:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Nos akkor az alábbi hibatömkeleg javítására keresek egy birka türelmű zsenit.
- Teljes blokk felújítás (furatva már volt de ha kell akkor felőlem mehet a 3. túlméret)
- Teleszkópok elöl javítás hátul csere
- Kerekek csapágy és fékbetét ahol kell.
- Elektromos rendszer (ott én is szeretnék ott lenni)
Az alany egy ETZ 250. Most lett abból elegem, hogy szinte bárhol képes otthagyni. Gyakorlatilag szépen kibírta a szeged ajka távot itthon meg szivat.
A motort elviszem. És haza is hozom ha kész.
Várom a jelentkezőket. (ha lehet akkor ismeretlent kérem legalább egy saját munkát mutasson).
Nem a kis ts hibaja az utangyartott alkatreszek gyrnge anyagminosege.
Hol van ilyen bontó?
Itt már elfogytak.
Ja az gáz akkor, nekem van 2 is bestócolva kuplungból, bár ami a legjobb állapotú volt, azt raktam bele a gépbe.
Az a gondom, hogy 30-40 km-es körzetemben nincs roncstelep. Vidéken alkatrészügyileg szar a helyzet.
A gyárit 15000-nél cseréltem, mert laza volt. Amit beletettem favoritot, az kb most olyan 3000 km után. Kezd elegem lenni a kis Ts-ből.
Amit már mondtam párszor, roncstelepen kell szétnézni, ott ha van kibontod és párszáz forintért elhozod :)
Am szekunder láncnak a tokban bírnia kéne 15 ezret legalább.
Azzal is ugyan ez a helyzet, régi gyárit rakom vissza, vagy gyártok magamnak rendes anyagból. A kisfogaskerék pedig elfekvő készlet utolsó darabja volt futárpetinél.
Apropó, a szekunder lánc mennyit szokott bírni? Na mert azt is elhasználtam egyet.
Bocsi. Nem voltam világos. A primer nagy fogaskerékre gondoltam.
Sehol nem lehet kapni, ha szerencséd van börzéken ki lehet fogni. Én a most benne lévő gyárit teszem vissza.
Persze tűgörgőt és csapszeget cserélem.
Mind addig lehet ezt a mókát eljátszani amíg nem túl ovális a luk a hajtókaron.
Helló! Nekem is cserélnem kell. Hol lehet gyárit kapni? Vagy milyet érdemes venni. Nekem is ugyanez a gondom. A kicsinek semmi baja.
Igen felújítom, amúgy is ez volt a terv.
Már tavaly esedékes volt de még ráhúztam egy szezont :)
Nem tudom mennyi van benne, mert évekig nem működött az óra, de 30ezer biztos van benne.
SKF miért nem odavaló? Legfeljebb az ára lehet kifogás. Nekem most ha jól rémlik ZKL van benne, ha kiszedem majd beírom mit ne vegyetek, csak nincs nálam a fogaskerék lehúzó szerszám így nem tudtam a főtengelyt kiszedni.
Akkor gondolom teljes felújítás. Mennyi km-t bírt amugy? Csapágyat én is nézem, de SKF nem oda való, FAG vagy KOYO lesz sztem főtengelyhez, többi helyre meg akármi jó kb...
Ja és mondanom sem kell a gyári hajtókart megint vissza fogom építeni, mert csak nálam ugyan két fúrást bírt végig de még mindig nem kopott el.
Igazából a henger sincs kivállasodva, szóval megnézem mi volt ez a főtengely csapágy mert ilyet többet nem veszek.
Korábban kellet letenni a TS-t mint szerettem volna, mert olyat csinált hogy ha jobban húztam rángatott, valami átugrott és egyre jobban.
Először azt hittem, a szekunder lánc, de azt nemrég cseréltem, és teljesen hibátlan is volt.
Egyszer volt olyan, hogy a kuplungagy bordái kisimultak, akkor is hasonló volt a jelenség, ezért le is raktam, mert nem akartam az útszélén maradni.
