:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Sziasztok
Csak egy kérdés.
Télire érdemes a karburátorból leengedni a benzint?
Köszi a válaszokat előre is.
Ehhez én kevésbé értek, de ha ki tudod cserélni nagyobbra, és találsz hozzá való hajtókart, ami fent stimmel (vagy ott is átalakítod), akkor a megnövekedett felület természetesen többet bír (megfelelő anyagok esetén).
Alul el kell férnie a ház mellett.
És elvileg ha azt a csapot, ami a két lendítősonkát tartja össze (meg a hajtó kar is azt nyomja) lecserélném valahogy valami izmosabbra, akkor bírná mondjuk a 125-ös TS a jóval nagyobbra fúrást (mondjuk 150 fölé, ha lehet)? Csak mert elvileg 150 ccm-ig nem lehetne gond, csak hát nagyobb jobb lenne. Meg lenne egy-két ötletem, csak sajnos minden pénz kérdés.
Igen, ilyenkor gyakran kell centírt cserélni. :-)
Amúgy a hajtókar alja kopik legjobban.
Tényleg nem túl nagy a forgalom manapság. Senkinek semmi baj a géppel. Mindíg mondtam, hogy az MZ-k megbízhatók.
Ha "tuningol" v. simán felfúrat az ember túlzottan egy motort (pl Simsonnál 50-ről 70-80-ra), akkor a főtengelyen mi szokott tönkremenni? Az alsó csapágy gondolom biztos, de a centír, hajtókar stb. ... nem megy tönkre?
Ja.
Motoroznék ha nem lenne nálunk kb 100as szél, meg az a köcsög festő már lefestette volna a gépet, aztígérte a hétvégére készlesz, de ma (tegnap?) még nem csinált semmit. Szóval holnap (ma?) lessz balhézás.
MZ ES 125/1 Trophy eladó. Friss felújítás, sok alkatrész, műszaki 2005.05ig, napi használatból, megbízható gép. Ára 60000Ft.
Ádi
steelheart6@freemail.hu
70/3698050
Üdv!
Na végre! Jó lett a töltésem!!
fesszabályzó relé érintkezőjét kellett hajlítani és megtakarítani. Holnap megyek is vele egy karikát!
Pang a fórum! Mindenki motorozik?
STEELHEART6!!
Igen. Este faterral megnéztük és már a szénkefék sem adnak le semmilyen feszültséget, szóval valószínű, hogy igazad van. REmélem nyárra meg lesz a jogsim és a műszaki a mocira és akkor irány a moci találkozók!!!
Addig legalább kiismerem a gépet.
Hali!!
Henger, hengerfej, karbi, dugó mennyi?
Mennyiért adod a cuccot egyben?
Egyenlőre csak érdeklődés!
Sziasztok!
Remélem tudok segíteni:
van pár eladó cucc: ETZ 150-es blokk-rengeteg vázalkatrész (elcsaptak, elgörbült a váz, és átépítettem egy másikra), és egy Ts 150-es moci-váz.
Ha valakinek szüksége van alkatrészre, az zavarjon nyugodtan! 06-30-317-2944
Somogy megye, Kaposvár
Ok, majd írok, ha írok...
OK, majd írj, ha kell esetleg.
Pecarobinak januárban kellene.
üdv.
sorszám: 4337 (19511)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2004-11-18 16:51:39)
Hopá..., elírtam, INFOMAKER akart ez lenni, bocsi :)))
sorszám: 4336 (19504)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2004-11-18 16:51:39)
INFOMARKER: Velem is beszéltél, már ETZ ügyben, de, mint, már mondottam is, most nincs rá "keretem".
Türelem! :-)) Pecarobival nem sikerült +egyezni?
Azért fel ne gyújtsd a kertben! :-))
Magyar Bazárban nem próbáltad hirdetni?
TSLACI!
