:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Szia TiB!
Köszi a segítséget.
Körülnézek én is a boltokba. Tavaszif van rá időm.
Hi!
Én a Méray-nál nézegettem először egy Louise dobozt, az nem rossz, de saját tapasztalat nincs! www.meraymotor.hu Aztán kényszerből, egy Shad márkájút vettem az Imetnél, aranyáron! 44L, és 38e pénz volt. A pénz nem számított, kellett a doboz túrára! És nem bántam meg! Olyan ABS műanyagból van, mint a lökhárítók! Simán lemostam slaggal a mocit, és nem ázott be! Esőben sem. Fém a tartólapja, műanyag borítással, és féklámpa is beépíthető. És olyan kátyúkat bírt már ki, hogy én is majd leestem a mociról! Ja, és kiba nagy súlyokat is jól bír!
Üdv: TiB
597 kör.kat.1 hely.absz.4.hely.6.esés.üdv bambi:-)
Helló!!
Ki tudja mennyi lesz egy 251-es katalizátoros átalakítása???
Hi!
Igen mi voltunk! Emlékxem montad, hogy mi a beceneved, és hogy itt szoktál fórumozni, de elfelejtettem! Örülök, hogy találkoztunk!
A másik motorotok, a gyári állapotú mennyi kört ment? Hányadik lett?
tesho
Így már értem! :-)
Ide kötödik, hogy nemrég beszéltem egy Gilera robógos ismerösömmel és ecsetelte nekem, hogy ö mindig a Gilera olaját tette bele, de egyszer elfogyott neki. Na elment a Shell kútra és vett 100% szintetikus olajat, csak úgy élböl levette a polcról neki az eladó. Na most belerakta anélkül hogy tudta volna milyen olaj is az, gondolta nem sokkal rosszabb mint a Gilera olaja... Mondjuk az ára dupla annyi volt mint a Gilera olaj ára. Na és most jön a meglepetés! Vigyorgó arccal mondta nekem, hogy úgy megy a motorja mint még soha! Sokkal dinamikusabb, gyorsabb, nagyobb a végsebessége is! Elötte 60-ig gyorsult dinamikusan, most 75-ig, és a végsebesség majd 10 km/ó-val nött neki az olaj betétele után! Erre ugye egyértelmü volt a válasz, hogy a Gilera olaja biztos vmi rossz nem 100% szintetikus olaj! :-)
Tehát mire képes a jó olaj? Csodákra...
Mindenki használjon jó olajat és meghálálja a gép.
ciao
Semi
Ezt egysze már megtárgyaltuk, hogy njem jó, meg asszem Gexxx lapján vannak MZ-s cikkek, ott a cikk sem ajánja a frissolajozást MZ-hez. Meg a motorszervíznél vitatkoztam egy Ecoracer nevű emberrel olajügyben, abban maradtunk, hogy utánanézek, de azóta csak sűrüsödnek a dolgaim.
Üdv
Megnéztem a képeket amit a linken lehet megtalálni.
Ott olvstam olyan dolgot hogy van olyan etz amin külön olajzás van a benzinhez. Van nekem ilyen gépről képem. Vajon ezt a dologt hogyan lehet megoldani? Ötletek vannak? Szerintem jól jönne ez sok MZ kollégának. Téli hideg estéken ezt ki lehetne valahogy ügyeskedni.
Üdv!
Az első kép az ujság amiből a másodikat szkenneltem.Ajálom az urak figyelmébe benzinügybe.Hétvégén rendetraktam és egyéve eltünt dolgokra bukkantam.Ez is köztük volt.
http://kep.tar.hu/pandagyik
Sziasztok
Ma történt velem. Sajnos a túradobozom elhagytam. Letört a doboz tartó tányér füle. Sz.... kina termék. Ha valaki tud valmi jó dobozt szivesen vevő lennék rá.A doboz tök üres volt. Tehát azt se lehet mondani hogy azért tört volna le mert súj volt benne. Igaz belementem egy kis kátyuba. Nem volt nagy. De valami normális érdekel. Nem kinai. Valakivel történt már ilyen?
A dobozom is összetört. Vagy ha tudtok valami leértékelést szóljatok. Köszönöm előre is a segítséget.
Elvileg igen.
De a krómozásnak nem tesz jót ez a művelet.
A krómozást sajna tönkreteszi.
Nagy a hő amit kap leégetéskor a kipufogó.
a kromozasnak vajon nem art ez az eljaras?