Most szétszedtem a blokkot, hát elámultam. Primer hajtás nagylánckeréken már nincsenek fogak, csak kicsit hullámos a széle. A kislánckerék gyakorlatilag még új állapotú. A motor fúrásakor cseréltem mindkét lánckeréket és láncot is egyszerre.
Találjátok ki melyik volt utángyártott hogy rohadna meg az a k!%**/!*=**/%!%/!%%%/!! az a szemét ferdeszemű.
Még van egy kopott gyárim, azt fogom visszarakni mert az is jobb mintha új utángyártottat tennék bele, vagy megnézem milyen lehetőség van legyártatni.
Soha nem állítottam ott.
Fordaszámmérő kihajtás levenni, állító lemezzt koppanásik elforgatni, ezután már csak a bowden lazaságát kell beállítani igény szerint.
Gyújtó és egyéb motor elektronikák, még 2012-es áron.
Bővebb infó. a http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=M9ESxlapyg oldalon.
Hello kedves mindenki.
Először is, egy köszönet kell hogy elhagyja a billentyűzetemet.
Köszönöm Teknőc, hogy segítségeddel a motorkerékpárom épségben teljes csomagaggal hazaért. Valószínű, hogy ez nélküled nem sikerült volna. Több okból sem.
Másrészt...
Néhány hibajelenség:
-Blokkban a kuplung "csövének"(mert a fene tudja annak a hosszú állítócsavarnak ami a blokkba van becsavarva és csőszerű az alakja mi a neve) el van nyalódva a menete. Tehát a kézikönyv szerinti beállítás egyenlőre felejtős. De a váltáskor, kuplungozáskor a motor csörög. Tán kinyomócsapágy? A karnál hiába állítok, csak annyit értem el, hogy most nem ránt a motor.
-Kicsit morog a vas... Tán főtengely csapágyak?
-Első és hátsó telók is koppannak. Elsőben olaj, hátsó tán felújítás?
Egyenlőre ennyi ami eszembe jutott :)
Jó ötlet, csekkolom a méretet manuálisan is:)
Az rendben, hogy 130-at ír a főfúvókán, de valójában mekkora a furat?Volt rá példa, hogy vettem utángyártott fúvókát, a rásajtolt szám szerint 125-ös volt, megmértem, 75-ös (0,75 mm)furat volt rajta.Persze, a helyére nem volt jó, túlságosan kevés üzemanyagot engedett át.Ez csak egy ötlet, de mindent ellenőrizni kell, ha nem ismered pontosan az eredetét.
Jó munkát, üdv.: R
Hmmm... nem rossz:) Ebben is a 130-as főfúvókaméret van.
Jön a rossz idő, amúgy sem lesz kedvem annyira motorozni, szóval nyugodt szívvel szedem szét a verdát:) Karbi, kompresszió, szekunder áttétel, gyújtás, kipufogó. A végére csak kijön belőle valami, és én is megismerem a gépet.
Ugord át az elméleti részt nyugodtan.
Ne áruld el senkinek, de nézd meg EZT ;-)
A karburátor beállításos cikket már elkezdtem olvasni, próbálom értelmezni, aztán nekiállok vele :)
Szia!
A karbi, ha jól látom, gyári BVF, 30 N 3-1 van beleütve, csatos. A fúvókaméretet egy francia kezelési útmutatóból néztem ki, mivel magyart és németet nem találtam (és ez is németből van fordítva, az ábrafeliratok alapján). Ha valakinek kell, szívesen visszakeresem a linket, avagy fel tudom tölteni - bár Google fordítóval kissé mókás a használata :)
Amúgy megnéztem az első lánckereket is, 19 fogú van fenn, tehát a kerékcserével együtt ez is megvolt anno. Hmmm.
Nekifogok kicsit jobban a következőkben, megnézem a kipufogót is.
Köszi szépen a tippeket!
Mondjuk a 4t is tud menni alacsony kompresszióval, csak tudd beindítani:)
Felénk van egy mondás az alacsony kompresszióra:"szalad benne a motor", mert valóban pörgősebb lesz, csak a Kraft csökken le:D
Ja igen. Kompresszió nem tud olyan kicsi lenni, hogy ne menjen egy 2T.
Legfeljebb nehezen indul.
