:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
ELADÓ
MZ ES 125/1 Trophy, 1973-as, 2005.05-ig műszakival, frissen felújítva (blokk, festés), két éve napi használatban, előtte állt pár évet, megbízható, bőr üléssel, két oldaltáskával, eredeti állapotban.
Plussz alkatrészek.
65000Ft.
MZ 125-150 hez REMUS nemesacél rezonátor 3500Ft.
Ádi
steelheart6@freemail.hu
70/3698050 délután
Somogy megye
A teleszkópod szerintem szorul. Egyszerűbb esetben elég, ha a tengely bal végénél levő 8-as csavart meglazítod, és erősen megrugóztatod az elejét, hogy beigazodjon, aztán húzd meg. Ha ez nem használ, akkor Ellenőrizd a teleszkópok párhuzamosságát és egyenességét. Sajnos bukáskor könnyen elgörbül a belső cső. Ha a záródugót és a rugót kiveszed, a kerék emelésével ellenőrizheted a mozgását, nem szabad szorulnia, csak a csillapítást szabad érezned. Ezt ne csináld egyedül, le ne lökd a motort a sztenderről. Ha szorul, vedd ki a kereket, és a sárvédőt. Lépésenként próbáld újra. Ezután egyenként ellenőrizheted őket. Ha egyenként is szorul, valószínűleg görbe.
Az akksiról. Ellenőrizd le műszerrel, hogy melyik a pozitív és negatív kivezetés a valóságban, mert a szárazon vásárolt akkumulátor (nem a szárazon töltött) megformázható fordítva is, és akkor a feliratok félrevezetnek.
Szia!
Az olaj mennyiségét csak úgy tudod ellenőrizni, ha kiöntöd a szárakból :) Akkor viszont már érdemesebb lesz új olajjal feltölteni. Elvileg a nagy kék szereléses könyvben van egy olyan módszer, hogy kitekerve a teló tetején a csavart egy vékony drótot beledugva ellenőrizhető a mennyiség (mint pl. az autóknál az olajnívó pálca). Csakhogy azt már nem írták le, hogy a drót végén hány cm-nek kell olajosnak lenni ahhoz, hogy tudná az ember, pont 230 ccm van benne. Úgyhogy először fel kéne tölteni a pontos mennyiséggel, aztán egy drótot már be lehetne kalibrálni. Utána már lehetne használni. De ki fogja méregetni időnként, hogy elég olaj van-e benne? Ha nem folyik belőle sehol, akkor magától nem fog eltűnni. Ha meg folyik, akkor biztos kevesebb van benne :) Szóval tök felesleges csinálni egy ilyen drótot, szerintem.
Lehet, hogy a rugó gyenge. Az olaj magasságát majd megnézem neked optthon,amúgy 230ccm. Az index a mernyküt a gyújtáskapcsoló meghnemmondommelyik lábáról kapja, majd ezt is megnézem neked, ha addig nem írja meg senki.
Nem a fék marad úgy hanem az első teló. Az olajat hol tudom megnézni, hogy mennyi van benne. Az index honnan kapja az áramot? Köszi!
vagy annyira elkopott a fékbetét , hogy kereszbe fordul a fékkulcs.
Az aksi forditott bekotese bizony csunyan meg tudja szivatni az embert :-)) Anno, mikor megorokoltem fateromtomtol a jawa-t fene gondolta, hogy a pozitiv a test, es ugyanezt a hibat produkalta. Pattogo teleszkop, csillapitashibara utal, sztem nezd meg van e benne olaj. A beragado feknel (gondolom dob) erdemes szetszedni a dobot, kitakaritani, egy kis zsir a fekkulcs arra a reszere ahol kijon a dobbol (nem a fekpofara :-)) ) plusz bowden olajozasa, es sztem megoldodik a dolog. Udv
Hali!
Szivat a ts-em! HELP!
1. A ts-emnek nincs töltése, a töltésisszajelző állandóan világít, 2. szedtem le az oldalról bekötési rajzot és az alapján nekem fordítva van bekötve az aksi, fel van cserélve a pozitív és negatív.
3. az index honnan kapja a naftát?
4. az első teló szar, pattog meg ha első fékkel fékezek akkor úgymarad, eel mi a teeendő?
Egyenlőre ennyi. előre is kössz. (ROMET THE ROAD KING)--poén volt :))
Ne aggódj, ezt nem tudod eltépni, az tuti, de villáskulcsal ne nagyon erőlködj, mert a sarkát hamar leszeded, aztán izgibb lesz.
