:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
A gerjesztő bizti lent van a többinél, a négy közül a legkisebb. Lehet, hogy csak kontakthibás, legalábbis az enyém egy időben örökké az volt. Alaposan megcsiszoltam, a foglalatát megfeszítettem, lefújtam kontaktsprével, azóta jó. Nézd át a sarukat is a biztitáblánál és az ülés alatt is. Ha nem használ, ezer más oka lehet. Egyelőre ne bántsd a szabályzót. Átkötözgettél valamit?
mzoli:
Egyik tanárom ezt az eljárást úgy hívta: mérőfüst alkalmazása.
Motomen bocsi én gerjesztésre gondoltam.
Egyébként hol van az a DT biztosítékp?
Nekem 150- es ETZ-m van.
A kenyérgyárban a TMK-s faszi viszont ajánlott egy helyet, ahol megtudják esetleg csinálni, a tejüzem melletti reggelizővel szemben.
Addig halogattam a motorszerelést, hogy Bambinak nincs mûhelye. Tudtok másik normális, hozzáértő szerelőt?
Fogalmam sincs,hogy a környéken hol csinálnak ilyet...
De a Stopposnál vállalnak főtengely-felújítást,talán ők tudnak segíteni.
Állítólag sok ETZ-nél 25-30ezer km után kikopik.Konstrukciós dolog lehet.
Veszprémben van valahol valami fémszóró műhely?
Megkérdeztem a TMK-t, az mondták, hogy köszörülni kell, mert nagyon kemény, meg az ő esztergályuk tokmánya üt.
Ragasztani nem akarom, mert akkor igencsak nehéz lesz szétszedni. Szerintem perselyezés lesz. És mitől kopott ki ilyen gyorsan?
Hátsó fékfedél ami tartja a fékpofákat? igen van!
Első fék is van.
Dobj egy emailt, +beszéljük!
Hát akkor lehet,h van aki spec megcsinálja. Minden munkával így van ez:-)
Erre picit rácáfolnék..
Egy 250-es Jawa-val voltunk 24 óráson Kunmadarason, a motor restaurálva volt, és a főtengely fémszórással lett feljavítva. A versenyen szépen végigpöfögött és most sincs semmi baj vele.
Lehet attól is függ hogy hol csináltatod...
Körül kell nézni! üdv.
hm... pedig a turbófeltöltőket is így javítják... az biztos, hogy drága, ha nem csinálják meg a tmk-sok söralapon, ki kell tépni valami roncs blokkból a főtengelyt, szerencsére még nem kell lámpással keresni. ;-)
Sziasztok!
Hogy lehet képet felrakni a galériába?
robi: nekem is volt ilyen jelenség, nagyon szivatós, csak akkor jelentkezett ha erősebb akksit tettem bele...
Hol van elvezetve a fő vezeték a kapcsolóhoz? Nekem a tank alatt volt, és az ülés felöli részen a tank pereme annyira összenyomta, hogy zárlatos lett...
nézd meg, hátha az az oka. üdv.
akkor marad a jól bevált módszer! irány a méh telep.
Magyar utángyártott főtengely ETZ-150-hez 25-30ezer Ft.
A fémszórás szép,de csak addig tart,amig ha eladod,elmegy a kapuig:-)
Én láttam olyan főtengelycsapot,amit olyan brutál fémszóróval csináltak meg,amivel a mezőgazdasági ekéket szokták,mégis lepattogzott!
Nálam eddig bevált a pontozás csapágyragasztóval.
Másik megoldás lehet,ha szerzel egy másik akármilyen állapotú főtengelyt,aminek nincs kikopva a csapja és csak a csapoldali főtengelysonkát átsajtoltatod a mostanira.
Sajnos állítólag minden MZ-nél előbb-utóbb előjön ez a hiba,h elfordul a csapágy a csapon és kikoptatja.
szerintem ez a mutatvány akkora költség , hogy azon a pénzen új főtengelyt vehet.
Előtöltés? Mit nevezel annak? Ha nincs töltés, legvalószínübb hogy kiégett a DT biztosíték (az a kis üvegcsöves)amúgy meg 1000+1 oka lehet.:)
Újrakötötted az elektromos rendszer? Mert akkor bitosan félredugtál valamit. Ha nem akkor javaslom kösd le egyenként a különböző berendezéseket igy kiderül melyik a zárlatos. De ha van egy multimétered akkor érdemes elösször mérni a vezeték szakaszokat a testhez képes.
A csapágyadnak nem volt vitamin a gázláng... 100fok fölé nem melegítünk csapágyat különben lágyul és az élettartama vagy teherbírása lecsökken. Vagy vegyél hőálló csapágyat arany árban...