Sőt ha csökken a kompresszó még jobban is megy, mert nem fogja vissza a dugattyú súrlódás :) csak a fogyasztása növekszik.
Az hogy felújította, ilyen hozzáértéssel, hogy egy 250-es motorból 70km/h végsebességet hozott ki, neked rosszhír :( számíthatsz még néhány elcseszésre. Nekem 125-ös MZ TS, 150-re fúrva 100-at stabilan megy végre, 90 az utazóm....két személlyel :D
Ha takarékosra állítom az ETZ-t, akkor csak annyi hogy nem 125 a vége, hanem 120, meg nem gyorsul annyira, ezen felül butaság jobban elvenni az anyagot tőle. Egy gázmarkolat ütközővel tudsz csak megspórolni további benzint. Lényegében ugyan ezt érte el azzal hogy nem megy 70-nél gyorsabban, csak még a karburátor működése sem optimális.
Üdv köztünk!
Előbb írtam egy hosszú szösszenetet, de a végén elszállít az egész, szóval röviden:
Megpiszkált karburátor=hozzánemértés= görcsberándult a gyomrom.
Itt baloldalt karburátor beállítás cikk szervizrovatban. Mindenek előtt az alapján tedd rendbe. 130-as a gyári méret, nem 135? Eredeti karburátor? Mert ha nem, vagy utángyártott alkatrészek vannak benne akkor felejtsd el a gyári értékeket.
Azért nem pörög ki mert kevés benzint kap, azaz főfúvóka valamilyen módon kicsi neki, akár a nem megfelelő tű, akár a keverőcső miatt.
Kipufogó dugulás is lefogja a motort, hogy ne tudjon kipörögni. Dobot vedd le, de vigyázz mert hangos nélküle :)
Nézd meg hogy a kipufogó csonkban mennyi a lerakódás, látszik e a dugattyú teteje, nincs leszűkölve a kipufogó ablak.
Olaj: 1/50 jó, 2000forint körüli félszintetikus olajjal járok, nem füstől, nincs lerakódás. (Mol Sprint, Castrol, Repsol scooter, ELF scooter kategória megfelelő) Full szintetikus olaj 4000-től indul, még kevésbé füstől, jó az illata, ennél több előnye nincs, hacsak nem az, hogy én már a 2000 forintos olajat is 1/70re keverem :)) de ez nem javaslom senkinek. Ásványiból az olcsó Favorit is jó volt. Az Arol2T viszont hulladék, de lehet hogy csak hamisítják.
Végezetül a 2000forintos olaj 1/60-1/70-es keverésben ennyi lerakódást hagyott a motor teljes élettartama alatt:
Itt tudod megnézni
Tudom nagyon sok :))) lehet hogy a vastagabb lerakódásokért az Arol2T volt a felelős amit egyszer raktam bele. A full szint olaj csak a kipufogó környékén kormozza meg kicsit a dugattyú tetején.
Köszönöm szépen! Amúgy is át terveztem nézni a gépet a tél alatt , amibe bele fogom venni az általad említetteket is, de ez a "nem megy" dolog nagyon zavaró. Megnézem ezt a lánckereket magamnak :)
Első körön hagynám fenn ezt a 18-as kereket - egy 50 egynéhány kilós utassal amúgy okozhat gondot, hogy alapból kisebb a hely a sárvédő és a kerék között?
Üdvözlet a fórumon!
Nos nagy valószínűséggel csak áttétel bajod lesz (kerék)
A 251-nél valóban 16-os hátsó kerék kell, és a kislánckerék fogszáma 21.Ha fennhagyod a hátsókereket akkor cseréld le a kislánckereket 19 fogasra, de ha nem vagy nagy túrázó és sokat jársz városban akkor tegyél rá 18-ast.
Ha viszont 16-os kereket teszel fel akkor maradhat a 21 fogas lánckerék.
A karbi így saccra jó, de mivel minden karbi más és más, és minden mindennel összefüggésben van ezért így ezt egyszerűen kijelenteni nem lehet.Én nekem kicsit sántít a melléklevegő csavar állása, de lehet így megy.Kompressziónak lenni kell egy Mz-nél 6 bárnak, az jó.