Nekem is volt ilyen, nekem az volt a baj, hogy az állórészem zárlatos volt. Meg kell mérni a tekercsek két végén az ellenállást, a Bambi tudja hogy mennyinek kell lenni. Lehet h nekem is megvan valahol. Megnézem. Ekkor sajnos cserélni kell az állórészt. A fesszabályzóból nekem csak az eredeti mech jött be az elektronikus nem. De nézd meg a kábeleket, kontaktokat.
És óvatosan közlekedj így töltés nélkül, mert én pereceltem miatta.
sok szerencsét!
Üdv!
Hali Imre!
Az én 250-esemnél zömmel városi használat mellett 4,7-et, zömmel országúti menetben 4,3-at mértem.
Üdv, Zoli
Koszonet az eddigi hozzaszoloknak ...
Lehet azert kozeli a 125-os es 250-es fogyasztasa mert az elozot kell porgetni, hogy haladj vele, mig a masodikkal ugymond fogyasztas szempontjabol optimalis fordulatszamnal is haladsz (pl. 80km/h).
Tegnap delelott szep idoben elmotoroztam a munkahelyemre, delutan meg volt valami inteznivalom, meg haza is kellett erjek (~15km) havaseso vart ram; eleg kellemetlen volt.
hali M.Imre!
a fogyasztást egy picit sokallom.(ha azt veszem alapul , hogy a 250-em 4,3-at evett 150kg humanoiddal terhelve)
Valaki nem vinné el a motorom, végre? :)
Tele a tank is! 125ért vihető, műszaki 2006ig.
kép lejjebb.
üdv.
Gyári elektronikus fesszabályzó Jawához 1800 Ft körül van.
Azért az nem 100%, hogy a fesszabályzóddal van ám a baj. Nálam előfordult, hogy az egyenirányítós résznél az egyik kábel leszakadt és a három tekercsből csak kettő töltött ami kevés volt. Nem ártana ellenőröznöd a kábeleket és kontaktokat is.
Pool
3600 elektronikus.
Igen, ha nem jó a töltés, akkor minden az aksit szívja, vagyis ha nincs töltés.
Én is leírnaám mai élményemet: 6 km-terre a falutól veretek a tápossal mikor elhalványul a világítás és lehörög a moci. azt tudni kell hogy a töltés nem jó. leállok az útszélére leveszem simán gyújtásra és beindult, teszem a világítást lehörög. világítás nélkül mentem haza. kérdés: ha nem jó a töltés akkor minden az aksiról megy?
Mennyibe kerül egy fesszabályzó?
hali!
sorszám: 4326 (19423)
( előzmény: B.A.T. (II.), 2004-11-17 22:04:13)
Hali!!!!
Hát, a fogyasztás az rendben van, jobban mondva átlagos, de, azért mihheztartás végett egy cím:
www.mojmotocykl.pl
Bár itt ETZ 150-eshez van fogyasztási grafikon, de, azért naggyából ki lehet következtetni a 125-ösét is.
Végsebesség: 90 KG mellett 90-95 KM/H, hát ez elgondolkodtató, DE... Itt figyelembe kell venni azt is, hogy szélcsendben, vagy esetleg széllel szemben mented-e ezt a tempót. (95, az, már belefér)
Két személy, és emelkedő, hármasban... Ezen nem csodálkoznék :)))
Üdv. B.A.T. (II.)
Udvozlet mindenkinek!
Nehany hettel ezelott vasaroltam egy ETZ 125-os motorbiciklit. A hideg ellenere megtettem vele 300km-t, leirnam nehany tapasztalatomat hatha lesz valakinek turelme hozzszolni.
1. Alkalmam volt fogyasztast merni: tesztut hossza 62km amibol 50 varoson kivul, 12 varoson belul. A kinti homerseklet 10 fok alatt volt, egyedul motoroztam (meretem 183cm/90kg). 80km/h-nal tobbet nem huztam, az utvonal mondhatni emelkedoktol mentes volt. Az eredmeny 3.95L/100km. Milyen ez? Sok, jo, keves?
