:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
k75s!
Vihetnél digitális fényképezőt,készülhetne egy jó kis cikk képekkel,árakkal,összes kapható MZ-cuccról!
Mikor én voltam blokkidomot venni (a sufniban),akkor 2 féle volt nekik,a nagyobbat vettem,ami sztem a 250-esre való,de én feloperáltam:-)
Ülésidom,fejidomok köbcentifüggetlenek,csak a felfogatási pontokat kell mindenkinek magának kifundálnia..
Hi!
A konstruktőrök szerint az MZ 1000SF a legjobb konstrukció. 31 ország 740 modellje közül 1900 tulajdonság alapján.
http://totalbike.hu/motorhirek/?main:2004.11.30&203113
Csak az a baja, hogy kicsit drágább mint az ETZ 250.
Végülis nem szerelőhöz mentem a mocival, hanem Bécsbe. Nagyon jól bírta oda-vissza csőgázon. Mostantól a tankomat egy Dec. 2.-ai osztrák motoros autópályamatrica dísziti:)
Rájöttem hogy az ETZ tankjának azért olyan az alakja amilyen, hogy ha végighasalsz a motoron, akkor pont befér a mellkas és szélárnyékban maradsz. Ez egy hosszú téli túrán életet ment:)
Bal oldalra kéne még egy kipuff lábmelegítésre, és teljesen rendben is lenne a dolog.
Tslaci!
Nincs az a kesztyű amiben a nulla közeli hőmérsékletet 100 feletti szélnél bírni lehet úgy hogy még mozgatni is tudd a kezed. Van az a kézmelegító, amit a kormányra kell húzni. Szerezz be egy olyat. Vegyél hozzá kézspoilert is, mert különben behajlik és nehéz ráfogni a fékre/kuplungra ha hirtelen kell. Ez megfogja a szelet, és így egy normális kesztyű is elég. A kesztyű szellőzőnyílásait azért tömd el. Papírzsebkendő, leukoplaszt.
K75s!
Érdekel hogy mire jutsz a fejidommal. Teshonak nagyon pöpecül néz ki a járgánya vele.
Köszi Ecoracer!
Ezeket a dolgokat kimérem és meglátjuk mi lesz.
Hétfőn írok!
Üdv: Lala
snip21:
Akkor méregessünk. Kötsd le az akksit, vagy vedd ki a két főbiztit.Talán kezdjük a szabályzó utáni szakasszal. A szabályzó DF sarkáról húzd le a zöld-kék színű vezetéket. Ennek a vége és a légszűrőházon levő test között kb. 4,2+-0,3ohm ellenállás kellene, hogy legyen. Ha ennyi, akkor a forgórész, a kefék, a biztosíték és a motor testvezetéke nagyjából rendben vannak.
a, Ha valamivel több, mérd meg közvetlenül a forgórész csúszógyűrűinél (még ne dugd vissza a vezetéket a szabályzóra). Ha itt helyes értéket mérsz, de a keféknél már többet, akkor szereld ki a kefetartót, nézd meg a keféket. Ha esetleg 10mm-nél rövidebbek, cseréld ki őket. Ha elég hosszúak, lehet, hogy zsírosak. Tisztítsd meg őket és a csúszógyűrűket is zsírtalanító szerrel (ne keverékkel). Ne csiszolgasd a gyűrűket, csak törölgessed őket.
b, Ha szakadás van, akkor egyszerű a helyzet, addig kell sorban méregetni az áramkör elemeit, míg meg nem lesz a szakadás.
Ha a diódasor új, akkor el lehet hinni, hogy jó.
Azért húzd le róla a fekete vezetékeket, és a vezetékek között mérj ellenállást. Kb.0,32 ohm kellene legyen köztük, és egyformák kell legyenek. A fekete vezetékek és a test között szakadást kell mérni. Ha eltér, az állórész hibás lehet.
Ha eddig rendben van, akkor valószínűleg a szabályzó a hibás. Dugdosd vissza a lehúzgált vezetékeket. Vedd le a szabályzó fedelét. Alaposan nézd meg az érintkezőket. Ha égettek, vagy valaki már csiszolgatta őket, akkor óvatosan csiszold meg, de ne smirglivel, hanem tűreszelővel esetleg fém körömreszelővel, mert a smirgli levált szemcséi bizonytalan érintkezést és beégést okozhatnak. Ne görbítsd el az érintkezőket és a támaszokat.