Még nézz rá az előgyujtás mértékére, 3mm a jó, ha ettől kevesebb, ettől is lomha lesz, vagy ha drasztikusan nagy, az is fogja a motort, bár az inkább a négyüteműkre jellemző.
Kipufogó állapota.Még ez is rettenetesen fogja a motort ha el van tömődve.
Itt a lapon találsz kipufogó kiégetésről, karbi beállításról, gyujtás beállításról cikket, olvasd át, nagyon hasznosak.
Legelsőnek csak kereket, vagy kislánckereket cserélj.
Sziasztok!
Új vagyok a fórumon, és hosszú idő után van újra motorom, újra MZ-m. Egy 251-es boldog tulajdonosa lettem pár hete. A srác, akitől vettem, elég jó munkát végzett, a verda nagyon jól néz ki. Elmondta, hogy kicsit babrált a porlasztóval-fúvókákkal is, hogy kevesebbet fogyasszon. Továbbá lecserélte a hátsó kereket egy 18-asra (ha jól sejtem, 16-os a gyári méret). Hát, tényleg keveset fogyaszt, cserébe nem megy. De nagyon nem. Nem érdekel a száguldozás (TZ-vel azt nem is annyira lehet), de a 70-75 km/h kissé kevésnek tűnik. Negyedikben, mert feljebb nem tudok váltani. Nagy szélben ez 50 km/h harmadikban. Hmmm...
Mielőtt belebabrálnék a "nem értek hozzá, de lassan bele fogok jönni" attitűddel, azért szeretnék tisztán látni, és szeretném a tanácsotokat kérni, hogy merre induljak el:
- A karbiba belelestem, és a főfúvóka 130-as, gyári értékű. A súber a gyári, 4. pozícióban van, a melléklevegő állítócsavarja 4 fordulatnyit van kitekerve - így az alapjárat az az "éppen nem pislog a töltés lámpája" érték (óra szerint 5-600 lehet).
- A vas nem füstöl amúgy, ezt haverom is mondta, amikor a vétel után hazakísért. Szinti olajat keverek a benzinbe, 1:50-ben
- A gyújtógyertyán a porcelán, aminek "őzbarnának" kell lennie, szerintem olyan is.
- A vas 4000-nél nemigen akar tovább pörögni, 2.-ban, 3.-ban sem. Ha 70 fölé gyorsítok 3.-ban, akkor a 4. fokozatot sebességeséssel kezdi, nagyon óvatosan tudok kb. 75-ig gyorsítani. 5.-be váltás gyakorlatilag nem lehetséges, azonnal lassul belőle. 4.-ben kicsit nyélgáz alatt tartja eme jelenlegi max sebességet, ha meghúzom teljesen, azonnal jön az a "belefulladok" érzés.
Haverok javasoltak kompressziómérést, bár elvileg a blokk fel lett újítva. A fúvókákra gyanakodtam, amíg bele nem néztem a karbiba. Következő gondolatom, hogy ez a kerék túl nagy neki - de ennyire?
Köszönöm szépen a segítségeteket előre is.
Tudja valaki a 250 TS alapjárati fordulatszámát? Előre is köszönöm.
Hát igen, pont emiatt tervezek.
A városban, 4.-ben, 3ezer/min felett meg gyorshajtás,(50 km/h felett) sőt, a Belvárosban sok útszakasz 30-40 km/h-ra le van korlátozva...:((
Nekem sajna kell index, mert éjszaka hiába jelzek kézzel, sokat nem ér.....DDDDD
Teknőc
Pont ezen vitatkoztam én is a müszakiztató fasziva, nem érdekelte. Az nem izgat senkit hogy biztonságosabb, lényeg hogy papír legyen róla, és fizess, lehetőleg minél többet és többször :)
Ezzel is kötekedhetnek? Pedig az biztonsági szempontból sokkal jobb, legalábbis ha a tárcsafék jól be van állítva.
A ledes hátsólámpát remélem nem szúrják ki, max azért mert jobb a fénye.
