:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
A 125 meg 150es blokkba van egy kis darab valami ami 4 csavarral(süllyesztett fejű) van felfogatva ha jol emlékszem.Má rég volt 125 ösöm.Szova a kis darab valami a szimeringház ha egyre gomdolunk.250esbe ilyen nincs
üdv
Te mit hívsz szimmering-háznak? Mit hiányolsz? Nem vágom... :(
TiB
Hivatalos nevén nyomás terelő lemez. BUÉK!
Amiatt is de szerintem a szimmeringel együtt az a szerepe hogy egyik irányba se nyomja ki az anyagot.Persze csak addig hatásos amíg valami szét nem verte teljesen laposra ezeket a lemezeket(láttam ilyet kb 1 hónapja)
Jól sejtemn, hogy a kenés (olajos benzin) terelése miatt kel.l a lemez?
Köszönöm mindenkinek a segítséget!
A szimmering beszerelési iránya egy nálam nagyobb tudos szerint is: a generátor felé kell lenniük a számoknak.
Viszont még ő sem látott olyat, hogy nincs szimmeringház, csak a blokkban van a szimm. A szimm.ház négy fefogató csavar helyéből csak kettő van kifurva gyárilag (átlósan), abból a jobb fölső be van süllyesztve.
Látott már vki ilyet???
A vas 1990-es évjárat, lehet hogy az utolsó pillanatban modósítottak rajta?
Remélem itt robbantott ábrát találtok a főtengelyről. Ha nem, akkor bocsánat, elcsesztem
 Főtengely ábra
Amióta MZm van azóta egyirányba rakom be a szimeringeket felirattal a generátor felé.Nekem teljesen ésszerünek tünik.És még soha nem volt fötengelyszimmeringel gondom.Viszont a lemezek ki ne maradjanak a csapágy meg a szimmering között.
üdv
Elővettem a szervizkönyvet, és abban azt írják, hogy a szimeringek feliratos oldalai mind a generátor felé néznek. Hogy ebben mi a logika nem tudom, ezért el kell fogadni az olajkiszívási verziót. Egyébként nekem ésszerűbbnek tűnik az hogy mindkét oldalon kifelé néznek a számok. Lehet hogy tényleg nincs nagy jelentősége a dolognak.
ja meg annyit, hogy az emberek 90%-a ugy szereli be, hogy kifele neznek a szamok es ugy is mukszik:)
Hello!
Ugy tartja a nagy MZ book, hogy a valto feloli szimering az ugy vala behelyzve, hogy a szamok a fotengely fele nezzenek, a generator feloli szimering pedig a generator fele nezzem, szoval egy iranyba neznek a szamok( generator fele mindketto). Ugy tartja a mondas, hogy a valto feloli szimeringet azert kell "forditva" beszerelni, hogy az olajat ne szivja ki a valtobol. Mert ugye ha nem ugy rakod be akkor a vakum hatasara mikor a motorba szivas megy vegbe, be tudja szippantani az olajat, mert a rugo nemtudja rafesziteni az ajkat. Ezt kb ugy kell elkepzelni mint az elso telo szimeringet. Ha forditva szereled be, akkor elkezd szivarogni az oil. Gondolom az elvet erti mindenki.Na most abbahagyom, mielott mindenki ramtamad:))
én úgy tudom, hogy a váltó oldali szimmering számmal befele kell álljon, a másik meg mindegy. Bár tulképp szerintem tök mindegy, melyik hogy áll, csak arra ügyelj, hogy ha forgásirány van rá rajzolva, akkor az legyen jó (a legtöbbön nincs)
Hello!
Erdekel valakit egy 150-es ETZ? Darabokban van, felujjitas alatt all. Vaz lefestve, blokk felujjitva. A tank sarvedok deknik csak alapozoval vannak lefujva. Ha valakit erdekel irjon.
De azt valaki meg tudja mondani, hogy most eldobjam a blokkfelet, vagy jól van az úgy ahogyan van (szimmeringház nélkül)???
Nem tudok pontos információt adni, nekem cseh olajkályhám van, de ott speciela feliratok a szimmeringen NEM a csapágyak felé néznek.Bár a Honekker-féle mérnökgárdáról hallottam olyat, hogy ők fordítva tanulták, és alkalmazták.:)))
Sziasztok!