Rakj össze mindent, indítsd el a motort, közben mérj feszültséget az akksin. A feszültségnek 14V körül kell lennie, nem lehet 14,8-nál több, és világítással 2000 körül el kellene érnie a 13-at.
Ha eddig megvagy, szólj.
Szia k75s!
Ha összejön valami, vagy esetleg telefonon megérdeklődted, az árakról tudnál valamit mondani? Engem is érdekelne egy ilyen idom, igaz nekem 250-esem van, de nem hiszem, hogy ebben különbözik...
Köszi, és üdv,
Péter
Szevasztok!
Van egy nagy csomó, többnyire bontott TS 250 és /1 alkatrészem, kb. mindenhez.
Akad némi 250-es Trophy cucc is (váz, sárvédő,blokk stb) Jelképes összegért(értsd: magyar címer a bankón)
megválnék ezektől. írj v. 30/5870 664
khm. kicsit régi már, de azért: van valami páratlan minőségű üvegszál-műgyanta dobozom. olcsón, vagy bármilyen rozsdaboglya állagú ts250 oldalcsomagtartóért odaadom ha áll még a probléma. pá!
Köszi Ecoracer!
A vezetékeket már tagnap végigvizsgáltam, tettem rá újakat de semmi, a sarukat is ellenőriztem megcsiszoltam őket de még mindig semmi.
Ellenállásmérőhöz hozzá tudok jutni, de mennyivel mérjem meg?
Egyébként az én motorom a fordulatszámmérős fajta 1988- as évjáratú.
Van otthol új diódasorom még azt ma megpróbálom.
Üdv: Lala
Szia tesho!
Beszéltem velük, igaz másodszorra sikerült, mert az első alkalommal 14.15-kor telefonáltam és akkor ott bizony már nincs senki...
Van 4 féle idom: 2 fejidom és 2 plexi. Valamikor lemegyek, biztosan megtalálom őket.
Köszönöm a segítséget, remélem sikerrel járok. Idő van még (hosszú a tél), várni kell még eleget, hogy nyeregbe pattanhassunk a csemetével...
Az a helyzet hogy nekem van egy ETZ-m.Az is helyzet hogy 125-ös és szar is pillanatnyilag.Forgalomból ki van vonva.Gondolkodtam rajta hogy megcsináltatom ha senki nem veszi meg.Most lett a blokk felújítva(csapágy,szimmering,gyűrűk).A berúgókar racsnija el van kopva és valamiért nem pörög 4000-től többet.Azt is csak fulladozva.Az ára 35K pénz.Ha valakit érdekel akkor ordítson,sikítson,jelezzen,robbantson,stb...
k75s!
Hát vannak ott hozzáértő és kevésbé hozzáértő emberkék.Ők tul.képpen csak gyártók,a kiskereskedelmi eladás csak sokadrangú dolog náluk.
Próbálj meg többször érdeklődni telefonon,hátha egyszer olyannal is tudsz beszélni,aki ért is hozzá és azt mondja,hogy igen,van nekik.Akkor mondd meg,hogy mikor mennél és megnéznél mintadarabokat,akkor biztos gyártanak le.Az illető nevét pedig jegyezd fel és később hivatkozz rá.
Elég hülyeség a dolog,tudom,de hát ez van..
Amúgy a motorcuccokat egy Almádiban,a hegyoldalban lévő kis műhelyben gyártják (egy kis sufni az egész),kérdezd meg,hogy mi a címe!
Én már elfelejtettem,de jártam ott,a térképen sincs rajta,mert egy idő után földút vezet oda.
Ha csak ez a megoldás létezik,akkor ha kell,elmegyek veled,mert tudom az utat (hááát úgy nagyjából,én sem találtam meg könnyen).
Engem érdekelne megvételre egy olyan ETZ 125/150/250 amin nincs műszaki nincs rendszám nincsenek papírjai és sz** állapotban van.
Meg,mértem a dolgokat.
TS 125 főtengely 4,60 kg
ETZ 125 főtengely 3.60 kg
Van egy kis különbség azt megmondom.
Sétszedtemk mindkét TS-em. A csap van megkopva. Majd megoldom.
Szia tesho!
És kit érdemes push-olni?
k75s!