Ja h 3000 alatt... én is kímélem, de az alá nemnagyon engedem, meg kb 3000 alatt aszem nem is nagyon tölt eleve a dinamó :S
Én leszedtem az indexet, így nem fogyaszt :)
Nekem volt tárcsa benne. Nem bonyolult, egy az egyben át lehet pakolni.
Viszont műszakin ha nincs szerencséd kivágnak vele. Egy darabig cserélgettem műszaki előtt meg után, de meguntam, jó nekem a dobfék is, arra is emeli a hátulját ha kicsit agresszívebb vagyok vele :)
Szia, Gabi!
Nos, ez most félreértetted.
Azért ledesítenék mert az index a 2. legnagyobb fogyasztó a gyári rendszerben.
Ha ezeket kivenném, meg + a hátsó lámpa (ez már csak hab a tortán!) is már beleférne,
akkor már nem lenne baj. Persze, ledesítés miatt a fesz szab és indexrelé eleve elektromosnak kell lennie. Hosszabb távon,(napi munkamenet) a városban, -alacsony fordulaton- szépen merül az aksim. Erre kell valamit kitalálni.
Igaz, aksit sem ártana már cserélni, de tavasszal az is meglesz.
Mert mióta gyengül, azóta még jobban merül, nem tartja már úgy a töltést se.
A jelenlegi rendszerem kiválóan működik, de ugye, 3e/min alatt, sok fogyasztással nem igazán jó hosszabb távon. Ja, igen, az indexrelé és fesz.szab. furcsa hibákat okozhat.
Emlékszel a szolnoki útra? Elég jó példa volt ott nekem saját magam.
Azóta nekem elég jól, hevesen villog az indexem,..;).
Duda: amit nem használnak, az kellően be tud állni, és galibát tud okozni.
A fékben nem nyilatkozom, mert én azt meghagyom gyárilag. Neked pedig hajrá!;)
Teknőc
Én még tervezem a tárcsafékesítést is, ha egyszer összejön, nemrég láttam egy videón hogy nem muszáj lecserélni a gyári kapcsolókat az ETZre.
http://www.youtube.com/watch?v=4pbcE15ZcHc&feature=share
Lehet nem is kell olyan sok ledesítés, nekem is csak a hátsólámpa ledes, tökéletesen bevált eddig. Előre trabifoncsor+35Wos halogénizzó, városban éjjel, meg nappal országúton is helyzetjelzővel járok, de ha kell meg lehet égetni a szembejövők retináját vele :D
Elektromos fesszabályzót én MZken kötelezővé tenném, meg a dudát lecserélni, mert nálam valószínűleg az volt szar. Mindig a dudán mértem a rendszer erejét, erre pont az volt a gyengepont...
Azóta hogy azt is kihajítottam, kicseréltem az indexrelét is és az indexem olyan vadul villog mint Dávid haverom ETZjén.
Hát igen.Jó választás volt.Ezért is van már meg ilyen régóta. Bár nagy ts szerettem volna anno, de kicsi lett, s nekem tökéletesen bevált. A 4T keveset fogyaszt,igaz, de jobban tetszik a 2T dinamikája, ereje. Ráadásul a 4T alkatrészek, főleg a a mai modern motorok alkatrész árai drágák. Amellett, hogy ilyen régóta megvan a gép, olcsó az adója, biztosítása nekem. Összesen meg van 2eFt/évből mindkettő.
Alkatrészek is olcsók hozzá.Emellett van rajta jó egynéhány saját és egyéb fejlesztés.
Ezért is kitűnik a legtöbb kis mz-étől.
Mondom, a legnagyobb fejlesztés még a ledesítés lesz, mert ezt a 6V-os rendszert nem arra találták ki, hogy éjjel-nappal világítson, mellette még indexeljek sűrűn... Ez tény...
Főleg a városban, ahol alacsony fordulaton nem is kap az aksi töltést.
Csökkentem a fogyasztókat, erősebb, több fényerő, többet bír majd az aksim.
Ez a terv, így még jobb lesz a kis gépem, csak forrást kell még biztosítani hozzá, de az is lesz.