Ha megmelegíted, és gyorsan lehűtöd, akkor megpattanhat a rögzítő paszta benne.
De előbb próbáld meg ütögetni, rakj a csavar szembenlévő lapjaira 2 kalapácsot, és adj neki nyugottan, ütögesd meg körkörösen, menni fog.
Bár a Simson fórum nem itt van, de van tippem a gododra.
legelőször, cseléj gyújtókábelt, pipát, meg gyertyát, és nézd át a trafó testelését.
Aztán ha nem oké akkor kábeleket, amik az alaplapról a tirisztorra mennek, főleg a csatlakozási pontokat.
Ha minden oké, akkor húzd le a slusszálat, asszem 2 a számozása a tirisztoron(ez a szál a gyújtáskapcsolóra megy, ezzel tudod leállítani).
Sziasztok. A simomon tirisztoros gyujtásom van, hiába állítom be ,hogy legyen szikra, két kör után volt szikra nincs szikra, pedig nem állítódik el. már az eggyik tekercset kicsréltem benne,de így sem lett jobb. Fogalmam sincs már mit csináljak. ha valaki tud segíteni azt már előre is köszönöm.
Szia!
Csak egy 30 centis csillagkulcsot találtam otthon, krovát ekkorát nem.:( Azzal nem bírtam vele, nagyon erőlködni meg nem mertem. Szabtam már el pár csavart (nagyokat is), és nem akarok ezzel is így járni. Ütögetni sem mertem, mert hát kormány, villa, csapágyak... Féltettem.
Na majd keresek hosszú csövet, aztán adok neki.:)
Boky
Jólvan, elismerem, hogy csúcs a gép. Mármint csúcs, hogy ilyen szart tudtak gyártani a ruszkik. Pedig apu még újonnan vette.
Meg nekem 56-ot ment, aztán leqrta a káncot a pics*ba. Az meg a verhovinánál halál:leblokkol a hátsókerék és a lánc elnyírja a lánckeréktartó csavarokat.
Meg verhovina 56-al felér egy halálközeli élménnyel. Az 21011-es nem kezelhetetlen annyira 145-nél.
A lánc is megnyúlott rajta. De a kormányváltó k*va jó, nem kell üresjelző.
Próba közben tekertem a váltót, vagyis inkább a tengelyt.
Az olaj ilyen sokat számíthat?
Sziasztok!
Hétvégén sajnos megváltam becses ETZ251 es gépemtől. Átnyergeltem egy rizskályhára. Az oldalt nem akarom elfelejteni. Ha időm engedi szeretnék azért veletek tartani jövőre. Túrákra meg találkozókra. Ha nem veszitek zokon.
Üdv Peti00077
Szia
Köszönöm a segítéget. A yamaha XTZ660tenere mellet tettem le a voksom.
2 évvel fiatalabb és műszaki is 1 évvel több van rajta. Meg új gumik meg új lánc meg új lánckerék van rajta.
Hali!
Én a helyedben a Honda XLV600 Transalpot választanám, de a hangvilla XL660Z se egy hulladék.
Állapotfüggő amúgy.
Üdv, Zoli
"A TS válót álló helyzetben nem is tudod végig kapcsolni (1-4ig), mivel szekvenciális típusú."
Eddig úgy tudtam, a szekvenciális csak azt jelenti, hogy sorban egymás után vannak a fokozatok, nem lehet közvetlenül 2-ból pl. 4-be tenni. Ha forgatva van a főtengely, vagy a kihajtás, elvileg vennie kell a fokozatokat (persze nyilván nehezebb, mint olajjal).
Szia!
A kicsi kocogtatás, normális krova vagy csillagkulcs+méteres cső nem segít? Nekem lejött így, pedig nem hiszem, hogy előtte a 20 évben valaki már szétszedte volna. Jó birkózást!
Ez nem is igaz! A Verhovina egy csúcsgép! Tavasszel előveszem, leporolom, töltök bele egy kis benzint rúgok rajt egy negyedet és már megy is :-))))
Amúgy a hangja sokkal jobban tetszik, mint az ETZ-mé. Csak a 35-40-es végsebességgel van gondom :)
Üdv: goss
Nos, akkor MZ CD ügyben van valami hír ????
Dino!
A TS válót álló helyzetben nem is tudod végig kapcsolni (1-4ig), mivel szekvenciális típusú. És amíg nincs benn olyj és nem forog, addig nehezen lesz kapcsolható. Én meg (egy hete) annyira csavartam be a léptetővilla tengelyét amennyire be volt mikor szétszedtem (teljesen).
