:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Postás!
Nyugtass meg légyszi, hogy nem én vagyok a hűlye a szimmeringnek számokkal a főtengely felé kellene lennie?
Mondjuk az ár ebben a formában elfogadható. A tél elég hosszú, lehet szerelni, ha van szerelői gyakorlatod, az jó, ha nincs, mire kitavaszodik az is lesz. Egyébként én is egy ilyesmi állapotú motor bütykölésével kezdtem, és nem vált káromra. Csak az a lényeg, hogy lehetőleg normális alkatrészeket építs be javításkor. Szerintem a legnehezebb feladat az alkatrészek összeszedése
Egyébként a motor ára 4x10e forint, amiből még csak 2 részt adtam, és ezért is roppant kínos az ügy jó ismerős az eladó!!!
Az elektromos rendszerrel kezdtem 1 7-et dolgoztam vele, de ezen nem akadtam meg, mert kevés ember ért hozzá, ezért csak gányolnak!!!
De ez már több a soknál
mcmad !
Remélem nem sok pénzt fizettél érte, mert szerintem erre a motorra még sok lesz a javítási költség. Aki ezt így rakta össze, az mást is elkövethetett.
Legjobb lenne elejétől végéig átnézni, lesz még meglepetés bőven. Nagy fogyasztás, kevés erő lehet rossz beállítás eredménye, de lehet kopott henger-dugattyú miatt is. Persze lehet, hogy rosszindulatú vagyok. Bár ne így legyen.
Segítsetek!!!
Az idén vettem egy "150"-es ETZ-t. Ahogyan szokás ilyenkor én is a javításokat végzem rajta.
nagyobb hibái:
fordszámmérő nem műxik
topspeed: 70-75 km/h
fogyasztás: 7-8 l/100km
Szétbontás után tapasztaltam, hogy a fordszámmérő meghajtó fogaskereke hiányzik, a henger nem 150-es, hanem 125-ös, a kuplungagy törött, az összes tömítés sziloplaszttal összerakva.
De amin igazán megakadtam az a kuplung felöli főtengely szimmeringház, mert hogy nincs! A helyére beütve fordítva (a számsor kifelé néz) egy nagyobb szimmering.
Látott már valaki ilyet, s ha igen mennyire tartós megoldás ez?
A szakértelmet (szánalmat) előre is köszönöm!!!
Jajaj,most vevém észre ám,hogy a motorom "születési évszámát"rosszul adtam meg volt!Bocsánat,de elírás következett be;helyesen 1989 a dátum.(Mindegy,matekból mindíg gyenge voltam.)
Nagyon köszönöm a jótanácsot,azóta már sikerült egy helybéli-mások által eléggé jókezűnek tartott-autóvillamossági szakemberrel is felvennem a kapcsolatot.Ő azt mondja,rutinmunka,s már időpontot is adott.
Nem van ,az van felszerelve.
Azé, ha tuttok valakit akinek kéne szóljatok lécci!
Üdv: Moha
Nem hinném, hogy azzal bajlódnának, hogy forgalomba állítják az ellopott MZ-ket. Szétszedik, alkatrésznek eladják, a maradékot vastelepre viszik...
Sziasztok!
A Campona börze az érdi piac helyére költözik.Az első érdi börze jan. 23-án, vasárnap lesz!
Huh, ez aztán érthetetlen! Ki a fene riszkíroz börtönt egy ilyen kis értékű darabnál? Még ha elemel egy robogót, hát jó, azt ugye csak el kell adni, de egy etz-hez forgalmit kell hamisítani, számokat átütni, hol éri ez meg...?
szerintem kis fordulaton nincs töltésed. Akkor szokott ilyesmit csinálni, ha egy-két dióda megszakad az egyenirányítóban. Sürgősen javítsd meg, mielőtt otthagy valahol az akku.
semmire. a gyűrű nem ragad meg , legfeljebb törik.
ironpig!
mérd meg a töltést.valszeg alacsony.
Elég régi az ETZ-d! :)))))
Skacok úgy néz ki hogy megjavult a töltésem. Az egyik szénkefe egyik rugója nem volt elég erős. kicseréltem és most már az akkumlátoron növekvő feszültséget mérek. Ja és most gyűrűztem meg a TS-t és szerintetek mire figyeljek a bejáratáskor? Köszi! Csáó!
Barátaim!
