150-re, főtengelyt is felújjítattam+csapágyak, de nem bírt többet 12000km-nél és a hajtókarcsapágy széttört, dugó belevert a hengerfejbe, ledarálta a dugót, és persze a felső tűgörgő is elszállt.
Mondjuk lehet, hogy túl sokat van a mutató 5000 felett...
Most minden megcsinálltam rajta, szereztem rá 150-es hengerfejet (nagy különbség van az égésterek között), de ezzel mintha nem lenne akkora kompresszió, ezért a kettő közti arany középutat keresem!
Nincs erre valami jó leírás, hogy hogyan kell kialakítani az égésteret?
Hali!
Júniusban Szántód és Kaposvár közt 110-el poroszkáltam az OFF Samarámmal, amikor is elővillant mögöttem egy csodásan ordító P21 Pannónia és egy 250-es ETZ. Kb 130-al húzhattak el mellettem :-)
Hello Mindenkinek!
Nekem szükségem lenne ETZ 250-eshez a hátsó sárvédőnél levő műanyag elemre,amin a biztosítéktábla,és az egyenirányító diódák vannak.
Ha van valakinek ilyen eladó (csak nagyon jó állapotút keresek),vagy tudja hol lehet ilyet kapni/rendelni az kérem írja meg ide vagy az emilemre: gee20@freemail.hu
Nagyon hálás lennék érte.THX
Én ennyire nem lennék szélsőséges :-) Mindkét gépem van, tény hogy az ETZ pörgősebb, szebb, jobban tuningolható (akár optikailag, akár motorikusan) de egy jól karban tartott jawa is szépen kiszolgálja a gazdáját. A 250-es csepptankos 67-es jawa-m (nem vicc bemértük) 135-öt ment, mondjuk impulzus terhelés volt, hosszú távon nem tenne jót neki. Ennek ellenere a kiinduló pont az volt, hogy keresett itt valaki olyan gépet ami autópályán tartósan 140-et megy, hát az én véleményem az, hogy Ő, ne szocimotort vegyen mert azt nem erre találták ki :-))
Hi!
Azt az undorító keveréket amit a kúton kapsz nehogy belerakd a motorodba. Szar olaj van benne, csak árt a motornak. Keverd inkább magadnak. Vegyél literes 2T olajat (szintetikusat), olyan 2000-2500 Ft környékén vannak jó minöségüek.
És ezzel az olajjal keverd 1:50-be, de akár 1:70-be is mehet.
Kössz, az jól jönne, ha lenne, mert most a nem járkálós TS-ről barmoltam le az anyát. Így legalább a járkálós jó.
Kidobja a 4.-et. Tippek?
sorszám: 4100 (18374)
( előzmény: joeChristmas, 2004-10-27 23:57:28)
Hi!
Milyen következtetést vonjak le abból hogy a kuplungbowden kimenetnél jön az olaj a blokkból?
Abból hogy a blokk közepén hosszában is jön, már kikövetkeztettem hogy trehányul lett összerakva a két blokkfél. A kérdés az, hogy mire kell ügyelni ha kevésbé trehányul akarom összerakni?
Azért Jürgenék tényleg tudtak valamit. Lóg a főtengely mint a lajhár farka, a gyújtás beállíthatatlan, orrán-száján dől ki az olaj, de úgy megy a gép mint az atom.
Hello!! na megveettem első etz met! 89- es metálkék etz!!!
tudnátok vmit tuti ötletet,a tank kimosásához (rozsda) a kavics rázáson kivül?
köszi!
Szia Dino!
Sajna nekem nincs már meg, de ha összefutok haverokkal, akkor Őket is megkérdem.
Bocsi, hogy ilyen későn válaszoltam, de csak ma jöttem vissza Győrbe.
Sziasztok!
Még sok olyan kellemes néha napsütéses 7végét mindenkinek, mint amiben nekem volt részem múlt 7végén! Had gyűljenek a kilóméterek!
Én inkább az otthoni keverést javallom 1:50-re! Sokan mondják a szintetikus olajakat, én méregdrágának tartom! MOL Sprint 2T megteszi!