Soxerencsét!
Üdv!
Ádi
Szerelem össze a TS-t. A váltó elég érdekes. Mondhatni qva nehéz kapcsolni, meg mintha nem lenne meg 1-2 sebesség. 125-ös. Még nincs benn olaj. Az számíthat ennyit?
Meg a léptetővilla tengelyét mennyire csavarjam be?
Én is csak viccnek szántam.
Azért verhovinát írtam, mert van Verhovina is itthon. Fél órát szereled, mész vele 500 métert aztán megint fél órát szereled...
fisi
Bár lenne közöm hozzá, de most nem én hoztam fel! :-)
Egyébként meg itt az MZ topikban nem lehet vitás kérdés az, hogy az MZ a legjobb! :-)))
Ne kezdjétek újra!!! :/
Mert megint elkezdődik a vita Semi vezérletével!!! :((
Fisi
MZnél jobb motor?
A VERHOVINA-ra gondolsz? :)
HI
A TS 250 nem bolcsovazas, sima hidvazas.
Egyik haveromnak van rajta labvedo. Alul a labtarto ket vegere, van hegesztve egy-egy anya, es oda van felcsavarozva. Ha van ra igeny, akkor lefenykepezem, es kuldok rolla kepeket.
udv
Bár a szoci motorok "keleti" motorok, de ez a két típus már nagyon keleti ehhez a fórumhoz, bár ahogy észreveszem, csendben lecserélődnek a szoci gépek. Elismerem, azért gyártottak már az MZ-nél jobb motort is.
Mint mondtam, nem nagy a tipusismeretem, de a haveromnak két TS-250-e van, hídvázas, és az egyikhez van térdvédő. Aztán lehet, hogy azt is valamelyik előző tulaj hamukálta rá tizenöt éve, de szerintem ne törődj ezzel, végy a ferroglobuszban egy tábla milliméterlemezt meg pár méter 6x6-os vasat merevítőkeretnek, és csinálj magadnak amilyet tudsz, a gyári sincs egy fikarcnyival sem igényesebben előadva (nem véletlen, hogy el is dobálták őket).
Hali!
Kéne egy kis segítség!:)
ETZn a teleszkóp zárócsavarjaival mit lehet kezdeni, hogy kijöjjenek? Azt olvastam, hogy ezt lakkal illik összerakni, gondolom, ezért nem bírok vele. Az használna, ha felmelegítem? köszi!
Boky
De a TS 250 korai szériái még bölcsővázasak voltak, csak a TS 250/1 volt a hídvázas, nem? vagy tévedek? és lehet, hogy régi TS-t láttál, régi vázzal, régi blokkal, gyári térdvédővel.
Remélem Neked van igazad és nem nekem...
Üdv!
Sziasztok
Meg szeretném kérdezni tőletek.
A Honda XLV600 Transalp vagy a Yamaha XL660Z Tenere a jobb gép?
Főleg túrázásra szeretném használni.
A 43000 Km van bennük.
Mit bírnak még ezek?
A segítséget előre is köszi.
A TS-250 már hídvázas, és volt hozzá gyári térdvédő! Hogy hovan csavarozva, nem tudom, de én ha ilyet barkácsolnék, az alsó részét egy a blokk alatt elvitt 40-es laposvashoz hegeszteném, amit valahol a sztendernél rögzítenék.
Üdv!
Két kerékcsapágy csere közben azon morfondíroztam, hogy a TS és a Trophy is bölcsővázas, az ETZ meg nem. Nekem itthon csak Dnyeperről van olyan képem, amin van térdvédő, de azon pont ahhoz a csőhöz van fogatva, ami az ETZ-n nincs... Reménykedek, hogy valami trükkel orvosolható, de félek hogy nem, mert ETZ-n nem nagyon láttam még ilyet!
Üdv!
Sergei!
Ha az a térdvédő jó, ami a Ts125-ösökön
van ,akkor tudok segíteni. De van Trophyra való is.
Szeva: MrOttmar
mrottmar@vipmail.hu
Ez nem az a Honlap, ami holand és évek óta nem frissitették?
sorszám: 4278 (19199)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2004-11-12 15:00:07)
Sziasztok!
Segítség kéne! Szeretnék venni ETZ 250-re térdvédőt. A nagyot. Tudom, hogy tök csúnya meg minden, de úgy néz ki, hogy télen motorral kell járnom, és szükség lenne rá. Lehet ilyet kapni? Ha igen, mennyiért? Van többféle is, vagy csak az a régi "szépség"?