2. Egy masik utazas alkalmaval, vegsebesseget probaltam. Korulmenyek hasonloak voltak, a vegsebesseg pedig 90 es egy vonalka (~95).
3. Otosben csak egyenes uton kepes menni, ahogy egy kis emelkedot eszlel vissza kell valtsak 4-be.
4. 3000 ford/perc alatt alig huz, 5000 folott ahogy kozeledunk a 6000-hez kezd csunyan csinalni.
5. Utassal egyut (~150kg terheles + 10L benzin) felfele alig tudtam harmasba valtani. Igaz, hogy egyaltalan nem volt nekifutas, a domb kozeperol indultunk el felfele. Kettesben huztam majdnem 6000-ig, valtottam harmasba es igen igen elgondolkodott, hogy birja-e vagy sem, aztan szep lassan felgyorsult.
Ha ezek a dolgok normalisak akkor ok, ennyit tud a motor, nem varok el tobbet tole; ha nem akkor meg kene babraljam.
Elnezest a hosszu iraser, elore is koszonet a hozzaszoloknak.
Hello mindenki!Van ts 125-höz gyári lábvédőm.Ha valakit érdekel irjon e-mail-t!(árban megegyezünk!)Ha valaki tudna nekem segiteni 251-es ezt ügyben azt megköszönöm.(az összes gyapágy méret érdekelne engem,de leginkább a blokkban lévők)
Igen ott van rájöttem, az indexreléhez adtak bekötési rajzot. Amúgy feladom mert minden összevissza van kötözgedtve a mocimon. Rajz szerint a 15-ös kapcson csak az indexnek kellene lennie nekem meg ezen van a töltésvisszajelző izzó bekötve, az index nem indexel lesz.rom.
4 óra óta baszogatom de semmi. Haverom aki csinálta az meg nem hajlandó előjönni mondván nem ér rá. Na csáó
Nem, gyárilag nem simson lámpa van rajta, vagy csak lehet, hogy nekem nem tűnt föl pedig minden nap megnézem a motorokat.
Meg vlalki érdeklődözz az irányjelzőbekötésről is. TS-nél a 15/54-en van asszem (ha nagyon kell lemehetek a garázsba megnézni, csak most lusta vagyok) ETZ-n meg talán a 15-ösön.
Összeraktam a TS-t. Jobb lett. Csak a fordulatszámmérő szarakodik. Ahogy néztem a racsni nem hajtja meg.Meg még mindíg kidobja a 4.-et. Be kell állítanom.
valaki kérdezte a telóban a szintet:
kirugózott állapotban ledugsz egy 4-es pálcát. Ennek a támcső furatába is be kell hatolnia (magyarul a legmélyebb pontra).
Mennyiség:
230 ccm --> 350mm
250 ccm --> 370mm
A hogyan javítsam motorkerékpáromat -ból írtam ki.
Huh! Kössz a tippeket és a gyors válaszokat, reggel kelek négy órakkor és csinálom, 7kor megy a buszom megyek melózni. Idegesít hogy nem műxik rendesen. Este 7re jónak kell lennie mert jönnek értem vele, nem nagy út, 10 km.
Ja közben rájöttem hogy az aksi jól van bekötve és xerintem a feszszabályzó(ha így hívják, a tekercs meg a relék az aksi felett) a halott. Gyárilag simson hátsó lámpa van a 150-es TS-en? Na hali
A TS telóját nem ismerem,de én az ETZ-150-esembe a 250-es 0,5mm-el vastagabb rugóját tettem,plusz némi csavar alátétet a záródugó alá. Így keményebb,de a szorulást nem szűnt meg teljesen.
Nem kell kiönteni az olajat, csak a mocit felteszed sztenderre, hogy a levegőbe legyen az eleje, kiveszed a rugót, és beledugsz egy pálcát, azon meglátod hány cm- magasan van az olaj.