Üdv: TiB
Éljenek az ETZ-k!
Amúgy nyugottan járj 1:40-el, max jobban füstöl. (nem tom már ki írta)
Talán NEM kéne ennyire elfogultnak lenni.Láttam én már olyan MZ-t, hogy inkább egy IZS-t választottam volna helyette.
Egyébként meg minden motor olyan, amilyen a gazdája.
A beképzeltségről inkább nem írnék semmit.........
Helló, mindenkinek!
Kb. egy hónapja motorozom csak.
Van egy 14 éves 251-esem.
Még csak kóstolgatom!
Arra volnék kívácsi, hogy 1/40-es keveréket használok, másfélét mifelénk nem lehet kapni. Érdemes-e keverni 1/50 keveréket, vagy használjam nyugodtan a 40-es keveréket? Mi a különbség?
Előre is kösz!!!!!!!!
Na, na!
Ne kezdjük el megint!
Személy szerint rühellem a Jawa-kat, de ha jól meg vannak csinálva, és 12V -osak, akkor mennek azok rendesen.
Kulcskérdés a gyújtás, éa a karbi mellett a főtengelyszimmeringek minősége.
Mindenestre nincsenek olyan üzembiztosak, mint egy 250/1-es vagy egy ETZ az tuti.
Éljenek az MZ -k :)
Azért ez túlzás.
én is ETZ-s vagyok, de a haverom jawa-ja is kemény gép. 130 felett megy (az én etz-m 4-ben 110-et, 5.-ben 100-at megy végre), a nyomatéka brutál az mz-hez képest, és kivisz a világból szerelés nélkül (mondjuk azt az mz-m is megteszi már).
De talán az egy gyári hibás jaffa, én maradok az mz-nél. Egyenlőre. De később sem jawa-s leszek...
Gexxx
Jawa -val soha sz életben nem fogsz még egy személyel sem 130-140-között menni. A vége leges legjobb esetben 125km/h. Rengeteget kell szerelni, mindíg szarozik a gyújtása. Egy nagyon jó barátomnak van egy 350-es, kevesebb ideje van meg neki mint az én 251-esem, és kb. 10szer többet szereltem az övét mint az enyémet. Az egyetlen előnye a brutális megjelenése, amúgy szerintem elég hulladék. Ja és legtöbb Jawa-s roppant beképzelt mocija teljesítményét illetően. Ne Jawa-t vegyél!!
Rakott bele 1-2 alkatrészt más motorokból Pl.:Karbi,henger stb.
+ a súlyából is lefaragott kb.:15kg.
És sok mást amit nekem sem mondott el.
Nem, így jár akinek annyira lóg a főtengelye hogy nem lehet rajta az előgyújtást beállítani, ezt nem csinálja meg, ráadásul az alapjáratot is annyira vékonyra veszi hogy képes a forgásirány
megfordulni egy gázfröccstől.
Legalábbis én ezzel magyaráztam a jelenséget.
Találtam néhány kétütemű tuning leírást, hátha érdekel valakit.
http://www.eric-gorr.com/twostktech/twostroketech.html
http://www.tsrsoftware.com/index_2.html
http://64.233.183.104/search?q=cache:rXR4bmKoY4oJ:www.fatbaq.com/RS125_dispellingmyths.doc+two+stroke+tuning&hl=en
Ja, így jár, aki lejtőn felfelé áll meg ;)
És mit tett a haverod az ETZ-jével hogy
az ennyire megerősödött?
Más:
Tudjuk-e, hogy az ETZ hengerében mikor
milyen irányba áramlik az anyag?
Gondolom a Jürgenek ezt alaposan átgondolták, maradt fenn róla valami infó, vagy van itt valaki aki ilyen mély ismeretekkel rendelkezik?
Más:
Én sem hinném el, ha nem velem történt volna. Befelé jövet jólnevelten megálltam a pirosnál. A motor alapjáratban ketyegett, nem állt le. Amikor betettem egyesbe, elindult. HÁTRAFELÉ!
Csao Mindenkinek!