Én a Szatunánál vettem a 150-esemre,akkor többfajta is volt nekik!!
Kb 4 fajta fej,2 fajta blokk,1 fajta ülésidom..
Ha akkor tudtak gyártani (kb 2 éve),akkor a sablonok még megvannak nekik,rugdosd meg őket! Az sem mindegy,hogy kivel tárgyalsz ott..
Bizonyságul mutasd meg az én motoromról készült képeket: http://tesho.kepeim.hu
byee
Üdv!
Egy kérdésem volna. Elfér a katonai kipuffogó (felfelé megtört) egy eredeti német Krauser koffer alatt? A tartó keret az magyar. Van valakinek ez az összeállítás, vagy látott már v.ki ilyet élőben?
Kraven
snip21:
Valószínűleg egyáltalán nincs gerjesztés. Ezer oka lehet, de nem reménytelen a helyzet. Szerintem először ellenőrizd végig a teljes vezetékelést, hátha van bekötési hiba. Keress oxidos sarukat, törött vagy kidörzsölt vezetékeket. Kapcsolási rajzot találsz ezen az oldalon a szakirodalom alatt. Nyugodtan használhatod a 125/150-esét is. Van némi különbség a ford.mérős és az anélküli kivitel között, pont a töltéslámpa körül. A tiéd milyen kivitel? Van-e rajta valamilyen átalakítás? Hozzá tudsz-e jutni ellenállásmérőhöz, amivel diódát lehet vizsgálni és feszültséget mérni?
Ha ezzel megvagy, kezdődhet a tényleges hibakeresés.
A fiam ETZ 150-eséhez keresek fejidomot, vagy plexit. Tudtok segíteni, hogy hol érdemes utánanézni? A Szatunánál próbálkoztam, de semmi...
Köszönöm:
k75s
Ecoracer nem tudom mitől de csak 7 ezres fordulaton akar elaludni a visszajelző lámpa.
Egyébként jó dolgot mondtál a lámpát bekötöttem de semmi.
Kérlek segíts!!!!
Üdv Lala
A 15-öst és az 54-est. A K visszajelzésre szolgál, de az MZ-n az másképpen van megoldva, nem kell bekötni sehova. A 15-ösre kellene elvileg azt, amelyiken van feszültség, ha ráadod a gyújtást. Az 54-es megy az indexkapcsoló felé. Fordítva is működik, de így szebb.
Sziasztok! Lenne egy 1972-es 125-ös Trophy-m eladó szürke forgalmival, működőképes állapotban. Irányár 30k pénz, kérésre képet küldök.
Sziasztok,
Véletlenül lehúztam az indexrelémet
melyik két kapcsot kell bekötni,
K, 15, 54 ez a három van de csak kettő volt bekötve, mire figyeljek még? EWA 12-es magyar indexker kft-s indexrelé, a motor etz250. Köszönöm mindenkinek a segítséget előre is!. üdv R.
Sziasztok,
Véletlenül lehúztam az indexrelémet
melyik két kapcsot kell bekötni,
K, 15, 54 wz a három van de csak kettő volt bekötve, mire figyeljek még? EWA 12-es magyar indexker kft-s indexrelé, a motor etz250. Köszönöm mindenkinek a segítséget előre is!. üdv R.
Felhívtam a srácot, pesti cuccok, csak az nekem messze van.
az indexes fórumon valaki ts 250 alkatrészeket kínál, ha nem kell senkinek, akkor HOLNAP megy a méh-be
a cím:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9028182
ha valakit érdekel,akkor siessen, kár lenne érte
Üdv: Gexxx
Szia Voice!
Nem kaptam választ az E-mailre.
Mi lesz a fékekkel?
Csá Lala
Köszi Ecoracer.
Ezeket a dolgokat átnézem és remélem jó lesz
Üdv Lala
Ez a cseppegtetős az nem is rossz ötlet!
Eltolom a mocit kútra.
Köszi Fisi,majd tavasszal visszatérünk a kérdésre:-)
Szerintem elég egy pár cucc:
Csavarhúzó, 10-13-17-22-24-es villáskulcs, próbalámpa és gyertyakulcs
Helyszínen túl sok minden úgy sem javítható.
Hi.Nekem kellene 1 szerszámkészlet az ujonnan vásárolt etz hez.Kinek van fölöslegbe.?