én egyszer egy ikarusz fékkompresszor főtengelyét tettem padra, hát azt bizony csak a support köszörűvel lehetett megmunkálni. Kérdés, hogy nektek van-e, és ha igen, odafér-e a sonkától. Meg szerintem illő lenne a főtengelyt szét is sajtolni ehhez a tréfához, nehogy valahogy elmozduljon a csapnál megmunkálás közben...
Én egyébként fémszórással javíttatnám. Persze az után is meg kell munkálni, s újra kell hőkezelni...
Szia!
Nekem a fesszabályzónál az ülés alatt két vezeték kidörzsölte egymáson a műanyag szigetelést és összeértek. Mikor a harmadik biztosíték is elszállt, beraktam egy 32 A-ost. Az nem szállt el, csak jött a füst az ülés alól. Így derült fény a hibára. Mondjuk a fesszabályzó is meghalt az akcióban, de legalább hamar fény derült a hiba helyére :)
dino!
ha a csapágy nem szorul a házban, használj csapágyragasztót. a főtengelysonkákat nem szokás perselyezni bár nem lehetetlen. a csapágy felrakásához nem kell több mint 80-100c. ezen a hőmérsékleten nem károsodik a hőklezelés viszont meglessz a szükséges hőtágulás.
Tipikus hely lehet a tank vagy az ülés alatti testzárlat, ezeket érdemes végignézni. Esetleg az oldaldeknivel nem csíptél oda vezetéket a gyújtásoldalon?
Segítsetek!
Miért nincs a generátoromnál előtöltés?
Köszi!
snip21
Köszi tike de ez nekem is megvan,és ez 250-esre vonatkozik.
Egyébként erről kötöttem be de valahogy nem szuperál.
Üdv Lala
Sziasztok,
A segítségetekre lenne szükségem , biztos van aki nálam járatosabb a szerelésben, ETZ250-esről lenne szó, elektromos zárlat, a jelenség az, hogy a gyujtás ráadásakor a az akkumlár felöli biztosíték amire a plusz is megy rögtön kiég. Végignéztem szemmel a vezetékeket, eddig még nem találtam zárlatot, van ötletetek hol nézzem még meg? Köszönöm előre is mindenki segítségét, ötletét.
jó ötlet a pontozás, az ETZ öntvényén én is csináltam, csak nem bír szerintem annyit az a kis feltűrődött fém.
Esztergályos vajon tudna leszedni a főtengelycsapomból? Megkérdezem majd az üzemben a TMK-sokat. Meg kéne egy perselyszerűség század pontosan aztán fagyasztó meg pörzsölő és már egybe is van.
A csapágynak elvileg nem lehet gond, hogyha felhevíted gázlánggal aztán hirtelen hűtöd vízben, hogy kemény maradjon? Mert én ezt csináltam. Mondjuk a nagyfater esztergályos volt, szerinte nem gáz, de kitudja.
Nekem már attól kipurcant a hengerfejtömítés,h 1 csavar laza volt!!
Persze nem azonnal,hanem amikor egy csajt vittem el motorozni:-)
Kiszedtem a tömítést és haza is vitt,de elég Harley-s hangja volt és szórta ki a szikrákat a hengerfejnél:-)
Akkor a főtengelycsapod kopott ki.
Ha nem akarsz új főtengelyt,akkor ideiglenesen megoldható úgy,h felpontozod a csapot és új (nem SKF:-) csapággyal és Loctite csapágyragasztóval (kb 1500Ft?) összeilleszted.
Az enyém is ilyen most kb 2ezer km óta,jövőre tervezek új főtengelyt venni:-)
szerelőhöz nem viszem.
a pasztánál a nyomásra nem gondoltam, majd megnézem, hogy idáig hogy bírta.
Ha nem szorul a csapon, akkor esztergályos, perselyezés. Levettem a szimmeringet és az öntvényben szorul a csapon nem. A csapágy jó volt.
De a kisebb átalakítások befolyásolhatták a tönkremenetelét?
Üdv!
Snip21!
A bekötési rajzot megtalálod itt a "szakirodalom" menünél!!!
tike
Szia voice én lala vagyok Marcaliból.
Engem a hátsó fékfedeled érdekelne és az első fék dugatyusháza.
Esetleg ha még megvan akkor a generátor is.
Mennyiért adnád?
Jahh,a legszerencsésebb eset,ha csak a csapágy halt meg,akkor csak az a cserés..
Dino!
Lógó főtengellyel semmiképpen se járj,mert folyamatosan mindent tönkre fog tenni,qplung,dugattyú stb.
Arról nem is beszélve,h össze-vissza gyújtásod lesz:-)
Szóval mindenképpen szét kell szedni!