Szeretnék segítséget kérni abban, hogy Vajon mi a Lóizé baja lehet a 150es ETZm kuplungjának? Minden ki van rajta cserélve. Talán a hézagolás nem megfelelő, vagy nem jól állítottam be? SEGITSÉG!!!!! Elöre is köszi.
Hogy mi került majden egy millába? Hogy megcsináltassa az ETZ-jét?
Bocs elírtam!
Szóval 90000huf-ba kerül és dupla annyit eszik!
Haverom is megcsinálta az 250/1 volt
(street gép) Kb.:90000huf-ba kerül
és dupla annyiba kerül.
De harmadikba simán feljön egykerékre
És olyan kompresszió van benne hogy alig lehet berugni a betolásról meg álmodni sem lehet.
Ha jól tudom akkor írni kell egy papírt a kölcsönadásról Aláírással stb.
És ezt kell bevinni az okmányirodába.
Legalábbis nelem így mondták de én a megszokottnál döntöttem mert az tisztább.
A megszakítótólitt plussz jön "szaggatva". A negatívot szakítsd meg, ami a trafóra megy.
Szia!
A kistarcsai bontoben komplett Hall jeladós gyújtás 6000HuF volt. Kb. 2 hete.Én soknak találtam,de nem tudom mennyi az új. :-(
Igen, így teszem, de nem a legjobb móccccer.
Már hogyne bírná az MZ a tartós 140-et? :-)
Mondta, hogy autó mögött lenne, márpedig utánfutón jól bírja! :-)))
A 180-as végsebességhez pedig kb. 55 Le kell... utazónak a 80 lovasoknak esik jól. Jó tuningolást. :-)
Hogy kell leállítani???
Leveszed a gyertyapipát róla.:)))
160-180?! ezt meg hogy' csináltad???
Normál körülmények között egy TZ eccerűen nem megy 130-140-et, ha fene fenét eszik, akkorse! Tartósan meg felejtsd el végképp! 100-110 tartósan fogjuk rá, hogy normális!
Üdv: TiB
Kecskemét mellől... nem kevés de kocsival képes vok majdnem egy húzomra lenyomni... :)) de ez nem érdekes, legfeljebb megállunk többször is... hanem h ha kocsi után megyek ne kelljen miattam 110-120 körül "tötymörögni"... :)) Szerinted egy ETZ251 bírja a tartós 130-140-et? és nem kell napokat szerelnem? Jó, mondjuk ez nem fordulna elő csak évente kb2 alkalommal, h kimegyek amúgy közúton járnék vele...
És ha mégis illetékköteles,akkor azt kinek kell fizetni?
----Más----
lehet, ez itt off, de a szimót nem lehet leállítani, mert el lett kötve a gyújtás. Hogy müxik a gyújtásleállítás? Szimplán fölre kötéssel, vagy megszakítja az áramkört? Most, hogy gondoljkodok, az előbbi, mert az áramot csak akkor tudná megszakítani, a tekercs kimenetére, a gyertyakábelre lenne kötve. Vagy ha meégse akkor hogy?
Futár Peti annyit kér a hall jeladóért, amiből egy fél motort tudnék venni. Milyen alternatív lehetőségek mutatkoznak?
Szerintem ha arról van szó hogy egy ETZ-n vagy egy speed motoron kell azonos időt ülni, akkor az ETZ sokkal kevésbé fárasztó. Szerintem elég jól kitalálták ezt a jürgenek. Igaz, hogy adott úton az eltöltött idő nem azonos...
Tehát végeredményben igazad van. Ez viszont felveti azt a kérdést, hogy milyen lehetóségek vannak a futás stabilizálására. Most 130-140-nél még nem vészes, némi bizonytalanság van benne és kész. De mit tudok csinálni ha annyira feltuningoltam hogy 160-180 lesz a vége? :)
Mennyi az a tervezett ausztriai út km-ben? Mert ha Soprontól kell lenyomni 100-150 km-t, az szerintem még járható is lehet, de pl Baktalórántházától biztos hogy nem leányálom.
én úgy tudom, hogy a kölcsönadási szerződés nem illetékköteles
Kölcsönadási szerződésnek hívják és csak 4000huf
A 23000huf helyett amit én csak az átírásért fizettem:((
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|