Sürgős segítségre volna szükségem!Az én gépem egy 1898-as 150-es ETZ.A problémám:éjszakai vagy esti motorozásaim alkalmával észrevettem,hogy bekapcsolt fényszóró mellett nem működik az index,csak ha erősen felpörgetem a motort,ami ugye kanyarvétel előtt nem igazán egészséges.Ha valaki közületek ismeri a választ,kérem segítsen!
Ott dolgozom. Ezt a mattfeket ETZ-t meg szeptemberben onnal lopták el, miután szépen felújítgattam, még le is mostam :-(
Bizony jól látod a helyzetet, Postás! A másik baj, amit a hátsó oldaltámasz okoz az az, hogy a villára féloldalt nehezedik a motor egész súlya, ezáltal egy idő utűn elvetemedik a villa, és elkezdi megenni a kerékcsapágyakat. Szal, a katonai lábtartó mindenképp jó, és a támasznak nagyobb a talpa is, nem süpped olyan könnyen a talajba.
Üdv,
Zsandi
Téves infó.3-dik túlméretes gyári ETZ 250-es dugó eladó 4500ft
hegessz hát egy tenyérnyi kettes lemezt az oldaltámaszra, a hátsó kerék mellett elfér...
Köszi Zsandi !
A képeket elnézve itt két fő szempont van. Az egyik, hogy elcsúszáskor felcsukódjon a lábtartó, és ne a cső görbüljön el. A másik, bár erre csak kövtkeztetek, (lehet hogy hibásan) hogy valami oldaltámasz is van ráépítve. Igazából ez érdekel, mert a hátsó tengelyen lévő oldaltámasz nem igazán szimpatikus. Az én szakmámban a motorkárok elég nagy része abból adódik, hogy az oldaltámaszra állított motor egyszerűen megsüllyed és felborul a laza talajon. Többet szívok a motor leállításával, mint a kézbesítéssel.
Eddig a legjobbnak egy darab deszka bizonyult.
Hehehe, tán csak nem te lax az Aranyhal (vagy mifene) utcában? Nagyon jól áll a mattfekete szín az etz-nek...
A Galériában a régi motoromról készült közeli képeken valamennyi látszik belőle...
Üdv,
Zsandi
Ha valakinek lenne valami fényképe a katonai lábtartóról, az tegye közkinccsé. Ha olyat nem is tudnánk gyártani, de az ötletadónak jó lenne.
Köszönöm !
Kár, hogy meg kell szabadulnod tőle, és az is kár, hogy nem tudom megvenni :-)
Az alkatrészek között nincsen véletlenül egy katonai lábtartód? Azt vennék...
Üdv,
Zsandi
Eladnám a 250-s ETZ-met?
Katonai volt, egy csomó alkatrésszel.
120-e.
Én azért nyugodt szívvel nem, de asszem talán magyar volt bennt. Még nem néztem meg nagyon.
Meg 1800+440 nem nagy összeg??? Egy napi bérem!!!! Vagy 2 üveg tömény!!! :)
A gyűrűnél még azt érdemes megnézni, hogy ne legyen túl magas a csap, mert akkor azon fekszik fel a gyűrű. Hidegen talán még bemegy, de aztán a táguló dugó megnyomja.
ETZ 250 (70,45)1-túlméretes új gyári német dugó gyűrűvel eladó 4500ft
Én nyugodt szívvel tenném be. Csak lazábbra kell illeszteni, hogy ne szoruljon meg.
Persze lehet venni másikat is, nem nagy összeg...
Ahha! Mostmár ezt is tudom! :) Köszi!
További jó beiglizést mindenkinek!
Üdv: TiB
Most nem azért az egyhúszért, de nekem az a gány szar magyar dugó is i9lyen. Mégsem vagyok benne biztos, hogy betegyem-e?
Az olyan, hogy a csap a gyűrűhorony közepén van, és nem ér ki egészen a hengerfalig. Ehhez olyan gyűrű való, aminek a vége lépcsőzetesen van megköszörülve, e módon amikor össze van rakva, a csapot takarja, vagyis az esetlegesen kilazult csap semmiképpen sem érhet hozzá a hengerfalhoz.
Milyen az a belső csapos??? :o Keveset láttam még a világból, asszem! :)
Üdv: TiB
Steelheart!
Boldog névnapot!
Kellemes karácsonyt mindenkinek!
Én nem is fogok ma vezetni, mert már nyomtunk egy "tőtetet" haverommal. :)
Boldog karácsonyt mindenkinek !