Szerintem a szimm-et számmal kifelé kell beszerelni (legalábbis az enyémbe így van), de nem mindegy az a lényeg, hogy tömítsen!!!
Postás!
Nyugtass meg légyszi, hogy nem én vagyok a hűlye a szimmeringnek számokkal a főtengely felé kellene lennie?
Mondjuk az ár ebben a formában elfogadható. A tél elég hosszú, lehet szerelni, ha van szerelői gyakorlatod, az jó, ha nincs, mire kitavaszodik az is lesz. Egyébként én is egy ilyesmi állapotú motor bütykölésével kezdtem, és nem vált káromra. Csak az a lényeg, hogy lehetőleg normális alkatrészeket építs be javításkor. Szerintem a legnehezebb feladat az alkatrészek összeszedése
Egyébként a motor ára 4x10e forint, amiből még csak 2 részt adtam, és ezért is roppant kínos az ügy jó ismerős az eladó!!!
Az elektromos rendszerrel kezdtem 1 7-et dolgoztam vele, de ezen nem akadtam meg, mert kevés ember ért hozzá, ezért csak gányolnak!!!
De ez már több a soknál
mcmad !
Remélem nem sok pénzt fizettél érte, mert szerintem erre a motorra még sok lesz a javítási költség. Aki ezt így rakta össze, az mást is elkövethetett.
Legjobb lenne elejétől végéig átnézni, lesz még meglepetés bőven. Nagy fogyasztás, kevés erő lehet rossz beállítás eredménye, de lehet kopott henger-dugattyú miatt is. Persze lehet, hogy rosszindulatú vagyok. Bár ne így legyen.
Segítsetek!!!
Az idén vettem egy "150"-es ETZ-t. Ahogyan szokás ilyenkor én is a javításokat végzem rajta.
nagyobb hibái:
fordszámmérő nem műxik
topspeed: 70-75 km/h
fogyasztás: 7-8 l/100km
Szétbontás után tapasztaltam, hogy a fordszámmérő meghajtó fogaskereke hiányzik, a henger nem 150-es, hanem 125-ös, a kuplungagy törött, az összes tömítés sziloplaszttal összerakva.
De amin igazán megakadtam az a kuplung felöli főtengely szimmeringház, mert hogy nincs! A helyére beütve fordítva (a számsor kifelé néz) egy nagyobb szimmering.
Látott már valaki ilyet, s ha igen mennyire tartós megoldás ez?
A szakértelmet (szánalmat) előre is köszönöm!!!
Jajaj,most vevém észre ám,hogy a motorom "születési évszámát"rosszul adtam meg volt!Bocsánat,de elírás következett be;helyesen 1989 a dátum.(Mindegy,matekból mindíg gyenge voltam.)
Nagyon köszönöm a jótanácsot,azóta már sikerült egy helybéli-mások által eléggé jókezűnek tartott-autóvillamossági szakemberrel is felvennem a kapcsolatot.Ő azt mondja,rutinmunka,s már időpontot is adott.
Nem van ,az van felszerelve.
Azé, ha tuttok valakit akinek kéne szóljatok lécci!
Üdv: Moha
Nem hinném, hogy azzal bajlódnának, hogy forgalomba állítják az ellopott MZ-ket. Szétszedik, alkatrésznek eladják, a maradékot vastelepre viszik...
Sziasztok!
A Campona börze az érdi piac helyére költözik.Az első érdi börze jan. 23-án, vasárnap lesz!
Huh, ez aztán érthetetlen! Ki a fene riszkíroz börtönt egy ilyen kis értékű darabnál? Még ha elemel egy robogót, hát jó, azt ugye csak el kell adni, de egy etz-hez forgalmit kell hamisítani, számokat átütni, hol éri ez meg...?
szerintem kis fordulaton nincs töltésed. Akkor szokott ilyesmit csinálni, ha egy-két dióda megszakad az egyenirányítóban. Sürgősen javítsd meg, mielőtt otthagy valahol az akku.
semmire. a gyűrű nem ragad meg , legfeljebb törik.
ironpig!
mérd meg a töltést.valszeg alacsony.
Elég régi az ETZ-d! :)))))
Skacok úgy néz ki hogy megjavult a töltésem. Az egyik szénkefe egyik rugója nem volt elég erős. kicseréltem és most már az akkumlátoron növekvő feszültséget mérek. Ja és most gyűrűztem meg a TS-t és szerintetek mire figyeljek a bejáratáskor? Köszi! Csáó!