A főtengelycsapágynak szorulnia kell a főtengelycsapon és a házban is.
Ha a csapon nem szorul,akkor főtengelycsere,mert elkopott a főtengelycsap. (Kis lógás esetén "orvosolható")
Ha a házban lötyög,az is orvosolható sufnizással,vagy öntvénycsere.
Kérdés,h hol fordul el a csapágy a 2 közül..
Amúgy tudok egy megbízható szerelőt Balatonfűzfőn,ha érdekel.
De a hengerfejtömítést ne hagyd ki,mert lehet,h a paszta hőálló,de a nyomást is bírja?
Nekem egyszer elszállt a hengerfejtőmítés,elég gáz úgy hazamenni:-)
Szia Bambi Lala vagyok.
Remélem tudsz segíteni!
A Motordoki mondta nekem a nevedet, hogy neked biztos van ETZ 150-ehez bekötési sémád.
Ha van légyszíves küldd el a : sniper20@freemail.hu E-mail címre.
Miért nem jó a paszta? Hőálló.
Bambi!
ETZ-knek mekkora a belsőcső átmérője az első telóban?És milyen hosszú a villaszár kirugózott állapotban?
Hengerfejnél nem jó a paszta. Lehet tömítés nélkül (ha nem fúj ki), vagy tömítéssel.
Elfelejtettem:
Felpolíroztam belülről a blokkot. Leszedtem a dugattyú aljából. Nem tettem be hengerfej tömítést, pasztáztam ott is. Ettől lehet/lett baj?
Gyűlnek a bajok:
Összeraktam a TS-t. Kicseréltem a 6202 meg a 6201-es csapágyakat, szimmeringeket. Pasztával összeraktam. Elsőnek csak annyi volt a gond, hogy hidegen szórakozott a fordulatszámmérő. Nem lényeg, nem létfontosságú. Aztán Veszprémből hazafelé elkezdett furcsa lenni, mintha szép lassan utógyújtása lett volna. Aztán hazahozott megnéztem és utógyújtás. Aztán próbáltam beállítani, nem lehet. A főtengely föl-le-balra-jobbra kibszott nagyot lóg. A főtengelycsapágyakat nem cseréltem ki. Lehúztam a forgórészt, levettem a szimmeringet és tényleg a főtegely lóg. Vagy lötyög. De kib. nagyot. Szerintetek szétszedjem megint?
A bütyköt egy kicsit elfordítottam és szörnyű lett. Vélemények?
Főtengelyfelújítás?
Főtengelycsapágycsere?
V.mi a f*sz?
Segítsetek, mert 30-án egész nap motoroznom kéne!
Ezek a cigányok szívtelen vadállatok!
Igen,úgy tűnik.
Csúnya látvány:-((
Ez nagyon katonai etz-nek néz ki...
Sziasztok!
Két hete Budapesten találtam egy MZ ETZ 250-est egy árokban.A motor nyilvánvalóan alumíniumgyűjtő honfitársaink áldozata lett.A kerékagyak és blokk alumínium része hiányzik, a többi nagyjából megvan.Kérlek titeket, hogy amennyiben ismeritek a tulajt, szóljatok neki,mert nagyon szeretném neki visszaadni (természetesen ingyen).
Képeket az indexes MZ fórumon és a honlapomon találtok!
Köszi:Laci
jogepek@freemail.hu
http://www.berva.freeweb.hu
Mondjuk egybe az eglész moci váz nélkül mennyi? Csak mert az enyémet át kéne alakítani 150-re. Meg dec 10-én kapok füzetést és most szorgalmasan járok dolgozni és meg kéne ejteni a dolgot.
Szóval mennyi az annyi? Váz és lengővilla nélkül? Mi kell cserébe? Vagy inkáb mi érdekel?
Háát sorstárs!!!! nekem ugyanez volt oktober elején.Ugy belémjöttek oldalrol mitnha ottse lettem volna csak nekem a 250esem bánta.Nekem is szépen megnyekkent a váz pont a tank alatt
henger az van, csak szerintem fúrni kell, el volt már kopva.
Karbi ok.
Nemtom mennyi ezeknek a cuccoknak az ára, nem drágán!
Ha van cserébe valamid az is jó.
Egyben az egész motort váz nélkülre gondolsz?
Köszi bambi, én horzsolásokkal megúsztam :)
A moci váza már nem volt olyan erős anyagból, gyönyörűen megcsavarodott a tank alatt! Nagyon fun volt hazavinni :)
erősen ajánlott! mondhatni kötelező. télen a karbiban lévő benzin elpárolog de a benne található adalékok nem és eltömik a fúvókákat. tavasszal meg kezdődik a szívás.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|