Ez a spotkipuff-nál is mükszik?
De amit tudok ajánlani 2 ütemű gépekhez. Amitől sokkal jobban fog menni a gép. Kiégetni gázzal a kipufogót. Én megcsináltam és eszrevehetően jobban megy. Főleg anna ajánlatos aki sokat megy városban.
tesho.Ez igy igaz.Viszont hashajtónak kiválló!:-)
Semi!
Vita nem volt,csak időnként előjön,h de jó is a ricinus kenés,hűtés szempontjából.
Jaaa,volt néhány évtizede,de akkor is csak versenygépekben,mert minden verseny után szétszedték és kimosták az alkatrészeket. Különben összeragad,összetrutymányolódik az összes cucc a blokkban.
Szóval felejtős,mielőtt vki rákérdezne,h mennyit is öntön belőle a tankjába!:-)
tesho
Én lemaradtam! Miért nem szabad emlegetnie? Volt valami vita? :-)
ciao
Semi
Szerintem a ricinus újabb emlegetése megér egy fél megkövezést!!:-)
Biztos fizetett hirdetés:-)
Csak a magasabb fordulatszámú és kompresszió tuningba kell nagyobb oktánszámú benzin.A 1:10-es szériába felesleges.
Engem kifejezetten zavar hogy streetes 8 óránként felteszi a reklámját!!!!!
ITT NINCS MODERÁTOR?
ciao
Semi
MINDEN ami SIMSON hoz MZ hez és JAWA hoz illetve robogókhoz kell!!! Új gyári és utángyártott illeteve bontott alkatrészek jóval BOLTI ÁR ALATT!!!!! Blokk alkatrészek, fogaskerekek, csapágyak, szimeringek, gumik, kippufogók, kerekek, tankok, spoilerek, olajak, dugók, fötengelyek, elktromos cuccok MINDEN!!! Akár postai utánvéttel is! 5000 ft felett Bp.-belül INGYENES kiszállítással! HÍVJ INFÓÉRT!!! Szarka Péter 0630/4096093
Jól tudod. A nagyobb kompressziós motorokba kell önteni a nagyobb oktánszámú benzint.
Huhh fiuk valaki homalyositson man fel :-)) El vagyok tevedve itt oktanszammal, meg kompresszioval, en eddig ugy tudtam nagyobb oktanszamu nagyobb komprszzioju mocihoz kell, mert kisebb nem birja a suritest es ongyulladas lesz a vege... mivel a 91-95 koruli keverék birja az 1.10 hez kompressziot (ami altalaban a szcimotoroknal van) es nem gyullad be a suritestol, ezert csak kenoanyag tuningrol hallottam pl. ricinus olaj, ami nagyobb fordulaton is fennmarad a hengerfalon es tokeletesebb a kenes, hutes, de ha azt mondjatok, hogy az oktanszamtol fugg a teljesitmeny akkor allok ele a megkovezesnek :-)))
A kompresszió az jogos.
Most mindenbe bele lehet kötni.
Ezt egy régicsókától tanultam. Aki bevizsgálta az üzemanyagot és igy jött ki neki ez az adat.
Én azt a 98-ast tudom mondani amit a töltőállomáson lehet kapni. Én annak nem tudom a valós oktánszámát. De szerintem ebbe nem érdemes belemmenni. Régen és most is benzinkut területén dolgozok.
Nem ti voltatok mellettünk?Egy piros csepptankos gyönyörű motorral, kicsi költségvetésel?
Lemosni az alkatrészeket? :-)
Talán pont arra gondolt, hogy tuningolás közben esetleg szükség lehet rá...
magwas
Tényleg gyengébb volt a géped az öreguras motornál? :-)
Pedig abban már benne volt egy 24 órás verseny meg sok szocitúra és én is meghajtottam Kaposvárra! :-) Szóval ettöl még nem gyengébb sosem! :-)
Azért nem kell feladni! :-O
ciao
Semi
Hülyeségeket ne beszéljünk! :-)
A 98-as benzin se 98-as oktánszámú hogy a francba számolnád ki aceton hozzátöltésével hogy mennyivel nö a valós oktánszáma az üzemanyagnak?! Csak hogy mindenki értse, a 98-as az relatív oktánszám és az aceton meg elég valós! :-)
És a 100-as oktánszám hogyan tuning? Csak ha van hozzá kompresszió is nemde?