Köszi!
Üdv!
Hali
Én már 3. alkalommal vissza se heggesztettem hanem tettem bele 1 perforált csövet a többi helyet meg kitömtem gyapottal és a végét megoldottam menetesre és így kaptam egy jó sport dobot meg egy jó motorhangot.
Ez, azért nem semmi. Egyet, szívesen elfogadnék Én is. Tetszik ez az egyszerű, de "hatásos" felépítés.
Hali mindenki!!!!
A következő a problémám: Szeretnék venni 1 eredeti MZ-s CD-t, de nem tudom, hogy, hogy juthatok hozzá. A következő link segíthet, de Valaki jó lenne, ha értelmezné ezt Nekem:
http://motor.hobby.nl/mz-cdrom
Ehhez kérném a segítséget, hogy mit kell tennem. Ha sikerül megszerezni, akkor, akár közzé is tenném a tartalmát, valamelyik MZ-s honlapon. (amennyiben törvényes az ilyesmi...)
A válaszokat előre is köszi.
Üdv. B.A.T. (II.)
Hali!
Hát igen, a jó öreg flex bácsi tud rajta segíteni, de minden alkalommal összehegesztgetni nem túl elegáns megoldás. A gépemről egy ideje van már digit kép is és a kipuffdobot is lekaptam jó közelről. Ha vóna rá igény, akkor eccer felrakom a galériába.
Üdv, Zoli
Nekem is kéne vinni decemberben az ETZ-t. Csak előbb eredetiségvizsga, biztosítás...
Sziasztok!
Tegnap voltam műszaki vizsgán Szfváron a Közlekedési Felügyeletnél. Motorosok soron kívül mennek (nem kell beállni a várakozó kocsisorba, nyugodtan előre lehet csorogni). Motor- és vázszám ellenőrzés, első és hátsó kerék megrángatása (nem kotyog-e), féklámpa, világítás, index, duda (ezek mind álló motornál, szóval az aksi nem árt ha jó), aztán ennyi. Kb. negyed óra volt. Matrica felragaszt. Semmi fékvizsgálat, elsősegélycsomag, izzókészlet vagy ilyesmi. Összköltség (vizsga+matrica) 2710 Ft. Ja, és előtte nap telefonáltam csak oda időpontot kérni. Még a nő aggódott, nehogy rossz időjárási körülmények között kelljen odamennem. Azért az is hozzátartozik a történethez, hogy egyben van a motor és tök eredeti rajta minden (ülésen keresztben ott az a vékony "kapaszkodó", 2 tükör, sőt a biztonság kedvéért a hátsó sárvédő aljára fel szoktam rakni egy undorító sárfogó gumit is, amit természetesen a vizsga után egyből eltávolítok a hazaérést követően)
Sziasztok
ETZ 251 eladó. 90 évj. 2006 műszaki.
További infók és képek a www.etz251.ini.hu oldalon.
Nagyon sűrgős lenne.
Az ár most 120 ezer lenne. De ez fix ár.
Köszönöm előre is a lehetőséget.
Sziasztok
Én 1 nagy flex segítségével szét tudtam szedni:))PP
Hali!
Na itt a gyorsreagálású hadtest :-DD
Ts-en nem tudom (csak gyanítom) de ETZ-n nem szétszedhető a kipuff. Mi is utólag alakíthattuk szétszedhetőre, így bármikor ki tudom venni a betétet aztán jól kiégetni. Alakítás nélkül csak az a járható út, ha rax egy jó nagy tüzet 'oszt beledobod (+ a könyököt is). Ebben az esetben viszont elbúcsúzhacc a krómtól....
Sok gondot tud okozni a rittyós kipuff, mégis soxor csak a legvégső esetben gondolunk erre ha már semmi sem segít...
Üdv, Zoli
A féklámpa-kapcsolóba én egy kis olajat csepegtettem, ez a kopás és az oxidáció ellen is jó. Nemrég raktam fel, de még jó. :-)
Kívül az érintkezőt szintén vékonyan be lehet olajozni.
Az oldaldoboznál a felső fülekhez lehet tenni egy kis vasat vízszintesen, úgy hogy csak billentve lehessen alátenni a fedelet, de felfelé ne tudjon elmozdulni. Talán a 251-esen már gyárilag ilyen, de mintha Gexxxén is láttam volna ilyen megoldást.
Alul a rugós lemeznek is erősen be kell menni a helyére, akkor akár nyitott zárral sem esik le.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|