Tesho!!
Itt Kalocsán van ha nem is zsákszámra de ha nagyon kell akkor küldhetek postán!!!
Fisi
lacc tobb dolog lehetseges:-) 1.: kimesz a kutra (a regi viccre emlekezve) 1 csepp benzin semmibe nem kerul, csepegtessek tele a tankot, 2.: tegyel ra vitorlat, 3.: ha alszanak a szulok belenezel a penztarcaba, 4.: kuldom a benzint fenypostan, csak nyisd az ablakot :-))
Bocs mindenkinek a nem egeszen ideillo humorert, de hat ezt nem birtam kihagyni.... :-))) Udv!
Lada gyújtáselektronika hogyan tehető fel ETZ 125-re? Mármint 7 kivezetése van és mit hova? Amúgy egy téglatest egy csatlakozóval, a száma asszem 37.1185-83
vagy 36.3734
Meg mit tud?
Nincs benzinem! :(((((((( Oá-Oá!
Valaki küldhetne e-mailba 1 litert. Teljesen magam alatt vagyok! Még pénzem sincs, hogy vegyek. Ez a vég!
amíg tudsz előirt megszakítóhézagot állítani addig nem kell cserélni.ez érvényes a megszakítóbütyökre is (előgyújtás).
Kiprobaltam,amint felmelegszik a henger valami furcsa,ego festekszagot araszt.Idovel elveszti a fenyt,es a fellagyult festek vonza a port.
Hali! Szerintetek a hengert lefújhatom hőálló ezüsttel vagy van más festék amivel szokták. Homokfúvás meg ilysmi kizárt. Télen aki motorozik az milyen védőszereléseket vegyen magára a kazánon kívül esetleg lehet venni ts-re markolatvédőt? Akármilyen kesztyűt veszek fel lefagy a kezem. köszi. Ja ha a motort felújítom akkor gondolom érdemes kicserélni a gyújtásnál a mexakítót, meg a társait.
Mostanában próbálkoztam venni Brisk N14C gyertyát.Eddig minden boltban néztek rám,mint a féleszűre: "nincs", "nem is volt" "hogy micsodáát??".
Az egyik helyen tudnak hozni N14YC-t rendelésre.Persze a 15-ös mindenhol zsáxámra áll:-)
Elküldtem. Remélem meg is kaptad.
Segítség!
Csütörtökön Bécsbe kéne mennem, de nem merek elindulni anélkül hogy meg lenne szerelve, és egy napot motorozzak utána. Bambi nem rendel. Hová forduljak?
Elnézést mindenkitöl,segitséget szereznék kérni.Ha valaki tudna nekem segiteni,ETZ-150, blokk szerelési rajz kellene nekem,a váltó része nagyon.köszi a cimem:mik81@freemail.hu
Milyen kúton tankoltad a vizet?
Az a jelenség mitől van, hogy szivatóval jól be tudom rúgni a mocit, de ha gázt adok neki, akkor lefullad. Eddig érteném is, de ha megpróbálom a szivatót visszavenni és azzal párhuzamosan adni neki gázt, akkor is lefullad. Mostanában 3-4 próbálkozás beindítani emiatt.
A gerjesztés két irányból kaphat energiát, ezek a szabályzó 61-es kapcsán találkoznak. Az egyik irány a töltéslámpán keresztül a gyújtáskapcsolótól vezet, a másik a gerjesztődiódáktól (a 3 kicsi dióda az ülés alatt). Ha a generátor tölt, a diódákon van feszültség, és a lámpa kialszik.
A gerjesztőáram a DF kapcson át lép ki a szabályzóból, innen megy a biztire, onnan a szénkefére, aztán a forgórészen és a másik kefén át a testre.
Aki még most is motorozik annak figyelmébe ajánlom azt a jelenséget, hagy ma reggel hókristály volt a karbimban, a benyacsap meg befagyott...
Lehet hogy importálni fogom a benzint...
Lebontják az egész épületet. Bambi most keres új műhelyt (kevés sikerrel).
Mi történt Bambi műhelyével??
Hát az az igzság, hogy én ezt nem is tudtam hogy a töltéshez ez az üvegbiztosíték kell.
Én egy normál 4 A- os biztosítékot tettem oda.
Egyébként honnan kapja a generátor a gerjesztést?
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|