Egyébként pont nemrég ástam bele magam a versenybenzinekbe a bambi versenygépe kapcsán szóval tudom miröl beszélek! :-)
ciao
Semi
Senkinek sincs tipje, hogy a TS 125-öm miért dobja ki a 4.-et?
MINDEN ami SIMSON hoz MZ hez és JAWA hoz illetve robogókhoz kell!!! Új gyári és utángyártott illeteve bontott alkatrészek jóval BOLTI ÁR ALATT!!!!! Blokk alkatrészek, fogaskerekek, csapágyak, szimeringek, gumik, kippufogók, kerekek, tankok, spoilerek, olajak, dugók, fötengelyek, elktromos cuccok MINDEN!!! Akár postai utánvéttel is! 5000 ft felett Bp.-belül INGYENES kiszállítással! HÍVJ INFÓÉRT!!! Szarka Péter 0630/4096093
Üdv mindenkinek!
Ha már ennyire belejöttünk a sebességörületbe. Akkor edok egy kis tuningolási segítséget.
Házilag készítsünk 100 oktánszámú üzemanyagot.4 őtemű motorral rendelkezőknek ezt ajánlom. Irány a gyógyszertár ott kell venni zsírmentes acetont. Ez nagyon fontos!!!!! 4 ütemű motorba csak ilyet szabad önteni!
2 ütemű motorba viszont lehet a normál acetont beletenni.
Ha megvásároltátok. Utánna viszont üzemanyagot kell beszerezni. A keverési arány csak 98-as üzemanyagot szabad használni. Akkor a keverési arány 1:10 így a 98-as 100 oktánszámú lessz. A tuningolásnál sose felejtsétek el A MOTOR ÉLETTARTAMA CSÖKKEN! Ha valakit érdekel más is a tuningról szivesen irok.
Péter
A
http://www.tsrsoftware.com/index_2.html
jó oldal, csak fizetős minden program :(
Jártas valaki hengerfejtuningban?
Nos lehet.
Én mondjuk 80-90 között megyek utazóval vele, de ha neked gyári áttételed van akkor ki**szottul kell neki pörögnie, hogy 130 legyen. Nekem nem nagyon kúszik az órám 100-110 fölé, bár nem is szeretem, mert nagyon pörög már! Pörgetni ott van az ETZ az szereti :)
A műszaki állapota ennek is 100%-os a 24 órás Kunmadarasi veterán megbízhatósági versenyt hiba nélkül teljesítette! (1540 km csőgázon folyamatossan)
De lehet csak teljesen rosz az órám, és nem tudom mennyivel megyek :) Amúgy a szoci motorgyártás talán legszebb kerek idomos gépe!
Pedig ha jól meg van csinálva, a 250es csepptankos megy végsebességnek 130 körül.
Nem véletlenül a csehek, is azt tartják a legjobb Jawának.Az enyémben 18ezer volt mikor hozzám került, első tulajtól.Azóta beletettem még 22ezret, és akármikor elsőre indul, akár fél év állás után is, és még mindig lehet vele 80-90-nel utazni.
Sziasztok
Szerintem az ETZ ;s MZ tuningról a régu Gokartosok tudnának mesélni.
Ők kihoztak mindent a gépből.
De egy normál ETZ szedrintem 100 köröli tempót bir normálisan.
Lehet vannak strapa
Itt találsz hengertuningról leírást:
http://www.eric-gorr.com/twostktech/twostroketech.html
Itt a szoftver a kiszámolásához:
http://www.tsrsoftware.com/index_2.html
A kétütemű motor összetett jószág. A karbit, a hengert és a kipuffot egyben kell tuningolni.
Aki azt mondja hogy ETZ-vel nem lehet 110 felett menni, szívesen elküldöm
azt amit a gps mért erről.
Pedig semmi tuningot nem csináltam a gépen, és akitől vettem az sem említett ilyet. Igaz hogy a kipuff nem gyári és
a karbi 251-esé.
Gyengébb is a gépem Bambi ETS 250-énél.
Egyelőre.
Hi all! Nekem ETZ 250-em van.Ezzel valóban nem lehet 130-as tempót menni, lejtőn szélcsendben megy annyit, bár egyszer egy hosszú egyenesen (andocs előtti egyenesen kaposvár fele)sikerült elérni a 140-et is! De a 110-et jól lehet vele utazni egyedül (4300-4500rpm).Alattam egyenesben 120-at megy, ez már nagyon a vége, én nem szeretem pörgetni.