A teleszkóp átmérőjét tudod, meg a pálcáról a magasságod, és simán kiszámolod a térfogatát, na annyi olaj van benne. :)
TS-nél van egy réz/bronz betét a telóban az szokott szorulni, szét kell szedni, megcsiszolni, kitakarítani, és új olajat bele.
De az is lehet hogy túl kemény az olajad, vagy görbe a telószár.
ELADÓ
MZ ES 125/1 Trophy, 1973-as, 2005.05-ig műszakival, frissen felújítva (blokk, festés), két éve napi használatban, előtte állt pár évet, megbízható, bőr üléssel, két oldaltáskával, eredeti állapotban.
Plussz alkatrészek.
65000Ft.
MZ 125-150 hez REMUS nemesacél rezonátor 3500Ft.
Ádi
steelheart6@freemail.hu
70/3698050 délután
Somogy megye
A teleszkópod szerintem szorul. Egyszerűbb esetben elég, ha a tengely bal végénél levő 8-as csavart meglazítod, és erősen megrugóztatod az elejét, hogy beigazodjon, aztán húzd meg. Ha ez nem használ, akkor Ellenőrizd a teleszkópok párhuzamosságát és egyenességét. Sajnos bukáskor könnyen elgörbül a belső cső. Ha a záródugót és a rugót kiveszed, a kerék emelésével ellenőrizheted a mozgását, nem szabad szorulnia, csak a csillapítást szabad érezned. Ezt ne csináld egyedül, le ne lökd a motort a sztenderről. Ha szorul, vedd ki a kereket, és a sárvédőt. Lépésenként próbáld újra. Ezután egyenként ellenőrizheted őket. Ha egyenként is szorul, valószínűleg görbe.
Az akksiról. Ellenőrizd le műszerrel, hogy melyik a pozitív és negatív kivezetés a valóságban, mert a szárazon vásárolt akkumulátor (nem a szárazon töltött) megformázható fordítva is, és akkor a feliratok félrevezetnek.
Szia!
Az olaj mennyiségét csak úgy tudod ellenőrizni, ha kiöntöd a szárakból :) Akkor viszont már érdemesebb lesz új olajjal feltölteni. Elvileg a nagy kék szereléses könyvben van egy olyan módszer, hogy kitekerve a teló tetején a csavart egy vékony drótot beledugva ellenőrizhető a mennyiség (mint pl. az autóknál az olajnívó pálca). Csakhogy azt már nem írták le, hogy a drót végén hány cm-nek kell olajosnak lenni ahhoz, hogy tudná az ember, pont 230 ccm van benne. Úgyhogy először fel kéne tölteni a pontos mennyiséggel, aztán egy drótot már be lehetne kalibrálni. Utána már lehetne használni. De ki fogja méregetni időnként, hogy elég olaj van-e benne? Ha nem folyik belőle sehol, akkor magától nem fog eltűnni. Ha meg folyik, akkor biztos kevesebb van benne :) Szóval tök felesleges csinálni egy ilyen drótot, szerintem.
Lehet, hogy a rugó gyenge. Az olaj magasságát majd megnézem neked optthon,amúgy 230ccm. Az index a mernyküt a gyújtáskapcsoló meghnemmondommelyik lábáról kapja, majd ezt is megnézem neked, ha addig nem írja meg senki.
Nem a fék marad úgy hanem az első teló. Az olajat hol tudom megnézni, hogy mennyi van benne. Az index honnan kapja az áramot? Köszi!
vagy annyira elkopott a fékbetét , hogy kereszbe fordul a fékkulcs.
Az aksi forditott bekotese bizony csunyan meg tudja szivatni az embert :-)) Anno, mikor megorokoltem fateromtomtol a jawa-t fene gondolta, hogy a pozitiv a test, es ugyanezt a hibat produkalta. Pattogo teleszkop, csillapitashibara utal, sztem nezd meg van e benne olaj. A beragado feknel (gondolom dob) erdemes szetszedni a dobot, kitakaritani, egy kis zsir a fekkulcs arra a reszere ahol kijon a dobbol (nem a fekpofara :-)) ) plusz bowden olajozasa, es sztem megoldodik a dolog. Udv
Hali!