Most ne motorozzatok, úgyis tiszta jég volt ma reggel minden, én is csak azért tettem, hogy a kedves ügyfeleknek legyen napilap a karácsonyi ebéd utáni pihengetéshez. Egyetek sokat, most nem fogyózik senki, örüljetek a családnak, és a jó meleg lakásból ki se bújjatok, amíg nem muszáj.
Hát, a haverom pont úgy járt a múlt hónapban, mint postás barátunk. Ezek után én legalábbis átalakítanám belső csaposra (hozzá való új gyűrűkkel természetesen), az azért biztonságosabb.
Majd küldök be képet a motorjaimról. Csak le kéne menni a garázsba lefényképezni őket.
Szép munka!
Most úgy elgondolkoztam, hogy betegyem-e a TS-be a fasza 1800 ft-os dugót?
A srác akkora gyűrűt adott hozzá, hogy majdnek 250-es be jó lenne. :)
Szuóval még gyűrüt is köszörülhetek.
Dugattyú kérdésében konkrét tapasztalat itt: http://tizedes.uw.hu
Pumukli!
Mit is mondhatnék,ez Magyarország!?
Szívesen segítek bármiben,ha tudok, soxor nekem is tele a hócipőm a Volánnal!
Van új számom: 06-70-582-03-02
Minden jószocimotoros embernek kellemetes Karácsonyi Ünnepeket kívánok!!!
Kicsit most be vagyok rágva, ezért belekezdtem a Volánt lejáratni szándékozó agresszív kampányomba. :-) Megbüntettek 5.000 Ft-ra, pedig nem érzem magam hibásnak.. Klikk!
Szerintem mész még vele kb. 7- et és kidobhatod!!??
De Tib török dugója szerintem még elmegy majd még egyszer annyit mint a tied fúrásig!?
Fisi
Sziasztok!
Esztergályos munkát vállalok!!
Bárkinek bármire szüksége van, küldje el levélben a woodoo2@freemail.hu címre!
Én is jártam magyar dugóval, nekem sem volt vele bajom... Aztán fúrás után volt mégegy magyar dugóm, amit kétszer megállítottam a hengerben, utána váltottam törökre, és ez jobban bejött nekem. Ennyi.
Üdv: TiB
Hi!
En Petinel vettem csh gyuruket, meg a pasi, aki furta olyan bertat rakott bele, mint Peti magyar dugoja. Benne van min 7e km, s semmi baja, megy 140et.Csak a szar CPI-t kellett kidobni, mert azzal megragadt...
Kik voltak ezek az elvetemült kontárok??:-(
Hello
Nekem van otthon egy hengerem (+dugó) amit elrontottak. Nekik a következő módon sikerült:
1. A dugót a megadott helyen mérték (a szoknya fölött) de nem ott volt a leg vastagabb így kissé szoros lett.
2. Kissé eltértek a derékszögtől, de nem zavarta őket, a hajtókart kissé megnyomták oldalra, és így már rá is tették a hengert!
Az eredmény az lett hogy az MZ 90-et bírt menni, de tartósan inkább olyan 70 körül mert 90- nél már nagyon melegedett, A srác kb.1 évig így járt vele, mert azt mondták neki hogy ez így jó, még járatni kell és akkor bekopnak a dolgok!!! Na de egyszercsak hipp hopp megállt. (Mint kiderítettem az egyik felömlőben megakadt a dugó, és ettől kissé eldeformálódott benne minden alkatrész.)
3. A srác ekkor visszavitte, mert 1 év garit vállaltak rá, és ott valamit csináltak is vele amitől elindult (De nem cseréltek semmit!!!!) és irdatlan hangokat hallatott, de működött!
Ekkor vettem meg én (szinte ingyen), és az otthoni készletből kapott egy hengert + egy dugót. Amivel jártam is egy darabig, azután később még egy főtengely felújításon is átesett, és azóta maga a tökély!
A hengert még otthon őrzöm, iszonyatosan néz ki, nem is értem mitöl működött. A dugattyút meg egyszerűen megcsiszolták ahol megakadt és kész!
Az hogy mindkettőből hiányzik egy fél köbméter az nem érdekelte őket.
Üdv Attila
hali
van MZ ETZ 150-es videoim, ha akarjátok feltoltom,
a motor elado :)
lucaska@gmail.com
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|