Amúgy kipufogót nem kell kiégessem, nem gyári van rajta. üdv.
Sziasztok.
A 130-as tempót nem angyon lehet elérni az 250 vagy 251 es gépekel.
SZerinetem azt csak szakadékban és hátszél segítségével lehet megcsinálni.
Még ha tuti a gép akkor is nehezen megy 110 főlé.
Most az enyém megy lejtő segitségével 120-azt. Ki;gettem a kipufogót. Ezt ajánlom mindenkinek. A 2 ütemű gépeknek a lelke a tiszta kipufogó.
Üdv mindenkinek
Szép motoros időnk van.
Hi!
Nos nekem is van az Mz mellett egy 1967-es 559-es 250-es jawa, amit a télen restauráltam, és voltunk vele a Kunmadarasi 24 órás versenyen.
Kicsit húzós a 135-ös vég, enyém gyári első áttétellel (16 fogas ha jól emlékxem) 100 fölé nem nagyon ment!
Esztergáltattam rá 18 fogas áttételt, de így sem közelítí meg a 130-at! Pedig az utolsó csavarig minden új benne!
Sziasztok!
Hengerfej átalakítással kapcsolatos leírást keresek, mert 125-ös ETZ-m már régen felfurattam 150-re, főtengelyt is felújjítattam+csapágyak, de nem bírt többet 12000km-nél és a hajtókarcsapágy széttört, dugó belevert a hengerfejbe, ledarálta a dugót, és persze a felső tűgörgő is elszállt.
Mondjuk lehet, hogy túl sokat van a mutató 5000 felett...
Most minden megcsinálltam rajta, szereztem rá 150-es hengerfejet (nagy különbség van az égésterek között), de ezzel mintha nem lenne akkora kompresszió, ezért a kettő közti arany középutat keresem!
Nincs erre valami jó leírás, hogy hogyan kell kialakítani az égésteret?
Hali!
Júniusban Szántód és Kaposvár közt 110-el poroszkáltam az OFF Samarámmal, amikor is elővillant mögöttem egy csodásan ordító P21 Pannónia és egy 250-es ETZ. Kb 130-al húzhattak el mellettem :-)
sorszám: 4104 (18384)
( elözmény: joeChristmas, 2004-10-26 04:12:15)
Hello Mindenkinek!
Nekem szükségem lenne ETZ 250-eshez a hátsó sárvédőnél levő műanyag elemre,amin a biztosítéktábla,és az egyenirányító diódák vannak.
Ha van valakinek ilyen eladó (csak nagyon jó állapotút keresek),vagy tudja hol lehet ilyet kapni/rendelni az kérem írja meg ide vagy az emilemre: gee20@freemail.hu
Nagyon hálás lennék érte.THX
Én ennyire nem lennék szélsőséges :-) Mindkét gépem van, tény hogy az ETZ pörgősebb, szebb, jobban tuningolható (akár optikailag, akár motorikusan) de egy jól karban tartott jawa is szépen kiszolgálja a gazdáját. A 250-es csepptankos 67-es jawa-m (nem vicc bemértük) 135-öt ment, mondjuk impulzus terhelés volt, hosszú távon nem tenne jót neki. Ennek ellenere a kiinduló pont az volt, hogy keresett itt valaki olyan gépet ami autópályán tartósan 140-et megy, hát az én véleményem az, hogy Ő, ne szocimotort vegyen mert azt nem erre találták ki :-))
sorszám: 4102 (18381)
( elözmény: joeChristmas, 2004-10-27 19:55:44)
Hi!
Azt az undorító keveréket amit a kúton kapsz nehogy belerakd a motorodba. Szar olaj van benne, csak árt a motornak. Keverd inkább magadnak. Vegyél literes 2T olajat (szintetikusat), olyan 2000-2500 Ft környékén vannak jó minöségüek.
És ezzel az olajjal keverd 1:50-be, de akár 1:70-be is mehet.
sorszám: 4101 (18378)
( elözmény: joeChristmas, 2004-10-27 20:46:31)
Kössz, az jól jönne, ha lenne, mert most a nem járkálós TS-ről barmoltam le az anyát. Így legalább a járkálós jó.
Kidobja a 4.-et. Tippek?
sorszám: 4100 (18374)
( elözmény: joeChristmas, 2004-10-27 23:57:28)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|