Évek óta most értem magam utol a számlákkal, ha nem lenne még a nyakamon a devizahitel, már a ledek is rég a motoron működnének. Hiába a lakásom még a motornál is fontosabb...
S azért valljuk be, hogy siker 29 évesen egy szép kis téglalakás tulajdonossá válni. Full berendezett, igényem szerint, saját tervezésű bútorok, s miegyéb. Persze, teljesen felújítva, modernizálva. Igaz, most leszek 33 éves, s van még 5 év a hitelből, de mégis van 50m2-es,kétszobás kislakásom.
A motorom, meg ha szép lassan mindig modernizálom, akkor meg kiszolgál.
Napi igásló, amivel meg-megejtek egy-egy motorostúrát.
Új motor -csak akkor, ha már az mz-ét nem tudom használni. Nem akarom vitrinben látni, se nem lecserélni ha nem muszáj. Nagyobbra váltás: mivel nincs reá igényem, nem kell, csak ez a kis 11-12LE körüli kis nyolcadliteres teljesítmény....Nekem perfect!;)
Teknőc
A katonai etz villamossága csak az árnyékolt gyujtásban más tudtommal.Pontos kimérési értékekről nem tudok, hogy van-e róla szakirodalom, de szerintem erre nincs is szükséged.Legyen stabil töltésed, pontos kontaktok, és nem lesz semmi baj.
Az általad említett felhasználási módhoz tökéletes az MZ. Csak a fogyasztás okozta költségen tudnál csökkenteni egy 4T-vel.
"A kis Suzuki mesés fogyasztásáról a német spritmonitor.de magyar felhasználói sem tudnak. Átlagosan 6 liter felett az 53 lovas tonna alatti régi swift is, ahogy az 1.1-es Trabi is."
Láb, forgalom kérdése. 1.1 Trabant 60km/h-nál 4,4-et eszik fogyasztási görbe szerint, Lada 2107-nek 5,9 litert mértem.
Az autóban nem ázok meg, a motort pedig élvezetes a kanyarokban dönteni. :-)
Sehol :)
Viszont kapcsolási rajz van hozzá, és ha értesz a villanyhoz, az alapján lehet hibát keresni.
Értem én.
A lényeg:
Ha lenne rá keret, akkor se! :-D
Nem tudom pontosan mire gondolsz, de szerintem ezeket az MZ javítási kézikönyvben megtalálod.
Persze, nem egy táblázatban, hanem az adott alkatrész leírásánál. Szerencsére nem sok minden van egy MZ-n amit mérni érdemes.
Kedves Márkatársak!
Ki szertném mérni elektromosan katonai Etz 250 típusú 1985-ben gyártott motorkerékpáromat. Tudnátok segíteni hol találok egy táblázatot amiben a különböző elektromos alkatrészeken mérhető szabvány értékek szerepelnek?
+36206248614
köszi
Ez is igaz. Keri jól mondja, nagyon csóró kismotoros vagyok, s voltam.
De ha lenne sok pénzem, akkor is maradna ez a kategória, a 125cm3.
(Max, ha muszáj volna YBR 125 Costum-ra váltanék, de, azonfelül, hogy 4T, teljesítmény és cm3 azonos.)
Nekem bevált ez a városban, a munkába járáshoz, nyugis egyszemélyes kis túrákhoz. Univerzális kismotor kell(ami mindezt tudja egymotorban) nekem, ezt a 125-ös kat.-Tökéletesen tudja azt, amit elvárok tőle.
Mz teherbírása:
A kis mz ts teherbírása 161 kg.
Nos, szerintem 150 kg, de én és túra cuccom nincs összesen 130 kg-nál több, s így bőven elbír. Persze, volt mikor többet is pakoltam, de rájöttem, hogy nem kell atomviharra is felkészülnöm.;)DDDD
S mivel sokat motorozok egyedül, nem is kell alkalmazkodnom sokat mások igényéhez, tempójához. Gyakran előfordul, hogy 60-70-nel poroszkálok, mert nekem így jó. Ezért is kár is nekem nagyobbra váltanom. tehát nincs értelme részemről ezt tovább taglalni.;)
Teknőc
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|