Szivat a ts-em! HELP!
1. A ts-emnek nincs töltése, a töltésisszajelző állandóan világít, 2. szedtem le az oldalról bekötési rajzot és az alapján nekem fordítva van bekötve az aksi, fel van cserélve a pozitív és negatív.
3. az index honnan kapja a naftát?
4. az első teló szar, pattog meg ha első fékkel fékezek akkor úgymarad, eel mi a teeendő?
Egyenlőre ennyi. előre is kössz. (ROMET THE ROAD KING)--poén volt :))
Ne aggódj, ezt nem tudod eltépni, az tuti, de villáskulcsal ne nagyon erőlködj, mert a sarkát hamar leszeded, aztán izgibb lesz.
Ha megmelegíted, és gyorsan lehűtöd, akkor megpattanhat a rögzítő paszta benne.
De előbb próbáld meg ütögetni, rakj a csavar szembenlévő lapjaira 2 kalapácsot, és adj neki nyugottan, ütögesd meg körkörösen, menni fog.
Bár a Simson fórum nem itt van, de van tippem a gododra.
legelőször, cseléj gyújtókábelt, pipát, meg gyertyát, és nézd át a trafó testelését.
Aztán ha nem oké akkor kábeleket, amik az alaplapról a tirisztorra mennek, főleg a csatlakozási pontokat.
Ha minden oké, akkor húzd le a slusszálat, asszem 2 a számozása a tirisztoron(ez a szál a gyújtáskapcsolóra megy, ezzel tudod leállítani).
Sziasztok. A simomon tirisztoros gyujtásom van, hiába állítom be ,hogy legyen szikra, két kör után volt szikra nincs szikra, pedig nem állítódik el. már az eggyik tekercset kicsréltem benne,de így sem lett jobb. Fogalmam sincs már mit csináljak. ha valaki tud segíteni azt már előre is köszönöm.
Szia!
Csak egy 30 centis csillagkulcsot találtam otthon, krovát ekkorát nem.:( Azzal nem bírtam vele, nagyon erőlködni meg nem mertem. Szabtam már el pár csavart (nagyokat is), és nem akarok ezzel is így járni. Ütögetni sem mertem, mert hát kormány, villa, csapágyak... Féltettem.
Na majd keresek hosszú csövet, aztán adok neki.:)
Boky
Jólvan, elismerem, hogy csúcs a gép. Mármint csúcs, hogy ilyen szart tudtak gyártani a ruszkik. Pedig apu még újonnan vette.
Meg nekem 56-ot ment, aztán leqrta a káncot a pics*ba. Az meg a verhovinánál halál:leblokkol a hátsókerék és a lánc elnyírja a lánckeréktartó csavarokat.
Meg verhovina 56-al felér egy halálközeli élménnyel. Az 21011-es nem kezelhetetlen annyira 145-nél.
A lánc is megnyúlott rajta. De a kormányváltó k*va jó, nem kell üresjelző.
Próba közben tekertem a váltót, vagyis inkább a tengelyt.
Az olaj ilyen sokat számíthat?
Sziasztok!
Hétvégén sajnos megváltam becses ETZ251 es gépemtől. Átnyergeltem egy rizskályhára. Az oldalt nem akarom elfelejteni. Ha időm engedi szeretnék azért veletek tartani jövőre. Túrákra meg találkozókra. Ha nem veszitek zokon.
Üdv Peti00077
Szia
Köszönöm a segítéget. A yamaha XTZ660tenere mellet tettem le a voksom.
2 évvel fiatalabb és műszaki is 1 évvel több van rajta. Meg új gumik meg új lánc meg új lánckerék van rajta.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|