Barátaim!
Sürgős segítségre volna szükségem!Az én gépem egy 1898-as 150-es ETZ.A problémám:éjszakai vagy esti motorozásaim alkalmával észrevettem,hogy bekapcsolt fényszóró mellett nem működik az index,csak ha erősen felpörgetem a motort,ami ugye kanyarvétel előtt nem igazán egészséges.Ha valaki közületek ismeri a választ,kérem segítsen!
Ott dolgozom. Ezt a mattfeket ETZ-t meg szeptemberben onnal lopták el, miután szépen felújítgattam, még le is mostam :-(
Bizony jól látod a helyzetet, Postás! A másik baj, amit a hátsó oldaltámasz okoz az az, hogy a villára féloldalt nehezedik a motor egész súlya, ezáltal egy idő utűn elvetemedik a villa, és elkezdi megenni a kerékcsapágyakat. Szal, a katonai lábtartó mindenképp jó, és a támasznak nagyobb a talpa is, nem süpped olyan könnyen a talajba.
Üdv,
Zsandi
Téves infó.3-dik túlméretes gyári ETZ 250-es dugó eladó 4500ft
hegessz hát egy tenyérnyi kettes lemezt az oldaltámaszra, a hátsó kerék mellett elfér...
Köszi Zsandi !
A képeket elnézve itt két fő szempont van. Az egyik, hogy elcsúszáskor felcsukódjon a lábtartó, és ne a cső görbüljön el. A másik, bár erre csak kövtkeztetek, (lehet hogy hibásan) hogy valami oldaltámasz is van ráépítve. Igazából ez érdekel, mert a hátsó tengelyen lévő oldaltámasz nem igazán szimpatikus. Az én szakmámban a motorkárok elég nagy része abból adódik, hogy az oldaltámaszra állított motor egyszerűen megsüllyed és felborul a laza talajon. Többet szívok a motor leállításával, mint a kézbesítéssel.
Eddig a legjobbnak egy darab deszka bizonyult.
Hehehe, tán csak nem te lax az Aranyhal (vagy mifene) utcában? Nagyon jól áll a mattfekete szín az etz-nek...
A Galériában a régi motoromról készült közeli képeken valamennyi látszik belőle...
Üdv,
Zsandi
Ha valakinek lenne valami fényképe a katonai lábtartóról, az tegye közkinccsé. Ha olyat nem is tudnánk gyártani, de az ötletadónak jó lenne.
Köszönöm !
Kár, hogy meg kell szabadulnod tőle, és az is kár, hogy nem tudom megvenni :-)
Az alkatrészek között nincsen véletlenül egy katonai lábtartód? Azt vennék...
Üdv,
Zsandi
Eladnám a 250-s ETZ-met?
Katonai volt, egy csomó alkatrésszel.
120-e.
Én azért nyugodt szívvel nem, de asszem talán magyar volt bennt. Még nem néztem meg nagyon.
Meg 1800+440 nem nagy összeg??? Egy napi bérem!!!! Vagy 2 üveg tömény!!! :)
A gyűrűnél még azt érdemes megnézni, hogy ne legyen túl magas a csap, mert akkor azon fekszik fel a gyűrű. Hidegen talán még bemegy, de aztán a táguló dugó megnyomja.
ETZ 250 (70,45)1-túlméretes új gyári német dugó gyűrűvel eladó 4500ft
Én nyugodt szívvel tenném be. Csak lazábbra kell illeszteni, hogy ne szoruljon meg.
Persze lehet venni másikat is, nem nagy összeg...
Ahha! Mostmár ezt is tudom! :) Köszi!
További jó beiglizést mindenkinek!
Üdv: TiB
Most nem azért az egyhúszért, de nekem az a gány szar magyar dugó is i9lyen. Mégsem vagyok benne biztos, hogy betegyem-e?
Az olyan, hogy a csap a gyűrűhorony közepén van, és nem ér ki egészen a hengerfalig. Ehhez olyan gyűrű való, aminek a vége lépcsőzetesen van megköszörülve, e módon amikor össze van rakva, a csapot takarja, vagyis az esetlegesen kilazult csap semmiképpen sem érhet hozzá a hengerfalhoz.
Milyen az a belső csapos??? :o Keveset láttam még a világból, asszem! :)
Üdv: TiB
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|